Kategória: Formula 1

  • Hivatalos: Kubica tesztel a Hungaroringen!

    Hivatalos: Kubica tesztel a Hungaroringen!

    Robert Kubica végre beülhet az idei Renault R.S. 17-es volánja mögé a szezonközi teszten a Hungaroringen, ezzel új fázisába érkezett a felkészülése, erősítette meg a csapat immáron hivatalosan is. Miután a lengyel idén visszatért a Forma-1-es autók világához, és tesztelhette a 2012-es E20-ast Valenciában és Paul Ricardon, valamint Goodwoodban is tarthatott bemutatót, újabb szintet tervez most megugrani.

    A Renault már a tesztek alatt is azt kommunikálta, hogy elhárultak az akadályok az elől, hogy a 2008-as Kanadai Nagydíj győztese visszatérjen, és balesete előtti teljesítményét nyújtsa. A lengyel pilóta így már hivatalosan is csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez a jövő heti teszten a Hungaroringen, és szerdán vezetheti majd az R.S.17-est.

    Cyril Abiteboul.a következőt nyilatkozta: „Az első két teszt Robertnek és nekünk is rengeteg információt adott. A következő lépés az R.S. 17 vezetése lesz a Hungaroringen, és így már precíz adataink lesznek az autóról, és a fizikai felkészültségéről. Ezen teszt után alaposan kielemezzük a begyűjtött adatokat, ami alapján eldönthetjük azt, hogy Robert készen áll-e teljesen a versenyzésre a következő években.”

    Kedden az Formula 2-ből ismert Nicholas Latifi hajthatja meg a Renault F1-es torpedóját, aki negyedik jelenleg a bajnokságában, és győzött Silverstoneban.

  • Jelentős fejlesztéssel érkezik a Sauber a Magyar Nagydíjra

    Jelentős fejlesztéssel érkezik a Sauber a Magyar Nagydíjra

    A svájci kiscsapat tervei szerint egy komoly aerodinamikai fejlesztéssel érkezik majd a hétvégi Magyar Nagydíjra.

    A Sauber Ausztriában és Silverstoneban is felejthető hétvégéket zárt, de nem is készültek új alkatrészekkel, így ez nem volt akkora meglepetés. Azonban Budapestre már egy jelentős fejlesztési csomaggal érkeznek. A svájciak elsődleges célja ezzel, hogy kompenzálják az egy éves Ferrari motor okozta hátrányukat.

    „Nem tudom pontosan, hogy mit várhatunk ezektől a fejlesztésektől, de jó lépésnek tűnik.” – mondta a csapat svéd versenyzője Marcus Ericcson.

    „A Hungaroring az a pálya, ahol minden egyes plusz leszorítóerő, amivel rendelkezünk az egy nagy pluszt ad. Ez a pálya nem a motorokról szól. Ez egy remek esély lehet számunkra, hogy komolyabb pozíciókért is harcoljunk.” – tette még hozzá.

    Nem ez azonban idén az első új csomagja a csapatnak. A spanyol és monacói futamokon új padlólemezt, oldalsó terelőelemeket, hátsó fékcsatornát és egyéb karosszéria elemeket vetettek be. Azonban egyik újítás sem hozta el eddig a várt előrelépést.

    „Remélhetőleg a következő fejlesztések jobban fognak működni, és hozzák majd azt a várt fejlődést, amit a korábbiaktól vártunk, de nem kaptuk meg. Silverstoneban már láthattuk, hogy ugyanolyan tempóra voltunk képesek, mint a Haas autói, és Stoffel is csak egy kicsivel volt gyorsabb nálunk. Remélem, hogy Magyarországon, ahol kevésbé számít a motorerő még jobbak leszünk.” – mondta Ericcson.

    A csapat idén öt világbajnoki pontot gyűjtött, mindet Pascal Wehrlein személyében. A konstruktőri bajnokságban csak a McLaren-Hondát tudják megelőzni.

    A Magyar Nagydíjon nem csak a csapat új fejlesztése mutatkozik be, hanem az új csapatfőnök Frederic Vasseur is.

  • Verstappen úgy véli, nem kell hallgatnia Vettelre

    Verstappen úgy véli, nem kell hallgatnia Vettelre

    Max Verstappen elmondása szerint ő már nem veszi túl komolyan Sebastian Vettel megjegyzéseit.

    Vettel a Brit Nagydíjon rádión arra panaszkodott, hogy Verstappenn irányt váltott fékezés közben, mikor egymással csatáztak. A német szerint a Red Bullos versenyző túl agresszíven védte pozícióját.

