Kategória: Formula 1

  • Évtizedek óta nem látott sportsikert szurkolt ki Fernando Alonso a szülővárosában

    Évtizedek óta nem látott sportsikert szurkolt ki Fernando Alonso a szülővárosában

    Ezen a hétvégén nem rendeznek Forma–1-es versenyt, ami remekül jött Fernando Alonso számára, hiszen így a spanyol veterán is részese lehetett a szülővárosát ért hatalmas sikernek.

    Noha a Real Madrid a 2024/2025-ös szezonban sem a bajnokságot, sem a Spanyol Kupát, sem a Bajnokok Ligáját nem tudta megnyerni, a király gárda nagy szurkolójaként Fernando Alonso így is ünnepelhetett futballal kapcsolatos sikert, hiszen szülővárosának csapata tegnap este 24 év távollét után feljutott a spanyol első osztályba.

    A másodosztály rájátszásának döntőjében a Real Ovideó 1-0-ra kikapott az első mérkőzésen a Mirandestől, ám a tegnap rendezett második meccsen hosszabbításban 3-1-re nyert, így 3-2-es összesítéssel az övé lett az utolsó feljutó hely.

    Az Aston Martin kétszeres világbajnoka a helyszínről izgulta végig az összecsapást, amelyen a Mirandes szerezte meg a vezetést a 16. percben, ám a 40 éves, korábbi spanyol válogatott, szintén ovideói születésű Santi Cazorla a 39. percben büntetőből egyenlített, majd a hazai együttes az 52. percben megfordította a mérkőzést.

    A feljutás kérdése végül a 103. percben dőlt el, amikor Francisco Portillo megszerezte a győztes gőlt, aminek Alonso így örült:

    https://twitter.com/rinconsegunda/status/1936540174248235089

    Az ünneplésben az arról Instagramján két videót is posztoló, az egyikhez az alábbi szöveget író Alonso is részt vett.

    „Bezártuk a kört. Gratulálok a Real Ovideónak és eme különleges város összes emberének.”

    https://twitter.com/Belvidoo/status/1936554967936168428

     

    Egészen agyzsibbasztó, hogy hova igazolhat Alonso a legújabb pletyka szerint

  • Russellnek új elmélete van Hamilton ferraris gondjairól

    Russellnek új elmélete van Hamilton ferraris gondjairól

    Tavalyi csapattársa, George Russell biztos benne, hogy Lewis Hamilton még mindig képes csúcsteljesítményt nyújtani az F1-ben, a Ferrarival való gyengélkedését pedig nem annak tudja be, hogy képtelen ráérezni az autóra, inkább annak, hogy a teljesítményhiánya miatt túlerőlteti azt.

    Az éveken át domináns Hamilton eredményességében 2022-től, a szívóhatású autók érkezésével állt be törés, de azt csak az idő fogja megmondani – vagy egy napon talán ő maga –, hogy az új szabályrendszer szerint épülő autók kevésbé passzolnak a stílusához, vagy tényleg csak az a helyzet, hogy az előző három évben a Mercedes, idén pedig a Ferrari képében éppen olyan csapatoknál versenyez, amelyek saját technikai lemaradásuk miatt nem tagjai a legszűkebb élmezőnynek.

    Hamilton az új szabályrendszer érkezése óta mindössze két futamot nyert, tavaly a Brit Nagydíjon tényleg nagyszerű versenyzéssel idézte meg régi önmagát, illetve a Belga Nagydíjon megörökölte az első helyet a súlylimit megsértése miatt kizárt Russelltől. Idén a sanghaji sprintverseny megnyerésével villant, de ezt a formáját azóta nem tudta előhívni, a hétvégék nagy részén elmarad a tempója Charles Leclerc-étől, még ha ez olykor olyan balszerencsés események miatt is történik, mint egy rossz helyen lévő mormota.

    A Ferrari csapatfőnökének nem Hamilton kérése a legfontosabb

    A hétszeres világbajnok rendszeresen emlegeti is a Ferrari és korábbi autói közötti vezetéstechnikai különbségeket a látványtalan formájának okaként, bár korábbi csapattársa, Russell szerint valójában ő is ugyanazzal a problémával küzd, mint a többi pilóta, akik nem a McLarenben ülnek: egyszerűen túlerőltetik az autót az utolsó utáni századmásodpercekért folyó kétségbeesett harcban.

