Kategória: Formula 1

  • Az Aston Martin és a Cosworth is részt vett a motorokat érintő találkozón

    Az Aston Martin és a Cosworth is részt vett a motorokat érintő találkozón

    A két gyártó először vett részt azon a megbeszélésen, melyen a 2020 utánra tervezett, új Forma-1-es motorszabályokról tárgyaltak

    A Forma-1 vezetői és az FIA munkacsoport is nagy erőkkel azon dolgozik, hogy a jelenlegi hibrid erőforrásokat jelentősen áttervezzék, azaz teljesen új felépítésű motorokat használjanak a száguldó cirkuszban 2021-től, ezáltal új gyártókat csábítsanak a Forma-1-be.

    A legelső megbeszélésre még márciusban került sor, akkor a jelenlegi motorszállítók mellett a Volkswagen csoport képviselője volt jelen. A második találkozó kedden volt, immár a Power Unit Working Group néven futó csoport hivatalos üléseként. A korábbi résztvevőkön kívül jelen volt az Aston Martin, a Cosworth, a Zytek és a Magnetti Marelli egy-egy képviselője is.

    Az FIA ezen az eseményen széles körű tájékoztatást adott a jelen lévőknek, hogy a technológia terén milyen irányba kívánnak haladni, illetve próbáltak közösen olyan megoldásokat megalkotni, amik vonzóvá teszik a Forma-1-et a jelenlegi és a jövőbeni motorszállítóknak.

    Az Autosport értesülése szerint a találkozó nagyon pozitív kicsengésű volt. A nemzetközi szövetség számos javaslatot kapott a motorokra vonatkozóan, amiket részletesen is meg fog vizsgálni. A jelenlévők egyetértettek abban is, hogy a Forma-1-nek továbbra is az autósport csúcsának kell lennie, és ezért a motortechnológia terén nem maradhatnak el a fejlődésben.

    Az Autosport saját információra hivatkozva hozzátette még, hogy a tárgyalások következő lépcsőfoka az egyéni megbeszélések lesznek, az összes jelenlévővel külön-külön.

    A következő tanácskozás az FIA reményei szerint nem sokkal a szeptember 21-i Motorsport Világtanács ülése előtt lesz.

  • Alonso védelme alá vette Vandoorne-t

    Alonso védelme alá vette Vandoorne-t

    A McLaren kétszeres világbajnok spanyol versenyzője megvédte az eddig nem túl meggyőzően muzsikáló újonc csapattársát.

    Stoffel Vandoorne egy Forma-1-es versennyel a háta mögött idén futja első teljes szezonját a királykategóriában, ám teljesítménye mindezidáig elmaradt az elvártaktól. Főleg úgy, hogy élete első futamán, a tavalyi Bahreini Nagydíjon – Fernando Alonsót kellett helyettesítenie, akinek sérülés miatt kellett kihagynia a hétvégét -, rögtön megverte az időmérő edzésen Jenson Buttont, a versenyen pedig megszerezte a McLaren-Honda első 2016-os világbajnoki pontját.

    Alonso több alkalommal is elmondta, hogy idén élete formájában versenyez, amit csapattársával szembeni előnye is szemléltet.

    Eric Boullier csapatfőnök pedig a nyilvánosan elmondta: Vandoorne-nak gyorsabban fel kellene vennie a Forma-1 ritmusát. Könnyű dolga azonban nincs, mivel az idei McLaren-Honda nem nevezhető versenyképes technikának.

    Alonso a spanyol El Confidencial-nak nyilatkozva elmondta, hogy az idei egy kemény és frusztráló év csapattársa számára.

    „Nem ismeri a pályák többségét, szóval ezeket és a Forma-1-ről is mindent meg kell tanulnia. Az autót nem tesztelheti, az időmérő edzéseken pedig gyakran gyakorlás nélkül kénytelen részt venni.”

