Kategória: Formula 1

  • Új színt kap a Yas Marina Circuit

    Új színt kap a Yas Marina Circuit

    A 2017-es Forma-1-es szezonzáró helyszíne, a Yas Marina Circuit némileg meg fog újulni, ugyanis a bukóterek új színezést kapnak.

     A szervezők igyekeztek az idei évre valami egészen újat és váratlant húzni, ami ebben az esetben egy átfestés lesz, a kilencedik Abu Dhabi nagydíj bukóterei rózsaszínben fognak pompázni. Ennek a változtatásnak köszönhetően az eddigi félig-meddig lámpafényes futam látványban még világosabb lesz.

    A Forma-1-ben nem újdonság azonban ez a fajta változtatás, korábban például az 50. Silverstone-i futamra változtattak egy minimálisat a pálya festésén, bár ilyen mértékű módosítás még nem volt, mint amire Abu Dhabiban készülnek.

    A szezonzáró Abu Dhabi nagydíj hétvégét majd november 25-26.-án rendezik meg és a közvélemény arra számít, hogy itt fog eldőlni a világbajnoki cím sorsa.

    „Új szabályok, új színek…” Olvasható a pálya hivatalos Twitter csatornáján, ahová képet is mellékeltek.

  • Magnussen örül a Dán Nagydíj ötletének

    Magnussen örül a Dán Nagydíj ötletének

    Kevin Magnussen örül a Dániában felröppent híreknek, melyek szerint 2020-ban F1-es futamot szeretnének rendezni Koppenhágában.

    A dán BT című lap szerint Lars Seier Christensen dán üzletember ezen a héten tárgyalt Londonban a Liberty Mediával egy esetleges dán futamról.

    „Mindenekelőtt fontos a politikai hajlandóság és a Liberty Media támogatása.” – mondta Christensen. „Nagyon pozitív volt a londoni találkozónk, az elkövetkezendő hat hónapot pedig azzal töltöm majd, hogy potenciális befektetőket találjak.”

    A hírek szerint utcai pályán rendeznék a futamot, a nyomvonalat pedig Hermann Tilke alakítaná ki.

    „Tilke szerint nem jelentene problémát egy izgalmas versenypálya kialakítása Koppenhágában.” – mondta Christensen.

    A hírre a Forma-1 dán versenyzője, Kevin Magnussen is reagált: „Ó, wow, milyen nagyszerű! Igazán remélem, hogy sikerül Koppenhágába vinni a Forma-1-et.”

    „Ha majd nyilvánosságra hozzuk a terveinket, az azért lesz, mert már többet tudunk majd és reálisabb lesz a kép.” – mondta Brian Mikkelsen, gazdasági miniszter. „Azt hiszem, a Forma-w hatalmas reklám lenne Koppenhágának.”

  • Sergio Perez apa lesz!

    Sergio Perez apa lesz!

    A Chancha című lap számolt be róla, hogy a Force India mexikói versenyzőjének, Sergio Pereznek a barátnője, Carlola Martinez várandós.

    Úgy tudni, hogy a pár első gyermeke a 2017-es szezon után jön majd a világra.

    „Sosem beszélek a magánéletemről, de jelenleg boldogabb vagyok, mint valaha.” – nyilatkozta Perez. „Ez egy óriási áldás.”

    A 27 éves Perez ezzel az ötödik édesapa lesz a jelenlegi mezőnyben.

    https://www.instagram.com/p/BVP_3kIBvQu/?taken-by=schecoperez

  • Ezért nem zárták ki Vettelt Azerbajdzsánban

    Ezért nem zárták ki Vettelt Azerbajdzsánban

    Az egyik versenybíró elmondta, hogy a kollégáival együtt fontolóra vették, hogy Bakuban szigorúbban is büntessék Sebastian Vettelt.

