Kategória: Formula 1

  • Toto Wolff felháborodott Eddie Jordan szavain

    Toto Wolff felháborodott Eddie Jordan szavain

    A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff a Channel 4-nek adott interjújában elmondta, hogy semmi valóságalapja sincs Eddie Jordan korábbi szavainak, miszerint már csak pár évig lesz a száguldó cirkusz tagja a gyári istálló.

    Jordan pár héttel ezelőtt kétségét fejezte ki a Mercedes hosszútávú elkötelezettségét illetően, azaz pár éven belül kiszállhatnak a Forma-1-ből.

    Az azerbajdzsáni hétvége során felröppentek olyan hírek, miszerint egy kínai csapat beszállna a királykategóriába, még hozzá a Brackley-i csapat felvásárlásával, amely istálló 2010 óta van jelen a sorozatban, a korábbi Brawn GP-t vásárolták fel.

    Wolff azonban felháborítónak nevezte az egykori csapatfőnök szavait, ugyanis az alkalmazottak elkezdtek aggódni a jövőjük miatt.

    „Mondtam már neki, hogy bármikor kész vagyok viccelődni vele, de most nem tudok. Mert ebben a témában közel 1500 alkalmazott állása a tét, ez egy nagyon komoly felvetés.” – kezdte Wolff.

    „Nem fogunk kiszállni a Forma-1-ből, mint ahogy a támogatóink se fognak minket cserben hagyni. Nagyon boldogok vagyunk. Jó lenne, ha az ilyen kamu híreket nem hangoztatná a nyilvánosság előtt.”

    Jordan azonban hajthatatlan a véleményét illetően.

    „Én sosem mondtam, azt konkrétan, hogy ki fognak szállni. Csupán üzleti szempontból vizsgáltam a helyzetet, tehát ha már úgy érzik, hogy nekik nem nyereséges ez a szereplés, akkor lépnek le. Azért mondtam 2018-at, mert a csapat szerződése a két nagy támogatójával (UBS és Petronas) ekkor fog lejárni. Megértem, hogy Toto miért mérges rám, de ez nem az én gondom, ilyen az élet. Amit mondok azt mindig teljes meggyőződéssel tudom mondani.” – mondta Jordan.

    „Nézzük meg másik szemszögből. Ő csupán 1500 emberről beszélt, de én több ezer Daimler részvényesről beszéltem. Ezt a döntést végül úgyis az igazgató tanács tagjai fogják meghozni. A véleményem továbbra is az, hogy ha ez lesz a cég érdeke, akkor megfogják ezt lépni. Egy biztos, motorszállítóként maradni fognak.”

    „Az én munkám az, hogy beszámoljak arról, amit tudok, vagy amit gondolok, és ezen senki kedvéért sem fogok változtatni. Legyen az bármilyen jó vagy bármilyen rossz is, akkor is el fogom mondani.” – zárta Eddie Jordan.

     

  • Palmer reméli, hogy a nyári szünet előtti futamokon szerencsésebb lesz

    Palmer reméli, hogy a nyári szünet előtti futamokon szerencsésebb lesz

    A Renault pilótája reméli, hogy a szerencséje megváltozik és végre megszerzi idei első pontjait.

    A brit legjobb eredménye két 11. hely, Monacóból és Kanadából, míg csapattársa Nico Hülkenberg már 18 pontot gyűjtött ebben az évben. Palmer vesszőfutása tovább folytatódott Azerbajdzsánban is, ahol a második szabadedzésen előbb összetörte az autót, majd a harmadik szabadedzést is fel kellett függesztenie üzemanyag -szivárgás miatt, ezért az időmérőt is kénytelen volt kihagyni. Végül a versenyen sem jutott messzire, miután újabb műszaki probléma miatt ki kellett állnia. Mindenképpen szerencsésebb hétvégében reménykedik az Osztrák Nagydíjon a Renault pilóta. „Biztosak vagyunk benne, hogy Ausztriában jobbak leszünk, a célunk mindig ugyanaz, vagyis szerezni pár pontot.”- mondta Palmer.

    „Ez egy olyan pálya, amin mindig is szerettem vezetni, 2014-ben a GP2-ben versenyezhettem itt, majd 2015-ben egy szabadedzésen is mehettem már Forma-1-es géppel. Tavaly itt teljesítettem az egyik legerősebb futamomat, erre szeretnék építeni és törekedni fogok a minél jobb eredmény elérésére.  Több szerencsére lesz szükségünk hogy a nyári szünet előtti néhány futamon eredményesek legyünk.”

