Kategória: Formula 1

  • Alonso: Egyedül a Red Bull elérhetetlen

    Alonso: Egyedül a Red Bull elérhetetlen

    Fernando Alonso szerint az egyetlen top csapat, amelynek 2018-ra is biztosnak tűnő párosa van, az a Red Bull.”

    A McLaren-Honda egyértelműen szenved, a spanyol a hétvégén ki is hagyta a Monacói Nagydíjat, inkább az Indy500-on indult, ahol remekül szerepelt. De vajon van esély rá, hogy jövőre már teljes szezont fusson az amerikai szériában?

    „Meglátjuk. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy van konkrét tervem.” – fogalmazott Alonso. „Ha júniusban, vagy júliusban kapok egy hívást egy csapattól, le fogunk ülni, és tárgyalni velük. Legyen az akár a Mercedes, akár más istálló. Lehet, hogy a Renault is sokat fog előre lépni, nem lehet tudni. Azt gondolom, talán csak a Red Bull az, ahol zárva az ajtó 2018-ra, hiszen két fiatal versenyzőjük van, hosszú távú szerződéssel.”

    Alonso hozzátette, a jövője a Liberty Mediától is függ, hiszen terveik között az is szerepelt, hogy még több futamot rendeznek jövőre.

    „Muszáj látnom, hogy mit terveznek. Olvastam, hogy 25 futamot szeretnének egy évben. Mikor bekerültem a Forma-1-be, 16 verseny volt. Most 20. Ha azt mondják, hogy jövőre pedig 25 lesz, visszavonulok.” – zárta a spanyol.

  • A Red Bull humorosan készül az Osztrák Nagydíjra

    A Red Bull humorosan készül az Osztrák Nagydíjra

    Max Verstappen és Daniel Ricciardo kipróbálták, hogy milyen Ausztriában kempingezni, valamint milyen úgy vezetni egy Aston Martint a Red Bul Ringen, hogy egy egyedi „lakókocsi” van ráakasztva.
    A röhögés garantált!

  • A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A legkomolyabb motorsport szériák vezetői azon dolgoznak, hogy a jövőben jobban egymáshoz igazítsák versenynaptáraikat, ne nagyon legyenek ütközések.

    Az FIA elnöke, Jean Todt Monacóban találkozott az F1 motorsport igazgatójával, Ross Brawnnal, a WEC vezérigazgatójával, Gerard Neveu-val és a Formula E vezérigazgatójával, Alejandro Agaggal.

    „Miután tárgyaltunk a versenynaptárokról, mindenki egyetértett abban, hogy dolgozzunk együtt a bajnokságok menetrendjének összehangolása kapcsán a következő szezonokban,” – áll az FIA közleményében. „Szoros együttműködésben a promóterekkel, az elmúlt években az FIA keményen dolgozott azon, hogy építse és megszilárdítsa a bajnokságokat és azok jó szórakozást nyújtsanak a motorsport rajongóknak.”

    „Nagyon fontos mindenkinek, aki a bajnokságainkban dolgozik, hogy dolgozzunk tovább, hogy a rajongók teljes mértékben élvezzék ezeket a bajnokságokat. Együttműködve a partnereinkkel azon kezdtünk dolgozni, hogy harmóniába hozzuk a versenynaptárakat.”

  • Gustav Malja tesztelhet majd a Sauberrel a Hungaroringen

    Gustav Malja tesztelhet majd a Sauberrel a Hungaroringen

    Mint az ismeretes, a Hungaroringen lesz a Forma-1 következő szezonközi tesztje, és a Sauber már be is jelentette, hogy ki vezetheti a C36-ost: Gustav Maljáé a lehetőség, hogy egy napra kipróbálhassa magát a királykategóriában. A július végi teszten élheti át először ezt az élményt majd a 21 éves svéd pilóta, aki jelenleg a Formula 2-ben vitézkedik. Ahogy sokan mások is, Malja is gokarttal kezdte a motorsportos karrierjét, 2011-ben. Így nyilatkozott a versenyző:

    „Az, hogy egy Forma-1-es autót vezethetek, az egy eszméletlenül komoly dolog, egy gyermekkori vágyam teljesül. Alig várom, hogy beülhessek: biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon szürreális élmény lesz. Mindent meg fogok tenni, hogy ameddig bírom, addig kihasználjam a tesztnap adta lehetőségeket, és amennyit csak tudok, tanulhassak. Köszönöm a Sauber csapatnak, hogy biztosítják nekem ezt a fantasztikus élményt.”

    Monisha Kaltenborn hozzátette:

    „Gustavnak ez egy remek lehetőség lesz arra, hogy egy újabb lépést tegyen meg a versenyzői pályafutásában, és hogy beteljesítse a gyermekkori álmát. Egy Forma-1-es autó vezetése először egy remek lehetőség, és egy különleges pillanat minden versenyző életében, így neki is. Már figyelemmel kísérjük egy ideje, tavaly a GP2-ben folyamatosan tudott fejlődni, ami jó.”

