Kategória: Formula 1

  • Hamilton akár 40 éves koráig is maradhat az F1-ben

    Hamilton akár 40 éves koráig is maradhat az F1-ben

    Lewis Hamilton a napokban arról nyilatkozott, hogy bármikor visszavonulhat, akár az idei szezon végén is. Az egykori F1-es versenyző, Jarno Trulli azonban nem érti, miért mond ilyeneket a brit versenyző.

    „Nem tudom, miért mond Hamilton ilyen dolgokat.” – mondta Trulli a La Repubblicának. „De mivel ő egy ‘versenyző állat’, szerintem akár 40 éves koráig is versenyhet, nem úgy, mint Rosberg, aki esetében láthattuk, hogy nem csupán a versenyzésért él.”

    Előző nyilatkozatával ellentétben azonban a Mercedes versenyzője Bakuban már azt mondtam hogy még két további bajnoki címet szeretne begyűjteni.

    „Könnyedén.” – kezdte Hamilton.”Könnyen hosszabbíthatok további három évre, ha azt akarom.”

  • Sainz is opció lehet Alonso helyére

    Sainz is opció lehet Alonso helyére

    A McLaren nem zárja ki annak lehetőségét, hogy 2018-ra leigazolja Carlos Sainzot.

    A spanyol versenyző hosszú évek óta versenyez a Red Bull kötelékében, és a Toro Rosso színeiben szerepel az F1-ben. Nem titkolja azonban, hogy jövőre már előrébb lépne, és nem szeretne még egy évet a Toro Rossonál tölteni. Viszont egyrészt nem valószínű, hogy lesz jövőre üresedés a Red Bull fő csapatánál, másrészt Sainz szerződése 2019-ig szól.

    Felröppent azonban a pletyka, mi szerint Sainz honfitársa, példaképe és barátja, Fernando Alonso helyén köthet ki jövőre a McLarennél, bár az relatív, hogy mennyire tekintjük ezt előrelépésnek.

    „Ismerem és kedvelem őt.” – nyilatkozta a McLaren részéről Eric Boullier Bakuban, Sainzról.

    „Mindenki a paddockban, opció lehet.” – mondta Boullier a spanyol AS-nek. „Át kell viszgálnunk a szerződéseket, hogy ki szabad, de kedvelem Carlost és igen, ő is egy opció. Mondom ezt úgy, hogy szeretnénk megtartani Fernandót és reméljük, hogy folytatja velünk.”

  • Verstappen nem vár pole pozíciót Bakuban

    Verstappen nem vár pole pozíciót Bakuban

    Max Verstappen szerint a Mercedes és a Ferrari lesz harcban az időmérőn.

    Habár a holland összetörte autóját a városi pályán, a pénteki edzéseken nagyon jól teljesített.

    „Pozitív előrelépésről beszélhetünk itt, Bakuban. Azonban meg kell várnunk, hogyan teljesít időmérős körülmények között a Ferrari és a Mercedes. Nagyon erősek.” – fogalmazott Verstappen a De Telegraaf újságnak.

    Sőt, a Toro Rosso pilótája, Carlos Sainz is megerősítette, Verstappen óvatoskodása nem hiábavaló.

    „Nem várható, hogy egy Red Bull lesz a poleban.” – fogalmazott az ifjú spanyol.

  • A Mercedes tinédzsere F1-es lehetőséget kap a Hungaroringen

    A Mercedes tinédzsere F1-es lehetőséget kap a Hungaroringen

    George Russel, a Mercedes 19 éves brit tehetsége Magyarországon, a futamhétvége utáni kedden és szerdán megrendezésre kerülő teszten próbálhatja ki Hamilton és Bottas idei versenygépét.

    Mindkét nap ő ülhet volán mögé: a tesztszabályzatban ugyanis rögzítésre került, hogy legalább két szezonközi teszten olyan versenyzőt kell autóba ültetni, aki nem teljesített még kettőnél több Forma-1-es nagydíjat.

    Russel januártól tagja az ezüstnyilak junior programjának, idén pedig a GP3-ban rója a köröket.

    A fiatal versenyző virtuálisan már rendkívüli módon ismeri a W08-at: nagyon sokat tesztelt a Mercedes szimulátorában.

    „Valószínűleg többet vezettem a szimulátort, mint bárki más. Elképesztő lesz a valóságban is kipróbálni” – mondta Russel, aki egyébként ott van a Mercedesszel Azerbajdzsánban.

    Russelnek egyébként nem ez lesz az első F1-es tapasztalatszerzése: 2015-ben egy McLarent vezethetett Siverstone-ban. Sőt, a Mercedest is pályára vihette már: szintén 2015-ben Portimaoban egy privát teszt keretein belül vezethette a W06-ot.

    Russel twitter oldalán is közzé tette a nagy hírt: „mega izgatott” a lehetőséget illetően.

