Kategória: Formula 1

  • Piastri hosszú idő után először az első helyen zárt valamit

    Piastri hosszú idő után először az első helyen zárt valamit

    A McLaren párosa zárta az élen a bajnokság szempontjából kulcsfontosságú Katari Nagydíj hétvégéjének első és egyetlen szabadedzését: Oscar Piastri gyorsabb volt Lando Norrisnál, de egy rövid lágygumis időszak mellett ez valószínűleg még nem sokat jelent.

    Katarban a szezon utolsó sprintfutamos hétvégéje nehezíti a mezőny dolgát, ennek értelmében pedig ez az egyetlen 60 perces szabadedzés állt a versenyzők rendelkezésére a felkészüléshez, hiszen a nap következő eseményének, a sprintfutam időmérőjének már tétje lesz.

    Ez az edzésprogramra is rányomta a bélyegét, hiszen a gyakorlás első 45 percében mindenki csak a kemény keverékű gumikon körözött, és többeknél a hosszabb, 10 körös környéki etapok voltak terítéken. Ezt az időszakot George Russell zárta a legjobb idővel, mögötte Max Verstappennel.

    A Mercedes 1:22,1-es körideje azonban gyorsan jelentőségét veszítette, amikor az utolsó negyedórában mindenkinél előkerültek a lágy keverékek egy-egy gyorskör erejéig. Ekkor már a McLarenek ugrottak az élre, az 1:20,924-es időt elérő Piastri állt az élre, fél tizeddel legyőzve Norrist, s már négy tizedet adva a harmadik helyen záró Fernando Alonsónak.

    Piastri augusztus óta nem végzett az első helyen időmérőn vagy futamon, de már arra is elég régen volt példa, hogy egy szabadedzésen ő legyen a leggyorsabb: legutóbb a második szingapúri gyakorláson történt ilyen.

    Az edzés legmulatságosabb közjátéka az volt, amikor mérnöke arról tájékoztatta Yuki Tsunodát, hogy Valtteri Bottas érkezik mögötte a pályán – természetesen tévedés történt, a mérnök valószínűleg egy Sauberre vagy egy Mercedesre gondolt, és régi reflex tört belőle elő.

    „Nem tudtam, hogy Bottas is vezet, haver” – válaszolt erre élcelődve Tsunoda. A történet pedig azzal lett kerek, hogy a mindezt a bokszutcában állva végighallgató Bottas reakciója is bekerült a televíziós közvetítésbe.

    https://twitter.com/racingprix_/status/1994405583126982748

    Az első szabadedzés végeredménye:

  • Verstappen olyan, mintha ez Elm utcából jött volna

    Verstappen olyan, mintha ez Elm utcából jött volna

    Sebastian Vettel a Forma–1 hivatalos podcastjában méltatta Max Verstappent, és utóbbi egyetértett az egyik meglátásával, míg a McLaren vezérigazgatója egy horrorfilm főgonoszához hasonlította őt.

    A Red Bull előző négyszeres világbajnoka a mostaniról azt mondta, az a félelmetes benne, hogy még mindig fejlődik”, vágyik a sikerre és a tanulásra. Külön kiemelte, hogy Verstappen milyen jól reagál a legfeszültebb helyzetekre.

    „A feje a legfontosabb értéke. Azt gondolom, a legfontosabb szituációkban nem veszíti el a fejét, alig követ el hibát, hozza, amit kell, amikor szükséges. Ő is érzi a nyomást, mindannyian érezzük, nem hiszem, hogy lehetséges nem érezni a nyomást. De az agyában talál helyet ahhoz, hogy azt félretegye oda, és arra koncentráljon, ami számít” – jelentette ki Vettel.

    Verstappen egyetértett ezzel az értékeléssel. „Jól mondja – nyilatkozta. – Mindig ilyen voltam, de sokat beszéltünk apámmal arról, hogy milyen vagyok. Mindig azt gondolta, hogy túlságosan nyugodt vagyok, de ez jól működik nálam az F1-ben, azt hiszem. Nem számít, ha nagyon nagy a nyomás, imádom a versenyzést, a vezetést. Az autóban ülve tudom, hogy mindig a legjobb formámat fogom nyújtani.”

