Kategória: Formula 1

  • Chase Carey kimaxolta a szimpátia faktort az Osztrák Nagydíjon

    Chase Carey kimaxolta a szimpátia faktort az Osztrák Nagydíjon

    Chase Carey, a Forma-1 új „ura” igazi amerikai lazaságot prezentált az Osztrák Nagydíj hétvégéjén.

    Kávéjával fel-alá sétált a paddockban, sőt az F2-es paddockba sem degradált neki átmenni, körülnézni. A „vörös szőnyeges” érkezésekkor ugyanúgy megállt autogramot osztani, és szelfizni a rajongókkal, mint a versenyzők, ráadásul szombat este a Legends Parade kezdetén bepattant Neel Jani mellé egy 1981-es Porsche 936-ba – sisak nélkül -, és tettek egy tiszteletkört, amit Carey végigintegetett. (És még a bajsza sem egyenesedett ki a menetszéltől! 😀 )

    Varga András fotói.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”26″ gal_title=”Chase Carey Le Mans autóban”]

  • A Ferrarihoz fordult motorért a McLaren?

    A Ferrarihoz fordult motorért a McLaren?

    Elég vad pletykák jelentek meg a világsajtóban, miszerint a Hondával szakítani igyekvő McLaren a Ferrarinál jelentkezett be új motorért, legalábbis egy olasz szaklap szerint.

     A tekintélyes olasz sportlap a La Gazzetta dello Sport közölt egy cikket a McLaren motor mizériájáról. Ezen cikk legérdekesebb része az volt, hogy Wokingban minden szóba jöhető motorszállítót megvizsgálnak. Az olaszok kiemelték, hogy állítólag a Ferrari felé már jelezték a McLaren elöljárói, hogy szívesen vennének tőlük motort.

    „Ez egy drámai és kiszámíthatatlan forgatókönyv lenne. Évekkel ezelőtt ez még elképzelhetetlen lett volna, de ma már nem.” – írták a McLaren-Ferrari házasságról.

  • Marchionne megkérdőjelezte az új motorformulát

    Marchionne megkérdőjelezte az új motorformulát

    A sportágban az erőforrás terén újabb változások vannak kilátásban. Jelenlegi állás szerint a hibrid hajtásláncok maradnának, ám a rendszerből száműznék a nehéz és drága hőenergia- visszanyerő rendszert valamint a motorokat két turbófeltöltővel is ellátnák 2020-tól.

    „Dupla turbó az elektromos motor helyett?”- idézte a La Gazetta dello Sport a Ferrari elnökét Ausztriában. „Ma reggel elmondtam a Libertynek: Hiba lenne egy olyan erőátviteli rendszert bevezetni, ami nem hivatott követni a technológia fejlődését.”

    „Vagy csináljunk valami okos és hatékony dolgot a fejlesztésekkel, vagy inkább felejtsük el ezt a rendszert. Ahelyett, hogy kiszerelgetjük a modern hibrid motorok alkatrészeit, vissza is lehetne térni a V12-es szívómotorokhoz is. El kell döntenünk, mit akarunk.”- jelentette ki Marchionne.

  • Rövidhír: Tényleg távozott a Ferrari egyik kulcsembere

    Rövidhír: Tényleg távozott a Ferrari egyik kulcsembere

    Sergio Marchionne megerősítette, hogy a Ferrari erőforrás részlegének főnöke, Lorenzo Sassi elhagyta a csapatot.

    A Ferrari elnöke a La Gazzetta dello Sportnak erősítette meg, hogy a hír igaz.

    „Sassi folytatja karrierjének fejlesztését. Így volt ez Cardile esetében is.” – mondta.

  • A Red Bull innentől kezdve bekeményít

    A Red Bull innentől kezdve bekeményít

    A Red Bull figyelmeztette riválisait: innentől kezdve csak még jobbak lesznek.