    „Ha valaki hétszeres világbajnok, akkor a győzelmen kívül minden más vereségnek érződik, ilyenkor pedig alighanem önmagát és a csapatát is túlhajtja, próbál az autó képességei felett teljesíteni – ez viszont könnyen kontraproduktív lehet. Tavaly még testközelből láthattam, hogy amikor a csúcsformáját nyújtotta, kemény ellenfél volt, és elképesztően vezetett” – fogalmazott Russell, akit a Motorsport Week idéz.

    „Láthattuk ezt tőle tavaly Silverstone-ban és idén Kínában is. Tudjuk, hogy képes rá, de jelenleg mindannyiunk számára frusztráló az a helyzet, hogy hacsak nem a narancssárga autóban ülünk, nagyon csekély az esélyünk a győzelemre.”

    Russellnek a Kanadai Nagydíjon éppen sikerült áttörnie az üvegplafont és megnyernie a versenyt a Mercedesszel – ezzel Max Verstappen után a második pilóta lett a szezonban, aki le tudta győzni a McLareneket.

    „Rendelnem kell magamnak egy ilyet!” – Hamilton és Leclerc gyermeki izgatottsággal próbálgatják az új Ferrarit

  • „Rendelnem kell magamnak egy ilyet!” – Hamilton és Leclerc gyermeki izgatottsággal próbálgatják az új Ferrarit

    „Rendelnem kell magamnak egy ilyet!” – Hamilton és Leclerc gyermeki izgatottsággal próbálgatják az új Ferrarit

    A Ferrari két F1-es pilótája végre rátehette a kezét a gyártó legújabb utcai csúcsmodelljére, az F80-asra, s ha már ott ültek a volán mögött, nem is nagyon akarták befejezni a forgatási napot Fioranóban.

    Lewis Hamilton már akkor megállapította, hogy neki szüksége van egy ilyen modellre a saját garázsában, amikor ő maga még nem is vezette, hanem Charles Leclerc kezében volt a kormány. A brit később a valaha volt leggyorsabb utcai autónak nevezte az F80-ast, azok közül, amelyekhez már volt szerencséje.

    Bár a két pilótától csak az autóról áradozó tőmondatokat tudtak bevágni a videóba, itt tényleg nem a szöveg, sokkal inkább a látvány viszi el a show-t: az autó mozgása, és ahogyan a két versenyző valóban élvezi a vezetést.

    Nemrég a Ferrari WEC-csapatának két gyári pilótája, Alessandro Pier Guidi és Nicklas Nielsen is elvitték már az F80-ast néhány körre:

    Drámai lépést fontolgathat a Ferrari, miközben egyszer ezzel már csúnyán megbukott

  • A Ferrari csapatfőnökének nem Hamilton kérése a legfontosabb

    A Ferrari csapatfőnökének nem Hamilton kérése a legfontosabb

    Lewis Hamilton műszaki újításokra vágyik az autón, a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur azonban más területekre helyezi a fejlődési hangsúlyt.

    Hamilton elmondta már a Kanadai Nagydíj előtt, hogy az észrevételeivel próbálja jobb irányba terelni a Ferrari stábját, és hasonló nyilatkozatokat vélhetően ezután is többször fogunk hallani tőle, mivel a hétszeres világbajnok változatlanul nem érzett rá az autóra. Kanadában sem ment jól, bár az ottani futamon közrejátszott a küszködésében, hogy a verseny elején elütött egy mormotát és megsérült a padlólemeze.

    „Sok dolog javításra szorul, sok dolgot kell megváltoztatni. Tudom, hogy idén nem harcolunk futamgyőzelemért, a bajnoki címért, és ez nem jó érzés – idézte Hamiltont a RacingNews365. – Tudom azt is, hogy egy új csapatnál való munkához alkalmazkodok, az alapokat építjük, és próbálom olyan irányba kormányozni őket, hogy olyan változtatásokat hajtsunk végre, amikkel jövőre az autónkkal képesek leszünk nyerni.”

    „Montrealban a dobogóban reménykedtem, de nem volt jó a teljesítményünk. Remélhetőleg valamikor egy fejlesztéssel erősebbek leszünk.”