     „Természetesen mi sokkal szigorúbb büntetést is kiszabhattunk volna Vettelre, akár egy fekete zászlót vagy egy futamos eltiltást is, de Hamilton autója nem sérült meg, és nem szerettünk volna túlságosan is beleszólni a bajnoki csatába.” – mondta Paul Gutjahr, az egyik steward a svájci Blicknek.

    Vettel azonban nem nyugodhat még meg, ugyanis az FIA hétfőn (pont a versenyző születésnapján) újra megvizsgálja az esetet, és akár még a futamon kapott (10 másodperces stop and go) büntetés mellé még súlyosabbat is kaphat.

    Időközben az F1 világában komoly vita alakult ki a Bakuban történtek miatt, legutóbb az FIA egykori elnöke Max Mosley és a sorozat sportügyeiért felelős vezetője Ross Brawn véleménye ütközött: előbbi már sürgeti a szövetséget, hogy minél hamarabb súlyosbítsák a Ferrari pilóta büntetését, utóbbi szerint pedig ilyen szenvedélyekre van szüksége a száguldó cirkusznak.

    Nem csak a Forma-1-hez köthető személyek fejtették ki véleményüket, hanem a MotoGP legendás alakja Valentino Rossi is.

    „Amikor egy versenyző harcol egy másikkal, akkor előfordulhat, hogy ütköznek. Személy szerint nekem tetszett. Ez a harcosság a sport szépsége.” – mondta az olasz.

    A Renault tartalékpilótája Sergey Sirotkin szerint azonban nem biztos, hogy Vettel szándékosan húzta rá a kormányt riválisára.

    „Megnéztem a belső kamerás felvételeket, és nekem nem volt egyértelmű, hogy Vettel szándékosan húzta rá a kormányt Hamiltonra. Abban a pillanatban, amikor felemelte a kezét és elfordította a fejét nem érzékelte azt, hogy az autója Lewis felé fordult, ebből lett a baj.” – mondta az orosz.

  • Vandoorne: Baku jót tett az F1-nek

    Vandoorne: Baku jót tett az F1-nek

    Stoffel Vandoorne is a versenyzői álláspontot képviseli a Sebastian Vettel vs. Lewis Hamilton vitában (Jenson Buttonnal, Martin Brundle-lal és Jacques Villeneuve-vel egyetemben), miszerint a bakui események végeredményben csak pozitív hatással lehetnek az F1-re.

    Az Azeri Nagydíjon megtörtént az első igazán kemény összecsapás Vettel és Hamilton között, habár a vártakkal ellentétben ez nem versenykörülmények között zajlott le. Nem sokkal a második safety caros újraindítás előtt Vettel, Hamilton feltételezett féktesztelését sérelmezve, kihúzódott a Mercedes mellé, majd az olaszos gesztikulálások közepette nekiment riválisa autójának. Az FIA a telemetria átvizsgálása után felmentette Hamiltont bármiféle szabálytalanság alól, a Ferrari-pilóta azonban még a versenyen tízmásodperces stop/go-büntetést kapott. Szerdán a testület azt is bejelentette, hogy tovább vizsgálódnak az ügyben, és hétfőn meghozzák a döntést, lesz-e további szankció Vettel – egyes vadabb pletykák szerint akár Hamilton – ellen.

    Vandoorne nyíltan nem foglalt állást az ügyben, abban azonban biztos, hogy a nagyközönség pontosan ilyen drámákat és rivalizálásokat szeretne látni.

    „Rengeteg különféle teória és vélemény van arról, mi is történhetett” – kezdte a McLaren belga reménysége. „Ami engem illet, szerintem kizárólag belsőkamerás felvételek alapján nagyon nehéz megfelelő ítéletet hozni, de az tény, hogy Seb kissé furcsán reagált. A pillanat hevében, és különösen ha a győzelemért is harcolsz, megesik, hogy az érzelmeidre hallgatsz. Az összképet és általánosságban az F1-et tekintve úgy vélem, ez az egész felhajtás egy pozitívum, mivel a rajongók és a közönség pontosan ezt a kiélezett bajnoki harcot és rivalizálást akarják látni. Nem mondom, hogy amit Seb tett, az jó vagy rossz, de az ehhez hasonló érzelemnyilvánulások a sport számára csak jók lehetnek.”