    Két héttel azerbajdzsáni győzelme után Daniel Ricciardo ismét a dobogóra állt, méghozzá nagyon is kecsegtető tempót diktálva, ugyanis csak hat másodperccel maradt el a győzelmet megszerző Valtteri Bottastól és viszonylag könnyedén maga mögött tudta tartani a másik Mercedesszel előretörő Lewis Hamiltont. A Red Bull motorteljesítménybeli hátránya ellenére tudott ilyen erős pozícióban zárni, az elkövetkező versenyeken pedig, ahol nem számít annyira a motorerő, még veszélyesebbek lehetnek a Ferrarira és a Mercedesre.

    „Reméljük, hogy a tradicionálisabb pályákra érkezve még többet faraghatunk a lemaradásunkból” – bizakodik Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Amikor Hamiltonnak megjött az üzenet, hogy tekerje fel a motorját az utolsó 10-15 körre, ami körönként négy-öt tizedet jelentett neki, még akkor is képesek voltunk tartani a pozíciónkat. Tíz másodpercen belül végeztünk a győztes autóhoz képest, és mindezt safety caros fázis nélkül. Kétségtelenül előreléptünk, és ennél már csak jobbak leszünk. A gyárban mindenki eszméletlen keményen dolgozik; remélhetőleg továbbra is kerülnek majd fel a teljesítményt szerző alkatrészek az autóra, és egyaránt remélem, hogy motorfronton is javulni fognak a dolgok.”

    Ricciardo az elmúlt öt futam mindegyikén a dobogón végzett – megsüvegelendő teljesítmény, ha figyelembe vesszük, hogy elvileg az első négy helyen a Ferrarinak és a Mercedesnek kellene végeznie –; ennek is köszönhető, hogy az összetettben az ausztrál még lőtávolban van Sebastian Vettelhez képest, habár az esélyei nem túl nagyok a bajnokság megnyerésére.

    „Hihetetlenül jól vezet” – dicsérte pilótáját Horner. „Ausztriában hiba nélkül hozta a versenyt, az első körben is zseniális volt, ahogy Kimit megelőzte – határozott, de sportszerű –, és az utolsó tíz köre pedig mind időmérős kör volt. A második szektorban igazán nagyot kellett alkotnia, hogy kívül kerüljön a DRS-zónából vagy hogy a célegyenesnél nyolctizedes előnye legyen, nehogy Lewisnak kedve szottyanjon megelőzni, és pontosan ezt is tette. Hatalmas nyomás alatt volt, mint Montréalban, de ezúttal is teljesített. Zsinórban az ötödik dobogóját húzta be, köztük egy nagydíjgyőzelemmel, méghozzá olyan pályákon, ahol nem éreztük magunkat a legkényelmesebben. Az utóbbi három pályán kiütköztek a gyengeségeink is, így két harmadik hely és egy győzelem elég tisztességes.”

  • Vasseur a Sauber új csapatfőnöke

    Vasseur a Sauber új csapatfőnöke

    Az ex-Renault-csapatfőnök Frederic Vasseur lesz a Sauber új csapatfőnöke.

    Az Azeri Nagydíj előestéjén jelentették be, hogy Monisha Kaltenborn azonnali hatállyal, „közös megegyezés alapján” elhagyja a Saubert. A svájci istálló két versenyhétvégét csapatfőnök nélkül húzott le, ma azonban kinevezték a favoritnak tartott Fred Vasseurt, a pozíciót viszont csak a Brit Nagydíjat követő hétfőtől tölti be hivatalosan. Pascal Picci, a Sauber elnöke az alábbi szavakkal köszöntötte a francia szakembert: „Frederic Vasseur hosszú és sikeres karrierje a nemzetközi motorsport legmagasabb szintjein önmagáért beszél, és a legnagyobb örömmel üdvözöljük őt a Sauber kötelékében.”

    Vasseur az elmúlt két szezont a Renault színeiben töltötte, először versenyigazgatói pozícióban, majd 2017-re csapatfőnökké léptették elő. A téli holtszezonban azonban a két francia búcsút vett egymástól, a hivatalos indoklás pedig kísértetiesen hasonlított a Kaltenborn menesztését követő közleményhez: a szakítás közös megegyezéssel történt a csapat jövőjét illető eltérő nézetek és vélemények miatt. A Sauberhez érkezve Vasseur rögtön halmozta az élvezeteket: csapatfőnöki munkaköre mellé a Sauber Motorsport AG ügyvezető és vezérigazgatójává is kinevezték.

