Kategória: Formula 1

  • Pérez Ocont hibáztatja az elvesztett dobogóért

    Pérez Ocont hibáztatja az elvesztett dobogóért

    Sergio Pérez Esteban Ocont hibáztatja a „teljességgel elfogadhatatlan” ütközésért, amely kivégezte a Force India dobogós esélyeit az Azeri Nagydíjon.

    A Montréalban megkezdett Force India-saga Bakuban folytatódott, ezúttal kissé komolyabb következményekkel: egy safety caros újraindítást követően a negyedik és ötödik helyeken brillírozó rózsaszín párducok egymást ütötték ki a kettes kanyarban. A versenyen számos kisebb-nagyobb (de főleg nagyobb) incidens hátráltatta lényegében az egész mezőnyt, vagyis a Force India akár duplagyőzelmet is szerezhetett volna, mivel a későbbi futamgyőztes Daniel Ricciardo ekkor még jócskán mögöttük volt.

    „Sikerült elrontanunk egy remek lehetőséget a csapat szempontjából” – nyilatkozta Pérez, aki az ütközésben szerzett sérülések miatt kénytelen volt kiállni a versenyből. „Én úgy érzem, hogy nem tehettem volna semmit az ütközés elkerülése végett: már a fal mellett voltam és nem volt több helyem. Hatalmas szégyen, ahogy végződött az egész; egyszerűen túl agresszív volt. Egész karrierem során olyan csapattársaim voltak, akik keményen, de tisztességesen versenyeztek. Ami ma történt, teljességgel elfogadhatatlan a csapatot illetően. Szerintem ahogyan ma vezetett, nem volt korrekt, nem volt benne semmi logika.”

    Ocon sem úszta meg az esetet és egy defekttel a boxba kellett hajtania, ám a verseny természetéből fakadóan képes volt visszatornászni magát a hatodik helyre. A fiatal francia az egyes kanyarban történt kontaktot tekinti az ütközés kiváltó okának, ahol szerinte Pérez volt a hibás.

    „A teljesítménnyel elégedett vagyok, az elvesztegetett lehetőségekkel már kevésbé” – összegezte Ocon. „Természetesen soha sem szép ilyen balesetbe keveredni Checóval egy verseny közben. Rengeteg helyet veszítettem, de még így is sikerült néhány pontot begyűjtenem a csapatnak. Az egyes kanyarban hozzám ért, majd a kettesben a belső ívre kerültem és ott megint összeértünk. Sajnos ez a versenyzés és ez is benne van. Nyilvánvalóan megbeszéljük majd a dolgot és nem fog megismétlődni a jövőben.”

  • Hamilton nem „féktesztelte” Vettelt

    Hamilton nem „féktesztelte” Vettelt

    A versenybírák úgy ítélték meg, hogy Lewis Hamilton nem „féktesztelte” Sebastian Vettelt a második biztonsági autós fázis végén.

    Történt ugyanis, hogy a safety car fázis végén, mikor az újraindítás előtt az élen álló versenyző diktálhatta a tempót, a brit versenyző az egyik kanyar előtt jócskán visszalassított – legalábbis látszólag -, mire a mögötte lévő Vettel „beleszalad” a Mercedes hátuljába. Ezt követte Vettel dühös megmozdulása, mikor a Mercedes mellé hajtott, majd látszólag ráhúzta a kormányt.

    Az eset óta az internet népe világszerte arról vitázik, hogy melyikük érdemelt, vagy érdemelt volna büntetést, és ki hibázott igazán. Féktesztelte Hamilton Vettelt, avagy sem?

    Végül Vettel büntetést kapott, míg Lewist ártatlannak találták. A versenybírák kielemezték a telemetria adatokat és úgy látták, nem fékezett a brit versenyző.

    „Hamilton helyesen vezetett, állandó sebességet tartott, és úgy viselkedett, mint minden egyéb esetben újraindításkor.” – áll az FIA közleményében.

  • A csapatok nem örülnek Timberlake-nek

    A csapatok nem örülnek Timberlake-nek

    A csapatfőnökök egyáltalán nem örülnek annak, hogy módosulni fog az austini időterv.

    Ugyanis ahogy arról korábban beszámoltunk, a szervezők Justin Timberlake koncertje miatt némileg módosítottak az Amerikai Nagydíj szombati napjának menetrendjét. Így két órával később lesz majd az időmérő a megszokottnál.

