Kategória: Formula 1

  • Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Hamarosan itt az Osztrák Nagydíj, melyben ezúttal a Le Mans világa lesz a Legendák Parádéjának a témája. Július 7-9 között immáron ez a negyedik alkalom lesz, hogy visszatért Ausztriába a Forma-1 a Red Bull Ringre, melynek már klasszikus eleme, hogy régi autók vonulnak fel, egykori versenyzőikkel a volánnál, versenyt imitálva.

    Nemzetközileg ismert motorsport hősök, és a Le Mans királyai terelgetik majd a múlt elképesztő versenyautóit, amelyekről nyilván minden autósport fanatikusban szép emléket ébreszt majd. 2017-ben Jean Alesi, Gerhard Berger, Tom Kristensen, Helmut Marko, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester és Mark Webber lesznek azok, akik a kilenc csodálatos és egyben brutális egykoron Le Mansban szerepelt autót hajthatják.

    A 24 órás verseny Le Mansból, a Monacói Nagydíj és az Indy 500 mellett egyike a motorsport „grand slam”-jeinek. Ezidáig csak egyetlen versenyzőnek sikerült megnyernie ezen három versenyt, a brit világbajnok Graham Hillnek.

    Az idei legendák parádéja az Osztrák Nagydíj betétprogramjaként pedig pontosan Le Mans hangulatát szeretné megidézni. Majdnem 50 év legendás autót terelik össze erre a hétvégére. Lesz 12 hengeres BMW, ami 580 lóerős, Porsche 917K, Porsche 936, illetve a 962c. A Ferrari 512S és a Bentley Speed 8 mellett a legutolsó generáció is bemutatkozik majd, mivel itt lesz az Audi R18-as is V6-os motorral, és több mint 500 lóerővel a fedélzetén.

    A Porsche 917K-val annak idején 1971-ben Helmut Marko nyert, de most nincs olyan állapotban, hogy az vezethető legyen, ennek ellenére a Fan Zoneban létható lesz. A Red Bull Racing tanácsadója ennek ellenére ráléphet majd a gázpedálra, egy 1970-es modellel, amelyik szintén 12 hengeres, és 580 lóerős, radikális aero megoldásokkal idevarázsolja a 70-es évek elejének a hangulatát majd. Marko 1971-ben Le Mansban a 24 órából 14-et töltött a volánnál, és a verseny alatt négy kilót leadott. Így emlékezett vissza: „Ez egy álomautó volt, amikor minden működött rajta. Nagyon érzékeny volt a szélre. Mindig néztem a pálya szélén a zászlókat, és az egyenesekben úgy módosítottam a vezetési stílusomon. A verseny után a telefont nem bírtam felemelni, mivel a bal kezem görcsbe rándult a váltó miatt. A bal lábam kihólyagosodott a forró pedál miatt, de elmondhatatlan érzés volt Le Mansban nyerni, és újabb 12 órányit ünnepeltünk utána.”

    2015-ben a WEC bajnoka lett az ausztrál Mark Webber, aki idén a Red Bull Ringen a Porsche 919 Hybridet vezetheti majd. Ő is lelkes: „Le Manst senkinek sem kell bemutatni. Egyike a világ legjobb versenyeinek, egy szenzációs 24 órás teszt embernek és gépnek. Számomra az év egyik fénypontja az, hogy vezethetem ezt a különleges autót a Legendák Parádéján, ami remek emlékeket idéz fel majd bennem.”

    1999-ben a BMW V12 LMR projekt mögött a jelenlegi DTM vezér Gerhard Berger állt, és akkor ő irányította azt a csapatot. Neki is szép emlékei vannak Le Mansból: „Miután váltottam autóversenyzésről a menedzselés felé, Le Mans volt az első projektem, vezető pozícióban. Ez a győzelem mindig is különleges volt az életemben. Azóta mindig izgatottá válok, ha látom az autót valahol, és ennek az az oka, hogy nagyon komoly eredmény nyerni Le Mansban, és jó az autó megjelenése is. Mindig is akartam vezetni ezt az autót egy napon, és ezt az álmomat most megvalósíthatom a Legendák Parádéján!”

