Kategória: Formula 1

  • Megveheted a 3D-s Alonso-mémet!

    Megveheted a 3D-s Alonso-mémet!

    Azt mindig is tudtuk, hogy az internet népe igencsak őrült és kreatív. Ahogyan az autósport rajongók is. És az is igaz, hogy az interneten minden, de tényleg MINDEN létezik, akár van annak értelme, akár nem.

    Nos, a legfrissebb, és autósport rajongók számára legérdekesebb és leghumorosabb ilyen ötlete, mely már meg is valósult az az, hogy meg lehet vásárolni az 1:8 méretarányú 3D nyomtaott Fernando Alonsót, méghozzá a mémmé vált pózban, az összecsukható kerti székben ülve, a pálya szélén.

    A 2015-ös Brazil Nagydíjon esett meg, hogy miután Fernando Alonso autója már a Q1-ben leállt, és a versenyző a pálya szélén „rekedt”, kapott egy széket, melyben kényelmesen el is helyezkedett és napozni kezdett.
    Az eset után persze beindult a mémgyár, minden exztém helyre oda-photoshopolták a napozó Alonsót, ezeket mai napig meg lehet találni a Twitteren, #PlacesAlonsoWouldRatherBe hashtag alatt.

    De akinek ez nem elég, 112.91 euróért (nagyjából 35 000 Ft) meg is vásárolhatja magának a mém tárgyát, 3D nyomtatott verzióban.

    További részletekért és képekért klikkelj ide.

  • A Monacói Nagydíj volt a legnézettebb F1-es futam Amerikában

    A Monacói Nagydíj volt a legnézettebb F1-es futam Amerikában

    A múlt hétvégén megrendezésre kerülő monacói versenyhétvége különösen nagy népszerűségnek örvendett az Egyesült Államokban.

    A motorsport rajongóknak kimondottan kellemes hétvégéjük volt, ugyanis az Indy500 is május 28-án került megrendezésre, így gyakorlatilag egész napos autósport – maraton volt.

    Habár a 2017-es Monacói Nagydíj nem volt különösen izgalmas, mióta az NBC átvette a Forma-1 közvetítését Amerikában, erre a versenyre voltak legtöbben kíváncsiak.

    Amellett, hogy ottani idő szerint reggel 8 órakor rajtolt el a mezőny, az NBC csatornája mellett online, valamint az NBC letölthető appján is figyelemmel lehetett kísérni a történéseket.

    Így a tavalyi futamhoz képest 9%-kal többen nézték a versenyt, mely 1,44 millió embert jelent.

    Mindenképpen jó hír tehát, hogy Amerikában is egyre többen kíváncsiak a Forma-1-re, annak ellenére, hogy nem a szezon eddigi legizgalmasabb versenyén van túl a mezőny.

  • Az elkésett fejlesztések zavarták meg a Saubert

    Az elkésett fejlesztések zavarták meg a Saubert

    Marcus Ericsson szerint a Sauber monacói visszaesése a fejlesztések késedelmének köszönhető. A fejlesztési csomag már a szokásosnak számító Spanyol Nagydíjra megérkezett volna, ám a mérnökök kérésének eleget téve akkor a csapat csak egy részét mutatta be az újdonságoknak, a nagyját áttolták Monacóra.

    A hercegségben azonban csúnya meglepetés érte a Saubert. Miközben Barcelonában megszerezték idei első pontjaikat Pascal Wehrlein nyolcadik helye révén, Monacóban a rengeteg újítás ellenére is a két C36 volt a két leglassabb autó az időmérőn. A versenytempó sem volt sokkal kecsegtetőbb; Wehrlein végül egy Jenson Buttonnal történő ütközés következtében kiesett, Ericsson pedig a safety car mögött csúszott a falba a rakoncátlankodó gumi- és fékhőmérsékletek miatt. A svéd szerint a csapat sem érti a visszaesés okát, de főként a monacói pálya egyedi karakterisztikájának és a kései fejlesztéseknek kombinációját hibáztatja.

    „Barcelonában meglepett minket, mennyire versenyképesek voltunk annak ellenére is, hogy mindenki hatalmas csomagokkal érkezett, mi pedig csak egy hátsó szárnnyal” – nyilatkozta Ericsson. „A maradék Monacóban került fel – új padlólemez, aerodinamikai terelőelemek, minden. A barcelonai teljesítmény láttán arra számítottunk, hogy a középmezőnyben fogunk csatázni, de általánosságban még a leglassabb középmezőnyös autónál is egy másodperccel lassabbak voltunk az egész hétvége folyamán. Megpróbáltunk mindent, teljesen feje tetejére állítottuk az autót, rengeteg különféle beállítással dolgoztunk, hogy találjunk valamit. Ha fejlesztéseket raksz fel egy autóra, azt utána be kell hangolni, de ezt nehéz megtenni Monacóban. Hatalmas segítség lett volna, ha a csomag már Barcelonára kész lett volna, mert akkor Monacóba érkezve már kissé jobban be tudtuk volna állítani az autót.”

    Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke egyetértett versenyzőjével, és „nagyon meglepőnek” titulálta a csapat tempóhiányát.

    „Tudjuk, hogy az autót nehéz pontosan belőni, de nem hittem volna, hogy ennyire” – mondta Kaltenborn. „Furcsa, hogy az autó ennyire jól viselkedik Barcelonában, majd Monacóban hirtelen ez történik.”

  • TCR-en járt egy Forma-1-es versenyző

    TCR-en járt egy Forma-1-es versenyző

    Tom Coronel épp a TCR Benelux mezőnyében múlatja az időt, Zolderban. Feltűnt azonban az eseményen egy aktív Forma-1-es versenyző is, akivel Coronel azonnal készített is egy selfie-t. Nem más, mint a belga Stoffel Vandoorne látogatott ki az eseményre.

    Vajon megbeszélték, hogy ki alatt van jobb Honda? 😀

    https://www.instagram.com/p/BU3yhGNh9d7/?taken-by=tomcoronelracing

  • A Renault már nyáron a hatodik helyet akarja

    A Renault már nyáron a hatodik helyet akarja

    Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója reméli, csapata még a nyári szünet előtt előre tud lépni a konstruktőri tabella hatodik helyére. 2016-os gyári visszatérésének évében a Renault mindössze a kilencedik helyen végzett a mezőnyben, az idei szezonra viszont jelentős (pozitív) átalakuláson mentek keresztül, részben az új szabályoknak köszönhetően: a Nico Hülkenberg által Bahreinben, Oroszországban és Spanyolországban összegyűjtött 14 pontjával a franciák jelenleg a hetedik helyet foglalják el. A hőn áhított hatodik hely perpillanat a Williamsé 20 ponttal, a rövidtávú stratégia szerint azonban a Magyar Nagydíj után a Renault szeretné magáénak tudni ezt a helyet, mielőtt nekilátnának az év végére kitűzött konstruktőri ötödik pozíció elérésének.

    „Monaco embert és csapatot próbáló verseny volt” – kezdte Abiteboul Hülkenberg kiesésére és Jolyon Palmer 11. helyére utalva. „Hangsúlyosabbá váltak azok a területek, ahol fejlődnünk kell, és megerősítették azokat a részeket, amelyekről eddig is tudtunk már. Az új alkatrészeknek hála készen állunk arra, hogy a következő versenyt is hasonló kitartással és attitűddel közelítsük meg. Kanadában visszatérünk ebből a kisebb hullámvölgyből és tiszta lappal indulunk. A motorunk és váltónk robosztusabb, így teljes erőbedobással a teljesítmény maximalizálására tudunk fókuszálni. A pályában rejlő kihívás miatt azonban nem számítunk túlzottan könnyű versenyre. A bázisokon befektetett energia hajt minket előre, és létfontosságú, hogy fenntartsuk a kemény munkát, mivel még a nyári szünet előtt szeretnénk előrelépni a hatodik helyre. Ez segítene a pozíciónk megvédésében és az eredetileg kitűzött ötödik hely elérésében.”

  • Stílusosan ünnepel a Williams Silverstone-ban

    Stílusosan ünnepel a Williams Silverstone-ban

    A Williams Forma-1-es jelenlétének 40. évfordulóját ünnepli Silverstone-ban. Ebből az alkalomból pedig korábbi, legendássá vált versenygépeiket is meg lehet csodálni. Ezen kívül pályára engedték Nigel Mansell FW14B-jét is, mellyel bajnok lett, és mely autó az elmúlt 25 évben nem járt versenypályán.

    Jelen volt Karun Chandhok, a Williams Heritage divíziójának hivatalosa versenyzője, a tavalyi F1-es bajnok, Nico Rosberg, valamint édesapja, Keke. Illetve Damon Hill, Felipe Massa és Lance Stroll is.

    „Fel vagyok pörögve, ez egy csodás nap.” – mondta Claire Williams csapatfőnök, Sir Frank Williams lánya. „Csodálatos, hogy ennyi rajongó eljött és velünk ünneplik 40. évfordulónkat. Nem is lehetnék ennél büszkébb. Ki akartuk gurítani az FW14B-t, ami nem futott 1992 óta. Nehézkes volt, elég komplex autó. Akik ezt az autót tervezték, és dolgoztak rajta, már nem dolgoznak nálunk, szóval beletelt egy kis munkába, hogy sikerüljön.”

