Kategória: Formula 1

  • Räikkönen fagyizott, és nagy örömet okozott vele

    Räikkönen fagyizott, és nagy örömet okozott vele

    A Gianni Gelati egy utazó fagylaltos, a tulajdonos igazi olasz fagylaltot kínál, Közép-Svájcban. Meglepetésre pár napja nem mindennapi vendége volt a fagylaltosnak, ugyanis Kimi Räikkönen vásárolt nála, és a mellékelt fotó alapján igencsak jó kedélyű volt.

    „Rég óta vártam már erre az ügyfélre… Tegnap egy álmom vált valóra! Köszönöm, Kimi Räikkönen! – írta a tulajdonos vasárnap, Facebookon.

    https://www.facebook.com/GianniGelatiMobil/photos/a.1650731731805843.1073741828.1650716418474041/1961758657369814/?type=3&theater

  • Az Aston Martin érdeklődik az F1 iránt, ha…

    Az Aston Martin érdeklődik az F1 iránt, ha…

    Az Aston Martin érdeklődik a Forma-1 iránt, szándékaik komolysága azonban a 2021-től érvénybe lépő motorszabályoktól függ.

    Az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer jelen volt az FIA legutóbbi erőforrást érintő megbeszélésén. Elmondása szerint csak akkor érdekli őket a történet, ha nem szállnak el a költségek.

    Az Aston jelenleg a Red Bull Racing egyik szponzora, és együtt dolgoznak Adrian Newey-val a Valkyrie projekten.

    „Az F1 perifériáján ülünk, a Valkyrie és a Red Bull által.” – mondta Palmer az Autosportnak. „Aztán mindig jön a kérdés, hogy csapatként is akarunk-e szerepelni?”

    „A mi fő versenytársunk a Ferrari, szóval ilyen szempontbál racionális dolog lenne beszállni valahogy. De mint egy cég, mely most kezdett profitot termelni, nekünk nincs évi 350-400 milliónk, amit az F1-re költhetnénk. Ha – és ez tényleg egy nagy „ha” – van egy felső határa a ráfordított pénznek, emberek számának, mely/kik egy új erőforrás fejlesztéshez kell, ésszerű szinten, akkor jó okunk van rá, hogy átgondoljuk (az F1-ben való szereplést).”

    Palmer szerint azonban az erőforrásokról folyó tárgyalások „határozottan jó irányba haladnak”.

    „Egyértelmű mindenki számára, hogy fokozni kell a ‘színházat’ az F1-ben, több hang kell, nem akarjuk, hogy túlzottan korlátozzák a teljesítményt, ugyanakkor csökkenteni kell a nevezési költségeket. Nem hiszem, hogy van bárki, aki ne értene egyet ezzel.”

  • Egyik csapat sem akart Forma-1 részvényt vásárolni

    Egyik csapat sem akart Forma-1 részvényt vásárolni

    A Forma-1-es csapatok nem kívántak élni a Liberty Media által felkínált lehetőséggel, mi szerint F1-es részesedést vásárolhatnak.

    A csapatok hat hónapot kaptak arra, hogy éljenek a lehetőséggel, ám a határidő most lejárt és a Liberty szóvivője azt közölte az Autosporttal, hogy egyik csapat sem mutatott érdeklődést. A Liberty azonban azt tervezi, hogy később újra előáll majd ezzel az ajánlattal.

    „A Forma-1-es csapatok számára szóló ajánlat értelmében lehetőség lett volna 2126 dolláros egységáron részesedést vásárolni a Liberty által felvásárolt Delta Topcóból, a Forma-1 anyacégéből.” – áll a Liberty Media közleményében.”

    19 millió részvény egység volt lefoglalva a csapatok számára, egészen mostanáig.

    „Bár egy ablak most bezárult, mely által befektetési lehetőséget kínáltunk, mi elégedettek vagyunk a csapatokkal való együttműködő megbeszélésekkel.” – hangsúlyozta Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója, hogy ennek ellenére minden csapattal jó a Liberty viszonya.

  • Auer úgy véli, nem lesz jövőre az F1-es mezőny tagja

    Auer úgy véli, nem lesz jövőre az F1-es mezőny tagja

    Gerhard Berger unokaöccse, a DTM-ben remekelő Lucas Auer tagadja, hogy jövőre már Forma-1-es ülést kaphat.

    Auer a Hungaroringen tesztelhet majd a Force Indiával a Magyar Nagydíj után, s köszönheti ezt részben a közös szponzornak, a BWT-nek, valamint a Mercedesnek.

    „Jelenleg nem gondolom, hogy a Forma-1 lenne a célom, mivel teljes mértékben a DTM-re koncentrálok.” – mondta a 22 éves Auer. „A DTM-ben három-négy évbe telik, hogy felkészülj egy bajnoki címre, szóval boldogan maradok a Mercedesszel a következő szezonra, még ha egyelőre nem is tisztázott, hogy hol leszek majd. Majd meglátjuk, hogy vannak-e opciók, és ha igen, mik azok.”

