Kategória: Formula 1

  • Nem akar azonos autót vezetni Norris és Piastri

    Nem akar azonos autót vezetni Norris és Piastri

    A McLaren egy olyan technikai újítással érkezett a Kanadai Nagydíjra, amely Lando Norrisnak egyértelműen segít, Oscar Piastri viszont nem szeretné azt használni. A csapatnál lehetségesnek tartják, hogy az MCL39-es modell eltérő specifikációjával fogja megvívni a bajnoki csatát a két pilóta a szezon hátralévő részében.

    A wokingi istálló néhány kisebb fejlesztést hozott Montrealra, amelyek az autó első részét érintik, s közöttük megosztja a véleményeket egy az első felfüggesztés formáját érintő változtatás, amit csak Norris akart kipróbálni az autóján. A visszajelzések alapján a brit azonnal érezte az újítás előnyeit, segítségével ugyanis jobban letapogathatja az autó viselkedését, így az edzések után a hétvége további szakaszára is kitartott mellette – csapatfőnöke, Andrea Stella pedig cáfolta, hogy az új elemnek köze lett volna ahhoz, hogy Norris nem tudott igazán ütőképes kört összerakni az időmérő utolsó szakaszában, s végül csak a 7. rajthelyet szerezte meg, miközben Piastri – aki nem kérte magának ezt az elemet – 3. lett.

    „Az átalakított felfüggesztés azt a célt szolgálja, hogy jobb visszajelzést adjon az autó viselkedéséről a versenyzőknek. Elég apró változtatás, aminek hatását csak úgy tudnák igazán megérteni a versenyzők, ha egymást követően kipróbálhatnák mindkét változatot, de ezt nem könnyű kivitelezni egy versenyhétvége során” – fogalmazott Stella, akit a The Race idéz.

    „Lando azonban semmilyen hátrányát nem tapasztalta, szóval azt kell mondanom, hogy a Q3-ban történtek ellenére az első felfüggesztéssel elvégzett kísérlet számára sikeres volt, és ez a preferenciája.”

    „Lehet, hogy a két versenyzőnk az első felfüggesztés két különböző specifikációja mellett fog dönteni, de csak annak kialakítását érintő apró eltérésről beszélünk. Nem olyasmi ez, aminek jelentős hatása lenne a teljesítményre, inkább csak azt érinti, hogyan érzékelik a versenyzők a felfüggesztésen és a kormányzáson keresztül, hogy mi történik a gumikkal. Szóval tényleg csak arról van szó, ki hogyan szereti vezetni az autóját, nem pedig arról, hogy ez megnövelné a tapadást.”

    Piastri megerősítette, hogy nem a csapat választotta ki, melyik autóra kerüljön fel az új felfüggesztés, mindkét pilótának saját döntésén múlt, hogy megkapja-e azt. És egyáltalán nem érzi magát hátrányos helyzetben amiatt, hogy végül ellene döntött.

    „Nem igazán aggódom emiatt. Én is használhattam volna, ha akarom, de nem akartam – ennél több részletbe nem mennék bele. Nem olyan egyszerű elmagyarázni a hatását, mert bizonyos dolgokat jobbá, másokat rosszabbá tesz. Nem is igazán fejlesztés ez, csak egy másmilyen alkatrész. Végül azért döntöttem úgy, hogy nem akarom használni, mert eddig is elégedett voltam az autóval, és szeretném megőrizni ezt a folytonosságot” – mondta Piastri.

    Hamilton most sem finomkodott, kétballábasnak nevezte a Ferrariját

  • „Azt akarták, hogy eltaláljon valami?” – Tsunoda kiakadt, nevetségesnek tartja az ítéletet

    „Azt akarták, hogy eltaláljon valami?” – Tsunoda kiakadt, nevetségesnek tartja az ítéletet

    Az egymást követő második versenyen kell a mezőny legvégéről rajtolnia Yuki Tsunodának, miután tíz rajthelyes büntetést róttak ki rá a Kanadai Nagydíjon. A japán szerint nem sok logika volt a döntésben, hiába igaz, hogy szembement a szabály betűjével.