    „Sok régi versenyzőnk is itt volt, plusz sok régi Williams alkalmazott, akik nagyban hozzájárultak a Williams sikeréhez, szóval fantasztikus így újraegyesülni.”

    WilliamsFelipe Massa az ikonikus, hat kerekű FW08B-t vezethette.

    „Jó móka volt vezetni.” – mondta Massa. „Volt egy kis műszaki baki, szóval meg kellett állnom, de nagyon jó volt, jó érzés volt. Vezetés közben az ember nem gondol arra, hogy hat kerék van alatta, viszont jól néz ki, jó a tapadása, és a váltót is könnyebb volt kezelni, mint vártam.”

    „Az, hogy mennyien eljöttek ma, mutatja, hogy a Williams milyen fontos a Forma-1-nek. Jó, hogy a részese lehetek.”

  • Gyerekkori képeken Max Verstappen

    Gyerekkori képeken Max Verstappen

    Mostanság gyakran posztol Max Verstappen olyan képeken, melyeken ő és húga, Victoria szerepelnek, még kisgyerekként. Ezeket válogattuk ki nektek:

    https://www.instagram.com/p/BUyv6a_gSCe/

    https://www.instagram.com/p/BUgvit1gwon/

    https://www.instagram.com/p/BTrDPAlgoMJ/

    https://www.instagram.com/p/BTG6WioFt_K/

  • Wolff is támogatja a hangosabb motorokat

    Wolff is támogatja a hangosabb motorokat

    Sok vezéralakhoz hasonlóan Toto Wolff is teljes vállszélességgel támogatja a hangosabb motorok visszatérését a következő szabályzati ciklustól. A 2020 után érvénybe lépő motorformula mibenlétéről már elkezdődtek a megbeszélések, ahol kiemelt fontosságot tulajdonítanak a jelenlegi V6-os turbóhibridek bevezetésével megszűnő hangélmény visszaállításának. A szurkolók ezt egyszerűen a V8-asok visszahozatalával oldanák meg, Wolff azonban egyfelől nem szeretné, ha a sport visszafele haladna technológia terén, másfelől pedig ő nem a hangerőn, hanem a hang minőségén javítana.

    „Miért mondják az emberek, hogy ’pörgesd fel a motort és menj’?” – tette fel a költői kérdést Wolff. „Az utcán minden a hibridek, a hatékonyság és az automatizmus felé halad, a versenyautók nézése mindazonáltal még mindig egy audiovizuális élmény. A gyorsaságot látod, de a hang is nagyon fontos; az erő és a sebesség érzetét kelti. Talán a jelenlegi motoroknál elfeledkeztünk ennek az aspektusnak a fenntartásáról. Ennek ellenére szerintem nem olyan rossz a helyzet, de 2020-ban, amikor jönnek az új motorok, a hang minőségének kulcsszerepet kell betöltenie. Ez nagyon fontos.”

    Az F1-ben négy motorszállító van jelen (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda), mindegyik egy nagy világcég képviseletében. Wolff szerint pozitív lenne, ha egy független motorszállító is csatlakozna a sporthoz, habár ahhoz, hogy beleszólása legyen az új formulába, az elköteleződésnek hamarosan meg kell történnie.

    „A jelenlegi felállásból választhatod a világ legjobb sportautógyártóját – a Ferrarit; a legjobb világszinten jelenlévő utcai márkákat – a Hondát és a Renault-t; illetve az első számú prémiummárkát – a Mercedest, természetesen!” – fűzte hozzá Wolff. „Ehhez hasonló helyzet viszonylag ritkán fordult elő az F1-ben, hogy négy lehetséges beszállítónk is van; ha sikerülne olyan formulával előrukkolnunk, amely 2020 utántól lehetőséget biztosít egy független motorgyártónak is, az jó lenne. Hogy ez a független motorszállító versenyképes lenne-e az OEM-szervezetek ellenében, akik milliárdokat költenek évente a pozíciójuk elérése, abban már nem vagyok olyan biztos. De ha elég korán sikerül megállapodnunk az új formulában, azáltal a független szállítók időben megvizsgálhatják a koncepciót, és ha sikerül szponzorokat vagy befektetőket találniuk, akár sikeres is lehet a felállás. 110%-ig biztos vagyok benne, hogy az F1-nek technológiaformulának kell lennie: egy nyolchengeres szívómotor nem a járható út, mert ezzel a sport elvesztené a DNS-ét. A legerősebb és lehető leggyorsabb motornak kell lennie, az elérhető legjobb technológiának.”

