Kategória: Formula 1

  • Bottas most kezdi bosszantani Hamiltont

    Bottas most kezdi bosszantani Hamiltont

    Honfitársa, az egykori F1-es versenyző, Mika Salo úgy véli, hogy Valtteri Bottas most igazán jó formában van, ami most már elkezdheti bosszantani Lewis Hamiltont.

    Nico Rosberg visszavonulása után Bottas lett Hamilton csapattársa, és úgy tűnt, Hamilton fellélegezhet, „könnyű ellenfél” lesz új társa. Oroszországban azonban a finn megszerezte első futamgyőzelmét, Monaco pedig küzdelmesre sikerült Hamilton számára.

    „Valtteri nagyon jól vezet jelenleg.” – mondta Salo a finn Ilta Sanomatnak. „Gyűjti a pontokat és elkezdi bosszantani Lewis Hamiltont. Pont úgy megy, mint ahogy azt vártam tőle. Biztosan lesznek még győzelmei idén.”

  • Hamiltoné lett Senna egykori sisakja

    Hamiltoné lett Senna egykori sisakja

    Lewis Hamilton megszerezte a pole pozíciót Kanadában. Ez pályafutása 65. Forma-1-es pole pozíciója, ezzel pedig ugyanannyit tudhat magáénak, mint gyerekkori hőse, Ayrton Senna.

    Ezen alkalomból a brazil legenda családja Hamiltonnak ajándékozta Senna egyik egykori sisakját.

    „Wow. Remegek.” – érzékenyült el Hamilton. „Ayrton, tudom sokak kedvenc versenyzője volt, és az enyém is. Ő inspirált engem, hogy ma itt lehessek, szóval megkapni ezt (a sisakot), a legnagyobb megtiszteltetés.”

  • Kanadai Nagydíj – Hamilton indulhat az élről

    Kanadai Nagydíj – Hamilton indulhat az élről

    Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája indulhat az élről vasárnap a Forma-1-es Kanadai Nagydíjon.

    Szombaton a montreali időmérőn a háromszoros világbajnok magabiztosan, 1.11.459 perces új pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót, Kanadában immár hatodszor. Pályafutása során Hamilton 65. alkalommal indulhat az első rajtkockából, e tekintetben beérte az örökranglista második helyén a legendás brazil Ayrton Sennát.

    A második helyen Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője, a harmadikon pedig a Mercedest erősítő finn Valtteri Bottas zárta az időmérőt.

  • Räikkönen a kék zászlós szabály módosítását javasolja

    Räikkönen a kék zászlós szabály módosítását javasolja

    Kimi Räikkönen a kék zászlós szabályok módosítását szorgalmazza, miután a Monacói Nagydíjon forgalomba keveredett, miközben a győzelemért versenyzett.

    Ezt a témát a pénteki versenyzői eligazításon vetette fel Räikkönen Charlie Whiting versenyigazgatónak.

    A nemzetközi sportkódex szerint a versenyzőknek „az első adandó alkalommal el kell engedniük a gyorsabb versenyzőt”, miután a kék zászlót jelző led felvillan autójukban, a kormányon.

    A versenyzők először egy előzetes figyelmeztetést kaphatnak akkor, mikor három másodpercre megközelíti őket a lekörözésre készülő társuk. Az FIA szerint erre a lassabb versenyző csapatának kellene figyelnie, és jelezni versenyzőjüknek, hogy hamarosan le fogják körözni, és a gyorsabb autót el kell engedni.

    Tavaly az FIA az automatikus figyelmeztetések idején módosított, nem akkor jeleznek a lassabb versenyzőnek, mikor a gyorsabb 1,5 másodpercre közelíti meg, hanem mikor már 1 másodpercre van.
    Bár ezzel tavaly nem volt gond, idén többen is problémáznak miatta.

    Räikkönen jelzése után azonban Charlie Whiting azt mondta a versenyzőknek, hogy ezen időintervallumon nem változtatnak, mert az előzendő versenyzők nem szoktak panaszkodni arra, hogy kevés lenne ez az idő.

  • Alonso leült beszélni az F1 vezérigazgatójával

    Alonso leült beszélni az F1 vezérigazgatójával

    Miután Fernando Alonso megemlítette, hogy talán kiszáll a Forma-1-ből, köszönhetően annak, hogy a McLarennel szinte lehetetlen jó eredményt elérni, a spanyol versenyző leült beszélni az F1 új vezérigazgatójával, Chase Carey-vel. Ezt a spanyol sajtó szúrta ki.

    „Igen, beszélni akartam vele.” – mondta Alonso az AS című lapnak. „Sok sikert kívánt nekem Indianapolishoz, én pedig mondtam neki, hogy ha találkozunk Kanadában, akkor szeretnék vele személyesen beszélni. Biztosítottam a támogatásomról az F1 fejlesztését illetően, és hogy állok rendelkezésére bármihez, amit szeretne.”

