Kategória: Formula 1

  • „Ha lefulladsz a sínen, elüt a vonat” – így bukják el az F1-es versenyzők az amerikai KRESZ-vizsgát

    „Ha lefulladsz a sínen, elüt a vonat” – így bukják el az F1-es versenyzők az amerikai KRESZ-vizsgát

    Tíz F1-es versenyzőt kértek meg, hogy töltsék ki a tesztet, ami a közúti vezetői engedély megszerzéséhez szükséges az Egyesült Államokban. A mértékegységek sokakkal kitoltak, lehangoló eredmények születtek, de cserébe a poénok legalább magasan szárnyaltak.

    A BuzzFeed YouTube-csatornájára nemrég felkerült videót még a szezon elején forgatták, hiszen Jack Doohan szerepel benne az Alpine színeiben, és még Yuki Tunoda sem a Red Bullt képviseli, de feltűnik az élmezőny néhány tagja, George Russell, Charles Leclerc és Lando Norris is. A versenyzők tíz feleletválasztós kérdést kaptak, ebből legalább nyolcnak helyesnek kellett lennie ahhoz, hogy „átmenjenek a vizsgán”.

    A kérdések között voltak olyan egyszerűbbek is, amelyek a jobbkézszabály ismeretét vagy a maximális sebességet jelző tábla jelentését firtatták, de olyanok is, amelyeknél az USA-ban használt mértékegységekben, lábban vagy mérföld/órában voltak megadva válaszlehetőségek, így itt csak tippelni tudtak a versenyzők. De elgondolkodtató volt és több rossz választ szült az a kérdés is, amely arról szólt, mit kell tenni, ha a csúszós úton megcsúszik alattunk az autó.

    „Nekem ez természetesen megy, de most így a folyamatot végiggondolni elég nehéz” – mondta Leclerc. Ráadásul a cselekvés, amit a pilóták egy versenyautóban tennének, vagyis az ellenkormányzás nem is volt a válaszlehetőségek között.

    „Ez azt jelenti, hogy nem szabad korrigálni egy túlkormányzottságot. Vagyis muszáj balesetezned” – vonta le a következtetést Norris. A legtöbb versenyzőt félrevezetett a kérdés és helytelenül a lassú fékezést választották, de Leclerc rájött, hogy az „abba az irányba kanyarodj, amerre szeretnéd, hogy az első kerekeid menjenek” a helyes, mert az tulajdonképpen megegyezik az ellenkormányzással.

    Leclerc egy csipogó krokodillal járja a világot, de legalább a barátnőjével az ágyban minden rendben

    A legsziporkázóbb válaszokat azonban Russell adta, még ha ehhez néha meg is kellett játszania az értetlent. Arra, hogy kinek van elsőbbsége a kereszteződésben, bemondta a következőt:

    „Ezt sosem tudtam, mert én mindig csak megküldöm az autót, amikor odaérek!”

    Amikor pedig arra kellett felelni, milyen maximális sebességgel szabad átmenni egy az utat keresztező vasúti sínen, így felelt:

    „Erre azt mondanám, hogy menj át olyan gyorsan a síneken, amennyire gyorsan csak tudsz, hogy ne üssön el a vonat!”

    De itt Norrisnak is akadt egy nyomós érve arra, miért érdemes sietni:

    „Ha túl lassan mész, lefulladhatsz. Ha pedig lefulladsz… elüt a vonat.”

    És hogy hány láb távolságba érkezve kell lekapcsolnod a reflektort rövidfényre egy másik autó mögé érve? Russell ezzel a beszólásával bevitte a tust mindenkinek:

    „Ezt nem tudom, mert ha Mercedest vezetsz, akkor az autó ezt elintézi helyetted.”

    A videó szerint egyik versenyzőnek sem lett legalább nyolc helyes válasza, vagyis ez a gyorsteszt alapján egyikük sem kaphatna vezetői engedélyt az amerikai közutakra. Bár a játéknak alighanem pont az volt a rejtett célja, hogy ilyen eredmények jöjjenek ki.