    A Ferrari történetének legsötétebb korszakát idézi Hamilton maranellói szezonkezdete

    Vasseur szavai alapján viszont nem biztos, hogy a kérése célba talál, legalábbis azt állítja, hogy nem erre fókuszálnak a Ferrari mérnökei. „Hamarosan érkezik egy fejlesztési csomag, még az angliai verseny előtt, és később talán még egy másik is. De őszintén szólva, sokkal fontosabb, hogy jól hajtsuk végre a versenyeket és mindent kihozzunk az autóból, semmint hogy a teljesítményét fokozzuk” – idézte őt a RacingNews365. A Brit Nagydíj innentől számítva a második állomás a programban, előtte az Osztrák Nagydíjat rendezik.

    „Tudjuk, hogy mivel a szabályrendszer végén járunk, ha újítunk is valamit, azzal század-, és nem tizedmásodperceket nyerünk. Nem jó beállításokkal tizedeket veszthetünk, és korábban nem csak velünk fordult elő, hogy kellett egy-két verseny, mire hozzáigazítottuk az autót az új alkatrészekhez. Inkább arra akarok összpontosítani, hogy jó legyen a kivitelezés, mint hogy az autóban rejlő potenciált növeljük.”

    Vasseur problémáit növeli, hogy az olasz sajtó támadásainak is célpontjává vált.

    Drámai lépést fontolgathat a Ferrari, miközben egyszer ezzel már csúnyán megbukott

  • A McLaren ismertette, hogyan állnak hozzá a versenyzéshez Norris és Piastri ütközése után

    A McLaren ismertette, hogyan állnak hozzá a versenyzéshez Norris és Piastri ütközése után

    A McLaren csapatfőnöke tudta, előbb vagy utóbb úgyis eljön az a nap, amikor a versenyzői összeütköznek a vb-címért vívott csata során.

    Kanadában Lando Norris nekiütközött Oscar Piastrinak, de az istálló szerencséje, hogy csak ő esett ki, és a bajnokságot vezető ausztrál pilóta folytatni tudta a futamot. Hasonló, elöl haladó csapattársak közötti csattanásokra találunk példákat a múltból, a McLaren is átélt már ilyen szituációkat, és minden bizonnyal Andrea Stella valamennyire betárazta a válaszát az első olyan alkalomra, amikor neki kell ilyesmit értékelnie.

    „Többször elmondtuk, nem az volt a kérdés, ez bekövetkezik-e, hanem hogy mikor. 2025-ben Kanadában következett be – jelentette ki a McLaren csapatfőnöke. – Értékeljük, ahogy Lando reagált, feltette a kezét és bocsánatot kért.”

    „Megtanultuk, milyen fájdalmas az ilyen helyzet. Csak erősebbek leszünk ettől, a belső harc és a versenyzéshez való hozzáállásunk szempontjából – mondta. – A versenyzés egyik értéke a szabad küzdelem, ezt próbáljuk alkalmazni és tiszteletben tartani, amennyire lehet, ahelyett, hogy a bokszutcai irányítóközpontból irányítsuk az autóink közötti távolságot.”

    „Ez nem feltétlenül magától értetődő, de igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni érte. Nem gondolom, hogy a legutóbbi események változtatnak a szemléletmódunkon.”

    Norrist egyébként a felügyelők meg is büntették az ütközésért, de ettől semmilyen hátrányt sem szenvedett, mert az időbüntetést a kanadai futamra kapta, nem például a következő helyszínen sorolják hátrébb a rajtrácson.

    Nem akar azonos autót vezetni Norris és Piastri

  • Verstappent látva a kanapéról is felugrik a korábbi futamgyőztes

    Verstappent látva a kanapéról is felugrik a korábbi futamgyőztes

    David Coulthard gépnek nevezte Max Verstappent, aki felébreszti benne azokat az emlékeket, amihez hasonlókat Nigel Mansellen és Ayrton Sennán keresztül átélt.

    A Williams és a McLaren versenyzőjeként 13-szoros F1-es futamgyőztes a Bildnek adott interjút, amiben alapvetően (a közvélemény nagy részéhez hasonlóan) a McLaren pilótáit nevezte meg a bajnokság esélyesének, ugyanakkor nagy elismeréssel beszélt Verstappenről.

    „Oscar [Piastri] tudja, hogy Max Verstappen személyében olyan ellenfele van, aki nyomás alatt még jobban teljesít – nyilatkozta. – Max olyan, mint egy gép. Teljesen összeállt, négy világbajnoki címet, sok tapasztalatot szerzett. Olyan dolgokat hajt végre, amiket lehetetlennek gondolnánk.”