    „Pár csapatnál nem boldogok emiatt.” – állítja az osztrák Österreich napilap.

    Az F1 szóvivője azonban erre annyit reagált: „A cél az, hogy jobb, és összetettebb élményt biztosítsunk a rajongóknak a versenyhétvégéken…”

  • Óriási: Räikkönen üvöltött, hogy hozzák utána a kormányát!

    Óriási: Räikkönen üvöltött, hogy hozzák utána a kormányát!

    Az izgalmakkal teli Azerbajdzsáni Nagydíj rendkívül sok szórakoztató jelenetet nyújtott számunkra. Így volt ez Kimi Räikkönen esetével is, ugyanis a piros zászlós szakasz alatt a Ferrrari szerelői megjavították a finn világbajok sérült autóját, majd kormány nélkül kezdték el kitolni a bokszutcába.

    Raikkönen számára ez nem volt annyira vicces, ahogy az a csapattal folytatott beszélgetéséből is leszűrhető: Kattints ide!

    „A kormány… Hejj! Hejj! A kormány! Valaki mondja meg neki, hogy adja oda! Gyerünk! Mozogj!”

    Valószínűleg egy újabb klasszikus született a „Leave me alone, I know what I am doing” után…

     

     

  • Vettel szerint Hamiltonnak is járt volna büntetés

    Vettel szerint Hamiltonnak is járt volna büntetés

    Hamiltonnal történt incidense miatt Vettelt megbüntették, ám a német szerint Hamilton is büntetést érdemelt volna a „féktesztelés” miatt. Persze a Mercedes versenyzője ezt máshogy látja, szerinte csak Vettel hibázott.

    A Safety Car mögött haladt a mezőny, Hamilton vezetésével, őt Vettel követte. A mezőny újbóli elengedése előtt Hamilton alaposan visszalassított a 15. kanyar előtt, mire Vettel megkoccolta a Mercedes hátulját. A német versenyző heves gesztikulációba kezdett, majd Hamilton mellé hajtott, és ráhúzta a kormányt. Az esetért Vettel 10 másodperces stop and go büntetést kapott veszélyes vezetésért.

    Végül a Ferrari versenyzője a negyedik helyen ért célba, míg Hamiltont saját autója „büntette”: ki kellett állnia a boxba, hogy rögzítsék rendesen a fejvédőt a feje körül, mert az kis híján elrepült menet közben. A brit versenyző az ötödik helyen ért célba.

    Elég nyilvánvaló volt. Nem rohanok bele szánt szándékkal.” – mondta Vettel a Channel 4-nak. „Megsérült a szárny az autómon, szerintem ő is sérült egy kicsit. Semmi komoly, ami hatással lett volna a versenyre. Csak ezt egyszerűen nem így kell csinálni. És ezt már többször megtette.”

    „A probléma, hogy már a rajtra készültem mögötte, ahogy a többi autó is, és így ez egyfajta láncreakció. Hasonlót csinált (Hamilton) pár éve Kínában is, az újra rajtnál. Ez nem így működik.”

    „Szerintem ez egyértelmű volt. Végeredményben férfiként versenyeztünk.”

    „Ha én büntetést kaptam, akkor mindkettőnknek büntetést kellett volna kapnunk.”

    A „féktesztelést” követő estere, mikor Vettel ráhúzott Hamiltonra, a német a kitérően reagált:

    „Mind felnőttek vagyunk, férfiak vagyunk. Az érzelmek meg dúlnak az autóban. Fej-fej mellett akarunk versenyezni, de nem az újraindítás előtt.”

    „Ez egy helytelen megmozdulás volt ma, de azt gondolom, hogy ha én kaptam büntetést, neki is kellett volna.”

    Hamilton szerint Vettel manőverével a közönségnek és a gyerekeknek is rossz példát mutatott, Vettel azonban úgy gondolja, nem tett semmi kirívót.

    „A Premier League-ben valószínűleg minden vasárnap megfújja a bíró a sípját valaki miatt, és vannak játékosok, akik egyet értenek ezzel, vannak, akik nem. Ilyen a sport. Persze 10 másodperc szörnyen sok idő, mikor ott áll az ember, de ezzel nem lehet mit csinálni.”

  • Hamilton szerint Vettel lejáratta saját magát

    Hamilton szerint Vettel lejáratta saját magát

    Lewis Hamilton úgy véli, hogy Sebastian Vettel csak saját magát hozta szégyenbe az ellene irányult reakciójával.

