Kategória: Formula 1

  • Jön a 32. Magyar Nagydíj a Hungaroringen!

    Jön a 32. Magyar Nagydíj a Hungaroringen!

    Kevés olyan pálya büszkélkedhet ilyen folyamatos múlttal, mint a Hungaroring. Rangját mindenképp mutatja, hogy két klasszikus, Monza és Monte-Carlo után már a mi pályánk büszkélkedhet a legtöbb nagydíjrendezés jogával, és ez jelenleg biztosított is tovább 2026-ig. Ezt még Bernie Ecclestonenál sikerült elérni, aki annak ellenére kilátogat a magyar pályára, hogy gyakorlatilag semmi dolga nincs, hiszen év elején Chase Carey és a Liberty Media átvette a hatalmat a Forma-1 felett, hiszen tulajdonosváltás történt.

    A máig egyetlen Kelet-Európai pálya amely vendégül látja rendre a királykategóriát, már kinőtte azon jelzőjét is, hogy unalmasak lennének a versenyek rajta. Ugyan továbbra is nehéz előzni rajta, és az egyik legtechnikásabb pályáról beszélünk, az évek alatt a versenyzők és a külföldi nézők is megszerették. Idén ráadásul óriási harc kezd kibontakozni a világbajnok csapat Mercedes pilótái Lewis Hamilton és az idén odaigazolt Valtteri Bottas között a bajnoki címért, ennek ellenére a bajnokságot a Ferraris Sebastian Vettel vezeti jelenleg. Hamilton a jelenkor Forma-1-ének a legnagyobb playboya, így hatalmas rajongótáborral rendelkezik világszerte, így Magyarországon is. Bottas (és Kimi Räikkönen) kedvéért pedig minden évben rengeteg finn, Vettel kedvéért meg számtalan német rajongó célozza meg Mogyoródot, hiszen idén újra elmaradt a Német Nagydíj, így kénytelenek kiélni rajongásukat máshol.

    Egyértelműen az angol pilótának fekszik leginkább a mi vonalvezetésünk, hiszen ötször nyert már a forró kis katlanunkban. A jelenlegi mezőnyből pedig még Daniel Ricciardonak, Sebastian Vettelnek, Kimi Räikkönennek és Fernando Alonsonak sikerült nyernie egyszer, az eddigi pályafutásuk során. Ennek ellenére persze dőreség lenne előre nagy összegben fogadni a brit elsőségére. A kulcs továbbra is az időmérő edzés lesz, mert onnan aki az élről tud indulni, nagy eséllyel meg is nyerheti a Magyar Nagydíjat.

    Jegyvásárlással érdemes sietni, mert már most rengeteg jegy elfogyott, az aktuális listáért érdemes felkeresni a gpticketshop.hu oldalát:
    http://www.gpticketshop.hu/Formula_1.html?referer=3

  • Alonso 330 rajthelyes büntetésnél jár

    Alonso 330 rajthelyes büntetésnél jár

    Mióta a spanyol visszatért a McLarenhez, összegyűjtött pár hátrasorolást, mely főként a Honda erőforrásának köszönhető.

    Alonso valójában már 345 rajthelyes büntetésnél járna, azonban indianapolisi kitérőjének köszönhetően 15 helyet „megspórolt”, hiszen akkor az őt helyettesítő Jenson Buttont sorolták hátra.

    2017-ben minden versenyző négyet használhat fel többek között a belsőégésű motorból, turbófeltöltőből, MGU-H-ból, és a MGU-K-ból is. Amennyiben már az ötödik elemet szerelik be az autóba, az 10 rajthelyet von maga után.

    Mivel a McLaren – Honda a fő érintett ebben az ügyben, Alonso neve mellett hamar gyűltek az újabb és újabb büntetések. Egyáltalán nem ritka, hogy egy hétvégén akár 30-40 rajthelyes hátrasorolást kap.

    2015-ben és 2016-ban még nagyobb volt a tolerancia, ugyanis az erőforrás egyes egységeiből ekkor még ötöt lehetett felhasználni, és csak a hatodik beszerelése után járt a hátrasorolás.