  • Button majdnem leszerződött a Williamshez 2017-re!

    Button majdnem leszerződött a Williamshez 2017-re!

    Nem sokon múlt, hogy Jenson Button leszerződjön a Williamshez az idei évre, árulta el a pilóta. A brit pilóta azonban úgy döntött, hogy 2018 végéig marad a McLaren-Honda kötelékében, és ott foglal el egy versenyülést, ha a helyzet úgy adja.

    2016-ban azt pletykálták, hogy a 37 éves versenyző visszatérhet a grove-i csapathoz, ahol 2000-ben megkezdte Button a Forma-1-es pályafutását. Ugyan keveset versenyezhet idén Jenson, de a McLarennel maradt úgy is, hogy nem mehet egész évet velük.

    „Majdnem visszatértem a Williamshez vagy háromszor-négyszer. Beszéltem is velük az idei versenyzés lehetőségéről, pár alkalommal. Tavaly is egyeztettünk, sőt idén is, ők egy remek csapat, de az én időm már lejárt.” – ismerte el Jenson.

    Button idén helyettesíthette már Fernando Alonsot Monacoban, mert a spanyol versenyző az Indy 500-on indult. A versenye nem sikerült valami jól, mert ütközött Pascal Wehrleinnel, és kénytelen volt feladni a versenyt. Ugyan a Williamsnél még mindig tisztázatlan az, hogy milyen felállással akarnak indulni a jövőben, még mindig tartják magukat olyan híresztelések, hogy Button visszatérhet a csapathoz. Annak ellenére, hogy 2009 világbajnoka kifejtette, hogy nem akar újra a Forma-1-ben versenyezni, miután 17 évet eltöltött a szériában.

  • Magyar Nagydíj dobogó, tíz éve

    Magyar Nagydíj dobogó, tíz éve

    2007-es Magyar Nagydíj: ők hárman állhattak dobogóra! Közülük ketten idén is esélyesek erre. Szerinted kik végeznek idén a top 3-ban a Hungaroringen?

    2007-es dobogó: Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Nick Heidfeld.

    Magyar Nagydíj 2007, Kimi Räikkönen, Nick Heidfeld, Lewis Hamilton
    Fotó: Ferrari Media
  • A Williams nem sieti el a döntést a jövő évi pilótáiról

    A Williams nem sieti el a döntést a jövő évi pilótáiról

    Claire Williams helyettes csapatfőnök elmondta, hogy egyelőre még nem volt szó a csapatnál a jövő évi pilótafelállásról, ezzel sem akarják most megzavarnia a jelenlegi versenyzőiket.

    A legendás brit istálló az idei szezonnak eredetileg a Bottas-Stroll párossal vágott volna neki. Azonban a Mercedes újdonsült világbajnoka Nico Rosberg váratlanul bejelentette visszavonulását, így az ő helyére érkezett a finn. Így Stroll mellé az a Felipe Massa került, aki a tavaly év végén elköszönt a versenyzéstől.

    A brit istálló jelenleg az ötödik helyen áll a csapatok versenyében.

    „Nagyon sokat beszélnek a pilótákról a paddockban. Ami minket illett, mi még egy kicsit várunk a döntésünkkel. Komoly harcban vagyunk a jobb bajnoki helyezésekért, éppen ezért most ezzel a témával szeretnénk legkevésbé foglalkozni.” – mondta Claire Williams.

    Williams azt is elmondta, hogy továbbra is nagyon hisz fiatal pilótájában Lance Strollban, a tavalyi F3-as bajnokban. Ő a Forma-1 történetének második legfiatalabb pilótája. Nehezen indult számára az év, de Kanadában megszerezte élete első pontjait majd utána Bakuban már dobogóra is állhatott.

    „Újoncként mindenkinek időbe telik felvennie a Forma-1 ritmusát. Ez egy nagy lépés egy fiatal pilótáknak. Sokan mégis alábecsülik ezt a lépést. Arról szólt számára az első pár futam, hogy megszokja ezeket az autókat, illetve megtanulja azokat a pályákat, ahol korábban nem versenyzett. Nem ment gyorsan, de Kanadában már pontot szerzett, sőt Azerbajdzsánban már dobogóra is állhatott egy fantasztikus futam után, és Ausztriában hozta ezt a jó teljesítményt. Tehát eddig hozta mindazt, amit elvártunk tőle. Örömmel látom, hogy fejlődik időről-időre. Így most már végre két autóval tudunk pontokat szerzeni a konstruktőri bajnokságban is.” – nyilatkozta a helyettes csapatfőnök.

  • Honda: Meg kell tudnunk, hogy mit akar a Sauber

    Honda: Meg kell tudnunk, hogy mit akar a Sauber

    Nem is olyan régen volt (április végén), amikor a Sauber bejelentette, hogy 2018-tól partnerségre lépnek a Hondával, és jövőre már a japán gyártó erőforrásait használják.

    Azóta viszont jelentős változások történtek a svájci istálló vezetőségében: távozott Monisha Kaltenborn csapatfőnök, miután nézeteltérései voltak a csapatot birtokló Longbow Finance-szel. Az indiai születésű hölgy helyére a Renault korábbi vezetője, Frederic Vasseur érkezett.

