Kategória: Fastest Slap

  • Lewis Hamilton WWF kampányfilmben szerepel, az Amazonast védik

    Lewis Hamilton WWF kampányfilmben szerepel, az Amazonast védik

    A hatszoros világbajnok Hamilton figyelmeztet, fogy az időnk arra nézve, hogy megvédjük az esőerdők élővilágát és őslakosait. A Forma-1-es pilótán kívül az énekes Jess Glynne, és további ismert személyek csatlakoztak a WWF természetvédelmi szervezet rövidfilmjéhez, amelyben az Amazonas esőerdeinek a védelmét szorgalmazzák.

    A mű címe „Time’s Running Out” lett, melyben a 35 éves versenyző arra figyelmeztet, hogy „ég az otthonunk”, miközben egy gyufaszálat tart maga előtt. A kampányban részt vesz még a BBC Radio 1 lemezlovasa Cel Spellman, a Szexoktatás brit színésze, Asa Butterfield, Jade Anouka színész- és költőnő, Manal Rostom atléta és aktivista, illetve a már fentebb emlegetett Glynne.

    A videót a Bafta-jelölt rendező, Michael J Ferns készítette, és felhívja a figyelmet a tűzvészek hatásaira, az esőerdők vadvilágára, illetve az őslakosokra. Az amazóniai tűzkitörések 86%-kal nőttek a tavalyi hasonló időszakhoz képest, állítja a brazil kormány Nemzeti Űrkutatási Intézete.

    Hamilton már januárban is több mint 260.000 fonttal támogatta az állatok mentését és a tűzoltást az ausztrál bozóttüzek miatt. Most úgy fogalmazott, hogy az Amazonas tűzesetei is szívszorítóak:

    „Teljes a pusztulás az Amazonas helyi közösségeiben, fajaiban és tájaiban. Ezt meg kell állítani. Össze kell fognunk, és hallatni kell a hangunkat, fel kell szólalnunk ezen kérdésben, hogy végleges változás történjen. Megtiszteltetés, hogy csatlakozhatok a WWF kampányához, és az Amazonas és az ott lakók mellett állhatok. Remélem, hogy ti is csatlakoztok hozzám.”

    Butterfield így nyilatkozott: „Bolygónk védelme elsőbbséget kell, hogy élvezzen, a generációnk együtt fog élni a következményekkel, amennyiben ezzel nem törődünk. Van remény, de csak akkor, ha fellépünk és harcolunk olyan figyelemre méltó helyekért mint az Amazonas vidéke, mielőtt még túl késő lesz.”

    Glynne hozzátette: “Feltételezzük, hogy az Amazonas esőerdei mindig velünk lesznek, de ha most nem lépünk, akkor ez nem így lesz. Nem dőlhetünk hátra, és nem hagyhatjuk ezt így. Jelenleg ég az Amazonas, így ezért most kell felszólalnunk.”

    A WWF kampány részleteiről itt lehet többet olvasni.

  • Monzában lehet a rali világbajnokság szezonzárója!

    Monzában lehet a rali világbajnokság szezonzárója!

    A híres F1-es pálya télen ralit szokott rendezni, most azonban a ralik megcsappanásával a Monza Rally Show világbajnoki forduló is lehet majd.

    Egyre sűrűbben találgatnak arról, hogy az Autodromo Nationale di Monza a WRC naptárába bekerüljön egy igen furcsa szezon zárásaként. A helyszínen 1978 óta rendeznek téli ralit, egy amolyan gálaversenyként. Tavaly Sébastien Loeb nyerte az eseményt, de például Valentino Rossi is hétszer diadalmaskodott már itt.

    Most a december 3 és 6 közötti esemény a WRC utolsó állomása lehet. A rali világbajnokság idén eredetileg minden kontinensre ellátogatott volna, de végül egy rövidített menetrendre kényszerültek ők is a világméretű vírushelyzet miatt.

    Nemrégiben törölték azonban az utolsó két állomást, a Német és a Japán Ralit, így a szervezők szeretnék még egy viadallal bővíteni az idei évet. Horvátországgal is folynak a tárgyalások, de Monza esélyei is egyre nőnek.