  • McLaren: Még soha nem voltunk ennyire rosszak

    McLaren: Még soha nem voltunk ennyire rosszak

    Mansour Ojjeh, a McLaren részvényese úgy véli, még soha nem nyújtottak ennyire gyenge teljesítményt a Forma-1-ben.

    Hét versennyel a szezon kezdete után még mindig pont nélkül áll a wokingi istálló, ami rendkívül kellemetlen teljesítmény egy ekkora multú istállótól.

    „Ez egy új helyzet számunkra. Soha nem voltunk ennyire versenyképtelenek” – mondta Ojjeh.

    „Volt egy borzalmas évünk a Peugeot-val, de most a Honda teljesen alábecsülte a dolgot.”

    Egyébként még az Ojjeh által említett Peugeot-s évben is szereztek nyolc dobogós helyezést és negyedikként zárták a konstruktőri bajnokságot.

    Rekordot azonban most is döntöttek: a jelenlegi a leghosszabb győzelem nélküli sorozatuk, túlszárnyalva James Hunt 1977-es Japán Nagydíjon szerzett győzelmét és John Watson 1981-es Brit Nagydíjon szerzett elsőségét. Csak emlékezetetőül: a McLaren utoljára 2012-ben tudott nyerni, Jenson Buttonnal a volán mögött Brazíliában.

    A szíriai születésű üzletember elismerte: nehéz megtartani az embereket, ha nem jönnek az eredmények.

    „A lehető legkeményebben dolgozunk. Ami nehéz, az a fantasztikus embereink motiválása és megtartása. Amikor nyersz, minden sokkal könnyeb. Így volt 1988-ban is, amikor 17 versenyből 16-ot megnyertünk. Valójában eléggé nehéz motiválni, amikor rosszak vagyunk.”

    „Mi vagyunk az egyetlenek, akit a Ferrarihoz lehet hasonlítani: utcai és F1-es autók terén. De ez egyben azt is jelenti, hogy a történet fenntartásához sikeresnek kell lennünk a Forma-1-ben.”

    „Nem lehetünk az egyikben rosszak, a másikban pedig nagyon jók. Az utcai autós részlegünk fantasztikusan teljesít. Sajnos az F1-ben motorproblémánk van, amit meg kell oldani. Minden más nagyszerű: kiváló versenyzők, kiváló csapat.”

  • Módosult a nyolcas kanyar Bakuban!

    Módosult a nyolcas kanyar Bakuban!

    Az FIA eltávolította bakui pálya nyolcas kanyarjából a műanyag rázókövet, mostanra már csak felfestés van a helyén.

    Ez a döntés az után született, hogy tegnap több incidens is történt ott, a rendkívül szűk helyen. Sergio Pereznek és Jolyon Palmernek is ott volt balesete.

    Perez maga is szorgalmazta a módosítást.

    „Az a kerékvető nagyon bonyolult, nem egyszerű átjutni rajta.” – mondta a mexikói. „Nagyon szűk a hely és kértük Charlie-t (Whiting), hogy vessen rá egy pillantást, tudunk-e változtatni rajta, mert túl szűknek érezzük a helyet, és nagyon könnyű hibázni.”

    Whiting később megerősítette, hogy módosították a nyolcas kanyart, illetve egy extra TecPro védőfalat is elhelyeztek ott.

    A ma délelőtti F2-es futamon már látható volt, hogy a rázókő fizikailag eltűnt, helyette csak festett „szegély” van a nyolcas kanyarban.

  • A Red Bullnál nincs hely Alonsónak

    A Red Bullnál nincs hely Alonsónak

    Christian Horner egyértelműen kijelentette, hogy a Red Bullnál 2018-ban is a Daniel Ricciardo/Max Verstappen páros marad, csökkentve Fernando Alonso lehetőségeinek számát.

    Alonso utolsó évét tapossa McLaren-Hondás szerződésének, a csapat szenvedését látva pedig nem meglepő, hogy más istállók felé is kacsintgat – különösen annak fényében, hogy 2018-ban izgalmas pilótapiacra lehet számítani.

    „Vannak mozgások” – sugallta Alonso az Azeri Nagydíj előtt. „Biztos vagyok benne, hogy még több is zajlik a felszín alatt, mint amiről tudunk; vannak csapatok, amelyekről azt hihetnénk, minden szilárd a jövő szezont illetően, de szerintem annyira nem betonbiztosak ezek az álláspontok. Szerintem rengeteg változás lesz jövőre.”

    Horner azonnal elejét vette a találgatásoknak és kijelentette, a Red Bullnál nem lesz üresedés, mivel sem Ricciardónak, sem Verstappennek nincsen elengedési záradék a szerződésében. Sebastian Vettel is csak azért tudta elhagyni az osztrákokat 2014 végén, mert korábban kialkudott magának egy különleges megállapodást.