    „Japánban felülmúlta a McLareneket, noha toronymagasan ők számítottak favoritnak. Ezek a hihetetlen tettek arra emlékeztetnek, amit gyerekkoromban Ayrton Sennától vagy Nigel Manselltől láttam, ilyenkor felugrottam a nappaliban a kanapéról és ordítottam. Max ugyanezt váltja ki belőlem. Mindig kihozza a maximumot, függetlenül a körülményektől. Minden generációnak van egy ilyen versenyzője, mint amilyen korábban Senna, Mansell vagy Michael Schumacher volt.”

    A Red Bull holland pilótája ugyanakkor minden korábbinál nehezebb feladattal néz szembe, hogy megszerezze a bajnoki címet, a hátránya a szezon feléhez közeledve több, mint egy futamgyőzelemnyi Piastri mögött.

    „Kínos”, „pitiáner”, „kicsinyes” – Toto Wolff beleszállt a Red Bullba, de megvédte Verstappent

  • Ezért javult fel a Mercedes és válhat a McLaren kihívójává a nyáron

    Ezért javult fel a Mercedes és válhat a McLaren kihívójává a nyáron

    Az idei első győzelmét szerző Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem számított rá, hogy a melegben jó lesz az autójuk. Az egyik újítás azonban reményt adhat nekik az eredményesebb folytatásra.

    A Kanadai Nagydíjon a Mercedes megszerezte az első idei győzelmét, George Russell az élről indulva nyert. Ez annak fényében meglepő volt, hogy az elmúlt években inkább hűvösebb időben szerepeltek jól az Ezüstnyilak (kiváló példa volt erre tavaly a novemberi hűvösben tartott Las Vegas-i Nagydíj, vagy Lewis Hamilton győzelme Silverstone-ban borús-esős időben), így a csapatnál izgatottan várhatják a nyári futamokat.

    „Azt hittem, a teljesítményünkkel összefügg, hogy viselek-e pulóvert, mert amikor igen, akkor hideg van. De most 50 °C-os pályán is domináltunk – mondta Toto Wolff. – A hátsó futóművön az új kialakítást azért hoztuk létre, hogy megoldjuk a problémát a hátsó gumik felületének túlhevülésével.”

    „Az eredményről azonban nem voltunk meggyőződve, mert Imolában rosszabb volt a helyzet, mint vártuk. Ezért visszatértünk az előző változatra, és azt hiszem, ez volt a helyes döntés. Ide megint elhoztuk az újat, és ez is helyes volt, mert remélhetőleg jó a fejlesztési irány.”

    A szerződésre váró Russell a Mercedesnek is üzent a győzelme után

    A The Race oldalán megjelent elemzésben a korábbi F1-es technikai igazgató Gary Anderson rámutatott, hogy az említett futómű-geometriát változatlan formában hozta vissza a Mercedes az imolai debütálása után, vagyis nem az okozta az ottani gondokat, hanem a hozzá választott rossz beállítások – ebben fejlődött a csapat néhány hét alatt, Kanadában már ráleltek a helyes ösvényre a paraméterekkel. 

    Anderson megvizsgálta magát a futóművet is, és arra jutott, hogy az új megoldás azt a célt szolgálja, hogy a hátsó felfüggesztés a kemény féktávokon kevésbé emelkedjen felfelé az erőhatásoktól – a montreali pálya bővelkedik kemény féktávokban –, amivel stabilizálni tudja a légáramlást az autón, a nyomásközéppont így kevésbé mozdul el. Ez úgy hat előnyösen a hátsó abroncsokra, hogy a stabilabb aerodinamikai nyomástól nem melegednek fel annyira, ezért a kigyorsításnál jobb lesz a tapadásuk, kevésbé pörögnek ki; utóbbi szintén hozzájárul a hőmérséklet alacsonyabban tartásához.

    A kanadai látkép alapján érdekes lesz figyelni a Mercedes teljesítményét a továbbiakban, hogy képesek lesznek-e tartósan megszorongatni/legyőzni újra a McLarent és a Red Bullt. Ugyanakkor ahogy az előző bekezdésben szó esett róla, a felfüggesztés által eredményezett javulás elsősorban olyan pályákon hozhat látható előnyt a csapatnak, ahol sok a féktáv, és a nyári szünetig hátralévő négy versenyből az egyik, a Brit Nagydíj pályája határozottan nem ilyen (ráadásul Silverstone-ban általában nincs meleg sem). Ausztriában rövid a kör, ott mindenképp szoros csatára van kilátás az élcsapatok között, a Hungaroring és Spa viszont jó mércét kínálhat a Mercedesnek, főleg előbbi, hiszen nálunk a hátsó gumik kopása szokta jelenteni a szűk keresztmetszetet.