    Egy bennfentes így nyilatkozott a DirtFishnek:

    „Monza érdekes lehet a WRC számára. Mondjuk lehet, hogy rivalizálás lenne köztük és a San Remo Rali között. Mindenesetre elég hosszú a verseny ahhoz, hogy érdekes legyen a világbajnokság szemponjából. Egy helyszínt vesz igénybe, ami a gyártóknak pénzt spórolna, és még korlátozottan nézőket is lehetne fogadni.”

    Ha nem is jut el a WRC forduló szintjéig, akkor egy promóciós esemény még lehet, mint az Észt Rali volt tavaly. Ők végül az újragondolt naptárnak köszönhetően helyet is kaptak a világbajnokságban.

    A Monza Rally Show jó alkalom lenne a Pirellinek is arra, hogy elindítsa a programját a rali világába való visszatéréshez. Jövőre ugyanis az F1 mellett a WRC-nek is ők szállítják majd gumikat.

  • Hamilton újabb lépést tesz a környezetbarát életmód felé

    Hamilton újabb lépést tesz a környezetbarát életmód felé

    A hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, milliós álomautó kollekcióval rendelkezik, mégis az elektromos autóját használja a versenypályán kívül.

    A Mercedes pilótája a héten jelentette be, hogy az új elektromos tereprali sorozatban, az Extreme E-ben indít csapatot jövőre. Emellett hozzátette, igyekszik minél környezettudatosabban élni.

    „Nehéz, mert sokan azt mondják, „jó, de minden hétvégén egy Forma-1- versenyautót vezetsz”. De nem néznek utána, mekkora a sport ökológiai lábnyoma, és mit teszünk ennek csökkentésére.”

    „A magánéletemben igyekszem sokat változtattam ezügyben. Nem mindegyik autót vezetem, amelyet birtoklok, csak az (elektromos Mercedes) EQC-t.”

    A Forma-1 tavaly tűzte ki célul a zéró kibocsátást 2030-ra, és fenntarthatóvá is akarják tenni az összes versenyt 2025-ig.

    Hamilton vegán életmódot folytat, a kutyáival együtt, eladta a magángépét, és ragaszkodik hozzá, hogy a repülőterekről elektromos járművel jöjjenek érte. Az értesülések szerint magánkollekcióját egy Ferrari LaFerrari, egy Pagani Zonda, egy McLaren P1 és egy 60-as években készült Shelby Cobra alkotja.

    A bajnoki címvédő úgy nyilatkozott, lenyűgözik a sorozat céljai, többek között, hogy minden csapatnak alkalmaznia kell egy női pilótát. Az első szezon versenynaptára is kész van már, és a globális felmelegedés által sújtott területekre hívják fel vele a figyelmet.

    Nézők nem nézhetik majd a versenyeket, de közvetítik majd a TV-n és a közösségi médiás platformokon keresztül. Az autókat pedig egy úszó paddockkal szállítják majd egyik helyszínről a másikra.

    Hamilton csapatán kívül még hét másik szerepel majd a sorozatban:

  • Gyulay Zsolt: 2023-ra megújulhat a Hungaroring főépülete és a boxok

    Gyulay Zsolt: 2023-ra megújulhat a Hungaroring főépülete és a boxok

    MTI sajtóközlemény: Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint 2023-ra megújulhat a mogyoródi Forma-1-es pálya főépülete, valamint a boxok és az azok mögött elhelyezkedő terület, az úgynevezett paddock.

    A sportvezető – aki 10 éve irányítja a versenypályát üzemeltető céget – az M4 Sport csütörtöki, Sporthíradó című műsorában azt mondta, mivel a létesítmény 1985-ben épült, az utóbbi években egyre többször volt probléma az infrastruktúrával, mert az elmúlt évtizedekben az F1-es világbajnokság „kinőtte magát”.

    Gyulay Zsolt azt mondta, 10 évvel ezelőtti kinevezésekor nagy feladatnak gondolta a cég irányítását, ugyanakkor ez a 10 esztendő bizonyította, hogy „állami vállalatként is lehet sikeresen és nyereségesen működni”.

