Kategória: Formula 1

  • Wolff: A Ferrari 16 hetes előnyben van

    Wolff: A Ferrari 16 hetes előnyben van

    A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff szerint a Ferrari azért került előnybe idénre, mert sokkal hamarabb elkezdtek dolgozni az idei autójukon, mint ők.

    A Ferrari német pilótája Sebastian Vettel megnyugtató 25 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, míg a konstruktőrök között az olaszok 17 egységgel előzik meg a Mercedest.

    „Tudomásunk szerint a Ferrari nagyon korán, már 2015 decemberében megkezdte a 2017-es autójának tervezését, míg mi csak 2016 márciusában kezdtük el.” Nyilatkozta Wolff a Suddeutsche Zeitung-nak.

    „Mire mi elkezdtük a munkát az idei autóval, a Ferrari addigra már az erőforrásai 50%-át az új autóra áldozta.”

    „Emiatt a Ferrari nagyjából 16 hetes előnyben van, ebben az időben csak az aerodinamika miatt négy, vagy öt tizedet találhattak.”

    A csapat ugyan tagadja, de sokakban felmerült a gyanú, hogy a csapat szándékosan fogta vissza Raikkönent, hogy végül Vettel meg tudja nyerni a futamot, így még tovább növelje előnyét az összetettben.

    „Természetesen mindenkiben felmerül ez a kérdés, de szerintem ennek nincs alapja.” – mondta a korábbi Forma-1-es pilóta Alexander Wurz az osztrák ORF-nek.

    „Nyilvánvalóan azért a bajnokság mindig elsőbbséget élvez.” – tette hozzá.

    A vasárnapi futam után a finn pilóta láthatóan nagyon csalódott volt, de a La Gazzetta Dello Sportnál úgy látják, hogy ez egy „kellemes probléma”.

    „Ez hasonló, mint ami a Mercedesnél volt Hamilton és Rosberg között. Érdekes lesz azt látni, hogy a Ferrari, hogy fogja kezelni ezt a helyzetet.”

    Mindazonáltal Kimi elég erős teljesítményt nyújtott Monacóban, ami nagy lendületet adhat neki a folytatásban, főleg úgy, hogy egyre több pletyka szól arról, hogy a Ferrari 2018-ra lecserélné a 37 éves pilótáját.

    „Az ő szerződése idén jár le. Azt hiszem, hogy ő még szeretne versenyezni, és ha ilyen teljesítményt tud nyújtani, mint amit Monacoban produkált, akkor jövőre is láthatjuk még őt.” – mondta a La Gazzetta tudósítója Luigi Perna.

  • Palmer helye inog, ismerte el Abiteboul

    Palmer helye inog, ismerte el Abiteboul

    Egyáltalán nem biztos, hogy a Forma-1-ben maradhat Jolyon Palmer, árulta el Cyril Abiteboul. A brit versenyző nincs formában, pedig ez már a második szezonja a franciákkal, miközben a csapatnál újonc Nico Hülkenberg tündököl.

    Az AFP hírügynökségnek Abiteboul nyilatkozott a helyzetről, ami nem éppen rózsás a brit számára, még ha diplomatikusan is fogalmaz a főnök:
    „Két olyan versenyzőre van szükségünk, akik alkalmasak a pontszerzésre. Azt tesszük, ami jó Jolyonnak, hogy túljusson ezen nehéz időszakán. Ugyanakkor eredményekre van szükségünk. Nico megmutatta, hogy az autóval lehet pontokért harcolni, és Jolyonnak is teljesítenie kell. Mindenben támogatjuk, nincsen B-terv, de nagyon versenyképes környezetet biztosítunk, és mindenkin van nyomás. Adunk magunknak egy kis időt, hogy kielemezzük a helyzetet.”

  • Haas szerint rendben van a jelenlegi pénzelosztás

    Haas szerint rendben van a jelenlegi pénzelosztás

    Gene Haas úgy véli, hogy az élcsapatok több bevételt érdemelnek, mint az olyan kisebb csapatok, mint az övé.

    Jelenleg a nagycsapatok (Ferrari, Mercedes, Red Bull) kivételével mindenki a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztása miatt panaszkodik. A Liberty Media a Concorde Egyezmény 2020-as kifutása után azonban változást ígér az elosztási struktúrában.

    A legtöbb közép- és kicsapat tehát elégedetlen a jelenlegi rendszerrel, a legfiatalabb F1-es csapat, a Haas azonban kivételt képez, szerintük ez egy fair rendszer.

    A 2016-os szezon után a nagy közösből a Haas kapta a legkevesebb pénz, mivel debütáló csapat voltak. Egészen pontosan 19 millió dollárt kaptak.