    Oscar Piastri egyébként azt nyilatkozta a kanadai verseny után, hogy ezúttal szerinte is azért nem volt előnyben a McLaren, mert mindegyik autón elviselhető volt a gumikopás. „Azt gondolom, akkor emelkedtünk ki eddig a mezőnyből, amikor mindenki más jobban szenvedett a gumikopástól. Itt azonban sajnos 100 körösnek kellett volna lennie a futamnak az előnyünk kihasználásához, nem 70 körösnek” – idézte a világbajnokság éllovasát az Autosport.

    A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella ellenben azzal magyarázta a viszonylag gyengébb teljesítményüket, hogy a papajaszínű autónak kevésbé fekszenek az olyan pályák, ahol sok az egyenes vonalú lassítás és kigyorsítás, és kevés a tempós, nyújtottabb kanyar.

    Brad Pitt lehetőséget kapott egy valódi F1-es autó vezetésére

  • Nőkkel szembeni tiszteletlenségre panaszkodott az FIA legújabb kirúgott vezetője

    Nőkkel szembeni tiszteletlenségre panaszkodott az FIA legújabb kirúgott vezetője

    Az FIA megszünteti az egyik részlegét, és annak eddigi vezetője csalódott hangvételű üzenetben búcsúzott.

    Az FIA működését évek óta botrányok kísérik, és Mohammed Ben Sulayem elnök legújabb, a hatalmát bebiztosítani szándékozó intézkedése után az Osztrák Autóklub úgy reagált, hogy a szövetség sötét korszakba lépett. Hosszabb ideje egymásnak adják a kilincset a szövetség HR-osztályán a kilépő vezetők, bár a legutóbbi változást nem saját szándékból történő felmondás, hanem szervezeti változás okozta: megszüntetik a fenntarthatóságot, sokszínűséget és befogadást koordináló részleget, az ezekhez tartozó feladatokat más egységekhez helyezik át.

    Sara Mariani volt a megszűnő részleg vezetője, és a BBC mutatta meg a búcsúüzenetét. „Van élet az FIA-n kívül is. Olyan élet, amelyben a tehetséget és az elszántságot jutalmazzák, amelyben a nők vezetői tisztségben alkothatnak, értékesnek és tiszteletben érzik magukat – idézte a brit lap Marianit. – Sajnos el kell köszönnöm. Imádtam ezt a kalandot, minden percét élveztem. Élveztem a lenyűgöző munkánkat a hihetetlenül tehetséges csapatommal. Nem számítottam rá, hogy ez ilyen hirtelen véget ér, de az élet megy tovább.”

    Az FIA szerint alapos helyzetértékelés után döntöttek a szervezeti változásról, amelynek keretében az általános mobilitási részleg vezetőjéhez kerülnek a fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységek, a sokszínűséget és a befogadást érintő feladatok pedig a HR-igazgatóhoz. Mariani 2023 decembere óta vezette a megszűnő egységet.

    Legutóbb a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid beszélt arról, hogy az FIA vezetése nem szívesen fogadja az építő jellegű kritikákat, még ha azokat alapvető elvek csorbulása miatt is teszi valaki. Azt mondta, vele is tisztességtelenül és jogtalanul bántak el.

    A Hungaroring, ahogy még soha nem láttuk (videó)

  • Brad Pitt lehetőséget kapott egy valódi F1-es autó vezetésére

    Brad Pitt lehetőséget kapott egy valódi F1-es autó vezetésére

    Brad Pitt nem az F1-es film forgatása során, hanem a premierje után jutott ilyen kivételes lehetőséghez.

    A hollywoodi filmcsillag a McLaren jóvoltából kapta meg ezt a RacingNews365 információja szerint, méghozzá csütörtökön az austini, COTA néven is emlegetett F1-es versenypályán.