    „Ahogy mondtam ez nehéz szezon számára és általánosan elmondható ez a csapatról is – magamat beleértve. Reméljük jövőre versenyképes autónk lesz” – mondta Alonso.

    A hétvégi Osztrák Nagydíjon lesz okuk némi reményre, a Honda ugyanis a tervek szerint beveti új, harmadik specifikációs erőforrását, amelyet Alonso és Vandoorne is megkap.

     

     

     

  • Osztrák Nagydíj: Egy rajongó intheti majd le a mezőnyt!

    Osztrák Nagydíj: Egy rajongó intheti majd le a mezőnyt!

    Az Osztrák Nagydíj mindig alaposan kitesz magáért annak érdekében, hogy a rajongók maximálisan jól érezzék magukat és komoly élményekkel térhessenek haza.

    Most például három szerencsés, akit kisorsolnak, lehetőséget nyer majd arra, hogy utasként beautózhassa a Red Bull Ringet a Safety Car-ban, illetve egy valaki a kockás zászlóval leintheti majd a mezőnyt a futam végén.
    Ezen kívül a szervezők 22 fiatal, 14 év alatti rajongót választanak ki, mindegyikük egy-egy F1-es versenyzőt kísérhet majd vasárnap a versenyzői parádén.

    De akit nem sorsolnak ki, arra is remek élmények várnak, hiszen ismét lesz légi bemutató és Legends Parade is! Hogy utóbbin milyen autó és versenyzőlegendák vesznek majd részt, arról bővebben ide kattintva olvashatsz.

  • Abiteboul: 2019-ig nem fog nyerni a Renault

    Abiteboul: 2019-ig nem fog nyerni a Renault

    Cyril Abiteboul elismerte, a Renault jövőre még nem lesz képes versenyeket nyerni.

    A csapat 2016-ban nagyon küzdelmes szezont tudhatott magáénak, idén azonban már jóval kielégítőbb teljesítményt tudnak nyújtani.

    „Az idei évre az volt a célunk, hogy a középmezőnyben folyamatosan ott tudjunk lenni. Ez sikerült, így tehát jöhet a következő lépcsőfok.” – fogalmazott Abiteboul az Auto Motor und Sportnak.

    A francia azonban hozzátette, a győzelmekre még várni kell.

    „A győzelmek talán 2019-ben jönnek el. Ez most soknak tűnhet, azonban egyáltalán nem az. Tisztában vagyunk azzal, hogy hol vannak a topcsapatok.” – zárta.

  • Ross Brawn segítene a Hondának és az új gyártóknak

    Ross Brawn segítene a Hondának és az új gyártóknak

    Ross Brawn azt állítja, hogy változtatni kellene a motorszabályokon a Forma-1-ben, annak érdekében, hogy jobban vonzza a sport az új gyártókat. A legújabb ilyen a Honda, ám ezidáig csak küzdenek erőforrásukkal.

    Brawn arra utalt, hogy az F1 talán segítene a japán gyártónak megoldani a problémát, hogy kimászhasson a jelenlegi krízisből.

    „A (2020 utáni) szabályok esetében meg kell fontolnunk, hogyan támogassuk jobban az új gyártókat.” – mondta Brawn az Autosportnak. „Például a zsetonos rendszer esetében, ha több fejlesztési zsetont kapnának pár évig az újak; vannak okos megoldások, melyekkel az F1-be lehet csábítani az embereket.”

    „Nem arról van szó, hogy egyedi mérnöki lehetőségekről tárgyalnánk a Hondával.” – tette hozzá. „Nem megyek oda a Hondához és mondom meg nekik, hogy kellene megtervezniük a motort, de ha mi F1-ként tudunk nekik segíteni abban, hogy véghez vigyék elképzeléseiket, akkor fogunk segíteni. Ha a Honda segítséget kér tőlünk, és olyasmiről van szó, ami beleesik a hatáskörünkbe, és nem olyasmi, ami tisztességtelen versenyelőnyhöz juttatná őket, akkor segítünk.”