    Alább a teljes videó, amelynek bolondozásai az angol nyelv tökéletes ismerete nélkül is élvezhetők (például ahogy Yuki Tsunoda bemutatja, szerinte mi az a „láb”):

  • Lakat lehet az F1-es versenyzők száján, ezért nem kritizálják az új szabályokat

    Lakat lehet az F1-es versenyzők száján, ezért nem kritizálják az új szabályokat

    Lance Stroll egy önmagához képest szokatlanul bőbeszédű nyilatkozatban kritizálta a 2026-tól érkező, az elektromos hajtásra minden korábbinál nagyobb hangsúlyt helyező technikai szabályokat. Szerinte sokan osztják a véleményét, még ha nem is mondják ki.

    A csapatok már javában benne vannak a jövő évi autó építésében, a források nagy része már jó ideje arra, nem pedig az idei modell fejlesztésére megy. Több versenyző már ki is próbálhatta a szimulátorban a 2026-os autó első változatát, bár ennek a modellnek a fejlettségével is eltérő fázisban tartanak a csapatok – nemrég a Williams csapatvezetője, James Vowles például Charles Leclerc kijelentései nyomán megállapította, hogy ők jobban állnak, mint a Ferrari:

    Leclerc-t azzal nyugtatják, hogy nem a szabályokban kell keresni a gondot, hanem a Ferrarinál

    Lance Stroll is túl van az első virtuális tapasztalatszerzésein, az Aston Martin pilótája pedig Leclerc-hez hasonlóan nincs elragadtatva a jövő évi autó vezethetőségével, és úgy általában a szabályok irányával sem.

    „Kár érte, hogy a Forma–1-ben csak az elektromos útról beszélünk, és rengeteg leszorítóerőtől fosztjuk meg az autókat, hogy kihangsúlyozzuk az akkumulátor erejét. Jó lenne könnyű, mozgékony, gyors, nagy leszorítóerejű autókat vezetni, ehhez pedig elég lenne egy kicsit leegyszerűsíteni a dolgokat. Hogy kevésbé az akkumulátorokról és egy tudományos kísérletről szóljon a Forma–1, sokkal inkább a versenyzésről” – idézi Strollt a Racefans.

    „Nem rajongok ezért az irányért, de persze ha versenyképesek leszünk és mindenki másnál jobban fogunk szerepelni, akkor abban a helyzetben nem lesz okom panaszkodni. De attól még azt az irányt, amit a szabályokkal veszünk, nem szeretem. Ezzel szerintem sok versenyző egyetért, de néhányan talán politikai okokból ezt nem mondhatják ki.”

    Utóbbi mondatával Stroll arra utalhat, hogy egyes versenyzők a csapatuk, illetve a mögöttük álló motorgyártó érdekeit szem előtt tartva nem fogalmaznak meg nyilvános kritikát a szabályokkal kapcsolatban.

    „Pedig izgalmas lenne olyan autók gondolata, amelyek kicsit hangosabbak, könnyebbek, és nem függnek annyira az elektromos hajtástól, amivel nem is annyira jó versenyezni” – zárta a kanadai.

    Nemrég Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke beszélt az új, és már az azt követő motorformuláról is – és egyre erősebben tartja magát a paddockban a sejtés, hogy hamarosan, akár már 2029-től egyszerűsödhetnek a motorok, s visszatérhetnek a V8-asok vagy a V10-esek.

  • A Flightradarról lehetett kiolvasni, hogy Verstappen a Mercedeshez igazol?

    A Flightradarról lehetett kiolvasni, hogy Verstappen a Mercedeshez igazol?

    Különféle közlekedési eszközök mozgásából kiderült, hogy Max Verstappen és a Mercedest irányító Toto Wolff azonos napon azonos szigeten tartózkodhatott. Véletlen? Lehet.

