Kategória: Formula 1

  • Force India: Ami szabályos csütörtökön, már nem az vasárnap

    Force India: Ami szabályos csütörtökön, már nem az vasárnap

    A Force India dühös az F1 vezetőire, miután összevitáztak a rajtszámok autókon való elhelyezésének módján.

    A Spanyol Nagydíj előtt szabályba foglalták, hogy a versenyzők rajtszámának jól látható helyen kell szerepelni az autóikon. A Force India megoldását azonban később nem találták megfelelőnek, ezért büntetést kaptak, és Monacóra módosítaniuk kellett a rajtszám elhelyezésén.

    A csapat kényszerűségből eleget tett az igénynek, ám jelezték, hogy ez „árt” nekik, mivel a rajtszámok olyan helyeket foglalnak el az autón, mely helyekre szponzor feliratok is kerülhetnének, melyből bevétele származik a csapatnak.

    „Az autónkat minden alkalommal szabályosnak találták Barcelonában, de a verseny után hirtelen azt mondták, hogy nem felelünk meg az előírásoknak.” – mondta a technikai igazgató, Andy Green az Auto Motor und Sportnak.

    „Ez az eset precedens értékű.” – mondta Otmar Szafnauer sportigazgató. ” Ez azt jelenti, hogy minden csapat megteheti ugyanezt, akár technikai területen is. Ezek szerint ami legális csütörtökön, már lehet, hogy illegális lesz vasárnap.”

    Michael Schmidt tudósító értesülései szerint az FIA elnöke, Jean Todt rendelte el, hogy büntessék meg a csapatot. Erre Szafnauer csak annyit felelt: „Mi saját magunkra koncentrálunk.”

  • Verstappen megválogathatná a szavait

    Verstappen megválogathatná a szavait

    Damon Hill szerint Max Verstappen számára fontos lenne megtanulni türtőztetni magát.

    A Monacói Nagydíjon a boxkiállások alkalmával Daniel Ricciardo csapattársa elé került, mire a holland dühös lett, és ennek hangot is adott a csapatrádión. Kirohanásáért 1996 világbajnoka, Damon Hill kritizálta.

    „Minden versenyzőnek tudatában kell lennie, hogy manapság a Forma-1-ben, szinte minden rádióbeszélgetés közzé is van téve a televízióban.” – mondta Hill. „Jobban meg kellene válogatni a szavakat. Max túllőtt a célon Monacóban. Tisztában kellene lennie azzal, hogy ezt a fiatal nézők is hallják.”

    Hill azonban hozzáteszi, bízik benne, hogy azt ilyen esetekből tanul is Verstappen.

    „Max Monacóban biztosan megtanulta, hogy akadhat súrlódás a versenyző és csapata között, ha a stratégia nem jól működik. Fiatal kora ellenére Verstappen nagyon érett. Izgalmat és szenvedélyt hoz a sportba.”

  • Alonso exének és Carmen Jordának is sofőrködött Hamilton

    Alonso exének és Carmen Jordának is sofőrködött Hamilton

    Mivel mindhárman az IWC óramárka nagykövetei – sok más hírességgel egyetemben -, közös reklámba kerültek. Lewis Hamilton az IWC reklámfilmjében egy sofőrt alakít, akihez beülnek különböző hírességek, akik a reptérre kérnek fuvart, méghozzá gyorsan. Épp ez a kulcsszó, hiszen ekkor Hamilton versenyző módjára indul el, mire utasának a nyakába borul mindaz, ami a kezében volt. A kisfilmből számos verzió készült, ezek egyikében Carmen Jorda lesz Hamilton utasa, míg egy másikban Xenia Tchoumitcheva orosz modell és üzletasszony, aki rövid ideig Fernando Alonso barátnője is volt.

    https://www.youtube.com/watch?v=pdb6XYu2EUo

  • A Pirelli szívesen látna egy gumiháborút

    A Pirelli szívesen látna egy gumiháborút

    Marco Tronchetti Provera, a Pirelli elnöke nem berzenkedne egy esetleges F1-es gumiháború esetén. Az olasz cég 2011-es visszatérése óta a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a jelenleg érvényben lévő szerződések szerint pedig legalább 2019 végéig az is marad. A nemrég nyilvánosságra hozott F1-es rajongói felmérés eredményei alapján azonban a rajongók 69,4%-a támogatná a több gumiszállítós felállást – erre utoljára 2006-ban volt példa, amikor utolsó évébe ért a Bridgestone és a Michelin rivalizálása.