    „A jelenlegi erőforrások nagyszerű mérnöki munkák, de sajnos láthatjuk, hogy új gyártóként igazán küzdelmes az élmenők közé kerülni. Nem azt akarjuk, hogy ez könnyű legyen, hanem azt akarjuk, hogy új gyártók jöhessenek, és elismerhető munkát tudjanak végezni és három éven belül versenyképesek lehessenek.”

  • Eddie Jordan nem hallgat el Wolff kedvéért

    Eddie Jordan nem hallgat el Wolff kedvéért

    Eddie Jordan azt mondja, hogy nem hallgattathatja el őt a Mercedes főnöke, Toto Wolff.

    bakuban ugyanis Wolff sérelmezte, hogy az egykori csapatfőnök, most tévés szakértő Jordan azt állította, hogy a német gyártó 2018 után kiszáll a Forma-1-ből.

    „Mondtam neki, hogy ez nagyon komoly dolog. Abba kellene hagynia a pletykák terjesztését, ezek kamu hírek.” – mondta Wolff.

    Jordan azonban azt állítja, ő nem határozta meg, hogy mikor száll majd ki a Mercedes.

    „Én csak azt mondtam, hogy ők marketing és technikai okokból vannak jelen az F1-ben, nem jótékonyságból, és ha az lesz kedvező számukra, akkor menni fognak.” – mondta Jordan a Speed Weeknek. „Én csak azt mondtam, hogy a Petronasszal és a UBS-szel kötött szerződésük 2018 végén lejár.”

    „Megértem, hogy Toto dühös emiatt, de ez nem az én problémám, ilyen az élet. Ha ilyesmit mondok, azt meggyőződéssel mondom. Ő a 1500 alkalmazottról beszélt, míg én több ezer részvényesről és egy döntésről, melyet majd az igazgatóság hoz meg. Ha majd úgy találják, hogy a befektetés már nem éri meg, akkor kiszállnak.”

    „Az én munkám az, hogy elmondjam az embereknek, amit tudok. És ezt fogom tenni továbbra is.”

    „Nekem nincs problémám senkivel. Bemehetek bármelyik motorhome-ba, és ha valaki úgy gondolja, hogy mégsem, annak ezt a szemembe kellene megmondania.”

    A Mercedes szóvivője szerint Jordan nem jól tudja, hogy 2018 után kifut a Petronas és a UBS szerződés.

  • Kubica szerint nagy az esélye annak, hogy visszatér!

    Kubica szerint nagy az esélye annak, hogy visszatér!

    A lengyel, Robert Kubica 2011-ben hagyta el a Forma-1-et, miután egy ralibalesetben komoly sérüléseket szerzett, de a múlt hónapban visszaülhetett egy betontorpedóba Valenciában. Itt a 2012-es Lotus által épített E20-ast vezethette, és a Renault szerint volt annyira meggyőző a teljesítménye, hogy valóban opció lehet a visszatérése a királykategóriába.

    Ami már biztos, a motorsport.com szerint: Kubica kap egy újabb tesztlehetőséget a franciáktól, még ebben a hónapban, bár azt még nem lehet tudni, hogy hol. A 32 éves pilóta optimista a tesztje óta, és várja, hogy újra tesztelhessen. Az Auto Expressnek nyilatkozott:
    „Ha azt kérdezed, hogy mennyire is gondoltam komolyan azt, hogy visszatérhetek az F1-be a tesztem előtt, akkor 10, maximum 20% esélyt adtam volna erre. Az óra azonban ellenem dolgozik, én sem leszek már fiatalabb. A Forma-1 világa eszméletlenül gyorsan változik, és sokan elfeledtek. Nem mindenki, de páran. Ha azonban most kérdezed azt, hogy mennyi az esélye a visszatérésemnek, még úgy is, hogy a földön állok, és reálisan akarom látni az esélyeimet, azt mondom, hogy 80-90%.”

