Kategória: Formula 1

  • Riválisa segített az autójából kiszállni képtelen pilótának a szuzukai verseny után (videó)

    Riválisa segített az autójából kiszállni képtelen pilótának a szuzukai verseny után (videó)

    Jack Doohan fedélzeti kamerás felvétele alapján az ausztrál versenyző rendkívül kimerülten parkolt be a bokszutcába az Alpine-jával a Japán Nagydíj után. Esteban Ocon segítségére is szüksége volt, hogy el tudja hagyni a pilótafülkét.

    Mint az a Redditen is fellelhető videón látszik, a versenyen a 15. helyen célba érő Doohan küszködött azzal, hogy kiszálljon az autójából a futam után, s látványos, hogy a bal karját egyáltalán nem is használja a folyamat során. Az Alpine egy szerelője segített neki kimászni, de segédkezet nyújtott versenyzőtársa, Esteban Ocon is, akivel aztán együtt sétáltak el a helyszínről. Doohan a tavalyi szezonzárótól éppen Ocon helyét vette át az enstone-i csapatnál, a francia idén már a Haasnál versenyez.

    Jack getting help from a mechanic and Esteban as he wasn’t able to get out of the car by himself after the race
    byu/randomseocb informula1

    Az ausztrál újonc nehéz hétvégén van túl, hiszen a pénteki első edzésen nem is neki, hanem a tesztpilóta Ryo Hirakawának adta az autót a csapat, a második kezdetén pedig hatalmas balesetet szenvedett, amikor kicsúszott az 1-es kanyarban.

    Akár a bukásnak is szerepe lehetett Doohan karjának verseny utáni mozgásképtelenségében, ugyanis a becsapódáskor nem engedte el a kormányt, de a legnagyobb hatása minden bizonnyal annak volt, hogy a futam a napjainkban megszokottnál jobban kimerítette a versenyzőket, miután a gumik a vártnál jóval tartósabbnak bizonyultak, így nem kellett takarékoskodni az élettartamukkal, sokkal többet vezethettek a határon autózva.

    A versenyző később már jókedvűen nyilatkozott a médiának, és a történtekről nem tett említést, bár az Alpine által kiadott futamösszefoglalóban külön kiemelte, hogy a hétvégi Bahreini Nagydíj előtti pár napot pihenéssel és regenerálódással tölti.

    Doohan szezonjának sorsa már a szezonkezdet előtt is kérdéses volt, az Alpine-nál ugyanis nem csináltak belőle titkot, hogy bizonyítania kell rátermettségét az első futamokon, enélkül ugyanis lecserélhetik őt Franco Colapintóra.

    Mozgolódnak a tesztpilóták

    Colapinto történetesen vasárnap Monzában tesztelte az Alpine egy korábbi autóját, erről is van egy videó a Redditen. A tavalyi szezon argentin beugrója éppen azért igazolt át a télen a Williamstől, mert itt jobb esélyt látott, s talán ígéretet is kapott a rajtrácsra való visszatérésre.

    A csapat egy másik tesztpilótája, Hirakawa eközben különös bejelentést tett, ugyanis a Japán Nagydíj és az e hétvégi Bahreini Nagydíj közötti pár napban istállót vált, mostantól a Haas tesztpilótája lesz. Mindezt azok után, hogy az Alpine is csak idén januárban jelentette be, hogy a McLarentől hozzájuk igazol.

    A 2022-ben a Toyotával Le Mans-i 24 órást nyerő pilóta így bő négy hónapon belül három F1-es csapat autójában is megfordul: tavaly Abu-Dzabiban még McLarent vezetett az első edzésen, most Szuzukában, hazai közönség előtt pályára vihette az Alpine-t, a Haasszal pedig már most Bahreinben újabb edzéslehetőséget kap Oliver Bearman helyén. Már azt is közölték, hogy négy ilyen lehetősége lesz a szezonban Hirakawának, akinek csapatváltása a Haas és a Toyota között meglévő technikai együttműködés okán teljesen logikus – inkább az Alpine-nal eltöltött rövid időszakát nehéz hova tenni, különösen úgy, hogy már a tavaly decemberi újoncteszten is együtt dolgoztak a Haasszal.

    A sokasodó gyakorlási lehetőségek ellenére az idő nem a japán versenyzőnek dolgozik, amennyiben az endurance után az F1-es világbajnoki sorozatban is kipróbálná magát versenyzőként, hiszen már 31 éves, vagyis mai mércével már tíz évvel túlhaladta az általános debütálási kort.

    Bár a legutóbbi három versenyző, aki ilyen korosan állt rajthoz első futamán az F1-ben, szintén 31 éves volt: 2006-ban Yuji ide, 1994-ben pedig Jean-Denis Deletraz és Taki Inoue. Ketten történetesen szintén japánok, bár egyikük rövid F1-es ténykedése sem a szép megmozdulások miatt emlékezhetünk…

    Räikkönennél még vicces volt, most viszont a világ legdrágább hasmenése lett belőle

  • Tsunoda nem így képzelte első versenyét a Red Bull-lal, máris beállt a sorba az újabb utódjelölt

    Tsunoda nem így képzelte első versenyét a Red Bull-lal, máris beállt a sorba az újabb utódjelölt

    A Red Bull új pilótája, Yuki Tsunoda a 12. helyen zárta a Japán Nagydíjat, vagyis a csapat második autója továbbra sem szerzett még pontot 2025-ben. A japán pilótával azonban türelmesebbnek tűnik a vezetőség.