    Christian Horner Red Bulltól való menesztését követően az eddiginél is több kérdés merült fel Verstappen jövőjét illetően. Vajon a holland által preferált körülmény-e, hogy távozott az eddigi csapatfőnök, vagy a sikercsapat széthullásának következő lépéseként pont hogy a négyszeres bajnok is elhagyni készül a fedélzetet?

    Verstappen és a Mercedes közeledését erősíti mindenesetre az a feltételezés, hogy a Red Bull pilótája és a Mercedes csapatfőnöke egyidejűleg tartózkodhattak az olaszországi Szardínia szigetén: a repülőgépek útvonalait rögzítő flightradar.com weboldalon ugyanis fellelhető volt, hogy pénteken oda tett egy utat Verstappen Nizzából felszálló magángépe, egy másik nyomkövetőoldalról pedig kiderült, hogy a holland pilóta és Toto Wolff jachtja is éppen Szardíniánál pihen – írja a planetf1.

    Az persze csak egy népszerű sejtés, hogy a felek találkoztak egymással és a Mercedes F1-es versenyzői üléséről beszélgettek a szigeten. Elvégre mindketten Monacóban élnek, ráadásul digitalizált világunkban egyébként sem kell már azonos térben tartózkodni egy tárgyaláshoz.

    Mi a terve a Red Bullnak Hornerrel, ha még mindig utalja a fizetését?

    Akadnak viszont F1-es szakértői vélemények, amelyek szerint az elmúlt napokban történtek után már elkerülhetetlen, hogy Verstappen a Mercedesnél kössön ki. Az egyik ilyen Ralf Schumacheré, aki a következőket mondta a Formel1.de-nek.

    „Szerintem nagyon egyértelmű, mit akar Max. A Mercedes ráadásul hamarosan egy új GT3-as modellt is bemutat, ami szintén érdekelheti őt. Jelenleg nem tűnnek jónak az esélyei a maradásra” – állt elő egy újabb érvvel Schumacher.

    „Azt hiszem, vasárnap felismerte, hogy ezt a helyzetet már ő sem tudja megmenteni. A verseny után ezt láttam rajta. És ha az ember valamiről úgy érzi, hogy menthetetlen, akkor onnan már elég nehéz visszafordulni.”

  • Massa elvitte egy menetre a 2008-as Ferrarit, nem nehéz kitalálni, hogy miről beszélt

    Massa elvitte egy menetre a 2008-as Ferrarit, nem nehéz kitalálni, hogy miről beszélt

    Ezen a hétvégén zajlik a világ alighanem leghíresebb versenyautó-felvonulása, a Goodwoodi Sebességfesztivál, amelyen temérdek legendás személy ül temérdek legendás autó volánja mögé, olykor egészen különleges kombinációkat alkotva.

    A goodwoodi hegyi meneten megjelent Felipe Massa is, aki nem mást, mint legsikeresebb F1-es autóját, az F2008-at vezette – amellyel hajszállal csúszott le a 2008-as egyéni bajnoki címről, amit az utóbbi években jogi kiskapukat keresve próbált megszerezni magának, bíróság elé citálva az F1-et és az FIA-t is. Az utóbbi egy évben azonban elhalkultak az ekörüli hangok, s legutóbb márciusban írtunk róla, hogy egyre rosszabbak a brazil esélyei arra, hogy lassan két évtizedes késéssel világbajnokká avassák.

    Biztos, ami biztos, a pénteki menete után azért tett még egy óvatos utalást arra, hogy szerinte ki is lett a bajnok abban az évben, amelyben valójában Lewis Hamilton.

    „Elképesztő érzés volt ennyi idő után újra vezetni a 2008-as autót. Nagyszerű volt olyan hosszú ideig a Ferrari csapatának tagja lenni, és kétségtelenül az volt a legjobb évem. Ötször nyertünk ezzel az autóval [valójában hatszor], ez volt a Ferrari utolsó bajnoki címe, és azt mondanám, hogy az enyém is” – fogalmazott.

