Kategória: Formula 1

  • Norris sokba kerülő hibája kínálhatott volna esélyt Piastrinak a Las Vegas-i pole-ra

    Norris sokba kerülő hibája kínálhatott volna esélyt Piastrinak a Las Vegas-i pole-ra

    Több mint 3 tizedes előnye fölényes elsőségről árulkodik, ám amennyiben Oscar Piastrival nem babrál ki a dupla sárga zászló a Las Vegas-i időmérőn, Lando Norris nem biztos, hogy megszerezte volna a pole-t.

    Lando Norris nemcsak a vb-cím szempontjából szerzett kulcsfontosságú pole pozíciót, hanem valószínűleg az önbizalmának is jót tesz – nem mintha az utóbbi időben gondjai lettek volna vele –, hogy az év eddigi legnehezebb időmérő edzését ő húzta be. A Las Vegas-i kvalifikáción ugyanis volt minden, ami hatalmas kihívás elé állítja a versenyzőket, akiknek alacsony tapadású, vizes, felfestésekkel tarkított aszfalton kellett egyensúlyozniuk alacsony leszorítóerős beállításokkal, rossz látási viszonyok között, mindezt egy ultragyors utcai pályán, ahol egyetlen apró hiba is végzetes lehet.

    Ilyen körülmények között már az is kihívás, hogy valaki teljes koncentráció mellett összerakjon egy jó kört, hát még az, ha mindeközben az edzést is menedzselnie kell, figyelve a rádióüzenetekre, forgalomra, energia-visszanyerési beállításokra és a többire. Sokat elmond a nehézségi szintről, hogy még Norris pole-körébe is belecsúszott egy jókora hiba, de ennek ellenére 0,323 másodperccel volt gyorsabb a második helyet megkaparintó Max Verstappennél.

    Norris hibája az utolsó Q3-as köre végén:

    Miközben nemcsak a brit versenyzőt, hanem a McLarent is dicséret illeti a Q3-ban alkalmazott stratégiáért, Norris ugyanis arra játszott, hogy a lehető legtöbb kört tegye meg az utolsó szakaszban. Miután Charles Leclerc mögött a másodikként hajtott pályára, egyetlen intermediate szetten teljesítette a Q3-at, amibe végül 6 kör (4 mért, 2 töltő) fért bele, míg mindenki másnak csak 5. Ilyen körülmények között, amikor a pálya folyamatosan javul, és a pilóták is folyamatosan képesek időt lefaragni a legjobbjukból, Norrisnak jól jött az eggyel több próbálkozás, és végül az utolsó körében 3 tizedet javított. Ami ugyanakkor egy másodperc is lehetett volna, a 15-ös/16-os kanyarban ugyanis 7 (!) tizedet bukott – nem véletlenül hitte azt, hogy ezzel a hibával elúszott a pole és konstatálta meglepődve, amikor mérnöke közölte, hogy megvan az első hely.

    Ami a másik McLarent vezető Oscar Piastrit illeti, neki is csak 5 kör jutott a Q3-ban, ő azonban az utolsó körét jóval az edzésidő lejárta előtt elkezdő Norrisszal szemben mindössze néhány másodperccel a Q3 vége előtt vágott neki az utolsó próbálkozásának, azaz jobb állapotú pályán haladhatott. Az előkészületek azonban már eleve hátrányba hozták, a 4. körében ugyanis Isack Hadjar közeledő Racing Bullsa előtt kellett maradjon, ennek érdekében pedig kikapcsolta az akkumulátort töltő üzemmódot.

    Ez azt eredményezte, hogy az utolsó gyorskörének első néhány kanyarjában nem állt rendelkezésére az erőforrás teljes ereje, mert nem tudta rendesen feltölteni az akkumulátort, és csak a négyes kanyar után tudta aktviálni a maximális teljesítményt biztosító üzemmódot. Nem véletlen, hogy az szektorban közel 4 tizedet kapott Norristól, így normál esetben alighanem akkor sem tudta volna legyőzni a csapattársát, ha a Charles Leclerc kicsúszása miatt lengetett dupla sárga zászlókra reagálva nem kell félbeszakítania a körét.