    A GPUpdate.net összesítése szerint a Brit Nagydíjon kapott 30 rajthellyel együtt Alonso már 345-nél jár a 2015-ös szezon eleje óta. Ebből 155 rögtön az első szezonban felkerült a kétszeres világbajnok neve mellé, az új Honda erőforrásból ugyanis 12 darabot használt el. A tavalyi év lazább volt. Mindössze 105 rajthellyel sorolták hátrébb Alonsot, ráadásul ezt két hétvégére leosztva: 60-at kapott Belgiumban, 45-öt pedig Malajziában.

    Idén eddig 85-nél jár: Monacóban Button töltött le helyette 15-öt, Azerbajdzsánban 40-et kapott, és 30-at a brit hétvégén.

    A GPUpdate.net statisztikájában nem szerepeltek a sebességváltó cseréjére, vagy esetleges vezetési vétségekre kiszabott büntetések. Így ez a 345 rajthely mind az erőforrásnak köszönhető.

    Amennyiben Button 2015 és 2016-ban gyűjtött hátrasorolásait, illetve Vandoorne idén kapott büntetéseit is hozzáadjuk ehhez a számhoz, közel 600 rajthelyes büntetést kapunk. A McLaren tehát újra rekordokat döntöget – azonban nem olyanokat, amilyenekről álmodtak.

  • Verstappen szerint a dobogó elérhetetlen volt

    Verstappen szerint a dobogó elérhetetlen volt

    Max Verstappen nem sajnálkozik második kiállása miatt, mert úgy véli, a Brit Nagydíj dobogója anélkül is elérhetetlen lett volna.

    A kissé vonatozós Brit Nagydíj az utolsó körökre élénkült fel, amikor először Kimi Räikkönen bal első gumija vált szét, majd Sebastian Vettel szenvedett szintén bal első defektet. Räikkönen problémáját követően a Red Bull elővigyázatosságból behívta Verstappent egy kerékcserére, mivel a holland bal elsője is kezdett viseltessé válni az apróbb elfékezgetések miatt. A Red Bull-pilóta végül a negyedik helyen ért célba 16 másodperces hátránnyal a dobogót elcsípő Räikkönen mögött, de nem hiszi, hogy a kerékcsere nélkül meglett volna a harmadik hely.

    „Realistának kell lennünk: nyers tempóból nem tudtunk volna odaérni a dobogóra” – mondta Verstappen. „Ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk a helyzetből. Seb defektje mázli volt számomra, de legalább befejeztem a versenyt! Sosem lehet tudni [mikor van szükség még egy kiállásra]; elkezdtem egyre többször blokkolni a bal első kereket, így a biztonság kedvéért inkább kijöttünk. Ezen a pályán minden gyors kanyar jobbos, így semmi meglepő nincs benne, hogy a bal első elkezd kopni. Eleve elég korán álltunk ki, így várható volt, hogy kicsit szenvedni fogunk a végére, a gumi kopásával pedig a defekt veszélye is természetesen nagyobb. Mindenesetre pozitív napot zártunk, a versenyen szerintem jobb tempót autóztunk, mint az időmérőn – csak azt kell megértenünk, miért szenvedtünk ennyire. Örülök, hogy célbaértem, a negyedik hely pedig nem rossz.”

    A verseny korai szakaszában Verstappen hatalmas csatába bonyolódott Vettellel, ám végül a kiállásokig maga mögött tudta tartani a négyszeres világbajnokot.

    „Tudtam, hogy lassabb vagyok nála” – mesélte az esetet a saját szemszögéből Verstappen. „De minden lehetséges eszközt megragadva igyekeztem előtte maradni. Végül a pályán nem is tudott megelőzni, ennek pedig nagyon örülök.”

  • Vettel nem hibáztatja csapatát a korai kerékcsere miatt

    Vettel nem hibáztatja csapatát a korai kerékcsere miatt

    A Brit Nagydíj legvégén mindkét Ferrari bajba került a Pirelli gumikkal: Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is extra bokszkiállásra kényszerült.