    „Egy kicsit más pozícióban kellett beülnöm, mert felszedtem pár kilót, de azért nem olyan sokat. Nem tudtam, hogy jó lesz-e még nekem az ülés, de rendben volt. Hihetetlen érzés volt újra átélni ennek az autónak a vezetését.”

    Egy másik különleges egyesülésben a 72 éves Gene Haas beült saját F1-es csapatának egyik autójába, a 2023-as Haasba. Az istálló csapatfőnöke, Ayao Komatsu szintén vezetett, s elmondása szerint ő volt az, aki meggyőzte a tulajdonost a részvételről, noha Gene Haas „nem tudott sokat Goodwoodról.”

    Az évben, amelyben fennállása 75. évfordulóját ünnepli az F1, nem maradhatott ki a goodwoodi száguldásból az Alfa Romeo 158 Alfetta, az 50-es évek sikerhalmozó versenyautója, amely többek között az első Forma–1-es világbajnoki futamot is megnyerte Silverstone-ban.

    Akcióban vannak a Mercedes F1-es tesztpilótái is, pénteken Frederik Vesti, szombaton Valtteri Bottas viszi el egy menetre a 2022-es autót a szalmabálák között. Vesti feladatot is kapott a csapattól: vezetés közben fel kell sorolnia a lehető legtöbb F1-es világbajnokot. Nem jutott vele túl nagy mélységekig…

    És egy igazi ínyencség: a kilencszeres Le Mans-győztes legenda, Tom Kristensen az 1999-es F1-es Ferrari F399 volánjánál!

    A goodwoodi szombati program közvetítése az alábbi videóban nézhető élőben vagy utólagosan:

  • A botrányokkal vádolt FIA-elnök nem akar bábként lébecolni

    A botrányokkal vádolt FIA-elnök nem akar bábként lébecolni

    Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem nem bánja, hogy Tim Mayer személyében hivatalosan is lett kihívója az idei elnökválasztáson.

    Az első jelölt, a ralis legenda (idősebb) Carlos Sainz visszalépett, mielőtt komolyra fordult volna a pályázata, viszont a korábbi McLaren-csapatfőnök Teddy Mayer fiának indulásával legalább annyi biztosnak tűnik, hogy legalább elméletileg lesz verseny az elnöki pozícióért. Azt Ben Sulayem 2021 óta tölti be, és ezalatt olykor szinte heti, máskor havi rendszerességgel érkeztek botrányos kijelentések a szövetség háza tájáról, többnyire kilépő/kirúgott vezetők szájából.

    A jelenlegi elnök azt mondta, pont az bizonyítja az FIA szabad működését, hogy más sportszövetségekkel ellentétben itt bárki benyújthatja a pályázatot a vezetésére. „Demokratikus a rendszerünk, talán túlságosan is demokratikus, bárki jelentkezhet – mondta a The Race-nek adott interjúban. – Ugyanez megtehető az FIA-nál? Nem. A NOB-nál [a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnál]? Soha. Üdvözlök bárkit, akit jelentkezik. Lehet, hogy utána újra fel kell vennem a sisakot és visszamegyek ralizni.”

    „Nagyon leköt, amibe belevágtam. Inkább betöltöm a tisztséget egyetlen ciklusra és azt jól csinálom, semmint bábként maradjak háromra. Az nem én lennék, sohasem voltam ilyen, és nem is leszek.”

    Az FIA előző két vezetője azonban több mint egy évtizedig volt hatalmon, Max Mosley 16 évig, Jean Todt 12 évig, mindketten legalább három ciklusra kaptak bizalmat.