    „Mivel újoncok voltunk itt, Forma-1-ből származó bevételünk nincs, szóval bármit is kapunk, azt nagyra értékeljük.” – mondta Gene Haas.

    „Nagyon óvatosnak kell lenni azzal hogyan osztjuk ez a pénzt, hiszen vannak olyan csapatok, akik már 50 éve ezt csinálják, így megilletik őket extra kifizetések. Nem azt mondom, hogy a kiscsapatok nem érdemelnek többet, hanem azt mondom, hogy a top csapatoknak több jár.”

    „Nem szabad önkényesen elosztani, a győztes versenyekért jutalom kell, hogy járjon, és nem szabad engedni, hogy szocialista típusú legyen a struktúra”

    Haas arra is rávilágított, hogy bár jól hangzik a költségcsökkentés, nem biztos, hogy azzal olyan jól járnának a csapatok.

    „Megértem, hogy az új tulajdonosok tipikusan azt teszik, amit az új tulajdonosok szoktak, növelik a bevételeket és csökkentik a költségeket. És mivel mi a költségoldalon vagyunk, némi aggodalomra ad okot ez a téma.”

  • Lauda szerint Vettel a bajnokság favoritja

    Lauda szerint Vettel a bajnokság favoritja

    A 68 éves osztrák legenda szerint jelen pillanatban Sebastian Vettelnek van a legnagyobb esélye arra, hogy 2017-ben Forma-1-es világbajnok legyen.

    Vettel legutóbbi győzelme után már 25 ponttal, azaz pontosan egy futamgyőzelemnyi előnnyel vezeti a pontversenyt a második helyen álló Lewis Hamilton előtt.

    Lauda, a Mercedes „megmondóembere” szerint az eddig látottak alapján a Ferrari négyszeres bajnokának komoly sansza van egy újabb év végi ünneplésre, egészen pontosan az idei lenne Vettel ötödik világbajnoki elsősége. Nem mellesleg a Ferrari első címe 2007 után, amikor Kimi Raikkönennel lettek bajnokok.

    Vitathatatlan tény, hogy a maranellóiak remekül értelmezték az idei évben eszközölt szabályváltoztatásokat, és nagyszerű autót építettek.

    „Monacóban Vettel nyert, mert gyorsabb volt, amikor Raikkönen kereket cserélt” – mondta Lauda.

    „A szívem egy része még mindig a Ferrarié. Tökéletesek voltak, és megnyerték a versenyt.”

    Lauda az osztrák Kronen Zeitung kérdésére elmondta, hogy a hét elején még eléggé dühös volt, de meg kell találniuk a gumik megfelelő működési tartományát.

    Véleménye szerint ha idén is bajnokok szeretnének lenni, akkor mindenképpen szükségük lesz a Ferrari segítségére: „Vettelnek legalább egyszer ki kell esnie, különben vége a bajnokságunknak. A Ferrari nagyon jó formában van. Ha ez így folytatódik, hatalmas lesz a különbség” – zárta gondolatmenetét a háromszoros világbajnok.

  • Monisha Kaltenborn dühös Buttonra Wehrlein kiütéséért

    Monisha Kaltenborn dühös Buttonra Wehrlein kiütéséért

    A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn haragos, amiért az egy futamra visszatérő Jenson Button kiütötte a versenyből Pascal Wehrleint Monacóban.

    Az ütközés következtében Wehrlein Saubere egészen szokatlan pozícióban, az oldalán állt meg, így a versenyző nem is tudott kiszállni az autóból, míg vissza nem fordították azt a talpára. Úgy tűnt a helyszínen, hogy Wehrlein nem sérült meg, ám korábbi, a januári ROC-on szerzett hátsérülése miatt ezen a héten kivizsgáltatja magát a versenyző.

    Arra a kérdésre, hogy dühös-e Buttonra, Monisha Kaltenborn a következőt felelte az Autosportna: „Igen, az vagyok, mert nem értem, hogyan alakulhat ki ilyen szituáció.”

    „Nem volt mód arra, hogy véghez vigye a manővert (Button), ezért nem értem, hogy egyáltalán miért próbálkozott ilyen megmozdulással.”

  • Horner elnézi Verstappen kirohanását

    Horner elnézi Verstappen kirohanását

    A Red Bull csapatfőnöke Christian Horner elmondta, hogy a Red Bull és Max Verstappen kapcsolata továbbra is nagyszerű.

     A monacói nagydíjon a csapat holland versenyzője elég indulatosan és trágár szavak kíséretében kifogásolta csapata stratégiáját a rádión keresztül, amikor is a csapattársa mögé került a kerékcserék után.

    Christian Hornerntől a futam után azt kérdezték, hogy megérti-e versenyzője kirohanását, erre így felelt.

