Kategória: Formula 1

  • A Williamsnél nem az elvártak szerint működtek a fejlesztések

    A Williamsnél nem az elvártak szerint működtek a fejlesztések

    A jelentős méretű és mértékű fejlesztéscsomag ellenére a Williams FW40 korántsem a legacélosabb konstrukció volt a vidéken.

    A Williams látványos fejlesztési csomaggal érkezett a Red Bull Ringre, amelybe beletartozik egy átalakított első szárny, vadonatúj bargeboardok és átszabott oldaldobozok. A bargeboardok csak az első szabadedzésen kerültek fel az autóra, mert tartalék híján a csapat nem merte az esetleges sérülést kockáztatni, az eredményeket látva azonban akár fenn is maradhattak volna: az első és a második szabadedzésen Felipe Massa 11. és 14. lett, Lance Stroll pedig 15. és 16.

    „Őszintén? Egyáltalán nem volt jó péntekünk” – lamentálta Massa. „Gyors tempónál küszködünk az egyensúllyal; rengeteg mindent kell még megértenünk ahhoz, hogy az autó holnap versenyképesebb legyen. Nagyon remélem, hogy sikerülni fog. Ami a fejlesztéseket illeti, a mérnökök szerint minden rendben lesz vele, legalábbis a számok meg ilyesmik alapján. Délutánra levettük őket, hogy ne sérüljenek meg – ennek ellenére reggel sikerült pontosan ezt elérnünk! Holnap elvileg az új alkatrészekkel fogunk futni.”

    Stroll, akinek volt egy kisebb kalamajkája a boxbejárati fehér vonallal és annak átlépése miatt kapott is egy figyelmeztetést, erősebb szombatra számít.

    „Van min dolgoznunk az éjszaka folyamán” – vallotta be a kanadai. „Nem tűnünk annyira versenyképesnek, mint Bakuban – egyelőre. Ez a pálya olyan rövid, hogy csupán néhány tizedes javulás is több helyes előreugrást jelent. Még ki kell veséznünk a dolgot, mivel úgy fest, a nagy sebességű pályák nem tartoznak az erősségeink közé. Tudjuk, hogy egyenesben gyorsak vagyunk, ez azonban már nem feltétlen igaz a kanyarokra, ahogyan ezt az elmúlt versenyek bizonyították is. Olyan az autónk, amilyen, és ha úgy sikerülnek a dolgok, jó kis autó ez. Papíron elvileg két-három tizedet érnek a fejlesztések, de az elmélet és a pályán látott valóság között mindig van eltérés, ráadásul ez egy rövid pálya, ahol 10 kanyar alatt talán nem jön ki ez a néhány tized.”

  • Alonso mégsem használja az új motort

    Alonso mégsem használja az új motort

    Fernando Alonsónak vissza kellett váltania a régebbi specifikációjú Honda-motorra, miután a csapat problémát észlelt az egységében.

    A terv szerint az Osztrák Nagydíjon mindkét McLaren a legújabb, hármas specifikációjú Hondát használta volna, az éjszaka folyamán azonban a csapat elővigyázatosságból visszaváltott a régebbi motorra, miután probléma adódott az új egység MGU-H-jával. Természetesen elég lett volna csupán a kérdéses alkatrészt kicserélni, az azonban annyira bonyolult lett volna, hogy inkább az egész erőforrást kiemelték a McLarenből. Rajtbüntetésre nem kell számítani, mivel az újonnan beszerelt motort Alonso már használta korábbi versenyhétvégéken.

    A hármas specifikációjú motor egyébként nem szerepelt rosszul: hatalmas előrelépésre nem szabad számítani, Alonso és Stoffel Vandoorne pénteki top10-es teljesítménye viszont elégedettségre adhat okot Yusuke Hasegawának is.

    „Természetesen az autó teljesítményét nem csak az erőforrás szabja meg” – kezdte a Honda F1-es projektjének vezetője. „A kasztnira is érkeztek fejlesztések, emellett pedig sok múlik a pálya karakterisztikáján. Az adatokat szemlélve viszont nyilvánvaló, hogy a köridő javulásában az erőforrás is szerepet játszott, így ennek nagyon örülünk. Szeretném azt mondani, hogy jó irányba haladunk, de még korai ezt kijelenteni. Annyi bizonyos, hogy folyamatosan csökkentjük a többiekhez képesti hátrányunk, még ha egyelőre ez nem is elég ahhoz, hogy utolérjük az élmezőnyt.”