    Nagyon várja Hans-Joachim Stuck is, hogy újra az egykori győztes autójába ülhessen, 1987-ből: „Idén a Legendák Parádéja újra egy kiemelkedő eseménye lesz a Red Bull Ringnek. A 24 órás verseny Le Mansban egyike a világ három legjelentősebb versenyeinek, így azt megnyerni mindig különleges érzés. Alig várom, hogy beülhessek újra a győztes autómba, és megtehessek vele pár kört!”

    A dán Tom Kristensen is abban a megtiszteltetésben részesül, hogy az eredeti WEC győztes autójába ülhet újra, amivel megnyerte 2016-ban a bahreini versenyt: „Le Mansnak karaktere van, minden motorsport rajongónak felmegy a pulzusa tőle. Éjjel és nappal. Esőben és hőségben. Mindez hihetetlen sebesség mellett. Ez az igazi otthona a hosszútávú versenyzésnek. Azért is szeretem ennyire, mert ide kilátogatnak a legelhivatottabb rajongók, elmondhatatlan a hangulat, tradíciója és történelme van. Rengeteg csapat, versenyző és autó, akik itt már történelmet írtak, és legendákká váltak. Az a titka a győzelemnek a világ legnehezebb hosszútávú versenyének amit ember és gép egyszerre teljesít, hogy a csapatmunka tökéletes legyen, és hogy mindenki elhivatott és koncentrált legyen a maga dolgában. Ez az egyetlen helyes út, ami átsegít a kihívásokon, ami elé állít a motorsport ezen műfaja. Le Mans a legkülönlegesebb. Nagyon várom, hogy csatlakozzak a Legendák Parádéjához remek, ikonikus autókhoz és versenyzőkhöz, akik egykoron a legnagyobb versenyen indultak. Elég öreg vagyok, mert mentem még az Österreich Ringen, majd az A1 Ringen, most pedig már a Red Bull Ring néven látogathatok majd erre a gyönyörű pályára az Osztrák Nagydíj keretén belül.”

    LEGENDS PARADE 2017 – VERSENYZŐK ÉS VERSENYAUTÓIK:
    Jean Alesi (FRA / Ferrari 512S, 1969)
    Gerhard Berger (AUT / BMW V12 LMR, 1999)
    Neel Jani (CH / Porsche 936, 1981)
    Tom Kristensen (DEN / Audi R18 612, 2016)
    Helmut Marko (AUT / Porsche 917K, 1970)
    Dieter Quester (AUT / BMW 3,0 CSL, 1973)
    Guy Smith (GBR / Bentley Speed 8, 2003)
    Hans-Joachim Stuck (GER / Porsche 962c, 1986/1987)
    Mark Webber (AUS / Porsche 919 Hybrid, 2017)
    Porsche 917K, 1971-ből (kiállítva az F1 Fan Zoneban)

  • Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Úgy fest, hogy az F1 és Le Mans új szintre emelik együttműködésüket.

    Az elmúlt hétvégén a Forma-1 új vezérigazgatója, Chase Carey kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy elrajtoltassa a Le Mans-i 24 órás verseny mezőnyét. Nem kis kontrasztot teremtve ezzel a tavalyi évhez képest, mikor is, még Bernie Ecclestone „uralma” alatt úgy intézték, hogy a 24 órás viadal egy időpontra essen az F1 bakui versenyhétvégéjével.

    „Új partnerkapcsolatot prezentálunk az ACO (a Le Mans szervezője) és a Forma-1 között.” – mondta az ACO főnöke, Pierre Fillon. „Chase Carey-vel az F1 élén, eljött az idő, hogy együttműködjünk a motorsport naptárakat illetően, lehetővé téve ezzel a rajongóknak, hogy a Forma-1-et és a WEC-et is élvezhessék.”

    Nico Hülkenberg 2015-ben beugrott versenyezni a 24 órásra, és meg is nyerte azt harmadmagával, egy Porsche-val. Egy évvel később azonban esélye sem lett volna rajthoz állni a legendás versenyen, mivel az ütközött Bakuval.

    Hülkenberg azóta Force Indiáról Renault-ra váltott, és mivel gyári csapatnál van, jelenleg nem nagyon jöhet szóba az ismétlés.

    „Jelenleg nem hiszem, hogy hiányozna a Le Mans-i szereplés.” – mondta a német versenyző a Fistpostnak. „A Renault projektjére fókuszálok és szeretném a legjobb formámat nyújtani az elkövetkezendő években.”

    S hogy indul-e majd még valaha a 24 órás versenyen?