    Persze Tsunoda védelmében fel kell hozni, hogy jóval kevesebb ideje volt ismerkedni az RB21-es modellel, mint elődjének, a szezon első két versenye után lefokozott Liam Lawsonnak, hiszen csak a szuzukai nyitóedzésen vezethette azt első alkalommal. A gyakorlásokon és a Q1-ben így is Max Verstappen közelében maradt, ám az időmérő középső szakaszában nem tudott jó kört összerakni, így végül csak a 14. helyről rajtolhatott. Végül a futamon is csak két pozíciót javított, de az előzés nehézségét sokan kiemelték a verseny után.

    „Balszerencsés volt, hogy az időmérő második szakaszában elkövette azt a hibát, de egyébként rendben volt” – hangzott a mindig kritikus Red Bull-tanácsadó, Helmut Marko szokatlanul elnéző véleménye Tsunoda első futamáról. Christian Horner csapatfőnök szintén hasonlóan pozitívan értékelt, aláhúzva, hogy bárki számára nehéz volt az előrejutást ezen a futamon.

    Tsunoda bár tisztában volt a feladat nehézségével, ami a Red Bull nehezen vezethető autójában vár bárkire, előzetesen mégis dobogóban reménykedett hazai futamán. Ettől persze messze volt, de nyilatkozata és hétvégi fegyelmezettsége máris azt sugallja, hogy magabiztosabb a volánnál, mint Lawson volt – akinél egyébként előrébb végzett a versenyen, dacára annak, hogy mögüle rajtolt.

    2012 újratöltve? Alonso saját legjobb szezonjához hasonlítja azt, amit Verstappen idén művel

    „A teljesítményemet illetően elégedett vagyok a versenyemmel, az eredmény viszont mégsem mutat valami jól, különösen a hazai nagydíjamon. Ennél mindenképp többre, legalább pontszerzésre számítottam, szóval vegyesek az érzéseim” – idézi a Motorsport Tsunodát, aki japán F1-es pilóták számára elvétve adódó lehetőséget kapott azáltal, hogy élcsapatnál versenyezhet.

    „A verseny 53 köre volt a leghosszabb idő, amit eddig ebben az autóban tölthettem. Minden körben új dolgokat tanultam, és végül már elég jó köröket értem el, ahogy egyre nőtt a bizalmam az autóban. A verseny vége felé kezdtem érezni, hogy egyre inkább a kezemben van az irányítás. Fokozatosan kell felépítenem a tempóm, de szerencsém van azzal, hogy itt van Max, akitől tanulhatok. Tovább folytatom, amit eddig is csináltam.”

    Max Verstappen eközben ugyanezt a technikát vezetve megnyerte a versenyt, a Red Bull család második legjobbja Szuzukában pedig a Racing Bullst vezető Isack Hadjar lett, aki a nyolcadik helyen befutva első pontjait szerezte. Horner és Marko már egyértelműsítették, hogy nem terveznek több versenyzőcserét idén, Tsunodát hagyják kibontakozni az autóban a szezon végéig, de persze a Red Bull pilótapolitikájában bármikor jöhetnek váratlan fordulatok, a Sky Sports pedig már neki is szegezte a kérdést Hadjarnak, hogy készen állna-e a nagy feladatra.

    „Őszintén szólva élvezem a jelenlegi helyzetemet is. Persze sohasem utasítanék vissza egy ilyen hívást, ez rajtuk múlik. De most is nagyon jól szórakozom” – mondta a 20 éves francia.

    Räikkönennél még vicces volt, most viszont a világ legdrágább hasmenése lett belőle

  • Räikkönennél még vicces volt, most viszont a világ legdrágább hasmenése lett belőle

    Räikkönennél még vicces volt, most viszont a világ legdrágább hasmenése lett belőle

    Bizarr okból kapott komoly pénzbírságot a Japán Nagydíj után Carlos Sainz – ráadásul mindezt annak ellenére, hogy az FIA bevallása szerint is orvosi igazolása volt a tettére.

    Sainz vétsége az volt, hogy késve érkezett meg a japán himnuszra a verseny rajtja előtt. A himnuszt rendszerint negyedórával a rajt kezdete előtt adják elő a célegyenesben, a pilótáknak pedig kötelező ezt a rajtrács elején felsorakozva végighallgatniuk. Nem mindig létezett ez a kötelezettség, néhány éve vezették be ezt a protokolláris feladatot, vele együtt pedig a büntetést is arra az esetre, ha valaki elmulasztja a részvételt. Amikor kötelezővé tették, a versenyzők még morogtak is, hogy ez a procedúra a rajtrács elejére való sétával együtt értékes perceket vesz el a rajt előtti felkészülési rutinjukból, de persze mára már teljesen elfogadottá vált, nem is szokott vele gond lenni.