    Az incidens, ami miatt elmeszelték a Red Bull pilótáját, még a harmadik szabadedzésen történt, miután piros zászlós leállást rendeltek el a célegyenes bejáratánál falnak ütköző Oscar Piastri miatt. Az ausztrál, noha tovahaladt McLarenjével, sok törmeléket hagyott a pályán, jobb hátsó kereke pedig súlyosan megrongálódott. Tsunoda a piros zászlós jelzés ellenére biztonságosabbnak érezte, ha a hátsó egyenesben megelőzi a boszutca felé lassan haladó McLarent, a felügyelők azonban nem gondolták ezt helyes döntésnek. A piros zászló alatti előzés súlyos vétség, tíz rajthelyes büntetés járt érte – hasonlóan ahhoz, ahogy Oliver Bearman is ezt kapta a Monacói Nagydíj hétvégéjén, és akárcsak az övé, most Tsunoda védekezése is süket fülekre talált, pedig a japán a saját testi épségét féltette.

    „Természetesen láttam, hogy Oscar a pálya bal szélére húzódva halad, és tisztában vagyok vele, hogy a piros zászló alatt nem szabad előzni. De ha egy sérült autó mögött várom ki, hogy visszaérjek a bokszba, az számomra egyenértékű azzal, mintha azt várnám, hogy mikor talál el engem egy törmelék” – idézi Tsunodát az Autosport.

    „Láttam, hogy a kereke rossz állapotban van, és úgy tűnt, hogy le fog repülni. Emiatt én a pálya jobb szélére húzódtam. Figyeltem az Oscar előtt és az én mögöttem haladó autókra, hogy senki ne legyen útban, és az ellenkező oldalon megelőztem őt egy észszerű 170 km/órás tempóval, ami a fele annak, amivel normál esetben azon a ponton haladunk. Mégis büntetést kaptam, ami nevetséges.”

    Azóta, hogy tavaly Sergio Pérez súlyosan sérült autóval bicegett vissza a bokszutcába a montreali versenyen, további törmelékeket hátrahagyva, az FIA felelősebb helyzetfelismerést vár el a csapatoktól, s idén már megtiltja, hogy törmelékeket hullajtó autóval a pilóták megkíséreljenek visszahajtani a bokszutcába. Piastri esetében viszont nem merült fel ez az elvárás, az ausztrál büntetlenül visszahajthatott csapatához, talán amiatt is, mert a piros zászló elrendelése után úgy ítélték meg, autója már nem jelent veszélyt a többiekre. Tsunoda viszont nem ezt érezte a McLaren mögött haladva.

    „Nem tudom, mit szerették volna, hogy csináljak. A jelek szerint azt akarták, hogy ne előzzem meg Oscart, hanem maradjak mögötte. De amíg ott voltam, csak reménykedtem, hogy nem repül nekem egy törmelék. Amikor egy sérült, nagyon lassan haladó autóról van szó, nem hiszem, hogy megérdemelt emiatt egy 10 rajthelyes büntetés” – folytatta méltatlankodását.

    Tsunoda egyébként a 11. helyen zárta a Kanadai Nagydíj időmérőjét, de a büntetéssel a mezőny végére esik vissza. Két hete a Spanyol Nagydíj szombatján egyszerűen csak lassú volt, ott szintén a mezőny végéről kellett rajtolnia, ez a mostani ítélet pedig a legkevésbé sem segíti abban, hogy megpróbáljon kimászni abból a gödörből, amely már évek óta Max Verstappen csapattársainak gyűjtőhelye.

    „A 11. hely nem volt túl rossz, de persze nem is elég jó. Ehelyett megint 20. vagyok, ilyen helyről pedig nem sűrűn szoktam rajtolni. Nem valami kellemes élmény, de ez van, ideje előre törni!” – tartotta meg optimista hozzáállását Tsunoda.

    Az újonc már nem is merné vezetni a Red Bullt – visszasírja még Pérezt a csapat?

  • Hamilton most sem finomkodott, kétballábasnak nevezte a Ferrariját

    Hamilton most sem finomkodott, kétballábasnak nevezte a Ferrariját

    Először történt meg Lewis Hamiltonnal idén, hogy két egymást követő időmérőn legyőzte csapattársát, Charles Leclerc-t, ennek ellenére a legkevésbé sem volt elégedett a Kanadai Nagydíj szombatján, sőt újabb válogatott kritikákkal illette az autóját.

    Hamilton az ötödik helyre kvalifikált Montrealban, de hat tizedmásodperccel lassabb volt, mint a Mercedesszel a rajtelsőséget megszerző George Russell, amit követően a hétszeres világbajnok kijelentette, a Ferrarija egyáltalán nem mozog jól ezen a pályán – pont olyan, mint egy kétballábas ember a táncparketten.

    „Ez az autó úgy viselkedik, mint valaki, aki nem tud táncolni, akinek nincs semmilyen ritmusérzéke. Szóval olyan, mintha meg kellene tanítanom a ritmusérzéket olyasvalakinek, akinél ez teljesen hiányzik. Nagyon nehéz feladat. Na, ilyen érzés vezetni ezt az autót” – idézi Hamiltont a planetf1.

