Kategória: Formula 1

  • Egy pillanatig Leclerc is tilosban járt Bahreinben, de a Ferrarit nem vizsgálta az FIA (videó)

    Egy pillanatig Leclerc is tilosban járt Bahreinben, de a Ferrarit nem vizsgálta az FIA (videó)

    Nemcsak a Mercedes, hanem a Ferrari is pórul járhatott volna a Bahreini Nagydíjon, de végül mindketten megúszták.

    Noha a verseny után ezzel kapcsolatban lefolytatott vizsgálat miatt George Russell DRS-ügye volt a középpontban a Bahreini Nagydíj után, nem a Mercedes pilótája volt az egyetlen, akinek akkor nyílt az állítható hátsó szárnya, amikor nem szabadott volna. A Lando Norris által egy másodperces távolságon belül követett Charles Leclerc DRS-e ugyanis a 48. körben rövid időre felnyílt, amint a monacói pilóta a 11-es kanyarból ment át a 12-esbe.

    Leclerc először azt hitte, hogy elromlott a rendszer és a „Mi a poklot csináltatok?” üzenetet intézte a mérnökének a 13-as kanyar utáni egyenesben. A Ferrari versenyzője ugyanis nem volt tisztában vele, hogy a versenyirányítás a George Russell autóján fellépő problémák miatt nemcsak a britnek, hanem a többi pilótának is engedélyezte a manuális kontroll átvételét a DRS fölött, azaz nemcsak akkor tudták nyitni a szárnyat, ha valamelyik mérési ponton egy másodpercen belül autóztak az előttük levőhöz képest.

    A rendszer felülírására azért volt szükség, mert Russell autóján rakoncátlankodott a jeladó (ezért került hirtelen a Mercedes a sor végére az időmérésen), ami összezavarta a DRS-t. Leclerc azt is megkérdezte a rádióban a DRS-e kinyílása után, hogy miért jelzi a kormánya azt, hogy bármikor használhatja a szárnyat, mire mérnöke közölte, hogy ne használja. „Problémák voltak a jeladókkal, de csak akkor használhatod [a szárnyat], amikor azt mondom” – erősítette meg Bryan Bozzi.

    Videón Leclerc szárnyának kinyílása:

    Erre Leclerc-nek csak egyszer volt lehetősége, amikor Norris a hajrában megelőzte őt. „Használj DRS-t, használj DRS-t!” – jött is egyből az üzenet a mérnöktől, Leclerc pedig engedelmeskedett, de aztán Norris ellépett tőle, így többször nem utasították a szárny nyitására.

    Leclerc-t végül nem vizsgálták a szárny nyitása miatt, míg Russellt – akihez egyébként a monacóinak 5 másodpercen belül kellett maradnia, hátha a Mercedest utólag büntetik – pedig végül azért nem szankcionálták, amiért a tartalék rádiógombbal véletlenül felnyitotta a DRS-t, mert rögtön utána elvette a gázt, és többet bukott, mint amennyit a nyitott DRS-el nyert.

    Kezdhetnek aggódni a Ferrari drukkerei Leclerc legutóbbi kijelentése miatt?

  • Befellegzett a legendás F1-es helyszínnek? – vészjósló szavak a sportág vezérétől

    Befellegzett a legendás F1-es helyszínnek? – vészjósló szavak a sportág vezérétől

    Az F1 elnök-vezérigazgatójának szavai nagyon arra utalnak, hogy az idei év után Imola kikerülhet a versenynaptárból.

    Nem sok olyan helyszín van a jelenlegi Forma–1-es versenynaptárban, amelyet jobban átjár a sportág történelme, mint az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrarit. Az imolai versenypálya legendás futamoknak és a sportág egyik legnagyobb tragédiájának is helyszíne volt, hiszen 1994-ben egy nappal azután itt szenvedett halálos balesetet Ayrton Senna, hogy az időmérő edzésen Roland Ratzenberger hunyt el. 

    Sokáig úgy tűnt, hogy az 1981 és 2006 között rendezett San Marinó-i Nagydíj után az F1 nem tér vissza Imolába, ám a Covid-járvány lehetőséget adott a pályának az újrakezdésre, amely így 2020 óta ismét a versenynaptár része. Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatójának szavai alapján azonban ez hamarosan megváltozhat. Imolának ugyanis az idei versenye után lejár a szerződése, és mivel a 2031-ig szerződéssel rendelkező Monza révén egy másik olaszországi nagydíj is a cirkusz része (sehol máshol nincs jelenleg két futam Európában), elég valószínű, hogy ezt nem fogják meghosszabbítani.