    Szuzukában helyi idő szerint 13:44-kor kellett minden versenyzőnek felállnia a rajtrács elején kijelölt helyre, de most Sainz sem jókedvében mulasztott, hiszen sürgős elfoglaltsága volt a mellékhelyiségben – ez pedig az FIA büntetésről szóló dokumentumából derül ki…

    „Enyhítő körülményként vesszük figyelembe, hogy a versenyző elmondása szerint gyomorprobléma miatt kezdett kényelmetlenséget érezni éppen a himnusz előtt, és ez késleltette a rajtrácson való megjelenését” – írják körül szakszerűen az FIA sportfelügyelői a hasmenést.

    „Ezt a Med-Extől Dr. Messina is megerősítette, hozzátéve, hogy a szükséges orvossággal is ellátta a versenyzőt. Mindennek ellenére a himnusz előtti tiszteletadás kiemelt fontossággal bír, emiatt a résztvevőknek minden eshetőséget számításba kell venniük a megérkezés tervezésekor. Ezért ugyanolyan büntetést szabunk ki, ami 2024-ben Kanadában egy hasonló szabálysértés esetén is történt.”

    A közlemény hozzáteszi, hogy a himnusz elmulasztásáért 60 000 eurós büntetést ír elő a nemzetközi sportkódex, ám a részletezett enyhítő körülmény miatt Sainz csak 20 000 eurós bírságot kapott, és felét ennek is felfüggesztették, tehát csak akkor kell befizetnie, ha ismét elkövetné ezt a vétséget. Mindenesetre 10 000 euróval lehúzni valakit gyomorbántalmak miatt, úgy, hogy ráadásul erről orvosi igazolása is van, elég kíméletlen döntés még a nem mindig következetes F1-es bíráskodás saját mércéjével is.

    Az említett tavalyi montreali esetben a himnuszról késő Yuki Tsunodát szintén 10 000 euróval rövidítették meg.

    Tegyük hozzá, ez már a Japán Nagydíj hétvégéjének második kellemetlen altesti incidense volt: szombaton az időmérő alatt Isack Hadjar agóniáját hallgathattuk végig, akinek lábai között komoly fájdalmat okozott a biztonsági öv.

    Érzékeny testrészét nyomta az öv, így is beleszólt a nagyok dolgába a francia újonc Szuzukában

    És hogy hogy jön ehhez az egészhez Kimi Räikkönen? Sainz esete akaratlanul is a finn versenyző egyik ikonikus beszólását idézte meg: a 2006-os Brazil Nagydíj rajtja előtt történt, hogy a Ferraritól visszavonuló Michael Schumachernek tartottak búcsúünnepséget a labdarúgólegenda Pelé részvételével a rajtrácson, amiről Räikkönen hiányzott. Amikor pedig a riporter, Martin Brundle kérdőre vonta a finnt emiatt, a szállóigévé vált legendás válasz érkezett: „Éppen sz*rtam.”

    Szerencséjére akkoriban még nem volt szabályba foglalt feladat a rajt előtti protokolláris eseményeken való részvétel, ami az akkori sportfelügyelőket még megkímélte attól, hogy Räikkönen mellékhelyiségben végzett tevékenységéről kelljen értekezniük.

    Nem akkor hangzott el először Kimi Räikkönen szállóigévé vált mondata, amikor híressé vált

  • Antonelli két Verstappen-rekordot is elvett, Russell szerint jövő héttől új erőviszonyok jönnek

    Antonelli két Verstappen-rekordot is elvett, Russell szerint jövő héttől új erőviszonyok jönnek

    A Mercedes versenyzői sem tudtak nagy változást elérni rajtpozíciójukhoz képest a Japán Nagydíjon, George Russell szerint a Pirelli gumiválasztása lehetetlenítette el a csaták kialakulását a futamon.

    Russell és Antonelli a harmadik sorból rajtoltak a futamon, és a két Mercedes a kockás zászlót is ugyanitt, az 5. és a 6. pozícióban érte el. A csaták a teljes mezőnyben szemmel láthatóan elmaradtak, az első tíz helyezett között csak Lewis Hamilton és Isack Hadjar között történt az egyetlen helycsere. Hiába nem alakultak ki nagy különbségek az autók között, Russell is végig 1-2 másodperccel haladt csak Charles Leclerc Ferrarija mögött, nagyon nehéz volt előzési pozícióba kerülni.

    A Mercedes brit pilótája szerint a három legkeményebb keveréket választó Pirellinek lágyabb gumikat kellett volna hoznia a hétvégére, az alacsony hőmérséklet és az újraaszfaltozott pálya miatt ugyanis a megszokottnál jóval kisebb volt a gumikopás mértéke.

    „Ezekkel a kemény gumikkal a végtelenségig mehettünk volna, végig nagyon keményen nyomtuk, de nem volt lehetőségünk előzni. Az első három helyezett tempójához szerintem nem voltam közel, de Charles tempóját tudtam hozni, mégsem voltam képes elmenni mellette” – mutatott rá a Sky Sportsnak nyilatkozva a szezont két dobogós helyezéssel nyitó Russell.

    „Az elmúlt években nem teljesítettem túlságosan kiegyensúlyozottan, ezeket a fluktuációkat pedig meg akartam szűntetni idénre. Ennek fényében elégedett vagyok a szezonkezdetünkkel, az első két versenyen szerintem nem érhettem volna el jobb eredményt, de ma azért benne lehetett volna a negyedik hely, én viszont ötödik lettem.”