    Ott volt viszont Norris kigyorsítás alatti megcsúszása a saját gyorsköre végén, amivel 7 tizedet hagyott benne, Piastrinak így – noha a tempója egyértelműen nem volt olyan jó, mint Norrisé, és a gumikat is tovább tartott felmelegítenie – akár a pole-ra, a de a második helyre mindenképpen lett volna esélye egy befejezett utolsó körrel. Onnan pedig értelemszerűen nagyobb esélye lenne holnap megnehezítenie Norris dolgát, vagy akár le is győzni őt, mint az 5. rajtkockából lesz.

  • Eldobta a safety car mögött, majdnem elsőre nyert a Mercedesszel, és még egy csapatot is megmentett

    Eldobta a safety car mögött, majdnem elsőre nyert a Mercedesszel, és még egy csapatot is megmentett

    Mérföldkőhöz érkezett karrierjében a Las Vegas-i Nagydíjon George Russell, ennek nyomán pedig visszaidézte eddigi legemlékezetesebb futamait, amelyeken fájdalmas pillanatok, nagy megkönnyebbülések, csalódások és sikerek váltakozása faragta őt azzá, amilyennek ma ismerjük.

    Két versenyző is a 150. nagydíjrajtjára készül a Las Vegas-i szombat estén: Russell és Lando Norris egyaránt 2019-ben debütáltak, és egy versenyt sem hagytak ki azóta, karrierjük tehát ilyen szempontból párhuzamosan halad.

    Russellt a hétvége előtt összeültette a Mercedes versenymérnökével, Marcus Dudley-val, hogy képeken és videókon visszaidézzék a brit pilóta F1-es karrierjének eddigi legfontosabb állomásait – az „ünnepelt” pedig készséggel megosztotta, milyen emlékeket, tapasztalatokat raktározott el ezekről a meghatározó pillanatokról.

    2019, Ausztrál Nagydíj

    Debütálófutam a Williamsszel

    „Még mindig emlékszem rá, hiszen az egész családom ott volt, és az álmom vált valóra azáltal, hogy eljutottam az F1-be. Ugyanakkor furcsa érzés is volt, mert a Williams akkoriban csődközeli állapotban volt. Az autó nem készült el időben, tesztelni sem tudtunk eleget, és nagyjából egy másodperccel lassabbak voltunk, mint a második leglassabb csapat. Lewis [Hamilton] és Valtteri [Bottas] két-három alkalommal lekörözött, de én mégis az álmomat éltem.”

    2020, Emilia-romagnai Nagydíj

    Az első nagy esély a pontszerzésre, de a biztonsági autó mögött kicsúszott a 10. helyről

    „Nem életem legbüszkébb pillanata. De onnantól megtanultam, hogy hideg gumikkal sohasem szabad felfelé váltani egy huppanón. Ez az eset azt is bemutatta, hogy az F1-es autók micsoda szörnyetegek, amelyek bármely pillanatban kifoghatnak rajtunk. És annak is bizonytéka, hogy ezeket az autókat nem arra tervezték, hogy lassan menjenek. Hatalmas idiótának éreztem magam. Mentálisan is próbára tett ez az egész, mert össze kellett szednem magam egy olyan helyzet után, amelyben nagyon kínosan éreztem magam, és az egész világ figyelt. De ma már csak nevetek rajta.”

    2020, Szahíri Nagydíj

    Egy futamra beugorhatott a domináns Mercedesbe a beteg Lewis Hamilton helyére, a második helyről indulva pedig lerajtolta Bottast, de később tévedésből a finn gumijait kapta meg a bokszban, majd defekt is sújtotta, így csak a 9. lett.