    Megfordultak a szerepek: ilyen volt Schumacher és Alonso ikonikus párharcának visszavágója (videó)

    „Olaszország mindig az volt és a jövőben is az F1 fontos része lesz – nyilatkozta Domenicali a Gazzetta dello Sportnak. – De egyre nehezebb lesz két nagydíjat rendezni ugyanabban az országban, mert az F1 iránti érdeklődés nő, ez pedig olyan helyzet, amivel a következő hónapok során szembe kell néznünk. Nehéz ebben a helyzetben Imolának és Monzának egyszerre folytatnia a rendezést sokkal hosszabb időre. Emberi szempontból nézve nem lesz könnyű, de nemzetközi szerepet kell betöltenem, és a világ minden tájáról rengeteg kérés érkezik olyan feltörekvő országokból, amelyek lehetővé tehetik az F1-nek, hogy növekedjen. Ez egy olyan kiértékelés, amit hamarosan egy döntéssel kell megoldanom.”

    Amennyiben így lesz, különösen fájó lehet majd Domenicalinak elkaszálni Imolát, hiszen innen származik. „Nem felejtem el, hogy Imola miként reagált a Covid jelentette hatalmas nehézségek közepette. Amikor új helyszíneket kellett találni, rögtön egy egész város szenvedélyével reagáltak.”

    Persze amíg nincs döntés, legalább abban reménykedni lehet, hogy Imola rotációs rendszerben a versenynaptár része maradhat.

    Ezért van most, és lehet még 2026-ban is nagy bajban a Red Bull

  • Ezért van most, és lehet még 2026-ban is nagy bajban a Red Bull

    Ezért van most, és lehet még 2026-ban is nagy bajban a Red Bull

    Miként arra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is rámutatott, a jelenlegi problémáik megoldásához használt eszközök, különösen a szélcsatorna nem azt mutatja, amit a pályán látnak, ami nagy gond. Az pedig nem jó hír a csapatnak, hogy ezen a téren még több mint egy évig nem is lesz változás.

    Kevesebb mint egy hét alatt mennyből a pokolba zuhant a Red Bull, hiszen azután, hogy Max Verstappen megnyerte a Japán Nagydíjat, Bahreinben csak a 6. helyen végzett, és a csapat problémáihoz képest már azt is jó eredménynek tartotta. Ennek következtében az istállót övező narratíva is megfordult, hiszen míg Szuzuka után mindenki arról beszélt, hogy a Red Bull mostantól ott lesz a vb-címért zajló versenyfutásban, most már Verstappen is azt hangoztatja, hogy jelenleg nincsenek versenyben.

    És bár annyira biztosan nem rosszak, mint amilyennek Bahreinben tűntek, hiszen ez a pálya mindegyiknél jobban kidomborította a gyengeségeiket, azon nem nagyon lehet vitatkozni, hogy az RB21-essel annak jelenlegi állapotában nem lehet világbajnoki címet nyerni. „Rengeteg a problémánk. A fő gondot az egyensúly és a tapadás jelenti, majd azt hiszem, ebből fakadóan jön a gond a fékekkel, illetve most a bokszkiállások sem működtek. Szóval egyik gond után jön a másik” – jelentette ki Helmut Marko, a bikások tanácsadója.

    A legaggasztóbb az, hogy a Red Bull egyelőre nem látja át teljes mértékben, hogy mit kell tennie az egyensúlyproblémáinak megoldásához, és amikor az autó jól teljesít, az látszólag leginkább azért van, mert sikerül szerencsésen beletalálni a rendkívül szűk működési tartományába, és nem azért, mert tisztában vannak vele, hogy mit csinálnak. „Találomra csináljuk a dolgokat. A szuzukai péntek rossz volt, az időmérő kicsit jobb, aztán a verseny még egy kicsit jobb, de továbbra sem olyan, amilyennek akarom. De legalább versenyképes. Aztán itt [Bahreinben] ismét nem volt jó” – idézi Max Verstappent a The-Race.com.