    Alonso Kanadában közölte, hogy ha 25 versenyesre növelik a versenynaptárat, búcsút int az F1-nek. Carey pedig tegnap mindenki biztosított afelől, hogy nem kell attól tartani, hogy 25 versenyes lesz egy szezon. Legalábbis 2018-ban nem.

    „Az idei 20 versenyre fókuszálunk, és 21 lesz jövőre.” – idézte Carey-t a német RTL. „Ezeket a helyszíneket szeretnénk egy új szintre emelni. A minőség a legfontosabb. Világszerte vannak kilátásunk, de a jelenlegi partnereinkkel való kapcsolat nagyon fontos.”

  • Az ügyfelek is megkapták a legújabb Mercedes-motort

    Az ügyfelek is megkapták a legújabb Mercedes-motort

    A Williams és a Force India is vadonatúj specifikációjú Mercedes-motorral ficánkolhatnak a hétvégi Kanadai Nagydíjon. A gyári csapat már Spanyolország óta az új verziót használja, a két ügyfélcsapat viszont hat teljes futamot kivárt, mielőtt átváltottak volna idei második egységükre.

    A változások Otmar Szafnauer, a Force India COO-ja szerint egy körön nem lesznek annyira érezhetőek, mint versenytávra vetítve, mivel a fejlesztések nem a teljesítmény növelését célozták meg.

    „Inkább megbízhatósági fejlesztések voltak, mint teljesítménybeli” – magyarázta. „Átvitt értelemben persze növekedik a teljesítmény is, mert hosszabb ideig tudod majd maximálishoz közelebbi módban használni a motort. Köridők tekintetében viszont lényegében nem lesz semmi változás. A nagyobb teljesítményt nyújtó beállításokat kissé hosszab ideig tudjuk majd kihasználni a futam során, a versenyidő így csökkenni fog, de egy körön ugyanolyan lesz, mint eddig.”

    Mindkét istálló remek megbízhatósággal büszkélkedhet a szezon eddigi folyamán; ennek is köszönhető, hogy a hátralévő 14 futamra autónként három teljes erőforráscsomaguk maradt, vagyis néhány alkatrésznek még öt versenyhétvégét sem kell majd kibírnia, amely kritikus helyzetekben aranyat érhet a pontokért zajló küzdelmekben.

  • A Honda főnöke nem csodálkozik a panaszokon

    A Honda főnöke nem csodálkozik a panaszokon

    A Honda Forma-1-es főnöke, Yusuke Hasegawa kijelentette, hogy a gyártó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy megbízható és versenyképes erőforrást adjon a McLarennek.

    „Nagyon sajnálatos, hogy nem tudunk nekik egy jót adni… nem tudjuk meggyőzni őket arról, hogy meg tudjuk csinálni.” – mondta Hasegawa.” Természetesen jelentős fejlődésre van szükségünk teljesítmény és megbízhatóság szempontjából. Mindent meg fogunk tenni, mindent meg is kell tennünk.”

    „Nyilvánvaló, hogy frusztráltak vagyunk a jelenlegi helyzet miatt. Nem csodálkozunk rajta, hogy vannak panaszos megjegyzések, de amit tudunk, azt megtesszük a legjobb tudásunk szerint a csapatért, továbbra is az a célunk, hogy egy irányba haladjunk.”

    Nem érkezett meg azonban Kanadába az a fejlesztés, melyet előzetesen ígért a Honda.

    „Valójában nem ígértük.” – mondta Hasegawa. „Minden esetben be fogjuk mutatni a fejlesztést, ha az elkészült. Sajnos ez most még nem történt meg. Nagyon keményen próbálkozunk Japánban, és amint elkészülünk, bemutatjuk.”

  • Zanardi: Egyértelműen Vettel a favorit

    Zanardi: Egyértelműen Vettel a favorit

    Alex Zanardi csatlakozott azok táborához, akik szerint a Ferrari évek óta tartó szenvedésének idén egy világbajnoki cím vet véget.

    „Nem kell kristálygömb ahhoz, hogy kimondhassam, Vettel komoly esélyes.” – fogalmazott a korábbi F1-es. „Sebastian 25 ponttal vezeti a bajnokságot Hamilton előtt, így logikus, hogy ő az első számú esélyes.”

    Az 50 éves Zanardi azt is elismerte, nem gondolta, hogy az olasz csapat ennyit fog fejlődni, és a bajnoki címért harcol, miután tavaly egyetlen versenyt sem tudott nyerni.

    „Azt gondolom, ez egy olyan csodálatos feltámadás volt, amire senki nem számított. De a maranellóiak addig nem nyugodhatnak meg, ameddig végig nem csinálták ezt a szezont ilyen teljesítménnyel, és meg nem nyerték a címet. Továbbra is ugyanígy kell küzdeniük.”

    „Az egész csapat őrült módon éhezik a sikerre – és olaszként különösen szurkolunk, hogy összejöjjön a győzelem.” – zárta Zanardi.

  • McLaren: B és C tervünk is van! Viszlát Honda?!

    McLaren: B és C tervünk is van! Viszlát Honda?!