    A Mercedes továbbra is a második helyen áll a konstruktőri tabellán, hátránya 36 pont a McLaren mögött, de a háromszoros futamgyőztes brit szerint nincs realitása annak, hogy az első helyért harcoljanak jelenleg – a két csapat közötti teljesítménybeli különbség pedig szerinte a jövő héttel kezdődő sivatagi kiruccanással csak tovább fog nőni.

    „Úgy hiszem, a McLaren legjobb formáját még nem láttuk. Három hűvös versenyünk volt eddig, most is kabát van rajtunk. De amikor majd megérkezünk Bahrein és Szaúd-Arábia 35 fokába, akkor fogjuk csak igazán látni őket tündökölni. Ezzel szemben mi mindig inkább a hűvösebb körülmények között voltunk igazán erősek, szóval igyekszek a földön maradni” – fogalmazott.

    Fotó: Mercedes

    Antonelli a hatodik helyen zárt, noha kissé eltérő taktikával kísérletezett, ugyanis az élmezőny többi, közepes keverékeken rajtoló tagjához képest jóval későbbre halasztotta kerékcseréjét. Ennek köszönhetően 10 kört is az élen töltött, ám a helyezést tekintve nem járt számára előnnyel ez a taktika. Arra viszont elég volt, hogy mindössze harmadik F1-es versenyén megfussa a leggyorsabb kört. A 18 éves olasznak ez volt az utolsó lehetősége, hogy elvegye a legfiatalabb dobogós vagy futamgyőztes rekordját Max Verstappentől, és bár ez nem sikerült, a futamot vezető és a leggyorsabb kört futó pilóták fiatalsági listáján letaszította az első helyről az élmezőnybe 2016-ban betörő hollandot.

    „Eléggé meglepett, hogy megfutottam a leggyorsabb kört, de az igazán fontosnak azt tartom, hogy milyen érzéseket kaptam ma az autótól – adott érett nyilatkozatot Antonelli. – Nagyon jól éreztem magam, képes voltam a határok feszegetésére és egy kicsit játszadozni az autóval. De nem tagadom, fizikálisan elég nehéz verseny volt, mert a végén már nem kellett spórolnunk a gumikkal, végig a határon autóztunk. Az új aszfalt miatt a gumikopás is feleakkora volt, mint szokott, az első szektorban szinte végig padlógázon mehettünk.”

    Norris a bokszutcai csatáról: Max az utolsó ember, akitől azt várnám, hogy elengedjen

  • Nehéz eldönteni, hogy Alonso Szuzukáról vagy a saját csapatáról beszélt-e lesajnálóbban

    Nehéz eldönteni, hogy Alonso Szuzukáról vagy a saját csapatáról beszélt-e lesajnálóbban

    Fernando Alonso a Japán Nagydíj után újabb magasságokat ütött meg csapata sanyarú helyzetének jellemzésével, és egyúttal saját teljesítményének felmagasztalásával, noha a pontszerzésről ismét lecsúszott. Persze hízelgőnek az is nehezen nevezhető, hogy a szuzukai pályát Monacóhoz hasonlította.

    Az Aston Martin a 2025-ben eddig látottak alapján nem közelebb, hanem csak még távolabb került 2023-as, rendszeres dobogós csúcsformájától. Alonso saját elmondása szerint is látványtalan versenyt futott Szuzukában, amit a 11. helyen zárt, így pedig három futam után továbbra is pont nélkül áll az egyéni tabella alsó negyedében.

    A spanyol az F1-ben eltöltött közel negyed évszázada során számos szóképet használt már aktuális csapata problémáinak körülírására, most viszont virágnyelven azt a lesújtó véleményt fogalmazta meg, hogy az Aston Martint az autók teljesítménye alapján a mezőny utolsó két helye illetné meg.

    „Nem hiszem, hogy bármilyen stratégiával pontot szerezhettünk volna. Nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a legjobb 10 közé kerüljünk. Sőt, szerintem ahhoz sem vagyunk elég gyorsak, hogy a legjobb 18 között legyünk” – fogalmazott a DAZN-nek nyilatkozva.

    „Szóval kisebb csodának tekinthető, hogy 11. lettem, mert az autó egészen közepesnek érződött az egész verseny során. A kerékcserét úgy időzítettük, hogy védjük magunkat [Yuki] Tsunodával szemben, megpróbálva a 11. helyen maradni, és bízni abban, hogy valami történik előttünk. Ha nem abban a körben hajtottam volna a bokszba, akkor csak 12. vagy 13. lettem volna, és mivel a mi autónk csúcssebessége a legrosszabb, az elveszített pozíciókat lehetetlen lett volna visszaszerezni az egyenesekben. De hátha megint kizárnak 2-3 autót, és akkor pontokat szerzünk!” – bízott a két héttel ezelőtti Kínai Nagydíjon látott forgatókönyv megismétlődésében, aminek viszont a versenyt követő órákban semmi jele.

    A McLaren megindokolta, miért nem állították félre Norrist Piastri elől

    Alonso sok látványtalan versenyét jellemezte már élete legjobbjaként az utóbbi években, és ezúttal is ezzel az eszközzel élt saját teljesítményének felsrófolására.