    „Nagyon büszke vagyok, hogy csatlakozhatok a Sauber Motorsport AG-hez” – mondta Vasseur. „Szeretném megköszönni a cég részvénytulajdonosainak, hogy megtiszteltek a bizalmukkal. A Hinwilben lévő létesítmények, továbbá a munkaerő tehetségessége és ambíciója valóban lenyűgöztek, és alig várom, hogy tapasztalatommal és elkötelezettségemmel hozzájárulhassak a csapat sikeréhez és minden embert a megfelelő irányba kormányozhassak. Szilárd meggyőződésem, hogy együtt nagyratörő célokat is elérhetünk. Már várom, hogy elkezdhessem a közös munkát a versenyzőinkkel, a mérnökeinkkel és a teljes személyzettel, és hogy támogathassam a csapat fejlődésének következő szakaszát.”

    Vasseur kinevezésének hosszabb távú kihatása is lehet a Sauber jövőjére, amely a Hondával kötött megállapodása ellenére a hírek szerint még nem döntött jövő évi motorszállítója kilétéről.

  • Verstappen és Ricciardo focizni mentek!

    Verstappen és Ricciardo focizni mentek!

    Daniel Ricciardo és Max Verstappen ellátogattak a Red Bull fociakadémiájába. A FC Red Bull Salzburg otthonában a két pilótára feladat is várt. Miután felvették a névre szóló stoplis cipőiket, és Ricciardo nem ivott belőle, elkezdődhetett a küzdelmük. Előbb a felső lécet kellett eltalálniuk a versenyzőknek, majd jöhetett a kapáslövés. Nos, a lelkesedés ellenére nem fog bővülni sem a holland, se az ausztrál labdarúgó válogatott.

  • Mégsem lesz Sauber-Honda 2018-ban

    Mégsem lesz Sauber-Honda 2018-ban

    Remélhetőleg senki nem vásárolt még Sauber-Hondás csapatszuvenírt, több forrás szerint ugyanis a nemrégiben bejelentett együttműködést visszafújták.

    Kedden szivárgott ki először Németországból a híresztelés, hogy Monisha Kaltenborn távozása miatt a Honda felbontotta a Sauberrel kötött motorszállítói egyezségét. Habár a híresztelésből lassan hír lesz, közeli források szerint a szakítás oka nem ebben keresendő – a Sauber és a Honda szerződését elviekben sosem aktiválták élesben, a svájci istálló tulajdonosai pedig úgy döntöttek, jobban örülnének egy másik motorszállítónak.

    „Ez színtiszta médiaspekuláció” – hárította el a kérdéseket egy hondás szóvivő. „Nem kommentáljuk az esetet. A Honda és a Sauber kapcsolata nem változott meg.”

    Ez utóbbi lényegében igaz, ha valóban sosem volt érvényes szerződés köztük, amelyért egyébiránt az Azeri Nagydíj előestéjén távozó Kaltenborn volt a felelős. A Saubert is birtokló Longbow Finance elnöke, Pascal Picci akkor a „cég jövőjét illető eltérő véleményeket” citálta Kaltenborn „közös megegyezésen alapuló” menesztésének okaként, amely véleménykülönbség alatt valószínűleg a Honda-ügyletet kell érteni, a tulajdonosok ugyanis azonnali versenyképességet akarnak a csapattól látni, ehhez pedig elkerülhetetlen egy élvonalbeli erőforrás. Hogy ez pontosan mit takar, arról még nem lehet tudni, Piccit pedig nem lehetett elérni.

    A Sauber idén valóban szenvedősebbre vette a figurát, miután Kaltenborn egyéves, fejlesztetlen Ferrari-motorokra kötött tavaly szerződést. A legegyértelműbb opció a régóta fennálló együttműködés folytatása lenne, ebbe azonban elvileg belebonyolított a McLaren felbukkanása, amely akár készen is áll a Hondával szakítani. A történelem ismeretében a wokingiak első alternatívája a Mercedes lenne, azonban egyre kevésbé tartanak valószerűtlennek egy ferraris partnerséget; ez viszont cserébe megnyitná a lehetőséget a Mercedes előtt, hogy a Saubert is hozzáadja ügyfelei listájához, amin segíthet az a tény is, hogy Pascal Wehrlein jelenleg ott versenyzik. A Renault-t még nem érintettük, és habár a franciáknak meglenne a kapacitása még egy istálló vállalására, a helyzetet kissé ellehetítleníti, hogy a Sauber ma délelőtt azt a Fred Vasseurt nevezte ki csapatfőnökként, aki tavaly nem a legszebb viszonyban távozott a Renault-tól.

