Kategória: Formula 1

  • Gyorshír: Wehrlein a boxutcából rajtol

    Gyorshír: Wehrlein a boxutcából rajtol

    Pascal Wehrlein motorcsere miatt csak a boxutcából vághat neki az Osztrák Nagydíjnak.

    A Sauber tempó tekintetében egész hétvégén jócskán le volt maradva a többi csapattól, amelyet időmérős produkciójuk is tükrözött: Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein az utolsó sorba kvalifikált. Wehrleinnak azonban további problémák miatt a boxból kell elrajtolnia.

    „Sajnos nem tudtunk ennél többet kihozni az időmérőből” – nyilatkozta a német. „A pénteki szabadedzés óta motorproblémákkal küszködök, ami hozzájárult a tempóhiányomhoz, különösen az egyenesekben.”

    Eső esetén a helyszín még akár szerencsét is hozhat Wehrleinnak, aki tavaly itt szerezte meg első F1-es pontját a Manor színeiben.

  • Bottas nem segít Hamiltonnak

    Bottas nem segít Hamiltonnak

    Valtteri Bottas nem fogja csak azért feltartani Sebastian Vettelt az Osztrák Nagydíjon, hogy segítse Lewis Hamilton bajnoki esélyeit.

    Hamilton a harmadik helyet szerezte meg a spielbergi időmérőn, azonban váltócsere miatt csak a nyolcadik helyről rajtolhat, hat hellyel a vetélytárs Vettel és héttel a pole-t megszerző Bottas mögül.

    „Amennyire én láttam a verseny előtti jegyzetekben, nem volt szó ilyesmiről” – utalt Bottas az esetleges csapatjátékosi szerepkörre. „A jó rajtra kell koncentrálnunk és arra, hogy lehetőség szerint megnyerjük a futamot. Lewis vissza tud onnan jönni, ahonnan rajtol; ha elkezdesz játszadozni, a saját dolgod nehezíted meg, mert ha a mögötted jövő autó elkapja a szélárnyékod és DRS-e is van, egyetlen apró hiba és ők nyerik a versenyt.”

    Hamilton egyetértett csapattársával és inkább a futamgyőzelem megszerzésére buzdítja a finnt.

    „Nincs értelme Valtterinek lelassítania, szóval nyomja csak olyan keményen, ahogyan tudja, és nyerjen” – mondta a brit, akinek 2014-ben már sikerült a kilencedik helyről a másodikig előreverekednie magát. „Egész hétvégén Valtteri volt a leggyorsabb, így nem is igazán gondolok a győzelemre. Biztos vagyok benne, hogy akkor [2014-ben] sokkal nagyobb tempóelőnyünk volt a többi autóval szemben, így most valószínűtlenebbnek tartok egy olyan eredményt. De mindent beleadok majd, és természetesen nagyon örülnék, ha sikerülne.”

  • Verstappen beismerte, túl agresszív volt az időmérőn

    Verstappen beismerte, túl agresszív volt az időmérőn

    A túlzott agresszivitás okozta Max Verstappen kicsúszását az Osztrák Nagydíj időmérőjén, amikor a sárga zászlónál elvesztegetett időt próbálta visszahozni.

    A Red Bull hollandjának három próbálkozása is volt a Q3-ban, miután sikerült megspórolnia három szett vadonatúj ultralágyat, azonban az utolsó percekben a nyolcas kanyarnál kicsúszott a kavicságyba. Akkortájt Verstappen a hatodik helyen állt, és a kör korábbi részében elvesztett időt próbálta visszahozni a hetes-nyolcas S-kanyarban, végeredményben sikertelenül.

    „Az egyes és hármas kanyarokban minden remekül haladt, de a hármasból kifele sárga zászló volt érvényben, így nem használhattam a DRS-t és két és fél tizedet ott kellett hagynom” – magyarázta Verstappen. „Azonban így is csak másfél tizedre voltam az addigi köridőmtől, ezért nem vettem el. A hatos kanyarban egalizáltam, így azt gondoltam, még mindig van esélyem mondjuk az ötödikig előrejönnöm. A hetesben viszont kicsit túl korán léptem a gázra és kitört az autó hátulja. Ilyen mindenkivel előfordul, sárga alatt eleve annyi a körödnek, de próbáltam még egy tizedet kihozni belőle valahogyan.”

    Verstappen végül maradt a hatodik helyen (ami Lewis Hamilton büntetése miatt ötödik lesz), de csak 87 ezreddel kapott ki csapattársától, Daniel Ricciardótól, a lemaradás nagy részét pedig úgy érzi, a hármas hajtűben szedte össze.