    Csapattársa Nico Hülkenberg hozzátette, hogy a kilenc kanyart tartalmazó Red Bull Ring közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik: „Ez egy rövid aszfaltcsík, nincs benne sok kanyar. Fontos, hogy ne keltsen téves benyomást benned, mivel ez nem egy egyszerű pálya a szintemelkedések miatt, valamint van benne pár trükkös forduló. Papíron könnyűnek látszik, de nehéz rajta egy jó kört összehozni. Vannak padlógázos szakaszok, de emellett középtempós kanyarok is, ezért fontos megtalálni az ideális egyensúlyt.”

     

  • A 11 éves Juju Noda az F1 első női győztese lenne

    A 11 éves Juju Noda az F1 első női győztese lenne

    Juju Noda 11 éves versenyzőlány. Igazi csodagyerekként tartják számon. Fiatal kora ellenére már Formula 4-es autóban ül, és versenyez, körrekordokat döntve. Ő Japán legfiatalabb autóversenyzője, és már profi versenyzői szerződése és szponzora van. Hivatalos formaautós versenyen azonban 16 éves koráig nem indulhat.

    A helyiek kivételes tehetségnek tartják, olyannak, amilyen generációnként csak egy születik. A kislány célja pedig mi más is lehetne, mint a Forma-1.

    „Szeretnék nyerni a Forma-1-ben, az első lány szeretnék lenni, akinek ez sikerül.” – mondja Juju.

    A szakértők szerint pedig meg is van erre minden esélye.

    Elsődleges instruktora édesapja, Hideki Noda, aki maga is megpróbálkozott a Forma-1-gyel, és az IndyCarral is, ám a sikerek elmaradtak. Juju szponzora pedig a MikiHouse, japán gyermekruhákat gyártó cég.

    Juju már most megállná a helyét az idősebbek között, hiszen az Okayama International Circuit-en már megdöntötte a Formula 4-es körrekordot, 1:32.8-as idejével. Közel egy másodperccel volt gyorsabb a korábbi körrekordnál.

    „Próbálom neki megtanítani a versenyzés csínját-bínját, de ő nyers, természetes tehetség.” – mondja édesapja. „Tehetségesebb, mint én valaha voltam. Megvan a képessége arra, hogy érezze az autója határait, és a gumik tapadásának határát. Ez nagyon fontos, és olyasmi, amit nem lehet tanítani. De ő így született. Amikor Juju érzi, hogy a határon van, visszavesz, de továbbra is koncentrált, higgadt és gyors marad.”

    Mikor 240 km/h-nál fékez az egyenes végén, a 30 kilós kislányra 4G erő hat, de ez sem okoz neki gondot.
    Juju Noda három éves kora óta gokartozik, és gyakorlatilag minden versenyt megnyert eddig, amin elindult. Így aztán mikor lehetősége volt F4-es autóba ülni, nem tiltakozott.

    Egy nem hivatalos Formula 4-es (U17-es) versenyen két nála idősebb tinédzsert is legyőzött. És itt nem állnak meg, még idén szeretnék a kislányt egy gyorsabb, Formula 3-as autóba.

    „Most, hogy már ráérzett az F4-es autóra és ő tartja a körrekordot is Okayamában, ideje tovább lépni Formula 3-as autóra.” – mondja Juju édesanyja, Masae. „De azt hiszem ehhez még inkább koncentráltnak kell lennie, és keményebben kell edzenie, mert az F3-as autóhoz komolyabb erő és állóképesség kell, a nagyobb sebesség és G erők miatt.”

    Juju Noda és családja persze nagyon inspirálónak találja, hogy Max Verstappen és Lance Stroll is rendkívül fiatalon, és azonnal az F3-ból kerültek a Forma-1-be.

    A mielőbbi siker érdekében Juju már idén elkezd F3-as autóval gyakorolni, hogy már jól menjen neki, mire 16 évesen hivatalosan is elindulhat egy versenyen.
    18 éves korában pedig meg is szerezné a szuperlicenszt, hogy akár már indulhasson is a Forma-1-ben.

    A Forma-1 történetében eddig öt nő állt rajthoz, közülük Juju Lella Lombardit tartja a legjobbnak, aki a ’70-es évek közepén versenyzett az F1-ben és fél pontot szerzett is. Juju azonban ennél többet akar. Ő nem csak az első japán nő akar lenni az F1-ben, hanem az első női futamgyőztes is ő szeretne lenni a királykategóriában. Erre azonban fiatal kora miatt még mindenképpen várni kell, noha egyelőre úgy fest, hogy minden esélye meg van rá, hogy ez az álma teljesüljön.

