Kategória: Formula 1

  • Ritka bókot kapott az FIA elnöke

    Ritka bókot kapott az FIA elnöke

    Ráadásul pont egy olyan F1-es csapatfőnök dicsérte az FIA többek által kritizált elnökét, Mohammed Ben Sulayemet, akitől nem várnánk.

    Idén letelik Ben Sulayem első ciklusa az FIA vezetőjeként, így egyre többet hallhatunk majd az elnökválasztásról, amiben már biztosan lesz legalább egy kihívója Tim Mayer személyében. A regnáló elnök stílusa és számos módszere évek óta bírálat tárgya, de Toto Wolff lát ebben bizonyos hasznokat.

    „Nem tagadhatjuk, hogy vasmarokkal irányít. Nem engedi, hogy megmondják neki, mit csináljon, és ennek lehetnek előnyei” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, aki a 2021-es szezonzáró eseményei és Lewis Hamilton elvesztett bajnoki címe miatt alapvetően nem kedvelheti Ben Sulayemet. Korábban már kitért rá, hogy a káromkodás visszaszorításáért tett erőfeszítéseit például díjazza.

    „Azt gondolom, a káromkodással kapcsolatos elköteleződése helyes. Sok nem angol anyanyelvű versenyző káromkodik a rádióban a saját nyelvén. Amikor egy francia vagy egy olasz azt mondja angolul a rádióban, hogy b*szódj meg, és ezt nem érzi problémásnak, az bizonyára azért van, mert ő is ilyesmiket hallott a gokartos kora óta. De ha lefordítanánk a megszólalásukat a saját nyelvükre, azzal sokkolnánk őket.”

    A botrányokkal vádolt FIA-elnök nem akar bábként lébecolni

    „Úgy vélem, a kölyköknek meg kell tanulni, hogy ne bántsanak másokat a rádión keresztül. A versenymérnöküknek van családja, akik nagyon büszkék az apjukra, férjükre, hogy egy Forma–1-es versenyzővel dolgozik együtt, és az nem jó, amikor egy pilóta így kiborul rájuk. Sajnos viszont ez már az alacsonyabb kategóriákban is előfordul.”

    „A nyolc-, kilenc-, tízévesek már úgy beszélnek, mint egy profi, akik a mintát jelentik nekik. Szerintem jó, hogy az elnök határozott álláspontot képvisel a témában. Lehet vitatkozni, hol a határ a káromkodás és a bántalmazás között. Egy versenyen a pilóták 300 km/h-val repesztenek, kerék a kerék elleni csatákat vívnak, fizikálisan és mentálisan is a határon feszülnek, nem mondhatjuk nekik, hogy legyenek udvariasak. Rendben van, ha kieresztik a gőzt, csak ez ne forduljon személyes bántalmazássá.”

  • A Red Bullt hátráltathatják legjobban a tervezett szigorítások

    A Red Bullt hátráltathatják legjobban a tervezett szigorítások

    Az F1-es csapatok közötti együttműködések keretét szigorúbbra akarja szabni az FIA, nehogy illegális előnyhöz juthassanak az érintett felek – a Red Bull és a Racing Bulls előtt zárulhatnak be leginkább törvénytelen kiskapuk.

    A csapatok közötti szövetségek megléte pénzügyi szempontból hasznos az érintetteknek, viszont az ilyen partnerségekre időről időre a gyanú árnyéka vetül, hogy az adott csapatok tiltott vizekre eveznek, és például tiltott információmegosztással, ügyesen álcázott-lepapírozott teszteléssel segítik egymást. Ebből sokszor az erősebb kutya profitálhat többet, például úgy, hogy egy gyári csapat ily módon jut többletinformációkhoz a költségvetési keret és a szimulációs eszközök használatára vonatkozó limitációk mellett.

    A két F1-es istállót fenntartó Red Bull gyakran volt céltábla ebből a szempontból, tavaly a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown is megvádolta őket, hogy illegális területekre is kiterjed a csapatok szövetsége, és arra szólította fel az FIA-t, hogy javítson a felügyeleten.

    Nos, úgy tűnik, a szavai meghallgatásra találtak, mert a The Race arról számolt be, hogy 2026-tól az FIA Sportszabályzatában a csapatok működésére vonatkozó kikötések bővülnek, pontosabban definiálva lesznek, hogy lehetőleg minden szürkezónát lefedjenek. Az FIA F1-ért is felelős versenyautós szakmai igazgatója, Nikolas Tombazis beszélt erről a tervről.