    „A javulás legnagyobb része az én vezetésemnek köszönhető. Próbálok alkalmazkodni a stílusommal, kicsit változtattam azon, hogyan vezetem az autót. Ezt az autót nagyon másképp kell vezetni annál, mint amikkel korábban versenyeztem. Amikor megérkezek vele egy lassú kanyarba, csak várok és várok, mert nem akar befordulni. Ehhez a pályához semmiképpen nem illik.”

    Hamilton a montreali pálya egyik legsikeresebb versenyzője, ugyanúgy hét győzelmet szerzett már itt, mint Michael Schumacher. Ezúttal az első helyben nem reménykedik, de idei első dobogója nem került le a célkeresztjéről.

    „Hagyományosan jó eredményeim vannak itt. Ez egy remek pálya, ahol sok minden történhet, szóval nyitottan állok hozzá. Az autónk alapvetően nem olyan gyors, mint az előttünk állók, elég nagy a lemaradásunk, de velük ellentétben nekünk van egy szett új közepes keverékünk. Hátha ez jó lesz valamire. Még mindig bízok abban, hogy a versenytempónk erős lesz, ha sikerül jól eltalálnunk az autó balanszát az első szárny beállításával. Örülnék, ha feljebb tudnánk lépni, a cél továbbra is a dobogó” – fogalmazott.

    Charles Leclerc csak a 8. helyre kvalifikált, miután belehibázott utolsó gyorskörébe.

    „Késznek éreztem magam arra, hogy jól összerakjam az utolsó köröm a Q3-ban, de sajnos magam előtt találtam Isackot [Hadjar], a piszkos levegőben pedig ezen a pályán rengeteg leszorítóerőt veszítünk, el is úszott az autó hátulja, így meg kellett szakítanom a kört. Jó rajtra lesz szükségünk, és harcolni fogok azért, hogy előrébb jussak, remélhetőleg a dobogóig” – fogalmazott a monacói, aki már háromszor a pódiumon végzett idén.

    Norris megint belehibázott, de ezúttal Russell vert el mindenkit az időmérőn

  • Russell sejti, mit forral ellene Verstappen a rajtnál

    Russell sejti, mit forral ellene Verstappen a rajtnál

    Míg Max Verstappen provokációként értelmezi, ha a büntetőpontjait és a George Russell-lel közösen elfoglalt montreali első rajtsort emlegetik, a brit inkább csak higgadtságba csomagolt élcelődéssel reagál a holland helyzetére.

    A rajtrács első két helyén álló pilóta személye és sorrendje megegyezik azzal, amit a tavalyi Kanadai Nagydíjon is láthattunk: akkor Russell ezredre azonos idővel győzte le Verstappent a pole-ért, most 16 századmásodperccel volt gyorsabb a Red Bullnál. Egy évvel ezelőtt a Mercedes pilótája megtartotta a vezetést a rajtnál, majd az esős futam taktikai csatájában végül csak harmadik lett a győztes holland mögött.

    Idén nem várható, hogy csapadék bolygassa meg a futam alakulását, viszont éppen elég intrikát hordoz már Verstappen és Russell Spanyol Nagydíjon történt incidense, amikor a holland frusztrációjában szándékosan nekiment riválisának, valamint a tény, hogy egy újabb mellényúlással, agresszív manőverrel immár közvetlenül az eltiltást veszélyezteti a címvédő.

    „Én egy kicsivel több ponttal játszadozhatok a licencemen!” – élcelődött a helyzeten Russell, amikor az időmérő leintése után a rajtnál várható Verstappen elleni csatáról kérdezték. Való igaz, míg a holland 11 büntetőpontnál jár, Russell csupán eggyel rendelkezik az elmúlt egyéves periódusból – ezt tavaly a Katari Nagydíjon rótták ki rá, amikor nem tartotta a tíz autóhosszon belüli távolságot a biztonsági autó mögött.

    Verstappen a sajtótájékoztatón ingerülten válaszolt, amikor a hétvége során már nem először azt tudakolták nála, óvatosabban fog-e csatázni az eltiltásveszély tudatában. Russell eközben készséggel kihasználná a helyzetet, ha riválisa az óvatosságot tartaná szem előtt a rajtnál, ugyanakkor tudja, hogy hiú ábránd lenne erre számítania a Red Bull pilótájától.

