A Mercedes és a Ferrari két pilótája egyaránt friss motorokat kap a hétvégi Brit Nagydíjra.
Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel mindannyian megkapták idei harmadik belsőégésű motorjukat a silverstone-i futam előtt. A Mercedes párosa emellett új turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t kapott – mindegyik elem a motorhoz hasonlóan a harmadik. Räikkönen is új, idei harmadik MGU-H-jával randalírozhat, viszont turbóból már a negyediket szerelte be neki a Ferrari, amivel utolérte Vettelt, így a következő csere alkalmával a maranellóiakra tízhelyes rajtbüntetés vár. Ami Vettelt illeti, a fentebb említettek mellett az ő autójában vezérlőelektronikát is cseréltek, az idei harmadikra.
Lewis Hamilton riválisai is bevallották, meglepődtek a brit döntésén, szerintük nem szabadott volna kihagynia a londoni parádét.
Amint Hamilton megérkezett Silverstoneba, azzal indított, hogy megmagyarázta, miért hagyta ki azt az utcai parádét, melyen mindenki más részt vett a mezőnyből, és melyet ráadásul szülőhazájában tartottak meg.
Riválisait azonban nem hatotta meg a magyarázkodás, többen is kifejtették véleményüket a történtekkel kapcsolatban.
Max Verstappen például egy nemrég Hollandiában tartott eseményt emlegetett fel.
„Ha én megpróbálok onnan távol maradni, valószínűleg lelőttek volna.” – fogalmazott.
Stoffel Vandoorne is értetlenül áll a történtek előtt: „Nem is értem, Lewis miért nem volt jelen. Egy háromszoros világbajnok, ráadásul brit. El sem tudom képzelni azt a szituációt, hogy Belgiumban tartanak egy hasonló rendezvényt, én pedig nem vagyok ott. Pláne úgy, hogy a soron következő futam helyszíne is az adott ország.”
Felipe Massa csak röviden kommentálta az ügyet: „Azt gondolom Lewis veszített a legtöbbet azzal, hogy nem jelent meg.”
Nem sok nap telik el az Osztrák és a Brit Nagydíj között, azonban Alonso jövőjéről most is javában zajlanak a találgatások.
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne tagadta, hogy visszatérne hozzájuk a spanyol, míg Eric Boullier úgy nyilatkozott, nekik egy teljesen elkötelezett pilótára van szükségük 2018-ban.
Flavio Briatore azonban világossá tette, „forradalmi változások” kellenek ahhoz, hogy Alonso továbbra is a McLarennél maradjon.
Alonsot is megkérdezték természetesen 2018-al kapcsolatban, ő pedig meglehetősen egyszerűen csillapította a kedélyeket: „Marchionne? Nincs mit mondanom. Flavio? Nincs mit mondanom. És még sok más pletykát olvastam ma már. Nincs mit mondanom.” – fogalmazott.
Fernando Alonso reménye, hogy jövőre csatlakozhat a német csapathoz, úgy tűnik, egyre inkább csökken.
Korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore azt javasolta a spanyolnak, hogy vagy a Ferrarihoz vagy a Mercedeshez szerződjön a 3 éves McLarenes szenvedés után.
Az olaszok elnöke Sergio Marchionne kijelentette, hogy nem érdekli őket a kétszeres világbajnok esetleges szerződtetése.
Niki Lauda ezzel kapcsolatban nyilatkozott az AS újságnak: „Nem hiszem, hogy a Ferrari újra akarná Fernandót. Kilépett a szerződéséből idő előtt, ahogy tette azt 2007 végén a McLaren Mercedesnél.”- mondta a háromszoros osztrák legenda a spanyol lapnak.
Ami a Mercedeshez való szerződést illeti, Lauda elmondta: „Vannak pilóták, akik a munkájukra koncentrálnak. Ha Hamiltonnal és Bottassal nyerünk, miért változtatnánk a jelenlegi felálláson?”