    „A hármas kanyarban az egész időmérő alatt nehezen találtam meg az ideális ívet” – mesélte a holland. „Sokféle ívvel próbálkoztam, de a Q3-ra csak még nehezebb lett. Az első mért körömön pont itt vesztettem időt, a második alkalommal pedig már az első kanyarban megcsippentettem a belső rázókövet – nem vagyok valami elégedett magammal.”

    Ricciardo egy hellyel előrébb végzett a másik Red Bullban, és habár úgy érezte, volt még az autóban, szerinte nem tudta volna átugrani Kimi Räikkönent a harmadik helyért.

    „Kimi pont előttem volt a pályán, így láttam, hogy ő is elkapta a sárgát” – nyilatkozta Ricciardo. „Amikor megnéztem az idejét, biztos voltam benne, hogy tudnék egy tizeddel gyorsabban menni és megfutni, amit Kimi futott. De szerintem ezzel egy időben ő is tudott volna javulni, így hogy rövidre zárjam a sztorit, szerintem ez volt a maximum, amit elérhettem.”

  • Alonso szerint a McLaren már Q3-as szinten van

    Alonso szerint a McLaren már Q3-as szinten van

    Egy majdnem top10-es kvalifikáció láttán Fernando Alonso úgy érzi, a McLaren „normál körülmények között” Q3-as erővé nőtte ki magát.

    Alonso a 12. helyet szerezte meg az Osztrák Nagydíj időmérőjén, ám mindössze 52 ezreddel maradt el a 10. helyen becsusszanó Esteban Ocon mögött, és mindezt annak ellenére, hogy problémák miatt kénytelen volt visszaváltani a Honda régebbi specifikációjú motorjára.

    „Jó volt” – jött a tömör értékelés Alonsótól. „Elégedett vagyok a mai köridőkkel és a teljesítménnyel. Egész hétvégén jól éreztem magam az autóban, és úgy vélem, ezzel a pozícióval a maximumot nyújtottuk. A csapat nagyon keményen dolgozik a helyzet javításán, versenyenként nem is tudom, mennyi fejlesztéssel érkezünk, és a motorból is mindig új specifikációt hozunk, amikor csak lehet. Mostanra elérkeztünk oda, hogy normál körülmények között a Q3 közelében vagyunk, ami mindenképpen jó hír. A megbízhatóságon azonban még így is van mit javítanunk; remélem, láthatunk majd erre utaló jeleket az elkövetkező hetek során. A 12. helyről rajtolva elég közel vagyunk [a pontokhoz], így egy jó rajttal vagy jó stratégiával már bent is vagy az első tízben. Ez a célunk.”

  • Massa tanácstalanul áll a Williams gyengélkedése mögött

    Massa tanácstalanul áll a Williams gyengélkedése mögött

    Felipe Massa nagyon megdöbbent azon, hogy csapata mennyire szenvedett az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén. Előzetesen sokat vártak ettől a helyszíntől, hiszen három évvel ezelőtt még ő indulhatott a poleból.

    A Williams az idei leggyengébb kvalifikációján van túl, ugyanis Felipe Massa a 17., míg csapattársa – a Bakuban még dobogón végző – Lance Stroll pedig csak a 18. rajtkockát szerezte meg.

    Az időmérőt követően Massa elmondta, hogy minél hamarabb meg kell érteniük, hogy miért nem tudták megfelelően munkára bírni az abroncsokat.

    „Egész hétvégén küszködtünk az új gumik felmelegítésével. A mai időmérőn pedig már még nehezebb feladat elé állítottak minket. Nagyon csalódott vagyok, mert nem számítottunk ilyen jellegű problémára a hétvége előtt. A mezőny elején kellene harcolnunk, nem pedig a végén.” – kezdte Massa.

    „Ez az egész nagyon furcsa, mert a pénteki nap folyamán a használt gumikon nagyon jól működött az autó, szombaton viszont már az újakon sem. Nem értjük ennek az okát.” – tette hozzá a brazil.

    Csapattársa Stroll, aki minimális különbséggel maradt csak el Massától, így látja a csapat helyzetét:

    „Nagyon kemény hétvége ez számunkra. Megpróbáltunk az autó egyensúlyán javítani, de még így is sok időt veszítettünk a nagy sebességű kanyarokban a többi autóhoz képest. Viszont volt pozitívum is a hétvégében, a hosszabb etapjaink sokkal biztatóbbak, mint az időmérős tempónk. Ez némi reményt ad nekünk a futamra, de iszonyatosan nehéz nap elé nézünk.”  – jegyezte meg Stroll.