    Verstappent segítheti a következő futamon az új F1-es szabály?

    Erre most is szüksége lesz, hiszen a szezon hajrájában még van esélye megvédeni a vb-címét. Erről azt mondta, javultak az esélyei, de még mindig mellé kell állnia a szerencsének. Nyáron ez elég vakmerő feltételezés lett volna, ám Verstappen az éllovashoz mért legnagyobb hátrányának háromnegyedét eltüntette, így joggal félnek tőle a McLarennél.

    „Olyan, mint egy horrorfilm főgonosza. Amikor azt hinnénk, nem tér már vissza, visszatér. Hihetetlenül tehetséges, sohasem hibázik, és minden lehetőségre lecsap” – nyilatkozta a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown Sports Agent podcast adásában.

    Lando Norris ugyanakkor többször hangsúlyozta, hogy a hollandra egész évben fenyegetésként tekintettek, nem írták le őt akkor sem, amikor nagy volt a hátránya és a Red Bull nem mutatott jó formát.

  • Norris: Piastri is olyan erős, mint Verstappen

    Norris: Piastri is olyan erős, mint Verstappen

    A Forma–1-es tabella éllovasa, Lando Norris beszélt a másik két riválisáról, Oscar Piastriról és Max Verstappenről.

    „Úgy gondolom, mindketten egyformán jók. Oscar képes pontosan ugyanarra, amire Max. Mindkettejüknek vannak erősségei és gyengeségei – nyilatkozta a Katari Nagydíj előtt. – Mindketten versenyképesek, nagyon erősek, hihetetlenül jó pilóták. Izgatottan várom, hogy egy jót küzdjek velük a pályán.”

    A Las Vegas-i kizárástól azt mondta, hamar túltette magát rajta. Norris már Katarban megnyeri a világbajnokságot, ha a sprinten és a nagydíjon legalább 2 ponttal többet gyűjt mindkét üldözőjénél, vagyis egy vasárnapi győzelem lényegében bebiztosítaná ezt.

    Azért sokan inkább Verstappent látják veszélyesebbnek az 1. helyére, mint Piastrit, aki már hat egymást követő nagydíjon lemaradt a dobogóról. Norris nem írja le a címvédőt.

    „Egész évben fenyegetésként kezeltük őt, akkor is, amikor nagyobb volt a lemaradása. Tudjuk, mire képes, tudjuk, mire képes a Red Bull, így semmi sem változik. Ugyanúgy fenyegetést jelent, mint egész évben – közölte. – A Red Bull újabban gyors volt, ezért arra számítunk, hogy itt is az lesz, és a következő hétvégén is.”

  • Titkos találka az éj leple alatt – Christian Horner mégis az Aston Martinhoz tart?

    Titkos találka az éj leple alatt – Christian Horner mégis az Aston Martinhoz tart?

    Amikor már azt gondolhattuk, hogy Christian Horner az Aston Martin nagy bejelentése után lekerült a silverstone-i istálló radarjáról, igen érdekes sajtóhír látott napvilágot.

    Adrian Newey meglepő csapatfőnöki kinevezése után sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy mennyire lesz működőképes a mérnökzseni egy olyan pozcióban, amely a tervezéshez hasonlóan teljes embert kíván, és nem lett volna-e üdvözítőbb, ha Andy Cowell helyére egy korábbi csapatfőnök érkezik. A jelöltek között a hírek szerint ott volt a Red Bull által nyáron menesztett Christian Horner is, aki ezek után valószínűleg nem lesz az Aston Martin csapatfőnöke, de vajon ez egyben azt is jelenti, hogy egyáltalán nem csatlakozik a silverstone-i istállóhoz?

    Utóbbi kérdésre a válasz az, hogy „nem biztos”, mert mint arra az ismert szakújságíró, Joe Saward rámutatott, az Aston Martin sajtóközleményében az áll, hogy Andy Cowellt nem csak a „Team Principal” megnevezésű „csapatfőnöki” pozícióból távolították el, hanem a „vezérigazgatói” „CEO”-ból is, és Newey csak az előbbiben vette át a helyét. Ebből az következik, hogy a vállalatvezetéshez jobban kötődő utóbbi pozíció elvileg még nyitott, és erre akár pályázhat Horner.