    Kubica elismerte, hogy otthon jól gondolta azt korábban, hogy olyan érzése volt az E20-as spanyolországi tesztje után, mintha ki sem maradt volna ez a hat év.

    „Kérdéseket teszel fel magadnak, ami arról szól, hogy mennyire ismered magadat, és a testedet, de azt mondom most már, hogy minden ilyen jellegű érzésem elmúlt Valencia után, teljesen. Könnyebb volt a dolog, mint gondoltam azt először. Ez magabiztosságot ad, és egy teljesen más szintre emelkedsz, jobban is érzed magadat az autóban, és a teljesítményed is jobb lesz. Amint kényelmesen éreztem magam, három kör alatt elmúlt minden gondolatom a sérülésemmel kapcsolatban. Tudtam arra koncentrálni, hogy megtaláljam újra a ritmusomat. Magam is meglepődtem, úgy éreztem, mintha csak egy hónapja nem vezettem volna, nem hogy hat éve…” – állítja a közönség kedvence.

    A lengyel pilóta egyértelműen utalt arra is, hogy minden kételye elillant azzal kapcsolatban, hogy miképp teljesítene egy mai Forma-1-es autóban:
    „Elsődleges célom az volt, hogy megtudjam azt, hogy alkalmas vagyok-e erre. Ezt többé-kevésbé teljesült. Továbbá realisztikusan akarom látni azt, hogy lépésről-lépésre újra a játék részévé válhatok-e. A Forma-1 egy komoly kihívás, és jó ideje nem versenyeztem. A legtöbb magamban megfogalmazott kérdésre megkaptam a választ, és elégedett vagyok. Ez egy hatalmas megkönnyebbülés nekem, mert ez a teszt megadta a választ nekem, arra, hogy meg tudod csinálni, avagy felejtsd el örökre a Forma-1-et.”

  • Jean Alesi lesz a francia futam nagykövete

    Jean Alesi lesz a francia futam nagykövete

    Az egykori Forma-1-es pilóta Jean Alesi lesz a jövőre visszatérő francia verseny nagykövete, melyet a Paul Ricard pályán fognak rendezni.

    Azért esett a választás a francia versenyzőre mert ezer szállal kötődik ehhez a pályához, ugyanis a nem messze lévő Winfield versenyző iskolában tanult, ráadásul a Forma-1-es karrierje is ezen a versenypályán kezdődött el 1989-ben.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy én képviselhetem a Paul Ricard pályát. Nagyon különleges helyszín számomra. Itt tanultam meg a versenyzés alapjait, és itt debütáltam a Forma-1-ben is egy Tyrell-lell.” -mondta Alesi, aki számos kategóriában is versenyzett ezen a pályán.

    „Szimbolikus jelentőséggel bír számomra ez a hely. Hatalmas büszkeséggel tölt el, hogy a szervezők engem választottak.”  -tette hozzá.

    Alesi 13 szezont töltött a Forma-1-ben, volt többek között a Sauber és a Ferrari pilótája is. Pályafutása során 32-szer állt dobogóra és egy futamot nyert meg.

    A francia nagydíj 2008 után fog visszatérni a versenynaptárba.

  • Ezek a lányok várnak az Osztrák Nagydíjon!

    Ezek a lányok várnak az Osztrák Nagydíjon!

    Már megszokhattuk, hogy az Osztrák Nagydíjon is számos gridgirl, azaz rajtrácslány színesíti az eseményeket. A Red Bull azonban őket Formula Unáknak keresztelte, és a verseny előtt publikál is róluk jó pár fotót. Ezekből szemezgettünk nektek.