    Erre azonban Verstappen azt reagálta, hogy Vettel viselkedését ismerve – beleértve a bakui incidensét Hamiltonnal -, a német versenyző nem az az ember, akire hallgatnia kellene.

    „Nem veszem túl komolyan.” – mondta a holland. „Főleg nem azok után, amiket tett. Ha megnézik a büntetőpontokat, amiket kapott…”

    „A Sebastainnal való csata jó volt. Kemény volt, de fair, szerintem. Volt egy apró kontakt, vagy talán nem, de alapvetően minden rendben volt.”

  • Egy finn dizájner tovább gondolta a halo-t

    Egy finn dizájner tovább gondolta a halo-t

    A héten kiderült, hogy jövőre biztosan vezetik a halo alkalmazását, így minden autóra felkerül majd a „tangapapucsnak” gúnyolt fejvédő elem.

    A vélemények igencsak megoszlanak azzal kapcsolatban, hogy a „glória” valóban hasznos-e és jól betölti-e védelmi funkcióját, abban azonban mindenki egyetért, hogy egyáltalán nem esztétikus.

    Ezen próbált javítani – még ha csak virtuálisan is – egy finn dizájner, Esa Mustonen, aki egyénre, jobban mondva csapatokra szabta a vitás fejvédő elemet.

    A módosított verziókat alább megmutatjuk, előtte azonban kíváncsiak vagyunk a véleményetekre halo-ügyben.

    [poll id=”16″]

    És akkor íme – lentebb – Mustonen dizájnjai (laopzható galéria). Nem mind tér el jelentősen a valóditól, de a Red Bullos verzió például extra légterelő elemet is kapott a két oldalán, míg a Ferrari esetében a középső elem végigfut a versenyző feje felett. A Renault-é egészen áramvonalas és esztétikus, annak ellenére, hogy robosztusabb az eredetinél.

    „A McLaren festése segít abban, hogy a halo beleolvadhasson az autóba. Van ötletem arra, hogy a Renault és ez esetében kijelző, vagy gombok kerüljenek a vastagab, középső részre.” – írja Mustonen. Ezt illusztrálva láthattok egy módosított PS képet is.

    És ha már glória, a legmenőbb – legalábbis oldalnézetből – a Williams-es verzió, bár lehet, hogy ennek csak a Martini örülne igazán.

    F1 2018 Halo Concepts (Esa Mustonen)

  • Jenson Button bajnoki karkötőt tervez

    Jenson Button bajnoki karkötőt tervez

    Jenson Button a tavalyi szezon után visszavonult a Forma-1-ből, noha idén Monacoban visszatért, helyettesíteni Fernando Alonsót, aki épp az Indy 500-on próbálta ki magát.

    Visszavonulása óta triatlonnal, sziklamászással és persze barátnőjével, a bikinimodell Brittny Warddal múlatja az időt.

    A legfrissebb hírek szerint azonban 2009 világbajnoka az ékszer-bizniszbe is beszáll némileg. Parham Ramezanival áll össze, és hamarosan elkészül a 30 000 fontos (~ 10 millió forint) Jenson által tervezett, egyedi karkötő.

    „Jenson lesz a neve, és a Brawn autóm színeit viseli majd, mellyel 2009-ben világbajnok lettem – sárgás és fehér, egy kevés feketével.” – mondta Button.

  • Nem kapkodja el a névváltását a Force India

    Nem kapkodja el a névváltását a Force India

    Azt ugyan tudjuk, hogy a jelenleg Force India néven ismert alakulat jövőre nevet váltana, és több név is felmerült. A folyamat zajlik, de a csapattulajdonos Vijay Mallya szerint nem kell meggondolatlanul sietni:
    „Nem vagyunk időhöz kötve. Már ebben az évben el kellene dönteni, hogy mi lesz jövőre a nevünk? Nem tudok erre válaszolni, de nem is vagyunk nyomás alatt amiatt, hogy hozzunk mielőbb döntést. Amikor itt lesz annak az ideje, akkor a partnereinkkel együtt bejelentjük majd.”

    Kicsit részletezte is Mallya, hogy miért is akarnak nevet váltani, hiszen a cél az, hogy még inkább globálissá váljanak majd: „Egyeztettünk pár támogatónkkal, akik elmondták, hogy A Force India nagyon lokális név földrajzilag nézve. Nemzetközi szponzoraink vannak, és még jönnének is ilyenek. Olyanok, akiknek nincs üzletmenetük Indiában. Azt hiszem, hogy eljött annak az ideje, hogy meglepjük őket is egy globális platformmal, a Force India után, így itt az ideje a váltásnak.