    „Senki sem fog emlékezni a 2025-ben Szuzukában megszerzett 11. helyemre, de kétségtelen, hogy személy szerint ez volt az egyik legerősebb versenyem. Kihoztam a maximumot az autóból, és egy kicsit még annál is többet. Emiatt egy kicsit mégis jó szájízzel távozok, az eredmény viszont olyan, amilyen” – mondta az F1 kétszeres és a WEC egyszeres világbajnoka.

    Csapattársával összevetésben persze tényleg jól mutat Alonso eredménye, Lance Stroll ugyanis – az Alonso által vélt erőviszonyokkal összhangban – az utolsó, 20. helyen ért célba a kiesők nélküli versenyen. A kanadai volt viszont az egyetlen, aki két kerékcserével teljesítette a futamot, és tegyük hozzá, hogy ő az előző két nagydíjhétvégéről azért már összeszedett tíz pontot.

    Alonso 19. alkalommal versenyzett az F1-gyel Szuzukában, s talán tapasztalatából adódóan ő már nem hüledezett az előzés nehézségén, ami idén különösen monotonná tette a futamot. Sőt, a spanyol egy már-már szentségtörésnek minősülő kijelentést is bevállalt: szerinte Szuzuka nagyban hasonlít a versenyzési élmény vonatkozásában régóta lesajnált monacói pályára.

    „Próbálok visszaemlékezni, de Szuzuka mindig is ilyen volt. Minden egyes itteni versenyhétvége csütörtökén elmondjuk, hogy ez a legjobb pálya és a legjobb verseny a világon, aztán vasárnap pedig elmondjuk, hogy nem lehetett előzni. Egy kicsit olyan ez, mint Monaco. A monacói versenyt is nagyon várjuk, ott az a sok híresség, a csillogás, aztán minden vasárnap újra és újra meglepődünk, hogy nem voltak előzések. Szuzuka és Monaco ebből a szempontból hasonlóak, de ez is része az F1 bájának” – mondta, utolsó tagmondatával azért kicsit enyhíteni próbálva a kritika súlyát.

    Sajnálatos események miatt bukta el Verstappen kis híján a győzelmet

  • 2012 újratöltve? Alonso saját legjobb szezonjához hasonlítja azt, amit Verstappen idén művel

    2012 újratöltve? Alonso saját legjobb szezonjához hasonlítja azt, amit Verstappen idén művel

    Fernando Alonso a Japán Nagydíj szombatja után vasárnap is folytatta Max Verstappen teljesítményének méltatását: ahhoz hasonlítja a Red Bull hollandjának hősies küzdelmét, amit ő maga is átélt 2012-ben a Ferrarival.

    Az idei szuzukai versenyt ugyan lehet kritizálni az eseménytelensége miatt, de mégis tartalmazta az egyik legfontosabb faktort, ami a Forma-1 élményéhez szükséges: nem a leggyorsabb autó győzött.

    Azt senki sem állítja a paddockban, hogy megváltoztak volna az élmezőny erőviszonyai a japán hétvégére a szezon első két nagydíján látottakhoz képest, továbbra is a McLaren rendelkezik a leggyorsabb autóval, így a győzelem fő esélyesének számított még a rajt előtt is. Verstappen azonban azáltal, hogy szinte tökéletes kört összerakva néhány századmásodperc előnnyel elcsente a pole-t Lando Norris és Oscar Piastri orra elől, majd pedig a futamon sem engedte előzési közelségbe riválisait, borította a papírformát, s megszerezte idei első győzelmét. Mi több, a holland mindössze egyetlen pontnyi hátránnyal követi az éllovas Norrist a tabellán, ami váratlan fejlemény az erőviszonyok ismeretében.

    Alonso már szombaton, az időmérő után is méltatta Verstappen teljesítményét a nyilvánvaló technikai hátrányban lévő Red Bullban (amellyel idén csapattársai még pontot sem szereztek), vasárnapi győzelmét követően pedig még messzebb ment: 13 évvel ezelőtti önmaga jutott eszébe a hollandról.

    „Én is harcoltam bajnoki címekért a mezőny harmadik vagy negyedik legjobb autójával, de ez mindig nehéz, ahogy nekem is az volt. Remélem, hogy a végsőkig harcban marad, de ehhez még javítaniuk kell az autót. Négyszeres bajnok, szóval akkor is fel tudja venni a versenyt, ha az ő autója kissé kevésbé versenyképes. Sokan nem is értik, mennyire nehéz egy tökéletes nagydíjhétvégét teljesíteni. Ez az egész az én 2012-es szezonomra emlékeztet, amikor egy nem túl jó autóval harcoltunk a bajnoki címért, néha végül nem nyertük meg” – mondta Alonso, akit az AS idéz.

    Verstappen célzott rá, hogy egy McLarenben agyonverte volna a mezőnyt Szuzukában

    2012-ben Alonso a Ferrarinál versenyezve szintén a kevésbé esélyes pilótaként állta a sarat a Red Bull és Sebastian Vettel ellen, sokáig vezette is a bajnokságot, s a szezonzáróig életben tartotta esélyeit harmadik világbajnoki címének megszerzésére – végül azonban három ponttal alulmaradt Vettellel szemben. Abban az évben nemcsak a Red Bull, de a McLaren is több győzelmet szerzett a Ferrarinál, Alonso gyakran hangsúlyozta technikai hátrányát, ám a kiegyensúlyozott teljesítménye versenyben tartotta őt – s szerinte hasonló szezon elé nézhet idén Verstappen is.