    Viszály a Red Bullnál: beolvastak Markónak, ismét téma Verstappen távozása

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Bahreinben rámutatott, értik az őket hátráltató tényezőket, de a háttérben húzódó kiterjedtebb problémák miatt nem tudnak megfelelő válaszokkal szolgálni. „A problémákat értjük, a gond a megoldásokkal van. Azzal, hogy amit látunk az eszközeinkkel, nem korrelál azzal, amit a pályán látunk. Szerintem ennek kell a végére járnunk. Hogy miért nem látjuk az eszközeinkkel azt, amit a pályán.”

    „Az eszközeink, elsősorban a szélcsatorna, olyan irányba vittek minket, amely nem ismétli meg azt, amit a pályán látunk. Így összekeveredik az, amit az eszközeid mondanak, és amit a pályán kapott adatok. Most, hogy felhalmozzuk a pályán szerzett adatokat, azok mentén igyekszünk megoldásokat találni” – folytatta Horner.

    Ez a probléma pedig ugyanaz, amit már tavaly is elszenvedett a Red Bull, hiszen akkor sem voltak következetesen azonosak a szélcsatornában és a pályán kapott adatok.

    Jövőre is küszködni fognak?

    Van azonban, amin nem lehet gyorsan változtatni, hiszen miként arra Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég rámutatott, az istálló hidegháborús szélcsatornájában alapvető problémákkal szembesülnek. Mert bár technológiailag fejlett, folyamatosan újítgatott létesítményről van szó, a modern társaival ellentétben a beton szerkezete jobban ki van téve a külső levegő hőmérséklet változásainak. Így amikor a híresen szeszélyes brit időjárás napról napra változik, az adatok nem elég következetesek.

    Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy össze-vissza mérnek mindenfélét, sokkal inkább arról van szó, hogy amikor ennyire apró részleteken múlik valami, tényleg a legkisebb eltérések is számítanak. „A fő probléma a pontosság és az ismételhetőség. Amikor új koncepciót fejlesztesz, ez a szélcsatorna nagyon jól tud működni. Inkább arról van szó, hogy amikor az ellaposodó fejlesztési görbe ellen küzdesz, akkor nehéz vele dolgozni, mert nagyban függünk az Egyesült Királyságban tapasztalható hőmérséklettől. Nagy ingadozások vannak a hideg és a meleg idő között, ami nagyon nehézzé teszi a dolgunkat” – nyilatkozta még tavaly a The-Race.com-nak Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója.

    Max Verstappen, Red Bull
    Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A helyzet pedig az, hogy az új szélcsatorna leghamarabb 2026 második felére lesz kész, azaz a 2026-os autó szezon közbeni fejlesztésének jelentős részét még ebben a létesítményben kell majd végezni, tehát egy év múlva ilyenkor a Red Bull még hasonló problémáktól szenvedhet.

    Hogy az RB21-es gondjait mikorra oldhatják meg, azt a fentebb taglaltak miatt senki sem tudja megmondani, miközben azért nem szabad abba a tévhitbe esni, hogy a Red Bull annyira rossz, amennyire a Bahreini Nagydíj mutatta, miként abba sem, hogy annyira jó, amilyennek Japánban tűnt. A valóság valahol félúton lehet a két legutóbbi versenyhétvégén látott teljesítmény között, és a helyzet pályáról pályára változhat a körülmények és a szerencse függvényében.

    „El lehet fedni kicsit a dolgokat a beállításokkal, Szuzukában pedig képesek voltunk megtenni ezt. A bahreini verseny viszont rámutatott néhány csapdára, amelyeket nyilvánvalóan nagyon gyorsan meg kell oldanunk. Értjük, hogy hol vannak a problémák, a megoldások bevezetése telik kicsit több időbe” – mondta Horner.

    Ha Verstappen elhagyja a Red Bullt, ehhez a csapathoz már aligha fog szerződni

  • Megint telefonelvevős F1-es buli volt a bahreini királyi palotában, de most a teljes mezőnnyel

    Megint telefonelvevős F1-es buli volt a bahreini királyi palotában, de most a teljes mezőnnyel

    A teljes mezőnynek partit adott az ország F1-es nagydíja után a bahreini koronaherceg.

    Miként arról mi is beszámoltunk, miután a McLaren a Bahrain Mumtalakat Holding Company B.S.C., azaz a Bahreini Királyság szuverén vagyonalapjának többségi tulajdonában áll, Salman bin Hamad Al Khalifa (nyitóképünkön), a bahreini koronaherceg a konstruktőri vb-címet hozó tavalyi Abu-dzabi Nagydíj után meghívta a teljes wokingi istállót a királyi palotába egy kis ünneplésre. Nos, most ismét F1-es parti volt ugyanott, de ezúttal a teljes mezőnyt várták, amiről az ismert ausztrál fotós, Kym Illman számolt be az Instagram-oldalán.