    „Én nem fogok másképpen versenyezni, nekem nincs erre okom. Neki nyilvánvalóan több veszítenivalója van, de valószínűleg majd megpróbálja bizonyítani, hogy nem fél ezektől a büntetőpontoktól – vetítette előre Russell a Sky Sportsnak nyilatkozva. – És végső soron csak magamra kell koncentrálnom: ha jól rajtolok, az élen maradok az 1-es kanyarban és mi leszünk a leggyorsabbak, akkor elméletben el kell húznunk mindenkitől. Persze tudom, hogy ez nem lesz ilyen egyszerű, de nem aggódok.”

    Egészen agyzsibbasztó, hogy hova igazolhat Alonso a legújabb pletyka szerint

  • Verstappen egy kérdéstől kiakadt az egész világra az időmérő után

    Verstappen egy kérdéstől kiakadt az egész világra az időmérő után

    A büntetőpontok felemlegetésével érzékeny pontra tapintottak Max Verstappennél a Kanadai Nagydíj időmérőjét követő sajtótájékoztatón. A holland leszólta az FIA munkatársát, és ha már belekezdett, az egész világot is.

    Verstappen a második rajthelyet szerezte meg a Kanadai Nagydíjra, az a tény pedig, hogy a pole-t elcsípő George Russell mellől rajtol majd a vasárnapi futamon, akivel csúnya összetűzésbe került a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon, meg is adta az alaphangot a rajt előtti 21 órára.

    Mint ismeretes, a holland frusztrációjában szándékosan nekiütközött Russellnek Barcelonában, amitől ugyan egyik autó sem sérült, ő maga azonban az időbüntetés mellett 3 büntetőpontot is kapott érte, amivel összességében már 11-ig jutott ezen a vétséglajstromon: még egy büntetőpontot érő hiba akár a kanadai futamon, akár két héttel később Spielbergben, és a címvédőt eltiltják egy futamra, de egészen októberig ott leng majd felette az FIA kaszája, hiszen sok pontja addig nem fog elévülni.

    Verstappen már a csütörtöki sajtótájékoztatón is kifejtette, hogy az eltiltásveszély dacára sem fogja megváltoztatni a versenyzéshez való hozzáállását, ám amikor az időmérőt követően az FIA hivatalos sajtótájékoztatóit bonyolító Tom Clarkson ismét felhozta a büntetőpontok témáját a Russell mellőli rajt viszonylatában, a Red Bull pilótája jelezte, ennyi volt, betelt nála a pohár.

    „Nem akarom ezt többször hallani, már nagyon idegesít. Már csütörtökön is erről beszéltél, de ez csak időpocsékolás és nagyon gyerekes. Ezért nem is akarok sokat beszélni, mert nagyon bosszantó – ez a világ, amiben élünk” – vágott vissza Verstappen. Rövid beszédét a mellette ülő Russell mosolyogva hallgatta.

    A holland közvetlenül az időmérő után, az autóból kiszállva még higgadtabb volt, az akkor interjúzó Jacques Villeneuve még tudott vele beszélgetni a második rajthellyel kapcsolatos érzéseiről:

    „Mindig az első helyet választanám, hiszen azáltal egy kicsit előrébbről rajtolhatok. De ez is rendben van, majd meglátjuk, mihez tudunk kezdeni vele holnap. Már azzal is nagyon elégedett vagyok, hogy elértük az első rajtsort. Remélhetőleg erős versenyünk lehet” – mondta akkor Verstappen.

    Verstappen-balhé: reagált a leszidott riporter, de kinek van igaza?

  • Norris megint belehibázott, de ezúttal Russell vert el mindenkit az időmérőn

    Norris megint belehibázott, de ezúttal Russell vert el mindenkit az időmérőn

    A Mercedes idei első rajtelsőségét szerezve George Russell a McLarent és a Red Bullt is meglepte a Kanadai Nagydíj időmérőjén. Max Verstappen a második, nincs McLaren az első sorban, miután Oscar Piastri harmadik, Lando Norris pedig csak hetedik lett.

    Az időmérő egy súlyos büntetés bejelentésével indult: Yuki Tsunoda 10 rajthelyes hátrasorolást kapott a futamra egy a harmadik szabadedzésen elkövetett vétsége miatt, amikoris piros zászló alatt megelőzte a lassan haladó Oscar Piastrit, aki jobb hátsó defektet cipelt, és éppen miatta rendelték el a leállást, miután falhoz csattant a Bajnokok Falánál. Ez megfosztotta a Red Bull japán versenyzőjét egy tisztességes rajthely megszerzésétől, újabb nehéz versenyre kárhoztatva őt.

