Kategória: Formula 1

  • Todt óvatos a kínai F1-es csapat híreivel kapcsolatban

    Todt óvatos a kínai F1-es csapat híreivel kapcsolatban

    Jean Todt ugyan higgadt, de egyre csak erősödik a pletyka, hogy jöhet egy 11. Forma-1-es csapat, miután az Egyesült Királyságban bejegyeztek egy nevet, amit a FIA elfogadott, és úgy tűnik, hogy valóban feltöltenék a szabad helyeket a rajtrácson. Hetek óta attól hangos a sajtó, hogy új versenyzők érkeznének a grand prix versenyzés világába, de konkrét tervről senki sem tud.

    Most azonban annyi történt, hogy a brit cégnyilvántartásban egy cég átnevezte magát „China F1 Racing Team Limited”-re. Korábbi nevük „Bronze Fortune Limited” volt, és a francia ügyvéd Michael Orts vezeti a vállalatot. Ő korábban sportautókkal versenyzett Európában és Amerikában. Orts terveiről keveset tudni, és nem volt elérhető a mai napon, hogy válaszoljon arra a kérdésre, hogy valóban a Forma-1-es belépés-e a célja. A FIA mai sportkonferenciáján azonban Jean Todt megerősítette, hogy valóban van érdeklődés, jövőbeni nevezések miatt.

    „Mindig vannak pletykák, és volt érdeklődés csapatoktól. Nem sok csapatról beszélünk. Ha majd úgy érezzük, hogy van értelme, akkor lesz tender.” – állítja Todt, de ismert a FIA álláspontja, hogy csak akkor lehet majd érdemben is nevezni, ha komoly jelölt érkezik. Akár 12 csapatot is elbírna a rajtrács, de komoly auditon kell átmennie a friss jelentkezőknek, hogy csak olyanok érkezhessenek, akiknek komolyak a szándékaik. Ráadásul Todt szerint teljesen elképzelhetetlen az, hogy nyolc hónap alatt valakik felállítsanak egy teljesen új Forma-1-es csapatot.

  • A Ferrari „visszament pár évet”, azért, hogy újra gyors legyen

    A Ferrari „visszament pár évet”, azért, hogy újra gyors legyen

    A Ferrari korábbi pilótája, Rubens Barrichello szerint az olasz istálló a múltbéli tapasztalatait felhasználva tért vissza a győztes útra.

    A maranellói csapat meggyőzően kezdte az idei szezont, Sebastian Vettel révén az első hét futamból hármat megnyertek, és a bajnokságban a német pilóta vezet, míg a csapatok versenyében pár pont csak a csapat lemaradása a Mercedeshez képest.

    Idén lesz tíz éve, hogy az olaszok legutoljára világbajnokot avathattak, Kimi Raikkönen személyében, ám Rubens Barrichello szerint ez a sorozat idén megszakadhat.

    A brazil versenyző szerint a vörösök feltámadását nagyban segítette az idei évre jelentősen átalakult technikai szabályzat.

    „Ez olyan, mintha fogtak volna mindent és visszamentek volna az időben, azért, hogy megértsék, hogy akkor miért voltak olyan sikeresek. Visszamenve láthatták, hogy akkoriban milyen nagy tempót tudtunk bevinni a kanyarokba. Ezt megfigyelve valami ilyesmit mondhattak: „Oké, akkor érjük el mi is a lehető legnagyobb kanyarsebességet.” Az idei szabályváltozások, pont ezt segítették elő, emiatt lehetnek újra harcban a világbajnoki címekért.” -mondta Barrichello.

    A rutinos brazil, egykori főnöke, Ross Brawn újabb F1-es szerepvállalásáról is beszélt.

    „Örülök, hogy a Forma-1 vezetésében kapott szerepet. Ebből csak nagyszerű dolgok sülhetnek ki, hiszen nagyon nagy szakértelme van és ha a megfelelő emberekkel fog dolgozni, akkor nagyszerű jövő vár a sorozatra.” -zárta gondolatait a brazil.

  • Todt 12 csapatot szeretne a Forma-1-ben

    Todt 12 csapatot szeretne a Forma-1-ben

    Jean Todt, az FIA elnöke reméli, hogy a közeljövőben nőni fog a csapatok száma a királykategóriában.

    Jelenleg 10 csapat alkotja a mezőnyt, a legutóbbi csatlakozó pedig a Haas volt. Todt szerint az ideális szám 12 lenne.

    Legutóbb ennyi csapat 2012-ben sorakozott a rajtrácson, ekkor még a Marussia, a Caterham és a HRT is jelen volt. Végül aztán mindhárom istálló lehúzta a rolót. A HRT 2012 végén, a Caterham 2014 után, a Manor pedig a 2016/17-es téli időszakban búcsúzott.

    Todt az FIA Sportkonferenciáján beszélt arról, szeretné, ha bővülne a nevezési lista.