    „A jövőben, ki tudja?”

    [poll id=”13″]

     

  • Imola engedélyt kapott Charlie Whitingtól

    Imola engedélyt kapott Charlie Whitingtól

    Tavaly még kérdéses volt, hogy lesz-e 2017-ben Olasz Nagydíj Monzában, és az F1 akkori vezérigazgatója, Bernie Ecclestone nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy Imola rendezze meg az olasz futamot.

    Az olasz La Gazzetta dello Sport most arról számolt be, hogy Charlie Whiting versenyigazgató ellenőrzést végzett a pályán, és megadta a szükséges FIA engedélyt arra, hogy a jövőben F1-es versenyt lehessen rendezni a helyszínen.

    „Remélem, hogy a nemzeti hatóságok hamarosan megerősítik, így teljesíthetjük az Aci (Automobile Club d’Italia) elnökének tett ígéretet.” – mondta a Formula Imola vezetője, Uberto Selvatico Estense.

  • Íme az előzetes 2018-as Forma-1-es versenynaptár!

    Íme az előzetes 2018-as Forma-1-es versenynaptár!

    A FIA Motorsport Világtanácsa elé került a 2018-as Forma-1-es versenynaptár tervezet, amelyben 21 verseny szerepelne. Visszatérne Németország és Franciaország, Malájzia pedig kiszállna.

    Az Ausztrál Nagydíj lenne újra a szezonnyitó, és az évad Abu Dhabiban zárulna, és ahogy idén is, márciustól, novemberig tartana a versengés. Visszatérne Paul Ricard és Hockenheim, mely versenyeknek jelenleg június 24 és július 22 a tervezett időpontja. A Francia Nagydíjat az osztrák és a brit forduló elé tennék, Azerbajdzsán pedig előrekerült áprilisra, így Szocsinak kellett „mennie”, és majd késő szeptemberben lesz Orosz Nagydíj, a japán verseny előtt.

    Malájzia 1999 óta volt jelen a bajnokságban, de Sepangban új vezetés lett, akik a Liberty Mediaval egyetértésben felbontották a szerződést, így 2018-ban ott már nem lesz verseny. A kínai és a szingapúri verseny megrendezése pedig a helyi promótereken múlik.

    Mivel jövőre a 24 órás verseny Le Mansban június 16-17-én lesz, ezért nem lesz újra ütközés az F1-es versenynaptárral.

    A 2018-as tervezett F1-es versenynaptár:
    március 25. – Ausztrália (Melbourne)
    április 8. – Kína (Shanghai)*
    április 15. – Bahrein (Sakhir)
    április 29. – Azerbajdzsán (Baku)
    május 13. – Spanyolország (Barcelona)
    május 27. – Monaco (Monte Carlo)
    június 10. – Kanada (Montréal)
    június 24. – Franciaország (Le Castellet)
    július 1. – Ausztria (Spielberg)
    július 8. – Nagy-Britannia (Silverstone)
    július 22. – Németország (Hockenheim)
    július 29. – Magyarország (Mogyoród)
    augusztus 26. – Belgium (Spa-Francorchamps)
    szeptember 2. – Olaszország (Monza)
    szeptember 16. – Szingapúr (Marina Bay)*
    szeptember 30. – Oroszország (Szocsi)
    október 7. – Japán (Suzuka)
    október 21. – USA (Austin)
    október 28. – Mexikó (Mexikóváros)
    november 11. – Brazília (Sao Paolo)
    november 25. – Abu Dhabi (Yas Marina)

    *helyi promóteren múlik
  • Rosberg lerendezte Wolffot, és Hamiltonnal is békülne

    Rosberg lerendezte Wolffot, és Hamiltonnal is békülne

    A Mercedes korábbi versenyzője, Nico Rosberg nem foglalkozik komolyabban volt főnöke, Toto Wolff véleményével. Múlt héten egy brit szaklapnak adott interjújában Wolff azt állította, hogy a Lewis Hamilton és Nico Rosberg közötti feszültségnek a német volt az okozója. Nico a DPA ügynökségen keresztül válaszolt gyakorlatilag Wolffnak:

    „Tudom, hogy mit gondol rólam Toto, így nem érdekel, hogy mit ír az angol lap. Múlt kedden is 600.000 eurót gyűjtöttünk együtt vak gyermekeknek egy jótékonysági rendezvényen.”