    Zak Brown, a McLaren vezérigazgatójának elmondása szerint a wokingi istálló nem esik kétségbe 2018-at illetően: B és C tervük is van a jövőre nézve, ami ugyancsak erősítheti a híreszteléseket, melyek szerint hamarosan véget ér a 2015-ben nagy reményekkel induló McLaren-Honda házasság.

    A McLaren borzalmas szezont produkált eddig: hat verseny után még mindig nulla megszerzett pont áll a legendás istálló neve mellett. Mellesleg már a Sauber is tudott Top 10-ben végezni, így ők az egyetlen pont nélküli csapat. Mondani sem kell: ez elfogadhatatlan teljesítmény egy ekkora istállótól.

    Brown, a Ron Dennis helyére kinevezett nagyfőnök is rendkívül elégedetlen a jelenlegi helyzettel, a BBC Radio 5 Live-nak nyilatkozva egyértelművé tette: ezt így nem lehet folytatni.

    „Versenyképesnek kell lennünk és a folyamatos fejlődés jeleit akarom látni” – mondta Brown.

    „Jelenleg nem versenyzünk jól: be sem fejezzük őket. Ez így nem mehet tovább.”

    „Elkezdtünk dolgozni a 2018-as autón, és minden olyan döntést, amely kihatással lehet rá, a nyári szünet előtt meg kell hoznunk.”

    „Valamin változtatni kell. Ha mindig ugyanazt csináljuk, ugyanazt az eredményt fogjuk kapni.”

    „Talán kockázatot kell vállalnunk. Olyan dolgokat tenni, amit normális esetben nem csinálnánk. Nem várhatunk arra, hogy a dolgok egyszer csak maguktól megváltozzanak.”

    Alonso legalább már visszatért, és elmondása szerint marad is a McLarennél. Persze csak akkor, ha szeptemberig versenyt tudnak nyerni… Nos, a Honda erőforrás helyzetét tekintve erre vajmi kevés esély mutatkozik. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Kanadai Nagydíj első szabadedzése: Alonso alatt ismét megállt az autó, így idő előtt be kellet fejeznie a munkát. A kétszeres bajnok már meg sem lepődött a malőrön: elmondása szerint hozzászokott a folyamatos technikai problémákhoz.

     

     

     

     

     

     

     

  • Brawn szkeptikus az F1 utcai relevanciája terén

    Brawn szkeptikus az F1 utcai relevanciája terén

    Ross Brawn szerint az F1-nek át kellene gondolnia, mennyire szorosan akarja követni az utcai autóipar jövőbeli technológiai tendenciáit. A sport 2014-ben pont azért váltott V6-os turbóhibridekre, mert a gyártók szorgalmazták a verseny- és utcai motorok közti technológiaátvitelt. Idén azonban az év elején az FIA és az F1-ben jelenlévő és néhány meghívott gyártó egy közös megbeszélésen megegyezett, hogy 2021-től (amikor a jelenlegi formulára kiszabott időkeret lejár) olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorokat vezetnek be. A pontos paraméterekről egyelőre nem született konszenzus, de a tárgyalások folyamatosan zajlanak, és Brawn finoman utalt rá, hogy talán kifizetődőbb lenne szakítani az utcai relevanciával, ahol egyre inkább az autonóm autók és az üzemanyagcellák kezdenek dominálni.

    „A motor az a kulcselem, amit jól kell eltalálnunk” – kezdte Brawn. „Az FIA-val, a csapatokkal és az érdeklődő motorgyártókkal együtt jelenleg is zajlanak a megbeszélések, hogy pontosan milyen típusú motort is akarunk a jövőben itt látni. Az F1 keresztúthoz érkezett – az autóipar eltérő utakon halad most, üzemanyagcellás autókkal, elektromos autókkal, autonóm vezetéssel, és ez nem F1. Hogyan találjuk meg, mi a releváns a jövőre nézve?”

    A Motorsport Network által végzett rajongói kutatás alapján a szurkolók szerint fontos, hogy technológia terén az F1 mutassa az utat – ebben a hitben 19,1%-os növekvést tapasztaltak a 2015-ben végzett hasonló kutatáshoz képest. Brawn korábban már felvetette a NASCAR-féle nyílt autóvizsgálatok bevezetését, amely a pályán és az otthon lévő rajongók számára is lehetőséget biztosítana a felszín alatt rejlő technológia megcsodálására. A Kanadai Nagydíjon adott interjújában a Liberty motorsportért felelős igazgatója egyetértett a technológiai elem fontosságával, de ezt egyensúlyba kell hozni a jó versenyzéssel.

    „Olyan irányvonalra van szükségünk, amely leköti a rajongókat, elvégre ha ők nem nézik a sportot, nincsen semmink” – fűzte hozzá Brawn. „Finom egyensúlyt kell fenntartanunk a technológiai kihívásokat illetően, amely kulcsfontosságú aspektusa az F1-nek; ám nem szabad annyira eltúlozni sem, hogy elvonja a figyelmet a versenyzésről. A csapatok részéről nagyon pozitív a hozzáállás. Az FIA-val karöltve jelenleg is keressük a legjobb megoldásokat.”