    Előbb Kimi Räikkönen bal első gumijáról vált le a külső felület, majd néhány másodperccel később Vettelnél is megadta magát a bal első gumi, ám nem teljesen ugyanaz volt a probléma: Vettel defektet kapott, ami valószínűleg a Pirellik túlhasználata miatt következett be.

    „Nem gondolom, hogy bárkit is hibáztatni kellene” – mondta Vettel.

    „Utólag már könnyű bölcsnek lenni, de abban a pillanatban jónak tűnt a kerékcsere. Ha jól sejtem Kiminek hasonló problémája akadt az öt vagy hat körrel frissebb gumikon. Ez meglepetésszerűen ért minket.”

    „Jobban is sikerülhetett volna a verseny, de nem nevezném katasztrófának. Jó autónk van, főleg a kanyarokban. Az egyensúly is rendben volt.”

    „A felvezető kör után túlmelegedtek a fékek, ami kihatással volt a rajtomra. Már ez megalapozta a versenyem.”

    „Nem tudtam megelőzni Verstappent, ezért a boxban ugrottuk át. Harmadik vagy negyedik hely volt kilátásban. Az egyértelmű volt, hogy Bottas előttünk fog célba érni, nyilvánvalóan kihasználta, hogy beragadtam a verseny első részében. Összességében egy elég dolgos délután volt.”

     

  • Kvyat három büntetőpontra az eltiltástól

    Kvyat három büntetőpontra az eltiltástól

    Daniil Kvyat Ausztria után ismét kalamajkát okozott a verseny elején: ezúttal saját csapattársa, Carlos Sainz látta kárát a „torpedónak”.

    Kvyat a Becketts-ben akadt össze spanyol csapattársával, aminek következményeként a fiatal spanyol versenyző feladni kényszerült a versenyt.

    Kvyat a verseny közben bokszutca áthajtásos büntetést kapott a manőverért, ráadésként pedig hozzáírtak két büntetőpontot a szuperlicenszéhez. Ebből összesen már kilenc van neki, egy következő kétes eset után tehát eltiltás következhet az orosz versenyzőnek.

    Ráadásul októberig egy pontja sem fog törlődni  – a büntetőpontok 12 hónap után évülnek el -, szóval fokozottan figyelnie kell a soron következő versenyeken.

    Utoljára 2012-ben Romain Grosjeannak kellett kihagynia egy versenyt: a francia versenyzőt akkor a Belga Nagydíj rajtjánál okozott hatalmas baleset miatt tiltották el a soron következő Olasz Nagydíjról.

     

     

  • Ferrari-Pirelli dráma Silverstone-ban, Hamilton győzött!

    Ferrari-Pirelli dráma Silverstone-ban, Hamilton győzött!

    Lewis Hamilton sorozatban negyedik alkalommal szerezte meg az elsőséget Silverstone-ban, összességében pedig már ötödik győzelmét szerezta hazai közönsége előtt.

    Hamilton rajt-cél győzelmet aratott, a Ferrarik pedig a verseny legvégén kerültek gondba a Pirelli gumikkal. Először Kimi Raikkönen, majd Sebastian Vettel kényszerült plusz egy kerékcserére, miután mindkét versenyző bal első gumiján kritikussá vált a hólyagosodás jelensége és defektet kaptak.

    Nem volt eseménymentes a verseny eleje: Daniil Kvyat ezúttal is balesetbe keveredett, aminek köszönhetően idő előtt véget ért csapattársa, Carlos Sainz futama.

    Max Verstappen nagyszerű rajtjának köszönhetően rögtön csatába került a Ferrarikkal: Sebastian Vettelt sikerült is levadásznia, a négyszeres világbajnok német versenyző később, a bokszkiállások során tudta visszaszerzni pozícióját Verstappennel szemben. Előtte a pályán is csatáztak: briliáns versenyt vívtak egymással.

    Alonso, Sainz és Palmer nem értek célba: Alonso alatt a Honda erőforrás adta meg magát, Palmer pedig még elrajtolni sem tudott a fékrendszer (BBW) hibája miatt.

