Kategória: Formula 1

  • Romain Grosjean védelmébe vette Strollt

    Romain Grosjean védelmébe vette Strollt

    Romain Grosjean azt állítja, hogy nem lepődött meg azon, hogy küzdelmes debütáló szezonja van Lance Strollnak.

    Lance Stroll F1-es karrierje egyelőre nem alakul túl fényesen, a sok hiba miatt kritizálják is rendesen, megkapta már, hogy ő is „csak egy fizetős versenyző”.

    A Haas francia versenyzője szerint azonban várható volt, hogy nehéz dolga lesz Strollnak, mivel az idei autók sokkal gyorsabbak.

    „Ez még nehezebb számára, mint gondoltam.” – mondta Grosjean a Le Journal de Montrealnak. „Az autók rendkívül gyorsak, sokkal gyorsabbak, mint tavaly. És sokkal nehezebb vezetni őket. Most körülbelül 20 másodperc a különbség egy F3-as és egy F1-es köridő között. És ez hatalmas.”

  • Steiner: Miért ne lehetne 25 verseny?!

    Steiner: Miért ne lehetne 25 verseny?!

    Pár napja Fernando Alonso fogalmazott meg igen komoly szavakat a Liberty Media naptár bővítési elképzelése ellen, ám akadnak olyanok is akik kifejezetten örülnének, ha minél több verseny lenne egy évben, ilyen például a Haas csapatfőnöke Günther Steiner is.

    Jelen állás szerint a csapatok kénytelenek lesznek alkalmazkodni az új beosztásukhoz, hiszen az új tulajdonos hajthatatlan ebben a témában, jövőre a Liberty közbenjárásának köszönhetően 21 futamos lesz a bajnokság, és a következő években ezen a számon fokozatosan emelnének.

    Nemrég a kétszeres világbajnok, spanyol Fernando Alonso valósággal megfenyegette az új tulajdonost, mondván, ha valóban 25 futam lesz egy évben, akkor ő otthagyja a sorozatot.

    „Fernando szerencsés abban az értelemben, hogy ő megengedheti magának, azt, hogy elmenjen.” Mondta a Haas istálló csapatfőnöke Günther Steiner Montrealban.

    „A pilótákkal ellentétben a csapatoknak nem ilyen könnyű a helyzete. Fontos, hogy előre tudjuk, hogy valóban lesznek-e ilyen hosszú szezonok, hogy megfelelően fel tudjunk készülni.”

    „Ha ezek a maratoni évadok kereskedelmileg megérik nekünk, akkor miért ne legyenek?!”

    „A Forma-1-ben képzeljük el a jövőnket. Azonban nem kényszerítünk senkit, ha lesz olyan csapattag aki túl hosszúnak találja a szezont akkor minden gond nélkül, szabadon távozhat.” -zárta Steiner.

  • Sainz örül, hogy szóba hozták a Ferrarival

    Sainz örül, hogy szóba hozták a Ferrarival

    Carlos Sainz már régóta mondogatja, hogy a jövőben mindenképpen szeretne a Red Bull nagycsapatának pilótája lenni, ehhez képest az elmúlt időkben olyan találgatások láttak napvilágot, miszerint ő veheti át Kimi Räikkönen helyét a Ferrarinál.

    A Sky Italia készített interjút a spanyollal, ahol szóba kerültek a Ferraris pletykák is, amire a fiatalabbik Sainz így válaszolt: „Megtisztelő, hogy én is rajta vagyok a listájukon, mert minden pilóta titkon erre vágyik, de én sokkal tartozom a Red Bullnak.”

    A 22 éves pilóta nem csak a Ferrari, hanem a Renault látókörébe is bekerült, de a jelenlegi csapatfőnöke Franz Tost nemrégiben elmondta, hogy örülne, ha Sainz és csapattársa Kvyat is maradnának a Toro Rossónál 2018-ra.

    „Nincs elég hely a sok jó pilóta számára.” Mondta Sainz. „Nézzük csak meg Fernandot, az egyik legjobb versenyző a mezőnyben, de még egy tökéletes, problémamentes hétvégén sincs esélye, hogy dobogóra álljon.”

    „Már régóta vagyok a Toro Rosso pilótája, éppen ezért nem adom fel azt a reményt, hogy egyszer a Red Bull versenyzője legyek. Mindent megfogok tenni ezért.”

    Főnöke, Franz Tost szavaira így reagált: „Nem hiszem, hogy most még erről kellene beszélni, túl korai a jövő évről beszélni, nem akarom elsietni a döntést, szeretném, hogy még jó pár lehetőség álljon előttem.”

    „Azt a lehetőséget viszont sosem zártam ki, hogy maradjak még egy évet. Jelenleg nagyon jól érzem magam a csapatnál.”