    „Természetesen igen. A verseny elején a csapattársa előtt autózott, majd miután mindketten letudták a kerékcseréjüket már mögötte volt, ami miatt elég ideges lett.  A futam után leültünk, és megbeszéltük a dolgokat, így már minden rendben van, senki se haragszik a másikra.”

    A monacói futam után nem csak a holland versenyző volt mérges, hanem a Ferrari finn pilótája Kimi Räikkönen is. Ugyanis a Ferrari gyanúsan a rossz taktikát választotta vele, hogy csapattársa Sebastian Vettel előnyösebb helyzetbe kerüljön.

    „Nem hiszem, hogy a Ferrari szándékosan tette volna ezt.” Nyilatkozta Dr. Helmut Marko az Auto Bildnek.

    „Neki Bottasra kellett reagálnia, mert visszalassult. Akárcsak Maxnak, neki is korábban kellett kijönnie.” Tette hozzá.

    Ricciardo végül dobogón végzett Monacóban, többek között a két Mercedest is megelőzve, de Horner szerint ez még nem jelenti azt, hogy ténylegesen is a Mercedes előtt lennének.

    „Aggódok Montreal, Baku és Spielberg miatt. Ezek a pályák a legnagyobb kihívást jelentik számunkra, Monza után. Ha ezen a három futamon jól szerepelnénk, akkor tényleg lehet keresnivalónk a szezon későbbi részében is.”

  • Giovinazzi újabb lehetőséget kap, de nem a Saubertől

    Giovinazzi újabb lehetőséget kap, de nem a Saubertől

    Antonio Giovinazzi, a Ferrari harmadik számú pilótája a Haas Ferrari színeiben gurulhat pályára a Brit Nagydíj első szabadedzésén.

    Giovinazzi idén, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén debütált a királykategóriában, miután a Sauber a 23 éves olasznak szavazott bizalmat a sérüléséből lábadozó Pascal Wehrlein helyettesítésére. Bár pontot nem szerzett, az Ausztráliában nyújtott teljesítményével sokak elismerését kivívta. Második versenye, a Kínai Nagydíj már nem sikerült enyire rózsásan számára: az időmérőn és a versenyen is összetörte a Saubert.

    A Ferrari tervei egyelőre nem ismertek a következő évet illetően: ne feledjük, hogy Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen kontraktusa is érvényét veszti a szezon végén. Persze az is nagy kérdés, hogy a Scuderia új vezetése beültetne-e egy újonc, de hazai versenyzőt egyik autójába.

    A Montezemolo-érában ez biztosan nem történt volna meg, a korábbi Ferrari elnök Sergio Perezt is túlságosan tapasztalatlannak tartotta néhány évvel ezelőtt. Azóta viszont a Ferrari nagy volumenű vérfrissítésen esett át, némi túlzással élve a fél csapat kicserélődött.

    Fontos még megemlíteni, hogy június másodikán egy esőgumi teszt keretében a Ferrari Giovinazzival gurul pályára, amikor a mósodított 2015-ös autót is kipróbálhatja.

    Arról egyelőre nincs információ, hogy a Haas Romain Grosjean vagy Kevin Magnussen első edzését áldozza-e fel Giovinazzi autóba ültetésével.

     

     

  • Magnussen: Eddig ez a legpechesebb évem

    Magnussen: Eddig ez a legpechesebb évem

    Kevin Magnussen úgy érzi, eddig a 2017-es szezonja alakul a legszerencsétlenebbül (leszámítva valószínűleg az ominózus 2014-es szülinapi McLaren-SMS-t), annak ellenére, hogy a Haasszal rövid élete során először dupla pontszerzést értek el a Monacói Nagydíjon. A vasárnapi futam első szakaszában a dán a kilencedik helyen körözgetett, amely gyorsan nyolcadik lett Sergio Pérez szárnycseréje nyomán, azonban hamarosan Magnussen is egy nemtervezett (második) boxkiállásra kényszerült, miután összeszedett egy bal hátsó defektet, amelynek hála a 13. helyig csúszott le. A verseny viszont még tartogatott izgalmakat a középmezőnynek, a sorozatos kiesések és problémák hatására pedig Magnussen visszakúszott az utolsó pontszerző helyet jelentő tizedikre.

    „Személy szerint nagyon csalódást keltő futamom volt” – jött az őszinte értékelés Magnussentől. „Defektet kaptam, de hogy ennek ellenére is mindkét autónk pontot szerzett, remek teljesítményre vall a csapat részéről. Nagyon megérdemelték ezt az eredményt, boldog vagyok, hogy ez is megvan, mégha csak egyetlen pont is, habár sokkal több is lehetett volna. Úgy érzem, életem eddigi legpechesebb szezonját futom éppen, de legalább a csapatnak összejött a dupla pontszerzés, amire nagyon büszke vagyok. Monacóról van szó, itt bármi megtörténhet; nincs értelme feladni, nem lazíthatsz, és én pontosan ezt tettem. Nem fogtam vissza magam.”