  • Leclerc egy csipogó krokodillal járja a világot, de legalább a barátnőjével az ágyban minden rendben

    Leclerc egy csipogó krokodillal járja a világot, de legalább a barátnőjével az ágyban minden rendben

    Charles Leclerc a GQ magazin videójában bemutatja azt a tíz tárgyat, amelyeket a legfontosabbnak tart az életében – és megoszt melléjük néhány érdekes történetet is. Tudtátok például, hogy orvosi javallatra szemüveget kellene hordania, hogy kit tart a legjobb padeljátékosnak a mezőnyből, vagy hogy melyik zeneszámot hallgatta meg legtöbbször életében?

    1. Napszemüveg

    „De az interjúk alatt sohasem hordom, azt nem gondolom túl udvariasnak” – mondta Leclerc, majd hozzátette, hogy nem is napszemüvegre lenne szüksége.

    „Valójában orvosi ajánlásra is kellene szemüveget hordanom, de nem hordom. Tökéletesen látok, csak néha egy kicsit koncentrálnom kell, ezért előfordul, hogy a nap végére megfájdul a fejem.”

    2. Karóra és ékszerek

    Leclerc itt bemutatta egyedi karperecét, amin a tavalyi, első monacói győzelmének napja olvasható, karóráját illetően pedig elismerte, hogy csak divatból hordja, mert a sok utazás során a pontos időt lusta rajta állítgatni. Pedig saját szériás, a nevét is viselő modellről van szó, amit a Richard Mille készített számára.

    3. Kutyajáték

    Itt előkerült egy rózsaszínű, csipogós gumikrokodil. Igen, ez Leclerc kutyájának, Leónak a játéka. A legtöbb versenyre magával viszi Leót, és ilyenkor kötelezően ott van velük ez a játékszer is. A kutya tavaly még külön paddockbelépőt is kapott, de idén már nincs rá szüksége. „Valójában őt már jobban ismerik, mint engem!” – mondta Leclerc.

    4. Padelütő

    A legnépszerűbb sporttá az F1-es versenyzők körében az elmúlt években a padel vált, olykor még versenyhétvégék körül is játszanak egymással. „Azt hiszem, Carlos Sainz a legjobb, én vagyok a második, utána jönnek a többiek” – mérlegelte az erőviszonyokat.

    5. Jégkrém

    Egy doboz LEC márkájú jégkrém került elő, ami Leclerc saját terméke, tavaly megnyitotta első fagyizóját is Milánóban ugyanezen a néven. „Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban kapható, csökkentett kalóriával!”

    „Bűnös szenvedélyéből” épít saját vállalkozást Leclerc

    6. Szintetizátor

    A Covid idején kezdett el zongorázni, egy szintetizátort pedig a nagydíjhétvégékre is magával hordoz, ez segít neki abban, hogy lelassuljon, kicsit eltávolodjon a versenyzéstől. Tavaly első albumát is piacra dobta, amelyben Sofiane Pamart-ral adnak elő négy zongoraduettet.

    7. Okosmatrac

    „Nagy alvó vagyok, idén Japánban megdöntöttem a rekordomat, amikor 12 órát és 15 percet aludtam egyhuzamban.”

    Leclerc nemrég fedezte fel az Eight Sleep nevű okosmatracot, amit otthon és az utazásai során is használ, ugyanis sokat segít neki a regenerálódásban. Leclerc kedvenc funkciója, hogy a fekhely hőmérsékletét is lehet vele szabályozni.

    „A barátnőm mindig meleg felületen akar feküdni, én viszont mindig hidegen, ennek pedig be lehet állítani eltérően is a két felét. Ez mindent megváltoztatott! Korábban mindig kerestem a hideg pontjait az ágynak, mielőtt elaludtam, de ezzel többé nem kell foglalkoznom.”

    8. Fejhallgató

    „A Black Eyed Peas Where is the Love? című számát hallgattam a legtöbbször az életemben, gyerekkorom számos emléke kötődik hozzá.”

    9. Telefon

    A hátlapján Ferrari-logó, a háttérképén Leo kutya. Persze elsősorban ő is a családdal való kapcsolattartás miatt hordja magával, de akad vele más feladata is.