  • Nem mindennapi pódium – 10 éve Kanadában

    Nem mindennapi pódium – 10 éve Kanadában

    2007-ben szokatlan trió állhatott fel a dobogóra a Kanadai Nagydíjon: az újonc Lewis Hamilton a McLarennel, Nick Heidfeld a BMW Sauberrel és Alex Wurz a Williams-Toyotával.

    Igazán emlékezetessé azonban Robert Kubica tette a versenyt, aki alaposan ráijesztett mindenkire, hatalmas esésével. Szerencsére ekkor nem lett komoly baja a lengyel versenyzőnek, ám a következő versenyt kihagyni kényszerült.

    2007, Kanadai Nagydíj

  • Jos Verstappen brazil modellre cserélte második feleségét

    Jos Verstappen brazil modellre cserélte második feleségét

    Jos Verstappen mellett új barátnő tűnt fel, méghozzá egy brazil modell, Amanda Sodré személyében.

    A 45 éves Jos Verstappen első felesége Sophie Kumpen volt, tőle született Victoria és Max. Válásuk után Jos ismét megnősült, második feleségétől, Kelly van der Waaltól született egy gyermeke, Blue Jaye hamarosan 3 éves lesz.

    Úgy fest azonban, hogy ez a házassága is zátonyra futott a „főnöknek”, mivel Monacóban már Amanda oldalán tűnt fel, és Instagram bejegyzéseik alapján nagy a szerelem.

    Érdekesség, hogy Amanda tavaly, a Brazil Nagydíjon Max Verstappen gridgirlje volt.

    https://www.instagram.com/p/BUnNSZMjrDg/

    https://www.instagram.com/p/BSqK8PWj_fk/

    https://www.instagram.com/p/BUT7wZojYu-/

    https://www.instagram.com/p/BVGxu_7F2y0/?taken-by=josverstappen7

    https://www.instagram.com/p/BMzjYC2hM0p/

  • Hülkenberg ajánlgatja a Renault csapatát Alonsonak

    Hülkenberg ajánlgatja a Renault csapatát Alonsonak

    Nico Hülkenberg kifejezetten örömmel venné azt, ha a Renaultnál jövőre Fernando Alonso lenne a csapattársa. A jelenlegi kollégája, Jolyon Palmer helyzete egyre bizonytalanabb, és már azt pletykálják, hogy Sergey Sirotkin, esetleg akár Robert Kubica is átveheti a formán kívüli brit pilóta helyét.

    És már arról is csicseregnek a madarak, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso elhagyja a a McLaren-Hondát, és újra visszatérne a francia márkához. Hülkenberg mindenesetre ezzel együtt tudna élni:

    „Remek lenne. Nemcsak az egész csapatnak lenne jó az ő érkezése, de én is megmérkőzhetnék a világ egyik legjobb pilótájával. Sokat tanulhatnék tőle, és azt gondolom hogy nagy lökést adna Fernando jelenléte az egész Renault projektnek. Alonso az Indyn is megmutatta, mint ahogy én is Le Mansban a Porschés kalandommal, hogy a Forma-1-es pilóták igen magas színvonalon állnak.”

  • Az Audi hamarosan dönt a Forma-1-ről

    Az Audi hamarosan dönt a Forma-1-ről

    Az Audi nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy beszálljon a Forma-1-be, 2021-ben, ha megváltoznak a motorszabályok.

    A német márka kiszállt a WEC-ből, és most a Formula E-re koncentrálnak, ám a holland Formule 1 publikáció azt állítja, hogy a márka nem zárja ki az F1-es megjelenést a jövőben.

    A történethez hozzátartozik, hogy a Volkswagen csoport képviselői megbeszéléseken vettek részt az F1 új (2020 utáni) motorszabályai kapcsán.

    „Mint minden más potenciális gyártó, mi is meg lettünk hívva az FIA által a megbeszélésre, az esetleges részvételről.” – mondta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Ha úgy döntünk, hogy részt veszünk (a Forma-1-ben) 2021-ben, arról hamarosan döntenünk kell.”

    „Ez több, mint egy filozófiai kérdés. Olyasmi ez ami mellett ki tud állni az Audi? Érdekes ez a mi marketingünk szempontjából? Jelen pillanatban az Formula E a logikus döntés számunkra.”

  • Alonso marad, ha őszig nyer a McLaren

    Alonso marad, ha őszig nyer a McLaren

    Azt tartja a mondás, hogy ha Medárd napján esik, negyven napig esni fog. Ez esetben keserves idők elé néz a Honda, június 8-án ugyanis – talán először 2015-ös visszatérésük óta – valóban komoly kritikákat kaptak, ráadásul házon belülről.