    A Q1-ben továbbra is zajlottak kísérletezések a gumikkal, hiszen egyes autókon a közepes keverékek jobban működhettek egy körön, mint a lágyak – végül csak Fernando Alonso futotta leggyorsabb körét a közepeseken, ám azokkal kényelmesen, a 6. helyen jutott tovább.

    Öt perccel a szakasz vége előtt Alexander Albon Williamséről bizarr módon lerepült a motorborítás egy tekintélyes része a hátsó egyenesben, a rengeteg törmelék miatt pedig piros zászlós leállást rendeltek el.

    A végjáték aztán ismét fordulatos és szoros lett, mindössze 841 ezredmásodperc választotta el a leggyorsabb Norrist a leglassabb Pierre Gaslytól. Az Alpine francia pilótája előtti helyeket Liam Lawson, Lance Stroll, Carlos Sainz és Gabriel Bortoleto szerezték meg, Sainz gyenge eredménye viszont nagyban köszönhető az őt feltartó Isack Hadjarnak.

    A Q2-ben Russell jegyezte a legjobb köridőt, már négy tizeddel gyorsabbat annál, amivel tavaly rajtelsőséget szerzett itt. Ami viszont igazán szembetűnő volt, hogy 68 ezredmásodpercen belül végzett négy csapat egy-egy autója, hiszen a Mercedes mögött Norris McLarenje, Leclerc Ferrarija és Verstappen Red Bullja zárt.

    Tsunoda a 11. lett, ami a büntetése miatt utolsó rajthelyet jelent számára, mögötte pedig Franco Colapinto, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman és Esteban Ocon esett ki a második szakaszban.

    A Q3-ban a nagy heteshez (Ferrarik, McLarenek, Mercedesek és Verstappen) a továbbra is közepes keverékeken brillírozó Alonso, valamint Hadjar és átöltöztetett autójával Albon jutottak be.

    Az első gyorskörök sorát Norris hibája nyitotta, aki hibázott az utolsó sikánnál, miközben az élre Verstappen állt 25 ezreddel felülmúlva Piastrit. Mögéjük a két Mercedes sorolt be, Norris pedig ugyanazzal a gumiszettel végül futott egy ötödik helyre elegendő időt.

    A második menetek során Norris ugyan nem követett el látványos hibát, ám mégsem tudott javítani. Az élen ellenben repkedtek a jobbnál jobb idők: előbb Piastri állt az első helyre, majd Verstappen visszaelőzött, végül azonban a csattanóval a közepes keverékeket viselő Russell érkezett, aki 160 ezredet adott még a hollandnak is, ezzel a tavalyi pole-ja után tudott ismételni Montrealban, az idei első rajtelsőséget szerezve a Mercedesnek.

    Piastri mellé Antonelli állhat fel a második sorba, akiket Hamilton és Alonso követ. A negyedik sor a Q3-ban rontó két versenyzőé, Norris mögött Leclerc csak nyolcadik lett, miután szintén az útban lévő Hadjarra panaszkodva belehibázott a körébe.

    FRISSÍTÉS: Hadjar 3 rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért, így a 12. helyről kezdheti meg a futamot.

    A Kanadai Nagydíj rajtsorrendje:

  • Egészen agyzsibbasztó, hogy hova igazolhat Alonso a legújabb pletyka szerint

    Egészen agyzsibbasztó, hogy hova igazolhat Alonso a legújabb pletyka szerint

    Fernando Alonso olyan sokszor feltűnt a Kanadai Nagydíj hétvégéjén az egyik csapat motorhome-jában, amelyik nem az Aston Martiné, hogy az menetrendszerűen sokakban gyanút ébresztett a paddockban.

    Alonso persze az Aston Martin pilótája, és szerződése a 2026-os szezon végéig szól a csapattal, ennek fényében viszont felettébb furcsa, hogy a spanyol a Sky Sports tudomása szerint összesen négy alkalommal járt már az Alpine vendéglátó-egységében Montrealban – és ezt a mennyiséget már a versenyhétvége első felében, a szombati szabadedzés kezdete előttig felhalmozta. A Sky-nál az edzés közvetítésében is fejtegették Nico Rosberg részvételével, hogy mi állhat a feltűnően gyakori látogatások hátterében.

    A kétszeres világbajnok köztudottan szoros viszonyt ápol a csapat vezetését a Miami Nagydíj után átvevő Flavio Briatoréval, aki bizonyos mértékben a spanyol menedzsereként is ténykedik, de a Sky szerint a montreali paddockban máris szárnyra kapott a híresztelés, hogy a gyakori látogatások mögött több van baráti beköszönésnél vagy annál, hogy az Alpine konyháján jobb lenne a kaja, mint az Aston Martinén.