    „A McLaren pilótáit a mezőny többi versenyzőjével együtt meghívták egy különleges partira a herceg palotájába, ami pusztán nyolc percnyi autóútra van a pályától. A bahreini koronaherceg, egyben az ország miniszterelnöke is, és én mondom, hatalmas forma, nagyon megközelíthető, és amikor hétköznapi, nyugati ruhákban látja az ember, nem gondolná, hogy ő a miniszterelnök vagy a koronaherceg. Mostanra tradíció lett, hogy minden pilóta elmegy a palotába a partira” – mondta Illman.

    Ám akárcsak a McLaren tavaly év végi ünnepléséről, erről a buliról sem szivárogtak ki képek, aminek rém egyszerű oka van. „Láttak online bármilyen képet erről a partiról? A válasz az, hogy nem, és én elmondhatom, hogy mi ennek az oka – folytatta Illman. – Az, hogy amikor a herceg palotájába érkezik valaki partira, elveszik tőle a telefonját és eltárolják. Nem lehet használni, nem fotózhatsz. Elmondhatod másoknak, hogy mi történt a partin, de nem lesz fotós vagy videós bizonyíték az éjszakáról.”

    „Most nemcsak a McLaren pilótái mentek, hanem az összes versenyző és a csapatfőnökök is, és úgy tudom, hogy barátnőt is lehetett vinni.”

    Illman kitért arra is, hogy az efféle események nem szokatlanok, de az igen, hogy mindenki hivatalos rájuk. „Nem szokatlan az állam vezetőitől, hogy partit adnak a verseny után. Monacóban hagyományosan csak a győztes vesz részt egy vacsorán a herceggel, ez azonban sokkal nagyobb esemény volt. Lehet, hogy emlékeznek a tavalyi szezon végére, amikor a McLaren konstruktőri világbajnok lett. Ezután a herceg az egész csapatot elreptette Bahreinbe egy ünneplős estére, majd korán reggel visszareptette őket.”

    A fergeteges F1-es buli, amelyen Räikkönen szerelője a részeg Schumacher arcába vágta az italát

  • „Szinte tiszteletlenség” – részrehajló az F1-es futamok közvetítése?

    „Szinte tiszteletlenség” – részrehajló az F1-es futamok közvetítése?

    Az F1-es futamokat közvetítő Formula 1 Management megkapta a magáét a Bahreini Nagydíj után.

    Nyilvánvaló, hogy legyen bárki bármennyire jó és objektív Forma–1-es kommentátor vagy újságíró, a szurkolói lélektan már csak olyan, hogy időről időre akkor is meg fogja kapni, hogy ennek vagy annak a csapatnak/pilótának drukkol, ha közben nem drukkol senkinek. Ezt nem lehet elkerülni, csak együtt lehet vele élni. Na de az, hogy többen az F1 hivatalos közvetítését vádolják részrehajlással, jóval kevésbé megszokott.

    Így reagált Verstappen “démonizálásának” vádjára az F1-es kommentátor

    A Bahreini Nagydíj után pedig ez történt, többen is kikeltek ugyanis amiatt, hogy a FOM mindössze egy aprócska négyzetben mutatta a képernyő bal felső sarkában, ahogyan Oscar Piastri átszeli a célvonalat, mert arra koncentrált, hogy Lando Norris el tudja-e kapni a 2. helyezett George Russellt az utolsó kör végén.

    „Láthatnánk, ahogyan a győztes átszeli a célvonalat, az Isten szerelmére? Ó, várjunk, megvan, ott van egy kis négyzetben” – dühöngött a Speedcafe által idézett Dave Hughes ausztrál komikus, hozzátéve, hogy „egy vicc”, hogy a rendező a nagy képen Norrist és Russellt mutatta.