    „Nem változtattathatjuk meg állandóan a nevünket, így amit választunk, legalább újabb 10 évre kell, hogy szóljon. Így nagyon is átgondoljuk ezt majd.”

  • Ismerjük meg a Mercedes pilótáját, Valtteri Bottast!

    Ismerjük meg a Mercedes pilótáját, Valtteri Bottast!

    A Forma-1 pilótái több száz kérdésre válaszolnak minden nagydíjon, de mennyire ismerhetjük a pályán kívüli életüket? A gpupdate.net ennek járt utána Valtteri Bottassal kapcsolatban.

     

    Kérlek, írd le a tökéletes napodat!
    Versenyző vagyok, így számomra az a tökéletes nap, ha megnyerem a versenyt.

    Mi volt a legjobb döntés, amit valaha meghoztál?
    Az, amikor versenyzővé váltam. Az hogy könyörögtem a szüleimnek, hogy gokartozhassak.

    Mi a legnagyobb hiba, amit valaha elkövettél?
    Ez egy nehéz kérdés. Nehéz egyet kiválasztani, mert sok hülyeséget csináltam gyerekkoromban, sokszor bajba kerültem.

    Mennyi idődbe telik reggelente hogy elkészülj?
    Nem túl hosszú. Ha elhagyom a szállodai szobámat, vagy el kell mennem otthonról, mondjuk reggel 8 órakor, én általában 20 perc alatt elkészülök.

    Sosem késted le a csapatbuszt?
    Nem, mindig időben vagyok. Nem szeretek késni, nem vagyok késős típus.

    Akárcsak az indulás Ausztriában.
    (Nevet) Igen!

    Jobban szeretsz reggel sokáig ágyban maradni, vagy inkább délután szunyókálni?
    Inkább az első. Sosem szundítok. Nem is emlékszem rá mikor tettem utoljára ilyet. Talán mikor még jóval fiatalabb voltam. Csak utálom, az érzést mikor felébredsz, és azt sem tudod hol vagy. Mindig jól alszom az éjszaka folyamán, de ha esetleg rosszul is alszom nem tartok délutáni pihenőt, nem foglalkozom vele.

    Jobban szereted a nyugodt estéket vagy szereted az éjszakai életet?
    Szeretem a nyugodt estéket, ugyanis nagyon kevés szabadidőm van, elfoglalt életet élek, így nagyra értékelem, ha van egy nyugodt estém akár egyedül akár a családommal.

    Mi a rosszabb, a forgalmi dugó vagy a várakozás a reptéren?
    A forgalmi dugó, sokkal jobban utálom.

    Hogyan ütöd el az időt a reptéren?
    Normális esetben ezzel nincs gondom. Napjainkban annyi minden elérhető a telefonon többek között lehet sorozatot nézni. Ha nem vezetek a következő napon, akkor egy sör is belefér, azzal mindig jobban telik az idő! (Nevet)

    Mi volt a legviccesebb dolog, amit valaha csináltál?
    Mint mondtam gyerekoromban sok butaságot csináltam. Néhány nagyon vicces volt. Nem emlékszem hány éves voltam, talán 14 vagy 15 és újévkor a szomszéd postaládájába tettük a tűzijátékot a haverjaimmal és ott lépett működésbe, ez szórakoztató volt.

    Azt hiszem, a legjobb tréfáid között szerepel ez.
    Igen, elég jól sikerült, a postaláda vagy ezer darabban volt.

    Melyik lenne az a dal, amit egy karaoke keretein belül előadnál?
    Ez egy finn dal, tuti nem ismered. Egy napon bízom benne, hogy a We Are The Champions-t elénekelhetem majd.

    Jenson Button stílusban mikor megnyerte a világbajnoki címet 2009-ben?
    Igen! (Nevet)

    Hány nyelven beszélsz?
    Kettőn. Finnül és angolul. Ennyi.

    Melyik az a nyelv, amit szívesen elsajátítanál?
    Szeretnék majd németül tanulni.

    Utcai pályát, vagy a hagyományos vonalvezetést kedveled jobban?
    Hagyományost. Általában nagyobb sebességgel haladunk, gyorsabb kanyarokon megyünk át és ez az, amit szeretek.

    Ha hozzáadhatnál egy pályát a versenynaptárhoz melyik lenne az?
    Hozzáadnám a Nürburgringet.

