Kategória: Formula 1

  • De la Rosa: A McLarennél dolgozó emberek 80%-a kicserélődött

    De la Rosa: A McLarennél dolgozó emberek 80%-a kicserélődött

    Pedro de la Rosa, aki korábban versenypilótaként és tesztversenyzőként is a McLaren tagja volt, a Wokingiaknak dolgozó emberek körülbelül 80%-át már nem ismeri.

    A hosszú éveken át McLaren színekben tevékenykedő spanyol versenyző az AS-nak nyilatkozva mondta el, hogy korábbi csapatának összetétele rendkívüli mértékben kicserélődött.

    „Nem nagyon ismerem a jelenlegi McLarent” – mondta de la Rosa.

    „Még mindig fantasztikus emberek dolgoznak ott és vannak közöttük barátaim, de az emberek 80%-a, aki az én időmben volt ott, már a Mercedest, a Red Bullt vagy a Ferrarit erősíti.”

    „A McLaren-Hondáról nem tudok túl sokat mondani, mert nem ismerem őket. Az egyetlen dolog, ami ugyanaz, az a csapat neve.”

    A 46 éves de la Rosa kétszeres világbajnok honfitársát, Fernando Alonsót is remekül ismeri, döntésébe azonban nem szeretne beleszólni, mondván saját magának kell építenie karrierjét. Hogy helyesen cselekedett-e a McLarenhez való visszaszerződéssel? „Ez egy olyan kérdés, amire csak Fernando tud válaszolni, és ismerve őt, egy napon fog is.”

    „Én senki vagyok, hogy ítélkezzek ebben a kérdésben. Amit elmondhatok, hogy a Ferraritól távoznia kellett. Mindkét félnek lehetetlen lett volna a folytatás” – árulta el.

    Alonso szerződése azonban szezon végén érvényét veszti, jövőjéről pedig a nyári szünet környékén fog döntést hozni.

    „Ötletem sincs, hogy Fernando hova fog menni, és a Ferrari opció lehet-e. Szerintem még korai erről beszélni, Fernandón pedig azt látom, továbbra is a McLaren-Honda projektre koncentrál.”

     

     

     

  • Kínai csapat érkezik a Forma-1-be?

    Kínai csapat érkezik a Forma-1-be?

    A montreali paddockban került elő a pletyka, miszerint egy angliai központú, de kínai támogatottsággal rendelkező Forma-1-es csapat van alakulóban.

    Az „új csapat” már toborozni próbálja a jobbnál jobb szakembereket, amit Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke is megerősített.

    „Néhány emberünknél érdeklődtek, hogy lenne-e kedvük egy új csapatnál dolgozni” – mondta Horner.

    Az istálló központja Oxfordshire-ban lehet, azaz a Forma-1 „mekkájában”, közel a Mercedes, a Renault, a Force India, a Haas, a Williams és a Red Bull főhadiszállásához.

    A projekthez állítólag a tavaly év végén csődbe ment Manor Racing tagjai már csatlakoztak is. Ennél több részlet egyelőre nem lehet tudni.

    Ross Brawn, az új éra egyik vezetője is elmondta, valóban vannak/voltak érdeklődök: „Az elmúlt hónapokban körülbelül tíz csapat fejezte ki az érdeklődését. Mindannyian tudni akarták, hogy lesz-e változás a licenszek kezelésében, valamint fair módon osztjuk-e el a pénzeket. 2020-ig azonban a jelenleg is hatályos szerződések érvényesek.”

    Alaposan átgondolva a helyzetet viszont egyértelművé válik, amit Christian Horner is elmondott: már túlságosan késő egy új csapat indulását tervezgetni a 2018-as évre.

     

     

     

  • Zak Brown: Nincs feszültség Alonso és a csapat között

    Zak Brown: Nincs feszültség Alonso és a csapat között

    Annak ellenére, hogy a McLaren-Honda talán még jobban szenved idén, mint valaha, a csapat vezetője Zak Brown szerint nincs semmiféle feszültség a csapat és a versenyzője között.

     Egyre erősebbek azok a találgatások, miszerint a McLaren szakítani szeretne a japán motorszállítójával, ezzel elősegítve azt, hogy megtartsák legnagyobb sztárjukat, Fernando Alonsot, aki azonban nem titkoltan új csapat után nézelődik.

    „Fernando imádja azt a légkört, ami a csapatnál van, és nem hiszem, hogy egy másik csapatnál jobban szeretne versenyezni.” Mondta Brown a spanyol AS-nek.

