Kategória: Formula 1

  • A viselkedésével a riválisokat is megdöbbentő Ferrari kiölte a reményt Leclerc-ből

    A viselkedésével a riválisokat is megdöbbentő Ferrari kiölte a reményt Leclerc-ből

    Lewis Hamilton mellett Charles Leclerc is csak küszködik a Ferrarival a katari hétvégén. A monacói pilóta az időmérő után elmondta, hogy az autója annyira rossz, hogy ezúttal még a szokott optimizmusát sem tudja előhívni.

    Már a pénteki sprintidőmérőn elért 9. és 18. helyet sem tehették ki az ablakba, de a Ferrari a Katari Nagydíj szombati napjára még mélyebb gödörbe lavírozta magát, hiszen a sprinten Charles Leclerc visszaesett a 13. helyre, Lewis Hamilton pedig a bokszutcából indulva a 17. lett, majd az időmérőn a monacói pilóta a 10., a hétszeres világbajnok pedig csak a 18. rajtkockát szerezte meg.

    A szombat reggel 6-ig a problémákon agyaló Hamilton a sprint után elmondta, hogy teljesen megváltoztatták az autója beállításait, de a rossz irányba indultak el, majd a spanyol DAZN-nek azzal érzékeltette, mennyire nehéz volt vezetni az SF-25-öst, hogy elárulta, a leintést követően Pierre Gasly is ezen hüledezett. „Még Pierre is odajött hozzám utána, és azt mondta, hogy »Hallod… annyira rossznak tűnik!«, én meg azt feleltem neki, hogy »Nem mondod, Sherlock«.”

    De nemcsak Hamilton autója vált szinte vezethetetlenné, hanem Leclerc-é is, aki többször le is csúszott a pályáról a 19 kör során. „Egyszerűen csak elképesztően nehéz volt vezetni az autót, amire egyelőre nincs magyarázatom. Azt gondoltam, hogy valamilyen sérülést szenvedett, mert láttunk valamit, de ez csak az első néhány kör után volt, miközben a probléma főként az első körben jelentkezett. Ki fogjuk elemezni, de borzasztó érzés volt” – mondta a monacói.

    Az, hogy Leclerc autója is teljesen megváltozott, még zavarba ejtőbb, mint Hamilton esetében, hiszen nála nem változtattak számottevően a beállításokon, lévén a pénteki sprintidőmérő kezdetétől parc fermé volt érvényben.

    „Egyértelműen rosszabbnak érződött, mint pénteken, és ötletem sincs, hogy ez az időmérő után hogyan történt meg, de az érzet teljesen megváltozott. Nem igazán tudom, hogy honnan jön ez… – folytatta Leclerc. – Egyetértek Lewisszal, hogy ez extrém nehéz volt, hogy rosszabbat ne mondjak. Az első körben küszködtem az autó pályán tartásával, négy-öt helyet veszítettem, aztán utána is rengeteget hibáztam, mert extrém nehéz volt vezetni. Nem igazán értem, hogy mi történt.”

    Leclerc első köre a sprinten jól érzékelteti, miről beszélt a monacói (vajon ez már a Ferrari WRC?):

    Noha a sprint után szabadon lehetett változtatni az autó beállításain, és az SF-25-ös javult is, ez sem volt elég ahhoz, hogy Hamilton továbbjusson vele a Q1-ből, míg Leclerc csak 0,01 másodperccel jutott be a harmadik szakaszba, de ehhez az összes lágy gumiszettjét el kellett használnia, míg a Q3-ban szereplő többi versenyzőnek legalább egy, de öt esetben két új szett lágy gumija maradt.

    Ezek után nem meglepő, hogy Leclerc csak a 10. időt autózta, de azt is csak a második próbálkozása során, az elsőben ugyanis hatalmas tempónál elveszítetet az uralmat a Ferrari fölött.

    „Hihetetlen! A rohadt életbe, mi történik? Ez annyira frusztráló!” – mondta Leclerc a rádióba, miután mérnöke a Q3 végén közölte vele, hogy 10. lett, majd a 28 esztendős pilóta a kamerák előtt így folytatta:

    „Elképesztően nehéz nap volt egy elképesztően nehéz hétvégén. Nem igazán tudom, mit mondjak. Extrém nehéz vezetni az autót, egyáltalán a pályán tartani. Abszolút mindent megpróbálok, hogy bármit kisajtoljak a kocsiból, de jelenleg ez a maximum, ami lehetséges” – mondta az időmérő után a monacói az F1 TV-nek, majd az írott sajtó képviselőinek a megforgással kapcsolatban hozzátette: „Egyszerűen csak őrülten nagy kockázatot vállaltam, mint a Q3 minden egyes kanyarjában, hogy megpróbáljam elérni a 8. vagy 9. helyet, és ott egy kicsit sok lett.”