    A Safety Car mögött haladt a mezőny, Hamilton vezetésével, őt Vettel követte. A mezőny újbóli elengedése előtt Hamilton alaposan visszalassított a 15. kanyar előtt, mire Vettel megkoccolta a Mercedes hátulját. A német versenyző heves gesztikulációba kezdett, majd Hamilton mellé hajtott, és ráhúzta a kormányt. Az esetért Vettel 10 másodperces stop and go büntetést kapott veszélyes vezetésért.

    Végül Vettel a negyedik helyen ért célba, míg Hamiltont saját autója „büntette”: ki kellett állnia a boxba, hogy rögzítsék rendesen a fejvédőt a feje körül, mert az kis híján elrepült menet közben. A brit versenyző az ötödik helyen ért célba.

    A Vetteles incidenst Hamilton a verseny után véleményezte.

    „Én kontrolláltam a tempót, és mint minden újraindításnál, ugyanazon a ponton lelassítottam.” – mondta a Mercedes versenyzője. „Ő (Vettel) nyilvánvalóan aludt és belém jött.”

    „Mellém jött és szándékosan neki ment egy versenyzőnek, amit még olcsón meg is úszott… így is negyedik lett. Szerintem ez szégyen, saját magát szégyenítette ma meg, hogy őszinte legyek.”

    Hamilton reagált arra is, hogy Vettel azt mondta, ő csak férfi módon helyretette versenyzőtársát.

    „Ha bizonyítani akarja, hogy férfi, akkor azt az autón kívül kellene lerendeznünk, szemtől szemben. Szerintem veszélyesen vezetni, bármiképp, úgy, hogy az egy másik versenyzőt is veszélyeztet… szerencsére lassan mentünk, de ha gyorsan haladtunk volna, sokkal rosszabb lett volna.”

    „Képzeljék el, ahogy minden gyerek Forma-1-et néz ma és ezt a fajta viselkedést látják egy négyszeres világbajnoktól… Szerintem ez mindent elmond.”

  • Stroll ma megnyerte magának a rajongókat

    Stroll ma megnyerte magának a rajongókat

    Az újonc Lance Stroll sok kritikát kapott a szezon első részében, ám Kanadában már pontot szerzett, ma, Bakuban pedig már dobogóra is állt!

    Tavaly óta megszokhattuk, hogy minden versenyen megszavazzák a rajongók az F1 hivatalos weboldalán, hogy szerintük ki volt az adott futam legjobbja, hiszen ez nem minden esetben egyezik meg a futamgyőztessel.

    A kaotikusra sikerült Azerbajdzsáni Nagydíjon Lance Strollnak jól jött ki a lépés, és végül még a dobogóra is felállhatott. Ezzel együtt pedig a rajongók őt szavazták meg a nap versenyzőjének.

    A 2017-es szezonban eddig ők voltak “a nap versenyzői”:

    • Azerbajdzsáni Nagydíj: Lance Stroll
    • Kanadai Nagydíj: Sebastian Vettel
    • Monacói Nagydíj: Sebastian Vettel
    • Spanyol Nagydíj: Sebastian Vettel
    • Orosz Nagydíj: Valtteri Bottas
    • Bahreini Nagydíj: Sebastian Vettel
    • Kínai Nagydíj: Max Verstappen
    • Ausztrál Nagydíj: Sebastian Vettel
  • Azeri Nagydíj – Ricciardo nyert, Vettel negyedik, Hamilton ötödik

    Azeri Nagydíj – Ricciardo nyert, Vettel negyedik, Hamilton ötödik

    Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája nyerte a vasárnapi, kaotikus Forma-1-es Azeri Nagydíjat, amelyen a világbajnoki pontversenyben vezető Sebastian Vettel (Ferrari) negyedik, legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton (Mercedes) pedig ötödik lett.

    A 27 éves Ricciardónak ez volt az idei első, pályafutása során pedig az ötödik futamgyőzelme. Mögötte Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője végzett a második, a Williams kanadai újonca, Lance Stroll pedig a harmadik helyen. Stroll ezzel rekorder lett, 18 évesen és 239 naposan mostantól ő a Forma-1 történetének valaha volt legfiatalabb dobogós helyezettje.