  • Honda: Fejlesztés Kanadára? Necces lesz…

    Honda: Fejlesztés Kanadára? Necces lesz…

    A Honda szerint „nagyon szoros” lesz, hogy sikerül-e a Kanadai Nagydíjra elkészülniük a már beharangozott motorfejlesztési csomaggal. A japán gyártónak lassan ideje lenne egy jókorát előrébb lépnie, miután hónapok óta megbízhatósági és teljesítménybeli (Fernando Alonso szerint 50 lóerős hátrányról beszélünk) problémákkal küszködnek. A mérnöki káosz mértékét jól mutatja, hogy a Honda saját bevallása szerint az MGU-H-egységük egyszerűen nem bír többet két versenyhétvégénél. Ez átlagban évi 10 MGU-H elfogyasztásának felel meg; a probléma csak annyi, hogy négy után jönnek a rajtbüntetések. A Honda az idei első nagyobb fejlesztési pakkot Montréalra ígérte a McLarennek, ám jelenleg úgy fest, nem lesz elég idejük tesztelni a blokk tartósságát. A fejlesztések főként a belsőégésű motorra koncentrálnak, amely Hasegawa szerint a „legnagyobb fejlesztési terület”, a turbót érintő kisebb módosítások mellett.

    „Nem adom fel és mindent megteszünk, hogy kész legyünk, de csütörtökig nem tudok semmi biztosat mondani” – nyilatkozta Yusuka Hasegawa, a gyártó motorsportfőnöke. „Az eddigiek alapján van fejlődés, de ha ez túl kevés, nem éri meg lecserélni a motort, a beállításokon pedig még nem kezdtünk el dolgozni. A beállítások is nagyon fontosak, mert ha nem vagyunk elég biztosak a specifikáció bevethetőségében, vezethetőségi gondok léphetnek fel. Vannak még egyéb részei is a fejlesztésnek, amiket be is vezethetünk, ha be tudjuk állítani és ellenőrizni tudjuk a megbízhatóságát. Nincs minden kész, de néhány dolog igen. Talán megmaradunk ennyinél, még ha ez az előrelépés nagyon kicsi is, vagy esetleg megpróbálhatunk még egy kicsit fejlődni. Nagyon szoros lesz, hogy nagy csomaggal tudunk-e Kanadába érkezni.”

    A Honda idén eddig csak a motorvezérlésen változtatott, illetve kisebb megbízhatósági és az üzemanyagrendszert érintő fejlesztéseket vezetett be. A japánok szenvedése az „anyacsapatot” is hátráltatja, olyannyira, hogy a McLaren az egyetlen csapat, amely a 2017-es szezonban még nem szerzett pontot (habár Stoffel Vandoorne közel volt hozzá a Monacói Nagydíjon). Néhány munkamorálbeli kulturális különbség sem segített, a Honda ugyanis sokáig egyedül szerette volna megoldani a problémáit, az elmúlt időszakban azonban kikérték az Ilmor (egy független motortanácsadó) véleményét, valamint a híresztelések szerint még a Mercedestől is segítséget kértek, noha ezt a németek vehemensen tagadják.

    „Ha motorteljesítmény terén egyenlőség lenne a gyártók között, az élmezőnyben lennénk” – ismerte be Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „A szezon második felére szükségünk van a partnerünk előrelépésére, ha jól szeretnénk szerepelni és pontokat szerezni.”

  • Salo: Räikkönen egyértelműen második számú pilóta

    Salo: Räikkönen egyértelműen második számú pilóta

    A korábbi Forma-1-es pilóta, Mika Salo szerint nem kérdés, hogy a Ferrarinál honfitársa csak második számú pilóta lehet Vettel mögött.

    Salo a Monacói Nagydíjat követően szólalt meg, ugyanis a futam során a sokáig élen autózó Räikkönen, csapata rossz taktikát választott, emiatt Vettel mögé került, és ott is maradt a verseny végéig.

    „Vettelnek jó esélye van megnyerni a világbajnokságot.” – kezdte Salo. „Sokkal jobb munkát végez eddig, mint Hamilton. Kimi rengeteg ponttal van lemaradva tőle, így elég egyértelmű, hogy ő a második számú pilóta a csapatnál.”

    „Természetesen amíg nem tart ott a bajnokság, hogy már csak az egyik versenyzőjüknek van matematikai esélye, addig sosem egyértelmű a dolog, de a Ferrari már most másodikként kezeli Kimi.”

    Salo azonban azt is elmondta, hogy a második számú pilótai státusz nem jelenti azt, hogy drákói csapatutasításokat fognak alkalmazni Kiminél.

    „Nyilvánvaló utasításokat nem fognak neki adni, de például egy kedvezőtlenül alakuló boksz taktika áldozata könnyedén lehet még.”