Kategória: Formula 1

  • Gridgirl-ös képgaléria a Hungaroringről

    Gridgirl-ös képgaléria a Hungaroringről

    Összeválogattunk egy képgalériát a DTM/F3/TCR hungaroringi hétvégéjének rajtrácslányaiból. 😉

    Fotók: Kaiser Erika, Magyar Gábor, Tóth Zsombor

    [Best_Wordpress_Gallery id=”22″ gal_title=”2017 DTM,TCR girls”]

  • Változtat fejtámláján a Mercedes

    Változtat fejtámláján a Mercedes

    A Mercedes változtat a fejtámláján, aminek a rossz rögzítése Lewis Hamilton győzelmébe került Bakuban.

    Lewis Hamiltonnak egy kényszerű kiállást is teljesítenie kellett a futam utolsó részében, ugyanis a Mercedes fejtámasza elengedte magát, emiatt a pilótának nagy tempó mellett egy kézzel kellett tartania, hogy ne repüljön le az autójáról.

    Helmut Marko szerint nagyon egyszerű a magyarázat: A piros zászlós fázis végén a szerelők rosszul rögíztették ezt az elemet.

    A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff azonban nem hibáztat senkit sem a történtekért.„Ez a csapat háromszor nyerte meg zsinórban a bajnokságot, nem fogunk egy emberre ujjal mutogatni, mi egy csapatként működünk.”

    A futam után Brackley-i központban alaposan megvizsgálták a fejtámlát és megpróbáltak rájönni, hogy mi okozhatta a problémát.

    „A kis pöcök, amivel rögzítjük nem ment be teljesen a helyére.” Mondta Niki Lauda. „Ez a nagyobb erőhatások miatt csak rosszabbodott, és a levegő felemelte. Újra fogjuk tervezni úgy, hogy ez többé ne ismétlődhessen meg.”

  • Hamilton új szerződést szeretne

    Hamilton új szerződést szeretne

    Lewis Hamilton arra kérte a Mercedes csapat vezetőségét, hogy kezdjenek el tárgyalni a szerződésének meghosszabbításáról, legalábbis ezt állította Azerbajdzsánban Niki Lauda.

     A Mercedes vezetője határozottan állította, hogy a háromszoros világbajnok remekül érzi magát a német-brit csapatnál, ezért arra kérte őket, hogy minél hamarabb kezdjenek el tárgyalni egy hosszabb távú szerződéséről.

    Nemrégiben azonban a 32 éves pilóta nem zárta ki annak a lehetőségét sem, hogy akár év végén hátat fordítson a Forma-1-nek, ezt azonban egy másik háromszoros világbajnok Niki Lauda igyekezett megcáfolni.

    „Lewis nem fog váratlanul lelépni, ezt garantálom, méghozzá azért nem, mert ő nem Nico. Továbbra is versenyezni fog, ugyanis van egy érvényben lévő szerződése és már a hosszabbításon is tárgyalunk vele.” – mondta Lauda.

    Lauda szerint a média csak félre értette Hamilton szavait, amikor a visszavonulásáról beszélt.

    „Ő maga kérte, hogy üljünk le tárgyalni. Nagyon motiváltak vagyunk a csapatnál, akárcsak ő. Itt most nincs mellébeszélés, ezt nem lehet félre érteni. Nem úgy, mint Lewis korábbi mondatát a jövőjével kapcsolatban.”

    „Őszintén megmondva a legnagyobb tisztelője vagyok. Hihetetlen módon indult az év. Talán még sosem láttam őt annyira motiváltnak, mint az év elején. Újra és újra képes elképesztő teljesítményekre. A bakui időmérőn is megmutatta, hogy képes kiemelkedni a mezőnyből.”

    Hamilton jelenlegi szerződése 2018 végén jár le.

  • A Renault továbbra sem tett le Sainz szerződtetéséről

    A Renault továbbra sem tett le Sainz szerződtetéséről

    Carlos Sainz, a Toro Rosso fiatal spanyol tehetsége továbbra is szerepel a Renault listáján.

    Egyre valószínűbb, hogy 2005 és 2006 világbajnok csapatánál felszabadul egy ülés 2018-ra: aligha hosszabbítják meg a gyengén teljesítő GP2-es bajnok Jolyon Palmer szerződését.

    Palmer helyére jó esélyekkel pályázik Carlos Sainz, aki idén már harmadik évét kezdte a Toro Rosso kötelékében.

    Sainz megszerzése azonban nem egyszerű feladat. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója több alkalommal is elmondta, hogy Carlost szerződés köti a Red Bullhoz.

    A Renault érdeklődése azonban töretlen, ahogy már tavaly is le szerették volna szerződtetni: „Őszinte leszek, rajta tartjuk a szemünket” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke.

    „Tudom, hogy hosszú távú szerződés köti a Red Bullhoz, ám sok megbeszélésünk van velük. Majd meglátjuk” – tette hozzá.