    „Az az autó egy vadállat volt. Annyira könnyű volt vezetni, mindent úgy csinált, ahogy akartam, szinte mintha PlayStationön játszottam volna. Meg kellett volna nyernünk azt a versenyt. Szinte végig én vezettem, aztán jött a biztonsági autó, a rossz gumik, a hatodik helyről visszakapaszkodtam és üldöztem Checót [Pérez] a győzelemért, de aztán még a defekt is… Valaki nem akarta, hogy én nyerjek azon a napon. Nagyon fájdalmasan éltem meg, de valójában nem lenne ma más az életem attól, ha megnyertem volna azt a versenyt. Viszont ez volt számomra az a pillanat, amikor meggyőződhettem róla, hogy ha megkapom a megfelelő technikát, akkor képes vagyok futamot nyerni.”

    Rajt, race, f1, start, George Russell, sprintfutamok
    Fotó: LAT Images/Mercedes AMG Petronas

    2021, Magyar Nagydíj

    Az első pontszerzés a Williamsszel egy őrült futam végén

    „Az összes versenyző és csapat elbaltázta ezt a versenyt azzal, hogy nem a megfelelő gumikkal hajtott ki a rajtrácsra [a piros zászló után]. Korábban teljesen el volt ázva a pálya, ezért senki nem hitte, hogy fel fog száradni, aztán a kivezető körön mindannyian rájöttünk, hogy száraz a pálya, és Lewis egymaga állt fel a rajtrácsra az intereken.”

    „Ami engem illet, még mindig fiatal srác voltam, de a csapat pénzügyi helyzetét ismerve láttam, hogy emberek munkahelye forog kockán. Az volt a kérdés, hogy túlélünk-e vagy sem, és ez az eredmény egyből a 10.-ről a 8. helyre lőtt minket a tabellán, ami óriási különbséget jelentett a pénzbevételekben.”

    2021, Belga Nagydíj

    A hírhedt egykörös futam, amin a 2. helyről rajtolva 2. lett a végeredményben is, első dobogóját szerezve

    „Ez egy időmérős verseny volt. Számunkra már az is eredménynek számított, ha bejutottunk a Q2-be, így itt egészen elképesztő volt, hogy a Q3-ban is ott lehettünk. Esett az eső, de sikerült tökéletesen vennem az Eau Rouge-t, így amikor túljutottam ezeken az első kanyarokon, már tudtam, hogy ez egy jó kör lesz. A csapat több mint három éven keresztül az utolsó helyen állt a konstruktőrök között – ezek után fel sem tudtuk fogni, hogy az első rajtsorba kerültünk. A másnapi történésekkel pedig nagyon szerencsés voltam.”

    George Russell, Mercedes, Belga Nagydíj
    Fotó: Jiri Krenek / Mercedes

    2022, Brazil Nagydíj

    Az első győzelem, már a Mercedes állandó pilótájaként

    „Az volt az első esélyünk a győzelemre egész évben. Verstappen, Pérez és a Red Bull szupergyorsak voltak, a Ferrari is vezette a bajnokságot egy darabig, de ezt a lehetőséget ki tudtuk használni.”

    2024, Osztrák Nagydíj

    A második győzelem, miután az élen csatázó Norris és Verstappen összeütközött

    „Toto kiabált a fülembe a féktávon: »George, ezt megnyerheted!« Mire én: »Igen, tudom, láttam a balesetüket, és most én is majdnem baleseteztem, de köszi.« Örülök, hogy ott voltam, és hasznot tudtam húzni a helyzetből.”

    2024, Belga Nagydíj

    A dobogó tetején ünnepelt, de utólag elvették a győzelmét, mivel a súlyhatár alatt volt az autója

    „Ezt még mindig életem egyik legjobb versenyének tartom. Nagyon jó volt a kommunikációnk azon a versenyen, és az egy kiállás mellett döntöttünk, miközben mindenki más kétszer állt ki. Akkor nagyon szomorú voltam, hogy elvették a győzelmem, de már magam mögött hagytam. Továbbra is nagyon büszke vagyok arra, ahogyan az a verseny zajlott, és csak még élénkebben él bennem az emléke amiatt, ami utána történt.”