    Mivel a katari futamon biztonsági okok miatt nem lehet majd 25 körnél többet megtenni egyetlen szett gumin, mindenkinek legalább két kerékcserével kell teljesítenie a távot, a Ferrari tehát még alternatív stratégiával sem próbálkozhat. Vélhetően ez is hozzájárult ahhoz, hogy Leclerc ezúttal a versenytempóban sem bízik.

    „Hogy optimista vagyok-e a futamot illetően? Nem, ami elég ritka. Normál esetben nagyon optimista ember vagyok, de meg kell mondanom, hogy ezen a hétvégén nulla teljesítmény van az autóban. Remélem, hogy a versenyen jobban fog működni, de semmi, amit ezzel az autóval éreztem, nem késztet arra, hogy azt gondoljam, hogy akkor jobb érzés lesz majd vezetni.”

  • Norris és Russell kamerák előtt kezdett vitatkozni a katari időmérő után

    Norris és Russell kamerák előtt kezdett vitatkozni a katari időmérő után

    Vicces közjáték zajlott le a Katari Nagydíj időmérő edzése után George Russell és Lando Norris között, amikor a Mercedes pilótája számonkérte riválisát, hogy mit terjeszt róla a sajtónak.

    Norris a 2. helyet szerezte meg, Russell pedig a 4. lett a kvalifikáción, amelynek záró szakaszában a McLaren versenyzője belehibázott az utolsó mért körébe a kettes kanyarban, ezért kénytelen volt félbeszakítani azt. Norris az autóból kiszállva elmondta, hogy egyszerűen valami miatt alulkormányzottá vált a McLaren, ő pedig nem tehetett mást, mint elemelte a lábát a gázról, különben leszaladt volna az útról.

    Azaz az összetett éllovasa egyáltalán nem említette Russellt, ám miután már nem a bokszutcában, Jolyon Palmernek nyilatkozott, hanem a paddockban levő médiazónában folytatta a történtek ecsetelését, furcsa dolog történt. Amikor ugyanis éppen Russell mellett állva válaszolt a kérdésekre, a Mercedes versenyzőjét interjúvoló spanyol DAZN tévécsatorna kamerájából az látszott, hogy egyszer csak megbökte honfitársát, majd valószínűleg mondott is neki valamit, mire Russell rövid gondolkodás után nekiszegezte a kérdést, hogy „Haver, azt mondtad a sajtónak, hogy miattam rontottad el az egyes kanyart?”

    Ezután az alábbi párbeszéd játszódott le a két pilóta között.

    Norris: „Ki mondta ezt?”

    Russell: „Valaki azt mondta, hogy engem okolsz.”

    Norris: „A sajtónál vagyunk, haver. Nem csinálnak mást, csak baromságokat terjesztenek. Nem hiszem el, hogy nekik hiszel és nem nekem. Eléggé csalódáskeltő.”

    Russell: „Úgy hangzott, mint amit te is mondhattál.”

    Norris: „Mi történt egyáltalán? Hol voltál? Elengedtél?”

    Russell: „Szélárnyékot adtam neked, hogy segítsek megnyerni a bajnoki címet.”

    Végül Norris megkérte Russellt, hogy mutassa már meg, ki állította azt, hogy ilyesmit mondott, mire a két versenyző elkezdett a médiazóna távolabbi része felé tekintgetni, keresve a szóban forgó riportert, akit aztán meg is találtak.

    Russell végül a kamera innenső oldalán álló riporternek folytatva azt mondta, „csak szórakozom vele”, azaz Norrisszal, majd kifejtette, hogy valaki tényleg azt mondta neki, hogy Norris szerint miatta rontotta el az első kanyart (bizonyos mértékig zavaró lehetett, hogy a Mercedes közvetlenül a féktáv előtt még ott volt a célegyenes belső oldalán, de erről nyilván nem Russell tehetett, mert ő rendesen félreállt).

    A teljes párbeszéd alább nézhető meg:

    Hogy az egész vitatkozás csak egy gag volt-e, amit a két, egymással baráti viszonyt ápoló versenyző rögtönözve adott elő a sajtó képviselőinek, vagy valamennyi komolyság azért volt benne, az lehet, hogy majd később kiderül, mindenesetre jól sikerült a műsör.  Russell egy másik interjúban pedig Norrist is dicsérve elmondta, hogy a három vb-aspiráns egyaránt „nagyszerű versenyző”, és mindhárman úgy fognak hozzáállni a mai futamhoz, mint bármelyik másikhoz.

    „Szerintem Lando valószínűleg jobban le van lazulva, mint valaha, és igazán csodálatos volt az utóbbi öt-hat versenyen. Oscar a legrosszabb helyzetekben is eléggé nyugodt, Max meg nyilván Max. Ezt pozitív módon mondom. Ő nem fog stresszelni, mivel már így is négyszeres világbajnok. Nem hiszem, hogy ezek a srácok túl sokat fognak rám gondolni, de lehet, hogy tévedek. Remélem, hogy tévedek, és mindannyiuknak rosszul alakul a futama a rajt után” – mondta a 4. helyről induló brit.

