Kategória: Formula 1

  • Vettel: A harmadik helyre odaérhettem volna

    Vettel: A harmadik helyre odaérhettem volna

    Sebastian Vettel, a világbajnoki pontverseny első helyezett német versenyzője nem keres kifogásokat idei legrosszabb kvalifikációs teljesítményére.

    Vettel autójával még a harmadik szabadedzésen akadtak gondok: hidraulikus probléma miatt egy régebbi motort szereltek vissza Ferrarijába. A szerelők jó munkát végeztek, Vettel a Q2-t harmadikként zárta, ám a pirós zászlós szakasszal is félbeszakított Q3-ban a negyedik helyre csúszott finn csapattársa, Kimi Raikkönen mögé.

    Egyébként ez az első alkalom 2017-ben, hogy Vettel nem az első három rajtkocka valamelyikéből várhatja a piros lámpák kialvását.

    „Szerintem az eredmény rendben van, de nyilvánvalóan nem vagyok teljesen boldog” – mondta a német.

    „A reggeli (FP3) nem segített, de ez nem kifogás. A végén egyedül voltam a pályán, nem volt szélárnyékom az egyenesben. De nem szeretem a kifogásokat, egy kicsit jobban is teljesíthettem volna. Valószínűleg a harmadik lehetett volna a maximum.”

    Kimi Raikkonen sem volt teljesen elégedett, ám Vettelt legalább sikerült megelőznie: „Nagyon nehéz működésre bírni ezeket a gumikat” – mondta a finn.

    „Az utolsó garnítúrán jobb érzéseim voltak a felmelegítés terén, de még ez sem volt tökéletes. Ha igazán működnek, akkor sokkal gyorsabb lehetsz.”

    A bakui futam magyar idő szerint 15:00-kor veszi kezdetét, az első sorból a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas indulhat.

     

     

     

     

     

  • Pánikra semmi ok, Vettel nem sérült meg

    Pánikra semmi ok, Vettel nem sérült meg

    Sebastian Vettel szóvivője cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a német versenyző sérüléssel küzd.

    Bakuban néhányan arra lettek figyelmesek, hogy Vettel lába „be van kötözve”, erre reagált a szóvivő.

    „Nincs ok az aggodalomra.” – mondta Britta Roeske a Speed Weeknek. „Amit láttak, az normál kineziológiai tapasz. Olykor használja ezt Sebastian, mint sok más sportoló.”

  • Wolff: Fontos, hogy a Honda maradjon

    Wolff: Fontos, hogy a Honda maradjon

    Toto Wolff, a Mercedes osztrák csapatfőnöke úgy véli, prioritás a Forma-1 számára, hogy a japán gyártó továbbra is szerepet vállaljon a sportág életében.

    Habár továbbra is komoly problémák jelentkeznek az egykoron kiváló erőforrásokat gyártó Hondánál, Wolff szerint megoldást kell találniuk a problémáikra, és folytatni az F1-es szereplést.

    „Először is azt szeretnénk látni, hogy a McLaren és a Honda rendbeteszi a kapcsolatát. A legfontosabb, hogy maradjanak a sportban és megfelelő együttműködés legyen a motorgyártó és ügyfele között. Ez az ok, amiért nem kívánok belemászni a dolgokba” – utalt az egyre erősödő pletykákra, miszerint a McLaren jövőre ismét Mercedes hajtással versenyez majd.

    „Ha egy új házasságot fontolgatsz, először szakítanod kell, mielőtt ágyba bújnál” – jelentette ki Wolff.

    Mint az ismeretes, a Honda semmiképp nem marad ügyfélcsapat nélkül 2018-ban: a Saubernek ők fogják biztosítani az erőforrásokat.

    „Jelenleg jónéhány dolog történik a piacon, amit mi csak kívülről figyelünk. Nem szeretnénk beavatkozni vagy közbeszólni – erre törekszünk.”

    A McLaren csapatfőnökének, Zak Brwonnak az elmondása szerint döntés legkésőbb a nyári szünet közepén-végén születhet (azaz még augusztusban).