    1. Lewis Hamilton Mercedes 1:21:27.430
    2. Valtteri Bottas Mercedes 14.063
    3. Kimi Raikkonen Ferrari 36.570
    4. Max Verstappen Red Bull/Renault 52.125
    5. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1p05.955
    6. Nico Hulkenberg Renault 1p08.109
    7. Sebastian Vettel Ferrari 1p33.989
    8. Esteban Ocon Force India/Mercedes +1 kör
    9. Sergio Perez Force India/Mercedes +1 kör
    10. Felipe Massa Williams/Mercedes +1 kör
    11. Stoffel Vandoorne McLaren/Honda +1 kör
    12. Kevin Magnussen Haas/Ferrari +1 kör
    13. Romain Grosjean Haas/Ferrari +1 kör
    14. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari +1 kör
    15. Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault +1 kör
    16. Lance Stroll Williams/Mercedes +1 kör
    17. Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari +1 kör
    Fernando Alonso McLaren/Honda Motor
    Carlos Sainz Toro Rosso/Renault Baleset
    Jolyon Palmer Renault DNS

    A bajnoki pontversenyben Lewis Hamilton egy pontra csökkentette a hátrányát Sebastian Vettellel szemben: a Ferrari négyszeres bajnoka 177 ponttal áll az élen, mögötte Hamilton következik 176-tal, Valtteri Bottas pedig 23 egységgel van lemaradva brit csapattársától.

     

  • A Honda most a Toro Rossoval vette fel a kapcsolatot

    A Honda most a Toro Rossoval vette fel a kapcsolatot

    Továbbra is bizonytalan a Honda jövője a Forma-1-ben, azonban ebbe a történetbe most egy újabb csavar került. Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a japánok most a Toro Rossot szemelték ki, mint jövőbeni partnerük.

     A Honda jelenleg a McLaren motorszállítója, az viszont nem tisztázott még, hogy 2018-ban is együtt folytatják-e, vagy esetleg a Sauber lesz a befutó. Bár a legutóbbi hírek arról szóltak, hogy a svájciak se szeretnének együtt dolgozni a Hondával.

    A német Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy most Faenza felé kacsintgatnak a japánok.

    „A Red Bull B csapata már kinőtte a tartalék istálló szerepet. Saját útját járhatja a Hondával. Bejelentés már nyáron várható.” – írta Michael Schmidt tudósító.

    A McLaren sportigazgatója, Zak Brown csak ennyit mondott erre: „Más csapatok ügyei nem tartoznak ránk.”

    A silverstone-i paddockban egy másik McLaren-Hondás pletyka is felröppent. Többen látni vélték a McLaren embereit, ahogy a Renault vezetőivel találkoztak. Sokak ebből azt szűrtek le, hogy a Renault motorral szeretnék megtartani Fernando Alonsot.

    Nem sokkal később ugyanezek a McLarenes vezetők Alonsoval vacsoráztak, ahol a spanyol jövője is téma lehetett.

    „Jó hangulatú vacsorán voltunk Fernandoval. Az egész estét ő fizette.” – mondta Zak Brown

    „Nagyon jó a kapcsolatunk, könnyen megértjük egymást. Világossá tette számunkra, hogy jövőre is a Forma-1-ben szeretne versenyezni.”

    Megkérdezték Browntól, hogy ez alatt azt értette-e, hogy a spanyol marad a McLarennél, de erre nem akart válaszolni.

  • Grosjean a Carbon Industrie fékjeit használja a Brit Nagydíjon

    Grosjean a Carbon Industrie fékjeit használja a Brit Nagydíjon

    Romain Grosejan idén először fogja futamon használni a Carbon Industrie (CI) fékjeit, azt követően, hogy pénteken már a második edzésen kipróbálta és elégedett volt vele.

