Kategória: Formula 1

  • Ők tesztelnek majd a Hungaroringen

    Ők tesztelnek majd a Hungaroringen

    Alakul a résztvevők listája a Magyar Nagydíjat követő hungaroringi F1-es tesztre. Persze mindenki arra kíváncsi, hogy a Renault valóban beveti-e Robert Kubicát.

    A helyzet persze nem egyszerű, mivel komoly szabályzás van arra, hogy mikor és miként lehet tesztelni az aktuális évi autókkal, ráadásul Kubica már nem is tekinthető újoncnak. Az aktuális versenyzőkön kívül pedig elvileg csak olyan fiatal versenyzőkkel lehetne tesztelni, akik még nem indultak kettőnél több Forma-1-es futamon. Kubica pedig már túl van 76 versenyen.

    Ami már biztosnak látszik, hogy a Renault autóba ülteti a GP2-ben versenyző Nicholas Latifit, kérdés, hogy a másik szerencsés Kubica lesz-e.

    Ha Kubica nem vehet részt a hivatalos teszten, akkor neki egy külön tesztet kell szervezni.

    Íme hogy áll eddig a nevezési lista a hungaroringi tesztre:

    Mercedes George Russell
    Red Bull Pierre Gasly Max Verstappen
    Ferrari Kimi Räikkönen Charles Leclerc
    Force India Lucas Auer Nikita Mazepin
    Williams Felipe Massa Gary Paffett?
    McLaren Stoffel Vandoorne Lando Norris
    Renault Nicholas Latifi Robert Kubica?
    Toro Rosso Sean Gelael Carlos Sainz/Daniil Kvyat
    Haas Santino Ferrucci
    Sauber Gustav Malja Nobuharu Matsushita
  • A Haas már a 2018-as szezonra koncentrál

    A Haas már a 2018-as szezonra koncentrál

    A Forma-1 amerikai csapata, a Haas már arra összpontosít, hogy jobb autót építsen 2018-ra.

    „Már gőzerővel 2018-ra fókuszálunk.” – mondta Gunther Steiner csapatfőnök az Ekstra Bladet című lapnak.

    A Haas idán második szezonját tölti a Forma-1-ben, és jelenleg a hetedikek bajnokságban, miközben Romain Grosjean rendre fékproblémával küzd. Noha Steiner elmondta, hogy Silverstone-ban történt némi javulás a fékek tekintetében.

    „Mindkét versenyzőnk elégedett volt a fékekkel, de ez a pálya csak egy lépés volt a végső megoldás felé.” – mondta.

  • Kvyat információt akar a jövőjéről, mielőbb

    Kvyat információt akar a jövőjéről, mielőbb

    Még Ausztriában Christian Horner azt nyilatkozta, hogy nincs ok arra, hogy a Red Bull/Toro Rosso ne tartsa meg Daniil Kvyat-ot 2018-ra.

    „Először is, nagyra értékelem Christian kedves szavait.” – reagált Kvyat Silverstone-ban. „Nem látom akadályát az egyezségnek, de én is szeretnék pár dologra választ kapni.”

    A pletykák szerint ugyanis a Toro Rosso is fontolgatja, hogy Hondára cseréli a Renault erőforrást.

    „Ha vannak terveik, azokról mielőbb tudni akarok, mert a szezon azon szakaszába érkezünk, mikor már az ember tudni akarja, hogy mit tartogat a jövő. Jó lenne mielőbb tudni, de nem látok okot arra, hogy ne folytassuk az együttműködést. Szerintem ők is tudják, hogy egy versenyző mielőbb megtudja, hogyan alakul a jövője, utána annál jobban a feladatára tud koncentrálni.”

  • Forma-1 kulisszatitkok Kanadából!

    Forma-1 kulisszatitkok Kanadából!