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyáltalán nem is érzi veszett ügynek Verstappen újabb címvédését.

    „A prioritás a versenyzők világbajnoki címe. A konstruktőri nehezebb lesz, de hosszú a szezon és soha nem adjuk fel. Ez egy maraton, és megváltozhatnak a dolgok. A legfontosabb, hogy mindent kihozzunk a lehetőségeinkből, ezen a hétvégén pedig megtettük ezt. Ez Max egyik legjobb hétvégéje volt. Vitán felül áll, hogy jelenleg Max a világ legjobbja, de a csapat nem csak a pilótából áll, és ez egy valódi egyveleg. Tudjuk, hogy ennek az autónak vannak gondjai, és tudjuk, hogy hol kell javulnunk. Bahrein teljesen más kihívás lesz.”

    A verseny utáni sajtótájékoztatón szembesítették Verstappent a hétvége során neki címzett méltatásokkal, amiket elmondása szerint jó érzéssel hall.

    „Szerintem ez azt is mutatja, hogy tényleg érdekel ez az egész, noha nem ez a legkönnyebb évkezdetünk – felelte a holland, akinél sokan motivációhiányt, a Red Bulltól való távozást vizionáltak az autó gyengülő formája miatt. – A teljesítményünk nincs a várt szinten, ez aligha titok. De ez a hétvége tényleg nagyon szépen összeállt. Vannak azok a pillanatok, amikor egy kör nagyon jól sikerül, és ilyen volt az időmérő is. Viszont én olyasfajta vagyok, aki nem figyel a pozitív és a negatív véleményekre sem. Igyekszek középen állni, csak a saját teljesítményemre figyelni és folytatni a munkát.”

    Alonso emlékezetes 2012-es szezonjáról az alábbi cikkünkben írtunk néhány éve:

    Alonso közel járt ahhoz, amihez még Senna, Schumacher vagy Hamilton sem

  • Hamilton kitálalt: nem egyforma a két Ferrari, és az övé a lassabb

    Hamilton kitálalt: nem egyforma a két Ferrari, és az övé a lassabb

    Lewis Hamilton meglepő kijelentést tett a Japán Nagydíj után, amikor arról beszélt, nem egyforma a két Ferrari, a csapat pedig nem érti az ő autóján jelentkező problémát.

    Lewis Hamilton a 8. helyről rajtolva 7.-ként fejezte be a Japán Nagydíjat, miközben Charles Leclerc a 4. pozícióban zárt. Noha a monacói is elmondta, hogy mindent tökéletesen csináltak, és egyszerűen nincs meg a tempójuk, Hamiltont egy további probléma is hátráltatta, ami mint kiderült, már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta jelen van.

    „Szerintem ma minden tőlem telhetőt megtettem, de hiányzott a teljesítmény az előttem levő autókhoz képest, különösen, ami a Mercedest és a McLarent, meg nyilván a Red Bullt illeti. Találtunk valamit az autón, ami alulteljesített az elmúlt három versenyen. Igazán remélem, hogy amikor ez rendbe lesz hozva, elkezdek kicsit jobb eredményeket elérni. Ezzel a problémával valamivel több mint egy tizedmásodpercet veszítek körönként, úgyhogy remélem, hogy a következő versenyre rendben lesz hozva” – nyilatkozta Hamilton a Sky Sports-nak.

    A hétszeres világbajnok nem ment bele a részletekbe, de azt elárulta, hogy a Ferrarinál nem teljesen értik a problémát, viszont azt reméli, hogy egy érkező új alkatrésszel megoldódik a helyzet. „Tisztában vannak vele és nem tudják, hogy miért [történik]. Amint mondtam, amikor az új elem megérkezik, remélhetőleg [a probléma] eltűnik és ugyanolyan lesz mindkét autó. Ezt figyelembe véve viszonylag boldog vagyok a versenytempómmal, azt nézve, hogy mivel küzdöttem. Egyébként a csapat jó teljesítményt nyújtott, szerintem én és Riccardo [Adami, Hamilton versenymérnöke] igazán jó munkát végeztünk, és a mérnökök és szerelők szintén.”

    Az autó problémájának ecsetelése mellett Hamilton elismerte, hogy neki is van még hová fejlődni, különösen az időmérőn. „Világos, hogy nagyon fontos a jó időmérő, és nem hozom ki a legjobbat a gumikból, úgyhogy ez olyasmi, amin dolgozni fogok.”

    A jubiláló, Ferrari-rekordot döntő Leclerc lesújtóan értékelt a Japán Nagydíj után

     

  • Verstappen célzott rá, hogy egy McLarenben agyonverte volna a mezőnyt Szuzukában

    Verstappen célzott rá, hogy egy McLarenben agyonverte volna a mezőnyt Szuzukában

    Max Verstappen a tavalyi nagy port kavart kijelentése után a Japán Nagydíj után is megjegyezte, hogy a McLarennel sokkal könnyebb dolga lenne.