  • Gyulay Zsolt egyeztetett Chase Carey-vel

    Gyulay Zsolt egyeztetett Chase Carey-vel

    Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója pénteken a Red Bull Ringen találkozott a Formula–1 új főnökével, Chase Carey-vel, akivel a soron következő Magyar Nagydíjat érintő aktuális kérdésekről és teendőkről egyeztetett.

    „Hasznos találkozó volt, fél óra alatt átbeszéltünk minden fontos technikai kérdést, és egy kicsit bemutattam neki magunkat, a Hungaroring működését – nyilatkozta Gyulay Zsolt. – Azt tapasztaltam, hogy az új vezetőség nagyon segítőkész és rendkívül rugalmas. Bár sokuknak még új a Formula–1 világa, nagyon gyorsan alkalmazkodtak hozzá, és ami nekünk, rendezőknek a legfontosabb, mindent megtesznek annak érdekében, hogy népszerűsítsék a sportágat, próbálják még közelebb hozni a nézőkhöz, hogy az egyes helyszíneken is a lehető legtöbben szurkoljanak a versenyzőknek. Nemcsak Chase Carey-vel találkoztam egyébként, hanem Ross Brawnnal és Sean Bratches-zel is váltottam néhány szót, és mindannyian a támogatásukról biztosítottak. Ross Brawn kivételével egyikük sem járt még Budapesten, de a mezőny tagjaitól, a versenyzőktől és a csapatoktól szerencsére csak jót hallottak a városról és a versenyünkről, úgyhogy már nagyon várják a Magyar Nagydíjat. Csakúgy, mint mi.”

     

  • Perez karrierje a ’most vagy soha’ időszakban van

    Perez karrierje a ’most vagy soha’ időszakban van

    Egyre nagyobb ellentét kezd kialakulni a Force India pilótái között, előbb Kanadában, majd Azerbajdzsánban is komoly nézeteltérésbe kerültek egymással. Ausztriában Perez és Ocon is megszólalt ebben a témában.

    A csapat mexikói pilótája az osztrák nagydíjat megelőzően fogalmazott meg egy kisebb kritikát fiatalabb csapattársával szemben.

    „Semmi ilyen dolog nem történt korábban köztem és Nico (Hülkenberg) között. Estebannak meg kell értenie, hogy mit is jelent az a versenyzés amikor nem ütközünk a másikkal.” – mondta Perez.

    Ocon azonban tagadja, hogy lenne bármiféle feszültség is a csapaton belül.

    „Normálisan kommunikálunk egymással, nem érzem, hogy lenne bármilyen nézeteltérés is közöttünk. Ha lenne is bármiféle problémája, akkor se tudnék rá mit válaszolni, mert a csapat szerint is 50-50%-ban vagyunk felelősek a bakui ütközésért. Ez benne van a pakliban, főleg akkor, ha két versenyző nyomja neki és mindent megtesz a jobb eredményért. A pályafutása döntő szakaszba ért, amolyan ’most vagy soha’ helyzetben van, ezért ilyen most. Forma-3-as és GP3-as bajnok vagyok ezért azt gondolom, hogy van megfelelő tapasztalatom a kerék a kerék elleni csatákhoz. Nem fogok változtatni a vezetési stílusomon.” – mondta a 20 éves francia.

  • Carey tagadja a 25 futamos versenynaptár ötletet

    Carey tagadja a 25 futamos versenynaptár ötletet

    Chasey Carey tagadta azon állításokat, hogy céljuk lenne 25 futamot tartani egy szezonban.

    A 21 futamos, 2018-as tervezet már elkészült, de később – például Amerikában – szóba jöhet még pár verseny, ami rekordhosszúságú évadot jelentene.

    25 nagydíj egy évben, lehetséges.”- nyilatkozta Dr. Helmut Marko az osztrák Servus TV-nek.

    Ebben az esetben viszont biztosan két utazó csapattal oldanánk meg az évet. Nekünk nem a versenyszám számít, hanem az, hogy a pilótákon legyen a hangsúly, ne pedig a mérnökökön és a motorok teljesítményén. Ennek véget kellene vetnünk.”- tette hozzá Marko.

    Azt akarjuk látni, ahogy Verstappen, Hamilton és Vettel egymás ellen harcol, ahelyett, hogy megmondanánk nekik, hogy mivel kell éppen spórolniuk, milyen kímélő motor programot kell használniuk.

    A Forma-1 új ügyvezetője, Carey is úgy látja, hogy vannak fontosabb megvitatandó dolgok ,mint a 25 futamos naptár. „Mi ezt sosem javasoltuk.”- magyarázta. „Pusztán más futamrendezési lehetőségekről beszéltünk, mint például egy új verseny New Yorkban, vagy Miamiban, de egy 25 vagy 23 futamos szezon egyelőre szóba sem került. Most az a célunk, hogy a meglévő 21 futamot minél jobban csináljuk meg minden szempontból. Legyen 21  szuper versenyünk.” – zárta gondolatait Carey.