    A bakui versenyt egyszer félbe kellett szakítani, a biztonsági autó pedig négyszer hajtott a pályára a futam során. Vettel előnye 12-ről 14 pontra nőtt Hamiltonnal szemben a vb-pontverseny élén.

    Hamilton a pole pozícióból tökéletesen jött el a rajttól, az első kanyarban magabiztosan megtartotta a vezető helyet. Mögötte csapattársa, Bottas igyekezett tartani a második helyet, ám az egyik kanyarban ütközött az őt támadó Kimi Räikkönennel (Ferrari), s mivel mindkettejük autója megsérült, hátrébb csúsztak a mezőnyben. Bottasnak le kellett cserélnie az autóján az első vezetőszárnyat, s csak körhátrányban tudott visszatérni a pályára, míg Räikkönen az ötödik helyre esett vissza.

    Az ötödik körben Hamilton, Vettel, Sergio Perez (Force India) volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, a 12. körben pedig a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, mert Danyiil Kvjat (Toro Rosso) autója balesetveszélyes helyen állt meg. A Safety Car-periódus elején a teljes mezőny letudta az első kerékcseréjét.

    A biztonsági autó a 16. körben kiállt a boxba, de fél kör sem telt el, s újra be kellett hajtania a pályára, mert az újraindításkor Räikkönen autójáról a sérült első szárny darabjai lehullottak a célegyenesben.

    A biztonsági autó a következő alkalommal a 20. kör elején engedte el a mezőnyt, de megint nem sokáig „pihenhetett”: a második helyért csatázó Vettel, Felipe Massa (Williams), Perez trióra megérkezett utóbbi csapattársa, Esteban Ocon, aki pechére épp márkatársának ütközött neki a küzdelem hevében. A Safety Car újra a pályára hajtott a törmelékek eltakarításának idejére, Fernando Alonso (McLaren) viszont a 22. körben rádión jelezte, a pályán túl sok a törmelék ahhoz, hogy versenyezni lehessen rajta, ezért röviddel ezután piros zászlóval félbeszakították a futamot.

    A mezőny nagyjából 20 percet töltött a boxban, majd folytatta a viadalt. Az élen Hamilton haladt, mögötte Vettel és Ricciardo száguldott a második és harmadik helyen.

    Hamiltonnak valamivel később be kellett mennie a boxba, mert az ülése feletti nyakvédője meglazult, ez balesetveszélyessé tette a folytatást. Közben Vettel kapott egy boxban letöltendő 10 másodperces büntetést, mert az egyik biztonsági autós periódus alatt belecsúszott hátulról Hamilton autójába, majd riválisa mellé hajtott és oldalról is meglökte.

    A vezetést Ricciardo vette át, a második helyen Stroll, a harmadikon Magnussen hajtott ekkor, Hamilton nyolcadik volt, egy másodperccel lemaradva Vetteltől.

    Tizenegy körrel a leintés előtt a remekül felzárkózó Bottas már harmadik volt, s üldözőbe vette Strollt.

    Ricciardo győzelmét a hajrában már semmi nem veszélyeztette, az újonc Stroll pedig kiváló versenyzésének köszönhetően állhatott fel a dobogóra, igaz, néhány méterrel a célvonal előtt a körhátrányból visszakapaszkodó Bottas még megelőzte.

    A vb két hét múlva az Osztrák Nagydíjjal folytatódik.

    Szerző: MTI

    Végeredmény, Azeri Nagydíj (51 kör, 306,049 km, a pontszerzők):
    —————————————————————-
    1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 2:03:55.570 óra
    2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 3.904 másodperc hátrány
    3. Lance Stroll (kanadai, Williams) 4.009 mp h.
    4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 5.976 mp h.
    5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 6.188 mp h.
    6. Esteban Ocon (francia, Force India) 30.298 mp h.
    7. Kevin Magnussen (dán, Haas) 41.753 mp h.
    8. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 49.400 mp h.
    9. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 59.551 mp h.
    10. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 1:29.093 perc h.
    pole pozíció: Hamilton

