Kategória: Formula 1

  • Nem tart a végtelenségig Verstappen türelme

    Nem tart a végtelenségig Verstappen türelme

    Max Verstappen türelme könnyen elfogyhat, legalábbis erre figyelmeztet menedzsere, Raymond Vermeulen, utalva arra, hogy a holland versenyző gyakran a Renault erőforrás meghibásodása miatt kénytelen feladni a versenyeket. A pletykák szerint pedig a 19 éves versenyzőnek ajánlatot tett a Ferrari, annak ellenére, hogy szerződése van a Red Bullal 2019 végéig…

    „Debütálása óta mindig vannak érdeklődők Max iránt.” – mondta Vermeulen a holland Formule 1-nek. „Más csapatok is ajánlottak neki szerződést, de mi a Red Bull Racinggel akarunk nyerni. A Red Bull a maga sztárjának tekinti Maxot, és nem fogják eladni.

    Noha Dietrich Mateschitz korábban azt nyilatkozta, hogy ha egy versenyzőjük mindenképp menni akar, nem fogják visszatartani.

    „Nem szabunk semmilyen határidőt a Red Bullnak, de fontos, hogy Max folytatni tudja a sikereit. Én bízom a csapat fejlődésében, hiszen a Red Bull Racing négy világbajnoki címet szerzett a Renault-val. De azt is meg kell érteni, hogy a türelmünk nem végtelen.”

  • Ocon célja a dobogó

    Ocon célja a dobogó

    A Force India fiatal versenyzője, Esteban Ocon a szezon második felében már dobogóra állna.

    Ocon a szezon elején csatlakozott jelenlegi csapatához, az eddigi tíz versenyből pedig kilencen pontot is szerzett. A legjobb helyezését Spanyolországban érte el, mely egy ötödik hely volt, jelenleg pedig nyolcadik a bajnoki tabellán.

    A fiatal pilóta amellett, hogy kifejezte elégedettségét az autóval és csapatával kapcsolatban, a további célokat is kitűzte egyik nyilatkozatában.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy a Force India csapatának tagja lehetek. Minden egyes versenyen egyre jobbak és jobbak vagyunk. A szezon második felében talán még a dobogóért is harcolhatunk.” – fogalmazott Ocon. „A célom így természetesen a pódium, a legfontosabb azonban, hogy minden versenyen pontot szerezzek. Folyamatosan ilyen versenyképesnek kell lennünk.”

    Ocon tavaly debütált a Manor színeiben Belgiumban, ez azt jelenti, hogy a Magyar Nagydíj az egyetlen, amely versenyen még nem vett részt a jelenlegi naptárból.

    GP3-as és Formula 3-as auóval azonban már körözött a Hungaroringen, és szerinte nagyon fekszik a pálya a vezetési stílusának.

    „Nagyon szeretem Budapestet és a Hungaroringet, ez a kedvenc helyszínem a naptárban.” – fogalmazott. Különleges hétvégém volt ott, még amikor a Forma-3-ban versenyeztem, két győzelmet és egy második helyet szereztem, a GP3-ban pedig egy dupla dobogót. Ez tényleg egy olyan pálya, ami nagyon fekszik nekem.”

  • Matsushita teszteli a Saubert a Hungaroringen

    Matsushita teszteli a Saubert a Hungaroringen

    A Sauber csapat hivatalosan is bejelentette, hogy Nobuharu Matsushita fogja vezetni a Sauber C36-os gépet a Magyar Nagydíjat követő, második szezonközi teszten.

    A 23 éves japán pilóta négy évesen kezdte versenyzői karrierjét gokarttal. Ezt követően több együléses bajnokságban is versenyzett Ázsia szerte. 2015 óta szerepel a Formula-2 bajnokságban (korábbi GP2) az ART Grand Prix színeiben. Az idei bajnokságban jelenleg a hetedik helyen áll, egy futamgyőzelemmel.

    A szezonközi teszt első napján Gustav Malja vezeti a svájciak versenyautóját, míg Matsushita a második napon ül autóba.