    De nemcsak ő, hanem az ismert F1-es YouTuber, Matt Gallagher is úgy vélte, Piastrinak kellett volna nagyban látszódnia. „Őszintén úgy gondoltam, hogy szinte már tiszteletlen nem azt mutatni a nagy képernyőn, ahogyan Oscar Piastri célba ér – mondta egy reagálós videóban a csatornáján, amelyben társa, Tom Bellingham egyetértett vele. – Norris és Russell között ezen a ponton már soha nem változott volna az állás. Mikor láttunk előzést az utolsó kanyarban Bahreinben? Soha. Bármilyen helyzetben [a győztest kellett volna nagyban mutatni] egy bajnoki döntőtől eltekintve, amelyben a vb-címért küzdők az 5. helyért csatáznak Abu-Dzabiban az utolsó körben, mert oké, akkor legyen a győztes kicsiben. Valaki megnyerte a futamot is, gratulálunk. De bármilyen egyéb helyzetben a győztesnek kell lennie nagyban, és ha valami mást is mutatni akarsz, azt tedd kicsibe.”

    „Oscart az egész futam során nem mutatták, mert dominált. Megérdemli, hogy abban a pillanatban, amikor nyer, mindenki őt nézze, ahogyan ünnepelve átszeli a célvonalat” – jelentette ki Bellingham.

    A világon mindenhol látható közvetítést a Formula 1 Management Londontól délre, Biggin Hillben készíti, a képernyőn látható dolgokra pedig egyik közvetítőtársaságnak sincs ráhatása, mindegyikük csak a maga kommentárját teheti a kép alá. Ezért ebben az esetben több rajongó rögtön részrehajlással vádolta a közösségi médiában az F1-et, mondván csak azért mutatták kicsiben Piastrit, mert ausztrál, miközben két brit versenyző küzdött a dobogó második fokáért.

    Hogy ez így van-e, azt nyilván mi innen nem tudjuk és nem is tisztünk eldönteni, de az ettől függetlenül is jogos felvetés, hogy nem jár-e annyi tisztelet a győztesnek, hogy a célba érésének pillanata ne csak mellékes történésként legyen feltüntetve egy már lényegében eldőlt párharc mellett.

    Piastri előtt a lehetőség, hogy az egyik leggyorsabb F1-es világbajnok legyen

  • Forma–1-es autók lepik el Budapest utcáit

    Forma–1-es autók lepik el Budapest utcáit

    Először jön hazánkba a Red Bull Showrun.

    Lélegzetelállító trükkök, manőverek, a kerékgumi füstjének illata és a motorok dübörgése lesz a főszerepben szeptember 20-án és 21-én, amikor a Red Bull Showrun először hazánkba látogat. A rendhagyó motorsport-esemény helyszíne a főváros lesz, így a Forma–1-es és klasszikus járgányok őrületesen látványos kunsztjait Budapest utcáin tapasztalhatják meg az autóbolondok. A különleges rendezvényre a jegyek már kaphatók.

    Az év egyik legizgalmasabb hétvégéjének ígérkezik – különösen az autósportok kedvelőinek – a szeptember 20-21., mikor a Red Bull Showrun eseményt végre Magyarországon is megrendezik. A többek között már Tokióban, Washingtonban, Dublinban és Johannesburgban is nagy sikert arató rendezvény sajátossága, hogy városi környezetben szabadítja el a Forma-1-es autókat, a Red Bull Racing pilótái pedig mindent beleadnak, hogy egy lenyűgözően látványos műsorral kápráztassák el az érdeklődőket. A kilátogatók biztosak lehetnek abban, hogy ilyet még nem láthattak Budapest utcáin.

    Red Bull, showrun, David Coulthard
    Fotó: Chris Tedesco / Red Bull Content Pool

    A versenypályát a XIV. kerületben kerítik el, a Stefánia úton fognak száguldani az autók, és a Puskás Aréna szomszédságában megkerülik a Budapest Arenát. A két és fél kilométeres szakaszon kaszkadőrpilóták, old timer járgányok és Forma-1-es autók biztosítják, hogy az esemény a motorsport ünnepe legyen.

    A jegyértékesítés már elkezdődött. További információk az esemény weboldalán és Facebook-oldalán találhatók. A jegyvásárlás EZEN a linken érhető el.

  • Ha Verstappen elhagyja a Red Bullt, ehhez a csapathoz már aligha fog szerződni

    Ha Verstappen elhagyja a Red Bullt, ehhez a csapathoz már aligha fog szerződni

    A legújabb pilótapiaci fejlemények alapján egy csapatot lassan kihúzhatunk Max Verstappen lehetséges célállomásai közül.