    A Kanadai Nagydíj helyszíne igencsak különleges, főleg az európai ember számára. Tóth Zsombor fotósunk azonban jelen volt idén Montreálban, és készült nektek egy kis beszámolóval az egyedi, helyi élővilágról.

    „A Kanadai Nagydíjra eléggé felkészültünk az állatokból. Mivel a pálya körülbelül olyan, mintha a Margitszigeten lenne, van saját élővilága is. Minden évben mormoták futnak át a pályán, de vannak mókusok és „eltévedt” sirályok is. A tv-ben amit láttatok „szálló port” azok nagyon kicsi lepkék voltak, amik az ottaniak elmondása szerint a korai meleg miatt keltek már ki. Ezek totál jól, sorban a kezemre nyakamra szálltak fényképezés közben… Viszont amikor fényképezel a szalagkorlát mellet és elkezd a pályabíró integetni meg ütögetni a vállad és nem érted mi a gondja, mivel tudod hogy jó helyen vagy…

    Kivettem a füldugót erre mondja, hogy csak szólni akart hogy egy kígyó van a lábam mellett. ?

    De nem kell félni mert ő kicsi még, egy méternél nem nagyobb, gyerekkígyó… Mondom az jó, ha gyerek, akkor szülei is vannak valahol itt. ? Megörökítettem, bár nem volt nagyon barátkozós… Képzelhetitek, ezután két napig, hogy jártunk a térdig fűben, növényekben. Amúgy utánanyomoztunk, ő egy Harisnyakötő kígyó, mérgesnek nem mérges, de csíp ha bántják – ha véletlen rálépünk a fűben az elég bántás… 😛 Szerencsére többet nem találkoztunk. Növények tekintetében is érdekes volt a helyzet, például teli van a sziget mérges szömörcével, amivel érintkezni nem kellemes, főleg ha fényképezni kell még napokig. „

    [Best_Wordpress_Gallery id=”27″ gal_title=”Kanadai élővilág”]

  • Wolff szeretné, ha Hamilton maradna a Mercedesnél

    Wolff szeretné, ha Hamilton maradna a Mercedesnél

    Lewis Hamilton jövője egyre több kérdést vet fel. A háromszoros bajnok saját elmondása szerint az sem kizárt, hogy az év végén visszavonul, de más források szerint azonban a Ferrari lehet a következő csapata. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, hogy bízik benne, hogy versenyzője továbbra is náluk képzeli el a jövőjét.

    A Brit Nagydíjon aratott sikerének köszönhetően Hamilton egy pontra csökkentette hátrányát az éllovas Vettel mögött, azonban a médiának többször is megemlítette a visszavonulását.

    „Imádok versenyezni, de nem kizárt, hogy hamarosan visszavonulok. Nem tudni még, hogy milyen lelkiállapotban leszek Karácsonykor.” – mondta sejtelmesen a háromszoros világbajnok.

    Toto Wolff nemrégiben felfedte, hogy nincs semmi akadálya, hogy hosszabbítsanak Bottasszal. Majd hozzátette, hogy reményei szerint Hamilton is követi a finnet.

    „Az idei egy nagyon kemény bajnokság, így csak hétvégéről-hétvégére figyelünk. Szerencsére jó a kapcsolatunk, és már beszéltünk a jövőjéről. Lewis összenőtt a Mercedesszel. Szeretjük őt, mint pilótát, és azt gondolom, hogy ez kölcsönös. Így mindenképpen megpróbálunk megoldást találni a jövőjével kapcsolatban.” – mondta az osztrák.

    Wolff a Hamilton-Ferrari pletykákra is kitért.

    „Nagyon jó helyen van jelenleg, és a leggyorsabb autót vezeti. Másfél évig van érvényes szerződése velünk. Ő a csapatunk legdinamikusabb tagja, így az ilyen jellegű pletykák semmi jelentőséggel nem bírnak.”