    „A 2010 előtti 25 év alatt 41 kiemelt nemzetközi rendezvény volt a Hungaroringen, az elmúlt 10 évben pedig 48” – jegyezte meg az elnök-vezérigazgató. Kiemelte, hogy bár a Forma-1-es nagydíj megrendezése minden évben nagy kihívás, az idei év még az eddigieknél is nehezebb volt, mert a koronavírus-járvány közben úttörő szerepet kellett vállalniuk az ausztriai Spielbergben található Red Bull Ringgel közösen. A március helyett júliusban elrajtolt F1-es idény első két futamát Ausztriában, a harmadikat Magyarországon rendezték zárt kapuk mögött.

    Az áprilisról október közepére halasztott Super Racing Festivalról, azaz a gyorsasági kamion Európa-bajnokság és a túraautó-világkupa közös mogyoródi versenyhétvégéjéről Gyulay Zsolt azt mondta, mindenképpen megrendezik, de azt még nem tudják, hogy zárt kapuk mögött, vagy korlátozott számú közönség előtt.

    „Az egyik lehetőség, hogy legfeljebb napi 5000 nézőt beengedünk, a másik pedig, hogy közönség jelenléte nélkül bonyolítjuk le a versenyeket” – fejtette ki. Az elnök-vezérigazgató bízik abban, hogy jelen lehetnek majd „az autósportra kiéhezett” nézők a rendezvényen, de hozzátette, a járványhelyzet jelenlegi alakulása miatt ebben nem biztos.

  • Hétvégén mind odagyógyulhatunk a képernyő elé! Mutatjuk a programot!

    Hétvégén mind odagyógyulhatunk a képernyő elé! Mutatjuk a programot!

    Olyan komoly autósportos hétvége vár ránk, mint már nagyon rég nem! Míg a Forma-1-es, Formula 2-es és Formula 3-as mezőn Mugellóba látogat, addig elrajtol a WTCR mezőnye is, Zolderben, ahol jelen lesz a TCR Europe is!

    A mugellói eseményeket az M4 Sporton követhetitek majd élőben.

    Michelisz Norbi és Tassi Attila (WTCR) időmérő edzését és versenyit a Sport 1/2-n és az Eurosport 1/2-n követhetitek majd, míg Nagy Dani (TCR Europe) versenyei feltehetően online lesznek majd követhetők. Amennyiben így lesz, a streameket közöljük majd Facebookon!

    Szeptember 11. péntek
    09.35 Formula 3 Szabadedzés
    11.00 Forma-1 1. szabadedzés M4 Sport
    12.55 Formula 2 Szabadedzés
    14.05 Formula 3 Időmérő M4 Sport
    14.10 TCR Europe 1. szabadedzés online?
    15.00 Forma-1 2. szabadedzés M4 Sport
    16.20 TCR Europe 2. szabadedzés online?
    17.00 WTCR 1. szabadedzés online?
    17.00 Formula 2 Időmérő M4 Sport
    Szeptember 12. szombat
    09.50 WTCR 2. szabadedzés online?
    10.25 Formula 3 1. futam M4 Sport
    11.10 TCR Europe Időmérő online?
    12.00 Forma-1 3. szabadedzés M4 Sport
    14.00 WTCR Időmérő Sport 2, Eurosport 2
    15.00 Forma-1 Időmérő M4 Sport
    15.40 TCR Europe 1. futam online?
    16.45 Formula 2 Főfutam M4 Sport
    Szeptember 13. vasárnap
    10.30 WTCR 1. futam Sport 1, Eurosport 1
    10.30 Formula 3 2. futam M4 Sport
    11.55 Formula 2 Sprintfutam M4 Sport
    14.15 WTCR 2. futam Sport 1, Eurosport 2
    15.10 Forma-1 Futam M4 Sport
    15.20 TCR Europe 2. futam online?

    Kövessetek minket Instagramon is! 😉

    https://www.instagram.com/p/CE8zwrxKFWJ/

  • Csehország két második helyet hozott Tim Gábornak

    Csehország két második helyet hozott Tim Gábornak

    A Swift Cup Europe idei bajnokságának harmadik fordulójára a csehországi Brno pályán került sor. Tim Gábor, aki idén már négy győzelemnél járt, 21 pontos előnnyel érkezett a pályára, és kalandos versenyek után 21 pontos előnnyel is távozott. A  csehországi két harminc perces verseny két második helyet hozott számára.