    „A világ minden pontján versenyzünk, legyen az egyedül vagy mások ellen” – vázolta fel a Pirelli álláspontját Tronchetti Provera. „Szeretjük a kihívásokat. Amikor mások ellen versenyzünk, nyerünk. Készen állunk mindenféle kihívásra, mindenkivel szemben.”

    A magabiztos csatakiáltás mellé viszont Tronchetti Provera hozzátette, hogy a „csapatok szeretnék” megtartani a jelenlegi, egy beszállítós megoldást, mondván „az elmúlt évek vagy hónapok során egyszer sem hallottam változásra buzdító kijelentést”. Sokak szerint egy gumiháború jelentősen emelné a költségeket, az elnök szerint azonban ez nem feltétlen ellenérv, mivel „még versenytársak nélkül is elég költséges” a sport.

    A pályán kívül már volt egy csata a Pirelli és a Michelin között, amikor mindketten megpályázták a 2017-től 2019-ig szóló tendert, Bernie Ecclestone azonban egyértelműen a Pirelli megtartása mellett tette le a voksát. A megegyezés lejártával a Pirelli már kilencedik évét fogja taposni az F1-ben, Tronchetti Provera szerint pedig nem fognak ennyinél megállni.

    „Elkötelezettek vagyunk” – mondta. „Úgy véljük, az F1 továbbra is a legvonzóbb versenysorozat lesz a jövőben, a Pirelli pedig a nemzetközi motorsport legnagyobb beszállítója. [A szerződéshosszabbítást illetően a döntés meghozataláig] még van körülbelül másfél évünk, nagyjából a jelenlegi szerződés félidejéig. Nem látok problémát ezzel kapcsolatban.”

  • Robert Kubica újra Forma-1-es autóban!

    Robert Kubica újra Forma-1-es autóban!

    Robert Kubica első alkalommal fog Forma-1-es autót vezetni, mióta rally balesete derékba törte F1-es karrierjét.

    Súlyos kézsérülése után a lengyel versenyző később visszatért a rally világába, és tavaly már újra kipróbálta magát a pályaautózásban is. Együléses versenyautót ez idő alatt nem nagyon vezetett, csak az utóbbi időben kezdett velük újra próbálkozni. Nem rég egy GP3-as autóval gyakorolt, illetve kipróbálta magát egy Formula E autóban is.

    Úgy tűnik azonban, hogy Kubica komolyan készül arra, hogy ha a keze állapota is engedi, visszatérjen a Forma-1-be. Kedden ugyanis újra F1-es autóba ülhet. A lengyel versenyző korábbi csapata, a Renault jóvoltából egy 2012-es Lotus E20-as volánja mögött érezhet rá újra a Forma-1 ízére.

    [poll id=”6″]

  • Hülkenberg időutazott a Renault-val és találkozott Prosttal

    Hülkenberg időutazott a Renault-val és találkozott Prosttal

    Gondolkodtatok már azon, milyenek lennének a mai F1-es versenyzők 40 évvel ezelőtti környezetben? Nico Hülkenberg és a Renault megmutatja!

    Hülkenberg időutazott egyet, majd „1977-ben”, korabeli autóban, ruhában és zenével, meglátogatta Alain Prostot.

    A német versenyző meg is hajtotta a Paul Ricardon az 1977-es Renault RS01-t, miközben Franck Montagy az 1983-as Renault RE40-est próbálta ki, majd autót cseréltek.