    A visszavonult 31 éves versenyző egyébként arra törekszik már, hogy elássa a csatabárdot, és Hamiltonnal is rendezze a viszonyát, miután többé már csapattársak, és a dolog így nem megy tétre. Ennek ellenére Lewis továbbra is rendszeresen kritizálja volt barátját és kollégáját. Rosberg azonban lezárná a dolgot:

    „Időről időre megnézem, hogy mit írnak az interneten, de ezt a történetet én már lezártam. Mókás, mivel már semmiféle hatása nincs rám. Megnyertem az ütközetemet. Remélem, hogy egy napon újra együtt röhöghetünk az egészen.”

  • A Porsche Forma-1-es motort fejleszt?

    A Porsche Forma-1-es motort fejleszt?

    A Forma-1 kulisszái mögött már elkezdtek a 2021-es szabályzásról egyeztetni. Némi információ ugyan kiszivárgott már az elmúlt hónapokban, ami arról szól, hogy kompromisszumukat kell kötni. A rajongók hangosabb motorokat akarnak, a gyártók ugyanakkor olcsóbban akarnak előállítani motorokat, ami a csapatok érdeke is. Ráadásul a jelenlegi motorformula túl komplikált is.

    Márciusban Párizsban a jelenlegi gyártók (Mercedes, Renault, Ferrari és Honda), a FIA és a Libert Media képviselői mellett Stefano Domenicali ült asztalhoz, mint a Lamborghini gyár képviselője. Őt viszont már a márka anyacége, a VW csoport küldte el erre a megbeszélésre. A soron következő találkozóra azonban elmegy már egy másik német márka is: a Porsche.

    A Motorsport-Total.com információi szerint a Porsche LMP1-es csapat főnökét, Andreas Seidlt küldik majd, és ez az ülés is az elkövetkezendő hetekben lesz valamikor megtartva. Régebben a BMW mérnökeként dolgozott, így jól ismeri a Forma-1-et, és miután Alexander Hitzinger lelépett a gyári LMP1-es programból, az ő szerepét is átvette, mint technikai igazgató, így erre a területre is komoly rálátása van Seidlnek. A Porsche évek óta sikeres az endurance világában, idén is ők nyerték a 24 órást Le Mansban. Mondhatni, az alapjuk meg is lenne, egy nagyon fejlett hibridrendszerű négyhengeres turbómotor.

    Akár ez a kétliteres Porsche erőforrás is lehet a Forma-1-es motorok fejlesztési iránya. A Porsche LMP1-es program vezetője, Fritz Enzinger nem is titkolózott nagyon a német szaklapnak:

    „Tagjai vagyunk a márkák azon csoportjának, akiket meghívtak, hogy tegyenek javaslatokat a Forma-1-es motorokkal kapcsolatban. Elfogadtuk ezen felkérést, hogy láthassuk az,t hogy mi az aktuális tendencia és mik a tervek, és adott esetben akár javaslatokat is tehessünk.”

    A Forma-1-es csapatok érdeklődése egy esetleges Porsche motor iránt meglehetősen nagy. A VW csoport és a Red Bull F1 között már évek óta olyan szoros az együttműködés, hogy már többször is komoly pletykáknak adott alapot ez a szimbiózis. Az meg egyáltalán nem meglepő, hogy most felmerült a McLaren neve is, mint lehetséges partnere a németeknek. A Honda elég látványosan alulteljesít, a múltban pedig már eredményes volt egyszer a McLaren-Porsche…

    A 80-as évek közepén már bizonyított a TAG-Porsche a McLarenben, aztán pont a  Hondára váltották le őket, hogy sorozatban négy bajnoki címet is behúzzanak. Utoljára a Forma-1-ben a Porsche 1991-ben volt, a Footwork/Arrows csapat beszállítójaként, de ez a kapcsolat nem volt eredményes. Egyébként a Sauber is gondolkodott akkoriban azon, hogy a zufferhauseniekre bízza a motorkérdést, azonban ebből már nem lett semmi.

    A fő kérdés az, hogy miért is gondolkodnak újra Stuttgartban a Forma-1-en? Jelenleg a 919-es modellel különösen sikeresek a Le Mans világában, és ez a buli évente 200 millió euróba kerül a márkának. A közvéleményt azonban ez annyira nem hatja meg. A hasonló költségvetésű Forma-1-es szereplés azonban már sokkal jobb marketinggel, és publicitással jár.