    A stop/go ellenére Vettel a negyedik helyen fejezte be a versenyt Hamilton előtt, akinek szintén ki kellett állnia a boxba egy meglazult fejtámasz miatt – ennek köszönhető, hogy a német két ponttal növelni tudta az előnyét a bajnokságban, és nyolc futam után már 14 ponttal vezet a brit előtt.

  • Grosjean készen áll Räikkönen pótlására

    Grosjean készen áll Räikkönen pótlására

    Romain Grosjean, a Haas istálló francia versenyzője továbbra sem tett le azon céljáról, hogy a Ferrari versenyzője legyen. Kimi Räikkönen visszavonulása esetén örömmel venné át 2007 világbajnokának helyét.

    Grosjean 2014 végén szerződött az újonc amerikai istállóhoz, akik szoros szakmai kapcsolatot ápolnak a Ferrarival. Ezzel a lépéssel ha kicsit is, de közelebb került a Maranellóiakhoz, akik igény esetén akár a telemetriai adataiba is betekintést nyerhetnek.

    A Scuderiánál jelenleg egyik versenyzőnek sincs még szerződése 2018-ra, Grosjean pedig örömmel foglalná el az egyik ülést.

    „Jeleneleg nem tudom a választ” – felelte Grosjean arra a kérdésre, hogy a Ferrari pilótája lehet-e jövőre.

    „Az élet tele van meglepetésekkel. Ha megkérdezted volna Valtteri Bottast decemberben, hogy mit fog csinálni idén: a Williamset mondta volna. Most pedig a világbajnok autóban ül.”

    „Szóval ez csak egy telefonhívásnyira van, és a legtöbb amit tehetsz, hogy a legjobbadat adod a pályán.”

    Elmondása szerint nagyszerű volt elindítani a Haas projektet, ám a pilótapiacon rajta tartja a szemét: „Ki tudja hogy fog kinézni a mezőny jövőre… Valtteri a Mercedesre vár, és ott van még Kimi is – ő mit fog csinálni? Elég régóta mindenki azt mondja, hogy visszavonul, de 37 évesen még mindig megfelelő munkát végez. Ám elég korán van, még július sincs.”

    „Ha jön egy lehetőség, úgy érzem jó helyzetben vagyok” – szögezte le a 31 éves francia.

     

     

     

  • Carlos Sainz elégedetlen az újraindítási procedúrával

    Carlos Sainz elégedetlen az újraindítási procedúrával

    A Toro Rosso spanyolja, Carlos Sainz  szeretné elérni, hogy módosítsanak a biztonsági autó kiállását követő újraindítási procedúrán, miután Bakuban több veszélyes szituáció is kerekedett belőle.

    Az Azeri Nagydíj bővelkedett izgalmakban, amit jól szemléltet, hogy háromszor kellett beküldeni a biztonsági autót, valamint az aszfaltcsíkra kerülő rengeteg törmelék miatt egy időre piros zászlóval le is kellett inteni a versenyt.
    Carlos Sainz aki 8. helyen zárta a versenyt elmondta, hogy az újraindítások nagy biztonsági kockázatot jelentettek, mivel az első helyen álló pilóta sebességét nehéz volt lereagálni, miután összegyűjtötte a mezőnyt a Safety Car kiállását követően.
    „Számomra ez volt a futam legveszélyesebb része. Az élen álló diktálja a tempót az első biztonsági autós vonalig, és addig hol gyorsít, hol pedig lassít. Mi, akik hátrébb voltunk a mezőnyben még csak a kanyarban jártunk, amikor az élen már ment a gyorsítás és fékezgetés , amit mi a falak miatt nem láthattunk. Hirtelen hatosból felváltottunk hetes sebességi fokozatba, aztán hirtelen megint visszafékeztek. Nekem ez egy picit veszélyes volt és jó lenne, ha a jövőre felülvizsgálnánk ezt a szabályt és a vezető köteles lenne hamarabb a gázra lépni.”