    Vasseur egy héttel ezelőtt hétfőn kezdte meg a munkát új csapatánál, a „Honda-helyzet” megoldása pedig első számú prioritásai közé tartozik. A hírek továbbra is nagyon erősek, miszerint a Sauber mégis marad a Ferrarival – a bizonytalanságot tökéletesen példázza, hogy a Hondánál sem tudják mi fog történni.

    A Honda Forma-1-es projektjéért felelős Yusuke Hasegawa így felelt arra a kérdésre, hogy mikor akarják megtudni a Sauber terveit: „Most. Amilyen hamar csak lehet.”

    „Nem várhatunk a következő évre való felkészüléssel, szükségünk van a végleges döntésre. Egyébként már dolgozunk egy második csapat kiszolgálásán és készen is állunk rá. Véglegesítenünk kell a terveket, addig is dolgozunk tovább, ahogy eddig is tettük. Jelenleg nem változtatunk semmin.”

    Mindent összevetve talán augusztus második fele – a nyári szünet vége – lehet az az időpont, amikor pont kerülhet az eddig még nyitott kérdésekre.

     

  • Nasr dolgozik a 2018-as visszatérésén a Forma-1-be

    Nasr dolgozik a 2018-as visszatérésén a Forma-1-be

    Ugyan az ex-Sauberes Felipe Nasr dolgozik azon, hogy jövőre újra a száguldó cirkuszban indulhasson, elismerte, hogy egy IndyCar debütálás reálisabb lehet.

    A brazil Nasr először mutatkozott az F1-es paddockban a Brit Nagydíjon, mióta 2016 végén távozni volt kénytelen. Az Autosportnak ennyit mondott:
    „Még mindig keresem a lehetőségeket. Azt gondolom, hogy még visszatérhetek, és figyelem, hogy milyen lehetőségek adódhatnak 2018-ra. Az elsődleges tervem a Forma-1, de több B opcióm is van. Ilyenek mint IndyCar, Formula E, vagy a WEC, ezek közül bármelyikben kiköthetek, érdekelnek. Megpróbálok mindenhol kialkudni egy tesztlehetőséget, mielőtt elkötelezném magamat, vagy döntenék.”

    Nasr azt is elismerte, hogy magának nehezíti a Forma-1 a dolgát azzal, hogy kevés a hely a rajtrácson:
    „Nehéz kérdés. Jó lenne, ha érkezne egy-két új csapat, nem csak magam miatt, hanem minden feltörekvő fiatalnak, akinek a végcélja a Forma-1. A dolgok azonban gyorsan megváltozhatnak, és akár jóra is fordulhatnak. A leglényegesebb, hogy fitt vagyok. Mindent megtettem azért, hogy készen álljak, tudom, hogy ha bármikor beülhetnék az autóba, akkor egyből versenyképes lennék. Nem jó dolog, ha kikerülsz az autóból, de nem fogom sajnáltatni magam. Mindennek megvan az ideje az életben, és az a lényeg, hogy készen állok, és hamarosan döntést hozok.”

    A brazil azt reméli, hogy a brazil kapcsolatainak köszönhetően akár az IndyCar világába is hamar bekerülhet:
    „Mindig is figyeltem az Indy-t. Sok brazil kötött ott ki, és Helio Castronevesszel jó a kapcsolatunk, mert a nagybátyám F3-as csapatában versenyzett. Mindig is mondta, hogy mi újság arrafelé, és ez egy olyan széria, ami mindig is érdekelt, és komolyak a versenyek is. Meglátjuk mi lesz, de egyértelműen vannak nyitott ajtók.”

  • Schumacher szerint a Ferrarinak meg kellene tartania Räikkönent

    Schumacher szerint a Ferrarinak meg kellene tartania Räikkönent

    Ralf Schumacher, aki korábban maga is Forma-1-es versenyző volt, úgy véli, hogy a Ferrari megtartja Kimi Räikkönent a következő szezonra is.

    Sebastian Vettelnek már tett ajánlatot az olasz csapat, ám Räikkönen sorsa még teljesen bizonytalan. Ralf szerint azonban maradhat a finn.

    „Tehetség tekintetében Kimi briliáns.” – mondta Ralf Schumacher a finn Ilta Sanomatnak. „Már világbajnok, de minden bizonnyal képes többet is elérni. Ha számításba vesszük az életkorát, mondhatjuk, hogy nagyszerű munkát végez. Szerintem a Ferrari okosan dönt, ha megtartja őt.”

    „Idén jó autója van, de Sebastian erősebb. Ez ideális Sebastiannak, de Kimi is képes még futamokat nyerni. Meglátjuk, mit hoz majd a következő szezon.”

    Schumachernek egyébként tetszik az idei szezon, nézői szemmel.

    „Azt kell mondjam, hogy az F1 nagyon érdekes most, hogy a Ferrari és a Mercedes küzd egymással.” – mondta.