  • Baku vissza akarja kapni júniusi dátumát

    Baku vissza akarja kapni júniusi dátumát

    Habár az Azeri Nagydíj rendezői maguk kértek egy áprilisi dátumot a 2018-es F1-es naptárban, 2019-re szeretnének visszakerülni a „megszokott” júniusi időpontra.

    Az FIA-t Arif Rahimov, a bakui verseny promotere kérte meg egy dátumcserére, mert júniusban Azerbajdzsán az ország köztársasággá alakulásának 100. évfordulóját fogja ünnepelni, a parti egy része pedig az F1-es paddockterületnek helyet adó főtéren fog zajlani. Baku emiatt megkapta az eredetileg az Orosz Nagydíjnak fenntartott április 29-i időpontot, a szocsi verseny pedig átkerült szeptemberre, hogy elkerüljék az ütközést az országban nyáron tartandó foci-vb-vel.

    „Korábbi időpontot kértünk” – mondta Rahimov. „A jövő júniusi időpontban a téren a köztársaság 100. évfordulóját szeretnénk megünnepelni, júliustól viszont annyira sűrű lesz a szezon, hogy oda már nem fértünk be. 2019-től szeretnénk visszakapni a júniusi dátumot, azzal elégedettek vagyunk és jól is működött eddig. Akkor van a legjobb időjárásunk is: a napon forróság van, de az árnyékban nem vészes, míg április végén 14-15°C-ig is lemegy a hőmérséklet. Persze ez sem téli fagy, de nem pólós időjárás.”

    Rahimov reméli, a korábbi időpont nem lesz negatív hatással a közönségszámra, amely a tavalyi Európa Nagydíjon látottakhoz képest idénre 30%-kal nőtt.

    „Amíg megfelelő szórakoztatást nyújtunk és minden klappol, nem hiszem, hogy a csúszás nagy hatással lenne a közönség méretére” – folytatta. „Idén is szépen meghízott.”

  • Hamilton nagy rajongója a Ferrarinak

    Hamilton nagy rajongója a Ferrarinak

    Miközben Lewis Hamilton jövőjével kapcsolatban többféle találgatás is napvilágot látott, a Mercedes brit pilótája nemrég újabb olajat öntött a tűzre, azzal, hogy nagy Ferrari rajongónak nevezte magát.

    Lewis Hamilton nem titkolta, hogy hatalmas rajongója a legendás Forma-1-es csapatnak és márkának, a Ferrarinak, amit néhány rajongó egy elég egyértelmű utalásként értelmezett.

    A háromszoros bajnok azonban tisztázta, hogy jelenleg esze ágában sincs elhagyni a német istállót.

    „Jelenleg csak azzal akarok foglalkozni, hogy hogyan győzzem le a Ferrarikat. Azt viszont nem rejtem a véka alá, hogy nagy rajongója vagyok a csapatnak, hiszen hatalmas történelmük van. A mindennapi életben is kedvelem az olaszok utcai autóját.” -mondta a 32 éves brit pilóta.

    Hamilton a jövőjét firtató kérdésre így válaszolt: „Bármi lehet, ki tudja még, hogy mit hoz a jövő?!”

    „Jelenleg nem tudom magamat máshol elképzelni, de élvezem a Ferrari elleni harcot, és csodálom őket, amiatt, hogy mennyire kemény ellenfelek.” -zárta a brit.

    Egy biztos azonban, ha Hamilton egyszer a Ferrari pilótája lesz, az akkor sem a közeljövőben fog megtörténni, hiszen a jelenlegi szerződése 2018-ig érvényes a Mercedessel, és már jelezte a csapat felé, hogy szívesen hosszabbítana.

  • Ron Dennis megegyezett részvényei eladásáról

    Ron Dennis megegyezett részvényei eladásáról

    Ron Dennis megegyezett a vezetőséggel, hogy eladja a McLaren Technológiai Csoportban és a McLaren Automotive-ban levő érdekeltségeit.