    A Haas francia pilótája rendszeresen panaszkodott az eddig használt Brembo fékekre. A gyártó igyekezett minél hamarabb kiküszöbölni a problémát, emiatt Angliába már új fejlesztésű féket hozott. Az amerikai csapat azonban ragaszkodott ahhoz, hogy a pénteki napon egy másik beszállító fékjeit is kipróbálhassák, és majd azután döntenek, hogy melyiket használják a hétvége további részében.

    Legutoljára a tavalyi brazil nagydíjon használta a Haas a CI fékjeit. Idén pedig a bahraini teszten, valamint az orosz hétvége első edzésén próbálták ki az idei autókon, de hűtési problémák léptek fel, így maradtak a Brembonál.

    Hosszú szünet után a Haas a Brit Nagydíj második szabadedzésén tért vissza a CI fékjeihez. Az első gyakorláson még a Brembo termékét használták, így volt összehasonlítási alap ugyanazon a pályán.

    „Nagyon jól működtek az új (Carbon Indrustrie) fékek. Nem könnyű a nap felénél féket cserélni, de nagyon pozitív változást hozott.” – értékelt a francia-svájci pilóta.

    Ennek eredményeképpen péntek este közösen úgy döntöttek, hogy a CI-re esik a választásuk. Ami a másik Haast illeti, Kevin Magnussen nem tudott elég időt menni a CI fékekkel, így ő marad a Brambo rendszerénél.

  • Wolff: Bottas versenyről versenyre egyre jobb

    Wolff: Bottas versenyről versenyre egyre jobb

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke finn versenyzőjének egyre csak javuló teljesítményét méltatta.

    Valtteri Bottas Ausztriában megszerezete második Forma-1-es győzelmét, ennek köszönhetően pedig már csak 35 pontra van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Sebastian Vetteltől.

    „Valtteri minden versenyen egyre jobban teljesít” – mondta Wolff.

    „Bakui visszajövetele után nyugodtan és összeszedetten végezte a munkáját Spielbergben. Tudta, hogy szükségünk van a pole pozícióra és a győzelemre, majd élete rajtját produkálva győzött.”

    „Lépésről lépésre halad előre, kontroll alatt tartja és koncentrál azokra dolgokra, melyek különbséget jelentenek. Az eredmények pedig magukért beszélnek.”

    Wolff azt is elmodnta, hogy sikerre éhesen érkeznek a Brit Nagydíjra, mégha Ausztriában össze is jött a győzelem. Az osztrák szakember érzései szerint Bakuban és Spielbergben is pontokat hullajtottak saját maguktól.

    „Silverstone egy olyan pálya, ami remélhetőleg feküdni fog az autónknak” – tette hozzá.

    Az elmúlt évek tapasztalatai Totót igazolják: a Mercedesnek 2013 óta nincs legyőzője Silverstone-ban. ’13-ban Nico Rosberg, 2014-től kezdve pedig Lewis Hamilton látta meg elsőként a kockás zászlót.

     

  • Pirelli: Két kerékcsere a leggyorsabb opció

    Pirelli: Két kerékcsere a leggyorsabb opció

    A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója két kiállásos taktikát tart a leggyorsabb lehetőségnek Silverstone-ban.

    Az idei évben megszokhattuk, hogy a versenyek túlnyomó többségén egy kerékcserét láthatunk, azonban a Pirelli szerint Silverstone-ban a két kiállás gyorsabb lehet.

    Az olasz gyártó szerint a szuperlágy gumik alacsony kopása mellett az ideális taktika két szuperlágyas (15 + 15 kör) és egy 22 körös lágy gumis etap lesz.

    A szuperlágyak agresszívabb használata melett érdemesebb egy 14 körös szuperlágyas etapot tervezni, majd 19 + 19 körre feltenni a lágyakat.

    Ha valaki mégis úgy dönt, hogy csak egyszer látogat ki a pitbe, akkor 21 kört kellene megtenni a szuperlágyakon, majd 31-et a lágyon. Ez a taktika nagyon közel lehet a két kiállásos verzióhoz.

    Van egy további, érdekesebb egy kiállásos variácó is: 20 kör a lágyon, majd 32 a közepesen.