    Tim Gábor az első két hétvége hat futamából négyet megnyert, és magabiztos előnnyel várta a csehországi hétvégét. Már az időmérő edzésen taktikázásba kezdett, egyetlen mért kört futva a harmadik rajtkockát szerezte meg.

    „Ezen a hétvégén nem 25, hanem harminc perces futamaink lesznek, ez extra igénybevétel a gumiknak. Nem láttam értelmét túl sokáig erőltetni az időmérő edzést, a megfutott harmadik idő nekem megfelel. Persze jobb lett volna az első sor, mert itt nem könnyű előzni, de szerintem innen is tudok majd a győzelemért küzdeni.” – nyilatkozta Tim az időmérő után.

    Az első versenyen a harmadik helyről rajtoló Tim a második helyért küzdött, mikor kiforgatták. Ellenfele ugyan büntetést kapott, de az első helyért már nem tudott küzdeni.

    „Csapattársak indultak előlem, tudtam, hogy össze fognak dolgozni, ez természetes. A fő bajnoki riválisom Dominik Haselsteiner ment elől, Max Wimmer pedig védekezett, feltartott lényegében. Próbáltam megelőzni, hogy mehessek Dominik után, de az előzés közben kiforgatott. Meg tudtam fogni az autót, de túl nagy hátrányba kerültem, nem volt esélyem már előrébb kerülni. Maxot megbüntették így második lettem.” – foglalta össze Tim sz első versenyt.

    A második hely a fordított rajtrácsos második futamon a hetedik rajthelyet jelentette. Tim jól rajtolt, sorra előzte meg ellenfeleit, majd a hatodik körben az élre állt. A verseny második felében végig vezetett, egészen az utolsó körig. Ekkor egy féktávon keresztbe állt az autója és kicsúszott. Ugyan visszatért a pályára, de csak harmadik helyen ért célba. Max Wimmer újra büntetést szedett össze, így Tim örökölte a második helyet.

    „Ugyanott fékeztem, mint az előző körökben, de egyszerűen elment a kocsi hátulja és kicsúsztam. Akkor azt hittem, hogy hibáztam, vagy rámentem valamire, de utána is rossznak éreztem a fékeket. A verseny után kiderült, hogy az első fékeim elmentek és emiatt a hátsók blokkoltak, ezért csúsztam ki. Nagyon sajnálom, mert sima győzelem lett volna, kézben tartottam a futamot.” – nyilatkozta Tim a második verseny után.

    A Swift Cup Europe októberben zárul két versenyhétvégével. Előbb a Slovakiaringre látogat a mezőny, majd október 23-25-én a Hungaroringen zárul a bajnokság.

  • Hamilton beszáll az Extreme E-be, X44 nevű csapatával!

    Hamilton beszáll az Extreme E-be, X44 nevű csapatával!

    A regnáló Forma-1-es világbajnok, Lewis Hamilton is elindítja a csapatát, a hamarosan induló Extreme E sorozatban. Ez az első alkalom is, hogy a brit pilóta egyben csapattulajdonos is. Hamilton nem lesz versenyzője a csapatnak, és egy felállított menedzsment irányítja majd a napi teendőket is. A csapat neve X44 lesz, amely utal Hamilton személyes rajtszámára is, amelyet 2014 óta használ, mióta a Forma-1 bevezette ezt a formátumot. Így nyilatkozott erről Hamilton:

    „Az Extreme E egy izgalmas új fenntarthatósági kezdeményezés, és remek lehetőség az, hogy már a kezdetektől fogva részese lehetek ennek, csapatalapítóként. Persze a céljaim és az elkötelezettségem a Forma-1-ben a Mercedeshez kötnek, így operatív módon nem veszek részt az X44 irányításában, de izgatott vagyok amiért egy másik szerepben lehetek ebben az új szériában, amely találkozik azzal a víziómmal, hogy egy fenntarthatóbb és egyenlőbb világot teremtünk. Az Extreme E igazán vonzó számomra, a környezettudatossága miatt.