    „Jelenleg 10 csapatunk van. Az optimális 12 lenne. Először is meg kell majd vizsgálnunk a jelentkezőket, így meglátjuk, hogy potenciális jelölt-e. Ha egy nagy gyártóról van szó, akkor könnyebb dolgunk van, ha privát csapat, akkor óvatosabbnak kell lenni. Amennyiben bebizonyosodik, hogy egy komoly érdeklődőről van szó, akkor pedig üzletet kötünk.” – fogalmazott.

    Tisztázta továbbá, hogy a 2018-as szezonra nem fog bővülni a lista, hiszen 8 hónap alatt kellene egy egész csapatot felállítani, amely az FIA elnöke szerint őrültség lenne. Így tehát tervben van a változtatás, a kérdés csupán az, hogy erre pontosan mikor kerülhet sor.

  • Auer tesztelheti a Force Indiát?!

    Auer tesztelheti a Force Indiát?!

    A német Auto Bild információja szerint Gerhard Berger unokaöccse, a szintén osztrák Lucas Auer vezetheti majd a Force Indiát a soron következő szezonközi teszten a Hungaroringen.

     A Mercedes pilótája élete első köreit teheti meg majd egy Forma-1-es autóval a magyar nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén. A tesztet elősegítheti az, hogy az indiai csapat is Mercedes motorokat használ, valamint ugyanaz a főszponzoruk, mint Auer DTM-es csapatának, így nem lenne szokatlan számára a rózsaszín autó.

    Ha ez a teszt valóban létrejön, akkor az osztrák versenyző Pascal Wehrlein példáját követheti, aki Mercedes támogatással jutott el a DTM-ből a Forma-1-be, azaz nem kizárt, hogy ez a teszt annak a jele lehet, hogy a Mercedes szeretné jövőre állandó üléshez juttatni a száguldó cirkuszban.

    Auer második helyen áll a DTM jelenleg is futó bajnokságában, hátránya mindösszesen egy pont az Audis Rene Rast mögött. A legutóbbi, magyarországi hétvégéje azonban nem sikerült jóra, ugyanis egyik futamon se tudott pontot szerezni. Ez a gyengébb hétvége azonban nem tántorította el a bajnoki álmaitól: „Még hat versenyhétvége hátra van, mindent bele fogok adni, hogy megszerezzem a bajnoki címet.” Mondta a fiatal osztrák.

    A Force India még nem erősítette meg ezt a hírt!

  • Lewis Hamilton bármikor visszavonulhat

    Lewis Hamilton bármikor visszavonulhat

    Mikor az FIA Auto magazinjának nyilatkozott Lewis Hamilton, azzal kapcsolatban, hogy mit vitt véghez a sportban, a brit versenyző utalt rá, hogy talán hamarosan követi ex-csapattársa, Nico Rosberg példáját, és visszavonul. Talán előbb, mint gondolnánk.

    „A sorsom az én kezemben van.” – mondta Hamilton. „Dönthetek úgy, hogy az év végével abbahagyom. Ezzel kisebb értékű lesz az ‘örökségem’ a sportban, mintha öt éven belül hagynám abba? Ki mondja ezt meg? Nem szeretek tervezni, mert nem tudom, hogy alakulnak a dolgok, nem tudom, mit fogok csinálni.”

    Ha azonban jól érzi magát Hamilton a versenyben, akkor még nem fog visszavonulni.

    „Igen, élvezhetőbb a verseny most.” – vélekedik a Mercedes versenyzője a jelenlegi F1-ről. „Más csapatokkal is lehet csatázni. Amikor csak csapaton belül megy a csata, az olyan mint egy örvény, nő a feszültség a csapaton belül, ez pedig nem segít a csapat előrelépésében. Most, hogy egy másik csapattal is lehet csatázni, sokkal erőteljesebb a verseny, és ez igazán nagyszerű.”

  • Felmondtak Monisha Kaltenbornnak, Kolles jöhet a helyére!

    Felmondtak Monisha Kaltenbornnak, Kolles jöhet a helyére!

    Többé már nem Kaltenborn a Sauber F1 csapat vezetője és elöljárója, tudta meg a motorsport.com. Monisha 2000-ben csatlakozott a svájci istállóhoz, és először a jogi osztályon dolgozott, majd 2010 januárjában vette át a cég irányítását, és lett a Sauber részvényese is.

    Amikor tavaly a Longbow Finance átvette a csapatot tavaly, akkor Peter Sauber gyakorlatilag végleg visszavonult, de Kaltenborn megtarthatta a pozícióját, miközben a részvényeiről lemondott. Több forrás is azt állítja, hogy most a csapatvezető hölgynek mennie kellett, de a svájci csapat hivatalosan még nem erősítette meg ezt az értesülést. Feltehetőleg az új tulajdonosi gárda nem tudott megegyezni Kaltenbornnal arról, hogy milyen irányba is terelje a csapatot.