    Vajon Briatore visszatérése az enstone-i istálló élére, társítva azzal, hogy az Alpine jövőre az új hibridmotorok fejlesztésével az iparági hírek szerint legjobban álló Mercedes erőforrásait használja majd, arra sarkallhatja Alonsót, hogy még 44 évesen is csapatot váltson egy győztes autó megszerzése érdekében tett talán utolsó kísérletként?

    Alonso várja, hogy végre ne kelljen már furfangosnak lennie

    Annak fényében mindenképpen furcsa lenne egy ilyen lépés, hogy Alonso az Aston Martinnál is éppen olyasvalamire vár, amitől csodás fordulatot vehet a karrierje: a silversone-i csapatnál a jövő évi autója lenne karrierjében az első, ami az elmúlt évtizedek legjobb F1-es tervezőmérnökének tartott Adrian Newey kezei alól kerül ki. Bár a csapat idén gyengélkedik, és a spanyolnak nincsenek nagy reményei egy 2025-ös fordulatra, de a tiszta lapot jelentő jövő évi szabályokhoz eddig nagy reményeket fűzött nyilatkozataiban.

    Alonso jelenleg is Mercedes-motorokkal versenyez, jövőre azonban az Aston Martin Hondára vált egy gyári támogatásról szóló megállapodás keretein belül. Ami a Honda esélyei ellen szólhat, az az a tény, hogy a gyártó mindössze ennek az egy csapatnak fog motorokat szállítani, így csak két autóval tud adatokat gyűjteni abban a fontos időszakban, amelyben az új erőforrások fejlődése várhatóan gyorsan fog haladni, és könnyen az erőviszonyokat is hosszú időre bebetonozhatja, hogy a hat gyártó közül melyik kerül előnybe. A Hondával szemben a Mercedesnek négy csapata és nyolc autója lesz ehhez az adatgyűjtéshez, hiszen saját gyári alakulata mellett a McLarent, a Williamst, valamint a Renault-t elhagyó Alpine-t is ellátja majd, így vonzó opció lehet a mezőny tagjai számára ezen istállók valamelyikénél vezetni.

    Talán az sem véletlen, hogy nemrég még az Alpine jelenlegi, de a jövő évre is szerződéssel rendelkező versenyzője, Pierre Gasly is arról beszélt, hogy a Mercedes-motor érkezése és a tiszta lapot jelentő szabályok eredményeként akár még ő is bajnoki esélyekkel várhatja a 2026-os szezonkezdetet.

    Váratlan versenyző jelentkezett be a 2026-os F1-es világbajnoki címre

    Négyszer ugyanott?

    Alonso három különböző ciklusban versenyzett már az enstone-i csapatban: 2003 és 2006 között két világbajnoki címet szerzett, majd a félresiklott mclarenes kaland után 2008-ra és 2009-re visszaszerződött a továbbra is Briatore által vezetett Renault-hoz. 2021-ben, az F1-be való visszatérését az időközben Alpine-ná átvedő istállónál ejtette meg, ahol ekkor két szezont töltött.

    Arra, hogy egy versenyző négy különálló időszakot is eltöltsön ugyanannál a csapatnál vagy jogutódjainál, talán az olasz Piercarlo Ghinzani a legközelebbi példa az F1 történetében, aki az Osellánál debütált egy futam erejéig 1981-ben, majd velük versenyzett 1983-tól 1985 derekáig, utána 1986-ban és 1989-ben is – bár az első két időszaka között nem volt másik istálló tagja.

    Alonsóval érvelve tart ki Briatore a buktának látszó döntése mellett

  • Elkapta a bajnoki éllovast a Bajnokok Fala az utolsó edzésen

    Elkapta a bajnoki éllovast a Bajnokok Fala az utolsó edzésen

    Lando Norris zárta a legjobb idővel a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzését, amelyen csapattársa, Oscar Piastri falnak ütközött a célegyenes bejáratánál – de nem ő volt az egyetlen, akinek megnehezítette az életét a montreali pálya.

    A nap nyitányaként visszatért a pályára Charles Leclerc, aki a pénteki edzésnapját szinte teljesen lenullázta az első gyakorlás elején történt balesettel, aminek következményeként a másodikon sem vehetett részt.