    Lakat lehet az F1-es versenyzők száján, ezért nem kritizálják az új szabályokat

    „Dolgozunk olyan működési feltételek beiktatásán, amik meggátolják, hogy egyes csapatok között a szoros kapcsolat kölcsönös segítséget jelentsen egymásnak, illetve hogy ezek a csapatok összedolgozzanak” – nyilatkozta az F1-ben korábban többek között a Ferrarinál nagy sikereket elérő mérnök.

    „Az IT területén bevezetünk olyan rendelkezéseket, amelyek biztosítják, hogy a csapatok IT-rendszerei különállóak legyenek, így ne tudjanak megosztani egymással tervezési vagy hasonló dokumentumokat. Bizonyos szegregációt a valódi térben is bevezetünk, amiket tiszteletben kell tartani.”

    „Az évek folyamán többször jeleztek felénk különböző szituációkat, amikre válaszolnunk kellett, világos álláspontot kellett megfogalmaznunk. Ezek egy részét megpróbáljuk hivatalos megfogalmazással elhelyezni a szabályrendszerben, hogy a csapatok ne különböző szabályértelmezéseket használjanak. Azon csapatok igényeit is ki akarjuk elégíteni, amelyeknek nincs partnere a mezőnyben, hogy ne jussanak tisztességtelen előnyhöz azok, akiknek van.”

  • Norris: Inkább gondoljanak rám egy jó fickóként, mint világbajnokként

    Norris: Inkább gondoljanak rám egy jó fickóként, mint világbajnokként

    A McLaren az Instagram-oldalán mutatott meg egy beszélgetésrészletet Lando Norrisszal, a téma az örökség volt.

    Természetesen abban az értelemben faggatták a versenyzőjüket, hogy Norris mit szeretne hátrahagyni, hogyan szeretne megmaradni az emberek emlékezetében, miután befejezi az autóversenyzői karrierjét. (Vagy akár a földi pályafutását, nem teljesen egyértelmű, hogy a McLaren kérdése mikorra vonatkozott: a sportolók esetében gyakran nem a halálra, hanem a karrierjük végére vonatkozik az „örökség” fogalma.)

    A brit láthatóan elmerengve válaszolt a kérdésre. „Nem tudom, szeretném-e vagy sem, hogy autóversenyzőként emlékezzenek-e rám. Számomra valószínűleg többet jelentene az a tudat, hogy az emberek jó fickóként gondolnak rám, semmint világbajnokként, vagy egy hihetetlenül jó pilótaként” – mondta.

    „Inkább azzal maradnék meg mások emlékezetében, hogy jó ember voltam, mint bármi mással.”

    Norris számára talán az idei szezon kínálja a legnagyobb esélyt rá, hogy Forma–1-es világbajnok legyen, a szezon felénél 8 pont a hátránya csapattársától, Oscar Piastritól a tabellán.

  • Undorítóan gúnyolódtak a Red Bull dolgozóival Horner kirúgása után?

    Undorítóan gúnyolódtak a Red Bull dolgozóival Horner kirúgása után?

    Egy beszámoló szerint Helmut Marko és a Red Bull ügyvezető igazgatója is furcsa megjegyzéseket tett az alkalmazottak felé Christian Horner menesztésével kapcsolatban.

    A Red Bull F1-es csapatának eddigi egyetlen csapatfőnökét ebben a hónapban mentették fel a pozíciójából (technikailag nem bocsátották el, mert egyelőre a vállalat alkalmazásában marad, de a kirúgás megfogalmazás alapvetően azért helytálló megfogalmazás vele kapcsolatban), és Horner másnap nagyjából másfél órán át elbúcsúzhatott az alkalmazottaktól.

    Az egy keddi nap volt, de másnap, szerdán a Red Bull vezetői közül többen elég furcsa, empátiát nélkülöző megjegyzéseket tettek a stáb felé, ha hinni lehet a The Sun beszámolójának: a brit lapnak a csapat egyik női tagja nyilatkozott. „Egy nappal Christian kirúgása után a csapat nagy része még mindig maga alatt volt, amikor Mr. Marko behívatott minket. De ő egyszerűen viccelt csinált az ügyből és azt mondta, legyünk vidámak, muszáj többet mosolyognunk. Ez senkinek sem tetszett, hiszen min mosolyoghattunk volna” – idézték a csapattagot.