    „Ő viszont mindenképpen szeretne jobb pozíciókért küzdeni, amit teljes mértékben megértek.” Tette még hozzá.

    A McLaren és Honda kapcsolata kezd egyre jobban megromlani, azonban Alonso és a McLaren kapcsolata továbbra is kiváló, legalábbis Brown szerint.

    „Nincs feszültség Alonso és a csapat között. A kapcsolatunk talán még sose volt ilyen jó, mint most. Ő most csalódott, de a frusztrációban is együtt vagyunk.”

    Brown azt is elismerte, hogy nem lesz egyszerű egy idő után maradásra bírni Alonsot.

    „Természetesen mi azt szeretnénk, hogy Alonso maradjon nálunk, és ő is ezt szeretné. Ehhez viszont minél hamarabb versenyképesebb autóra lesz szükségünk, jelenleg minden figyelmünket erre összpontosítjuk.”

  • Daniel Ricciardo „mellékállása”

    Daniel Ricciardo „mellékállása”

    Daniel Ricciardo a minap az ausztrál indie rock bandával, a Gang of Youths-szal múlatta az időt. Az erről kiposztolt fotóhoz a zenekar a következő szöveget fűzte:

    „Kaptunk egy új turné sofőrt. Daniel Ricciardonak is ki kell fizetnie a számláit valahogyan…”

    https://www.instagram.com/p/BVYDslGg_KI/?taken-by=gangofyouths

  • Magnussen és Räikkönen olyanok mint a macskák

    Magnussen és Räikkönen olyanok mint a macskák

    Kevin Magnussen versenymérnöke Kimi Räikkönenhez hasonlítja a dán versenyzőt.

    Magnussen jelenlegi versenymérnöke a Haasnál Giuliano Salvi, korábban a Ferrarinál dolgozott Michael Schumacherrel, Felipe Massával, Fernando Alonsoval és Kimi Räikkönennel.

    „Nagyon őszinte, és közvetlen, amit én nagyon kedvelek.” – mondta Salvi az Ekstra Bladet című lapnak- „Karakterét tekintve Kevin nagyon emlékeztet engem Kimire. Mindketten északiak, akik… hogy is mondjam? Nem érdekli őket a politika, nem játsszák meg magukat. Az első benyomás talán félrevezető, mert nem szeretnek azonnal kapcsolatba kerülni veled. De ha velük dolgozol, és megismered őket egy kicsit mélyebben, akkor látod, hogy nagyon nyitottak.”

    „Olyanok, mint a macskák.” – folytatta Salvi. „Ha félnek, azt látod. Ha mérgesek, azt látod. És ez nagyon jó. Mindig tudod, hogy éreznek. Egy Kevinnel való megbeszélésről sosem távozol úgy, hogy azt gondolod, mondott egy dolgot, de talán teljesen másra gondolt. Nem. Amit mond, azt úgy is gondolja.”

  • A Forma-1 sosem lesz teljesen elektromos

    A Forma-1 sosem lesz teljesen elektromos

    Jean Todt elmondása szerint a Forma-1 sosem fog felhagyni a benzines működéssel, és nem megy el teljesen az elektromos irányba. Elmondta, hogy nagy rajongója a Formula E-nek, és az F1 jó irányt vett a hibrid témával.

    „Ez lehetetlen. Az F1 teljesen más irány.” – mondta az FIA elnöke a La Presse című lapnak.

    Elmondta, hogy nagy rajongója a Formula E-nek, és az F1 jó irányt vett a hibrid témával.

    „Ez nagy előrelépés ahhoz képest, ami korábban volt.”

    Hozzátette azonban, hogy a Formula E nagyon figyelemre méltó módon jelent meg az autósportok között.

    „Van egy tucat gyártó, aki részese akar lenni, és megkerestek már minket a világ legnagyobb városai is. Ma az olyan gyártók, mint a Renault, jelen vannak az F1-ben és a Formula E-ben is.”

    „Bízom benne, hogy egy nap a Ferrari is követi ezt a példát, nagyon szívesen látnánk.” – mondta Todt már a Le Journal de Montrealnak.

  • Chase Carey indítja a Le Mans-i 24 órást

    Chase Carey indítja a Le Mans-i 24 órást

    A Formula 1 új vezetője lengeti majd a francia zászlót a legendás egynapos verseny rajtjánál.

    Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest elnöke egy pénteki sajtótájékoztatón erősítette meg a hírt, hogy a Liberty Media vezetője indítja útjára a 85. 24 órást. Elmondta, reméli, hogy ezzel is új kapcsolatokat teremtenek a két széria között.

    Nemrég Jean Todt, az FIA elnöke találkozott a Forma-1, a WEC és a Formula E vezetővel, tette mindezt a versenynaptárak jobb összehangolása érdekében.

    „Nagy örömmel tölt el, hogy Chase Carey elfogadta meghívásunkat.” – fogalmazott Fillon. „Úgy gondolom, ez is egy lépés ahhoz, hogy a szériák között jobb kapcsolat legyen. Ebben Jean Todt, FIA elnök is nagy segítségünkre van. A naptárak összehangolása pedig minden rajongó érdeke, így erről is folytatunk tárgyalásokat.”

  • Ezek a kedvenceitek: Schumacher, Trabant és Négy ütem

    Ezek a kedvenceitek: Schumacher, Trabant és Négy ütem

    Múlt héten összegyűjtöttünk 40 autósportos, vagy autózással kapcsolatos számot és videóklippet, ti pedig szavaztatok, hogy melyik a kedvencetek a felsoroltak közül. Ezen szavazás végeredményét láthatjátok alább.
    Listánk persze nem volt teljes, azóta is jutnak eszünkbe továbbiak, illetve ti is emlékeztettetek minket, hogy mik kerülhettek volna még a listára, így feltehetően jelentkezünk majd még hasonlóval a jövőben.
    1. DJ Visage – Formula 1 (Schumacher Song) (23,2%)
    2. Exotic Együttes – Sipos F. Tamás – Trabanton szállni élvezet (10,8%)
    3. Sub Bass Monster – Négy ütem (9,6%)
    4. David Guetta – Dangerous ft. Sam Martin (6,6%)
    5. Hans Zimmer – Lost But Won (6%)
    6. Lewis Hamilton debütáló dala (5,4%)
    7. Road – Go (3,6%)
    8. Neoton Família – 220 felett (3,6%)
    9. Avicii – Speed (burn® & Lotus F1™ Team Mix) (3,6%)
    10. Robbie Williams – Supreme (3,6%)
    11. ZZ Top – Gimme All Your Lovin’ ( 3%)
    12. Steppenwolf – Born To Be Wild (2,4%)
    13. The Cardigans – My Favourite Game (2,4%)
    14. Vad Fruttik – Sárga Zsiguli (1,8%)
    15. Snik – FERRARI (1,8%)
    16. Eric Church – Talladega (1,2%)
    17. Andrew Dice Clay – I ain’t got you (1,2%)
    18. Janis Joplin – Mercedes Benz (1,2%)
    19. Rihanna – Shut Up And Drive (1,2%)
    20. Modern Talking – Win The Race (1,2%)
    21. Crazy Frog – Axel F (1,2%)
    22. Jacques Villeneuve – Vaguement (0,6%)
    23. Delhusa Gjon – Gyertyák a síron (0,6%)
    24. George Harrison – Faster (0,6%)
    25. Hardwell feat. Amba Shepherd – United We Are (Vredestein Remix) (0,6%)
    26. Cserháti Zsuzsa & Charlie – Száguldás, Porsche, szerelem (0,6%)
    27. Jonas Blue – Fast Car ft. Dakota (0,6%)
    28. Milk Inc. – Race (0,6%)
    29. Scooter – Friends Turbo (0,6%)
    30. Yello – The Race (0,6%)
    31. Team Lotus – The Champions (0%)
    32. Blümchen – Die Welt gehört mir (0%)
    33. Christina Aguilera- Car Wash (feat. Missy Elliott) (0%)
    34. Mazer feat. Mert – BENZ vs. BMW (0%)
    35. Madonna – What It Feels Like For A Girl (0%)
    36. Cassius – Cassius 1999 (0%)
    37. Slim Borgudd – Hot Metal (0%)
    38. The Beatles – Drive My Car (0%)
    39. Kazzer – Pedal To The Metal (0%)
    40. Lee Brice – I Drive Your Truck (0%)
  • A Honda pénze már nem fedezi a McLaren veszteségeit

    A Honda pénze már nem fedezi a McLaren veszteségeit

    A McLaren Racing vezérigazgatója, Zak Brown elismerte, hogy a csapat valószínűleg arra az üzleti döntésre kényszerül, hogy szakítson a Hondával, mert a gyártótól származó bevétel már nem tudja fedezni a pénzdíj és szponzorhiány okozta veszteséget.