    „Vannak közösségi oldalaim, de igyekszem limitálni a rajtuk töltött időt. Napi 20-25 percre állítottam be a limitet. Én magam kezelem őket, de a körülöttem lévő csapat is segít benne.”

    10. Könyvek

    De a telefonozás helyett szívesebben üti el a szabadidejét könyvekkel. Jelenleg Mark H. McCormacktől az Amit a Harvardon sem tanítanak című könyvet olvassa. „Nem jártam a Harvardra, de attól még elolvasom.”

  • Mi a terve a Red Bullnak Hornerrel, ha még mindig utalja a fizetését?

    Mi a terve a Red Bullnak Hornerrel, ha még mindig utalja a fizetését?

    Egy a Red Bull Racing gyárában tartott búcsúbeszédében elejtett félmondat előrejelezheti, mi várható a folytatásban Christian Horner és a csapat kapcsolatában, ami akár késleltetheti is, hogy az F1 egyik legsikeresebb csapatvezetője új állást keressen a sportágon belül.

    Hornert több mint 20 év szolgálat után megfosztotta csapatfőnöki posztjától a Red Bull tulajdonosi köre, ám ez nem azt jelenti, hogy menesztették volna a cégtől. Mint arra ő maga is tett utalást a csapattagok előtt tartott szerdai beszédében, továbbra is a vállalat alkalmazásában marad.

    Arról, hogy esetleg valamilyen más pozícióban folytatná a munkát, nem esett szó – és a történtek fényében nehéz is lenne elképzelni. A The Telegraph szerint szerződésbeli okai vannak, hogy a felek papíron egyelőre nem szakították meg a kapcsolatot, Hornernek ugyanis 2030 végéig van érvényes kontraktusa a csapattal. A lap tudomása szerint 2023-ban mintegy 9 millió angol font volt a brit sportvezető évi fizetése (kb. 4 milliárd forint), ami évente meghatározott mértékben nő, és most a szerződés felbontásával akár 50-60 millió fontos végkielégítésre is számíthat.

    Horner, te idióta – Ecclestone belerúgott kicsit a cimborájába

    Horner a Red Bull csapatszemélyzetének legmagasabban fizetett tagja – a három legjobban fizetett szakember, valamint a versenyzők bére pedig kivételt képez a költséglimit kerete alól.

    Laurent Mekies már átvette a helyét a Red Bull istállójának élén, a vezetőcsere ellenére azonban a valódi egyezkedés még csak most indulhat el a háttérben Horner és a csapat ügyvédei között a távozás feltételeiről, amiben a végkielégítés összege mellett az is kulcskérdés lesz, hogy az 51 éves szakembernek milyen hosszú időt kell kényszerszabadsággal töltenie, mielőtt újra munkát vállalna az F1-ben egy másik csapattal.

    Ha folynak is egyeztetések arról, hogy Horner 20 évnyi Red Bull-os tapasztalattal és temérdek sikerrel a háta mögött egy másik istállónál kapjon vezetői pozíciót (a Ferrari már hónapokkal ezelőtt felmerült vele kapcsolatban, és az Alpine lehet még logikus választás), a Red Bull-lal való szerződésbontás folyamata elodázhatja a váltás időpontját.

    Feltéve persze, hogy Hornernek valóban célja a gyors visszatérés. Annak fényében nem feltétlenül, hogy milyen érzelmesen búcsúzott a csapattól, amelynél élete 40%-át töltötte, valamint hogy éppen nemrég hunyt el első gyermekének édesanyja, továbbá hogy a The Sun névtelen forrása szerint Hornernek amiatt is jól jönne egy kis szabadidő, hogy helyrehozza feleségével Geri Halliwell-lel való kapcsolatát, amit a tavaly év elején nyilvánosságot kapott botrány is megtépázott.