    Mindannyian képesek vagyunk változtatni, számomra ez annyit jelent, hogy a versenyzés iránti szeretetemet összeegyeztethetem a bolygónk iránti szeretetemmel, amelynek pozitív hatása lesz. Nem csak klímaválság frontvonalába került helyszínekre látogatunk, hanem szorosan együttműködünk ezen lokációkkal, valamint vezető klímaszakértőkkel. Megosszuk a tudásunkat, és pozitív örökséget hagyunk magunk után minden egyes helyszínen, így ez az egész túlmutat a pályán való versenyzéstől.

    Az X44 alapítójaként várom már, hogy csapatomat ezen fontos értékek köré építhessem, mint a fenntarthatóság és az egyenlőség. Egyikünk sem tökéletes, mindannyiunknak van még hova fejlődni, de örömmel használom ezt a platformot, hogy rávilágítsunk a bolygónk legsúlyosabb problémáira, és ezek megoldásaira, amelynek mindannyian részesei lehetünk.”

    Az X44 olyan komoly Extreme E résztvevőkhöz csatlakozik, mint a Ganassi, Andretti vagy a Techeetah csapat.

    https://www.facebook.com/ExtremeELive/videos/809275579816023/

  • 21 pontos előnnyel utazik Tim Gábor Csehországba

    21 pontos előnnyel utazik Tim Gábor Csehországba

    Sajtóközlemény: Az idei FIA Swift Cup Europe sorozatból már lezajlott két hétvége, és összesen hat futamon van túl a mezőny. Az idén a pályaversenyzéshez visszatérő Tim Gábor a hat futamból négyet megnyert és 21 pontos előnnyel várja a folytatást, mely ezen a hétvégén lesz a csehországi Brno pályán.

    A bajnokság a feléhez érkezik és talán a legnehezebb hétvége előtt áll a 22 fős nemzetközi mezőny. Ezúttal nem három, csak két futama lesz a márkakupának, de hosszabb távval teljesítik azokat.

    „Most csak két futamunk lesz, de nem 25 percesek, hanem 30 percesek. Ez a plusz 5 perc egyrészt jó, nem kell annyira kapkodni, jobban fel lehet építeni egy futamot, de a gumik nagyon el fognak fogyni a versenyek végére. Fontos lesz jól menedzselni azokat.” – kezdte Tim Gábor.

    A bajnokságban megszerzett előnnyel most nincs nyerési kényszerben a többszörös bajnok pilóta, de mégsem veszi félvárról a hétvégét.

    „Néhányszor versenyeztem itt, szeretem a pályát. Sőt, 2016-ban itt nyertem meg a Skoda Octavia Cup-ot, de nyertem Clio Cup futamot is. Szóval a tempóm remélem meg lesz. Edzeni nem fogunk sokat, fontos lesz hamar megtalálni a megfelelő beállításokat. Szerencsére ez a pálya technikás, nem annyira fontos a szélárnyék, így talán az időmérésen jobban fogok szerepelni mint eddig. Szeretném az előnyömet növelve távozni majd vasárnap a pályáról” – mondta Tim a hétvégét megelőzően.

    A verseny előtt már köztudott volt, hogy a koronavírus miatt korlátozások lesznek, de Tim ezek ellenére is vállalta az indulást.

    A Swift Cup Europe csehországi hétvégéjének időterve:

    Szeptember 4. Péntek
    09:35 Szabadedzés
    12:30 Időmérés

    Szeptember 5. Szombat
    11:50 Verseny 1.

    Szeptember 6. Vasárnap
    10:35 Verseny 2.

  • 10 F1-es pálya, ami van olyan fura, mint Bahrein „majdnem oválja” – 2. rész

    10 F1-es pálya, ami van olyan fura, mint Bahrein „majdnem oválja” – 2. rész

    Az F1-es pályák különlegességei az első részt követően folytatódnak, egy pályával, ami gyanúsan hasonlít Bahrein külső körére.

    A ’94-es sikán anomália ?? ?? ?? ??