    A vb-pontversenyek állása 8 futam után (még 12 van hátra):
    ———————————————————–
    pilóták:
    1. Vettel 153 pont
    2. Hamilton 139
    3. Bottas 111
    4. Ricciardo 92
    5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 72
    6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 45
    7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 44
    8. Ocon 35
    9. Sainz 29
    10. Felipe Massa (brazil, Williams) 20
    11. Nico Hülkenberg (német, Renault) 18
    12. Stroll 17
    13. Magnussen 11
    14. Romain Grosjean (francia, Haas) 10
    15. Wehrlein 5
    16. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 4
    17. Alonso 2

    csapatok:
    1. Mercedes 250 pont
    2. Ferrari 226
    3. Red Bull 137
    4. Force India 79
    5. Williams 37
    6. Toro Rosso 33
    7. Haas 21
    8. Renault 18
    9. Sauber 5
    10. McLaren 2

     

  • Grosjean unja, hogy mindig az ő rádióüzenetein témáznak

    Grosjean unja, hogy mindig az ő rádióüzenetein témáznak

    Romain Grosjean azt mondja,  elege van abból, hogy ilyen nagy hangsúlyt kapnak negatív üzenetei a csapatrádión, melyek a közvetítésekbe is bekerülnek.

    A francia versenyző elág sokat panaszkodik idén a rádión, így volt ez a bakui időmérőn is.

    Az Autosport arról kérdezte, mi a véleménye arról, hogy a csapattal való kommunikációja rendre szerepel a közvetítésekben.

    „Igen, nagyon elegem van ebből.” – mondta Grosjean. „Mindenki mond dolgokat a rádión, és amikor én mondok valamit, az a csapatra tartozik, nem a külvilágra.”

    „Sokkal többet szerepelek (a rádiózással) a közvetítésekben, mint a többiek és biztos vagyok benne, hogy mások is szoktak káromkodni, és dühöngeni néha. Ezt egy kicsit igazságtalannak érzem, és belefáradtam.”

    A Haas csapatfőnöke, Gunter Steiner is nyilatkozott a témában.

    „Ha a pozitív oldalát nézzük, úgy fest, hogy ő (Grosjean) mindig szerepel a közvetítésekben.” – mondta Steiner. „Hogy ez jó-e, vagy rossz, nem tudom. Ez egy elég furcsa dolog.”

    „A helyzet az, hogy senki sem ismeri őt úgy, ahogyan mi ismerjük. Reagál az adott pillanatban, de aztán jön és azt mondja, ‘hé srácok, bocs, hogy nem tudtam jobban kvalifikálni, de nem egyszerűen nem tudtam többet kihozni belőle’. Addig amíg senkivel sem tiszteletlen, addig nincs gond. Ha személyessé válna a dolog, az már nem lenne jó, ez a véleményem.”

    „De egy helyzet miatt lesz frusztrált, ami vele történt, nem egy személy miatt. Hogy jobb lenne-e neki, ha elkerülné ezt (a panaszkodást)? Talán igen, de ezt neki kell megítélni. Ő is ember és ezért én nem ítélem el.”

  • Wolff és Briatore nem Alonsoról beszélgettek

    Wolff és Briatore nem Alonsoról beszélgettek

    Toto Wolff tagadja, hogy szóba jött volna, hogy a Mercedes szerződtesse Fernando Alonsót. A pletyka azért röppent fel, mert a Mercedes főnöke Bakuban együtt vacsorázott Alonso jó barátjával és egykori menedzserével, Flavio Briatoréval. Briatore pedig posztolt is egy fotót, melyen Wolffal és Niki Laudával szerepel.

    „Úgy fest, ha az ember Flavioval vacsorázik, akkor, biztos, hogy Alonso a téma.” – mondta Wolff. „De mi elégedettek vagyunk a jelenlegi versenyzőinkkel. Nincs ok ennek a megkérdőjelezésére. Szóval nem beszéltünk arról, hogy Fernando csatlakozik-e a csapathoz. Az Indyről beszéltünk.”

    Wolff hozzátette, hogy bár nem kapkodják el a szerződéshosszabbítást, valójában nincs okuk lecserélni Bottast 2018-ban.

    „Azt hiszem csak időt akarunk adni magunknak, hogy lássuk, hogy alakul a szezon.” – folytatta Wolff. „Csak egyre magabiztosabbak akarunk lenni. De nincs ok arra, hogy ne Valtterivel folytassuk. Csak folytatnia kell, amit most tesz. Nem akarom konkrét eredményhez kötni (a s hosszabbítást). Ő nagyon hasznos a csapatnak, és ez minden egyes velünk töltött napja után egyre egyértelműbb.”

    https://www.instagram.com/p/BVseTWYHRE1/?taken-by=briatoreflavio