  • Hamilton melegen ajánlja Verstappennek, hogy igazoljon csak a Mercedeshez

    Hamilton melegen ajánlja Verstappennek, hogy igazoljon csak a Mercedeshez

    Lewis Hamilton nem tart attól, hogy Max Verstappen Mercedeshez való esetleges leszerződésével újabb domináns egység állna össze a Forma–1 2026-tól kezdődő új korszakára.

    Bár nem pilótáról, hanem csapatvezetőről van szó, Christian Horner Red Bulltól való távozása is megkavarhatja a lapokat az F1-es átigazolási piacon, hiszen egyelőre nem tudni, hogy ez a fejlemény marasztalja Verstappent vagy inkább csak meggyorsítja a távozását. A hollandot már több mint egy éve egyre erősebb pletykák boronálják össze a Mercedesszel – sőt, nem is csak pletykák, hiszen maga Toto Wolff nyíltan beszél arról, hogy felvették a kapcsolatot a hollanddal egy esetleges jövőbeli együttműködés lehetőségeit mérlegelve.

    Tavaly az F1 történetének egyik legnagyobb horderejű átigazolásaként emlegette a szakma, hogy Hamilton a Ferrarihoz szerződött, de lehet, hogy Verstappen és a Mercedes egy hasonló kaliberű lépésre vállalkoznak majd. A Sky Sports megkérdezte Hamiltont, mit szólna ahhoz, ha legnagyobb riválisa ahhoz a csapathoz igazolna, amelynél ő 12 év alatt 6 világbajnoki címet szerzett, és egyáltalán javasolná-e neki, hogy megtegye ezt a lépést.

    „Természetesen – mondta Hamilton, majd a nehéz időket élő Red Bullról kezdett el értekezni. – Kiváló csapatból érkezne. Sok-sok évvel ezelőtt, amikor megkérdeztek erről, még azt mondtam, hogy a Red Bull csak egy energiaitalcég. De azóta is bánom, mert csak azért mondtam, hogy kedveskedjek a Mercedesnek. Valójában azonban a Red Bull egy elképesztő csapat rendkívüli szakemberekkel, és évekig domináltak.”

    „De ha a Mercedesről kérdeznek, róluk is azt tudom mondani, hogy elképesztő csapat tele szenvedéllyel, kiváló személyzettel, gyárépülettel és munkakörnyezettel. Szóval természetesen tudnám ajánlani. Kíváncsian figyelem, mi fog történni. Biztos, hogy a motor nagy szerepet fog játszani a döntésében. A Mercedes nagyszerű motorral fog előállni jövőre, hiszen ezen a területen különösen erősek.”

    Persze Hamilton a Ferrarival együttműködve is azon dolgozik, hogy a 2026-os új szabályrendszert ők várják technikailag a legfelkészültebben, és a brit nyolcadik vb-címért folyó hadjáratát aligha könnyítené meg, ha a Mercedes és Verstappen formálna egy újabb potenciális szupercsapatot.

    „Max bármilyen autóban erős ellenfél, nem igazán gondolkodom ezen” – söpörte le ezt a feltételezést a brit, ezzel például arra is utalva, hogy Verstappen még idén, az egyáltalán nem csúcsformában lévő Red Bull-lal is képes rajtelsőségeket szállítani, és már két versenyt is nyert.

  • Horner, te idióta – Ecclestone belerúgott kicsit a cimborájába

    Horner, te idióta – Ecclestone belerúgott kicsit a cimborájába

    Miután Bernie Ecclestone értetlenségét fejezte ki amiatt, a Red Bull miért vált meg ilyen hirtelen Christian Hornertől, egy másik megszólalásában már kritizálta a menesztett csapatfőnököt.

    A Forma–1 korábbi vezetője a hivatkozott interjúban pedzegette, hogy a csapat visszaesése mellett más oknak is szerepet kellett játszania a döntésben, és bizony arra a következtetésre jutott, amit sokan sejtenek, hogy a tavalyi év elején kirobbant zaklatási ügye nem tett jót a megítélésének, és ezt már nem tudja kendőzni jó eredményekkel.