  • Hamilton 60%-os teljesítménnyel nyert

    Hamilton 60%-os teljesítménnyel nyert

    Lewis Hamilton azt állítja, hogy silverstone-i győzelmét úgy szerezte meg, hogy még csak nem is kellett a maximumot kihoznia magából és az autóból, sőt!

    A verseny utolsó szakaszában nem voltak jó állapotban a gumijai, de végül gond nélkül célba ért velük az első helyen.

    „A csapat azt mondta, hogy nem lesz gond, de hólyagosodni kezdtek a gumik.” – mondta Hamilton az Autosportnak. „Aztán értesültem defektekről is, így inkább visszavettem kicsit. Alapvetően félgázzal, vagy 60%-on üzemeltem mindenhol, így az utolsó két körben már nagyon lassú voltam. Három-négy másodpercet vesztettem a tempóból. Már csak célba akartam érni. De volt 19 másodperc előnyöm, szóval szerencsére volt lehetőségem lassulni.”

    A Pirelli gumik nem szerepeltek túl fényesen a hétvégén, többek között a Ferrariknak is problémáik voltak velük. A Pirelli kivizsgálja az eseteket.

  • Auer és Mazepin is autóba ül a hungaroringi F1 teszten

    Auer és Mazepin is autóba ül a hungaroringi F1 teszten

    A Magyar Nagydíj utáni, hungaroringi teszten a Force India a DTM-es Lucas Auernek és az F3-as Nikita Mazepinnek ad majd lehetőséget arra, hogy F1-es autóval körözzön. Mazepin tavaly már vezethette a Force India autóját, Auer azonban első alkalommal hajthat majd F1-es gépet.

    „Nagyon várom hogy újra tesztelhessek a Sahara Force Indiával.” – mondta Mazepin. „Több, mint egy éve dolgozom a csapattal, és nagyszerű, hogy újra lehetőséget kapok, hogy vezessem az autót. Legutóbb 2016-ban vezethettem F1-es autót, szóval érdekes lesz összehasonlítani azzal a 2017-es szabályokat. Nagyon sokat tanultam a legutóbbi tesztből és ez fontos része a versenyzői fejlődésemnek. Nagyon sok szimulátoros munkát végeztem, hogy felkészüljek a tesztre és keményen dolgozom, hogy mindent tudjak majd teljesíteni, amit a csapat elvár tőlem.”

    „Nagyon izgalmas hír ez, életem legszebb pillanata.” – vélekedik Auer. „Egy gyerekkori álmom válik valóra, hogy első alkalommal vezethetek F1-es autót. Különösen büszke vagyok rá, hogy ez a Sahara Force Indiával történik majd, egy top Forma-1-es csapattal. Köszönetet kell mondanom mindenkinek, aki közreműködött abban, hogy ez megtörténjen, különösen a Force India csapatának, akik lehetőséget adnak nekem. A célom, hogy a legtöbbet hozzam ki a tesztből.”

    „Örülünk, hogy két tehetséges fiatalt vethetünk be a teszten, Budapesten.” – mondta a csapatfőnök, Vijay Mallya. „Nikitát már jól ismerjük, és fejlődési programjának következő lépcsőfoka, hogy vezetheti a VJM10-et. Örömmel üdvözlöm Lucast is a csapatban, figyelni fogjuk a fejlődését. Mindig különleges pillanat, mikor egy versenyző első alkalommal tapasztal meg egy F1-es autót és örülök, hogy Lucas a mi egyik autónkkal debütálhat.”

    Ha nincs jegyed a Magyar Nagydíjra, a teszten azonban részt vennél, klikkelj a következő linkre: http://www.gpticketshop.hu/HIVATALOS_FIA_F1_TESZT.html

  • Jövőre is lesz F1 teszt a Hungaroringen!

    Jövőre is lesz F1 teszt a Hungaroringen!