    Idén, hét verseny elteltével már a McLaren az egyetlen csapat, mely még egyetlen pontot sem tudott gyűjteni, köszönhetően a Honda erőforrás gyenge teljesítményének és megbízhatatlanságának. Kanadában már majdnem sikerült pontszerző helyen célba érnie Alonsonak, ám két körrel a leintés előtt a Honda motor ismét megadta magát. Mindezek pedig könnyen azt eredményezhetik – a szponzorhiány mellett -, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso távozik majd a csapattól.

    „Azt hiszem, ez üzleti döntés lesz.” – mondta Brown. „Biztos vagyok benne, hogy sok csapat boldog lenne egy olyan partneri szerződéssel, mint amilyen nekünk van a Hondával, de mindent összevetve, így elkezdtünk elesni pénzdíjaktól és szponzorokat is veszítettünk, akik más csapatokhoz mentek át.”

    Brown aktíva keresi a szponzorokat 2018-ra, de elismeri, hogy amíg a Hondával állnak partnerkapcsolatban, ez aligha lesz eredményes.

    „Kétféle szponzorvesztés van, az egyik, mikor a szponzor kiszáll a sportból, ilyenkor gyakran nem tudod, hogy miattad-e, vagy a sport miatt, vagy más körülmények miatt. De amikor a szponzor egy másik csapathoz megy át, az azt jelenti, hogy a sporttal elégedettek, de a korábbi csapattal nem.” – magyarázza Brown. „És több ilyenünk volt az elmúlt pár évben, mint talán az elmúlt évtizedben.”

  • Pirelli: Vettel nem szerzett előnyt a teszteléssel

    Pirelli: Vettel nem szerzett előnyt a teszteléssel

    A Pirelli szerint Sebastian Vettel eddigi remek formája nem hozható összefüggésbe azzal a ténnyel, hogy tavaly a német versenyző riválisaihoz képest jelentősen többet tesztelte az új gumikat.

    Vettel 2016-ban igyekezett minden alkalmat megragadni, hogy F1-es autót vezethessen; több mint 2000 km-t fel is halmozott a Pirelli gumitesztjei során, a Ferrarit pedig tovább segítette Kimi Räikkönen is a maga 1000 km-ével. Ezzel szemben Lewis Hamilton épphogy elérte az 50 km-t – utólag visszanézve a hatalmas különbség komoly kihatással lehet a 2017-es bajnoki cím sorsára is, amelyet Toto Wolff is elismert, és hibának nevezte a Mercedes lanyhaságát ilyen téren. Paul Hembery, a Pirelli akkori motorsportfőnöke szerint azonban Vettel szorgalmának nincsen gyakorlatba átültethető vonatkozása.

    „Igen, Sebastian rengeteget tesztelt” – nyilatkozta Hembery. „Nagyon intenzív volt és rengeteg visszajelzést kaptunk tőle, amiért nagyon hálásak vagyunk neki. Pontosan erre volt szükségünk: top versenyzők és az ő hasznos visszajelzéseik. De tulajdonképpen fogalma sem volt róla, mit tesztel, teljesen vakteszt volt; pszichológiailag lehet, segített neki, de gyakorlatilag nem hiszem.”

    Hembery szerint a Mercedes jelenlegi gumiproblémái nem fognak örökké tartani.

    „A Mercedes problémája pályaspecifikus” – magyarázta. „Barcelonában nem volt semmi bajuk, és Silverstone-ban és Spában sem lesz. Inkább a kevesebb tapadással bíró pályákon akadnak gondjaik, de biztos vagyok benne, hogy a szezon során ezeket is megoldják majd.”

    Egy kis összehasonlítás a 2016-os gumitesztekről:

    Pascal Wehrlein (Mercedes): 3248 km
    Pierre Gasly (Red Bull): 2494 km
    Sebastian Vettel (Ferrari): 2228 km
    Sébastien Buemi (Red Bull): 1190 km
    Kimi Räikkönen (Ferrari): 1054 km
    Max Verstappen (Red Bull): 517 km
    Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480 km
    Antonio Fuoco (Ferrari): 478 km
    Nico Rosberg (Mercedes): 209 km
    Daniel Ricciardo (Red Bull): 200 km
    Lewis Hamilton (Mercedes): 50 km