Kategória: Fastest Slap

  • Alonso versenyének kuplungja problémái vetettek véget

    Alonso versenyének kuplungja problémái vetettek véget

    Fernando Alonso néhány évig valószínűleg utoljára járt az Indy500-on, amelyen egy kuplunghiba hátráltatta őt egy jó eredmény megszerzésétől.

    A spanyolok kétszeres világbajnoka 2021-ben visszatér a Forma-1-be, a Renault csapatának fedélzetén. Mind ő mind pedig Cyril Abiteboul kijelentette, hogy a királykategóriában való versenyzés mellett nem fognak beletérni ilyen kitérők.

    A kvalifikáción a 66-os rajtszámú Arrow McLaren SP-vel a 26. helyre tudott csak kvalifikálni Alonso, így egyből a mezőny végén találta magát a spanyol versenyző:

    „Nem volt meg az egykörös tempónk, mondjuk ki.” – mondta Alonso. „A kezdetek óta küszködünk az autó egyensúlyával, illetve a túlkormányzottsággal. Megpróbáltunk az egyensúlyon, és a kerekeken a kiállások alatt állítani, és egyre jobban éreztem magam az autóban. Feljöttünk egészen a 15. helyig a 110. körre, abba a pozícióba, ahol lenni is akartunk.”

    „A verseny féltávjánál, amikor már a 26. pozícióból a 15.-ig feljöttünk, meghibásodott a kuplungunk, amit nem tudtunk hogyan megoldani. Szóval a versenyt a kuplung nélkül fejeztük be, így ettől a ponttól számítva minden kiállásnál be kellett tolni az autót, aztán mehettem tovább. Ez szerencsétlenségünkre egy teljes körünkbe került, amit a verseny végére ledolgoztunk, de ezen kívül nem tehettünk többet.” – mondta a spanyolok kétszeres világbajnoka.

    A csalódást keltő eredmény ellenére Alonso pozitívnak tartja, hogy be tudta fejezni az 500 mérföldes versenyt, első alkalommal három próbálkozásból:

    „Boldog vagyok, hogy be tudtam fejezni a versenyt, átszelhettem a célvonalat, és így az 500 mérföldes táv már megvan, és ez egy pozitív dolog. A negatívum az volt, hogy a kuplung probléma miatt gyorsan kiestünk a koncentrációnkból. Azonban összességében azt gondolom, hogy az Arrow McLaren SP csapata fantasztikus munkát végzett a versenyen, a stratégia mentén, illetve a kiállások során folyamatosan jöttünk előre, pozíciókat javítva. Büszke vagyok arra a munkára, amit az elmúlt hetekben végeztünk. Megpróbáltunk versenyezni, azonban a szerencse ma nem a mi oldalunkon állt, de büszke vagyok a csapat összes tagjának teljesítményére.” – zárta Alonso az Indy500-as értékelését.

  • Sárga zászló alatt intették le, Sato nyerte az Indy500-at

    Sárga zászló alatt intették le, Sato nyerte az Indy500-at

    Takuma Sato nyerte az idei Indy500-at, melyet végül egész pályás sárga zászló alatt intettek le. A japán második sikerét aratta a Brickyardon 2017 után, mögötte Scott Dixon és Graham Rahal szelték át a célvonalat.

    Dixon hiába vezette a verseny nagy részét magabiztosan, az utolsó kiállások után Sato leelőzte. Ezután az új-zélandi már nem tudott visszakerülni az élre, pedig néhányszor megpróbált, de a japán határozottan védekezett. Az utolsó öt kör már teljes pályás sárga zászló alatt ment le, mert Spencer Pigot bukott hatalmasat a négyes kanyar kijáratánál.

    A Hondások uralmuk alá vették Indianapolist, a legjobb Chevys (és egyúttal Penskés) Josef Newgarden lett az 5. helyen, elé még Santino Ferrucci fért be. Newgarden csapattársai közül senki nem került be a legjobb tízbe, Castroneves 11., Power 14., Pagenaud 22. lett.

    A McLarenek közül Patricio O’Ward örülhetett igazán, ő 6. lett, Oliver Askew baleset miatt kiesett, Fernando Alonso pedig 21-ként zárt, körhátrányban. A spanyolnak több gondja is akadt, egyik kiállásánál nem akart elindulni az autója, majd később a váltóra is panaszkodott.