    „Amikor négy éves voltam lenyűgözött Michael Schumacher. Miatta kezdtem el nézni a Forma-1-et. Attól a pillanattól kezdve az volt az álmom, hogy én is Forma-1-es pilóta lehessek. Nagyon izgatott vagyok az első Forma-1-es tesztem miatt, és már alig várom, hogy beüljek a Sauberbe. Remélem, hogy ez egy eredményes nap lesz a csapat számára, és számomra is, hogy sokat tudjak tanulni. Szeretnék köszönetet mondani a Sauber csapatnak, hogy megteremtette számomra ezt a lehetőséget.” – mondta Matsushita.

    „Nagyon örülök, hogy Nobuharu megkapta ezt a lehetőséget. Megérdemli, hogy vezethessen egy F1-es autót. Mióta az ART Grand Prix csapat színiben bemutatkozott az F2-ben azóta figyelemmel követem a pályafutását. Évről-évre fejlődik. Ezzel a teszttel egy lépéssel közelebb került az álmához, hogy egyszer Forma-1-es pilóta lehessen.” – nyilatkozta az újdonsült csapatfőnök, Frederic Vasseur.

  • Verstappen: A Hungaroring egy fantasztikus pálya

    Verstappen: A Hungaroring egy fantasztikus pálya

    A Forma-1 mezőnye a hétvégén Magyarországra érkezik, hogy teljesítsék a nyári szünet előtti utolsó futamot. Verstappen bizakodó lehet az előttük álló hétvégére nézve, mivel a kacskaringós magyar pálya fekszik az autójuknak.

    Az osztrákok 2013 óta mindig dobogóra állhattak Mogyoródon, ebből 2014-ben Daniel Ricciardo révén győztek is. Csapattársa Max Verstappen nagyon várja már, hogy ismét nálunk versenyezhessen, mivel nagyon szereti a pályát.

    „Korai még arról beszélni mire lehetünk képesek a Hungaroringen, de folyamatosan azon dolgozunk, hogy javítsunk a kocsi egyensúlyán és még több leszorítóerőre tegyünk szert. Szerencsére a magyar pálya nem tartalmaz sok padlógázas szakaszt.”- nyilatkozta Verstappen.

    „Ez egy fantasztikus pálya, főleg egy Forma-1-es autóban. Keskeny az aszfaltcsík és elképesztően sodrós kanyarok váltják egymást, ami nagyon élvezetessé teszi a vezetést itt. A falak közelsége miatt néha olyan érzésed van, mintha egy utcai pályán hajtanál, mint Monacóban, de a tempó itt sokkal nagyobb.”

    Az új generációs F1-es autók jóval szélesebbek és nagyobb tapadással rendelkeznek, amik a holland szerint komoly kihívás elé állíthatják a csapatot az autók beállításakor.

    „Sokkal nagyobb a tapadásunk, így elképzelhető hogy teljesen más irányba kell elmenni majd a beállításokkal, de ez rendben van.”

  • Az FIA zöld utat adott Kubica tesztjének

    Az FIA zöld utat adott Kubica tesztjének

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint semmi akadálya nincs, hogy Robert Kubica újra Forma-1-es autóba ülhessen, hivatalos eseményen.

    A lengyel pilóta a Renault színiben tér vissza a Forma-1 mezőnyébe az idei év második hivatalos szezonközi gyakorlásán.

    A csapatfőnök Cyril Abiteboul elmondta, hogy ennél a tesztnél azt fogják elsősorban megvizsgálni, hogy Kubica alkalmas-e komolyabb terhelésre is. Ez a kijelentés alapot adhat több olyan pletykának, miszerint a belga hétvégétől kezdődően ő veszi át Jolyon Palmer helyét.

    A BMW és a Renault korábbi versenyzője 2011-ben szenvedett súlyos rali balesetet, aminek következtében kis híján elveszítette a jobb karját, de Charlie Whiting versenyigazgató most engedélyezte a lengyel versenyző számára a részvételt a teszten.