    Oliver Mintzlaff, a Red Bull ügyvezető igazgatója pedig azt mondta az említett alkalmazott szerint, hogy „akinek bármilyen problémája van, az jelezze azt a közvetlen felettese felé. Ó, akinek már nincs közvetlen felettese, az írjon nekem”, majd Mintzlaff nevetésben tört ki.

    Emellett Horner egyik barátja is megszólalt az ügyről, és azt mondta, szerinte a Red Bull osztrák vezetőségének nem tetszett, hogy egy brit irányítja a versenycsapatot, és nem ismerték el a szakember szerepét sem a sikerekben, és Horner ennek lett az áldozata.

    Arról, hogy Hornerrel hogyan közölték a leváltását, ebben a cikkben tudhatnak meg többet.

  • Újabb látványos felvételek a megújult Hungaroringről (videó)

    Újabb látványos felvételek a megújult Hungaroringről (videó)

    A Hungaroring Facebook-oldalán „A jövő most kezdődik!” címmel közzétettek egy videót a felfrissített infrastruktúrájú pályáról: a jövő hétvégén, augusztus 1–3. között rendezett, jubileumi, 40. Magyar Nagydíjra megújult a főépület – amelyet az idén még nem vehet teljes egészében birtokba az F1 –, a főlelátó és a főlelátó mögötti rendezvénytér.

  • A kegyvesztett pilóta szerint a Red Bull hamis érvvel próbálta őt védeni

    A kegyvesztett pilóta szerint a Red Bull hamis érvvel próbálta őt védeni

    Liam Lawson beszélt a lefokozásáról és arról, mi változott azóta, hogy ismét a Red Bull kisebbik csapatánál vezet.

    A Red Bull nem sokat teketóriázott és még önmagához képest is bántóan kevés türelmet mutatott az új-zélandi versenyző felé az év elején, akit össz-vissz két nagydíj után visszarendeltek a Racing Bullshoz, miután még annyira sem tartotta a lépést Max Verstappennel, mint tavaly a sokat kritizált veterán Sergio Pérez.

    Alapvetően a gyors csere sem hozott áttörést, Lawson utódja, Yuki Tsunoda is szenved többnyire, úgyhogy a lefokozott pilóta megérdemli az empátiát, amiért így elbántak vele. Azt mondta, még nem dolgozta fel a pörgős év eseményeit, viszont határozott véleménye van a Red Bull azon magyarázatáról, hogy az ő saját érdekében hajtották végre a helycserét Tsunodával.

    „Sokan spekuláltak arról, hogy megcsappant az önbizalmam, meg hasonlók, ami teljes tévedés. Az év eleje óta ugyanúgy érzek. Az első két versenyt olyan pályán rendezték, ahol még nem jártam korábban, így nem csorbult volna az önbizalmam. Talán ha eltelik hat hónap a szezonból és ugyanazon a szinten maradok, hasonló eredményeket elérve, akkor talán másképp éreznék, és megcsappanna az önbizalmam” – nyilatkozta az F1 hivatalos oldalának.

    Nem egyeznek Verstappen és a Red Bull elképzelései az idei évről

    „Jól tudtam, hogy az eredményeim nem voltak elég jók, de arra koncentráltam, hogy javuljak, kijavítsam a hibákat, tanuljak. Ugyanolyan gondolkodással éltem, mint amióta megérkeztem az F1-be. Számítottam rá, hogy idő kell, mire alkalmazkodok és megtanulom a dolgokat egy ilyen autóval. Nem volt rendes tesztelés, azon is problémák akadályoztak, meg Melbourne-ben is az edzések folyamán. Nem volt zökkenőmentes és tiszta a felkészülésem. Időre lett volna szükségem, de nem kaptam.”

    „Nem sokat beszéltem erről, mert az év nagy részében egyszerűen csak figyelmen kívül hagytam a külső tényezőket, és az autó vezetésére koncentráltam. Ugyanakkor tudom, sok spekuláció volt arról, hogyan érzek. Az önbizalmam nem változott az év kezdete óta.”