Februárban Fernando Alonso adta rajongói tudtára, hogy saját arcát animáltatta meg és készíttetett egyedi emoji, emoticon, azaz hangulatjel csomagot, melyet le lehet tölteni az okostelefonokra.
Most Lewis Hamilton közölte ugyanezt, így hamarosan a közösségi oldalak megszokott hangulatjelei mellett már nem csak Alonso, de Hamilton grimaszaival is üzenhetünk ismerőseinknek aktuális véleményünkről.
A „Hamoji” csomag Androidra és iOS-re is elérhető lesz hamarosan.
A szerdán frissen hivatalosan is kinevezett Frederic Vasseur egyik első feladatának gondolja azt, hogy megvizsgálja, hogy mi legyen a csapata Hondás szerződésével, mivel szerinte ahogy a McLarennel dolgoznak, az szerinte ijesztő.
Ugyan a Sauber a japánokkal szerződött le 2018-tól kezdődően, egyre több forrás állítja azt, hogy kételyek merültek fel. A végleges szerződés elviekben még nincs aláírva, és a Sauber tulajdonosai mérlegelik annak a lehetőségét, hogy esetleg a sokkal megbízhatóbb és versenyképesebb Mercedes vagy Ferrari erőforrásait használják inkább. A volt Renault vezér Vasseur a francia L’Equipenek nyilatkozott, és kiemelte, hogy központi kérdés nála az, hogy 2018-ban milyen motor kerül a Sauberbe, mert csalódással tekint a McLaren-Honda házasságára, és látja, hogy a japánok mekkora kárt okoztak a legendás brit alakulatnak:
„Asztalon van a Honda kérdés, és ez az első dolog, amin dolgozni fogok. Ezt a kérdést hamar le kell, hogy zárjuk. Amiket hallok a McLarenesektől, az kifejezetten megijeszt.”
Vasseur azt is elárulta, hogy a Sauber jelenlegi tulajdonosai, a Longbow Finance azért szavaztak neki bizalmat, hogy újra egy versenyképes csapatot varázsoljon belőlük a rajtrácson, és azt az ígéretet kapta, hogy ehhez meglesznek a megfelelő források is.
„Fel akarom „ébreszteni” a csapatot, és szeretném, ha megint rendszeres pontszerzők lennénk. Ez egy izgalmas kihívás lesz, és a Longbow komoly anyagi támogatást biztosít a projektnek. Precíz tervük van, évekre előre lefektetve. Megkötések nélkül dolgozhatok. A csapat motivált, és a múltban már bebizonyították a képességeiket.” – ígéri Vasseur.
A francia szakember ugyanakkor utal arra is, hogy nem lenne szerencsés Marcus Ericssonnal összefüggésbe hozni a csapatot, hiába az ő támogatói azok, akik finanszírozzák a csapatot:
„Egy csapat terveit nem lehet építeni egy versenyző köré, ez nem egészséges. Amennyiben Marcus karriert akar építeni, – amiről meg vagyok győződve, akkor versenyeket kell nyernie, így nem biztos, hogy az az elképzelése, hogy a Sauberrel maradjon. A csapat is lehet, hogy más pilótákat szeretne. Most ez a két dolog összeér, és van is értelme, hogy közös legyen a cél. Ugyanakkor senki sem kötődik túlzottan. Én hozom majd meg a versenyzők kérdéskörében a végleges választ. A Sauber a jövőben a fiatal versenyzőkre koncentrál majd.”
A Brit Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a Jon McEvoy vetette fel a Daily Mail-től, hogy egy nappal Sebastian Vettel meghallgatása előtt (még a bakui Hamiltonos eset miatt) a Mercedes főnöke, Toto Wolff is elment a német versenyző születésnapi bulijára. Megkérdezte hát a jelenlévőket (Hamilton, Ricciardo, Kvyat, Wehrlein), hogy meglepődtek-e ezen? Mókás válaszok érkeztek.
Ricciardo: „Ingyen pia. Nem számít mennyi pénzt keresel, ezt sosem utasítod el.”
Hamilton: „Ezen csak nevetni tudok. Nem tudok mit válaszolni, hogy őszinte legyek. Ez a legostobább kérdést amit eddig hallottam.”