    Ha mindez valóban bekövetkezik, nehéz napok várnak a Honda F1-es ambícióira. A 2018-as Sauber-terv biztosította volna a japánok helyét a rajtrácson egy esetleges McLaren-búcsút követően is. Azonban arra is van esély, hogy a Honda egy-két szezonra szabadságot vesz ki, hogy nyugodtan tudja csiszolgatni rakoncátlankodó erőforrását, ezt pedig egy sauberes elkötelezettség esetén nem tehetnék meg.

  • Grosjean: Magnussen a legjobb csapattársam Alonso óta

    Grosjean: Magnussen a legjobb csapattársam Alonso óta

    Romain Grosjean szerint Kevin Magnussen a legerősebb csapattársa Fernando Alonso óta.

    2017-ben a francia és a dán pilóta alkotja az amerikai Haas csapat pilótapárosát.

    Grosjean 2009-ben mutatkozott be a királykategóriában a gyári Renault istálló színeiben, a spanyol Fernando Alonso csapattársaként, azóta pedig olyan pilótákkal versenyezhetett egy csapatban, mint Kimi Räikkönen, Esteban Gutierrez vagy Pastor Maldonado.

    „Őszintén szólva ő (Magnussen) rendkívül gyors.”- nyilatkozta Grosjean az Ekstra Bladet újságnak Ausztriában. „Az emberek rosszul kezelték őt, de engem meglepett.”

    „Ő a legjobb csapattársam, akit a „második karrieremben kaptam.”

     

  • Két büntetőpontot kapott Kvyat

    Két büntetőpontot kapott Kvyat

    Az orosz pilóta az Osztrák Nagydíj rajtja után mérte el a féktávot, aminek következtében kiütötte Fernando Alonsot és Max Verstappent, majd mindketten feladták a futamot, az orosz pilótát pedig boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották. A verseny után pedig két büntetőponttal is gazdagabb lett.

    A Toro Rosso versenyzőjének ezzel együtt már hét büntető pont van szuperlicenszén, amivel a jelenlegi mezőnyt figyelembe véve az élen áll, holtversenyben Sebastian Vettellel és Carlos Sainzcal.

    A hétvége előtt Vettel még egyedül vezette ezt a listát, ám a 12 hónapos elévülési idő miatt a futam után két ponttal kevesebbje lett. A következő ilyen „pontvesztése” október elején lesz, akkor a tavaly Malajziában (Rosberg kiütéséért) kapott pontjai tűnnek el.

    Ami Sainzot illeti, ő már a hónap végén megszabadul két ponttól, amit a tavalyi német nagydíjon elkövetett kihágásért kapott.

    Kvyat mellett egyébként még Vandoorne is kapott két „fekete pontot” a licenszére, ő a kék zászló többszöri figyelmen kívül hagyása miatt bűnhődik.

    A jófiúk pedig: Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen, Marcus Ericsson, Fernando Alonso, Lance Stroll és Valtteri Bottas, az ő nevük mellett nincs egyetlen egy büntetőpont sem.

    Stroll azonban megrovásban már részesült, ezt még az év elején kapta a boksz kijárati vonal átlépése miatt. A megrovásokat is figyelemmel kell kísérni, ugyanis amelyik versenyző összegyűjt hármat, akkor automatikusa kap egy tíz helyes rajtbüntetést a következő versenyre. E tekintetben Perez van veszélyben, neki két megrovása is van. Az elsőt Ausztráliában kapta, mikor a biztonsági autó mögött követett el szabálysértést, a másikat pedig a Kínai Nagydíj után, amikor is kihagyta a futam előtti nemzeti himnuszt.