    Fotók: Matthias Heschl és Philip Platzer/Red Bull Content Pool

    [Best_Wordpress_Gallery id=”16″ gal_title=”Formula Unas 2017″]

     

  • Új üzemanyagot kap a Red Bull Silverstone-ra

    Új üzemanyagot kap a Red Bull Silverstone-ra

    A Renault-motor teljesítményének növelése végett az ExxonMobil (a Red Bull partnere) új specifikációjú üzemanyag bevetését tervezi a Brit Nagydíjon.

    A Red Bull Kanadára várt egy nagyobb fejlesztéscsomagot a Renault-tól, a franciák azonban kijelentették, 2017-ben már csak megbízhatósági és apró teljesítménybeli frissítéseket terveznek, mint a Bakuban is látottak, ahol a Renault szoftverfrissítése új motorbeállításokat tett lehetővé. A Red Bull ennek ellenére nem teljesen elégedett, mivel úgy érzik, az erőforrás miatt nem képesek konzisztensen a győzelmekért harcolni – Max Verstappen pedig egyenesen úgy érzi, a lassú fejlesztési tempó negatív hatással lehet a csapat 2018-as esélyeire is.

    Az osztrákoknak így muszáj más utakat keresniük; itt jön a képbe az ExxonMobil, amely Mobil 1 és Esso márkái révén a Red Bull hivatalos üzemanyag-, kenőanyag- és motorolaj-beszállítója az idei szezontól kezdve. A cég a McLarennel hosszú ideje tartó együttműködését bontotta fel a Red Bull kedvéért, és az Ausztrál Nagydíjon azonnal új üzemanyag bevezetésével igyekezett megalapozni a jó partneri viszonyt. A háttérben természetesen azóta is folytak a munkálatok, amelyek eredményét Silverstone-ban lehet majd látni egy újabb specifikáció képében.

    „Az első üzemanyagunk nagy előrelépés volt” – magyarázta David Tsurusaki, az ExxonMobil globális motorsport-technológiáért felelős ügyvezetője. „Most nem lesz akkora az előrelépés, de fejlődésnek fejlődés lesz. Számokról nem nyilatkozunk, de ahhoz elég lesz, hogy látható változást okozzon. A jóváhagyás idejétől függően azt tervezzük, hogy Silverstone-ban mutatjuk be az új benzint; legalábbis ezt a célt tűztem ki a csapatomnak, de vannak kiszámíthatatlan elemek.”

    Noha nem kap akkora sajtóvisszhangot, mint egy új aerodinamikai elem vagy motorfejlesztés, az üzemanyagok igenis komoly kihatással vannak egy csapat teljesítményére és jelentős mértékben képesek befolyásolni annak fejlődési rátáját – elég csak a Ferrari és a Shell együttműködésére gondolni, amely egy 2015 végén kiadott adat szerint 25%-os, azaz körönkénti fél másodperces teljesítménynövekedést jelentett a motor számára. Az ExxonMobil saját bevallása szerint már túlszárnyalta a Red Bull előző partnere, a Total által még éppen megvalósíthatónak tartott korlátokat, és lassan, de biztosan utolérik a mezőny legjobbjait.

    „Az előző üzemanyaghoz képest szerintem elég jó szintet értünk el – egy olyan szintet, amelyről ők nem hitték, hogy elérhető” – folytatta Tsurusaki. „Jó pozícióban vagyunk, szoros és pozitív munkakapcsolatot ápolunk a Red Bull-lal és a Renault-val is. Minden jó ütemben halad, szerintem már nincs nagy lemaradásunk a riválisainkkal szemben.”

    Az ExxonMobil normál esetben évente három új üzemanyagot vetne be, a kései kezdés miatt azonban – a Red Bull csak januárban jelentette be hivatalos beszállítójaként – a harmadik variáció átcsúszhat 2018 elejére.

    „Igazság szerint megoldható a három, de csak a következő évre” – mondta Tsurusaki. „Már zajlanak a munkák a 2018-as összetételen és a kémiai folyamatokon; erre tavaly nem volt lehetőségünk.”