    Jégkorong vagy sífutás?
    Jégkorong! Játszottam is szóval nagyon szeretem a sportot. Montréal a kedvenc csapatom.

    Az édes vagy ízletes ételeket szereted jobban?
    Egyértelműen utóbbi. Nem eszem fehér cukrot egyáltalán.

    Egy étel, egy ital. Mit választanál?
    Mint egy utolsó kívánság?(Nevet). Ételnek a finn rénszarvas pörköltet, mellé egy pohár vörösbort választanék italnak.

    Lihapullat (húsgolyók) vagy Makaronilaatikko (makaróni)?
    Jól mondtad a szavakat. Lihapullat!

    Mi a kedvenc filmed?
    Ez mindig nehéz kérdés. A hosszú repülőutak alatt rengeteg filmet láttam. A közelmúltban nagyon szerettem a Wall Street farkasát.

    Mi a kedvenc TV műsorod?
    Eastbound & Down.

    Kedvenc könyved van?
    Sosem olvastam el egyetlen könyvet sem az elejétől a végéig. Nem tudom hogyan tudtam teljesíteni az iskolát, de tényleg sosem olvastam végig egyet sem.

    Melyik a kedvenc zenekarod?
    A The Offspring.

    Vidék vagy nagyváros?
    Egyértelműen a vidéki életet jobban szeretem.

    Nyár vagy tél?
    Inkább a nyarat mondom. Mindig is melegebb országokban éltem és melegebb országokba utazok. A meleget jobban élvezem, mint a hideget.

    45 perc egy szaunában vagy 10 perc egy jégfürdőben?
    Oh. Mindkettő király. Ez kemény. Igaz, 45 perc kifejezetten hosszú idő egy szaunában, ezért inkább a 10 perces jégfürdőt választanám.

    Ha magaddal vihetnél egy pilótát egy lakatlan szigetre kit választanál és miért?
    Azt mondanám Kimi Raikkönen. Szeretem a csendet, szóval…

    Lehetne vele sörözni, nem?
    Igen és nem beszél túl sokat. (Nevet)

    Akkor most mondj egy pilótát, akit semmiképp nem vinnél magaddal egy lakatlan szigetre!
    Grosjeant mondanám, mert nagyon nehezen érteném az angolját. (Nevet)

    Ki a legviccesebb csapattársad, akivel valaha dolgoztál?
    Igazából csak három csapattársam volt. Más és más módon mind viccesek voltak. Pastor (Maldonado) egy különleges srác volt, úgyhogy őt mondanám.

    Esetleg egy postaládás mókázás vele?
    Biztos vagyok benne, hogy sok dolgot csinált már életben. Pastor egy vicces srác.

    Melyik volt életed legnagyszerűbb előzése?
    Azt hiszem Bakuban a Lance Stroll ellen bemutatott utolsó körös manőverem. A legfontosabb pedig Szocsiban, amikor átugrottam a rajtnál a két Ferrarit, aminek köszönhetően megszereztem az első futamgyőzelmemet.

    Melyik volt életed legjobb versenye?
    Mexikó 2015-ben. (A dobogón végződött)

    Melyik volt a legfurcsább kérdés, amit valaha kaptál? Talán egy ezek közül?
    Ezek közül egyik sem, ezek mind jók. Talán valami hasonló: „Mit tenne, ha most meghalna?”- vagy valami ilyesmi. (Nevet)

     

  • A Renault komolyan gondolkodik Kubicában

    A Renault komolyan gondolkodik Kubicában

    Sokan azt gondolják, hogy az egész egy nagy marketingfogás a Renault Sport részéről,  de valójában nagyon is gondolkodnak azon, hogy Robert Kubica velük térjen vissza. Szinte biztos az, hogy a 32 éves pilóta a mezőnnyel együtt tesztelheti majd a 2017-es autót a Magyar Nagydíj után, amely sokkal erősebb, és jobban is igénybe veszi, mint az E20-as, amivel idén már két pályán is körözhetett. Mivel ezek jól sikerültek, valamint a MARCA szerint Robert már jobb időket megy Jolyon Palmernél és Nico Hülkenbergnél is a csapat szimulátorában, így lehetséges, hogy a Renault akar egy mindent eldöntő tesztet. Amennyiben minden megfelelően alakul, akkor Kubica válthatja Palmert Spaban, ami logikus is lenne, hiszen az angolnak nincs még idén pontja szezon közepén.

    Kubica barátja, Fernando Alonso mindenesetre nagyon lelkes:, és már adott a lengyelnek tippeket is, miképp kell vezetnie majd az új autót: „A visszatérése az év legjobb híre lenne. Robert egyszerűen a legjobb.”