    Ezt erősíti a BBC Sport azon értesülése, miszerint a hétvégi Katari Nagydíjon személyesen jelen levő Newey ezen a héten kedden körbevezette Hornert az Aston Martin gyárában. „Newey állítólag kedd este, az éj leple alatt túravezetést tartott korábbi Red Bullos kollégájának az Aston Martin gyárában” – írja a BBC, majd saját, a csapatból származó forrására hivatkozva hozzáteszi, hogy Horner nem fog állást kapni az Aston Martinnál.

    Craig Slater, a Sky Sports riportere azonban azt sugallta, hogy lehet hely Horner számára. „Ez továbbra is átmeneti megoldás lehet, de nem feltétlenül fogják elvenni a csapatfőnöki titulust Newey-tól, amit a 2026-os szezontól kezdve tölt be – ecsetelte Slater. – Lehet hely egy ügyvezetőnek, hasonló munkakörrel, mint amit Zak Brown csinál a McLarennél, és ez a személy lehet Christian Horner? Hornert már szóba hozták azzal, hogy Cowell utódja lesz a csapatfőnöki székben. Jövő áprilisig nem dolgozhat az F1-ben, ahol nemcsak munkát keres, hanem részvényes akar lenni egy csapatban. Újra összeállhat Newey-val a múltbéli nézetkülönbségeik ellenére, amiket tudomásunk szerint félretettek? Azzal, hogy Horner talán átvállalnál a politikát és a médiaszerepléseket, hagyná Newey-nak, hogy csapatfőnök legyen és a lehető legtöbb időt szentelje az Aston Martin autók tervezésének.”

     

  • Ritka bepillantást adott a felkészülése egyik fontos lépésébe a Cadillac

    Ritka bepillantást adott a felkészülése egyik fontos lépésébe a Cadillac

    Még be sem mutatkozott az F1-ben a Cadillac, máris túlvannak az első versenyükön – a virtuális világban.

    Az F1 jövőre érkező új csapata teljesítette az első versenyszimulációját, az erre a feladatra szerződtetett Simon Pagenaud-val és a stáb többi tagjával. A Youtube-ra feltöltött felvételen inkább az előkészületek kerültek a központba, természetesen kevés részletet mutattak be a végeredményről és a virtuális barcelonai F1-es versenyről, de úgy tűnik, azt a 2. rajthelyről kezdték meg (meglepődnénk, ha a valóságban is ilyen jól kezdenének…), és szerepel egy bevágás az egyik stratégiai döntésről is. Pagenaud viccesen úgy lépett be a terembe, hogy azért ne felejtsék el odaadni neki a karóráját a dobogón.

    Alapvetően az valószínűsíthető, hogy a rendszerek és modellek tesztelése, illetve a stratégai döntéshozatal és hasonló folyamatok gyakorlása volt a cél, mert jövőre teljesen megújulnak az autók, titkolják őket a csapatok, így azok viselkedésének modellezése még korainak tűnik a felkészülés ezen fázisában.

  • Alonso: Ünneplünk!

    Alonso: Ünneplünk!

    Fernando Alonso szavaiból árad, hogy alig várja, hogy már 2026-ot mutasson a naptár.

    Ez nem csoda annak tükrében, hogy amióta csatlakozott a csapathoz, az Aston Martin lejtmenetben van, mára visszacsúszott a konstruktőri tabella 8. helyére, és még az a csúfság is megeshet velük, hogy ezt a pozíciót sem tudják kibekkelni az év végéig. Ez nyilván nem nagy élmény egy kétszeres világbajnoknak, úgyhogy bevett egy kis szarkazmus-pirulát.

    „Két nagydíj jön ünnepléssel, én így fogom fel – nyilatkozta Alonso a DAZN csatornának még a Las Vegas-i Nagydíj után. – Többé nem kell vezetnem ezt az autót, ez ünneplésre ad okot.”