    Levadászta első idei áldozatát a Bajnokok Fala, a célegyenes bejáratának külső korlátja, amely az 1999-es itteni balesetsorozat nyomán kapta hírhedt nevét. Noha ezúttal nem egy bajnok, hanem csak egy bajnokjelölt, Piastri csapódott neki jobb hátsó kerekével. Ugyan az ütközés nem volt nagy, és a McLaren tovább tudott menni, ám kereke összeszedett egy defektet, a hátrahagyott törmelékek miatt pedig egy rövid piros zászlós periódusnak is szükségét érezte a versenyirányítás. Az ausztrál végül még vissza is tudott térni a pályára, bár a kevesebb kört megtévők közé került, és a nyolcadik legjobb idővel zárt.

    Nico Hülkenbergnek egy körrel Piastri előtt volt incidense ugyanott, a Sauber pilótája megpördült a sikánból kiérkezve, ám a becsapódást elkerülte, csak megkarcolta a falat első és hátsó szárnyával a piruett során. Később Oliver Bearman a McLaren ausztrál pilótájához hasonlóan puszilta meg hátsó kerekével a falat, és bár a csattanás nagyobb erejűnek tűnt, a Haas látszólag épségben megúszta a történteket. Rajtuk kívül Isack Hadjarnak volt még egy látványos kicsúszása, a francia a 2-es kanyarban forgott meg, s a fűből kellett kikormányoznia a Racing Bullst.

    Yuki Tsunoda baleset nélkül szenvedett hátrányt, az első fékeivel adódtak gondok a Red Bulljában, ami miatt az edzés nagy részét a garázsban töltötte, ráadásul még a piros zászlós szabály valamilyen nemű megsértése miatt is beidézték.

    Az eredménylista első helyén nagy volt a forgalom, Ferrarit, Mercedest és McLarent is láthattunk ott az edzés során, végül Norris állapodott meg az utolsó edzés legjobb idejénél. Mögé az utolsó percben Leclerc ugrott fel a második helyre, aki állítja, hogy semmiben nem hátráltatta hétvégi formáját a pénteki baleset. A monacói mögött George Russell, Lewis Hamilton és Max Verstappen végzett.

    A harmadik szabadedzés eredménye:

  • Az újonc már nem is merné vezetni a Red Bullt – visszasírja még Pérezt a csapat?

    Az újonc már nem is merné vezetni a Red Bullt – visszasírja még Pérezt a csapat?

    A Red Bull második autójának átka egyre nehezebben feloldható. Christian Horner csapatfőnök szerint elkerülhetetlen, hogy egyes modellekből csak Max Verstappen tudja kihozni a maximumot, a holland mellett korábban besülő Alexander Albon ma már úgy érzi, képes lenne megbirkózni a feladattal, Isack Hadjar viszont egyelőre nem kér az előléptetésből.

    Éveken át téma volt a Red Bullnál, hogy Sergio Pérez mennyire alulteljesített Verstappen mellett, ám így, hogy idén már Liam Lawson és Yuki Tsunoda is kipróbálta magát az autóban, hirtelen felértékelődtek a mexikói pilóta képességei, aki azért nem kvalifikált az utolsó helyre, nem csak az alsó pontszerző helyekért harcolt, hanem ha elkapta a fonalat, sorozatban szállította a dobogókat, és bezsákolt egy-egy győzelmet is. Ilyen teljesítményről jelenleg már nem is álmodhat a csapat a második autótól, bárki is legyen éppen Verstappen csapattársa.

    A tavasszal közölt terv szerint a szezont már Tsunodával versenyzik végig, de láthatóan zajlik az alapozás egy jövőbeli újabb pilótacseréhez: a Racing Bullsban újoncként remek eredményeket szállító Hadjar rendre kapja az elismeréseket főnökeitől, s az is beszédes, hogy két hónappal 18. születésnapja előtt a következő nagy ígéret, Arvid Lindblad szuperlicencét is elintézte a Red Bull, még ha csak elővigyázatosságból is.

    Amikor a Kanadai Nagydíjon Hornert a Sky Sports szembesítette azzal a felvetéssel, hogy mai fejjel már nem is tűnik jó ötletnek, hogy tavaly év végén elküldték Pérezt, a Red Bull csapatfőnöke a mexikói pilóta megemlítése nélkül fogalmazta meg válaszát.

    „Mindig a rendelkezésünkre álló információk alapján próbáljuk megépíteni a lehető leggyorsabb autót. A gyors autók pedig olykor nehezen vezethetők. Maxnek kivételes érzéke van ahhoz, hogy kihozza belőlük a maximumot. Amikor Yuki megérkezett, kezdésként elég jól felvette a ritmust, de aztán az imolai balesete egy kicsit megtörte az autóba vetett bizalmát. Viszont a számok alapján ő közelebb van Maxhez, és remélhetőleg idővel láthatóvá is válik ez a teljesítmény” – fogalmazott Horner.