    Dennis, aki idén töltötte be 70. életévét, 51 évig volt aktív tagja a Forma-1-nek, ebből 37 éven át irányította a brit csapatot. Ez alatt az idő alatt 158 futamgyőzelemnek örülhettek Wokingban, valamint számos, később a sportágat meghatározó pilótát adott a sportnak, mint például: Niki Lauda, Ayrton Senna, Mika Hakkinen vagy épp Lewis Hamilton.

    Ron Dennis a következőket mondta a CBE-nek:

    „Örülök, hogy sikerült megegyeznem a vezetőséggel, úgy érzem ez egy méltó búcsú a McLarentől és eljött az ideje hogy az élet más területeire összpontosíthassak. Mindig azt mondtam hogy ez a 37 évem a csapat történetének csak egy hosszabb fejezete és remélem, a jövőben a csapat visszatalál a győztesek útjára. Természetesen nem intek búcsút mindennek. Folytatom a munkámat az ország védelmi minisztériumának innovációs tanácsadói testületében, illetve továbbra is kezelem a családom jótékonysági alapjait, amivel elősegíthetem a fiatalok mentorálását és azt, hogy sikeressé válhassanak az élet minden területén. Ezt tettem Lewis Hamiltonnal is, akit 12 éves korában vettem a szárnyaim alá, később a csapatom világbajnoka lett. Ez volt az inspirációm, hogy létrehozzam ezt az alapot. Végezetül szeretnék minden dolgozónak sok sikert kívánni a jövőre nézve, ebben a csapatnak megvannak az alapok ahhoz, hogy ismételten sikeressé váljon.”

  • Áttekintés: Mik Alonso lehetőségei 2018-ra?

    Áttekintés: Mik Alonso lehetőségei 2018-ra?

    Az idei Forma-1-es világbajnokság amellett hogy izgalmas, számos kérdést is felvet, mint például azt, hogy milyen irányt vehet a kétszeres spanyol világbajnok karrierje.

    „Már a verseny előtt említetted, hogy ez egy pozitív hétvége a számodra. Megmondanád, hogy miért?”

    „Még annál is jobb volt.”

    „Pozitív a jövőjével kapcsolatban?”

    „Igen.”

    Alonsoval kapcsolatban már többféle pletyka és elképzelés szárnya kelt, legutóbb az Azerbajdzsáni Nagydíjon fogalmazott úgy a McLaren pilótája hogy, 2018-ban már egy győztes konstrukciót fog vezetni.

    A GPUpdate.net sorra vette a lehetséges  forgatókönyveket:

    Maradás a Mclarennél

    Fernando Alonso 2015-ben csatlakozott a McLaren csapathoz, mely ismét együttműködésre lépett a Hondával mint motorpartnerrel, remélve hogy ismételten egy olyan sikeres periódust élhet meg a csapattal mint a 80-as évek végén Ayrton Senna és Alain Prost. „Óriási megtiszteltetés, hogy egy ilyen nagy projekthez csatlakozhatok. Tudom, némi időbe fog telni, hogy az élen csatázhassunk a győzelemért és elérhessük céljainkat, de ez nem probléma.” Azonban három éves szenvedésre senki sem fogadott volna. A japán gyártó és a brit csapat között a kapcsolat megromlott és jelenleg a wokingi gárda története leggyengébb szezonját teljesíti. Az esetleges fellendülést a Mercedes motorokra való visszatérés jelentheti, és ez lehet a kulcs Alonso megtartásában. Az új vezetőség igyekezett a kétszeres világbajnok számára kedvező feltételeket teremteni, azonban közel sem biztos hogy a német erőforrások a csapat minden gondját megoldanák. A britek egyértelmű ultimátumot adtak a japánoknak a jövőre vonatkozóan. Minden fejlesztés döntő fontosságú lehet a csapat és a pilóta lépéseinek alakulásában.

    Ismét a Ferrari

    2008-ban kevés esélyt adtak volna arra, hogy Alonso visszatér a Mclarenhez, mégis megtörtént.
    Ezek után nem szabad kizárni az olaszokhoz történő visszatérést sem. A Renault-val két bajnoki címet szerző spanyol a vörösöknél eltöltött évei alatt teljesen elvesztette a hitét és belefáradt abba, hogy egyik évben sem kapott igazán ütőképes autót a csapattól. Csak saját kvalitásának köszönhető hogy 2010-ben és 2012-ben is harcban tudott lenni a címért és csak az utolsó futamon bukta el azt. 2011-ben, 2013-ban, valamint az utolsó Scudeiránál töltött évében pedig esélye sem volt a végső sikerért harcolni. Pár futamgyőzelmet leszámítva nem jött össze az olasz kaland. Az ideiglenes 2015-ös javulás sem hozta lázba Alonsot, aki kitartott a Mclarenhez történő távozása mellett. Az újabb Ferrarihoz való szerződés mellett szólna, hogy a csapat felső vezetése – többek között Luca Di Montezemolo, akivel Alonso rossz kapcsolatot ápolt- már távozott. A jelenlegi vezérkar minden lehetőségre nyitott a jövőben. Sebastian Vettel szerződése idén év végén jár le a csapatnál és a hosszabbítás egyelőre nincs terítéken sem a német, sem Kimi Raikkönen esetében.