    A következő hetek tehát kritikusak lehetnek a Honda számára. Most hétvégén rögtön Bakuban lehetne bizonyítani, ám mind Fernando Alonso, mind Stoffel Vandoorne rajtbüntetésben részesül majd az időmérőt követően – erőforráskomponensek cseréje miatt.

     

  • Alonso: A többiek azt hiszik, levezető körön vagyunk!

    Alonso: A többiek azt hiszik, levezető körön vagyunk!

    Fernando Alonso szerint a McLaren-Honda tempóhátránya akkora, hogy hiába vannak gyorskörön, a riválisoknak úgy tűnik, mintha levezető körön lennének.

    A McLaren-Honda sebességbeli hiányosságának hangsúlyozása az elmúlt három évben Alonso egyik kedvenc beszédtémájává nőtte ki magát, akinek minden egyes alkalommal sikerül újabb és újabb pejoratív hasonlatokkal előrukkolnia. Az Azeri Nagydíj időmérőjének Q1-es szakaszában Alonso Daniel Ricciardóval találkozott a pályán, az ausztrál pedig, hogy ideálisabb körülmények között kezdhesse meg saját gyorskörét, megelőzte a spanyolt, aki szintén akkor vágott neki mért körének. A kettes kanyarba érve Alonso visszaelőzte Ricciardót, ezzel azonban mindketten időt vesztettek; a McLaren-pilóta végül egy 16. helyet érő időt autózott, amely a 40-helyes rajtbüntetés tudatában egy tulajdonképpen lényegtelen információ.

    „A kör elején valószínűleg kissé összezavarodnak, mert olyan kicsi a tempónk, hogy azt hihetik, lassú körön vagyunk és a boxutcába tartunk” – mondta Alonso. „De nem, mi ennyit tudunk, mi is mért kört kezdünk – ez a helyzet, és azt hiszem, ez kissé meglepő lehet számukra. Megelőznek az első kanyarban, én megelőzöm őket a következőben, mindkettőnk körének annyi, habár nem sok jelentősége volt, mert a Q1 elején történt, amikor még hidegek a gumik. Mindketten [Ricciardóval] az etapunk végén futottuk a legjobb körünk, szóval semmi probléma. Sajnálom, ha zavart keltünk a sebességünkkel, de sajnos nem tudunk mit tenni.”

    Alonso az utolsó helyről várhatja majd az Azeri Nagydíjat a csapattárs Stoffel Vandoorne mögül, aki szintén összeharácsolt egy 35-helyes büntetést.

  • Webber: Komédia, ami Alonsóval történik

    Webber: Komédia, ami Alonsóval történik

    Mark Webber, a korábbi Forma-1-es versenyző szerint abszolút paródiába illő, ami 2015 óta a McLaren-Hondánál Fernando Alonsóval történik.

    A kétszeres világbajnok spanyol versenyző a McLaren-Honda házasság újraélesztésekor döntött úgy, hogy otthagyja a Ferrarit, és átszerződik a korábban nagy sikereket elérő brit-japán pároshoz.

    A harmadik szezonjukban hét versennyel a szezon kezdete után nulla pont áll a wokingi istálló neve mellett, még úgy is, hogy Alonso rendre kiemelkedő teljesítményt nyújt és legyőzi tehetséges újonc csapattársát, Stoffel Vandoornet.

    Webber a GPupdate.net-nek nyilatkozva fejezte ki együttérzését és sajnálatát korábbi kollégája iránt.

    „Elvesztegetett idő és komédiába illő, hogy a mezőny végén kell autóznia egy versenyképtelen autóban. Egyébként még mindig fenomenálisan vezet.”

    „Úgy gondolom, még soha nem volt ennyire elismerve. Azok után, hogy mit vitt véghez az Indy500-on és mire képes néha ezzel a McLarennel – Stoffel szerintem nem is érti.”