    Elkészült a 2018-as Forma-1-es tesztnaptár is, tudta meg az Autosport. A szezonközi tesztek helyszínéül Spanyolországot és Magyarországot választották a csapatok, bár a szerződéseket még nem írták alá ezzel kapcsolatban.

    A szezonközi tesztekre 2018-ban május 15-16-án Barcelonában, és július 31 – augusztus 1-én a Hungarorignen kerül majd sor.

    A szabályok szerint ez összesen négy tesztnapból kettőn junior versenyzőt kell pályára küldeniük.

    A szezon előtt kettő, négy napos tesztet tartanak majd, Barcelonában. Bár úgy tudni, hogy egy csapat jelezte, hogy jó lenne majd a jövőre új helyszínként megjelenő Paul Ricardon is tesztelni, ám a többi csapat ezt leszavazta.

    Ezen kívül jövőre is lesznek Pirelli tesztnapok, kifejezetten a gumiszállító igényeire szabva.

  • Sokféle szabályzásról témáznak majd holnap

    Sokféle szabályzásról témáznak majd holnap

    A Forma-1-es stratégiai csoport szerdai ülésén téma lesz a 2020 utáni aerodinamikai szabályzás, illetve a halo és shield koncepciók is – tudta meg az Autosport.

    Közismert, hogy az F1 vezetői látványosabb versenyeket szeretnének látni, ennek érdekében az aero szabályok újragondolásán törik a fejüket.

    Mindemellett a cockpit fokozott védelme állandó téma, többször teszteltek már halo-t, míg Silverstone-ban Vettel kipróbálta a shield-et is, bár nem nyűgözte le…

    Úgy tudni, szerdán megvitatják az F1-es hétvégék menetrendjét, és a gumikeverékek kérdését is, valamint téma lesz a költségcsökkentés és a 2020 utáni erőforrás szabályzás is.

    De szóba jöhet az is, hogy a jövőben több olyan versenyhétvége előtti közönségeseményt rendezzenek, mint amilyen Londonban volt. Ezt egyébként maga Fernando Alonso is szorgalmazza. A jövőre vonatkozó elképzelések szerint minden versenyzőnek 3-5 ilyen eseményen lenne kötelező megjelenni egy szezonban.

    Napirenden van a kipufogó rendszer, az olajégés, a motorburkolat és a „cápauszonyok” is.

  • Jani: „Szükség lenne még egy gyártóra.”

    Jani: „Szükség lenne még egy gyártóra.”

    Az osztrák F1-es versenyhétvége mindig számos izgalmat és újdonságot tartogat a kilátogatók számára. Noha az idei futam nem éppen a legizgalmasabbak közé tartozik, számos olyan programot köszönhetünk a szervezőknek, melyek miatt azért megérte kimenni a hegyekkel körülölelt pályára.

    Ilyen például a minden évben megrendezésre kerülő „Legends Parade”, amely programot már korábban megjelent interjúinkban említettünk, és amely eseményt a tavalyi 24 órás Le Mans győztes, Neel Jani sem hagyta ki. A mindig mosolygós svájci pilóta örömmel állt rendelkezésünkre, így kikérdezhettük az idei kaotikus egynapos futamról, korábbi karrierjéről és esetleges Formula E indulásáról is.

    Korábban versenyeztél az A1GP-ben. Milyen volt a széria? Örülnél, ha újraindulna?

    Neel Jani
    Fotó: Varga András

    Ó, igen! Rengeteg élményt köszönhetek az A1GP-nek. Sok országba eljutottunk általa, nagyon jó volt a csapat is, és hatalmas küzdelmek zajlottak a pályán. Szerintem szükség lenne arra, hogy újrainduljon, nagyon jó nevelőszéria, sajnálom, hogy megszűnt.

    A GP2-ben is versenyeztél, a Hungaroringen pedig versenyt is nyertél. Milyen emlékeid vannak Budapestről?