    Irány a Mercedes

    Nico Rosberg hirtelen visszavonulása sokkolta a németek vezetőségét, de ez lehetővé tette, hogy újra összeálljon a Hamilton-Alonso páros. Végül a Toto Wolf nem merte a két ilyen erős személyiségű pilótát egymás mellé igazolni, helyette inkább a Williamstől hozták el Valteri Bottast. A finn kontraktusa csak egy évre szól, az ő jövője sem biztosított 2018-ra.
    Bottas jól beilleszkedett a csapatba és jó teljesítményt nyújt ahhoz, hogy a csapat harcban legyen a Ferrarival. A paprikás hangulatú 2007-es év után Lewis Hamilton és Fernando Alonso már rendezte kapcsolatát, valamint a spanyol kijelentette, hogy problémái mindig is a csapat vezetőivel voltak. A Mercedes anyavállalatánál a Daimlernél vannak további aggályok a kétszeres világbajnok szerződtetésével, mivel nem felejtették el az elhíresült kémbotrányban való szerepvállalását, ami komoly pénzügyi következményekkel járt a cég számára.

    A gyári Renault

    A harmadik lehetőség a Renault-nál pocsékul teljesítő Jolyon Palmer helyére szerződni. A franciák komoly infrastrukturális fejlesztéseket hajtottak végre az utóbbi években, ezzel is jelezvén, hogy komoly céljaik vannak a gyári szintű visszatéréssel. Az előrelépés tavalyhoz képest egyértelmű, hiszen sokkal nagyobb a csapat esélye a pontszerzésre, ám a dobogóért való harc és a győzelem még messze van. Ahhoz, hogy a harmadik Alonso-Renault frigy megkötessen a spanyolnak alacsonyabb éves fizetéssel kéne beérnie azzal a tudattal, hogy az enstone-i gárda rövid távon nem tud győztes autót a feneke alá adni. Mivel a McLaren újbóli Mercedes erőforrásra váltása sem garancia a jó konstrukcióra, elképzelhető, hogy a 32-szeres futamgyőztes mindenképpen jobban járna a Renault-val, ahol évről évre képzelik el a fejlődést és első ízben csak 2020-ban szeretnének a világbajnoki címért harcolni. Max Verstappen és Daniel Ricciardo érvényes szerződéssel rendelkeznek a Red Bullnál így ez a csapat elképzelhetetlennek tűnik Alonso számára mivel az osztrákok foggal körömmel ragaszkodnak a jelenlegi pilóta felállásukhoz.

    Forma-1-en kívül

    A McLaren versenyzője nem rejtette véka alá, hogy nagy álma a „Tripla Korona” megszerzése vagyis megnyerni a Forma-1-es Monacói Nagydíjat, az amerikai Indy 500-at és a Le Mans-i 24 órás versenyt. Ez a tripla eddig csak a brit Graham Hillnek sikerült. A legutóbbi indianapolisi versenyen el is indult a kétszeres világbajnok és remek esélyei voltak a győzelemre, ám egy motorhiba miatt kiállni kényszerült. A Le Mans-i 24 óráson való szereplés is napirenden van, de Alonso elismerte, hogy továbbra is a Forma-1-et tekinti az elsőszámú kihívásának és egy harmadik világbajnoki cím mindenek előtt elsőbbséget élvez a karrierjében.

     

  • Nyáron érkezik a Williams film

    Nyáron érkezik a Williams film

    A dokumentumfilmet a BAFTA-díjas Morgan Matthews rendezte, és Lady Virginia Williams, a legendás csapatfőnök 2013-ban elhunyt feleségének „A Different Kind of Life” című könyve alapján készült.