    A Red Bull vezethetőségének nehézségeit persze olyan versenyzők értik igazán, akik már álltak a csapat alkalmazásában. Alexander Albon 2019-ben és 2020-ban kapott másfél szezont Verstappen csapattársaként, mielőtt őt is kitették, de elmondása szerint az autó problémái már akkor is hasonlóak voltak.

    „Úgy hiszem, az autó pengeélen táncol, de Max képes vezetni. Tapasztalatból beszélek, hiszen én is küszködtem vele, bár szerintem a mostanra összegyűjtött rutinommal már én is képes lennék boldogulni vele. Viszont az autó vezethetősége a legtöbb versenyző számára nem érződik természetesnek, és láthatjuk is ennek a jeleit. Az RB [a Racing Bulls] ehhez képest sokkal kegyesebb a versenyzőkhöz, és az én értelmezésem szerint ez is teszi nehézzé a fellépők dolgát” – mondta a most már a Williamsnél versenyző Albon, akit a Motorsport Week idéz.

    A figyelem pedig egyre inkább az idén eddig kiválóan szereplő Hadjarra szegeződik, aki 21 pontjával a tabella kilencedik helyén áll a Racing Bullsszal, és munkaadóinak hirtelen döntéseit ismerve bármikor behívót kaphat arra, hogy a következő futamtól már a nagycsapatnál versenyezzen – ezt akár Tsunoda lecserélése vagy Verstappen levegőben lógó eltiltása is kiválthatja.

    A fiatal francia azonban a Red Bullban az elmúlt években megfordult versenyzők kálváriáját jól ismerve kilenc nagydíjhétvégével a háta mögött egyáltalán nem vágyik még erre az előléptetésre.

    „Tény, hogy nem állok készen – ismerte el Hadjar. – Szerintem nem árt, ha még tapasztalatot gyűjtök a jelenlegi helyemen. Itt minden hétvégét nagyon élvezek, és sokat tanulhatok. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő, de a Red Bull juniorversenyzőjeként természetes, hogy oda vezet az út.”

    Russell azt sejteti, hogy akkor is lesz ülése, ha Verstappen kitúrja a Mercedestől

  • Kiderült, melyik F1-es pilóta jön Budapestre, hogy a Stefánia úton száguldozzon

    Kiderült, melyik F1-es pilóta jön Budapestre, hogy a Stefánia úton száguldozzon

    A Forma–1-ben 246 versenyen induló, ezek közül 13-at megnyerő David Coulthard biztosan Budapestre jön szeptemberben, hogy részt vegyen az első Red Bull Showrunon.

    David Coulthard felszántja az aszfaltot szeptember 20-án és 21-én, amikor a Red Bull Showrun először hazánkba látogat. A rendhagyó motorsport-esemény házigazdája Budapest lesz, így a Forma–1-es és klasszikus járgányok őrületesen látványos kunsztjait a főváros utcáin tapasztalhatják meg az autóbolondok. A különleges rendezvényre a jegyek már kaphatók.

    Az év egyik legizgalmasabb hétvégéjének ígérkezik – különösen az autósportok kedvelőinek – szeptember 20-21., amikor a Red Bull Showrun eseményt végre Magyarországon is megrendezik. A rendezvény sajátossága, hogy városi környezetben szabadítja el a Forma–1-es autókat, a Red Bull Racing pilótái pedig mindent beleadnak, hogy egy lenyűgözően látványos műsorral kápráztassák el az érdeklődőket. A kilátogatók biztosak lehetnek abban, hogy ilyet még nem láthattak Budapest utcáin.

    A Red Bull Racing korábbi pilótája, David Coulthard is volán mögé fog ülni a felejthetetlennek ígérkező rendezvényen. DC elmondta: „Szeretném, ha minél többen lennénk, csatlakoznátok, csapunk egy kis zajt, driftelünk, jól érezzük magunkat. Ott találkozunk!”

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Red Bull Hungary🇭🇺 (@redbullhu)

    A versenypályát a XIV. kerületben kerítik el, a Stefánia úton fognak száguldani az autók, és a Puskás Aréna szomszédságában megkerülik a Budapest Arenát. A két és fél kilométeres szakaszon kaszkadőrpilóták, old timer járgányok és Forma-1-es autók biztosítják, hogy az esemény a motorsport ünnepe legyen.

    A jegyértékesítés már elkezdődött. További információk az esemény weboldalán és Facebook-oldalán találhatók.