    „Mint minden más pilótának neki is megvan az engedélye, amit a nemzeti szövetség adott meg. Ez az engedély magában foglal egy orvosi ellenőrzést is. Roberttől sem kérünk másfajta engedélyt.” – mondta a versenyigazgató.

  • Tovább bővül a Grosjean-család!

    Tovább bővül a Grosjean-család!

    Romain Grosjean Twitteren tudatta rajongóival az örömhírt, hogy családjuk öt főre bővül hamarosan, ugyanis felesége, Marion várandós.

    A párnak van már két fiú gyermeke, Sacha 2013-ban, míg Simon 2015-ben született. A harmadik baba azonban kislány lesz.

    Gratulálunk! 🙂

  • Ghiotto is lehetőséget kap a teszten

    Ghiotto is lehetőséget kap a teszten

    A Formula-2-es bajnokságban szereplő Luca Ghiotto fogja vezetni a Williamst a Magyar Nagydíjat követő kétnapos teszten.

    A 22 éves olasz pilóta 2015-ben Esteban Ocon mögött második helyen végzett a GP3-as bajnokságban. Jelenleg pedig ötödik helyen áll a Forma-2 idei kiírásában.

    A fiatal pilóta a Hungaroringen fog először F1-es gépet vezetni. Az előzetes tervekkel ellentétben végül ő és Felipe Massa fognak megosztva körözni a Williamss autójával.

    „Nagy köszönettel tartozom a Williamsnek, hogy megteremtette számomra ezt a lehetőséget.” – kezdte Ghiotto.

    „Az első Forma-1-es teszt minden pilóta számára egy különleges pillanat. Főleg, ha egy ilyen nagy történelmi múlttal rendelkező csapattal teheti meg. Nagyon izgatott vagyok.” – folytatta.

    A helyettes csapatfőnök Claire Williams a következőket mondta:

    „A csapatunk mindig is erős volt a fiatal versenyzők kinevelésében. Minig külön öröm, ha egy újabb tehetség kapja meg tőlünk a bizonyítási lehetőséget. Alig várom már, hogy lássam őt egy F1-es autóban.”

    Nem Ghiotto lesz azonban az egyetlen fiatal pilóta ezen a teszten. A Mercedes a GP3 listavezetőjét, George Russelt ülteti az autójába. Míg a nagy rivális Ferrari, a Forma-2 bajnok aspiránsának, Charles Leclernek ad lehetőséget. Rajtuk kívül még a Sauber (Nobuharu Matsushita) valamint a Force India (Lucas Auer) is egy-egy tehetségnek ad teret a teszten. Illetve egy nagy visszatérő is lesz a lengyel Robert Kubica személyében, akit a Renault fog pályára küldeni.

    Részben a Forma-1-es csapatok rá is vannak kényszerítve, hogy a teszteken fiataloknak is adjanak lehetőséget. A szabályok szerint a négy szezonközi tesztnapból kettőn olyan fiatal pilótának kell lehetőséget adni, aki maximum kettő Forma-1-es futamon indult.

  • Már túlzottan biztonságos a Forma-1, véli Audetto

    Már túlzottan biztonságos a Forma-1, véli Audetto

    Az egykori Forma-1-es csapatfőnök, Daniele Audetto nem hiszi, hogy meggyőző lesz a Halo 2018-as bevezetése.

    A legtöbb csapat sem ért egyet a Halo-val, a rajongók meg pláne nem, most pedig Audetto is elmondta, hogy szerinte nem tesz majd jót az F1-nek.

    „A biztonság a legfontosabb témája az FIA-nek, és komoly lépéseket is tettek ennek érdekében a motorsport számos területén, a fej védelme az együléses sorozatokban pedig évek óta aggasztó téma.” – mondta.