Wehrlein: „Szerintem Seb egy igazán kedves srác, én is elmentem volna a születésnapjára.”
Ricciardo: „Miért nem voltál akkor meghívva?”
Wehrlein: „Nem tudom! Talán nem tudja, hogy kedves vagyok.”
Kérdés: Daniil, te is kicsípted magad az estére, vagy elmentél te is?
Kvyat: „Reméltem, hogy elfelejtesz engem is megkérdezni. Nem tudok erre válaszolni neked. Nem tudom elképzelni.
Ricciardo röhögve: „Volt meghívó a torpedó (Daniil) részére. Láttam.”
Kvyat: „Jó memóriád van.”
A masszív autósport rajongóknak ismerősen csenghet Rosemary Smith neve. A most 79 éves hölgy rallyversenyző volt az 1960-as években.
A Renault F1-es szereplésének 40. évfordulóját ünnepli idén, ez alkalomból pedig rendre érdekes, exkluzív eseményeket találnak ki. Most például lehetővé tették Rosemary-nek, hogy vezessen egy Forma-1-es autót!
A hölgy, és barátnője, Pauline Gullick, aki egyébként a navigátora volt annak idején, meghívást kaptak a Renault-tól a Paul Ricard versenypályára, ahol Rosemary-vel Jolyon Palmer ismertette meg az F1-es járgányt.
„800 lóerős autót vezetni olyasmi, amiről sok más versenyzőhöz hasonlóan, én is álmodtam, de sosem gondoltam, hogy egyszer lehetőségem is lesz rá, így mikor a Renault felvette velem a kapcsolatot, éltem a lehetőséggel.” – mesélte a hölgy. „Határozottan nagyon más, mint a rally autók, amikhez én szoktam, de csodálatos élmény volt. Egyre-egyre jobban éreztem magam az autóban és az idegességemen sokat segített, hogy beszéltem Jolyonnal, aki segített nekem.”
„Nem sűrűn botlik az ember olyan történetbe, mint Rosemay-é, ő egy figyelemre méltó nő, nagyszerű sportember, aki megtestesíti szenvedélyes életerőt, és mind tanulhatunk tőle.” – mondta Dave Monk, a filmet készítő Publics London kreatív igazgatója.
Lewis Hamilton hazai versenyhétvégéje kezdődött meg tegnap Silverstone-ban. Azonban a brit versenyző örömteli fogadtatása bizonyosan nem lesz olyan mértékű, mint azt várja. Erre utal az is, hogy a helyi közönség kifütyülte Hamiltont Londonban.
Ennek oka pedig nem más, mint hogy a szerdán rendezett nagyszabású, a rajongók kedvére rendezett eseményen a mezőnyből egyedül Lewis Hamilton nem vett részt, helyette barátaival lazult Görögországban.
„Meghívtuk a csapatokat és versenyzőket, és minden csapattól és 19 versenyző részéről fantasztikus volt az esemény fogadtatása.” – közölte a Liberty Media.
Hamilton arra hivatkozott, hogy a bajnoki csata közepén, szüksége volt egy kis pihenőre. A tegnapi sajtótájékoztatón azonban az AP hírügynökség képviselője fel is tette a kérdést, hogy, miért volt „jobb” felkészülés Lewis számára egy 7-8 órás repülőút Görögországba, mintha ott lett volna Londonban, ahol a hazai rajongó feltölthették volna energiával. Mire Hamilton azt felelte, hogy Monacóban él, nem az Egyesült Királyságban, (így nem igazán volt hosszabb az út Görögországba, mintha Londonba ment volna), illetve ennél hosszabb utakat is megtesz, így ez neki nem probléma.
Kevin Magnussen F1-es debütálása parádés volt, azonnal a dobogó második fokán találta magát a McLarennel a 2014-es szezonnyitón. Mégis 2015-re a wokingiak visszafokozták tartalékversenyzőnek, majd szezon végén meg is váltak tőle. Tavaly a Renault-nál tért vissza, mely csapattal mindössze két versenyen tudott pontot szerezni. Szezon után sokat cikkeztek róla, hogy a Renault nem volt elégedett a dán hozzáállásával, most azonban mindezt cáfolja új csapata, a Haas, ahol úgy fest, jelentősen jobb az összhang a csapat és Kevin között.