    Noha az utóbbi időben már főként az Aston Martint emlegetik Max Verstappen lehetséges következő csapataként arra az esetre, ha a négyszeres világbajnok a szerződése lejárta előtt távozik a Red Bulltól, azért a Mercedest sem lehetett teljesen elvetni, hiszen Toto Wolff tavaly bevallottan megpróbálta megszerezni a holland pilótát, és az is a brackley-i istálló mellett szólna, hogy a hírek szerint a Mercedes áll a legjobban a 2026-os erőforrásával.

    Sajtóhírek szerint azonban a dolgok nem abba az irányba tartanak, hogy Verstappent Ezüstnyíllal láthassuk versenyezni, a Mercedes ugyanis előrelépett a George Russell-lel folytatott szerződéshosszabbítási tárgyalásokban. Az idén négy futamból háromszor dobogóra álló Russell remekül kezdte az évet, és jelenleg a 4. helyet foglalja el az egyéni összetettben, mindössze 14 ponttal az éllovas Lando Norris mögött.

    Az Autosport pedig arról ír, hogy ez a teljesítmény megerősítette a pozícióját a Mercedesszel folytatott tárgyalásokban, paddock-források szerint pedig a jelenleg az idei szezon végéig szóló szerződéssel rendelkező versenyző várhatóan két éves hosszabbítást fog aláírni a brackley-i gárdával, opcióval a 2028-as szezonra. Ezek a források azt is tudni vélik, hogy az új szerződéssel Russell éves fizetése 30 millió dollárra nő.

    Persze a Russell-lel történő hosszabbítás önmagában még nem zárná ki Verstappen Mercedeshez igazolását, de azt nagyon nehéz elképzelni, hogy Toto Wolff megválna az eddig szintén jól teljesítő Andrea Kimi Antonellitől, nem beszélve arról, hogy rengeteg pénzt és erőforrást fektetett a 18 éves olasz felépítésébe, a jövő szupersztárjának tekintett pilótában pedig rengeteg potenciál rejlik. Így amennyiben Russell marad, azzal a következő két idényre szinte biztosan elfelejthetjük a holland Mercedeshez szerződését, azaz ha a címvédő 2028 előtt szeretné elhagyni a Red Bullt, másik csapathoz kellene mennie.

    Viszály a Red Bullnál: beolvastak Markónak, ismét téma Verstappen távozása

  • Kezdhetnek aggódni a Ferrari drukkerei Leclerc legutóbbi kijelentése miatt?

    Kezdhetnek aggódni a Ferrari drukkerei Leclerc legutóbbi kijelentése miatt?

    Charles Leclerc Bahreini Nagydíj után tett kijelentése aligha ébreszt reményt a Ferrari szimpatinzánsaiban azt illetően, hogy a maranellói istálló hamarosan a győzelmekért harcolhat.

    Noha a Bahreini Nagydíjból kihozták a legtöbbet, a négy futam alatt nulla dobogó nem az a szezonkezdet, amiben a Ferrarinál reménykedtek. Charles Leclerc meg is jegyezte a legutóbbi futam után, hogy kiábrándító, hogy mindent jól csinálva sem érnek oda a dobogóra, és összességében azt a megállapítást tette, hogy egyszerűen nem elég gyorsak.

    „Szerintem csak több leszorítóerőre és nagyobb tapadásra van szükségünk. Egyensúly szempontjából mindent kihozunk az autóból, de egyszerűen nincs benne több. Nagyobb tapadásra van szükségem ahhoz, hogy gyorsabb legyek a kanyarokban” – idézi a Motorsport Week a monacói pilótát, aki szerint tehát „csak” annyi a teendőjük, hogy új fejlesztésekkel több leszorítóerőt pakolnak rá az SF-25-ösre.

    Miként azt Leclerc Bahreinben is demonstrálta, egy körön a képességeinek és a friss gumiknak köszönhetően versenyképesebbek tudnak lenni, de amíg nem fejlesztenek az autón, addig a versenyeken nem fognak labdába rúgni.

    „Az időmérőkön továbbra is úgy érzem, hogy néhány trükkel elfedhetjük a hiányosságainkat, de a versenyen, ha nincs tapadás, akkor nincs tapadás, és jobban kopnak a gumik. Szóval amint a futamra kerül sor, a hólabda-hatás érvényesül, és minden kicsit nehezebb.”