    Lawson Monacóban és Ausztriában szerzett pontokat, 12 egysége azonban még így is több, mint amennyit Tsunoda gyűjtött idén. Különösen az ausztriai 6. helyére kapták fel többen a fejüket, ami talán csak egyszeri bravúr volt, ő viszont azt tekinti célnak. „Újabban erősebb a teljesítményem. Gyors az autó, én pedig alighanem olyan szintre jutottam, ahová korábban nem. Nem szereztem elég pontot, az biztos. Ausztria nagyszerűen sikerült, de ennyi nem elég. Többször kell hasonlót elérnünk” – jelentette ki.

  • Óriási összeget készülnek fizetni az F1 közvetítési jogaiért

    Óriási összeget készülnek fizetni az F1 közvetítési jogaiért

    Az F1 című filmmel nagyot szakító Apple jó eséllyel megszerzi a világbajnokság közvetítési jogait az Egyesült Államokban.

    A Business Insider írt arról, hogy az Apple ráhajt a közvetítési jogokra, amit az ESPN birtokol az idei év végéig, és hatalmas ajánlatot tett az F1 vezetése felé: évente 150 millió dollárt fizetne, miközben az ESPN jelenleg ennek alig több mint a felét, 85 millió dollárt perkálja ki szezononként. Ennek fényében érthető, hogy a közvetítési jogok aktuális tulajdonosa várhatóan nem száll be a licitálási versenybe, noha a sportág nézettségét egyértelműen növelte az elmúlt években az Egyesült Államokban.

    Az aktuális árfolyamon átszámolva évi több mint 50 milliárd forintos ajánlatra készülő Apple eddig a baseball és a foci (az európai, nem a tojáslabdás amerikai változat) révén szállt be a sportesemények közvetítésébe. Összevetésképp: a Magyar Hang információi szerint az MTVA jelenleg idényenként kicsit több mint 43 millió dollárt (közel 15 milliárd forintot) fizet a hazai közvetítési jogokért. Az M4 Sport szerződése szintén lejár idén, és bizonyára a közmédiának (vagy konkurencia esetén más tévécsatornának) is nagyobb összeget kell majd letennie az asztalra a következő években értük.

    Korábban a Drive To Survive sorozattal robbantó Netflix is érdeklődött az F1 közvetítési jogainak megszerzése iránt az Egyesült Államokban, de ezúttal a hírek szerint nem tesz ajánlatot.

  • Az F1 nagy csodája: az újonc az utolsó helyről két kör után az élre állt

    Az F1 nagy csodája: az újonc az utolsó helyről két kör után az élre állt

    A Nürburgringen július 22-én rendezett 2007-es Európa Nagydíj eleje és vége is emlékezetes jeleneteket hozott, köztük az F1 egyik legbizarrabb élre állását egy bizonyos német Markus Winkelhock által.

    Rá e nélkül bizonyára csak a legelvetemültebb fanatikusok emlékeznének, kinek neve csak egy lenne a történelem közel 800 fős versenyzői listáján, így viszont örökre összeforrt a neve a bravúrjával. Emésszük: élete első F1-es futamán, az utolsó helyről rajtolva a 2. kör végén ő állt az élen, nagyjából 20 másodperces előnnyel.

    Hogy ez mégis hogy jöhetett össze neki? A válasz a szeszélyes időjárás, ami a Nürburgringre mindig különösen jellemző volt, és pont a 2007-es rajt utáni első percben jókora égi áldást hozott a pályára. Sejteni lehetett, hogy valamikor el fog eredni az eső, ám a kis Spyker csapat (a mai Aston Martin jogelődjének) újoncának kivételével senki sem kockáztatott az esőgumik felrakásával; jóllehet az utolsó helyről indulva nem is volt vesztenivalója.

    A Winkelhock név nem számított újnak az F1 világában, hiszen Markus apja, Manfred 1985-ben kilenc, illetve nagybátyja, Joachim 1989-ben hét nagydíjon vett részt, más kérdés, hogy utóbbi a selejtezők miatt egyszer sem jutott el a rajtrácsra. Alapvetően Markust sem sokan várták a mezőnybe a kora miatt, hiszen 2007-ben már 27 éves volt. Előtte 2005-ben bronzérmet szerzett a World Series by Renault bajnokságban (amit mellesleg abban az évben Robert Kubica nyert meg), 2006-ban a Spyker jogelődjénél, a Midlandnél tesztelt, többek között négy F1-es nagydíj szabadedzésén is, de csak úgy jutott lehetőséghez a bajnokságban, hogy 2007-ben Christijan Albers kirúgatta magát szezon közben, és a Spykernek kellett egy beugró az Európa Nagydíjra, és ő lett a kiválasztott.

