Kategória: Formula 1

  • Mindkét McLaren rajtbüntetést kap

    Mindkét McLaren rajtbüntetést kap

    Miután a Hondának ismét új motorelemeket kellett beszerelnie az autókba, a McLaren két versenyzője, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne egyaránt 15-helyes rajtbüntetés tudatában várhatják az Azeri Nagydíjat.

    Úgy fest, a Honda idei Achilles-sarka az MGU-H, amelyet kétversenyes rendszerességgel cserélni kell, legutóbb Vandoorne autójában a Kanadai Nagydíjon. A japánok már kifejlesztettek egy ellenszérumot, ám úgy döntöttek, Bakuig várnak a bevetésével, mivel a hosszú egyenesekkel tűzdelt pályán egyébként is szenvednének. Az azeri MGU-H-csere következményeként a két versenyzőnek turbót is kell cserélnie; miután ez mindkettőjük számára már a hatodik új elem, nem kerülhető el a 15-helyes hátrasorolás.

    „Már a hétvége kezdetén megkaptuk lényegében a büntetésünk, ami messze van az ideálistól, de nem tehetünk ellene semmit” – nyilatkozta Vandoorne. „Megpróbáljuk a legjobbat kihozni belőle, igyekszünk inkább a versenytempóra koncentrálni, és remélhetőleg lesz egy kis mozgásterünk a futamon. Valószínűleg a rajtrács legvégéről indulunk majd. [Ami az esetleges teljesítménynövekedést illeti,] nehéz bármit is mondani – ezt inkább a Hondától kellene megkérdezni. Nem hiszem, hogy nagyon más lenne.”

    Alonso új belsőégésű motort is kap, idei negyedikjét, miután az előző Montréalban elfüstölt alatta, miközben a 10. helyen haladt. A Honda a pénteki szabadedzésen egy sor új elemet tervez tesztelni, majd miután kielemezték és kiértékelték a vezethetőséget és a motorvezérlést, eldöntik, bent hagyják-e az autóban vagy később tesztelik tovább.

  • Csak fizetős csatornán lesz nézhető az F1

    Csak fizetős csatornán lesz nézhető az F1

    A Forma-1 kereskedelmi főnöke, Sean Bratches elismerte, hogy 2019 és 2025 között biztosan nem lesz ingyenes csatornán nézhető a Forma-1 az Egyesült Királyságban.

    Az Egyesült Királyságban 2011-ig ingyenes csatornán lehetett F1-et nézni, később azonban a Sky Sports megszerezte a jogokat az élő közvetítésre, így a BBC (ingyenes) már csak a szezon felét közvetíthette élőben, a második felét már csak csúsztatva adhatta le.

    2016-ban a Channel 4 átvette a BBC szerződésének felét, azonban a Sky bejelentette, hogy 2019-től 2024-ig exkluzív jogokat szereztek a közvetítésre az országban, és egyedül a Brit Nagydíj lesz ingyenesen nézhető.

    Ugyan a Sky szerződése még az előző F1-es menedzsmenttel köttetett, a Liberty Media nem kíván rajta változtatni. 2025-ig legalábbis biztosan nem.

  • Ocon felhívta Perezt a Kanadai Nagydíj után

    Ocon felhívta Perezt a Kanadai Nagydíj után

    A Force India francia versenyzője, Esteban Ocon elmondta, hogy a kanadai nézeteltérés után felhívta csapattársát, Sergio Perezt, hogy megvitassák az esetet.

    Ocon Perez mögé „szorult”, de gyorsabbnak érezte magát a mexikóinál, és szerette volna ha a csapat segít neki abban, hogy megelőzhesse a másik Force Indiát. Végül ez nem következett be.

    „A csapat úgy döntött, hogy hagy minket versenyezni, ami becsülendő.” – nyilatkozta Ocon már Bakuban. „Jó, hogy bíznak bennünk és hagynak versenyezni.”

    „Szóval volt egy beszélgetésünk a verseny után és fel is hívtam Sergiót, miután már mindenki megnyugodott. Megvitattuk a nézeteinket, szóval minden jó a hétvégére, nincs feszültség köztünk.”

    Arra a kérdésre, hogy fontosnak érezte-e, hogy felhívja Perezt, Ocon így felelt: „Egyrészt gyorsan repülnünk kellett (a verseny után), szóval rohanásban voltunk. És egyébként is jobb ezt egy kicsit később megbeszélni, mikor már vége a hétvégének és mindenki lehiggadt. Fontosnak tartottam, hogy később megbeszéljük. Átbeszéltük a meglátásainkat, csak mi ketten. Ez fontos volt. Ahogy mondtam, most már minden rendben van, készen állunk a versenyre.”