    Először a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown adott a Reutersnek egy ultimátumnak is beillő nyilatkozatot, amelyben kifejtette a csapat „komoly aggodalmát” a Honda F1-es szintet esetlegesen alulról súroló képességeivel kapcsolatban, majd az eddig is meglehetősen vokális Fernando Alonso is csatlakozott a kritikusok hadához. A spanyol jövője lényegében évek óta állandó beszédtéma a paddockban és a médiában, ő pedig nem volt rest még nagyobb nyomás alá helyezni a McLaren-Hondát és szinte azonnali retorziót követel az elvesztegetett szezonokért: ha a McLaren nem nyer őszig, kereshetnek új versenyzőt.

    „Nyernünk kell” – jött a kategorikus és félreérthetetlen kijelentés Alonsótól.

    „Ha szeptember előtt vagy akörül nyerni fogunk, amikor meghozom a jövőmmel kapcsolatos döntést, akkor maradok. Júniusban még nem vagy 100%-ig biztos egy jövő évet illető adott döntésben, elvégre még ilyenkor nem is ezen gondolkozol. Mindannyian csak nyerni akarunk, és – visszautalva Zak korábbi megjegyzéseire – szerintem ilyen válaszra is számítotok Zaktől. Ő is nyerni akar és bajnoki címre akarja vezetni a McLarent. Három év után sem vagyunk ilyen pozícióban, így a dolgoknak változnia kell a csapaton belül. Hasonló a helyzet velem is: nyerni akarok. Azért csatlakoztam ehhez a projekthez, mert bajnok akartam lenni, de jelen állapotban nem vagyunk olyan helyzetben; és ha nem látsz változást, ha nem vagy versenyképes, benne van, hogy projektet váltasz. Egyelőre csak ennyit tudok mondani. Amíg nem ülök le szeptemberben vagy októberben, mindenképp a nyár után, hogy kitaláljam, mi legyen, nem tudok 100%-ig semmit sem biztosan állítani.”

  • Kubica gyorsabb volt Sirotkinnál a közös tesztjükön!

    Kubica gyorsabb volt Sirotkinnál a közös tesztjükön!

    Úgy tűnik, hogy egyre komolyabb az esély arra vonatkozóan, hogy Robert Kubica visszatérhet a Forma-1-be. Ezt állítja az olasz La Gazzetta dello Sport, miután a hét eddigi meglepetését okozó lengyel pilóta piszkosul gyorsnak bizonyult Valenciában, ezen a héten. Annak ellenére, hogy a 2011-ben szerzett kézsérülése még mindig hátráltatja, a 32 éves pilóta nagyon is komolyan vette azt a lehetőséget a Renaulttól, hogy kipróbálhassa a 2012-es Lotust.

    A cikk szerzője, Luigi Perna azt állítja, hogy Kubica egy teljes versenyhétvégét szimulált Valenciában, bokszkiállásokkal, és rajtgyakorlással. Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy Kubica gyorsabb is volt Sergey Sirotkinnál, a Renault idei tartalékversenyzőjénél. A jobb karját 18 alkalommal műtötték, hogy javítsanak annak a csökkent képességein, és úgy tűnik, hogy a lengyelnek sikerült alkalmazkodnia ehhez, és túljutott ezen hiányosságán. Az egyetlen módosítás a kormányon történt, egy olyan váltót szereltek fel, amivel bal kézzel is tud fel és le is váltani. Perna azt állítja, hogy 12 hónapja kezdte el Kubica a felkészülést erre a visszatérésre, és őrült edzés programba kezdett, elsősorban biciklivel, melynek eredményeképp több mint 10 kilót leadott.

    Feltehetően a következő lépés egy újabb tesztlehetőség lesz, immáron egy nagydíjhétvége pénteki edzésnapján. Robert Kubica szenzációs visszatérése immáron nem csak valami titkos vágy többé.

  • Räikkönen arra utal, hogy nem lesz jövőre az F1-ben?

    Räikkönen arra utal, hogy nem lesz jövőre az F1-ben?

    Kimi Räikkönen elmondta, hogy már kikristályosodott terve van a jövőre nézve, miután ez év végén lejár aktuális szerződése.

    „Már megvan (a tervem), de semmi olyasmi, amit meg kellene osztanom veletek. Ez nem rátok tartozik, bár úgyis erről írtok majd, szóval semmi sem változik. Azoknak, akiknek tudniuk kell róla, tudják. Majd meglátjuk mi lesz.”

    Räikkönen hozzátette azt is, hogy jelen pillanatban nincs szerződése a következő évre.

    Te örülnél, ha maradna még a finn a Forma-1-ben? Véleményezz, részben komolytalan szavazásunk segítségével. 😀

    [poll id=”10″]