    „Szerződése van tehát a következő szezonra, de nem tagadom, érdekünk, hogy elérhető legyen.”

    A pilótapiac alakulása egyelőre hatalmas kérdőjel, a főszereplő minden bizonnyal Fernando Alonso lesz, aki augusztus környékén hoz döntést jövőjéről.

     

  • Idén is beveti tartalékpilótáját a Force India

    Idén is beveti tartalékpilótáját a Force India

    A tavalyi évhez hasonlóan idén is lehetőséget fog adni az indiai istálló Alfonso Celis Jr.-nak előbb az osztrák majd a magyar nagydíj első szabadedzésén.

     A fiatal mexikói tavaly hat első szabadedzésen vett részt, idén viszont eddig csak az egyik téli tesztnapon, meg a bahraini teszten ült autóba.

    A Force India hivatalosan is megerősítette, hogy a soron következő nagydíjhétvégén, a Red Bull Ringen ő vezetheti majd Sergio Perez autóját pénteken, majd a Hungaroringen pedig Esteban Ocon autóját kapja meg.

    Celis idén a Formula V8 bajnokságban szerepel, ami már a harmadik éve a sorozatban.

    Az idei évben a Fortec csapat színeiben indul a húsz esztendős pilóta. Spában sikerült megszereznie az első győzelmét is ebben a kategóriában, és több dobogós helyezést is szerzett, emiatt harcban van a bajnoki elsőségért. A bajnokságban harmadik helyen áll a Lotus két pilótája Pietro Fittipaldi és Rene Binder mögött, hátránya 16 pont az éllovashoz képest.

  • A Forma-1 is közös autóbemutatót akar 2018-tól kezdve!

    A Forma-1 is közös autóbemutatót akar 2018-tól kezdve!

    Az új urai a Forma-1-nek közös autóbemutatót akarnak már az elkövetkezendő évben. Ezt állítja legalábbis a német AMuS, miszerint az összes csapat és a versenyzőik a téli tesztek előtt egy rendezvényen leplezik majd le az új betontorpedókat. Az még persze jelenleg nem tiszta, hogy a barcelonai pályán, vagy valahol a városban kerül sor majd erre az eseményre, de az információk szerint a rajongók ingyen részt vehetnek majd ezen, és tekinthetik meg közelről az új versenygépeket, és találkozhatnak a pilótákkal is.

    Mielőtt ez megtörténik, 2017-ben persze még várható egy hatalmas csata a Ferraris Sebastian Vettel és a Mercedes sztárja, Lewis Hamilton között. Flavio Briatore nyíltan el is mondta most a RAI-nak a véleményét erről:

    „Egy vörösbe öltözött világbajnok most megváltás lenne mindenkinek. Amennyiben ma kellene tennem valamelyikükre, akkor viszont azt mondanám, hogy 60% hogy Hamilton, és 40% hogy Vettel lesz a végső győztes. A konstruktőrök bajnokságát tekintve meg Bottast erősebbnek érzem, mint Räikkönent.”

    Egyetért ezzel a korábbi Forma-1-es versenyző, Christiian Klien is, és ezt el is mondta a Servus TV-nek:

    „Kanada előtt azt láttam, hogy a Ferrari van előnyben, főleg a jó gumikezelésük miatt. Montréálban azonban fordult a kocka, és a Mercedes rájött, hogy miképp tudja jobban munkára fogni a Pirelliket. Az a csapat lesz a világbajnok, amelyik a leghatékonyabb fejlesztésekkel bír előrukkolni majd az év végéig.”

  • Hétfőn vizsgálja az FIA Vettel esetét

    Hétfőn vizsgálja az FIA Vettel esetét

    Az FIA hivatalosan is vizsgálatot indít az ügyben, súlyosabb szankciót kell-e kiszabni Sebastian Vettel számára amiért Bakuban ütközött Lewis Hamiltonnal.

    Az FIA szóvivője elmondta, hogy további bizonyítékokat gyűjtenek is vizsgálnak ki, a döntés pedig még az Osztrák Nagydíj előtt megszületik majd. A felülvizsgálatra július 3-án, hétfőn kerül majd sor.

    Tavaly Vettel mát kis híján az FIA bírósága előtt találta magát, amiért sértő szavakkal illette az F1 versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, verseny közben Mexikóban, rádión. Akkor megúszta ezt, de a mostani, bakui eset azonban már bonyolultabb ügy.

     

  • Így szavaztatok Kimi Räikkönenről

    Így szavaztatok Kimi Räikkönenről

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy Kimi Räikkönen arról nyilatkozott, hogy már tudja, mit fog csinálni jövőre, ám F1-es szerződése jelen pillanatban nincs 2018-ra.

    Kíváncsiak voltunk a véleményetekre, hogy szeretnétek-e ha a finn versenyző jövőre is maradna az F1-ben?