    A pletykák szerint az egyik probléma a pilóták, Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein kezelésében volt. Érthető, hogy az új tulajdonosi kör Ericssont részesítené előnyben Wehrleinnel szemben, de Monisha nem akart ilyen jellegű kivételezést. Hosszas egyeztetések után a két fél arra jutott, hogy jobb, ha elválnak az útjaik. Jelenleg is dolgoznak a volt csapatvezető felmondásán.

    A motorsport.com szerint a korábbi HRT-s csapatfőnök, Colin Kolles esélyes arra, hogy Kaltenborn utódja legyen. Jelenleg a Saubernek az idei konstruktőri bajnokságban négy pontja van az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt.

  • Szavaztatok: Kubica jöjjön vissza az F1-be!

    Szavaztatok: Kubica jöjjön vissza az F1-be!

    Robert Kubica hosszú idő után újra Forma-1-es autóba ült, és világszerte mindenki arra kíváncsi, vajon visszatér-e majd a Forma-1-be. Ennek apropókán nemrégiben szavazást indítottunk arról, hogy ti örülnétek-e, ha a lengyel versenyző újra a mezőny tagja lenne.

    Az eredményből kiderül Racingline.hu olvasóinak 48%-a szeretné és hiszi, hogy Kubica visszatér, 39% szeretné, hogy visszatérjen, de nem hiszi, hogy ez tényleg bekövetkezik, és 13% gondolja úgy, hogy biztosan nem lesz újra F1-es versenyző a lengyel.

    A Kubicáról szóló legfrissebb híreinkért klikkelj ide!

  • A foci-vb miatt lesz tripla versenyhétvége jövőre

    A foci-vb miatt lesz tripla versenyhétvége jövőre

    A Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey elmagyarázta, miért került a 2018-as versenynaptárban három futam közvetlenül egymás utáni hétvégékre (Francia Nagydíj június 24-én, Osztrák Nagydíj július 1-jén és Brit Nagydíj július 8-án). A foci-vb az ok.

    Mint kiderült, ennek oka a FIFA Labdarúgó-világbajnokság döntője, mely július 15-én lesz. Erre a hétre pedig nem akartak Forma-1-es futamot szervezni.

    „Ezt a foci-vb diktálta, hiszen elég nehéz dolga lenne egy promóternek, hogy futamot rendezzen ugyanazon a délutánon, amin a vb döntő is lesz.” – mondta Carey a GPUpdate.net-nek a FIA Sportkonferencián.

  • Szelfi helyett fogj kezet Vettellel!

    Szelfi helyett fogj kezet Vettellel!

    Sebastian Vettel egyike azon kevés versenyzőknek, akik egyik közösségi oldalon sincsenek jelen, vagy legalábbis nem publikusan. Hogy miért, arról Vettel a német RTL-nek nyilatkozott.

    „Egyszerűen nem értem miért kell folyamatosan mindenkivel közölni, hogy az ember mit csinál, hol van, vagy kivel van.” – vélekedik Vettel. „Egyszerűen nincs igényem erre, ugyanakkor nem hibáztatom azokat az embereket, akik folyamatosan magukról beszélnek. Azt hiszem, én olyan generációban nőttem fel, amelyben szégyellősek voltunk képeket készíteni magunkról és magunkat nézegetni.”

    Vettel úgy véli, hogy a híres emberekkel való szelfizés csak csökkenti a felek közti interakciót.

    „Az emberek odajönnek hozzám és megkérdezik, hogy ‘készíthetünk egy képet?’, és hirtelen már el is tűntek. Néha megkérdezem, hogy mit csinálnak majd a képpel, és sokszor az a válasz, hogy ‘fogalmam sincs’. Máskor valaki azt mondta, hogy arra kell a fotó, hogy bizonyítsa a barátainak, hogy tényleg találkozott velem. Erre én azt feleltem, hogy ‘nem lehetsz túl megbízható, ha a barátaid nem hisznek neked’.”

    „Bevallom, én sokkal többre tartom, ha kezet fog velem valaki, majd elmeséli ezt valakinek.”

  • Erre vártunk: videón Kubica körözgetése Valenciából!

    Erre vártunk: videón Kubica körözgetése Valenciából!

    Robert Kubica hat év után tért vissza a Forma-1-be, még ha egyelőre csak egy privát teszt erejéig is. 2017. június 6-án a Renault Sport F1 Team jóvoltából a Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo vehette fel újra a ritmust. 115 kört tett meg, a csapat 2012-es Renault V8-as erőforrásával ellátott E20-as kódjelű autójával, amely korábban a Lotus csapat tulajdona volt. Kubica utoljára a 2011-es előszezoni teszteken ült F1-es autóban, utána jött a ralis balesete. Ez pedig a legfrissebb videó a páratlan eseményről, melyben a lengyel ennyit mond: „Sokat voltam távol. Indítsuk be a motort, és éljük át újra, hogy milyen élményt is ad egy Forma-1-es autó.”

    Mi csak annyit tennénk hozzá: Folytassa Robert!