    „Próbálom élvezni a hétvégét, nem helyez rám nagy terhet a csapat. De nem könnyű vezetni, nem sok tesztkilométert tettem meg előzőleg, talán csak 180-at, azt is három hónappal ezelőtt. Szóval nincs tapasztalatom az autóról, a gumikról” – mondta az időmérő után, amelyen, ahogy várhattuk, utolsó lett.

    A felvezető kör végén, a sötétlő felleget látva aztán Winkelhock bement a depóba esőgumiért, és szerencséjére alig egy perc múlva már ömlött az eső, így mindenki másnak előbb körbe kellett botorkálnia a pályán száraz aszfaltra való abronccsal, mielőtt lecserélte őket a körülményeknek megfelelőre. Winkelhock természetesen rengeteg időt nyert ezzel, a 2. kör végén mintegy 20 másodperccel haladt Felipe Massa Ferrarija és Fernando Alonso McLarenje előtt. (Utóbbiak csatája szolgáltatta a verseny végén az izgalmakat.)

    A csoda viszont lényegében eddig tartott, mert a versenyt félbeszakították az első kanyar bukóterében felhalmozódott kicsúszó autók miatt, az újraindításnál pedig természetesen azonnal felfalták Winkelhockot a gyorsabb autót vezető, jobb pilóták, majd a német később kiesett műszaki hiba miatt. A következő nagydíjon, Magyarországon már nem ő, hanem egy „fizetős” versenyző vezetett a Spykernél, és később sem merült fel a neve reális jelöltként F1-es versenyzői állásra. „Nem vagyok szomorú. Jó visszatekinteni a Forma–1-ben szerzett élményekre és az ottani versenyemre, de az Audinál a DTM-ben boldogabb vagyok, mint az F1-ben voltam tavaly” – mondta Winkelhock egy évvel később.

    Mindazonáltal így is történelmi tettet hajtott végre. A karrierjét a DTM-ben, majd GT-autókkal folytatta, megnyerte többek között a Spái és a Nürburgringi 24 órás viadalt is, és Ázsiában jelenleg is versenyzik. Érdekesség, hogy Winkelhock óta csak két olyan versenyző mutatkozott be a Forma–1-ben, aki csupán egyetlen futamon vett részt.

  • Így hazudott a Ferrari Sainznak, akit barátja sokkolt Hamilton szerződtetésével

    Így hazudott a Ferrari Sainznak, akit barátja sokkolt Hamilton szerződtetésével

    Carlos Sainz újabb részleteket osztott meg az azt megelőző időszakról, hogy a Ferrari az egész világot meglepve leigazolta a helyére Lewis Hamiltont.

    Másfél év telt el azóta, hogy Carlos Sainz megtudta, a Ferrari lecseréli őt Lewis Hamiltonra, de még mindig derülnek ki részletek a spanyol pilóta leváltásásnak körülményeiről. Az azóta a Williamsnél új életet kezdő Sainz legutóbb a High Performance podcast vendégeként mesélt többek között élete legnehezebb időszakáról.

    „A 2024-es szezonra történő felkészülésem közepén voltam. Reménykedtem, hogy a Ferrari vesrenyképes autóval áll elő, decemberben és januárban pedig nyilván mindent megtettem, hogy felkészüljek a szezonra. A tárgyalások a Ferrarival furcsa módon megakadtak, mert október óta beszéltünk róla, hogy meghosszabbítjuk a szerződésem, ők azonban folyamatosan halogatták az aláírás időpontját és a megegyezést.”

    Sainz azonban álmában sem gondolta, hogy ennek oka az, hogy időközben megkezdődtek az egyeztetések Hamiltonnal. A sokkoló hírt végül az egyik barátja közölte vele telefonon.

    Túl a dühön és csalódáson – Hamilton elődje akár az utódja is lehet a Ferrarinál?