    Valószínűleg sokan emlékeznek még Max Verstappen tavalyi, a negyedik világbajnoki címének bebiztosítása után, a Las Vegas-i Nagydíjon tett kijelentésére, amivel a holland nagy port kavart a drukkerek körében. A Red Bull versenyzője ugyanis közölte, hogy egy McLarenben ülve sokkal hamarabb megnyerte volna a 2024-es vb-címet, amit aztán Lando Norris cáfolt, de nyilván soha nem fog kiderülni, hogy tényleg így lett volna-e. Miként az sem, hogy a Japán Nagydíjon Verstappen nagyobb előnnyel nyert-e volna egy McLarennel. A holland szerint ugyanakkor igen.

    „Minden rajtad múlik, a te tehetségeden, a te tudásodon?” – tette fel a kérdés a Viaplay riportere a szuzukai futamot a pole-ból élen záró, de a két McLaren által végig árnyékként követett hollandnak, aki erre így válaszolt:„Nyilván nagyon elégedett vagyok azzal, amit csinálok. Nem is akarok belegondolni, mi lenne, ha a másik autóban (McLaren) ülnék. Akkor nem is láttatok volna” – mondta mosolyogva, mire a riporter azzal viccelődött, hogy akkor Verstappen már Tokióban lenne. „Talán. A Shinkansenen (nagysebességű vasúthálózat Japánban) ülnék hazafelé” – reagált a címvédő.

    Verstappen azonban nem McLarenben, hanem a Red Bullban ül, amely a szuzukai pole és győzelem ellenére továbbra is nehezen beállítható autó. „Tisztában vagyunk a korlátainkkal, úgyhogy meg kell próbálnunk a lehető legjobban együtt élni ezzel, de igen, továbbra sincs ez megoldva, és remélhetőleg hamarosan meg lesz, de nem tudom megmondani, hogy mikorra. Meg kell találni azt a bizonyos határt, ami számunkra jelenleg igazán érzékeny” – válaszolta Verstappen az FIA sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy egy lépéssel közelebb érzi-e azt, hogy mindent ki tudjanak hozni az autóból.

    Ez alapján nem volt meglepő arra a kérdésre adott válasza sem, hogy mostantól minden versenyen kihívói lehetnek-e a McLarennek a győzelemért zajló csatában. „Nem hiszem, de elfogadjuk ezt a mai eredményt. Nagyon nehéz volt az előzés, Bahrein viszont teljesen más pálya, nagyon keményen bánik a gumikkal, amelyek túlmelegednek. Továbbra is van min dolgoznunk. De ez az eredmény megmutatja, hogy ha mindent jól csinálunk, ott lehetünk az élen. De ami minket illet, jobbak akarunk lenni annál, hogy csak néha odaérünk. Folytatjuk a kemény munkát és meglátjuk, hol lehetünk Bahrienben. Remélhetőleg folytatjuk az autó fejlesztését és a kanyar közbeni egyensúly javítását, ami remélhetőleg általánosságban elérhetővé tesz egy kicsit több tempót.”

    Sajnálatos események miatt bukta el Verstappen kis híján a győzelmet

  • A jubiláló, Ferrari-rekordot döntő Leclerc lesújtóan értékelt a Japán Nagydíj után

    A jubiláló, Ferrari-rekordot döntő Leclerc lesújtóan értékelt a Japán Nagydíj után

    Charles Leclerc csalódottan értékelt a Japán Nagydíj után, mondandója alapján pedig aligha lehet ezért hibáztatni.

    Charles Leclerc a 4. helyről rajtolva ugyanebben a pozícióban fejezte be a Japán Nagydíjat, hátránya azonban 16 másodpercre rúgott a győztes, a két McLarennel a nyakán célba érő Max Verstappen mögött. Nem csoda, hogy a 150. F1-es futamán rajthoz álló, a 4. helyért járó 12 ponttal minden idők legtöbb pontot gyűjtő (az 1400 pontos Sebastian Vettelt utasította maga mögé, és jelenleg már 1411 pontja van) Ferrari-pilótájává váló monacói nem volt elégedett.

    „Semennyivel sem volt több az autóban. Jó munkát végeztünk az egyensúllyal és a stratégiával, de még inkább csalódáskeltő, amikor mindent tökéletesen csinálsz és negyedik leszel. Egyszerűen nincs meg a tempó. Egy bizonyos irányba mentem el a vezetési stílusommal, és úgy érzem, ez többször fog segíteni mindent kihozni az autóból, mint ahányszor nem. Ha ez működik nekem, akkor magabiztos vagyok, de ha ez azt jelenti, hogy a negyedikek vagyunk, az nem valami nagyszerű. Hamarosan jöhet néhány fejlesztés” – utalt Leclerc a Sky Sports-nak a Ferrari legújabb fejlesztési csomagjára.

    Az írott sajtó képviselőnek a monacói ezután részletesebben is kifejtett több kérdést. „Kissé idegesítő verseny volt, mert teljesen egyedül autóztam. Az előttünk levő srácok túl gyorsak voltak. Az első etapban azt gondoltam, talán lehet keresnivalónk, de aztán elkezdték jobban nyomni, és egyszerűen csak gyorsabbak voltak. Egyelőre maximalizálnunk kell a pontokat, amit most is tettünk, és remélem, hogy a szezon későbbi részében többért is harcolhatunk” – idézi őt a Motorsport Week.