    „Gil de Ferrant, Alonso Indy500-as mentorát jól ismerem: hihetetlen dolgokat mondott az ottani szerepléséről. Lenyűgöző volt.”

    De vajon mi lesz a spanyollal 2018-ban? McLarenes szerződése ugyanis szezon végén érvényét veszti. „Majd meglátjuk milyen motorral versneyzik a McLaren jövőre. Ha Mercedest kapnak, nem ugyanaz a specifikáciojú lesz, mint a gyári csapaté. Nemde?!”

    „A McLarennek ezért plusz fél másodpercre lenne szüksége a kasztnitól” – jelentette ki Webber.

    Augusztusig azonban marad a találgatás: Alonso és Zak Brown csapatfőnök is számtalan alkalommal elmondták, hogy a nyári szünet folyamán döntenek 2018-as terveikről.

     

     

  • Michelisz nyerte az időmérőt Portugáliában

    Michelisz nyerte az időmérőt Portugáliában

    Michelisz Norbert nyerte a túraautó-világbajnokság portugáliai futamának szombati időmérő edzését Vila Realban.

    A Honda gyári csapatának pilótája így a vasárnapi második, fő futamon az élről indulhat majd, míg a nyitóviadalnak a tizedik pozícióból vághat neki a fordított rajtsorrend szabályának értelmében.

    Michelisz honlapja emlékeztet rá, hogy pályafutása során ötödször diadalmaskodott az időmérőn, legutóbb az elmúlt viadalon a Nürburgringen.

     

  • Ross Brawn 13 csapatot szeretne látni az F1-ben

    Ross Brawn 13 csapatot szeretne látni az F1-ben

    Ross Brawn örülne, ha újabb csapatok csatlakoznának a sporthoz.

    Korábbi pletykák szerint egy kínai csapat is feltűnhet hamarosan a láthatáron, emellett Jean Todt is elmondta, szeretettel várják az új istállókat.

    „Célunk, hogy a közeljövőben 12 vagy 13 csapat is legyen a Forma-1-ben.” – fogalmazott Brawn. „Ez pedig akkor valósulhat meg, ha a megfelelő gazdasági modellt tudjuk felállítani.”

    „Az összes csapat helyzetét meg kell erősíteni kereskedelmi szempontból is. Küzdünk azért, hogy igazságos jövedelemelosztás valósulhasson meg a Forma-1-en belül, ez azonban nem lesz könnyű.”

    A jelenlegi kereskedelmi szerződések egyébként 2020-ig érvényesek.

  • A Pirelli elkaszálta a kemény keveréket

    A Pirelli elkaszálta a kemény keveréket

    Sok kritika érte a Pirelli narancssárga jelölésű, legkeményebb idei gumikeverékét – Sergio Pérez Barcelonában degradálóan annyit jegyzett meg, hogy csak fotózásra jók –, az olasz vállalat pedig hosszas tanakodás után úgy döntött, idén már egyáltalán nem veti be ezt a keveréket. Barcelona után a következő kijelölt pálya Silverstone lett volna, ám miután a csapatok komolyan szenvedtek a kemények munkára bírásával (amelyek terhelésbírási képességeit erősen félrebecsülték), a Pirelli beleegyezett a változtatásba, és eggyel lágyabb kínálattal érkezik majd a Brit Nagydíj helyszínére.

    Barcelona és Silverstone mellett Suzuka, Sepang és Interlagos volt potenciális keménykeverékes pálya, a spanyol mizéria után azonban Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke csak Japánra szűkítette a kínálatot. További kivizsgálásokat követően csütörtök reggel érkezett a hivatalos bejelentés, miszerint Suzukában is a közepes/lágy/szuperlágy trió kerül bevetésre, amely egyet jelent a kemény keverék idő előtti halálával. A versenyzők örömmel fogadták a hírt; Nico Hülkenberg szerint a döntés „remek volt, mivel egyáltalán nem működtek”.