  • Hamilton reggel 6-ig nem aludt, majd megcsinálta, amit Badoeren és Fisichellán kívül eddig senki

    Hamilton reggel 6-ig nem aludt, majd megcsinálta, amit Badoeren és Fisichellán kívül eddig senki

    Az autója jobb lett, de ez nem mutatkozott meg a köridőkben – összegezte Lewis Hamilton az újabb Q1-es kieséssel záruló időmérőjét. A hétszeres világbajnok a rajongóknak most nem tudott mit üzenni, de korábban elmondta, hogy reggel 6-ig agyalt azon, hogy miként tehetné jobbá a Ferrariját.

    Lewis Hamilton a sprintidőmérő után a Katari Nagydíj rendes időmérő edzésén is kiesett az első szakaszban, csak most a 18. helyett a 17. pozícióban végzett. A hétszeres világbajnok láthatóan bosszús és csalódott volt, mert amikor betolták a garázsba a Ferrarijában ülve, ingerülten odadobta a kesztyűjét a pilótafülke szélére, majd még több mint három percen át ült az autóban, mielőtt kiszállt.

    A Sky Sports-nak nyilatkozva ezután elmondta, hogy sikerült változtatni a sprinten szinte vezethetetlen Ferrarija beállításain, és egyszerűen nem tudott vele gyorsabb kört összerakni. „Az autó sokkal jobbnak érződött, csak ez nem tükröződött a köridőkben. De jó volt, őszintén szólva sokkal jobb, mint a hétvége korábbi részében. Úgy tűnt, hogy rendben is leszünk, de aztán nem tudtuk megfutni az utolsó kört.”

    A csalódottság természetesen még ekkor is látszott a hétszeres világbajnokon, aki a Canal+ riporterének azon kérdésére, hogy ez a szezon és hétvége karrierje egyik legnehezebbje-e, csak mosolyogva annyit mondott, hogy „igen”, majd továbbállt, az F1 TV tőle a rajongóknak üzenetet váró riporterének pedig azt mondta: „Most igazából nincs üzenetem… Sajnálom… De hihetetlenül hálás vagyok a támogatásért, amit egész évben kaptam, mert nem jutottam volna át ezen az éven nélkülük.”

    Hogy Hamiltont megviseli a folyamatos csalódáskeltő teljesítmény, a sprint utáni egyik nyilatkozatából is leszűrhető, elárulta ugyanis, hogy hajnalig azon töprengett, mihez lehetne kezdeni az autójával.

    „A tegnapi este után egészen reggel 6-ig fenn voltam, nem tudtam aludni, és csak azon gondolkodtam, hogy rendben… mit tehetek még (hogy javítsak az autón), mit tehetek még azért, hogy még jobban segítsem a mérnökeimet… milyen más változtatásokat lehetne végrehajtani… csak írtam le ezeket a különböző kérdéseket, amikből aztán újabb javaslatot tudok majd készíteni.”

    Ezután elmondta, nem hagyta el a hite, és a leginkább a Ferrari csapattagjait sajnálja. „Fájdalmat érzek mindazokért a garázsban, de mindenkiért a gyárban is, akik megérdemelnék a jó eredményeket, amik nem azért nem jönnek, mert nem próbálkozunk. Nem fogjuk feladni, tovább fogjuk nyomni. Még ezekben a nehéz napokban is van hitem.”

    És hogy mennyire nehezek ezek a napok? Nos, annyira, hogy az újabb Q1-es kiesésével Hamilton lett a Ferrari történetének harmadik pilótája, aki zsinórban legalább kétszer kiesett a Q1-ben, hiszen Las Vegasban egyenesen utolsó lett. Az előző kettő Luca Badoer és Giancarlo Fisichella, akik egyaránt 2009-ben hozták össze ezt. A sérült Felipe Massát helyettesítő Badoer Valenciában és Spában sem jutott tovább, majd az őt váltó Fisichellának Monzában még összejött ez, utána azonban a hátralevő négy futamon egyaránt az első szakaszban esett ki.

  • Norris a kicsúszást kerülte el; Piastri nehéz futamra számít; Verstappen korlátokról beszélt

    Norris a kicsúszást kerülte el; Piastri nehéz futamra számít; Verstappen korlátokról beszélt

    Így értékelt a Katari Nagydíj időmérő edzésének első három helyezettje.

    Oscar Piastri elsőségét hozta a Katari Nagydíj időmérő edzése is, amivel az ausztrál versenyző eddig az összes tétre menő pályára lépés során az élen zárt ezen a hétvégén, és természetesen az lesz a célja, hogy vasárnap a futamot is megnyerje. Ezek után nem meglepő, hogy elégedetten értékelt.

    „Szinte nem változtattunk az autón [a sprint után], mert egész hétvégén minden remekül működött, ezért úgy voltunk vele, hogy ha valami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. A csapat nagyszerű munkát végzett. Kérdéses volt, hogy melyik gumit használjuk, mert a Q2-ben csináltam egy gyors kört a használt gumikon, de a Q3 nagyon jó volt az új gumikon, szóval nagyon elégedett vagyok. A holnapi két kiállással végig keményen fogjuk nyomni, nehéz verseny lesz” – tekintett előre a sprinten a Norrissza szembeni 24 pontos hátrányából kettőt lefaragó versenyző.