    A film klasszikus versenyfelvételeket, interjúkat tartalmaz, illetve megtalálhatóak benne a kor kulcsfigurái mint például a csapat társalapítója, Sir Patrick Head, vagy a gárda világbajnokai, Sir Jackie Stewart, Nigel Mansell és Nelson Piquet. Ígéretek szerint betekintést nyújtanak őszinte beszámolókon keresztül a zárt ajtók mögött történt eseményekbe, amiket a nézők eddig nem láthattak. A premiert július 11-én kedden tartják a Curzon Artificial Eye szervezésében a Curson Mayfairben a Williams csapat, a főszponzorMartini és a Minnow Films részére. A csapatot Claire Williams vezérigazgató-helyettes fogja képviselni egykori és jelenlegi pilótákkal, továbbá 2 legendás autójukat is magukkal viszik az eseményre. A filmet a nyilvánosság előtt először augusztus 4.-én vetítik majd a Curzon Home Cinema-ban.

    „Remélem a rajongók annyira élvezik majd a filmet, mint amennyire én imádom hogy részese lehetek a motorsportok világának.”- nyilatkozta Sir Frank Williams, aki Patrcik Headdel 1977-ben hozta létre a csapatot. „Örülök hogy a családom és a csapatom mögött álló emberek a valódi hősei ennek az alkotásnak.”

    Claire Williams hozzátette: „Ez a film édesapám két nagy szerelméről szól. Mindenki tudja, hogy apám mennyire elkötelezett az autósportért, de csak kevesen ismerik a szüleim házasságának történetét és azt, hogy hogyan alakult a közös életük a csapat történetének csúcsán és a mélyén. Büszkék vagyunk erre a filmre, ami megmutatja, hogy mire képes az emberi akaraterő, hogy túlemelkedjen a nehézségeken, tragédiákon. Ahogy apám is mondaná, büszkék vagyunk a múltra, de készen állunk a jövőre. Szeretnénk Frank örökségére építeni és új fejezetet kezdeni a csapat történelmében.”

    A Williams csapat 1977 óta 7 egyéni és 9 konstruktőri bajnoki címet nyert eddig és ezzel a harmadik legsikeresebb csapat a Ferrari és a McLaren mögött.

    Williams film
    Fotó: Williams Martini Racing
  • Stroll: Villeneuve mindig negatív

    Stroll: Villeneuve mindig negatív

    Lance Stroll elmondta, nem érdekli honfitársa, Jacques Villeneuve kemény kritikája.

    Mielőtt Stroll megszerezte Bakuban első dobogós helyezését, ezzel együtt pedig jelentősen növelte pontjainak számát, 1997 világbajnoka „a Forma-1 legrosszabb újoncának” nevezte őt.

    „Nem érdekel, mit mond.” – nyilatkozta a fiatal kanadai. „Jacques mindig negatív, mindig kritizál. Vettel és Hamilton esetével is így van. Szerinte, ami történt, rendben van, miközben mindenki más az ellenkezőjét gondolja. A saját dolgomra koncentrálok, nem foglalkozom vele.”

    „Tavaly sem bíztatott, vagy támogatott, amikor megnyertem az F3-at, és ez akkor sem volt másképp, amikor már a Forma-1-ben teljesítettem első versenyeim, ami bizony nem volt könnyű. Így tehát nem voltam meglepve, mikor hallottam tőle ezeket a szavakat. De ami fontos, hogy boldog vagyok, és az emberek is boldogok körülöttem.” – zárta Stroll.

  • Nő a feszültség Verstappenék és a Red Bull között

    Nő a feszültség Verstappenék és a Red Bull között

    Max Verstappen rendre a Renault erőforrás megbízhatatlanságával küzd. Így történt ez Bakuban is, kiesése után pedig a fiatal holland nem akart beszélni a sajtóval. A kötelező sajtómegjelenés elmulasztása miatt pedig pénzbírságot kapott.

    A pletykák szerint már a Ferrari is érdeklődik Verstappen iránt, noha a Red Bull határozottan álítja, hogy a 19 éves versenyző szerződésben áll velük 2018-ra.

    Egyesek szerint azonban Verstappen hajlandó lenne felrúgni a szerződést. Ezt a teóriát pedig csak fokozza Max édesapjának, Jos Verstappennek reakciója is.

    Történt ugyanis, hogy az F1-es riporter Twitteren közzétett egy bejegyzést, melyben a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt nyilatkozta, hogy Max frusztrációjáról nem a csapat tehet, mivel az minden erőfeszítést megtesz.”

    Erre a közösségi oldalon Jos csak annyit reagált: „Marhaság!”