    Pitt a McLaren 2023-as versenyautóját, az MCL60-at vezethette, és bizonyára hatalmas élményben volt része. A színész a hírek szerint már szerdán a pályán tartózkodott, hogy figyelje Lando Norrist gyakorlás közben, a csapatnak pedig összességében a csütörtöki már a harmadik napja volt a pályán, mert kedden a fiatal, F2-ben versenyző Alex Dunne tehetett meg köröket a két évvel ezelőtti modellel.

    A csapat egy része Norrisszal együtt így összességében kicsit meghosszabbította a vizitjét az amerikai kontinensen a Kanadai Nagydíj után, részben azért is, mert az F1 című film bemutatója a héten volt New Yorkban. Ezt a mozikban a jövő héttől vetítik, Magyarországon június 26-tól. A hétfői eseményről készített cikkünk itt olvasható.

    Irdatlanul sok készpénz volt az F1-es csapatfőnök letartóztatott öccsénél

  • Irdatlanul sok készpénz volt az F1-es csapatfőnök letartóztatott öccsénél

    Irdatlanul sok készpénz volt az F1-es csapatfőnök letartóztatott öccsénél

    Május elején robbant a bomba, hogy az előzetes hiedelmekkel ellentétben nem valamilyen belső feszültség, hanem vélhetően öccse letartóztatása miatt távozott az Alpine csapatfőnöke. Oliver Oakesról azóta sem hallani, ám öccséről most újabb hírek láttak napvilágot.

    A volt csapatvezető öccsét, a 31 éves William Oakest egy rendőrségi akció során fogták el a silverstone-i versenypálya közelében (a brit F4 silverstone-i hétvégéjének kezdete előtt), ahol a két testvér által igazgatott, a formaautós juniorszériákban aktív versenycsapat, a Hitech GP bázisa is található.

    „William Oakest, 31 éves rugby-i lakost bűncselekményből eredő vagyon átadásával vádolták meg 2025. május 2-án, pénteken, miután 2025. május 1-jén, csütörtökön nagy mennyiségű készpénzzel a birtokában megállították a northamptonshire-i Silverstone Park területén. 2025. május 3-án, szombaton megjelent a Northamptonshire-i Bíróság előtt, majd előzetes letartóztatásba helyezték” – idézték akkkor a rendőrség egy szóvivőjét.

    William Oakes ezt követően június 13-án lemondott a Hitech GP igazgatói pozíciójáról, Oliver Oakes neve azonban továbbra is igazgatóként szerepel a május 9-én kinevezett Michael William Charles Sanwell-Lewis mellett.

    A Speedcafe arról ír, hogy a fiatalabbik Oakes testvérnél 831855 font (mintegy 393 millió forint), 46120 euró (18,5 millió forint) és 10000 dollár (3,5 millió forint) volt készpénzben. Május 3-i bírósági meghallgatása után a Northamptonshire Telegraph szerint a múlt héten is meg kellett jelennnie a Northamptonshire-i Bíróság előtt, ahol két vádpontban felmentették, majd óvadékot határoztak meg a szabadon bocsátásához. A tárgyalását 2027 áprilisára tűzték ki.

    Hogy William Oakes letartóztatása mögött pontosan mi áll, az azóta sem derült ki, de felmerült, hogy köze lehet a Vlagyimir Putyin orosz elnökhoz közel álló Dmitrij Mazepinhez. 2016-ban az orosz üzletember csatlakozott a Hitech GP tulajdonosi köréhez, s hozta magával kemikáliacégét, az Uralkalit, valamint fiát, a juniorsorozatokban szárnyait bontogató Nyikitát, aki végül 2021-ben az F1-es ülésig is eljutott a Haasszal.

    Idővel Mazepin cége többségi, 75%-os részesedést szerzett a Hitech GP-ben, ami viszont 2022-ben, kilenc nappal az oroszok által indított ukrajnai háború kezdete előtt visszakerült Oliver Oakes tulajdonába, aki akkoriban úgy nyilatkozott, mindig is az volt a terv, hogy az év elején Mazepin kiszáll az istállóból. Ennek nyomán egy új holdingcég létrehozásával növelte saját irányítói jogkörét a Hitech GP-ben, amelynek igazgatójaként ő és testvére, William vannak megnevezve – írta korábban a The Telegraph.

    Idén februárban, az F1-es mezőny szahíri tesztjén Mazepin váratlanul felbukkant a paddokban, ahol a tavaly nyáron az Alpine vezetői székébe került Oakesnál tett látogatást.

    Szupersztárt és kinevetett pilótát is adott már az F1-nek az új csapatjelölt