  • Prost szerint Hülkenberg tökéletes választás volt a Renault számára

    Prost szerint Hülkenberg tökéletes választás volt a Renault számára

    A négyszeres világbajnok Alain Prost véleménye szerint a Renault remek üzletet csinált, amikor elcsábította a Force Indiától Nico Hülkenberget.

    Hülkenberg idén csatlakozott a francia istállóhoz, és lett Jolyon Palmer csapattársa. Hülkenberg néhány verseny alatt már egyértelműen vezető versenyzője lett a Renaultnak: a csapat neve mellett álló tizennégy pont 100%-át Hulk szerezte. A német eddigi legjobb eredménye egy hatodik hely, melyet a Spanyol Nagydíjon gyűjtött be.

    A Renault csapatánál jelenleg tanácsadóként tevékenykedő Prost úgy véli, Hülkenberg is szerepet játszhat abban, hogy visszatérjenek a helyes útra, és a Renault újra a futamgyőzelmekért harcolhat majd.

    „Pontosan Nico az a személy, akire szükségünk volt. Nagyon fontos számunkra” – mondta a Forma-1 legendája.

    „Nagyon erős és karizmatikus karakter, akinek a segítségével egyre jobbak és jobbak lehetünk. Mindannyian a lehető leggyorsabban akarunk fejlődni, de óvatosnak kell lenni. Nagyon jól ismerem a Forma-1-et, nem szabad irreális célokat kitűzni magunk elé.”

    Hülkenberg természetesen annak reményében csatlakozott a Renaulthoz, hogy egy nap világbajnok legyen a Forma-1-ben. Ez egészen biztosan nem fog gyorsan menni, a 29 esztendős németnek türelmesnek kell lennie. Az enstone-i központú istállónál jelenleg úgy vélik, három vagy négy év kell még nekik ahhoz, hogy visszatérjenek 2005-ös és 2006-os formájukhoz, amikor Fernadno Alonso vezérletével az egyéni, valamint a konstruktőri világbajnoki címet is elhódították.

    „Ez egy nagyon fontos időszaka a karrieremnek” – folytatta Prost.

    „Hiszek ebben a projektben, és át akarom élni a győzelem pillanatait. Úgy gondolom ez reális, bár a Forma-1-ben semmire nincs garancia. A feltételek viszont megvannak, pénzügyileg is.”

     

  • Vettel gyerekei is ott voltak Monacóban!

    Vettel gyerekei is ott voltak Monacóban!

    Már épp lemondtunk róla, hogy valaha is megjelennek versenyen Sebastian Vettel gyerekei, mikor Monacóban váratlanul feltűntek!

    Vettel kedvesét Hannát a német versenyző harmadik bajnoki címének bezsebelésekor lehetett utoljára versenyen látni, és az előtt sem sűrűn volt jelen. Lányait, Emilie-t és Matildát azonban még sosem vitték el ilyen nyilvános helyre, sosem láthattunk még képet róluk. Noha a mostani képen sem sok látszik a lányokból, de azért ez is valami. 🙂

    https://www.instagram.com/p/BUsLMkZjnKk/

    https://www.instagram.com/p/BUsVbjQAyJv/

    https://www.instagram.com/p/BUtT62fj-M4/

     

  • Sebastian Vettel negyedjére

    Sebastian Vettel negyedjére

    Sebastian Vettel idén már negyedik alkalommal lett a nap versenyzőjévé választva a rajongók által.

    Tavaly óta megszokhattuk, hogy minden versenyen megszavazzák a rajongók az F1 hivatalos weboldalán, hogy szerintük ki volt az adott futam legjobbja, hiszen ez nem minden esetben egyezik meg a futamgyőztessel.

    A Monacói Nagydíjon a futamgyőzelmet is megszerző Vettelé lett ez a „díj” is. Tavaly Max Verstappen nyerte sorra a rajongói szavazásokat, idén úgy fest, Vettel tarol.

    A 2017-es szezonban eddig ők voltak “a nap versenyzői”:

    Monacói Nagydíj: Sebastian Vettel
    Spanyol Nagydíj: Sebastian Vettel
    Orosz Nagydíj: Valtteri Bottas
    Bahreini Nagydíj: Sebastian Vettel
    Kínai Nagydíj: Max Verstappen
    Ausztrál Nagydíj: Sebastian Vettel

  • Ecclestone: Az F1 most olyan, mint a Starbucks

    Ecclestone: Az F1 most olyan, mint a Starbucks

    Bernie Ecclestone évtizedekig irányította a Forma-1-et, mostanra azonban az amerikai Liberty Media a főnök, Chase Carey, Ross Brawn és Sean Bratches vezetésével.

    Ecclestone a Welt am Sonntagnak elmondta, hogy nem ért egyet az új tulajdonosok elképzeléseivel, ő „sosem tenne ilyet”.

    Az egyik „ilyen”, ami ellenkezik Ecclestone értékrendjével, a közösségi média.