  • Vettel: A saját versenyünkre koncentrálunk

    Vettel: A saját versenyünkre koncentrálunk

    Sebastian Vettelt nem foglalkoztatja Lewis Hamilton nyolcadik rajthelye, inkább a „saját versenyünkre” fog koncentrálni a Ferrarival együtt.

    Hamilton a harmadik helyet szerezte meg az Osztrák Nagydíj időmérőjén, egy nemtervezett váltócsere miatt azonban csak a nyolcadikról rajtolhat el. A pole pozíciót a másik Mercedesszel Valtteri Bottas csípte el éppenhogy (42 ezreddel) Vettel elől, ennek megfelelően pedig a német nem bánkódik a második hely láttán.

    „A Q3 egész jó volt, elégedett voltam a körömmel” – nyilatkozta Vettel. „Ami jön, az néha el is megy – néhányszor már én jöttem ki jobban a szoros időmérők tekintetében, különösen Valtteri ellen, most azonban nem így alakult, szépen csinálta. Valtteri azt mondta, volt még tartalék az autóban, én viszont elég boldog voltam ezzel a körömmel is; talán az utolsó kanyarban ott maradt egy hajszálnyi, de elég rövid itt a kör, nehéz összerakni mindent. Összességében elégedett vagyok, az autó jól viselkedett, és szerintem a pénteki naphoz képest nagyot léptünk előre, amit remélem, a versenyen is meg tudunk ismételni.”

    Vettel nem bocsátkozott feltételezésekbe, amikor Hamilton rajtpozíciójáról kérdezték.

    „Majd kiderül, hosszú a verseny és sok minden megtörténhet” – jött a meglepő komment a némettől. „Szerintem a saját versenyünkre kell csak koncentrálnunk. Nehéz lesz Valtteri ellen, egész hétvégén nagyon gyors volt, pénteken is jó tempót diktált, szóval majd meglátjuk – jó futamnak nézünk elébe.”

  • Ricciardo: Verstappen a pályán nem tinédzser

    Ricciardo: Verstappen a pályán nem tinédzser

    A Red Bull Racing ausztrál pilótája csodálattal beszélt 19 éves csapattársáról, aki szerinte pilótaként érettebb a koránál.

     Az idei év egyelőre nem úgy alakul az energia italosok számára, mint ahogy azt szeretnék, nincs meg a tempójuk és a Renault erőforrás sem a legmegbízhatóbb, azonban a pilóták kapcsolatára nem lehet panasz. Legutóbb például Daniel Ricciardo beszélt szuperlatívuszokban fiatalabb társáról.

    „A korából adódóan még nagyon fiatal, de ez a pályán egyáltalán nem látszik. Nagyon szenvedélyes, már ami a versenyzést illeti. Intelligens srác és nagyon ért az autók technikai részleteihez. Elég sok mindenben hasonlítunk is egymásra, mindketten határozottak és ambiciózusok vagyunk.” – mesélte Ricciardo az ESPN-nek.

    Mióta csapattársak azóta nehéz összehasonlítani az egymáshoz mért teljesítményüket, ugyan az ausztrál 52 ponttal többet gyűjtött tavaly Verstappennél, de a holland csak szezon közben érkezett a bikákhoz. Idén is Ricciardo áll jobban, de márkatársa az elmúlt két futamon technikai probléma miatt kiesett.

    Ami az időmérős párharcukat illeti, ott már 5:3 arányban Verstappen vezet. Egy biztos, eddig a szerencse döntötte el kettejük idei párharcát, ami miatt Verstappen komoly kritikákat fogalmazott meg a Renault-val szemben.

    „Ebben a helyzetben bárki frusztrálttá válhat, de fontos ilyenkor megőrizni a higgadtságunkat. Az ő helyzete még annyiban rosszabb, hogy általában jó pozícióban éri el őt a balszerencse. Nem szabad ezen rágódni, dolgozni kell tovább. Szüksége lenne egy jó hétvégére, hogy újra magabiztos lehessen.” – tette hozzá.

  • Ocon még nincs képben a Mercedesnél

    Ocon még nincs képben a Mercedesnél

    Sokak várakozását felülmúlja egyelőre Esteban Ocon idei teljesítménye, a Mercedes által támogatott francia pilóta nagyon hamar felvette a középmezőny tempóját és sokszor megszorongatja jóval rutinosabb csapattársát. Emiatt joggal merültek fel olyan kérdések, hogy a Mercedes a közeljövőben számít-e a versenyzőjére a gyári istállónál.