    2025, Kanadai Nagydíj

    A negyedik győzelem

    „Már nem is emlékszem, hogy dominánsak voltunk-e ezen a hétvégén vagy sem. De ezt a versenyt nagyon meg akartam nyerni, mert 2024-ben is nagyon erős autónk volt Kanadában, de rosszul versenyeztem, amit most jóvá akartam tenni. Már szombaton is örültem az eredménynek, még ha tudtam is, hogy nem sokat számít, hiszen az előző évben is a pole-ban álltam. De esélyt kaptam, hogy helyre tegyem a dolgokat, és egy nyugodt versennyel meg is lett a győzelem.”

  • Amikor a Las Vegas-i paddockban házasodsz, és nem ez benne a legkülönlegesebb

    Amikor a Las Vegas-i paddockban házasodsz, és nem ez benne a legkülönlegesebb

    Hanem a ceremóniamester személye, akinek bajsza van, és 10 F1-es nagydíjgyőzelme.

    A Las Vegas-i Nagydíj díszletének egyik különleges eleme az F1-es paddockban kialakított kápolna, ahol házasságok is köttethetnek a versenyhétvége során. Volt már ez a helyszíne egy nagy publicitást kapó pillanatnak, hiszen az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve itt kötött házasságot harmadik feleségével két évvel ezelőtt, az új vegasi pálya debütálóhétvégéjén.

    Ezúttal az időmérő előtt egy civil pár, Amanda és Eduardo kelt itt egybe, ám az eseményt talán még a helyszínnél is emlékezetesebbé tette, hogy ki vezette a ceremóniát: Valtteri Bottas, a Mercedes tartalékpilótája.

    A finn egy halom bolondozásban, vicces tartalomgyártásban benne volt már idén, a tavalyi sauberes és a jövő évi cadillaces szezonja közötti pihenőévében, de ez a szereplés – ami mellesleg dupla volt, hiszen a menyasszonyt is ő vezette végig a folyosón – alighanem az ő szezonjában is a kiemelt pillanatok közé kerül. Már csak azért is, mert a szövegével is igyekezett kerülni a hivatalos protokollt.

    Így hangzott:

    „Azért vagyunk ma itt, Amanda, Eduardo, hogy valami csodálatosat ünnepeljünk meg. Az egész 2018-ban kezdődött egy texasi zenei fesztiválon, amikor a tekintetük megtalálta egymást, és azonnal egymásba szerettek. Tulajdonképpen még én is érzem most ezt a szerelmet, szóval jól csináljátok.”

    „Azt hallottam, hogy már öt éve próbáltok összeházasodni. Nehéz volt, de aztán megtaláltatok engem. Ma itt vagyunk, én pedig felteszem nektek a kérdést: készen álltok-e arra, hogy együtt töltsétek az életetek hátralévő részét, szerelemben, gondoskodásban?”

  • Újabb veszteségek érik Max Verstappent

    Újabb veszteségek érik Max Verstappent

    Max Verstappen egyre több új emberrel kell összeszokjon jövőre, ugyanis újabb személyek hagyják el a Red Bullt.

    Számos nagy változás történt a Red Bullnál azóta, hogy Max Verstappen tavaly megnyerte negyedik világbajnoki címét – Adrian Newey munkába állt az Aston Martinnál; Christian Hornert kirúgták; Jonathan Wheatley az Audi csapatfőnöke lett; Lee Stevenson vezető szerelő tavalyi kiválása után pedig a holland pilóta első számú szerelője, Matt Caller is csatlakozik a Saubert felvásároló istállóhoz, noha ő az idei szezon végéig még a Red Bullt erősíti.

    A De Telegraaf beszámolója szerint azonban itt nem áll meg az elvándorlás a Verstappen körüli közvetlen csapatból, a címvédővel szorosan együtt dolgozó négyfős mérnöki gárdából 2026-ra ugyanis csak Gianpiero Lambiase versenymérnök marad a Red Bullnál, Michael Mananning vezérlőrendszerekért felelős mérnök, Tom Hart teljesítménymérnök és David Mart motormérnök ugyanis egyaránt új kihívások után néz. Közülük Manning távozása eddig is ismert volt, de utóbbi két szakember kiválása új fejlemény. Mart korábbi kollégáihoz hasonlóan az Audihoz csatlakozik, míg Hart a Williamsnél talál új otthonra, Manning jövőjéről pedig nem tesznek említést.