    „Sosem győzött meg engem ez a fajta kommunikáció, mert nem hiszem, hogy jót tesz a Forma-1-nek.” – mondta Mr. E. „A Forma-1 most úgy fut, mint egy Starbucks, ahol valaki mindig tejet tölt a kávéba.”

  • 88 évesen elhunyt Eric Broadley, a Lola alapítója

    88 évesen elhunyt Eric Broadley, a Lola alapítója

    Broadley egyike volt a brit motorsport ipar úttörőinek, Colin Chapman, John Cooper, vagy Major Arthur Mallock mellett. Ő volt a Lola autók atyja.

    Az első alkotása 1958-ban a Lola Mk1-es volt, amit 2000 fontnyi megtakarításából épített. Később olyan autókkal tette le a névjegyét, mint a legendás Lola T70-es, vagy a félelmetes F5000-es autók a 70-es években. Megtalálhattuk az autóit az egykori C csoportban, valamint a Forma-1-ben is akár.

    1962-től kezdődően 35 Forma-1-es projektben vett részt, közöttük olyan patinás autó is, mint a Honda RA300-as, amivel a Honda 1967-ben megszerezte az első győzelmét. Ugyanakkor Broadley állt a Graham Hill alapította Embassy Hill csapat mögött a 70-es években, a Larousse Lola mögött a 80-as években, és a 90-es évek elején.

    Amerikában is tisztességgel bemutatkozott: Graham Hill volt az első brit pilóta, aki a legendás 500 mérföldes indianapolisi versenyen nyerni tudott egy Lola T90 Red Ball Speciallal 1966-ban. Ugyanakkor az idősebb Al Unser is Lola T500-assal nyert 1978-ban Indianapolisban, Poconoban és Ontairoban.

    Mario Andretti, Bobby Rahal, Al Unser Jnr, Cristiano Da Matta, Nigel Mansell, Paul Tracy és Michael Andretti is a CART-ban, illetve a ChampCarban os Lola autókkal nyertek bajnoki címeket. Olyan gyártókat utasított a Lola maga mögé, mint a March, Reynard, Ralt, Brabham, Eagle, Penske, és még folytatható lenne a lista. A csapatok, a versenyzők, és a mérnökök is azért szerették a márkát, mert egy nagyon minőségi konstruktőrről beszélhettünk az esetükben.

    Broadley egy nagyon magabiztos ember volt, aki azért megcsillogtatta a humoros oldalát is a több ezer Lola dolgozónak, ha kellett. Igazi oldschool mérnök volt, akit alig lehetett megtalálni otthon, mert mindig valami versenyautó tervén dolgozott. Az üzletet sokszor mások vitték helyette, és inkább azt mondták rá, hogy ő volt a „mérnökök mérnöke”, nem volt olyan pezsgő személyiség, mint Colin Chapman, Ken Tyrrell vagy Ron Dennis.

    Miután véget ért a nagy korszaka, nyugdíjasként is bejárt az egykori üzemébe, és beszélgetett a régi alkalmazottakkal. Akik ismerték és dolgoztak vele, örömmel emlékeznek rá. Az autóversenyzés egyik csendes háttérembere volt ő, akinek az elkötelezettsége legalább akkora tiszteletet érdemel, mint Chapman öröksége, vagy Williamsé, vagy a McLarené.

  • Hamilton Monacóba vonzotta a világsztár modelleket

    Hamilton Monacóba vonzotta a világsztár modelleket

    Már megszokhattuk, hogy szabadidejében Lewis Hamilton mindig egy modell, énekesnő, vagy színésznő oldalán múlatja az időt. Azt is megszokhattuk, hogy a Mercedes brit versenyzőjének gyakran van világhírű vendége a Forma-1-es futamokon. Ezt azonban igencsak kimaxolta Monacóban, hiszen számos divatmodell tűnt fel és alapvetően mindegyikük Hamilton körül sürgött-forgott.

    Adriana Lima, Victoria’s Secret modell
    Nem szóltak neki, hogy ez a mozdulat Vettel védjegye…

    https://www.instagram.com/p/BUo0YlEg9c8/

    https://www.instagram.com/p/BUopDM9huP3/?taken-by=adrianalima

    Winnie Harlow, modell, aki épp pigmenthiányos bőrbetegsége miatt lett keresett model

    https://www.instagram.com/p/BUpDelVBG1C/

     

    Bella Hadid, amerikai-palesztin származású, 20 éves divatmodell

    https://www.instagram.com/p/BUpyUZohP_U/

    https://www.instagram.com/p/BUpyKhMhv_F/

    https://www.instagram.com/p/BUpBlv8DSP9/

    Ugyan nem a modelleket, hanem a teniszezőket képviseli, de a várandós Serena Williams is kilátogatott a monacói versenyre.

    https://www.instagram.com/p/BUoyJ16DtF-/

    És Cannes-ból átugrott a magyar modell, Palvin Barvara is.

    https://www.instagram.com/p/BUrvAQGD8dO/

    https://www.instagram.com/p/BUrjt-YleqC/