    A Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff beszélt a csapatot érintő pilóta helyzetről, amelyben kihangsúlyozta, hogy jelenleg meg vannak elégedve Bottas teljesítményével, de még korai lenne a szerződés hosszabbításról beszélni.

    Mint ismert, a tavaly év végén váratlanul visszavonuló Nico Rosberg helyére szerződtették a németek Bottast, akivel azonban csak egy évre állapodtak meg, ugyanis több nagy nevű pilóta szerződése is lejár 2017 végén, többek között Fernando Alonsoé is. A sajtó szerint a kétszeres bajnok a legesélyesebb, hogy Hamilton csapattársa legyen jövőre, azonban Ocon egyre javuló teljesítménye kellemes problémát okozhat a címvédő alakulatnál.

    „Esteban egyelőre nem szerepel a terveink között. Ő még túl fiatal. Remek srác, szép jövő vár rá, de még nem áll készen arra, hogy Hamilton csapattársa legyen.” – mondta Wolff a finn C More csatornának.

  • Jövő héten már tesztelik a „Shieldet”

    Jövő héten már tesztelik a „Shieldet”

    Az első képpel együtt az FIA azt is bejelentette, hogy a jövő heti Brit Nagydíjon már tesztelik is az ún. Shieldet (pajzsot).

    Ismert tény, hogy az FIA 2018-ra mindenképpen szeretne valamiféle fejvédelmi rendszert, az eredetileg kiötlött halo/glória azonban inkább negatív érzelmeket váltott ki a pilótákból és rajongókból egyaránt. Erre válaszként született a Shield, amelynek tesztelését a monzai hétvégére ütemezték be. A fejlesztési folyamat azonban a vártnál gyorsabban zajlott, ennek köszönhetően pedig már a jövő heti Brit Nagydíj első szabadedzésén ki tudják próbálni a Shieldet a Ferrari révén; a szélvédőre hajazó plexit egyébként az olasz Isoclima gyártja, amely más professzionális versenyszériák számára is készít termékeket.

    A képen látható verzió egyelőre nem a végleges, de sokan már az alapkoncepciót is esztétikusabbnak tartják, mint a halót. A fejvédelemről viszont nem nyit vitát az FIA: az irányító testület értesítette a csapatokat, hogy a 2018-as autókon mindenképpen lesz majd fejvédelem, és ha a Shieldet nem sikerül megfelelő szintre fejleszteni addigra, akkor elkerülhetetlen lesz a halo bevezetése.

  • Az FIA változtatott az osztrák rázóköveken

    Az FIA változtatott az osztrák rázóköveken

    A versenyzők panaszkodására (és a látható autósérülésekre) hallgatva az FIA megváltoztatta a Red Bull Ring utolsó két kanyarjában lévő rázóköveket.

    Max Verstappen finoman szólva sem volt elégedett a pálya rázókő-filozófiájával, amelyet túlságosan extrémnek tartott. A Red Bull Ring számos kanyarának kijáratánál (az egyesben, hármasban, hatosban, nyolcasban, kilencesben és tízesben) találhatók ún. hurkák és egyéb marcona kinézetű rázókövek. Több pilótának volt szerencséje közelebbről is megismerkednie velük – Carlos Sainz járt talán a legrosszabbul, neki ugyanis a rázókővel való találkozást követően azonnal véget is ért az edzés, emellett Romain Grosjean és Felipe Massa autójáról is leszakadt néhány elem. Verstappen tavaly járt pórul, amikor átbucskázás közben eltört a felfüggesztése, és egyelőre úgy fest, még mindig nem barátkozott meg velük.

    „Megint ezek a sárga rázókövek” – sóhajtott a holland. „Szerencsére nem szedtem össze semmilyen nagyobb sérülést, amikor lecsúsztam. Szerintem az ilyen rázókövek nem F1-es autóknak valók, nem erre tervezik őket. Nem ez a legnagyobb tapadással és sebességgel rendelkező pálya a naptárban, így ha kicsúszol, nagyon nehéz elkerülni a rázóköveket vagy a kavicságyat, ahogy azt ma sokan megtapasztalhatták.”

    Az FIA az éjszaka folyamán kissé átalakította a problémásabbnak tűnő 9-es és 10-es kanyar rázóköveit: a kilencesben kijavították a kicsúszások során megsérült hurkákat és a körülöttük lévő földszakaszt, amely elkopott és így a kelleténél jobban kiemelte a rázóköveket a földből. A tízesben pedig két fekvőrendőrt közelebb vittek a pályához, így a kilencesben kicsúszó versenyzők, ha elég széles ívet vesznek, teljesen elkerülhetik azokat.