    A poleból kezdő Marco Andretti halvány teljesítményt mutatott, rögtön a verseny elején elkezdett visszaesni, végül csak 13. lett. A legjobb Andretti Autosportos James Hinchcliffe lett a 7. helyével, ami az időmérő után kissé meglepő, hiszen sokkal előkelőbb helyekre kvalifikálták magukat a csapat pilótái. Közülük Herta 8., Hunter-Reay 10., Veach pedig 15. lett. A futamgyőzelemre sokáig komolyan esélyes Alexander Rossi végül kiesett, de már futamának végét jelentő balesete előtt is megbüntették egy boxutcai koccanás miatt. Az amerikai éppen a későbbi győztes Satóval ütközött.

  • Alonso és Pagenaud sisakot cserélt egymással az Indy500 előtt

    Alonso és Pagenaud sisakot cserélt egymással az Indy500 előtt

    Ma este kerül megrendezésre a 104. Indy500 az Indianapolis Motor Speedwayen.

    A nagy presztízsű versenyen számos remek versenyző fog részt venni és tudni illik, hogy a versenyzők általában csak pályán ellenfelei egymásnak, pályán kívül pedig többnyire barátok. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint Fernando Alonso és Simon Pagenaud sisakcseréje.

    A Forma-1 kétszeres világbajnoka és az Indy500 tavalyi győztese nemrégiben cserélt fejfedőt egymással, ami a versenyzők közötti legnagyobb tiszteletet és barátságot szimbolizálja.

    „Az Indy500 minden évben összehozza a legjobb versenyzőket a világ minden tájáról és büszkeséggel töltött el, hogy sisakot cserélhettem Fernando Alonsoval,” – írta Pagenaud az Instagram oldalán. „Azt tervezzük, hogy a verseny során együtt fogunk autózni az élmezőnyben.”

    https://www.instagram.com/p/CEM6tNIAokO/

     

     

  • Alonso tudja, nehéz lesz nyerni az Indy500-on

    Alonso tudja, nehéz lesz nyerni az Indy500-on

    Fernando Alonso a hétvégi Indy500 előtt saját esélyeiről beszélt.

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok egyértelműen nyerni ment a Brickyardra, hogy végre megszerezze a tripla koronát, ám a kvalifikáción megszerzett 26. helye nem azt mutatja, hogy akkora esélye lenne rá. Azonban hozzá kell tenni, hogy Alonso Chevrolet motorokat használt, ami egyértelműen alulmaradt az időmérőn a másik motorgyártóval, a Hondával szemben. Egész konkrétan csak egy Chevys jutott be a legjobb tízbe.

    „Azért jöttem, hogy megpróbáljam megnyerni a versenyt, ami igen nagy kihívás” – nyilatkozta az Arrow McLaren SP kötelékében versenyző spanyol. „Elmehettem volna Barcelonába a Renault-val, de inkább idejöttem, mint ahogy elmentem a Dakarra is. Tudom, milyen nehéz itt versenyképesnek lenni, ezt az időmérőn láthattuk is, de ez mit sem változtat a nézőpontomon a versenyre.”

    Alonso hozzátette, a szabadedzésen történt balesete is hatással lehetett a gyengébb teljesítményre.

    „Ez a rajthely talán érthető a balesetem fényében, hiszen újra kellett építeni az autó egyes alkatrészeit, illetve óvatosabban kellett dolgozni. Sok mindent kell tennem a versenyen, ezzel tisztában vagyok. Meg fogjuk próbálni, mert a szerencse még mindig ránk mosolyoghat” – zárta gondolatát.

  • A mini elektromos McLaren Senna még kamu motorhangot is ad

    A mini elektromos McLaren Senna még kamu motorhangot is ad

    Ez az első olyan McLaren Senna modell, amelybe felülről kell beleülni, és immáron a cég harmadik olyan modellje, a P1TM és a 720S után, amelyet elkészítettek gyermekeknek is. Ez egy szuper játékautó, állítgatható ajtókkal, működő fékkel, szórakoztató központtal, és olyan hangokkal, mint az igazi sportautóé. Hatféle színből lehet választani, ebből a sárga, zöld díszítéssel változatot csak a saját üzleti hálózatukban lehet majd megvenni.