    Ami a csapattársát illeti, ő nem tudott mért kört teljesíteni a Q3 végén, mert hibázott a második kanyarban, majd elvette a gázt. „Nem is tudom, egy kis alulkormányzottság lépett fel és lecsúsztam volna a pályáról, ezért félbe kellett hagynom a kört – mondta. – Kár érte, de ez van. Oscar jó kört rakott össze, nagyon jól vezetett, és egész hétvégén jól megy. Nincs mire panaszkodnom, csak nem sikerült megcsinálnom a köröm, de még így is második lettem.”

    A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella a Sky Sports-nak eközben elmondta, voltak olyan területei az MCL39-esnek, amelyeken tudtak fejlődni az időmérőre.  „A sprint után, illetve a tegnapi sprintdőmérő után is láttuk, hogy van még lehetőség az autó jobbá tételére. Nem volt elég stabil a féktávokon, így azt gondolom, hogy a versenyzők és a mérnökök jó munkát végeztek annak az iránynak a meghatározásában, amivel javítani lehet az autó stabilitását. Ezt ma este Lando és Oscar is kihasználta és versenyképes köröket raktak össze.”

    „Mint gyakorlatilag egész szezonban, úgy most is nagyon szoros volt kettejük között a csata, és végül ezredmásodpercek döntöttek. Oscar a második próbálkozása során javítani tudott, míg Lando megszakította a körét, mert lement volna a pályáról. Megérdemelt pole ez Oscar részéről, és remélhetőleg holnap jó eredményre tudjuk váltani a versenyen” – értékelt az olasz szakember.

    Mivel Max Verstappen lett a harmadik, a három vb-aspiráns indulhat az első három helyről. Ahhoz azonban, hogy a holland az utolsó fordulóra megtartsa matematikai esélyét, le kell győznie Norrist. „Sosem lehet tudni. Az első néhány kör mindig lehetőséget jelent mindenkinek, de utána szerintem már elég egyértelmű lesz a helyzet mindenki számára” – felelte Norris arra a kérdésre, hogy a rajtnál mennyire kell hátrafelé tekintgetnie, Verstappen nyilatkozatában pedig szintén benne volt, hogy a rajt után lesz lehetősége pozíciót fogni.

    „Ez az időmérő egy kicsit jobb volt, de még mindig elég messze voltunk. Jobban éreztem magam, de még mindig vannak korlátok, amik nem engedik, hogy erősebben nyomjuk. De legalább harmadikak vagyunk, és ez több lehetőséget ad, miközben tudjuk, hogy itt elég nehéz előzni. Reálisan nézve ez egy kemény hétvége, egyszerűen nem olyan, amilyennek szerettem volna, de meglátjuk, mit tudunk csinálni holnap” – mondta a négyszeres világbajnok.

    A Katari Nagydíjat magyar idő szerint vasárnap délután 5 órától rendezik.

  • Piastri kihasználta Norris hibáját és megszerezte a pole-t a Katari Nagydíjra

    Piastri kihasználta Norris hibáját és megszerezte a pole-t a Katari Nagydíjra

    A sprint megnyerése után Oscar Piastri az időmérő edzést is az első helyen zárta a Katari Nagydíj szombati napján. 

    Miután a sprintfutamon két pontot faragott az azelőtt 24 pontos hátrányán Lando Norrisszal szemben, Oscar Piastri az időmérőn is remekelt, és legyőzte az utolsó próbálkozásába belehibázó Lando Norrist, aki viszont így is 2. lett. A harmadik rajtokockát Max Verstappen szerezte meg.

    Q1

    Az első 8 percet követően Piastri, Alonso, Russell, Verstappen, Bearman, Tsunoda, Antonelli, Bortoleto, Stroll és Hadjar volt a sorrend az első tízben, míg a két Ferrari csak a 16. és 19. helyet foglalta el, de többen használt gumikon kezdték a Q1-et (a két Ferrari is), így a valós képhez kicsit még várni kellett. A sorrend jelentősen a feje tetejére is állt a kezdeti állapothoz képest, amint mindenki megtett legalább egy mért kört új lágy abroncsokon, ám az nem változott, hogy a két Ferrari a sprinthez hasonlóan csak szenvedett.

    Noha Leclerc és Hamilton is javított, utána elkezdtek fokozatosan visszacsúszni, és a Q1 hajrájára a hétszeres világbajnok csak a 12., csapattársa pedig csak a 15. helyet foglalta el. Eközben az élen Norris vette át a vezetést 1:20,157-es körrel, amivel 0,077 másodperccel előzte Oscar Piastrit és valamivel több mint egy tizeddel George Russellt, akit Verstappen, Antonelli és Alonso követett.