    Ugyanakkor Adrian Newey érkezése és az új szabályrendszer lelkesedéssel töltheti el. Bár többek szerint a mérnökzsenihez nem passzol a csapatfőnöki pozíció – amit a héten jelentett be az Aston Martin –, a spanyol szerint nem lesz teljesen idegen számára. „Ez jó hír, mert felügyelte az autó műszaki fejlesztését, de a csapatot is, és foglalkozott a megerősítésre szoruló területekkel. Házon belül sok menedzsment jellegű feladatot intézett” – felelte a RacingNews365 kérdésére.

    Alonso nagyszerű vezetőnek nevezte Newey-t, és kiemelte, hogy a Newey-Any Cowell-Lawrence Stroll triumvirátus vezetésével jó kezekben van az istálló (az eddigi csapatfőnök Cowellt más pozícióba helyezték át).

  • Hamilton magyarázatot adott a sokakat aggasztó különös megjegyzésére

    Hamilton magyarázatot adott a sokakat aggasztó különös megjegyzésére

    Lewis Hamilton a Las Vegas-i kijelentésére reflektálva elárulta, csak a frusztráció beszélt belőle, de egyébként sem gondolja, hogy a többi versenyző a szezon ezen pontján kifejezetten várná a következőt. A hétszeres világbajnok arra is kitért, hogy megbánta-e a Ferrarival kötött házasságát, és a Charles Leclerc-hez képesti tetemes csapaton belüli lemaradására is reagált.

    Lewis Hamilton enyhén szólva sem pályafutásának legszebb napjait éli, sőt, sokkal közelebb van ahhoz, hogy ezt lehessen a legrosszabb időszakának nevezni. Las Vegasban például olyasmi történt vele, ami korábban soha: úgy kvalifikálta magát a huszadik helyre, hogy baleset és technikai hiba sem sújtotta, vagyis erőből lett utolsó.

    Másnap ugyan – a McLarenek kizárása után – a nyolcadik helyig zárkózott fel, de Nico Hülkenberget például nem tudta legyűrni. Nem véletlen, hogy egyáltalán nem volt jó hangulatban, és odáig ment, hogy kijelentette, nem várja a következő szezont. Ez a megjegyzés minden rajongója számára aggasztó lehetett, de a 40 esztendős pilóta most magyarázatot adott rá.

    Furcsa kijelentést tett Hamilton, már jövőre sem lesz a Ferrari pilótája?

    „Meglepődnék, ha a szezon végén a többi versenyző izgatottan várná a következő évet, mivel az embernek az idény végén általában már nincs sok energiája, inkább a családjával töltött időre és hasonló dolgokra összpontosít – nyilatkozta a Katari Nagydíj hétvégéjét felvezető sajtótájékoztatón. – Ugyanakkor ezt csak a frusztráció hevében mondtam, és a futamok végén gyakran nagy a frusztráció, különösen amikor nem alakulnak jól. Alig várom, hogy lássam, mit épít jövőre a csapat, és hogy tovább építkezhessek velük.”

    Hamilton akkor is inkább a jövőre igyekezett terelni a szót, amikor arra kérték, értékelje a Ferrarinál töltött első idényét. „Nem nézek hátra – szögezte le. – Csak előre tekintek. Nem nagyon tudok mit mondani. Az eredmények azt mutatják, hogy van néhány pozitívum, amit magunkkal lehet vinni, és csak előre kell menni.”

    Ezzel együtt Hamilton kapott még kérdést a múltról. Például az is felvetődött, hogy a mostani tudásával megbánta-e, hogy Maranellóba szerződött. Könnyen lehet, hogy a hétszeres világbajnok Forma–1-es karrierje során először (főfutamos) dobogó nélkül fog zárni egy évet, ennek ellenére a legkevésbé sem sajnálja, hogy ezt az utat választotta.