     

  • Hamilton 5 rajthelyes büntetést kapott

    Hamilton 5 rajthelyes büntetést kapott

    A brit pilóta a pénteki két szabadedzést az élen zárta, azonban egy nem tervezett váltócsere miatt, 5 rajthelyes büntetést kapott.

    Mivel egy sebességváltónak 6 futamot kell kibírnia, s a hibás egység még nem teljesített ennyit, cseréjével automatikusan járt a büntetés.

    A Mercedes csapat már kedd óta sejtette hogy gondok lehetnek Hamilton váltójával és jelezték az FIA felé, hogy cserélni szeretnék a hibás komponenst. Ezt a kérést Jo Bauer az FIA ellenőre továbbította is a stewardoknak.

    Lewis Hamilton egyébként nagyon elégedett volt az autója viselkedésével mind a kettő tréningen. Vasárnap a legjobb esetben is csak a hatodik helyről kezdheti meg a versenyt.

  • Horner: Sainz marad az STR-nél, punktum

    Horner: Sainz marad az STR-nél, punktum

    Christian Horner erélyesen helyrerakta Carlos Sainzot, miután a fiatal spanyol elkezdte pedzegetni, hogy 2018-ra nem marad a Toro Rossónál.

    Sainz jövőre a Red Bull egyik ülését nézte ki magának, és még ha erre kicsi is az esélye, „valószínűtlennek” tartja, hogy lehúzzon egy negyedik szezont a Toro Rossónál. Horner azonban kategorikusan kijelentette, hogy Sainznak szerződése van 2018-ra és nem megy sehova.

    „Érvénybe léptettük az opciós jogunk, így szerződés köti hozzánk” – utalt Sainz helyzetére a Red Bull csapatfőnöke. „2018-ra és 2019-re is van rá opciós jogunk, jövőre tehát megint Toro Rossóban fog ülni – nem tudom, mit hisz, hol máshol lenne helye! A szerződések egyértelműek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy eleve a Red Bull évekig tartó befektetésének és támogatásának köszönhetően kapott egyáltalán lehetőséget az F1-ben; kissé alamuszinak tartom, hogy ilyen megjegyzéseket tesz, miközben az óriási mennyiségű támogatás miatt van itt. A Red Bull nélkül ma nem ülne F1-es autóban.”

    Sainz tavaly visszautasította a Renault ajánlatát, a pletykák viszont ismét felröppentek, csak hogy Horner kíméletlenül le is csapja őket.

    „Nem tudom elképzelni ezt a helyzetet” – mondta Horner azzal kapcsolatban, kölcsönadják-e Sainzot a Renault-nak 2018-ra. „Jelenleg a Toro Rosso a Renault előtt van és remek munkát végeznek – nem lenne értelme kölcsönadnunk.”

    Néhányan még azt is felvetették, Daniel Ricciardo azeri győzelmének kihatása lehet az ausztrál vagy Max Verstappen szerződéseire.

    „Emiatt semmi változás nem történik a szerződésekben” – jelentette ki Horner. „Nagyon is egyértelmű, kik lesznek jövőre a versenyzőink, akiknek a rajtszáma pontosan ugyanaz lesz, mint idén. Nincs mit leközölni: a szerződések világosak, vagyis mindkét versenyző 100%-osan le van kötve 2018-ra.”

  • Hamilton és Vettel nem akarják Alonsót

    Hamilton és Vettel nem akarják Alonsót

    Miközben Lewis Hamilton és Sebastian vettel csatározásásról szólt az elmúlt két hét, a háttérben az a pletyka járja, hogy Fernando Alonso menedzsere a McLaren-Hondánál ütőképesebb csapatnál keres épp helyet a spanyolnak. Úgy tudni, Luis Garcia Abad a Merecdesszel és a Ferrarival is tárgyal. Elsőre talán merésznek tűnik a próbálkozás, azonban jelen állás szerint még lehet is értelme a dolognak, hiszen még Valtteri Bottas helye hivatalosan nem biztosított a Mercedesnél 2018-ra, illetve az sem biztos még, hogy Kimi Räikkönen marad a Ferrarinál.

    Megkérdeztük hát Ausztriában a „lökdösődőket”, hogy mit szólnának hozzá, ha Alonso lenne jövőre a csapattársuk?