    Természetesen mindkét vörös autónak feltettek még egy szett gumit, amin Leclerc 4 tizedet, Hamilton viszont csak 1 századot javított, így előbbi felugrott az 5. helyre, utóbbi viszont nem lépett előbbre, és végül csak a 18. helyen zárta a Q1-et, azaz a sprintidőmérő után most is az első szakaszban búcsúzott, a rendes időmérőket tekintve pedig zsinórban másodszor tette ezt meg, hiszen Las Vegasban az utolsó helyen végzett.

    Az első szakasz végén az egyik Ferrari mellett az egyik Red Bull is elesett, Yuki Tsunodát az utolsó pillanatban ugyanis Gabriel Bortoleto hátrébb pöckölte, amit a sprintidőmérőn Verstappen előtt végző japán igencsak frusztráltan fogadott. Tsunoda lett az első kieső a 16. helyen, mögötte Ocon, Hamilton, Stroll és Colapinto volt a további sorrend.

    A Q1-et a leintés után befejezett körével (1:20,074) végül Russell nyerte, 0,083 másodperccel előzve Norrist.

    A Q1 végeredménye:

    A második szakaszban a McLaren tovább szárnyalt, de Norrisnál csúszott egy kis hiba a kivitelezésbe az első körben, a bajnoki éllovas körét ugyanis pályaszélesítés miatt törölték, így két perccel a leintés előtt kellett elmozdulnia a 15. helyről. Ez sikerült is neki és 2 tizeddel elmaradva az élen álló Piastritól feljött a 2. helyre, miközben az ausztrál új gumin nem tudta megjavítani 1:19,650-es használt gumis idejét.

    A két papajaszínű autó mögött Verstappen, Russell, Sainz, Hadjar, Hülkenberg, Alonso, Bearman és Gasly volt ekkor a legjobb tíz sorrendje, de még mindenkinek volt egy mért köre, így többek között Antonelli és Leclerc is kikecmereghetett még a legrosszabb ötösből.

    Ez végül mindkettejüknek összejött: az olasz a 4., a monacói a 9. helyen jutott be a Q3-ba, így a kieső helyeken sorrendben Hülkenberg, Lawson, Bearman, Bortoleto és Albon zárt.

    A Q2 végeredménye:

    Mivel sprinthétvégéken nem áll annyi gumi a pilóták rendelkezésére, a Q3-ra csak a két McLarennek, Verstappennek, Russellnek és Hadjarnak maradt két új gumiszettje, míg többeknek csak egy, Charles Leclerc-nek pedig egy sem, lévén mindet ellőtte, hogy egyáltalán eljusson a harmadik szakaszba.

    Az első lövést Norris adta le egy szenzációs, 1:19,495-ös körrel, majd Piastri hiába repesztett lila középső és utolsó szektort, 0,035 másodperccel elmaradt a csapattársától. Verstappen ehhez a tempóhoz nem tudott hozzászagolni és közel fél másodpercet kapott Norristól, így Russell is bejött elé.

    Az első háromban tehát Norris, Piastri, Russell volt a sorrend a végső tűzijáték előtt, majd következett Verstappen, Hadjar, Antonelli, Alonso, Sainz, Gasly és Leclerc.

    Az utolsó próbálkozásokra azonban kicsit várni kellett, Sainz ugyanis a hátsó kerekével felszedte a bevonatot a Williams garázsának padlójáról, majd elhullatta azt a pályán, így némi takarítás idejére piros zászlóval felbeszakították az edzést.

    Leclerc eközben mért kör nélkül várta a folytatást, a mért körén ugyanis bemutatott egy brutálisan nagy megforgást közel 300 km/órás tempónál, de szerencsére nem csapódott neki semminek és vissza tudott térni a garázsba.

    Amikor végre eljött a finálé ideje, Norris jöhetett volna elsőként a pole-ra esélyesek közül, de hibázott a körének elején, ezért inkább visszavett és előkészített egy újabbat. Eközben Piastri lila első szektorral kezdett, Verstappen rögtön elvette ezt tőle. Az ausztrál ezután a második szektorban is „lilult”, majd a harmadik szektorban már az egyéni legjobb sem jött össze, viszont 1 tizeddel így is átvette a vezetést, míg Versrappen Russellt megelőzve a 3. pozícióba ért oda.

    Ekkor már csak Russell volt hátra, Norris ugyanis nem próbálkozott ismét, hanem visszatért a bokszba, a Mercedes britje azonban nem tudott előrébb mozdulni a 4. pozícióból.

    A Katari Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

  • Eldőlhetett, hogy Christian Horner csatlakozik-e az Aston Martinhoz

    Eldőlhetett, hogy Christian Horner csatlakozik-e az Aston Martinhoz

    Brit sajtóértesülés szerint az Aston Martin F1-es istállójának tulajdonosa közölte a csapattagokkal, hogy Christian Horner Silverstone-ban folytatja-e a pályafutását.