    A klasszikus japán pálya egyike a legnagyobb terhelést nyújtó helyszíneknek, a Pirelli döntése viszont további bizonyíték arra, hogy az idei szuperlágyak elég robosztusra sikerültek ahhoz, hogy még az ittenihez hasonló erőhatásokkal is megküzdjenek.

  • Boullier a Hondával is kénytelen tárgyalni

    Boullier a Hondával is kénytelen tárgyalni

    A McLaren és a Honda kapcsolata az elmúlt időszakban eléggé megromlott, köszönhetően annak, hogy a japánok évek óta nem képesek versenyképes motort gyártani, és az elmúlt napokban felerősödtek azok a pletykák, miszerint szeretnének visszatérni a Mercedes motorokhoz a wokingiak.

    Bakuban a francia csapatfőnök a belga RTBF csatornának nyilatkozott a jelenlegi motor helyzetről.

    „Jelenleg nem tudok határidőt mondani, hogy mikorra fogjuk meghozni a döntést, hiszen vannak jelenleg is érvényben lévő megállapodásaink, azaz a Hondával is kötelesek vagyunk tárgyalni, de ez nem jelent még semmit.” Mondta Boullier.

    „Én eddig nem mondtam se azt, hogy a Hondával folytatjuk se azt, hogy más valakivel. Csupán az van, hogy bármilyen megoldásban benne vagyunk, de mindenképpen új szerződésre és új ambíciókra lesz szükségünk.”

    A Honda fejlesztéssel érkezett Bakuba, ami azonban ismét nem hozott kellő változást.

    „Mi továbbra is hiszünk a Hondában, mert nagyon sok erőforrást és akaratot ölnek bele a fejlesztésekbe. Amiben viszont nem vagyok biztos az az idő. Nem tudom, hogy meddig lehetünk mi még türelmesek, pedig az egésznek ez a kulcsa.”

    Arra a kérdésre, hogy tárgyalnak-e a Mercedessel, Boullier nem kívánt válaszolni.

    „Nem szeretnék válaszolni erre a kérdésre, mert komoly vitákat indíthatnék el a válaszommal.”

  • Azeri Nagydíj – Hamilton rajtol az első helyről

    Azeri Nagydíj – Hamilton rajtol az első helyről

    A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Azeri Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamot ő kezdheti majd meg az élről.

    A 32 éves versenyzőnek ez az idei ötödik, pályafutása során pedig már a 66. pole pozíciója, Bakuban először nyert időmérőt.

    Hamilton mögött csapattársa, a finn Valtteri Bottas végzett a második helyen, a harmadik rajtkockát pedig a szintén finn Kimi Räikkönen, a Ferrari 2007-es világbajnoka foglalja el.

    A vb-pontversenyben vezető, négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője negyedik lett az időmérőn.

    Jolyon Palmer, a Renault brit pilótája nem tudott részt venni az időmérő edzésen, mert a harmadik szabadedzés során kigyulladt az autójában a motor, az erőforrást pedig a csapat már nem tudta időben kicserélni.
    Az 51 körös Azeri Nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol el.

    A teljes rajtsorrend:

    1. sor:
    Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
    Valtteri Bottas (finn, Mercedes)
    2. sor:
    Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)
    Sebastian Vettel (német, Ferrari)
    3. sor:
    Max Verstappen (holland, Red Bull)
    Sergio Perez (mexikói, Force India)
    4. sor:
    Esteban Ocon (francia, Force India)
    Lance Stroll (kanadai, Williams)
    5. sor:
    Felipe Massa (brazil, Williams)
    Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull)
    6. sor:
    Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso)
    Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso)
    7. sor:
    Kevin Magnussen (dán, Haas)
    Nico Hülkenberg (német, Renault)
    8. sor:
    Pascal Wehrlein (német, Sauber)
    Romain Grosjean (francia, Haas)
    9. sor:
    Marcus Ericsson (svéd, Sauber)
    Jolyon Palmer (brit, Renault)
    10. sor:
    Stoffel Vandoorne (belga, McLaren)
    Fernando Alonso (spanyol, McLaren)