    Mindez nyilván nem ideális a Red Bullnak és Verstappennek, mert bár minden csapatban folyamatosan érkeznek és távoznak szakemberek, az azért nem megszokott, hogy egy pilóta közvetlen mérnöki csapatából ennyien egyszerre hagyják el az istállót.

  • „Hülye döntésen” múlt, hogy Alonso csapattársa olyat tegyen, ami 504 napja nem sikerült neki

    „Hülye döntésen” múlt, hogy Alonso csapattársa olyat tegyen, ami 504 napja nem sikerült neki

    Lance Stroll zsinórban 34. alkalommal kapott ki időmérő edzésen Fernando Alonsótól, miután a Las Vegas-i Nagydíj kvalifikációján a Q2-ben búcsúzva a 12. helyet szerezte meg, míg a 44 esztendős spanyol a Q3-ba jutva 7. lett. A kanadai pilóta utólag úgy vélte, az Aston Martinnal közösen meghozott „hülye döntés” eredményezte a kiesését, enélkül pedig szerinte sokkal jobb eredményt érhetett volna el.

    A Q1-ben a két Aston Martin volt az, amely rögtön a megfelelő gumikon hajtott a pályára, míg a mezőny többi része intermediate abroncsokon próbálkozott, hogy aztán ők is belássák, a teljes esőgumi a jó döntés. Stroll és Alonso azonban ezután is szárnyalt – előbbi a 3., utóbbi a 4. helyen zárta a Q1-et, majd a Q2 kezdeti szakaszában is ott voltak a legjobb tízben. Végül azonban csak Alonso jutott be a Q3-ba, a mezőnyből egyedüliként menet közben interekre váltó Stroll pedig kiesett, miután a tervezett három helyett csak kért mért körre volt lehetősége a zöld oldalfalú Pirelliken.

    „Talán előbb inkább szerezzen pár pontot” – váratlan szópárbaj a mezőny végén

    Amikor arról kérdezték a kanadai versenyzőt, hogy bátor húzás volt-e az interekre váltás, közölte: „Nem, végül csak hülyeség volt. Nem a csapat hibája, közös döntés volt. Azt mondták, három gyors köröm lesz, végül csak kettő lett. Itt csúszott félre az egész. Kár érte. Ma egy jó lehetőséget dobtunk el, hogy a top… valószínűleg a top háromért, top négyért harcoljunk” – idézi Strollt a Motorsport.

    Azt ugyanakkor elutasította, hogy a szerencsére bízták volna a továbbjutást, mondván három gyorskörrel meglett volna az esély, de kettővel szerinte semmi sanszuk nem volt. Hogy az Alonsótól a Q1-ben, azonos gumikon is közel 7 tizedet kapó, a Q2-ben pedig kereken egy másodperccel elmaradó Stroll miből gondolta, hogy a Q3-ba jutva a top háromért vagy négyért küzdhetett volna annak tükrében, hogy ez Alonsónak sem adatott meg, az nem derült ki, mindenesetre amennyiben legyőzte volna a spanyolt, úgy időmérőn a 2024-es Brit Nagydíj óta először zárt volna a csapattársa előtt.

  • Russellnek nemcsak a jóslata ment félre, de az időmérő végére a pole-t érő tempója is

    Russellnek nemcsak a jóslata ment félre, de az időmérő végére a pole-t érő tempója is

    A Las Vegas-i Nagydíj esős időmérőjén sokáig George Russell tűnt a pole legfőbb várományosának, ám végül az első három helyről is lecsúszott.

    A brit a harmadik szabadedzéssel kezdődően diktálta a tempót ezen a csapadékos napon, de aztán éppen a Q3-ban érte őt utol a baj, elmondása szerint egy kisebb technikai hiba fosztotta őt meg annak lehetőségétől, hogy harcba szálljon Lando Norrisszal a rajtelsőségért.