    Miután az Aston Martin szerdán bejelentette, hogy meglepetésre 2026-tól Adrian Newey lesz az F1-es istállójának csapatfőnöke, szárnyra kaptak olyan híresztelések, amelyek szerint a már néhány nappal korábban a csapatfőnöki pozíció egyik esélyesének tartott Christian Horner ennek ellenére nem került ki a képből, és a jövőben vezérigazgatóként csatlakozhat a silverstone-i gárdához. Mindez már csak azért is ésszerűnek tűnt, mert a hagyományos felállásban működő Aston Martinnál a csapatfőnöknek számos olyan teendője akad, amit a McLarennél például Zak Brown vezérigazgatóként átvállal, Newey idejét pedig pazarlás lenne olyan dolgokra fordítani, mint az F1-es bizottsági üléseken való részvétel; a szponzorokkal történő kapcsolattartás; a végeláthatatlan mennyiségű médiaszereplés és természetesen az alkalmazottak menedzselése.

    Az Autosport azonban úgy értesült, hogy noha mindezek tükrében abszolút kézenfekvő lehetne a Red Bulltól való elküldése óta a visszatérés lehetőségét inkább felsővezetői pozícióban, adott esetben a csapatban szerzett részesedéssel elképzelő Horner leigazolása, Lawrence Stroll, az Aston Martin tulajdonosa a gyárban tartott szerdai beszédében közölte a csapat dolgozóival, hogy Horner semmilyen minőségében nem jön.

    A kanadai milliárdos tehát szeretne lezárni minden, Hornerrel kapcsolatos találgatást, ami persze nem jelenti azt, hogy Newey-nak a klasszikus értelemben vett csapatfőnöki teendőket kell majd ellátnia, és bizonyos feladatokat ne más végezne helyette. Az Autosport a továbbra is az istállónál levő korábbi csapatfőnök Mike Krack nevét említi, mint erre alkalmas személyt, de úgy tudják, hogy a korábbi McLaren-csapatfőnök, az azóta az Auditól elküldött Andreas Seidl leigazolása továbbra is terítéken van.

    „Mivel az év eleji versenyeken úgyis ott leszek, ez igazából nem változtat különösebben a munkaterhelésemen, hiszen egyébként is ott vagyok, úgyhogy akár át is vállalhatom ezt a részt — azon kívül, persze, hogy most már beszélnem kell veletek” — nyilatkozta Newey a Sky Sports-nak a bejelentés után, ami szintén arra utal, hogy a jelenlegi struktúra átmeneti, hiszen a tervezőzseni csak a jövő év eleji futamokra utalt. A 66 esztendős mérnök ezután elmondta, nem aggódik amiatt, hogy a csapatfőnöki teendői a tervezési feladatai rovására mennének. „Ez az, amit csinálni akarok és kell is [hogy fókuszált maradjak az autó tervezésére]. Ez az, ami felkelti bennem reggel a motivációt. Elhatároztam, hogy ezt nem fogom elengedni” – szögezte le.

    Hogy mindezek után teljes mértékben el lehet-e engedni Horner Aston Martinhoz igazolását, azt nehéz megmondani, hiszen hivatalos megrősítés továbbra sem jött a csapattól ezzel kapcsolatban, és jelen állás szerint leginkább minden attól függ, hogy kinek hiszünk, hiszen a BBC Sport a minap még arról írt, hogy Newey kedden körbevezette Hornert az éjszaka folyamán az Aston Martin gyárában. Amennyiben a BBC-nek és az Autosportnak is hiszünk, úgy gyakorlatilag néhány óra leforgása alatt kellett történnie valaminek ami eldöntötte, hogy Horner nem érkezik, ami persze nem kizárt, de nem is vehető készpénznek.

  • „Sokszor teljes ostobaságokat beszélnek” – Norris visszaszólt Verstappennek és a Red Bullnak

    „Sokszor teljes ostobaságokat beszélnek” – Norris visszaszólt Verstappennek és a Red Bullnak

    Lando Norris a Katari Nagydíj sprinftutama után reagált Max Verstappen hét eleji állítására, miszerint ha ő, mármint a holland vezetné az idei McLarent, a bajnoki küzdelem már több futammal ezelőtt eldőlt volna.

    „Max nyugodtan mondhat bármit, amit csak akar, mert valahol kivívta magának ezt a jogot azzal, hogy négy világbajnoki címet nyert. Nagyon tisztelem őt és szerintem ez általánosságban nagy tekintélyt ad mindenkinek. Hihetetlenül sok mindent elért, sokkal többet, mint amiről az emberek általában álmodni mernek” – kezdte válaszát Norris, majd ezután kicsit keményebb stílusra váltott.

    „Max általában sok mindenben képben van, de van egy csomó dolog, amiről nincs sok fogalma – tette hozzá, majd elmondta, hogy a Red Bullra általában véve jellemző ez a fajta megnyilvánulás. – Ez a Red Bull-féle hozzáállás is, ez az agresszív természet, és hogy sokszor teljes ostobaságokat beszélnek. Attól függ, hogy meg akarod-e hallani és akarsz-e beszélni róla – ahogy ti is imádtok –, vagy azt csinálod, amit mi csapatként: leszegett fejjel dolgozunk tovább, koncentrálunk. Lehet, hogy megnyerte volna [a bajnokságot a McLarenben], de eddig nem tette, és próbálkozik tovább.”