    Az 582 dollárért kapható autócskát alapvetően 3-tól 6 éves korig ajánlják, de a mclarenes F1-es versenyzőnek, Lando Norrisnak sikerült lenyúlnia egyet egy körre, és belefért. Amint elfoglalja valaki a járműben a helyét, itt is gombnyomásra indul a móka, amely aktiválja is a McLaren Senna motorhangot, és egy olyan infotainment rendszert, amely képes fájlok elérésére is, USB-ről vagy SD kártyáról.

    https://www.instagram.com/p/CD_blXNJUxH/

    A cég szerint Lando Norris is elégedett volt a tesztvezetéssel.

  • Míg Gasly Spanyolországban volt, kifosztották az otthonát

    Míg Gasly Spanyolországban volt, kifosztották az otthonát

    Kellemetlen meglepetés várta Pierre Gaslyt mikor hazaért, ugyanis valakik betörtek az otthonába.

    Míg a francia versenyző épp Spanyolországban tartózkodott a legutóbbi futam kapcsán, addig normandiai lakását kifosztották. A hírt Instagram story-ban közölte franciául Gasly, akitől többek között órákat, ruhákat és sisakokat vittek el.

    ,,Néhány ember hitvány, tiszteletlen és megvetendő. Normandiában betörtek a házamba és kifosztották azt. Elvitték a BRM óráimat, amire a nevem volt gravírozva, a Tag Heuereket, ezen felül eltűntek ékszerek, ruhák és sisakok is.” -jelentette ki az AlphaTauri versenyzője.

    Gasly arra kért mindenkit, hogy ossza meg a vele történteket, illetve, aki esetleg tud valamit, avagy látja valahol az eltulajdonított tárgyakat, az lépjen kapcsolatba vele.

  • Marco Andretti rajtolhat az élről az Indy500-on

    Marco Andretti rajtolhat az élről az Indy500-on

    Marco Andretti volt a leggyorsabb az Indy500 második kvalifikációs napján, ezzel ő szerezte meg a rajtelsőséget az ötszázmérföldes futamra. Ezzel Mario Andretti 1987-es poleja után újra egy Andretti vezetheti fel a mezőnyt a legendás oválverseny rajtjánál.

    Az időmérő első napján legjobb kilenc átlagsebességet elérő versenyző mérkőzött meg vasárnap a pole pozícióért, az úgynevezett Fast 9 keretein belül. Itt tudott győzni Andretti, aki mindössze 17 ezred mérföld/órával előzte meg a második Scott Dixont. A harmadik a 2017-es Indy500 győztes Takuma Sato lett. A Hondák sorát Rinus VeeKay szakította meg, a negyedik helyével ő volt a leggyorsabb Chevy-s, ráadásul az egyetlen is a legjobb kilencben.

    Az Ed Carpenter Racing pilótáját követte két újabb Andrettis, sorrendben Ryan Hunter-Reay és James Hinchcliffe. A hetedik a VeeKay melletti másik újonc, a spanyol Alex Palou lett. A Fast 9 két leglassabbja pedig Graham Rahal és Alexander Rossi lettek végül.

    Az már szombaton kiderült, hogy Fernando Alonso a 26. helyre kvalifikált az augusztus 23-án esedékes versenyre.

  • A 26.helyről kezdheti majd meg az Indy500-at Fernando Alonso

    A 26.helyről kezdheti majd meg az Indy500-at Fernando Alonso

    A mezőny hátsó részéből kezdheti majd meg a 2020-as indianapolisi 500 mérföldes versenyt Fernando Alonso, aki továbbra a tripla korona megszerzéséért harcol.

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok 2017-ben próbálkozott először a legendás versenyen, akkor az ötödik helyre kvalifikált, ám a futamot nem tudta befejezni. Tavaly viszont nem tudta kvalifikálni magát a versenyre, így a harmadik próbálkozásból második alkalommal rajtolhat majd el az Arrow McLaren SP csapat színeiben.

    „Nem volt meg a sebességem sem tegnap sem ma, de elégedett vagyok a futásommal. Lesz néhány érdekes ember a rajtpozícióm körül.” – tweetelte a kvalifikáció után Alonso.

    Alonso négy körének átlaga 228,768 mérföld/óra (368,166 km/h) volt, ami a 26.helyre volt elég a 33 fős rajtrácson. A leggyorsabb a Honda motorral versenyző Mario Andretti volt, ám a legjobb kilencre még vár egy „topnine” kvalifikáció, amivel az első kilenc helyet fogják eldönteni.