    A csapattárs Romain Grosjeannak kevésbé eseménydús futama volt, miután a nyolcadik helyről rajtolt és a kockás zászlónál is ugyanebben a pozícióban intették le, habár Pérez hátracsúszásával és Lewis Hamilton előrejövetelével legalább az előtte végző autó diffúzorkinézetében volt valami változatosság.

    „Először sikerült mindkét autóval a top10-ben végeznünk, ami remek teljesítmény, különösen Monacóban” – kezdte a francia. „Kemény futam volt; sajnos nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy az első néhány srácra tapadni tudjunk. Az élen valahogy semmi nem történt, akárhányszor dráma volt vagy valaki kiesett, az mindig mögöttem zajlott. Lewisnak volt egy kis tiszta pályája, így a kiállásoknál át tudott ugrani minket.”

    A pontoknak és a Renault nullázásának köszönhetően a Haas pontegyenlőséggel utolérte a francia gyártót a konstruktőri tabellán, habár Nico Hülkenberg barcelonai hatodik helyének köszönhetően még a Renault van a hetedik helyen.

  • Räikkönen és Vettel jótékonysági focimeccsen játszottak!

    Räikkönen és Vettel jótékonysági focimeccsen játszottak!

    Sebastian Vettel, és Kimi Räikkönen is részt vett a „Game of Heart” nevű jótékonysági focimeccsen, Olaszországban, kedden, a Juventus stadionban.

    „Gyerekkorom óta szoktam focizni, bár finnként az én kedvencem még mindig a jéghoki.” – mondta Räikkönen. „De szeretem rúgni a labdát, szinte minden nap játszom, mert a fiam kéri. Inkább játszom, mintsem nézem, nincs is kedvenc focistám, de követem a Juventust. Büszke vagyok, hogy részt vehetek ezen az eseményen.”

    „Mint minden német gyerek, én is kiskorom óta szeretem a focit.” – mesélte Vettel. „Még ha nem is voltam benne túl jó. De ha az ember ezzel gyűjteni tud azoknak, akiknek szüksége van rá, úgy jobban megy. Nem számít, hogy hogyan, vagy mikor, de fontos dolog segíteni.”

    Räikkönen még gólt is lőtt! Íme!

    https://www.youtube.com/watch?v=ITy69XGthYQ

    https://www.instagram.com/p/BUvwPNHhkwG/

    https://www.instagram.com/p/BUvoT_WDRIQ/

    https://www.instagram.com/p/BUvyht2jjG6/

    https://www.instagram.com/p/BUvet6ulhYa/

     

  • Sabine Kehm így tudta meg, hogy baleset érte Schumachert

    Sabine Kehm így tudta meg, hogy baleset érte Schumachert

    Sabine Kehm szerint ha versenyzésről volt szó, Schumacher nagyon nehezen tudott megbocsátani magának, ha valami nem sikerült tökéletesen, számára „semmi nem volt olyan fontos, mint a győzelem”.

    „Michael mindent annak érdekében tett, hogy megnyerje a versenyt.” – mondta Sabine. „Hogy azt nyújtsa, amit a csapat akar tőle: győzelmet.”

    Versenypályán kívül azonban teljesen másmilyen ember volt Schumacher.

    „Nagyon nyugodt volt, nagylelkű és érzékeny. Szerető családapa és férj. A család mindig a legfontosabb dolog volt.”

    „Egy jó, megbízható, néha lökött barát volt, aki élvezni akarta az életet és képes is volt erre”

    A Sportbuzzer nevű portálnak Kehm azt is elmesélte, hogyan értesült Schumacher síbalesetéről.

    „A szüleimmel voltam, karácsonyt ünnepeltünk előtte. Aztán felhívott egy francia újságíró. Michael Schumachert baleset érte, erről akart információt, megerősítést. Délután már tudtam, hogy súlyos a helyzet. Másnap reggel már a grenoble-i kórházban voltam.” – mesélte.

    Sabine pedig igyekezett a lehető legjobban kezelni a helyzetet. Némi információt közölt a sajtóval, ugyanakkor védte a család érdekeit

    „Michael egy közéleti személyiség, így a nyilvánosságnak joga van tudni róla, hogy valami történt. Azt is közöltük, hogy súlyos, ami történt.”

    Balesete óta azonban nem sokat tudni a hétszeres világbajnok egészségügyi állapotáról.

    „Michael mindig éles vonalat húzott a nyilvánosság és a magánélete között, ezt pedig mindig elfogadták a rajongók és a sajtó. A döntés, hogy nem informáljuk a nyilvánosságot, Michael érdekében született.”