    Verstappen hátránya a katari sprinten 24-ről 25 pontra nőtt Norrisszal szemben, miután egy hellyel a 3. pozícióban befutó brit mögött zárt. Norris ezzel együtt nem dőlhet hátra, hiszen még ez sem ledolgozhatatlan különbség, csapattársa, Oscar Piastri pedig 2 ponttal közelebb került hozzá és már csak 22 pontra van tőle.

  • Hamilton nem érti, hogyan sikerült a Ferrarinak rosszabbá tenni az autóját

    Hamilton nem érti, hogyan sikerült a Ferrarinak rosszabbá tenni az autóját

    Katasztrofális sprintfutamon van túl a Ferrari Katarban, Lewis Hamilton pedig utólag elmondta, rossz irányba indultak el az autóval.

    A két Ferrari csak a 13. és a 17. helyen zárta a sprintet, miközben egyértelműen látszott, hogy mindkét versenyző küzdöt az autójával. Hamilton a célba érés után a rádióban meg is jegyezte Riccardo Adami versenymérnöknek, hogy „nem tudom, miként tettük rosszabbá az autót”, majd a Sky Sports-nak elmondta, egyértelműen nem váltak be azok a változtatások, amelyeket a bokszutcai rajtjának köszönhetően eszközölhettek.

    Hamilton a sokadik időmérős blama után: „Szép az idő”

    „A boxutcából indultunk, mert szerettünk volna kísérletezni és néhány változtatást kipróbálni. Találtak néhány dolgot a szimulátorban tegnap éjjel. Szóval bevezettük ezeket a módosításokat, de az autó teljesen rossz irányba ment el, és valamiért nagyon-nagyon nehéz lett vezetni — ez mindkettőnknél egyértelmű volt” – mondta a hétszeres világbajnok.

    „Egyszerűen nincs semmi stabilitásunk – ment bele jobba a problémák kifejtésébe Hamilton. – Amikor ezt mondom, arra gondolok, hogy a hátsó rész nincs letapadva, úgyhogy csúszkál, hirtelen megindul. Emellett pattog is, szóval amikor olyan kanyarokba érkezel, mint a 10-es, az egész autó elkezd pattogni, rengeteg alulkormányzottságunk van a kanyar közepén, aztán ahogy fordítod a kormányt, hirtelen kitör az autó hátulja és próbálod elkapni. Más a helyzet alacsony, közepes és nagy sebességnél is, és olyan küzdelem, amit el sem hinnél.”

    Leclerc sem érti

    A 9. rajhelyéhez képest a sprinten négy pozíciót bukó, az autója fölötti uralmat több alkalommal is kis híján elveszítő Charles Leclerc nyilatkozata megerősítette a Hamilton által tapasztalt problémákat.

    „Fogalmam sincs, hogy mi történt. A sprintidőmérőhöz képest teljesen megváltozott az autü érzete, és nem igazán tudom, hogy mitől. Ma este az időmérőn meglátjuk, de egyetértek Lewis-zal, hogy a sprint extrém nehéz volt, vagy még annál is rosszabb. Az első körben küzdöttem azzal, hogy a pályán tartsam az autót, 4-5 helyet veszítettem, majd ezután is sokat hibáztam, mert nagyon-nagyon nehéz volt vezetni.”

  • Nagy változások jöhetnek a Red Bullnál a katari kármentés után

    Nagy változások jöhetnek a Red Bullnál a katari kármentés után

    A Red Bull és Max Verstappen sem volt elégedett a Katari Nagydíj sprintje után, az időmérő edzésre nagy változtatások jöhetnek.

    Max Verstappen két pozíciót ugyan javított a rajt után a katari sprintfutamon, de Lando Norrisszal szemben már tehetetlen volt, néhány kör után pedig le is szakadt a McLarenről, hogy aztán a 4. helyen célba érve egy ponttal nőjjön a hátránya a brithez képest a pontversenyben.

    „Eddig ez egy nehéz hétvége. A rajt persze jó volt, és az első három körben egy kicsit jobban nyomtam, mint az előttem lévők, hogy legyen lehetőségem támadni, mert tudtam, hogy előzni nehéz lesz. De utána ugyanazokba a problémákba futottam bele, és minél jobban kopnak a gumik, annál inkább érződik ez a fajta gond. Ez gyakorlatilag meg is akadályozta, hogy kövessem őket; lényegében csak a saját versenyemet futottam” – értékelt a holland a Sky Sports-nak, majd hozátette: „Dolgoznunk kell ezen. Meg kell próbálnunk megszabadulni a pattogástól, rázkódástól, alulkormányzottságtól a hosszú kanyarokban, mert ez még mindig nagy probléma.”

    Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke közölte, hogy nem elégedettek az autóval, és a magyar idő szerint este 7 órakor kezdődő időmérőre megpróbálnak javítani rajta. „Egy kis kármentés volt a sprint. Őszintén szólva nem vagyunk elégedettek az autóval, remélhetőleg tudunk még javulni. Meg kell próbálnunk kisajtolni még egy tizedet vagy többet az autóból. A legjobb négy pilóta elég közel volt egymáshoz, de a mi oldalunkon még van mit tennünk, az optimális teljesítménytartomány pedig kétségkívül nagyon szűk. Nem pihenünk, amíg nem kerülünk ebbe az ablakba, így versenyzünk mi.”

    A sprintfutam tapasztalataival felvértezve nem lenne meglepő, ha a McLarenekkel ellentétben Verstappen autóján nem csak apróságokat módisítanának, hanem komoly változásokat hajtanának végre, hiszen amennyiben az időmérőn a két papajaszínű autó mögött végez, a sprint alapján a futamon nagyon nehéz lesz eléjük kerülnie még akkor is, ha esetleg jobb tempóra lesz képes.

  • Norris egyszer sem látta a tükörben az őt üldöző Verstappent – így értékelt a top 3 a katari sprint után

    Norris egyszer sem látta a tükörben az őt üldöző Verstappent – így értékelt a top 3 a katari sprint után

    Oscar Piastri átmentené az időmérőre és a versenyre az eddigi formáját Katarban; Lando Norris nehéz kvalifikációra számít; George Russell pedig örül, hogy kibírták a gumijai. Így értékelt a katari sprintfutam első három helyezettje.

    Nem tartogatott izgalmakat a Katari Nagydíj sprintfutama az első három helyet illetően – sokat mondjuk hátrébb sem –, hiszen Oscar Piastri és George Russell senkitől sem zavartatva teljesíthette a 19 körös távot az első és második helyen, mögöttük pedig Lando Norrisnak is csak Max Verstappen kezdeti próbálkozásait kellett kibírnia. Érdekes, hogy a rajt után Russell-lel kis híján összeérő McLaren pilóta azt mondta, nem is látta a hollandot a tükrében – pedig a 2. körben Verstappen benézett a célegyenes végén –, ami persze lehet szándékos terelés is, elvégre két bajnoki riválisról van szó, az interjút készítő Jolyon Palmer meg is jegyezte, hogy pedig a holland be is próbálkozott egy előzéssel.

    „Egyáltalán nem áttam őt, csak George-ot láttam magam előtt. Próbáltam előzni, a rajtnál eléggé közel kerültünk, de jó volt. Hosszú etap volt, nagyon nyomtuk közben, úgyhogy a holnapi futam kemény lesz. Túl nehéz itt előzni, úgyhogy minden az időmérőn múlik majd” – értékelt Norris, aki 2 pontot veszített Piastrihoz képest, de még így is 22 pont az előnye az összetettben.

    A sprintfutam rajtja:

    „Eddig ez jó hétvége volt, minden simán alakult a sprinten, szóval elégedett vagyok az eddigiekkel, most már csak fenn kell tartanunk ezt – nyilatkozta Piastri. – Ez nyilvánvalóan nagyon más pálya az összes eddigihez képest, sokkal tempósabb, nagyobb a tapadás. Az utóbbi hétvégéken inkább rosszul alakultak a dolgok, és nem a tempó hiánya volt az ok, itt viszont eddig minden simán alakul, és a tempónk is erős. Már a múltban is élveztem ezen a pályán vezetni, és egyértelmű, hogy most is élvezem.”

    Arra a kérdésre, hogy az időmérőre kell-e még gyorsulnia, Piastri így felelt: „Szerintem tudunk még tempót találni, mert a sprinthétvégék alatt mindenki lépdel előre. Megpróbáltunk mindent kisajtolni az autóból, a teljesítményünk viszont eddig is nagyon erős volt, szóval inkább finomhangolásról lesz szó ahelyett, hogy újra feltalálnánk magunkat.”

    „Jó futam volt, örülök a második helynek, mert tudtuk, hogy ezek a srácok igazán gyorsak – vette át a szót Russell. – Az utolsó két körben igazán küszködtem a gumikkal. Ez a pálya annyira gyors, az egyik legszórakoztatóbb a szezonban, és nyilván brutális az abroncsoknak. Örülök, hogy be tudtam hozni az autót a második helyen. Próbáltam menet közben a lehető legtöbbet pihentetni a nyakamat, de minden pályának ilyennek kellene lennie.”

    Magyar idő szerint szombat este 7 órakor az időmérő edzéssel folytatódik a katari hétvége, Norris pedig arra számít, hogy ismét nem lesz könnyű dolguk egy körön sem. „George tegnap majdnem megszerezte a pole-t, és megmutatta, hogy a Mercedes gyors és ő is nagyon jó munkát végez. Szoros lesz, nem lesz könnyű, de a csapat ismét nagyon jó autót adott alánk, ahogy ebben az évben mindig. Elképesztő itt időmérős köröket menni, úgyhogy már várom.”