  • Räikkönen beáll Vettel mögé, ha kell

    Räikkönen beáll Vettel mögé, ha kell

    Kimi Räikkönen hajlandó Sebastian Vettel bajnoki aspirációit támogatni és „semmi problémát” nem lát a helyzetben, de csak akkor, ha a saját esélyei már elhamvadtak.

    Vettel három győzelmének, három második helyének és egy negyedik pozíciónak köszönhetően jelenleg 12 ponttal vezeti a világbajnokságot Lewis Hamilton előtt, míg Räikkönen a negyedik helyen tanyázik 68 ponttal csapattársa mögött, két dobogó büszke birtokosaként. A finn állítása szerint a Ferrarinál „nagyon egyértelmű szabályok” vannak érvényben, és amennyiben matematikailag neki már nincs esélye bebiztosítani a címet, minden további teketória nélkül beáll Vettel mögé.

    „A csapatnak elég egyértelmű szabályai vannak olyan tekintetben, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálnunk, illetve mit várnak el tőlünk, mi pedig tartjuk magunkat ezekhez” – mondta Räikkönen. „Nem tudom, van-e bármilyen értelme elárulnom nektek a csapaton belüli megbeszéléseket. Maurizio [Arrivabene] már utalt a témára, azóta semmi sem változott… legalábbis az eddigi csapataimnál ez mindig így volt. Ha nincs matematikai esélyem a címre, természetes, hogy segíteni fogok neki [Vettelnek]. Semmi problémám nincs ezzel és soha nem is volt, ez igazából egy nagyon egyszerű döntés, már ami a mi csapatunkat illeti. Az első és legfontosabb dolog, hogy a Ferrarival mi legyünk az élen; ha Seb még nyerhet és nekem már nincs esélyem, hát akkor így jártam. Elsődlegesen a Ferrariért dolgozunk és próbáljuk a lehető legjobb pozícióba juttatni, a többi majd kiderül.”

    A maranellóiak a konstruktőri tabellán is jól állnak, ahol jelenleg csupán nyolc ponttal vannak lemaradva a Mercedestől.

  • Nehéz lesz a Perez-Ocon párost kezelni

    Nehéz lesz a Perez-Ocon párost kezelni

    A Force India a kanadai események láttán arra számít, az eddigieknél kissé nehezebb lesz kezelniük a Sergio Perez/Esteban Ocon párost (habár a 2016-os mercedesi szinteket talán nem érik el).

    Ocon remekül kezdte az évet és nagyban hozzájárult a Force India egyelőre biztonságosnak mondható konstruktőri negyedik helyéhez, Kanadában azonban komoly fejtörést okozott a Force Indiának, amikor tempóelőnyének kihasználása érdekében csapatutasítást követelt, hogy levadászhassa a dobogós pozícióban haladó Daniel Ricciardót. Az ezidáig ismeretlen szituáció a Force Indiát eddigi irányelveinek átértékelésére késztette, Bob Fernley helyettes csapatfőnök pedig bevallotta, a szezon további részében kiélezett harcra számít két versenyzője között.

    „Egyértelműek voltunk az Esteban melletti voksunkkal, mert úgy éreztük, megvolt benne a potenciál” – kezdte Fernley. „Nem kell olyan régre visszamenni, hogy láthassuk, mire ment Max Verstappen ellen az F3-ban; bőven egyenlő szintet képviseltek, így jogosan számíthatunk arra, hogy hasonló teljesítményt nyújt. Egyelőre nem okozott csalódást, sőt, inkább túlteljesített – a szezon második felében nehéz lesz bánni vele.”

    Fernley szerint Péreznek még mindig van egy kis előnye tempó tekintetében, de Ocon már közelebb lopózott hozzá, és az általa is ismert pályákon csak még erősebb lesz.

    „Egy kicsi különbség még mindig van” – fűzte hozzá. „Azt hiszem, Silverstone után ez csak szorosabb lesz, amikor Esteban már lényegében a második évét tapossa majd azokon a pályákon. Akkor újabb előrelépésnek lehetünk majd szemtanúi, és csapatként ekkor kell majd igazán a helyzet magaslatán lennünk.”