    „Soha nem gyanakodtam, mindig úgy éreztem, hogy csak elfoglaltak valami mással. Soha nem éreztem azt, hogy nem fog megtörténni [a hosszabbítás], mert minden visszajelzés, amit kaptam, olyan volt, hogy »biztosan közösen fogjuk folytatni, csak beletelik majd néhány órába, mire megegyezünk a gazdasági kérdésekben és abban a két-három dologban, amiben meg kell egyeznünk a jövőbeli szerződésedben, de nem lesz gond, nagyon gyorsan le fogjuk zavarni.« Azzal a mentalitással vágtam neki a télnek, hogy a 2024-es szezon első futama előtt megegyezünk.”

    „Január közepén-végén aztán kaptam egy hívást és a semmiből közölték a hírt. Egy barátomtól hallottam először, aki felhívott, és teljesen lesokkolt. Onnan, hogy azt hittem, hogy egy ideig még a Ferrarinál leszek, hirtelen oda kerültem, hogy kitettek a Ferraritól és Lewis jön a helyemre. Mihez fogok most kezdeni?

    „Soha nem gondoltam arra, hogy ez megtörténhet. Kicsit sokkoló volt, és beletelt egy jó hétbe, mire elfogadtam és feldolgoztam. Soha nem mutatom ki túlságosan, hogy mit gondolok, szerintem eléggé megfontolt vagyok ebből a szempontból, de ez egy kicsit felpaprikázott. És szerintem jobb sportolóvá és versenyzővé tett. Amit [tavaly] márciusban, áprilisban és májusban nyújtottam, az valószínűleg a mai napig a legjobb verzióm volt autóversenyzőként.”

    Sainz a hírt természetesen megosztotta az apjával, idősebb Carlos Sainz-cal, aki pedig szólt Toto Wolffnak, innen pedig sorban dőltek a dominók és hamarosan az egész világ értesült a sportág történetének egyik legnagyobb átigazolásáról.

  • A Mercedes kitalálta, milyen mottóval segítsen a küszködő Antonellin

    A Mercedes kitalálta, milyen mottóval segítsen a küszködő Antonellin

    A Mercedes újonc versenyzője, Kimi Antonelli gödörbe került, de Toto Wolff kijelentette, hogy okkal szerződtették le. Az olasz jövője Max Verstappen esetleges érkezése miatt lehet érdekes.

    Antonelli egyelőre jobbára csak villanásokkal mutatta meg, miért tartják az F1 következő nagy szupersztárjának, az egyenletesen kiemelkedő teljesítménnyel még adós. Miamiban megnyerte az első időmérőt (amelyik a sprintfutamra határozta meg a rajtsorrendet), Kanadában megszerezte első dobogó eredményét, utóbbit követően viszont kétszer kiesett ütközés miatt, bár ezek közül csak az ausztriai volt az ő felelőssége.

    „Nem tudom, mit mondjak. Jelenleg úgy néz ki, minden rosszul megy, nehéz pozitívumokat találni. Túl sokszor nulláztam. A kanadai verseny után igyekeztem pozitívumokat találni, de nehezen ment” – idézte a The Race az olasz versenyzőt.

    „Úgy érzem, mintha semmi sem kedvezne nekünk. Koncentrálnunk kell és újra nekifutni, hogy meglássuk a fényt az alagút végén, mert most egyértelműen nem érzem jól magam.”

    Antonelli így csak a 7. helyet foglalja el a bajnokságban, miközben csapattársa, George Russell már több mint kétszer annyi pontot gyűjtött nála. Apropó Russell: többen úgy gondolták, hogy amennyiben a Mercedes magához tudja csábítani Verstappent, tőle búcsúznak el, de az idei formája alapján ez nem igazán tűnne logikus lépésnek. Toto Wolff mindenesetre védi a fiatalabbik pilótáját.

    „Kimivel vissza kell térnünk az alapokhoz. Kiváló versenyző, okkal választottuk őt – jelentette ki. – Nem gondolom, hogy túl keményen próbálkozik. Jól akar teljesíteni, és nyilvánvalóan tonnányi információ zúdul rá. Azt hiszem, úgy próbálja meg kihozni a legtöbbet az autóból, hogy tudja, képes jól vezetni, csak keresi a megoldást a felzárkózásra. A csapatnál és nála az egyszerűsítést kell használni mottónak. Túlgondoljuk a dolgokat.”

    Nemrég olyan spekulációk is megjelentek, hogy a Mercedes jövőre kölcsönadná Antonellit az Alpine-hoz (amely 2026-tól az ő motorjukat használja majd) jövőre, amennyiben meg tudnák szerezni Verstappent.