    Ennek ellenére a Porsche esetében komplett gyári programról egyelőre kár lenne beszélni, legalábbis ezt állítják a VW-s források. Ami már inkább reális lehet, hogy ügyfeleknek szállíthatnak be majd erőforrásokat. És erre készül a Porsche is inkább, és ez a megoldás a vonzóbb a stuttgartiaknak is.

  • Kaltenborn: A Forma-1 túl bonyolult

    Kaltenborn: A Forma-1 túl bonyolult

    A Forma-1 kezd túlságosan is bonyolulttá válni, ami miatt egyre nehezebb lesz az autók megértése, legalábbis a Sauber csapatfőnöke Monisha Kaltenborn szerint.

     A száguldó cirkusz az elmúlt években komoly átalakuláson ment keresztül, a korábbi V8-as motorokat leváltották a V6-os hybrid turbómotorok, ami miatt nem feltétlenül lett egyszerűbb az autók összetétele.

    „Ezek a motorok már annyira összetettek, hogy még a sportágon belüli emberek sem mindig értik a működését, nem hogy még az egyszerű nézők.” mondta az indiai csapatfőnök.

    „Valóban erre van szükségünk? Mert szerintem nem. Nem egy technikai világban vagyunk. Nyilván azért a műszaki dolgok részei a Forma 1-nek, de meg kellene találni az egyensúlyt, hogy egy motor jó, de egyszerű legyen.”

    Azonban a nemrégiben elkészített globális Motorsport felmérésben a rajongók nagyobb része szeretné, ha továbbra is jelentős technikai fejlődés jellemezné a Forma-1-et. A legutóbbi, 2015-ös felméréshez képest 19,1%-kal nőtt a technológia fejlődést támogatók aránya, így idén már a kérdőívet kitöltők 80%-a szerint az új megoldások teszik vonzóbbá a sorozatot.

    Kaltenborn a NASCAR féle stílust támogatja. Az amerikai sorozatban a versenyek előtti és utáni gépátvételek és műszaki ellenőrzések mindenki, így a nézők számára is nyilvánosak. Ezt az ötletet egyébként Ross Brawn is támogatná, szerinte a nagy titkolózást meg kellene szüntetni, gyakorlatilag mindent nyilvánosság elé kellene vinni, emiatt jóval több versenyképesebb autó is lehetne a mezőnyben.

    Kaltenborn így indokolta ezt az álláspontját.

    „Ez a fajta nyitottság mindenképpen jó tenne a Forma-1-nek, hiszen így közelebb hozná az embereket a sporthoz. Eddig az autókat csak távolról, vagy a tévében láthatták, ezen kellene változtatni. Más szériákban ennek óriási sikere van. Csak egy kicsit kellene nyitni.”

  • Grosjean: Borzasztó szoros a középmezőny

    Grosjean: Borzasztó szoros a középmezőny

    A Haas francia pilótája szerint az, hogy 2017-ben elképesztően szoros a középmezőny az azt jelenti, hogy a csapatoknak száz százalékot kell kihozni az autóból minden egyes futamon.

    A Force India eredményes hétvégét zárt Kanadában, ennek köszönhetően megerősítették a negyedik helyet a konstruktőri bajnokságban és elléptek a középmezőnytől, ahol a Williams, a Haas, a Toro Rosso és a Renault között mindösszesen 14 pont van.

    Grosjean úgy véli, hogy ez a kiélezett csata a konstruktőri ötödik helyért arra készteti a csapatokat, hogy körről-körre mindent kiadjanak magukból a szezon összes hátralévő versenyén.

    „Jelenleg nagyon izgalmas a csata.” -kezdte Grosjean. „Ha kivennénk a három top csapatot, akkor gyakorlatilag minden futamon más-más győztes lett volna. Kanadában az első és a második helyezett között nagyobb volt a különbség, mint a tizedik és a tizenhetedik között. Emiatt mindenkinek száz százalékot kell nyújtania.”

    Grosjean azt is elmondta, hogy a csapat a tavalyi újonc évhez képest is megtett egy pár nagy lépést, ezt az is bizonyítja, hogy az elmúlt öt futamból, négyszer pontot tudott szerezni.