    „Sem nekem, sem a csapat egyetlen tagjának sincs kétsége afelől, hogy jövőre is a csapat tagjai lesznek” – utalt két jelenlegi pilótájára Horner. „Az egyetlen versenyző, aki hasonló záradékkal rendelkezett, Sebastian volt. Elégedettek vagyunk a pilótafelállásunkkal, ők pedig csak gyorsabb autót akarnak. Juniorversenyzői szerződés köti őket, míg Seb a második bajnoki címe után – amikor azért tett is valamit az asztalra – újratárgyaltatott magának egy záradékot, amit Fernando Ferraritól való távoztával ki is használt. A mostani versenyzőinknek nincs ilyen záradéka.”

  • Max Verstappen tegnapi incidense „furcsa” volt

    Max Verstappen tegnapi incidense „furcsa” volt

    Max Verstappen „nagyon furcsának” titulálta az Azerbajdzsáni Nagydíj második szabadedzésén történt balesetét.

    Verstappen az első szabadedzésen a leggyorsabb volt. A másodikon szintén ő volt a leggyorsabb, azonban az edzés végén az első kanyarban elvesztette az uralmat autója felett.

    „Őszintén szólva vagyon furcsa volt.” – mondta Verstappen. „Elfékeztem magam, de még próbáltam befordulni a kanyarba, de aztán csak próbáltam menteni a menthetőt, de elindult az autó hátulja és négy keréken csúsztam.”

    Az incidens ellenére Verstappen úgy ítélte, hogy ez volt eddig a legjobb pénteki napja.

  • Sainz nem szeretne újabb évet maradni

    Sainz nem szeretne újabb évet maradni

    Carlos Sainz elismerte, nehéz lenne számára, ha negyedik évét is a Toro Rosso csapatánál kellene töltenie.

    A spanyol lenyűgöző formában van, korábban már szóba hozták a Renault, a Ferrari és a McLaren csapatával is. A Red Bull azonban ragaszkodik ahhoz, hogy az ő kötelékükben maradjon.

    Sainz erről nyilatkozott Azerbajdzsánban: „nem titok, hogy a karrierem Helmut Marko és a Red Bull kezében van.” – fogalmazott. „Nem zárom be az ajtót senkinek, és tudom, hogy különösen nehéz lenne, ha 2018-ban is a Toro Rossonál kellene maradnom, hiszen még nem történt meg, hogy 4 évig lett volna valaki a csapatnál.”

    „Mindemellett én is, és a Red Bull is előre akarunk lépni. Butaság lenne bármelyik F1-es csapat előtt bezárnom az ajtót, mindenképp feljebb akarok lépni, viszont, hogy ez a lépés a Red Bullhoz, vagy egy másik csapathoz lesz-e, azt nem tudom.” – zárta a spanyol.

  • Raikkönen „trükkös” helyzetben van

    Raikkönen „trükkös” helyzetben van

    Kimi Raikkönen látszólag elég érdekes helyzetben van, hiszen idén úgy tűnik, hogy az olaszok megszakíthatják a nyeretlen időszakukat a Forma-1-ben, legalábbis a csapat korábbi pilótája, Felipe Massa szerint.

    A Ferrarinál továbbra is ragaszkodnak ahhoz, hogy amíg mindkét pilótájuknak van matematikai esélye a bajnoki címre, addig egyenlő bánásmódot alkalmaznak. Felipe Massa azonban meg van győződve arról, hogy a Ferrarinak minél előbb Vettelt kellene támogatnia, hiszen jelentős az előnye már most a pontversenyben finn csapattársával szemben.

    „Szerintem Kimi helyzete kezd egészen trükkössé válni, mert a Ferrarinak hosszú idő után újra komoly esélye van a bajnoki cím megszerzésére. Mindent megfognak tenni azért, hogy hosszú évek után újra felérjenek a csúcsra.”

    „2007-ben nyertek utoljára egyéni pontversenyt, és konstruktőri bajnokságot se tudnak nyerni 2008 óta. Ha megnézzük a tabellán a két pilóta közti különbséget, sajnos azt látjuk, hogy Kimi nincs abban a helyzetben, ahonnan komoly esélye lenne. El kell fogadnia azt, ami megtörténhet, és meg is fog történni.”

    Massa azt is elmondta még, hogy ahogy a Ferrari mindent beáldoz Vettelért, úgy a Mercedesnek is hasonlóképpen kell majd cselekednie Bottasszal.

    „Ha a Ferrari ezt fogja tenni, akkor a Mercedesnek is hasonlóképpen kell majd cselekednie a saját pilótáival. Ez persze attól függ, hogy Hamilton könnyedén tud-e majd futamokat nyerni, mert akkor ezzel nem lesz gond. Azonban, ha nem, akkor kénytelenek lesznek ezt meglépni, mert máskülönben csak pontokat vennének el egymástól, ami hatással lehet majd az év végi eredményre.”