    Russell és a Mercedes már tavaly is remekelt ezen a pályán, aminek győzelem lett az eredménye, az idei versenyhétvége kezdetén pedig úgy tett jóslatot az erőviszonyokról, hogy saját csapatát kivonta az egyenletből. Azt sejtette, hogy a McLaren küszködni fog a Red Bullhoz képest, ám ez egyelőre nem jött be, hiszen Norris megszerezte a pole-t Max Verstappen előtt.

    „Mi voltunk a leggyorsabbak a harmadik edzésen, majd a Q1-ben és a Q2-ben is. A Q3-ban aztán problémám adódott a kormányszervóval, és negyedik helyre kvalifikáltam. Lando nagyszerű munkát végzett, hiszen nehéz körülmények uralkodtak, és ilyenkor mindig az utolsó körön múlik – nekem pedig sajnos adódott ez a gondom. Nem akarom azt mondani, hogy biztosan ott lettem volna azonos szinten Landóval, de kár, hogy a kulcsfontosságú pillanatban maradtunk le” – fejtette ki a történteket Russell az időmérő után a Sky Sportsnak.

    Az ötszörös futamgyőztes azt ígéri, a negyedik rajthelyről is a győzelmet veszi célba.

    „Úgy gondolom, van esélyünk, ott leszünk a harcban. Szerintem nem lesz nagy különbség az élen lévő három csapat tempója között” – utalt alighanem a Mercedesre, a McLarenre és a Red Bullra, jótékonyan kihagyva az esélyesek közül a harmadik helyre kvalifikáló Carlos Sainz Williamsét.

    „Azt nem tudom megmondani, ki lesz közülünk a leggyorsabb és a leglassabb, de meglepne, ha egy tizedmásodpercnél nagyobbra nyílna az olló a három csapat között.”

  • Az igazság pillanata? Kikérdezték Piastrit a nagy port kavart megosztásról

    Az igazság pillanata? Kikérdezték Piastrit a nagy port kavart megosztásról

    Pénteken nagy figyelmet generált a paddockban az az észrevételezés, hogy Oscar Piastri Instagram oldala megosztott egy olyan bejegyzést, amely azt a felvetést tartalmazza, miszerint a McLaren Lando Norrist látná szívesebben világbajnokként.

    A bejegyzés Bernie Ecclestone nyilatkozatát idézte, aki szerint Norris jobb marketingértékkel rendelkezik, és inkább sztáralkat, mint Piastri, és ezért számít jelenleg kedveltebb bajnokjelöltnek a McLarenen belül. Ez persze csak egy vélemény az F1 korábbi vezetőjétől, tehát nem biztos, hogy valóban így is gondolják a külvilág felé a versenyzők egyenlőségét kommunikáló McLarennél, az viszont nagyon is sokatmondó, hogy Piastri repostolta azt a saját Insragramján – noha ezt követően rövid időn belül eltűnt onnan.

    Nem tartott sokáig, hogy a Las Vegas-i paddockban az ausztrál megkapja a kérdést a sajtótól, mégis mire véljük tőle ezt az üzenetértékű megosztást. Piastri azonban azt mondja, sokáig nem is tudott az egészről, vagyis semmiféleképp nem volt szándékos a részéről, ami történt.

    „Nem tudom. Akkor láttam, amikor ma reggel felébredtem, szóval nem tudom. Lehet, hogy véletlenül csináltam. Nyilvánvalóan nem volt szándékos. Nem tudtam róla, hogy ez történt. Szóval nem tudom” – válaszolta az ügy kapcsán Piastri, akit a Motorsport Week idéz.

    Az ausztrál az ötödik helyre kvalifikált Las Vegasban, míg Norris Mexikóváros és Interlagos után újra pole-t szerzett – ez pedig már sorozatban a hetedik időmérő, amelyen Piastrit legyőzte a csapattársa. Bár a 24 éves pilóta egy másik interjúban azt mondta, ezúttal jól érezte magát az autóban a nehéz körülmények ellenére is, és csak egy sárga zászló akadályozta meg abban, hogy előrébb végezzen, ám ez az újabb vereség csak tovább rontja az esélyeit a bajnoki versenyfutásban, amelyben az utóbbi hetekben rohamléptekben veszíti a pontokat Norrisszal szemben.