    A Ferrari Bahreinben új padlólemezt vetett be, de erről Leclerc korábban elmondta, nem a szahíri a legjobb pálya a kiértékeléséhez, így ettől még várható javulás a jövőben. Emellett a Miami Nagydíjra érkezhet egy nagy fejlesztési csomag (amelynek része volt a padlólemez is, csak előrehozták a bevetését), ugyanakkor Leclerc eléggé baljóslatú választ adott arra a kérdésre, hogy vannak-e olyan újítások érkezőben, amelyek a fényt jelenthetik az alagút végén.

    „Nem tudom. Úgy érzem, az alagút egy kicsit hosszabb, mint azt szeretném. Biztos vagyok benne, hogy végül megtaláljuk az utat, de hogy addig mennyi idő telik el, azt nem tudom” – jelentette ki.

    A Ferrari próbálja segíteni Hamiltont, de helyette nem tudja elvégezni a munkát

  • Piastri előtt a lehetőség, hogy az egyik leggyorsabb F1-es világbajnok legyen

    Piastri előtt a lehetőség, hogy az egyik leggyorsabb F1-es világbajnok legyen

    Két McLaren-pilóta a tabella élén a csapat történetének egyik legerősebb szezonkezdete után, amelyben még egy eddig kifejezetten sikertelen pályájukon is nyerni tudtak. A Bahreini Nagydíj statisztikái nagy dolgokat vetítenek előre a wokingi istálló és Oscar Piastri számára. 

    A McLarennek kifejezetten gyenge pályája volt Bahrein, hiszen a 2004 óta egyetlen év kihagyással a naptárban szereplő pályán sohasem győztek még korábban, és dobogót is csak négyet szereztek Szahírban, legutóbb 2010-ben. Még élen töltött körökből is összeszen nyolc darabot regisztrálhatott itt a csapat 2006-ból és 2007-ből. Most viszont fölényes Piastri-győzelemmel és kettős dobogóval vetettek véget ennek a rossz sorozatnak.

    Dobogós helyek tekintetében ez a McLaren történetének egyik legjobb szezonkezdete, csak 2007-ben volt képes a csapat az első négy futam során hét dobogót szerezni.

    Norris mögé felzárkózott másodikként Piastri a bajnokságban, így két McLaren-pilóta áll az egyéni tabella élén. Ilyen sem mostanában történt: legutóbb a 2012-es szezon egyetlen pontján, a Kínai Nagydíj után, amikor Lewis Hamilton és Jenson Button foglalták el az első két helyet. A páros 2010-ben is megtette ezt négy futamon át, 2007-ben Hamilton és Fernando Alonso 13 alkalommal, illetve az évezredből még 2003-ban Kimi Räikkönen és David Coulthard háromszor.

    Miközben a McLaren eddigi legjobb, a Mercedes eddigi legrosszabb eredményét jegyezte a bahreini pályán. A csapat a 2010-es beszállása óta makulátlan mérleggel rendelkezett Szahírból, hiszen minden egyes évben mindkét versenyzőjük célba ért és pontszerző is lett itt. Így pedig történetük legrosszabb bahreini szereplését jelentette, hogy most Andrea Kimi Antonellit csak a 11. helyen intették le.

    Piastri most állt rajthoz 50. F1-es versenyén, amit győzelemmel ünnepelhetett meg – ha már egy hete, a születésnapján nem jött össze. Ő mindössze az ötödik versenyző, akinek ez sikerült, és impozáns névsorhoz csatlakozott ezzel, hiszen a másik négy egyaránt megszerezte első világbajnoki címét is abban vagy a következő szezonban: Jochen Rindt az 1969-es USA Nagydíjon, James Hunt az 1976-os Kanadai Nagydíjon, Ayrton Senna az 1987-es Monacói Nagydíjon, Michael Schumacher pedig az 1994-es Európa Nagydíjon győzött 50. rajtja apropóján.

    Norris fájdalmas vallomást tett a futam után – előny Piastrinál a bajnoki harcban?

    Bajnoki esélyeket persze még korai latolgatni, ugyanakkor szemet sem hunyhatunk afelett, hogy milyen szélsebesen pozícionálta magát a világbajnoki címért folyó csatába Piastri, aki 2023-ban debütált az F1-ben. Nem sokan voltak a sport történetében, akik már a harmadik szezonjukban bajnokok lettek: Jacques Villeneuve-nek (1997) és Lewis Hamiltonnak (2008) ez közismerten már második évében sikerült, és a harmadikban is csak Denny Hulme-nak (1967) és Emerson Fittipaldinak (1972). Az első három világbajnoki szezont megnyerő Farina, Fangio, Ascari hármastól itt érdemes eltekinteni.