    De mi rejtőzik Oconban hosszútávon?

    „Még korai hasonló fejtegetésekbe bocsátkozni” – jött a diplomatikus válasz Fernleytől. „Amit eddig tett, az kiemelkedő és lenyűgöző, de még végig kell teljesítenie egy komplett szezont. Kanadában elismerésre méltó érettséggel versenyzett, ugyanis a határain autózott, de mégsem ütközött bele a csapattársába. Akármelyik oldalról is szemléled a dolgot, remek volt ezt látni, és pontosan ezt az érettséget keressük mi is. A szezon végére valószínűleg már tisztább lesz előttünk a kép, amikorra lehúz egy teljes szezont Checo mellett.”

  • Williams határozottan tagadja a Honda-pletykát

    Williams határozottan tagadja a Honda-pletykát

    A helyettes csapatfőnök, Claire Williams tagadja, hogy tárgyalásban állnának a Hondával 2018-ra vonatkozóan.

    A svájci Blick számolt be korábban arról, hogy a Williams lehet a Honda új ügyfele 2018-ban, ha a McLaren szakít velük év végén.

    A Williams és a Honda együttműködése nem lenne új keletű, 1983 és 1987 között már dolgoztak együtt és két bajnoki címet is eredményezett az együttműködés. Williams szerint azonban nincs terítéken az újabb kapcsolat.

    „Fantasztikus volt velük a kapcsolatunk az 1980-as években, de kategorikusan kijelenthetem, hogy nem tárgyalunk a Hondával.” – mondta Claire a talkSPORT 2-n. „Nincs okunk a váltásra és nem azért vagyunk itt, hogy 2018-as együttműködésről számoljunk be a sajtónak. Nem beszéltünk velük (a Hondával).”

    „Nagyszerű a kapcsolatunk a Mercedesszel. Segítettek nekünk a harmadik helyre kerülni (2014-ben) a bajnokságban, az előző évi (2013) kilencedikről. Ők egy fantasztikus partner és fantasztikus erőforrást biztosítanak számunkra. Nem tudom, miért gondolják, hogy váltani akarnánk egy olyan erőforrásra, ami még nincs ezen a szinten.”

    Williams pedig annak ellenére sem pártolja most a Hondát, hogy tudja, sok pénzzel tudná őket támogatni a motorgyártó.

    „Mind tudjuk, hogy óriási mennyiségű pénzt tesz a Honda a McLarenbe, de ha összevetem a pro és kontra érveket, inkább maradnék a jelenlegi büdzsénknél, lenne miénk a negyedik leggyorsabb autó, mintsem legyen sok pénzünk, de ismét csak kilencedikek lennénk.”

     

     

     

  • A Honda tárgyal az F1 vezetőivel

    A Honda tárgyal az F1 vezetőivel

    A Honda a jövőben már nem utasítja el a Forma-1 segítségét.

    Mostanáig a japán márka nem volt hajlandó saját cégén kívül más segítséget elfogadni, helyzetük azonban egyre rosszabb a királykategóriában. Nem elég, hogy a tempójuk korántsem nevezhető ideálisnak, a McLaren is szakíthat a gyártóval.

    Így tehát a Honda vezetőinek újra kellett gondolniuk a projektet.

    A közelmúltban a Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn elmondta, maga a sport is segítő kezet nyújtana a Hondának, hiszen ez mindkettejük érdeke.

    „Azt mondta, örömmel segítenek.” – fogalmazott a Honda F1-es részlegének vezetője, Yusuke Hasegawa. „Beszélnünk kell velük. Nagyra értékelem az ajánlatukat.”

  • A McLarennek van B terve arra az esetre, ha Alonso távozik

    A McLarennek van B terve arra az esetre, ha Alonso távozik

    A McLaren Carlos Sainzot szeretné megszerezni, amennyiben Fernando Alonso az év végén elhagyja az istállót.

    Ezt állítja Josep Viaplana, a spanyol Diario Sport tudósítója.

    „Sainz a legjobb pilóták közé sorolható, még úgy is, hogy egy Renault motoros Toro Rossot vezet.” – fogalmazott.

    A fiatal spanyol korábban szeretett volna a Renaulthoz vagy a Ferrarihoz igazolni, jelenlegi csapata azonban nem engedte.

    Viaplana hozzátette, a Red Bull tisztában van azzal, hogy Sainz nem maradhat egy negyedik évet is a junior csapatnál.