    Persze a futam még hozhat fordulatot, és Piastri úgy érzi, a dobogóra mindenképpen felérhet.

    „Nehéz látni, hogy ki hol is áll pontosan, mert nem nagyon voltak releváns versenyszimulációk ezen a hétvégén. De úgy hiszem, hogy az autónk minden körülmény mellett gyors – az volt az esőben, és az volt tegnap szárazon is” – mutatott rá.

  • Nem panaszolták be, Sainz megtarthatta a 3. helyet

    Nem panaszolták be, Sainz megtarthatta a 3. helyet

    Egy ideig veszélyben forgott Carlos Sainz Las Vegas-i időmérőn elért szenzációs 3. helye, ám a Williams spanyolja végül megtarthatta a pozíciót.

    Sainz még a Q1-ben történt pályaelhagyása, pontosabban a bukótérből való potenciálisan veszélyes visszatérése miatt került a felügyelők célkeresztjébe, akik az időmérő után vizsgálták, hogy a manőverrel feltartotta-e a mögötte érkező Lance Strollt. Az utólag tartott meghallgatáson az Aston Martin képviselője elmondta, hogy a kanadai versenyző nem emelt kifogást a történtek ellen, a felügyelők így büntetés nélkül lezárták az ügyet.

    Pedig a felvételek alapján eléggé valószínűnek tűnt, hogy Sainzot meg fogják büntetni:

    „A 18-as autó (Stroll) csapatképviselője kijelentette, hogy az 55-ös autó (Sainz) visszatérése nem okozott problémát a 18-as autó pilótájának, és hogy a versenyző nem tartotta veszélyesnek az 55-ös autó vezetőjének manőverét. A fentiekre, valamint a kedvezőtlen időjárási körülmények miatti rossz látási viszonyokra és a sárga zászlók jelenlétére tekintettel nem teszünk további intézkedést” – áll a felügyelők közleményében.

  • „Rohadtul kínos” – Leclerc nem érti, miközben hét éve ugyanazzal szenved

    „Rohadtul kínos” – Leclerc nem érti, miközben hét éve ugyanazzal szenved

    Nemcsak a már a Q1-ben búcsúzó és csak az utolsó rajtkockát megszerző Lewis Hamilton, hanem Charles Leclerc számára is felejthetően alakult a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzése, hiszen a monacói pilóta csupán a 9. helyen végzett. Utólag elmondta, csak a szokásos problémák hátráltatták, és különben is, azóta nem boldogul esőben, mióta a Ferrarinál van.

    „Istenem, ez kínos! Rohadtul kínos! Nem értem, hogyan lehetünk ennyire lassúak. Nulla a tapadás, rohadtul nincs semmi tapadás” – forrongott Leclerc a rádióban az időmérő leintése után, majd az interjúzónában már higadtabban értékelt.

    Arra a kérdésre, hogy előzetesen nehéz időmérőre számított-e, azt mondta, hogy „sajnos igen”, mert gyakorlatilag azóta nem találja a helyét esőben, mióta 2019-ben a Ferrari pilótája lett. „Hét éve küzdünk ezzel a problémával. A nevelősorozatokban ez volt az egyik erősségem, de amióta a Ferrarinál vagyok, sosem találtam meg az érzést esőben. És mindig ugyanez történik. Minden alkalommal próbálunk valami mást, de semmi sem működik. Nincs rá magyarázatom, de kezd már hosszú lenni… Amikor egy kis eső jön, már tudjuk, mire számítsunk” – idézi a monacói pilótát a Motorsport olasz kiadása.

    „Próbálom elfelejteni és mindent beleadni, de ma sem lehetett mit tenni még egy jó körrel sem. Az utolsó körben is próbáltam javítani, de nem volt meg a tempó. Még hibával is egy tizeddel rosszabb voltam, mint előtte. Amikor látom a hátrányt, nagyon nehéz megérteni” – tette hozzá Leclerc.