    Hamiltonnál „valami elromlott”, „sürgős vizsgálat” kell

    „Először is ez egy hipotetikus kérdés, és nem igazán szeretnék belemenni – felelte. – Azonban egyáltalán nem bántam meg a döntésemet, hogy csatlakoztam a csapathoz. Tudom, hogy egy szervezet felépítése és növekedése időbe telik, és erre számítottam is. Rengeteg munka vár ránk a télen, ki fogjuk elemezni a szezont, és sok mindenen kell javítanunk, amit közösen kell megtennünk. Ugyanakkor senki nem áltatja magát a csapatnál, mindannyiunknak megvan a magunk szerepe, és hiszem, hogy képesek vagyunk rá. Bízom benne, hogy jövőre egy jobb csomaggal együtt meg tudjuk valósítani ezeket a módosításokat.”

    Ugyanakkor legyen bármilyen jó vagy rossz a Ferrari 2026-os konstrukciója, az biztos, hogy Charles Leclerc-rel ismét ugyanolyan gépet fognak vezetni. Márpedig a monacói versenyző idén sokkal jobban teljesít Hamiltonnál, és nemcsak az időmérőkön, amire azért lehetett számítani, hanem a versenyeken is. A brit pilóta azonban a jövőre nézve ezt nem tartja komoly problémának.

    „Emiatt nem aggódom – hangsúlyozta. – Ebben az időszakban csak a saját feladatomra koncentráltam, Charles pedig nyilvánvalóan nagyszerű munkát végzett. Hét éve van itt, és remek csapat veszi körül, amellyel már évek óta együtt dolgozik, úgyhogy ez egy jól működő gépezet. Ami engem illet, számomra újak az emberek, új a környezet, továbbra is szokom a velük való közös munkát, és az év közepén egy új tag is csatlakozott hozzánk. Keményen dolgozunk, amennyire csak lehet.”

    A Ferrari mégsem adja meg Hamiltonnak, amit megígért?

  • Eddig nem ismert részlet derült ki a McLaren kizárásáról

    Eddig nem ismert részlet derült ki a McLaren kizárásáról

    Andrea Stella elárulta, Oscar Piastri szenzora meghibásodott, ezért nála kevésbé tudták mérni a kizáráshoz vezető pattogást a Las Vegas-i Nagydíjon. A McLaren csapatfőnöke azt is leszögezte, hogy azért lépték át a kopáshatárt, mert túl sokat kockáztattak volna.

    A múlt heti Las Vegas-i Nagydíj legnagyobb sztorija egyértelműen a McLaren dupla kizárása volt. Mint ismert, a sportfelügyelők mind a másodikként célba érő Lando Norrist, mind a negyedikként rangsorolt Oscar Piastrit diszkvalifikálták, miután kiderült, hogy a két autó padlólemeze a megengedettnél jobban elkopott. A brit pilóta előnye ezzel 24 pontra csökkent Max Verstappennel szemben, aki utolérte az ausztrál versenyzőt.

    Itt a dráma: kizárták a két McLarent, kinyílt a bajnokság, Verstappen esélyt kapott a vb-címre

    A wokingiak azóta kivizsgálták a történteket. A McLarent elsősorban a váratlanul nagy pattogás hátráltatta, aminek pontos okáról Andrea Stella csapatfőnök nem beszélt, azt viszont elmondta, hogy „ezt tovább súlyosbították az autónak a futamon való működési körülményei”. Az olasz szakember hozzátette, már az első körökben nyilvánvaló volt, hogy ez gondot okozhat, ráadásul a helyzetüket egy szenzor meghibásodása is nehezítette.

    Esélytelen volt a kizárt McLaren védekezése – a csapatnál elismerik, hogy ezt elszúrták

    „Lando autóján jobban figyelemmel tudtuk kísérni a helyzetet a telemetria segítségével – nyilatkozta. – Oscar kocsiján ez nehezebb volt, miután elveszítettük az egyik szenzort, amelyet arra használunk, hogy megállapítsuk, hogy az autó milyen mértékben ér az aszfalthoz. Viszonylag hamar rájöttünk, hogy ez a pattogás magas kopási energiát idéz elő, és ez az oka, hogy mindkét pilóta a pálya több részén is másképp kezdett el vezetni. Sajnos azt is láttuk, hogy az autó működési tartománya és a pálya jellemzői miatt ezeknek az intézkedéseknek a többsége nem volt elég hatékony a pattogás csökkentéséhez.”