    A 104. Indy500 jövő hét vasárnap kerül megrendezésre.

  • Alonso autót tört Indianapolisban

    Alonso autót tört Indianapolisban

    Az idei Indy500 első balesete Fernando Alonso nevéhez fűződik, csakúgy mint a tavalyi évben.

    A spanyol a második edzésnapon csapódott falnak, ám szerencsére karcolás nélkül megúszta. A négyes kanyart nagyon szűken vette, ezáltal megcsúszott, és a külső SAFER falnak ütközött, majd becsúszott a boxutcába. A napot ennek ellenére is a legjobb tízben zárta, nyolcadik lett, a nyitónap ötödik helyét követően.

    „Ezen a helyen a falak nagyon közel vannak” – kezdte Alonso a baleset utáni nyilatkozatát. „Sajnos ma ismét megtörtént. Inkább most történjen meg, mint 23-án, vasárnap. Minden nap itt megtett körrel tanul az ember, így ebből is. Holnap ismét nekikezdünk. Szerintem minden rendben lesz. Tartsuk meg a jó munkát, és reménykedjünk, hogy nem lesz több probléma.”

  • A bajnokság élén utazik a Slovakiaringre Tim Gábor

    A bajnokság élén utazik a Slovakiaringre Tim Gábor

    2016 után, 4 év kihagyással a háta mögött tért vissza Tim Gábor a pályaversenyzéshez. A vanyarci pilóta karrierje során számos hazai és nemzetközi bajnokságot nyert meg, majd 2017-2019 között a hazai rally bajnokságokban jeleskedett. Az idei évben lehetősége nyílt visszatérni régi sikerei helyszínére.

    A Swift Cup Europe sorozatban sikerült ülést találnia, egy komoly összefogásnak köszönhetően. Azóta is tart a pilótát segítő kampány, melyben a közösségi támogatás is szerepet kapott, kiemelt szponzorának termékét megvásárolva, a támogató személy dedikált ajándékot kap, illetve üzemanyag adalék termékeket és más meglepetést is. Ennek is köszönhető, ha kis költségvetéssel is, de tudja folytatni a bajnokságot.

    A nemzetközi sorozat mezőnye már túl van az első hétvégén, júliusban az ausztriai Salzburgringen kezdődött a Swift Cup Europe 2020-as szezonja. Gábor visszatérése remekül sikerült, hisz a 3 versenyből kettőt megnyert, az egyik futamon pedig az élről esett vissza a negyedik helyre műszaki hiba miatt.

    A két győzelemnek köszönhetően a bajnokság élén várja a folytatást, mely Augusztus 21-23. között lesz a Slovakiaringen. A Swift Cup Europe sorozat pilótáinak újra három versenyt kell majd teljesítenie.

    „Tudom, unalomig ismételgetem, de nagyon köszönöm, hogy ilyen sokan mögém álltak. A kis számú, de annál lelkesebb támogatói köröm, illetve a sorozat szervezője Burkus Egon sokat segített, hogy újra ott lehessek a pályán, és ezt az új turbós Swiftet vezethetem, melynek tempója már nagyon komoly! A mezőny a Slovakiaringre szerintem erősebb lesz, biztos mindenki elemezte a telemetriákat az elmúlt hetekben, sőt biztos teszteltek is. Új pilóták is fognak érkezni. Én bízom a pályaismeretemben, a nagyon gyors, de technikás Slovakiaringen mindig jól tudtam menni. Szoros csatákra, szélárnyékozásra számítok, és a bajnokság élén szeretném befejezni a hétvégét.” – mondta Tim Gábor.

    A bajnokság állása a Slovakiaring előtt:

    1. Tim Gábor Full Auto SE 57 pont
    2. Zellhofer Christoph Suzuki Team Austria 40 pont
    3. Wiesmeier Günther Team Wimmer Werk Motorsport 40 pont
    4. Ohrfandl Fabian Schiessling Racing Team 37 pont
    5. Wimmer Max Team Wimmer Werk Motorsport 36 pont
    6. Zellhofer Martin Suzuki Team Austria 33 pont
    7. Haselsteiner Dominik Team Wimmer Werk Motorsport 32 pont
    8. Becvar Fabio Schiessling Racing Team 26 pont
    9. Dietrich Philipp Suzuki Team Austria 24 pont
    10. Serafin Kamil Serafin Racing 8 pont