    A szezon első négy versenyét egyaránt a pole-pozíciós nyerte meg, ilyen csak háromszor történt eddig korábban, de az idei év közülük a legváltozatosabb, hiszen 1991-ben mindért Ayrton Senna, 1992-ben mindért Nigel Mansell, 2020-ban pedig mindért a két Mercedes volt a felelős – most viszont két csapat három versenyzője győzött már az élről rajtolva.

    A Kínai Nagydíj után fejtegettük, hogy a Tyrrell pilótáinak teljes 1984-es szezonból való kizárását leszámítva egyetlen versenyzőnek sincs háromnál több kizárása az F1-ben, és akkor csatlakozott ehhez a tízfős klubhoz Hamilton. Nos, mindössze két versennyel később a társaság egy újabb taggal bővült, Nico Hülkenberg ugyanis szintén karrierje harmadik kizárását könyvelte el. A némettel is három különböző csapatnál vezetve történt ilyen (Renault, Haas, Sauber), akárcsak Hamiltonnal, Stirling Moss-szal és John Watsonnal.

    Sainz két nagy áttörést is elért, de az egyikre nagyon nem volt szüksége

  • Mégis elmaradhat az F1-es tavasz nagy meggyőződéssel beharangozott eseménye

    Mégis elmaradhat az F1-es tavasz nagy meggyőződéssel beharangozott eseménye

    Sajtóértesülések szerint Jack Doohanről egy időre lekerült a nyomás, nem kell aggódnia ülésének közelgő elvesztése miatt, miután az Alpine-nál a nehéz szezonkezdete ellenére is elégedettek a munkájával – és olyan tulajdonságaival, amelyek a külső szemlélők számára nem láthatóak.

    A debütálását a tavalyi szezonzárón megejtő ausztrál pilóta nehezített pályán készülhetett első teljes szezonjára, hiszen tudta – nem is csak ő, hanem a nyilvánosság is, hiszen a csapat sem titkolta –, hogy hétvégéi meg vannak számlálva az Alpine pilótafülkéjében, s ha nem teljesít elég jól az első futamokon, már tavasszal elveszítheti az ülését. A Williamstől télen megszerzett Franco Colapinto már az előléptetésre várva tesztelt a háttérben, állítólag a csapat tavaly kinevezett ügyintézője, Flavio Briatore támogatását is élvezte, nem beszélve a mögötte álló argentin szponzorokról.

    A The Race tudomása szerint arra is volt esély, hogy már a Miami Nagydíjra – ami az e hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjat követő futam – lebonyolítsa az Alpine a helycserét, ám a lap a bahreini hétvégén úgy értesült, hogy ez egyelőre nem fog megtörténni, s az ausztrál pilóta legalább nyárig kapott még időt a versenyzői ülésben, miután a csapat vezetőségében többen is elégedettek a munkájával.

    Kétségtelen ugyan, hogy Doohannek nem alakult problémamentesen a szezonkezdete, hiszen Melbourne-ben és Szuzukában is összetörte az autót, a másik két versenyen, Sanghajban és Szahírban pedig vitatott manővereiért és pályaelhagyásokért büntetéseket szedett össze, ám az elmúlt hétvégén ezzel együtt is erős formát mutatott, s nem volt messze attól, hogy csapattársához, a hetedikként célba érő Pierre Gaslyhoz hasonlóan ő is megszerezze idei első pontjait – a biztonsági autó bevetése azonban nem jött jól számára, hiszen négy körrel azelőtt járt a bokszban kerékcserén, s végül 14. lett.

    A brit szaklap szerint azonban Doohan a nehéz pillanatok után tanúsított magatartásával, a csapattal és Gaslyval való közös munka gördülékenységével, na meg a fokozatosan javuló teljesítményével meggyőzte a vezetőséget arról, hogy egyelőre ne gondolkodjanak a cserén.

    Azt a csapatvezető Oliver Oakes is elismerte, hogy az istálló sem bánt éppen kesztyűs kézzel a pilótájával a korai menesztés belebegtetésével, amivel ők maguk okoztak „zajt” az újonc körül. „Jó munkát végzett ezen a hétvégén, és úgy általában is” – fogalmazott a bahreini verseny után a 37 éves csapatfőnök, aki Doohan megtartásának egyik támogatója az Alpine-nál.

    A Ferrari próbálja segíteni Hamiltont, de helyette nem tudja elvégezni a munkát