    Nem biztos, hogy csak a McLaren autói voltak szabálytalanok Las Vegasban, de ettől még nem kell csalást kiáltani

    Valóban, a nyomvonal bizonyos pontjain mindkét versenyző visszavett, ám Stella kiemelte, hogy ennek csak néhány részen volt haszna, máshol viszont kontraproduktívnak bizonyult. A McLarennél nem tudják, mi okozta a jelenséget, leszámítva azt a tényt, hogy természetükből fakadóan az utcai pályákon ez gyakrabban előfordul. Az mindenesetre furcsa, hogy az első tíz helyezettből – akiket az FIA is ellenőrzött, csak a McLaren párosa esett áldozatul, miközben nem vállaltak túlzott mértékű kockázatot.

    Verstappen padlólemezét is megvizsgálta az FIA a Las Vegas-i futam után

    „Az időmérőn és a futamon még egy biztonsági ráhagyást is alkalmaztunk az edzéshez képest, ami az aszfalthoz képesti távolságot illeti – szögezte le az 54 esztendős csapatvezető. – A biztonsági ráhagyást azonban semmissé tette a váratlanul bekövetkezett függőleges rezgés, amelynek következtében az autó hozzáért az aszfalthoz.”

    A történtek után felmerült, hogy ez közvetett módon a későbbiekben is hátráltathatja az istállót, mondván, innentől kezdve feljebb kell vinni a hasmagasságot, de Stella nem számít rá, hogy Katarban ez gondot okozna. Arra is kitért, hogy a történtek némi hasznos információval szolgáltak az autó működési tartományával és a pattogás jelenségével kapcsolatban, emellett méltatta a wokingi központban dolgozók reakcióját.

    Trollkodott kicsit a Red Bull a McLaren kizárásával

    Az eset kapcsán természetesen a két versenyző is megszólalt. Mint kiderült, egyiküket sem ért meglepetésként az ítélet. „Amikor beidéztek minket a sportfelügyelőkhöz, tudtam, hogy bajban vagyunk – árulta el Piastri. – Próbáltunk optimisták maradni, de az optimizmusnak is vannak határai. Szóval tisztában voltam vele, hogy nem állunk valami jól, de hivatalosan a repülőtéren tudtam meg.”

    Szabályváltozást hozhat a McLaren kálváriája?

    „Az alapján, amit a versenyen meg kellett tennem, már némileg számítottam rá, hogy megtörténhet – jelentette ki Norris. – Szóval nem volt sokk, nem volt meglepetés. Tudtuk, hogy a futamon sokkal több problémánk lesz, mint amire számítottunk, és emiatt azt vártam, hogy egyes dolgok nem úgy alakulnak, ahogyan azzal számoltunk.”

    Norris könnyen tovább lépett, de a McLarentől kapott egy kedvezőtlen hírt

    A bajnoki listavezető főnökéhez hasonlóan nem aggódik a hosszabb távú következmények miatt, sőt, épp ellenkezőleg. „Valójában valószínűleg gyorsabbá teszi, hogy feljebb kell vennünk [a hasmagasságot], mert így nem kell mindenhol visszavennem – magyarázta. – Mindenki azt hiszi, hogy ez lassabbá tesz minket, de valószínűleg gyorsabbá fog tenni.”

  • Newey kinevezése kapcsán sokan elsikkadtak egy fontos részlet fölött

    Newey kinevezése kapcsán sokan elsikkadtak egy fontos részlet fölött

    Mindenkit váratlanul ért, hogy az Aston Martin Adrian Newey-t nevezte ki az új csapatfőnökének, közéjük tartozik Helmut Marko is.

    Divatos trend lett az F1-ben, hogy mérnök, és nem üzletvezetési hátterű szakembereket neveznek ki csapatfőnöknek (a McLarentől Andrea Stella, a Red Bulltól Laurent Mekies neve juthat eszünkbe), Newey esete mégis furcsa, hiszen a sportág történetének egyik legnagyobb mérnökzsenijétől ugyanis sokan távol állónak érzik az ilyen jellegű feladatot.