    Hozzátette azonban, hogy a versenyzők munkájának egyik alapvető jellemzője a kockázat…

    „Az én időmben a Forma-1-ben vezetni nagy megtiszteltetés, ugyanakkor jókora kockázat is volt.” – idézi Audettót a Speed Week. „Elvesztettem pár barátomat, de a valóság az, hogy egy Forma-1-es versenyzőnek el kell fogadnia a kockázatot is. Sok pálya már a sivatagban van, ahol majdnem lehetetlen balesetet szenvedni. Olyan, mint amikor valaki a szimulátoron vezet, a versenyzőket pedig a boxból távirányítják. Már túl sok a technológia és a biztonság. És ez a túlzott biztonság nullázza a rizikót; véleményem szerint a Forma-1 elvesztette a valódi esszenciáját. Nem olyan vonzó a nézőknek sem. Nem jó ezt mondani, de az emberek néha balesetet akarnak látni, és küzdelmet a pályán.”

  • Magyar Nagydíj – Idén is segítik külföldi rendőrök a biztosítást

    Magyar Nagydíj – Idén is segítik külföldi rendőrök a biztosítást

    Lengyel, osztrák, román és szlovák rendőrök is segítik a magyar rendőrök munkáját a jövő heti Forma-1-es Magyar Nagydíj biztosításában – közölte a police.hu pénteken.

    A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közleményében azt írta: a rendőrök feladata elsősorban a külföldi szurkolók problémáinak kezelésében való segítségnyújtás, tájékozódásuk könnyítése, okmányaik és járműveik ellenőrzése lesz.

    Az idei Magyar Nagydíjat július 27. és július 30. között rendezik meg a Hungaroringen. A rendőri biztosítást a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság végzi. A versenypálya közelében idén is ideiglenes rendőrörs működik majd július 27. és július 31. között, ennek elérhetőségeit a www.police.hu oldalon később teszik majd közzé.

    Kiemelték továbbá, hogy a sportrendezvényre várhatóan nagy számban érkeznek majd magyar és külföldi látogatók, emiatt Mogyoród és környékének forgalma jelentősen megnő. A versenypálya körüli és az oda vezető utakon a verseny minden napján – 2017. július 27., csütörtök reggeltől 2017. július 31., hétfő reggelig – megállási tilalom lesz érvényben.

    Emellett a jövő hét folyamán több forgalmirend-változásra kell készülni a Hungaroring környékén és az odavezető utakon. Az M3-as autópályán egy ideiglenes lehajtót is megnyitnak majd. A forgalom folyamatosságát minden érintett útszakaszon rendőri irányítással és tájékoztató táblákkal segíti a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság – olvasható a rendőrségi közleményben.

  • Hülkenberg: A legjobb helyen tér vissza Kubica

    Hülkenberg: A legjobb helyen tér vissza Kubica

    Nico Hülkenberg úgy véli, a Hungaroring a tökéletes helyszín Kubicának a visszatéréshez.

    A lengyel már tesztelt 2012-es autót a Paul Richardon, azonban a Renault bejelentette, a Magyar Nagydíj utáni teszten a jelenlegi autóval fog körözni.

    A megerősítés után aztán egyből szárnyra kaptak a pletykák, hogy a 32 éves, korábbi BMW és Renault pilóta már a Belga Nagydíjon a mezőny tagja lesz.

    A Renault jelenlegi versenyzője, Nico Hülkenberg is nyilatkozott az üggyel kapcsolatban, elmondta, szerinte Kubica számára a Hungaroring a legideálisabb helyszín a visszatérésre.

    „A Hungaroring az egyik legnehezebb pálya. Csupán egy egyenes van, ahol pihenni lehet.” – fogalmazott a német. „Mivel a verseny után fogunk a pályán körözni, rendesen fel lesz gumizva az aszfalt, így maximális tapadást érhetünk el. Aki ezt a tesztet teljesíti, egy nagydíjat is tud.”

    Egy, a Bild-ben megjelent cikk szerint a Renault célja, hogy a Belga Nagydíjon már Kubica üljön autóba Jolyon Palmer helyett.