    Félreértés vezetett Hamilton történelmi blamájához Las Vegasban?

    A hűvös körülmények között most is kijött a Ferrari legnagyobb hiányossága, azaz, hogy nem tudják megfelelően felmelegíteni a gumikat, a 28 esztendős versenyző szerint azonban nem csak ez a probléma, és még az sem segített rajtuk, hogy nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyra szavaztak.

    „Nem jó érzés, mert az autónkat nagyon nehéz vezetni. Ráadásul Las Vegas utcai pálya, éjszaka versenyzünk, hideg van és esett is. Ha mindezt összeadod, az nagyon nehéz időmérőt eredményez. A csapatnál ott van Lewis, vagy ott volt Carlos is, ők tudják, mit jelent ilyen körülmények között vezetni. És igen, egyértelmű, hogy előre kell lépnünk ezeken a területeken. Rendkívül nehéz vezetni az autót. Pontosan tudom, hogy mire lenne szükségem ahhoz, hogy gyorsabb legyek, de nagyon nehéz megszerezni. De próbálkozni fogunk.”

    John Elkann, a Ferrari elnöke a Brazil Nagydíj után tett, Leclerc-t és Hamiltont kritizáló nyilatkozatában azt is kiemelte, hogy még van esélyük megszerezni a konstruktőri második helyet. Ez az esély azonban ilyen időmérős teljesítmény után tovább halványodott, hiszen a Ferrari hátránya 36 pont a Mercedeshez képest, ráadásul az őket 4 ponttal előző Red Bull is jobb helyzetből kezdheti a vegasi futamot, hiszen Max Verstappen 2. lett az időmérőn.

    „Nehéz lesz másodiknak lennünk a konstruktőriben. Én a győzelmekért akarok harcolni, így az SF-25 nem az az autó, amely hiányozni fog, de ennek ellenére próbálok majd valami különlegeset kihozni belőle. Elég nagy leszorítóerővel megyünk, ami elvileg segíthetett volna ilyen a körülmények között, a futamon pedig szerintem nehéz lesz előzni” – festett nem túl biztató képet a magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor rajtoló futamról Leclerc.

  • Eltévedt email sodorta veszélybe a Mercedest

    Eltévedt email sodorta veszélybe a Mercedest

    Egy ideig a büntetés veszélye fenyegette a Mercedes-istállót a Las Vegas-i időmérő után, ám sikerült tisztázni a helyzetet.

    A Mercedesnek képviselőinek meg kellett jelennie a Las Vegas-i Nagydíj sportfelügyelőinél az időmérő edzés után, mivel az időmérő kezdete előtt nem küldték még az FIA-nak az ilyenkor kötelező beállítási lapot Andrea Kimi Antonelli és George Russell W16-osának beállításairól. A csapatot azonban utólag felmentették a sportszabályzat 40.1-es cikkelyének állítólagos megsértése alól, mert kiderült, hogy elküldték az emailt, ami „informatikai hiba” miatt nem érkezett meg az FIA postafiókjába.

    „Bár az FIA elektronikusan nem kapta meg a beállítási lapot az előírt időben, a csapat a felügyelők megelégedésére be tudta mutatni a vonatkozó emailek másolatait, hogy a lapot elküldték az FIA megfelelő részlegének, de valamilyen IT-biztonsági probléma miatt nem érkezett meg időben” – olvasható a felügyelők közleményében.

    A Mercedes felemás napot zárt Vegasban, hiszen Russell a 4. lett az időmérőn, Antonelli azonban már a Q1-ben kiesett és csak a 17. pozíciót szerezte meg. A brackley-i istálló a konstruktőri második helyért zajló versenyfutásban azonban így sem áll rosszul, hiszen a tőle 32 ponttal lemaradva a 3. helyet elfoglaló Red Bull, valamint a 36 pontos hátrányban levő Ferrari egyaránt csak egy autóval képviselteti magát a legjobb tízben – Max Verstappen a 2., Charles Leclerc a 9. rajtkockát szerezte meg a holnapi versenyre.