    A videó végén pedig a három szereplő bepattant egy 1979-es Renault Saviem SG2-be.

    https://www.youtube.com/watch?v=G1VqBWKtLm4

  • Boullier: Szinte tökéletesen fejlesztünk

    Boullier: Szinte tökéletesen fejlesztünk

    Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója úgy véli, aerodinamikai fejlesztések terén csapatának sikerült 95%-os sikerrátát elérnie. A wokingi istállónak nem kezdődött a legfényesebben a 2017-es szezon, nagyrészt a megbízhatatlan és lassú Honda-motor miatt; így eshetett meg, hogy a McLaren egyedüliként nem szerzett eddig pontot idén. A Spanyol Nagydíjra azonban a csapat hatalmas aerodinamikai fejlesztéscsomaggal érkezett, amelyet Fernando Alonso egy időmérős hetedik hellyel hálált meg. Monacóra sem érkezett a McLaren üres kézzel, a további fejlesztések eredményeképp pedig Jenson Button és Stoffel Vandoorne remek tempója révén mindkét McLaren bejutott a Q3-ba. Noha a kimagasló időmérős szereplések eddig nem alakultak át versenyben szerzett pontokká, Boullier azonban magabiztosan nyilatkozott az autóban rejlő fejlesztési potenciálról.

    „Ahogy a mérnökök mondanák: minden a görbe szerint” – kezdte Boullier. „Nagyon boldogok vagyunk, ezt a lépést akartuk elérni. A korreláció lenyűgöző: az előzetes számításaink 95%-a meg is valósul, ami elképesztő. Most már teljesen megbízunk az eljárásunkban; nem csak az aeróról van szó, hanem a teljes kasztniról, felfüggesztésről, minden a tervek szerint működik. Minden egyes alkalommal, amikor kitűzünk magunk elé egy célt, tudjuk, mire számítsunk. Az ettől való eltérés a természetes tendencia, ám nagyon elégedettek vagyunk, hogy az új eljárásainknak hála sikerült elérnünk, amit akartunk. Most már megbízhatunk a munkametódusunkban.”

    A spanyol és monacói futamokon bemutatott kétlépcsős fejlesztéscsomag a McLaren szerint olyannyira sikeres volt, hogy a csapat kényelmesen a középmezőny előtt tudna autózni – amennyiben a Honda is hozzátenné a magáét a teljesítményhajszához. A britek szerint a Toro Rosso túl nagy légellenállást generál (így átlagosabb pályákon el fog maradni monacói teljesítményétől), míg a Force India, a Williams, a Haas és a Renault szerepléséhez jelentős mértékben hozzájárul motorfölényük. Az MCL32 jelenlegi állapota viszont legalább megfelelő referenciát jelent majd a további 2017-es fejlesztések tesztelésére.

    „Felállítottuk a referenciaszintet, így már tudjuk, mit értünk el” – folytatta Boullier. „Jó pár belső célt kitűztünk, hogy megvizsgáljuk, működnek-e az eljárásaink és a procedúráink – és működnek, ez pedig megadja a magabiztosságot, hogy képesek vagyunk elérni a következő céljainkat. Az autót továbbra is fejlesztjük, de nagyon elégedettek vagyunk a jelenlegi platformmal.”

  • Räikkönen egy kék Ferrarit hajtott Varsóban

    Räikkönen egy kék Ferrarit hajtott Varsóban

    Kimi Räikkönen a hétvégén Lengyelországban, Varsóban járt a Shell rendezvényén, ahol egy kék Ferrari volánja mögött ülve szórakoztatta a közönséget. Természetesen a lelkes nézők videókat is készítettek Räikkönen parádézásáról.

    https://www.youtube.com/watch?v=PMq8WIpE31M

     

  • Claire Williams is kiáll Lance Stroll mellett

    Claire Williams is kiáll Lance Stroll mellett

    A Williams helyettes csapatfőnöke Claire Williams szerint a közvélemény méltatlanul kritizálja a csapat újonc pilótáját Lance Strollt, és azt szeretné, hogy ha ezekkel a kritikákkal egy időre leállnának.

     A 18 éves kanadai pilóta idén eddig pont nélkül áll hat futamot követően, ráadásul eddig négyszer még célba sem ért, miközben csapattársa Felipe Massa 20 pontot gyűjtött.