    Közéjük tartozik korábbi kollégája, Helmut Marko is. „Meglátjuk, mi lesz a gyakorlatban. Ez biztosan nem az erőssége. Az erőssége a tervezés, az autók beállítása, a végtermék minőségivé tétele, a fejlesztés. Nagyon meglepett, hogy a csapatmenedzsment irányába mozdult” – nyilatkozta a Kleine Zeitungnak.

    Azért is különös a kinevezés, mert Newey nemrég arról beszélt, „az elmúlt három-négy hónapban önkívületi tervezési állapotba került.” Márpedig egy csapatfőnök idejébe pont nem fér bele az, hogy a tervezőasztalon rajzolgasson és szimulációk eredményeit tanulmányozza. Persze lehet, hogy Newey-t vonzza egy újfajta kihívás, és az új 2026-os szabályokhoz inkább a műszaki alapokat szeretné megteremteni, a finomhangolást a kollégáira hagyja.

    Az ismert szakújságíró, Joe Saward rámutatott egy részletre az Aston Martin sajtóközleményében, ami fölött sokan bizonyára elsiklottak: Andy Cowellt nem csak a „Team Principal” megnevezésű „csapatfőnöki” pozícióból távolították el, hanem a „vezérigazgatói” „CEO”-ból is, és Newey csak az előbbiben követi őt. Ebből az következik, hogy a vállalatvezetéshez jobban kötődő utóbbi pozíció elvileg még nyitott, és akár erre pályázhat Christian Horner – kérdés persze, hogy az Aston Martin vállalná-e, hogy ismét egy fedél alá eresszék Hornert és Newey-t, miután a mérnök jórészt miatta dobbantott a Red Bulltól.

  • Norris könnyen tovább lépett, de a McLarentől kapott egy kedvezőtlen hírt

    Norris könnyen tovább lépett, de a McLarentől kapott egy kedvezőtlen hírt

    A Las Vegas-i kizárás után is ragaszkodik a McLaren a két versenyzője, Lando Norris és Oscar Piastri egyforma támogatásához.

    Max Verstappen újabb felzárkózása a tabellán aggodalomra adhat okot a csapatnál, ennek ellenére nem változtatnak a hozzáállásukon. „Nincs okunk rá – idézte a McLaren csapatfőnökét, Andrea Stellát a RacingNews365. – Mindig mondtuk, hogy amíg a matematika nem mutat mást, hagyjuk a két versenyzőt kihasználni az esélyeiket a végső győzelemre. Ez Katarban is így lesz.” Piastri azt mondta a témáról, hogy „nagyon röviden beszéltünk róla, és a válasz az, hogy nem”, vagyis adott esetben nem rendelik őt a csapattársa szolgálatába.

    A hétvégi fordulóban Norris bebiztosíthatja a világbajnoki címet, de azért nyilván az ínyére volna, ha ebben kapna némi segítséget házon belül. A McLaren 2007-ben két szék között a padlóra esett hasonló szituációban.

    A bajnoki éllovas azt mondta, nem rágódik a történteken. „Elég könnyen tovább léptem, tartottam néhány nap szünetet a hétvége előtt. Természetesen csalódott vagyok, de minden rendben van” – mondta.

    A McLaren két autóját a kopólemez engedélyezettnél jelentősebb elvékonyodása zárták ki Las Vegasban a futamról utólag. Menet közben mindkét pilóta próbálta enyhíteni a pattogást és a lemez aszfalthoz verődését azzal, hogy itt-ott elemelték a lábukat a gázról, de ez sem segített rajtuk. Norris és Piastri sem gondolta, hogy ha hamarabb ilyen műveletekbe kezdenek, azzal más lett volna a végeredmény.

    Utóbbi hozzátette, „a karrieremben néhány futamon úgy éreztem, sokkal többször leért az autóm alja, mégsem kopott el annyira a kopólemez, máskor meg őrületesen elkopnak, hiába nem pattog annyira a kocsi.”