    A Racingline.hu szavazóinak 66%-a azt szeretné, ha Räikkönen maradna az F1-ben és a Ferrarinál. 19% szeretné, ha a finn maradna az F1-ben, de csapatot váltana, 3% pedig arra voksol, hogy teljesen vonuljon vissza a nyilvánosság elől.
    Persze voltak akik a felsorolt válasz opciók közül a humorosabbakat választották: 4% azt mondja, Räikkönen nyisson fagyizót, 1% pedig azt, hogy kezdjen énekesi karrierbe. 😀

  • A Honda megkönnyebbült első pontjai láttán

    A Honda megkönnyebbült első pontjai láttán

    Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének főnöke megkönnyebbülten hagyta el Azerbajdzsánt, miután a McLaren végre megszerezte idei első pontjait.

    Sorra pattannak el a cérnaszálak a McLaren és a Honda között, miután az utóbbi egyelőre nem képes felülkerekedni megbízhatósági és teljesítménybeli problémáin. Bakuban azonban idén először mindkét autó célba ért: Stoffel Vandoorne a 12. helyen végzett, míg Fernando Alonso 9. helye révén két pontot is szerzett az alakulat. A Honda emellett pénteken tesztelte a hármas specifikációjú erőforrását, az adatok alapján pedig a fejlesztés két-három tizedet is hozhat – és ami talán még fontosabb, a pályán mért adatok megegyeztek a sakurai próbapad által megjósolt értékekkel, így úgy fest, a Honda korrelációs problémái legalább részben megoldódtak.

    „Nagyon megkönnyebbültem, hogy pontokat tudtunk szerezni” – nyilatkozta Hasegawa. „A pilóták remek munkát végeztek ezen a túlélési versenyen, aminek roppant mód örülünk. Nagyon fontos mérföldkő ez számunkra. Nem voltak aggodalmaink [a megbízhatóságot illetően], még az új motor és MGU-H ellenére sem. Nagyon elégedett vagyok, hogy fejlődő tendenciát mutatunk megbízhatóság terén, ami a pontszerzéshez is nagyban hozzájárul.”

    A Honda előtt azonban még így is hosszú és fáradságos út áll, mire legalább megközelítik riválisaikat.

    „Mindenképpen pozitív, de egy futam birtokában még nem merném kijelenteni, hogy nagyon magabiztosak vagyunk” – folytatta Hasegawa. „Mindössze 13 autó fejezte be a versenyt, így a teljesítmény szemszögéből nézve nem vagyunk valami gyorsak. Az előrelépésünk nem elég nagy ahhoz, hogy utolérjük az élmezőnyt, de jó fejlődésnek számít. A McLaren nem túl izgatott, mivel nem valami hatalmas előrelépésről van szó, de természetesen elégedettek a látottakkal. Fontos megmutatni nekik, hogy előre tudunk lépni, habár a teljes célunkat egyelőre még nem értük el.”

    Kisebb ijedelmet okozott pénteken, hogy Alonso váltómeghibásodása esetleg a Bakuban bevetett hármas specifikációjú motorban is kárt tett. A Honda azonban úgy véli, az erőforrás sértetlenül megúszta az esetet, de biztosra csak a sakurai kivizsgálás után mehetnek. Hasegawa reméli, a következő osztrák futamra két spec-3 motor áll majd a csapat rendelkezésére, tartalékokra azonban inkább nem számít.

    „Váltóproblémáink voltak és kissé túlpörgött a motor” – magyarázta a japán szakember. „Nem láttunk semmi meghibásodást, de Sakurában még egyszer megvizsgáljuk a motort. Úgy számolunk, hogy bevethető lesz Ausztriában, így remélhetőleg mindkét autó az új erőforrással versenyezhet majd. Még ha nem is lesz tartalékunk, nincs más választásunk: két spec-3 motort kell futtatnunk.”

  • Ecclestone jövőre Alonsot ültetné a Ferrariba

    Ecclestone jövőre Alonsot ültetné a Ferrariba

    Bernie Ecclestone szerint a spanyollal járna legjobban az olasz csapat, amennyiben üresedés lenne náluk 2018-ban.

    Olyan hírek is napvilágot láttak az elmúlt hétvégén, hogy Flavio Briatore szerint nem kizárt, hogy pártfogoltja, a kétszeres világbajnok hamarosan visszatér korábbi csapatához.

    A spanyol ABC újság pedig Bernie Ecclestone-t kérdezte meg arról, kit ültetne a Ferrariba, amennyiben valamelyik pilótájuk távozik az év végén.

    „Természetesen Alonsot.” – vágta rá a Forma-1 korábbi vezetője. „Ő a Forma-1 történetének egyik legjobb pilótája.”

    Eközben az olasz La Gazzetta dello Sport jelentései szerint a Ferrari már „verbális megegyezést” kötött Daniel Ricciardoval arra az esetre, ha Sebastian Vettel távozik a csapattól.