    Stroll Kínában már az első körben fel kellett, hogy adja a versenyt, ugyanis Sergio Perezzel ütközött, Bahreinben Sainzzal csapott össze, aminek a vége az lett, hogy mindketten kiestek, Oroszországban szintén az első kör volt számára a végállomás, míg Monacóban fék problémák miatt kellett kiállnia a versenyből.

    Csapattársához a legközelebb Spanyolországban volt, akkor 11 másodperccel Massa mögött ért célba, annak ellenére, hogy a brazil több bokszkiállást csinált, mert a verseny legelején Alonsoval koccant, és közel 50 másodpercet vert Strollra a teljes versenytávon.

    Stroll a kritikákat csak viccesnek nevezi, és igyekszik nem foglalkozni velük, csak a munkára koncentrál.

    „Az embereknek egy időre le kéne állniuk a kritikákkal, hagyni kéne őt nyugodtan dolgozni.” Mondta a Williams helyettes csapatfőnöke Claire Williams.

    „Néhány dolog, amit láttam nagyon kellemetlen volt, nem hinném, hogy bármelyik is jogos vagy indokolt lenne. Ő még nagyon fiatal, ezt sokan elfelejtik.”

    „Nincsenek tisztában azzal sem, hogy milyen nehéz is az átmenet az F3 és az F1 között. Irreális az, hogy azt hiszik, hogy megjön az alsóbb kategóriából és egyből mindenkit el is ver a Forma-1-ben.”

    „A kezdetektől fogva azt mondjuk, hogy ő neki időre van szüksége, hogy megismerje saját magát. Az év eddigi pályáin még sosem versenyzett, de hamar megtanulta a pályákat. Amikor kiesett, az egyszer sem az ő hibája volt.”

    „Tehát azt kell, hogy mondjam, hogy az őt ért kritikák nagyon tisztességtelenek.”

    A Williamsnél továbbra is bíznak a fiatal pilótájukban, és arra is rámutattak, hogy statisztikailag az első hat futama nagyon hasonló sok olyan pilótáéhoz, akik ma már futamgyőztesek és világbajnokok.

    „Ha megnézzük azon pilóták első hat futamát, akik ma már a győzelemért is harcolnak láthatjuk, hogy Lance teljesítmény nagyon hasonló az övékéhez. Viszont sajnos a hat futamból négyszer is kiesett. Jó lenne, ha az emberek néha a dolgok mögé is látnának, mielőtt bírálnak valakit.”

  • Alonso harmadik bajnoki címre pályázik

    Alonso harmadik bajnoki címre pályázik

    Indy 500-as kiruccanása után, a Kanadai Nagydíj előtt, Fernando Alonso hangsúlyozza, hogy a prioritás számára továbbra is a Forma-1.

    „Az elsődleges prioritás a Forma 1, és hogy megszerezzem a harmadik világbajnoki címemet.” – mondta Alonso a The Mail-nek. „A másodlagos prioritás az volt, hogy élvezzem az Indy 500-as élményt, és ez sikerült is.”

    Jelen állapotban azonban nem úgy néz ki, hogy a McLaren egyhamar alkalmas lesz arra, hogy Alonso bajnoki címért csatázhasson vele.

    A spanyol versenyző 2006-ban szerezte meg második bajnoki címét, a Renault-val, azóta azonban nem sikerült újabb címet szereznie. Ráadásul azóta egyik átigazolása sem úgy sült el, ahogy azt szerette volt. Ennek ellenére állítja, hogy nem bánt meg semmit.

    „Minden csapatváltásom esetében azért döntöttem a váltás mellett, mert a szívem azt súgta, az a jó döntés. És ha visszatekintek 17, vagy 18 évvel korábbra, akkor apám furgonjával utaztam a gokartversenyekre Olaszországba. Most viszont eljövök Amerikába, és mindenhova követnek az emberek.”

    „Nem értek egyet azzal, hogy ‘Milyen kár, Alonsonak ezt meg azt kellene csinálnia’.” – utalt Alonso arra, hogy sokan teljesen méltatlannak tartják azt, hogy a spanyol versenyzőnek ennyire küszködnie kell a McLarennél. „Van 97 dobogós helyezésem és két bajnoki címem. Szerintem rendben vagyok.”