    „Én elégedett vagyok a mostani csapattársammal, szóval nem gondolkodom ezen jelenleg.” – felelte Hamilton, aki korábban már volt Alonso csapattársa, 2007-ben, a McLarennél.

    „Nos, nem az én hatásköröm a versenyzők szerződése, de ha mondanom kell valakit, én Kiminek jobban örülök.” – mondta Vettel.

    [poll id=”14″]

  • A Ferrari búcsút intett vezető motormérnökének

    A Ferrari búcsút intett vezető motormérnökének

    Távozott a Ferraritól Lorenzo Sassi, az erőforrásért felelős főmérnök. Ugyan a csapattól még nem érkezett hivatalos bejelentés, több megbízható forrás is megerősítette a hír igazságtartalmát – az olasz Il Giornale pedig azt állítja, hogy Sassi menesztése egyenesen Sergio Marchionne közbelépésének eredménye. Az egyelőre nem ismeretes, hogy a Fiat-csoporton belül kap-e új munkát vagy végérvényesen elhagyta a céget.

    Az események gyorsan zajlottak, Sassit ugyanis csupán az elmúlt néhány nap során küldték el, ami annak fényében meglepő lépés, hogy a Ferrari idén jelentős előrelépéseket tett motorügyileg; sokan már azt is ki merik jelenteni, hogy a Mercedes és a Ferrari erőforrásai között csak minimális különbség van. További híresztelés Maranello háza tájáról, hogy az olasz istálló egy alaposan átkalapált és fejlesztett erőforrással érkezik a Brit Nagydíjra, hivatalos bejelentés azonban még erről sem született.

    Sebastian Vettel sem könnyített a helyszínen tartózkodó újságírók életén, amikor a témával kapcsolatos kérdéseket tettek fel neki: a német „nem tudta, mire céloznak” a sajtósok, és azt javasolta, „kérdezgessenek kicsit magasabban lévő embereket”.

  • Pérez: Oconnak okosabbnak kell lennie

    Pérez: Oconnak okosabbnak kell lennie

    Sergio Pérez elvárja Esteban Ocontól, hogy megértse, hol hibázott a Force India bakui háziütközésében, és ennek alapján változtasson a versenyzési hozzáállásán.

    A Force India akár kettős dobogót is szerezhetett volna a két héttel ezelőtti Azeri Nagydíjon, ám egy safety caros újraindítást követő balesetben minden esélyük elúszott, Péreznek pedig a versenyt is fel kellett adnia. A mexikói szerint az ütközés egy kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna, azonban nem hiszi, hogy csapaton belüli szabályok bevezetése lenne a megoldás a problémákra – inkább Oconnak kellene változtatnia a mentalitásán.

    „Szabálykönyv helyett inkább Estebannak kellene megértenie, mit jelent a versenyzés szó” – nyilatkozta Pérez Ausztriában. „Ha szabad kezet kaptok a versenyzésben, de ezek után beletolod a csapattársad a falba, az nem a legjobb út előre. Szerintem van olyan intelligens, hogy megértse, hol hibázott és a csapat érdekeiben kissé változtatnia kellene a hozzáállásán. Egész egyszerűen Estebannak meg kell értenie, mit jelent a versenyzés: csak versenyzést a másik autó ellen, nem beleütközést. A rajtrácson lévő összes csapattárs szerint szabadon versenyezhet, amíg körültekintően bánnak a csapattársukkal és a többi riválissal. A Nicóval eltöltött négy évem alatt egyetlenegyszer sem voltak problémáink és mindig szabadon versenyezhettünk egymással.”

    Pérez szerint a bakui incidens azért is különösen fájó, mert már belenyugodott a pozícióvesztésbe Ocon ellenében.

    „Az előzés már megvolt” – fűzte hozzá. „Nem hiszem, hogy a rázókövet kellene hibáztatnunk, mert már az egyenesben voltunk és egyenesen is mentünk egymásba. Már előttem volt addigra, de ennek ellenére nem hagyott nekem elég helyet; semmi szükség nem volt a kontaktra. Nem kell zseninek lenned ahhoz, hogy felfogd, mi történt.”

    Pérez és Ocon még nem beszélték meg a történteket, de a mexikói kiemelte, a Force India roppant elégedetlen volt a végeredmény láttán, különösen a Kanadai Nagydíjon történtek fényében.

    „Ami Bakuban történt, a csapat szempontjából teljességgel elfogadhatatlan” – mondta Pérez. „Az eddigi csapattársaimmal mindig nagyon kiélezett volt a küzdelem, de sosem értünk el egy olyan szintet, amikor indokolatlanul beleütközöl a másikba. Ennek voltaképpen a csapat itta meg a levét.”