    A Mercedes pilótája, Lewis Hamilton vezette a versenyt mindhárom újraindítás során. Az első alkalommal ,miután kigyorsított a 16-os kanyarból a csapat figyelmeztette, hogy majdnem megelőzte a boxba tartó biztonsági autót még az első Safety Car vonal előtt, amiért megbüntethették volna. A brit ezek után a következő két alkalommal sokkal inkább kivárt a versenytempóra gyorsítással , egészen az egymásba fűződő 17-20-as kanyarokig.
    „ Azt gondolom egyszerűen csak le kéne fektetni egy szabályt, hogy a vezető pilóta a 16-os kanyar után versenytempóra kell hogy váltson.”- folytatta Sainz, aki hozzátette hogy a versenyzői eligazításon ez a probléma nem jött szóba. „ Nem teheted meg hogy összevissza fékezel, gázt adsz majd megint ráfékezel egy ilyen hosszú egyenesben, az emberek azt hiszik hogy már megyünk, aztán hirtelen elemeli a gázt és befékez újra. Nyilván ha én vezettem volna a versenyt, valószínűleg ugyanezt csináltam volna. Ez az egész nem az élen álló hibája. Azt gondolom mindannyian ugyanezt tettük volna , hogy elkerüljük a lehetséges turbulens légáramaltokat. Csinálj egy erre vonatkozó szabályt, ha azt akarod hogy biztonságosabb legyen a verseny és ne legyen baleset. Ha nem, akkor hagyd így az egészet, de akkor elfordulhatnak a jövőben további veszélyes helyzetek, ennyi az egész.”

  • Lauda: Nincs McLaren-Mercedes szerződés

    Lauda: Nincs McLaren-Mercedes szerződés

    Niki Lauda azt állítja, hogy még nem állapodott meg egymással a Mercedes és a McLaren 2018-ra.

    A pletykák pedig már arról szólnak, hogy még idén elkezdődhetnek a McLaren-Mercedes tesztek. A Niki Lauda azonban azt mondja, még nem született semmilyen megállapodás az ügyben.

    „A McLarennek szerződése van a Hondával.” – mondta Lauda a német Skynak.

    Bár tisztában van vele, hogy a McLaren-Honda kapcsolat nagy eséllyel megszűnik, az osztrák hozzátette: „Ez nem jelenti azt, hogy Mercedes erőforrásuk lesz. Senki nem kérte.”

    A Mercedes elnöke azonban azt is elmondta, hogy a Mercedesnek, mint „a világ egyik top gyártójának” fontos, hogy a Honda az F1-ben maradjon.

    „Egyszer ugyanez volt a téma a Red Bull kapcsán is, végül mégis maradtak a Renault-val, és a dolog kiforrta magát.” – mondta Lauda.

  • Jenson Button szerint ideje lenne túllépni a Vettel sztorin

    Jenson Button szerint ideje lenne túllépni a Vettel sztorin

    Jenson Button szót emelt a Forma-1 vezetőivel szemben, mivel szerinte ideje lenne továbblépni Vettel Azerbajdzsáni Nagydíjon történt incidensében és nem újabb vizsgálatokat kezdeni. A versenyirányítók szervezete szerdán este bejelentette, hogy készek utánajárni, hogy szükséges-e további intézkedés Vettellel szemben a Hamilton ellen bemutatott agresszív manőveréért.

    A FIA arra keresi a választ, hogy elégséges volt-e a németre kiszabott 10 másodperces büntetés, miután azzal együtt is Lewis Hamilton előtt tudott maradni a pályán, valamint a bajnoki összetettben is növelni tudta előnyét. Ameddig az FIA a vizsgálatok megkezdésével foglalkozik, 2009 világbajnoka Jenson Button kijelentette hogy teljesen felesleges további lépéseket tenni.