    Nagyon úgy néz ki, hogy Kubica meg tud birkózni egy egész versenytávval problémamentesen, menne neki az időmérő edzés, szimulátorban jobb ideje van mint Palmernek a Hungaroringen, tehát kijelenthető, hogy készen áll.  A Renault módosított minimálisan a kormányon, hogy jobban kézre essen neki. Simán tud váltani, és mindenféle mozgásra bírni az autót. Egyedül az okoz kisebb gondot, amikor teljesen kicsavart állapotban keresztezi a karjait. Ilyen kanyar például a Loews Monte Carloban, vagy Austinban is van ennyire szűk kanyar. Ezek sem feltétlenül leküzdhetetlen akadályok, mert a teszteken már kipróbáltak olyan beállítást, aminek következtében kisebb erőfeszítést kell kifejtenie, hogy az autó kanyarodjon.

  • Lauda: A glória rossz választás a Forma-1-nek

    Lauda: A glória rossz választás a Forma-1-nek

    Niki Lauda a Mercedes jogkör nélküli igazgatója szerint, a jövőre bevezetésre szánt glória rossz választás a Forma-1-nek.

    A Stratégiai Csoport szerdán tartott ülése után az FIA bejelentette, hogy a pilóta fejét védő eszköz felszerelése kötelező lesz 2018-tól.

    A háromszoros osztrák világbajnok szerint, a haló bevezetése pusztán túlreagálás és visszavonja a sportág előnyös változásait, amelyeket az idén bevezetett szabálymódosításokkal elértek.

    „Kipróbáltuk a Halót, a Red Bull szélvédőjét, és a Ferrari ötletét, mint fejvédő eszközöket.”- mondta Lauda az Auto Motor und Sport-nak. „Senkit se győzött meg egyik fejlesztés sem, a glória bevezetése tehát nem megfelelő. Az FIA a Forma-1-et olyan biztonságossá tette, amennyire csak lehet. A repülő kerekek veszélye minimálisra csökkent, mivel azok sokkal szorosabban kapcsolódnak az autókhoz. Keményen dolgozunk azon, hogy új szurkolói bázisokat érhessünk el, továbbá hogy a sportot közelebb vihessük a rajongókhoz, de ez a lépés minden eddigi munkánkat elpusztítja.”

    Lauda továbbá hozzátette, úgy érzi az FIA nem szorgalmazta eléggé a hatékonyabb védelmi eszközök fejlesztését annak érdekében, hogy zöld utat adhasson a halónak.

    „Szerintem 100%-ban jobb megoldás lenne további ötleteket gyártani, mint a halót erőltetni.”- kommentálta Lauda „Ha olyan dologra bukkanunk, ami nem rombolja le az esztétikát, akkor azt 2019-ben is ráérnénk bevezetni. Ez annyira egyszerű és nem értem, hogy miért kell siettetnünk valamit, amit később megbánnánk.”

    Niki Lauda kollégája Toto Wolff  is kijelentette csütörtökön, hogy  az FIA-nak „nem volt más választása”, mint a haló 2018-as bevezetése.

  • Wolff szerint az FIA-nek nem volt választása halo ügyben

    Wolff szerint az FIA-nek nem volt választása halo ügyben

    A Mercedes főnöke, Toto Wolff úgy véli, hogy az F1 iránytó testületének, az FIA-nek „nem volt választása” a halo 2018-as bevezetése kapcsán.

    A halo-t eredetileg 2017-ben tervezték bevezetni, de ezt elhalasztották. Eközben érkezett egy másik cockpit védő koncepció is, a shield. Ezt a Brit Nagydíj egy edzésén ki is próbálta Sebastian Vettel, ám egy kör után le is vették az elemet, mert Vettel arra panaszkodott, hogy szédül tőle.

    Végül szerdán bejelentették, hogy a halo érkezik jövőre.

    Wolff szerint az FIA-nak döntenie kellett a fejvédelemről 2018-ra vonatkozóan, erre pedig a halo a legjobb opció.

    „Úgy gondolom, hogy az FIA-nek valószínűleg nem volt választása, hogy bevezetik-e a halo-t.” – mondta. „Az FIA meglátása, hogy fokozni kell a biztonságot, megnéztünk különféle opciókat, de egyik sem működött igazán. A halo volt az egyetlen, ami megfelelő lehet. Nem tetszik, ahogy kinéz, nem esztétikus, de a döntés megszületett, nekünk pedig ebből kell kihoznunk a legtöbbet.”