    „Helmut Marko és Christian Horner már eldöntötték, hogy amennyiben Ricciardo és Verstappen a Red Bull csapat tagja marad, hagyniuk kell, hogy Sainz megtalálja saját maga számára a legjobb lehetőséget.”

    Ez pedig a McLarennél lehetséges? Hamarosan ezt is megtudhatjuk.

  • Prost is örülne az új Forma-1-es csapatoknak

    Prost is örülne az új Forma-1-es csapatoknak

    Alain Prost örömmel veszi azon értesüléseket, mely szerint egy 11. csapat igyekszik a rajtrácsra 2018-ban. A négyszeres világbajnok jelenleg a Renault gyári csapat tanácsadója, és elárulta a német Autó Bildnek, hogy jelenleg jobbak a feltételek a Forma-1-es csapatalapításhoz, mint amikor ő próbálkozott ezzel, majd csődbe jutott a saját magáról elnevezett csapattal 2001-ben.

    Mint az ismeretes, egy kínai hátterű csoport elkezdett érdeklődni jelenlegi csapatoknál, és személyzetet keresnek egy új Forma-1-es projekthez. Prost így reagált erre a hírre:
    „Ugyan versenycsapatokként kellene funkcionálnunk, de ez az egész egyre inkább csak üzlet. Ez is az egyik ok, amiért rajongókat veszítünk, hiszen nem mindenki érti meg azt, hogy egy italgyártó, mint például a Red Bull hogyan verhet meg egy autóipari vállalatot. Azt kell hogy mondjam ugyanakkor, hogy ha ma valaki indítani akar egy privát csapatot, annak könnyebb dolga van, mint volt nekem egykoron. Az az időszak volt talán a valaha volt legrosszabb. Soha nem kaptunk többet, mint 10 millió dollár a Forma-1-től, de 28 milliót fizettünk a motorokért az első évünkben, 30-at a másodikban. Mégis, ez így hogy működhetne már? Ma mindegyik csapat legalább 40 millió dollárnyi pénzdíjat kap.”

  • Ennyit utazik jövőre a Forma-1 mezőnye!

    Ennyit utazik jövőre a Forma-1 mezőnye!

    Az FIA hétfőn elfogadta a 2018-as F1-es versenynaptárat, mely 21 versenyből áll, és szerepel benne egy tripla versenyhétvége is, amikor három egymást követő hétvégén is lesz futam.

    „Ez egyszerű a versenyzők számára, de a csapatokkal más a helyzet.” – vélekedik a már visszavonult Jenson Button. „A srácok nagyon sok időt töltenek távol az otthonuktól, és ez megnehezíti a kapcsolataikat és a családjuk életét is. A tripla versenyhétvége szerintem túl sok a Forma-1-nek.”

    A Sportsmail a versenynaptár alapján összeszámolta, mennyit fog utazni jövőre a mezőny, illetve hány napot lesznek távol otthonuktól az F1-ben dolgozók, verseny miatt. Átlagban úgy gondolkodtak, hogy köztes időben mindig Londonba érkeznek vissza.

    Az alábbi táblázatból látható, hogy az év felét töltik majd csak otthon, illetve annyi kilométert repülnek, hogy annyiból négyszer meg lehetne kerülni a Földet. A leghúzósabb menet persze a tripla hétvége lesz, amikor a csapattagok közel egy hónapig nem tudnak hazamenni.

    Időpont Helyszín Kilométer, repülővel Vissza Londonba (km) Távol töltött napok
    március 25. Ausztrália 16915 16915 9
    április 8. Kína 9210 15
    április 15. Bahrein 6849 5098
    április 29. Azerbajdzsán 4007 4007 8
    május 13. Spanyolország 1149 1149 8
    május 27. Monaco 1042 1042 8
    június 10. Kanada 5220 5220 9
    június 14. Franciaország 991 23
    július 1. Ausztria 893
    július 8. Nagy-Britannia 1255
    július 22. Németország 653 16
    július 29. Magyarország 836 1490
    augusztus 26. Belgium 350 16
    szeptember 2. Olaszország 703 981
    szeptember 16. Szingapúr 10895 10895 9
    szeptember 30. Oroszország 3125 17
    október 7. Japán 7927 9559
    október 21. USA, Texas 7901 17
    október 28. Mexikó 1205 8914
    november 11. Brazília 9499 9499 9
    november 25. Abu Dhabi 5523 5523 8
    Összesen:     176440 172