    Egy csütörtöki tweetjében a brit kijelentette hogy amit Vettel tett az nagy „ostobaság” volt , de a megkapta érte a büntetést, ezért Forma-1-nek tovább kell lépnie.
    „Az azeri futamot nagyon élveztem. Miért? Mert tele volt érzelmekkel és adrenalinnal. Igen, Vettel valóban hülyeséget csinált, de megkapta érte a büntetését, ideje továbblépni ezen.”- mondta a Brawn GP világbajnoka.

    A Forma-1-es szakkomenntátor, korábbi pilóta Martin Brundle kifejtette az FIA felé, hogy a mezőnyben igenis szükség van a valódi harcosokra és karakterekre. Ezzel Button is egyetértett továbbá kijelentette, hogy ha valaki versenytempóban löki meg a másikat , biztosan kisebb büntetést kapna.

  • Grosjean: Nekem is tennem kell a fékekért

    Grosjean: Nekem is tennem kell a fékekért

    Romain Grosjean beismerte, hogy meg kell tanulnia együttélni folyamatos fékproblémáival, amikért nem feltétlen a Haas a hibás.

    A még mindig harmatos amerikai csapatnak leginkább a fékekkel gyűlt meg a baja röpke másfél éves pályafutása során, amely rakoncátlankodását megoldások tömkelegével és fékgyártócserével is igyekeztek már (sikertelenül) orvosolni. A Haas természetesen folyamatosan dolgozik az ügyön, most pedig Grosjean is belátta, hogy nem a legjobb módon kezelte eddig a helyzetet, és neki is hozzá kell tennie a maga részét.

    „Nem akarok többet a fékekről beszélni” – elégelte meg a francia. „Egyszerűen jobban kell teljesítenem az ilyen szituációkban és javulnom kell. A háttérben zajlanak a dolgok, de nem hibáztatok semmit. A fékérzetem egész hétvégén [Bakuban] pocsék volt, de Kevinnek is ugyanilyen megjegyzései voltak, neki azonban sikerült túltennie magát rajta – ezért mondom, hogy nem akarok semmit sem hibáztatni. A Formula Renault óta a fékezés az erősségem; de ha nem úgy állnak össze a dolgok, ahogy szeretném, a legnagyobb gyengeségemmé válik. Ha nem működik, nekem annyi, ezt be is ismerem. Dolgoznom kell ezen; biztos vagyok benne, hogy tudok fejlődni.”

    Günther Steiner csapatfőnök szerint Magnussen fékezési stílusában keresendő annak oka, a dánt miért nem zavarják meg annyira a fékproblémák, francia csapattársának pedig szintén ki kellene fejlesztenie egy hasonló képességet.

    „Amikor szörnyű a fékérzetem, muszáj találnom egy megoldást, amivel túljuthatok rajta” – folytatta Grosjean. „Ha nem tudok későn és keményen fékezni, hogy a fékek segítségével fordítsam be az autót, akkor muszáj egyéb eszközökhöz nyúlnom.”

    Ami a garázs másik oldalának percepcióját illeti, Magnussen szerint Grosjean „könnyen felmérgesedett”, ha megint felmerült a féktéma, habár azt beismerte, neki sem habostorta a helyzet.

    „Leginkább a fékeknek kell tökéletesen működniük, mert rengeteg önbizalmad odaveszhet, ha nem tudod, mire számíts a fékpedál megtaposása után” – kommentálta Magnussen. „Nem a legjobb helyzet, de igazából nem is feltétlen rajtunk múlik. Nem sok mindent tehetünk ellene; vannak ilyen dolgok a világon, mint például ha panaszkodsz az időjárásra. Az ellen sem tudsz semmit tenni, csak el kell fogadnod, hogy így van.”