    Nagyszerű emlékeim vannak onnan! Ott szereztem első pole pozíciómat a GP2-ben, és nagyon nagyot küzdve aztán nyerni is tudtam. Nagyon jó visszaemlékezni arra a hétvégére, örülök, hogy a Hungaroringen is körözhettem. Budapest pedig gyönyörű helyszín, mindig jó visszatérni. Remek a hangulat és a helyszín is.

    Több olyan pletyka is napvilágot látott, melyek szerint hamarosan Formula E verseny lehet Svájcban. Mit gondolsz erről? Indulnál ott, ha ez létrejöhetne?

    Természetesen! Eddig soha nem volt lehetőségem arra, hogy Svájcban versenyezzek, ami szomorú. Azonban ha a Formula E jönne, mindenképp a részese szeretnék lenni. Nem tudom azonban, hogy ez mikor fog megvalósulni.

     

    Neel Jani
    Fotó: Varga András

    Idén elég kaotikusra sikerült Le Mans, főként a hibrid autóknak. Te hogyan élted meg ezt? Elindíthat ez valamilyen változásokat az LMP1-es kategóriában?

    Igen, idén különösen őrült verseny volt. Minden autónak problémája volt, és gyakorlatilag nem is a pályán dőlt el a küzdelem. Még a győztes autó is rengeteg időt töltött a boxban. Jelenleg rengeteg pletyka kering – ahogy mondod a hibridek jövőjéről – azonban azt gondolom, hogy a meghatározott programot folytatja mindenki. Sosem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő, és hogyan alakulnak a dolgok, mindenesetre ez szerintem csak egy kiugró eset volt. Ami viszont biztos, hogy nagy szükség lenne még egy gyártóra. Két gyártó versenyez ugyanis egymás ellen, így sokkal könnyebben történhet meg, hogy minden autónak problémája van a verseny során.

    A közeljövőben szabályváltozások is lesznek. Emiatt visszatérhet 2020-ban a Peugeot? Esetleg ekkor jöhet új gyártó?

    Hát ezt nehéz megmondani, hiszen ahogy már mondtam csak két gyártó küzd egymással, ami kevés. A szabályváltozások azonban eredményezhetik új csapat felbukkanását, és remélem, hogy ez így is fog alakulni. Sokkal nagyobb lenne a kihívás. A versenynek, illetve a szériának is jobb lenne, és nagyobb lenne a versenyszellem is. Mindenki még jobban akarná a győzelmet, és még jobban hajtanánk.

    Főként Le Mans-ban nagyon fontos a jó csapattárs. Kivel tudtál a legjobban együtt dolgozni?

    Azt gondolom, hogy minden csapattársammal nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, és nagyon jó buli volt. Nico Prosttal mindig nagyon jól éreztük magunkat. Vele rengeteget szórakoztunk, különösen jól kijöttünk egymással. Tavaly pedig Marc és Romain vezette mellettem az autót, velük nyertünk, így felejthetetlen élményeket szereztünk együtt, és velük együtt értem el azt a sikert, amire vágytam. Idén pedig Andréval és Nickel szintén nagyon jól mentünk, bár sajnos fel kellett adnunk a versenyt. Összességében tehát minden csapattársammal nagyon jól éreztem magam, jól szórakoztunk együtt. Ez Le Mans-ban tényleg különösen fontos, és szerencsére sosem volt problémám ezzel.

    Neel Jani
    Fotó: Varga András

    Jani egyébként a parádé keretein belül megautóztatta Chase Careyt, aki láthatóan nagyon élvezte azt a pár kört. Miután azonban a Forma-1 egyik főembere kiszállt az autóból, a nézők megtapasztalhatták, milyen, amikor több évtized legendás Le Mans-i autói köröznek egyszerre a pályán.

    Ehhez pedig minden egyes pilóta hozzáadott egy kicsit magából is. Jani például a szerénységével, a vidámságával és persze a gyorsaságával nyűgözte le a jelenlévőket.