    „Ez egy jó szezon kezdet. Tavalyhoz képest sokkal következetesebbek vagyunk. Idén eddig több pontunk van, mint tavaly ilyenkor. Természetesen még mindig van olyan terület, ahol fejlődnünk kell. Összességében elégedett vagyok azzal, ahogy a csapat lépeget előre.” -mondta a francia.

  • Palmer a frusztráció miatt marad el Hülkenbergtől

    Palmer a frusztráció miatt marad el Hülkenbergtől

    Jolyon Palmer elismerte, hogy a csapattársa Nico Hülkenberg meggyőző teljesítménye eléggé felzaklatta őt, emiatt nem tud nyugodtan versenyezni, ezért sokat hibázik.

    A brit pilóta második Forma-1-es szezonját teljesíti, de idénre új csapattársat kapott Nico Hülkenberg személyében, aki eddig 18 pontot szerzett, míg Palmer pont nélkül áll a bajnokságban.

    Az időmérő edzéseket figyelve még drasztikusabb a különbség a német pilóta javára: Átlagosan 1,1 másodperccel gyorsabb Hülkenberg, és rendre Q3-ba juttatja az autót, miközben Palmernek eddig ez csak egyszer sikerült.

    „A saját dolgomra kell koncentrálnom, és számomra teljesen mindegy, hogy a garázs másik oldalán mi történik.” Kezdte Palmer.

    „Nico nagyon jó munkát végez, különösen az időmérőkön nagyon gyors. A saját munkámmal kell elégedettnek lennem, és a lehető legtöbbet kell kihoznom az autóból. Korábban talán túlságosan is idegesen vezettem. Most már csak a saját dolgaimra szeretnék koncentrálni, nem pedig a másikra.”

    Arra a kérdésre, hogy mi kellene ahhoz, hogy jobb teljesítményt érjen el, mindösszesen ennyit felelt: „Nem tudom pontosan.”

    Palmer az idei gyengélkedésének okaként az új fajta gumikat nevezte meg.

    „Az idei gumik sokkal érzékenyebbek, mint tavaly. Sokkal kisebb az a tartomány, amelyben tökéletesen működnek, de mihelyst a gumi hőmérséklete kikerül az ideális tartományból, akkor már nagyon nehéz irányítani az autókat, emiatt lehet az, hogy sokan szenvednek. Én is emiatt vagyok lassabb, ha sikerülne találnom egy olyan beállítást, amin tökéletesen működnének a gumik, akkor talán én is gyorsabb tudnák lenni.”

  • Bottas: Nagyon érzékeny autó az idei Mercedes, de közeledünk a Ferrarihoz

    Bottas: Nagyon érzékeny autó az idei Mercedes, de közeledünk a Ferrarihoz

    Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótájának véleménye szerint csapata egyre közelebb kerül a Pirelli gumik megfelelő működési tartományának megértésével az ebben jeleskedő Ferrarihoz.

    A Ferrari Monacóban első rajthelyes indulást, majd a versenyen kettősgyőzelmet aratott, ám két hét múlva Kanadában már a Mercedes zsebelhette be az első két helyért járó 25 és 18 pontot.

    Bottas is elmondta, amit Toto Wolfftól is halhattunk már, az autó „dívaként” viselkedik.

    „Nagyon érzékeny autónk van” – mondta a 27 éves finn versenyző a La Gazzetta dello Sport-nak.

    „Viszont ha sikerül megtalálnunk a megfelelő beállításokat, akkor nagyon gyorsak tudunk lenni. A nehézség csupán ennek a beállításnak a megtalálása.”

    „A Ferrari rendkívül erős, és mindezidáig jobbak tudtak lenni nálunk a gumikezelés kérdésében. Ahogy Kanadában láthattuk, fejlődtünk ezen a téren.

    Az olasz lap a jövőről is érdeklődött Bottasnál, ugyanis ne felejstük el, hogy a finnek csak egy éves kontraktusa van az ezüstnyilakkal.

    „Minden pályán megpróbálok harcolni Lewis ellen, őt megverni pedig egy nagyszerű motiváció, nem egy könnyű csapattárs.”

    „A következő helyszín Baku, ami úgy gondolom, hogy feküdni fog nekem. A célom mindig a futamgyőzelem, egy napon pedig a bajnoki cím. Ami nagyon fontos, hogy konzisztens teljesítményt nyújtsak.”