    Horner a Red Bull egyik alkalmazottjával próbált intim viszonyba kerülni, de az elutasítás ellenére tovább próbálkozott, aminek a következménye egy belső vizsgálat lett – az eddigi csapatfőnököt felmentették a vádak alól, noha az üzenetváltásokról képernyőfelvételeket is terjesztett valaki a sajtónak.

    „Egyszerűen idióta volt, amiért belekeveredett abba, ami másfél éve történt. 50 évesen azt hitte magáról, hogy még csak egy 20 éves srác. Gyakran elgondolkodom rajta, amikor ilyesmi történik, az elégedetlen lányok miért nem szólnak, hogy fejezd már be ” – nyilatkozta a Telegraphnak Ecclestone a zaklatási ügyre célozva.

    „Sok dolgot megúszott [Horner]. Amíg tartanak a sikerek, sokan szemet hunynak bizonyos dolgok fölött. Amikor viszont vége a sikereknek, észreveszik őket.”

    Szerinte barátja bukásában a Red Bullnál zajló hatalmi játszmáknak is szerepe volt, részben azért, mert ragaszkodott hozzá, hogy ne csak a sportszakmai részt irányítsa a csapatnál, hanem egyéb területeket is.

  • Újabb trófeát törtek a McLarennél, de Norrisnak ezúttal van alibije

    Újabb trófeát törtek a McLarennél, de Norrisnak ezúttal van alibije

    Aligha osztottak még könnyebben széteső serlegeket egy F1-es futam díjátadóján, mint amiket a LEGO gyártott a Brit Nagydíjra, a McLarennél pedig sikerült is a földre ejteni a konstruktőri serleget.

    Lando Norris az, aki elhíresült a dobogón kiosztott díjak ellenségeként, amióta egy óvatlan mozdulattal összetörte a győztes Max Verstappen herendi porcelánját a 2023-as Magyar Nagydíjon – de nemrég a spielbergi dobogó tetején már nagyon szakszerűen gondoskodott róla, hogy ne történhessen semmilyen galiba.

    Silverstone-ban azonban az F1 egyik partnere, az ismert játékgyártó építőelemeiből készültek a trófeák (amellett, hogy Norris győztesként megkapta az igazi, aranyozott serleget is), amelyek szinte kínálták magukat arra, hogy darabokra essenek. Már amikor Norris megfogta és oldalra döntötte a sajátját, az láthatóan meghajlott, Nico Hülkenberg pedig megjegyezte, hogy élte első F1-es díjával így legalább kislánya is játszhat.

    Nos, nem kellett az elmúlt hetekben Instagram-sztárrá vált Noemi Sky Hülkenberg kezeire várni, hogy láthassuk darabokban az egyik LEGO-trófeát: egy nemrég előkerült rajongói videó ugyanis megörökítette, hogy a McLaren konstruktőri díja már nem sokkal a ceremónia után erre a sorsa jutott. Bár a törés pillanatát nem kapta el a kamera, ám mivel csak az azt a dobogón átvevő Peter Prodromou, a McLaren aerodinamikai részlegének vezetője állt hezitálva a földön heverő tárgy mellett, valószínűsíthető, hogy ő ejtette azt le.

    A videó még azt is rögzíti, ahogy Norris teli kezekkel éppen lesétál egy közeli lépcsőn, észre sem véve a mellette kibontakozó drámát, így alighanem megkaphatja a felmentést, ehhez a trófeatöréshez semmi köze nem volt.

    Prodromou közben segítséget kapott a szétszóródott építőelemek összeszedésében, s szerencse a szerencsétlenségben, hogy a sajátos anyagnak köszönhetően talán még az eredeti állapot visszaállítása sem bizonyult teljesen veszett ügynek.