    Charles Leclerc, Ferrari, George Russell, Mercedes, Japán Nagydíj
    Fotó: Ferrari

    Leclerc elmondta azt is, hogy Szuzukában sehol sem tudták felvenni a versenyt a McLarenekkel. „Egy kicsit mindenhol veszítettünk. Ha bármit ki kellene emelni, akkor az első szektorban voltunk valamivel gyengébbek, de ezt csak szemre mondom, ami az autóból nézve olykor csalóka lehet, mert nagy sebességnél ott van a yo-yo hatás, és nehéz mindent jól megítélni, mert messzebb voltak, nagyjából két másodperccel autóztak előrébb. De az volt az érzésem, hogy az első szektorban nem voltunk különösebben jók.”

    Leclerc a Sky-nak említett specifikus stílusról és beállítási irányról is szót ejtett. „Úgy érzem, sokat tanultam az autóról ezen a hétvégén, úgyhogy igazán ez a hétvége pozitívuma. Amennyire csalódottak vagyunk a negyedik hely miatt, annyira örülnünk kell annak, hogy mindent kihoztunk a lehetőségeinkből és hogy mennyi mindent tanultunk ezen a hétvégén. A pénteki nap igazán jó volt erre, elég extrém irányokba mentem el egy olyan ötletnek köszönhetően, ami már 2-3 hete ott volt a fejemben. Ki akartam próbálni és működött, úgyhogy ennek nagyon örültem.”

    A nyolcszoros futamgyőztes ezután kifejtette, azért a bőréből nem fog kibújni, mert ennél nagyobb céljaik vannak, majd figyelmeztetett, hogy a fejlesztések megérkezéséig nem várható nagy javulás a Ferraritól. „Szerintem ez a tempónk. Őszintén, nincs sokkal több az autóban annál, mint amit kihoztunk belőle, úgyhogy szerintem jelenleg itt állunk.”

    Sajnálatos események miatt bukta el Verstappen kis híján a győzelmet

  • Sajnálatos események miatt bukta el Verstappen kis híján a győzelmet

    Sajnálatos események miatt bukta el Verstappen kis híján a győzelmet

    A Red Bull csapatfőnöke utólag szomorú részleteket osztott meg arról, mi vezetett az egyetlen dologhoz, ami veszélyeztette Max Verstappen szuzukai győzelmét.

    Max Verstappen a Japán Nagydíj első méterétől az utolsóig hibátlanul vezetett és egyetlen apró esélyt sem adott az őt üldöző Lando Norrisnak arra, hogy a McLaren versenyzője megpróbálkozhasson az előzéssel. Norrisnak azonban így is nyílt egy apró lehetősége arra, hogy átvegye a vezetést, és ha ezt meg tudta volna tenni, vélhetően meg is nyeri a versenyt.

    Ez a lehetőség az egyetlen kerékcserénél jött el, amikor Verstappennel egyszerre hajtott a bokszba, a Red Bull szerelői pedig a szokottnál lassabban, 3,3 másodperc alatt cserélték le a holland kerekeit, ami 1 másodperccel volt rosszabb a 2,3 másodperc alatt végző McLaren csereidejénél. Így aztán Norrist szinte riválisa mellé engedte ki a csapata, majd a pontverseny éllovasa megpróbált a Red Bull mellett kigyorsítva elslisszolni, de ennek fűnyírás lett a vége.

    Videón az eset:

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a verseny után az F1 TV-nek elárulta, szomorú oka van annak, hogy kicsit lassabb volt a kerékcseréjük a szokottnál, miközben azért is hálát adhatnak, hogy néhány tizeddel a McLaren is elmaradt a potenciális legjobb kerékcseréjétől. „Ezen a hétvégén a két első számú szerelőnk, akik ikrek, visszautaztak az Egyesült Királyságba, mert sajnos az édesapjuk nincs jól. Így a tartalékos srácokat kellett bevetnünk a kerékcseréhez, majd egy kicsit lassabb volt a kiállásunk az ideálisnál. Szerencsére Lando kiállása sem volt annyira jó, de ez lehetővé tette számára, hogy közel kerüljön. De soha nem volt mellettünk, úgyhogy szerintem a felügyelők jó döntést hoztak.”

    Norris rögtön rádiózott, hogy Verstappen leszorította őt, de a felügyelők nem tartották indokoltnak a vizsgálatot, utólag pedig Norris és Verstappen már jót viccelődött róla az FIA sajtótájékoztatóján. „Szerintem nem igazán volt jól lenyítva a fű, és Lando is látta ezt, úgyhogy szépen lenyírta” – mondta Verstappen, mire Norris hozzátette: „Nem is próbáltam versenyezni Max-el, csak igyekeztem levágni a füvet, ahogyan ő is mondta. Azt sem tudtam, hogy [Max] ott van.”

    Norris korábban az F1 TV-nek egyébként így kommentálta a történteket: „A srácok igazán jó kerékcserét végeztek, sokkal gyorsabbat, mint a többiek, amivel jó esélyt adtak nekünk. Max mellett voltam, de az övé volt a pozícióelőny, nem az enyém. Persze megpróbáltam mellette maradni. Csak versenyeztünk.”

    A McLaren megindokolta, miért nem állították félre Norrist Piastri elől