Amerikai kézbe került a Forma-1, és ő maga is amerikai csapatnál versenyez idén, azt azonban nem gondolja, hogy ez nagyobb szabadságot jelentene számára.
Fotó: Varga András
„Nem, nem mondanám. Persze jót tesz az F1-nek ez az amerikai irány, de nem gondolom, hogy lazábbak lennének a dolgok, mint korábban.” – mondta Magnussen a Racingline.hu kérdésére, Ausztriában.
A napokban röppent fel Dánia azon törekvéséről, mi szerint az ország szeretne Forma-1-es versenyt rendezni, Koppenhágában. Ennek persze Magnussen örülne a legjobban.
„Nem sok információm van még róla, de nagyon jó lenne, ha ez valóban megvalósulna. Nagyszerű lenne, ha hazai pályán, hazai közönség előtt versenyezhetnék.”
Érdekesség, hogy a jelenlegi mezőny 22 tagjából csak kilencen (Hamilton, Alonso, Massa, Stroll, Ricciardo, Perez, és Kvyat) mondhatják el, hogy van hazai versenyük (Brit-, Spanyol-, Brazil-, Kanadai-, Ausztrál-, Mexikói-, és Orosz Nagydíj). Jövőre hozzájuk csatlakozik a Német Nagydíj és a Francia Nagydíj visszatérése okán Vettel, Wehrlein, Hülkenberg, Ocon, és Grosjean. Pár év múlva pedig a skandináv versenyzők, de elsősorban Magnussen is örülhet majd hazai futamnak.
Könnyedebb témát érintve Kevin azt is elmondta nekünk, hogy természetesen az ő gyerekkorából sem maradt ki a LEGO-zás. Ám mikor arról kérdeztük, miért nem lett semmi abból, amit pár éve pletykáltak, mi szerint a LEGO talán szponzorálná őt, némileg meglepő választ kaptunk.
Fotó: Varga András
„Tényleg volt ilyen pletyka? Nem volt szó semmi ilyesmiről.” – csodálkozott Magnussen.
Nos, volt bizony, még 2014-ben, sőt maga Ron Dennis is utalt rá, hogy Dániának és a dán cégeknek jobban ki kellene használniuk azt, hogy van egy versenyzőjük a Forma-1-ben.
Pedig Kevin is megerősítette, hogy azért király lenne, mondjuk saját Haas autóját viszont látni LEGO-ból, ha már amúgy is szokott a cég Forma-1-es autós kiadásokkal előrukkolni. Ennek ellenére továbbra sem mutat érdeklődést a cég efféle szponzoráció iránt.
Az új vezetés sokkal lazábban kezeli a versenyzők F1-en kívüli tevékenységeit, és nem „irigyek” egyéb szériákra. Ezt mutatja az is, hogy Ausztriában épp a Le Mans volt a Legends Parade tematikája. De miben próbálná még ki magát Kevin Magnussen?
„Igen, van olyan tervem, hogy egyszer elindulok édesapámmal Le Mans-ban, de nem mostanában. Most a jelenlegi munkámra koncentrálok a Forma-1-ben.” – mondta Kevin, akinek édesapja, Jan maga is megjárta a Forma-1-et, és évek óta rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen.
Fotó: Varga András
Persze nem hagytuk ki egyik kedvenc kérdésünket sem: Ha választhatnál egy autót az F1 történetéből, melyet kipróbálhatsz, melyik lenne az?
„Azt hiszem John Surtees McLarenje lenne az.” – érkezett a válasz.
De ha már egyéb autók és Le Mans is szóra jött, azt is kiszedtük Kevinből, hogy bár nem különösebben érdekli most az F1-en kívül más széria, azért a Haas egy NASCAR autóját szívesen kipróbálná.