    Ayrton Senna halálát követően sokan változtattak a pályákon, a biztonság növelése érdekében. Például Estorilban még egy hajtűkanyart adtak hozzá, és ez azóta meg is maradt.

    De az ideiglenes dolgok azok, amik igazán emlékezetesek. Barcelonában a Campsa kanyar kijáratára szerkesztettek sikánt gumifalból, míg Kanadában a hátsó egyenesben kerékvetőkkel oldották meg ugyanezt. Ennek még az Eau Rouge is áldozatul esett, abban az évben egészen 2-esig váltottak le, mielőtt felmentek volna a dombon.

    ?? Pescara, Olaszország, 1957

    Bármilyen verseny különlegesnek kell, hogy számítson, ahol az út menti benzinkutaknál lehet tankolni. Jack Brabham megcsinálta az egyetlen évben, amikor a 25.8 km-es pálya (leghosszabb az F1 történetében) világbajnoki versenyt rendezett.

    A szuezi válság magas olajárai miatt maradt el a Belga és Holland Nagydíj, így a Coppa Acerbo hagyományos helyszíne ugrott be a versenynaptárba. Ez volt az első, hogy egy ország két nagydíjat rendezzen. És ez volt talán az utolsó, igazi országúti verseny.

    ?? Dallas, Egyesült Államok, 1984

    Forróság, buckák és széteső pálya, amit viccnek tituláltak a versenyzők. Sokaknak nincs jó emléke az egyetlen itteni nagydíjról. A gyors utcai pálya még Alain Prostot is hibára kényszerítette. Egy újabb a Forma-1 „egyslágeres csodái” közül.

    ?? Reims, Franciaország, 1950-51, 1953-54, 1956, 1958–61, 1963, 1966

    Talán ez hasonlít a listából legjobban az új bahreini „körhöz”. Bár három hosszú egyenes, és három élesebb kanyar inkább egy háromszöget adott ki. Az „évszázad versenyének” helyszíne ’53-ban, amikor Hawthorn és Fangio vívott szélárnyékozós csatát.

    ?? Nordschleife, Németország, 1951–54, 1956–58, 1961–69, 1971–76

    Talán ezt kell a legkevésbé magyarázni. A világ legnehezebb pályája, amit Lauda ’76-os balesete után hagyott el a sorozat. Ezt az „országúti” pályát teljes egészében a versenyzésre építették, még a 20-as években. Az erdőben futó tragikus sorsú pálya azonban sok ikonikus F1-es pillanat helyszíne is volt.

  • 10 F1-es pálya, ami van olyan fura, mint Bahrein „majdnem oválja” – 1. rész

    10 F1-es pálya, ami van olyan fura, mint Bahrein „majdnem oválja” – 1. rész

    Az idei F1-es szezon eléggé felbolydult a pályák terén, de a legnagyobb különlegesség alighanem Bahrein külső vonalvezetése lesz.

    A Szakhíri Nagydíjon használják majd, ezzel pedig nem csak először fordul elő, hogy egy éven belül egy pálya két vonalvezetését veszik igénybe, hanem a rövid hossz és a magas tempó miatt előreláthatóan a Forma-1 valaha volt legrövidebb köridejét láthatjuk majd.

    Persze a bajnokság 70 éve alatt bőven voltak furcsaságok, ezeket szedte össze Edd Straw, a The Race újságírója. Akár Bahreinben is fordul elő ilyen, a 2010-es versenyen az Endurance vonalvezetést használták, népszerűtlensége miatt egyszeri alkalommal. De íme egy lista 10 furcsa pályáról, amiket az F1 valaha is használt.

    ?? Las Vegas, Egyesült Államok, 1981-82

    A furcsa versenynevek az idei évben nem számítanak újdonságnak, de a Caesar’s Palace Nagydíjat* nehéz felülmúlni. Hogy miért hívták így? Mert Las Vegas híres hotel-kaszinójának a Caesar’s Palace-nek a parkolójában került rá sor.

    Maga a pályát is ennek szellemében állították össze. A nyomatott nagy E betűre hajazó kanyarok nem nyerték el a pilóták tetszését. Párosítva ezt a Nevadai-sivatag melegével, és a város értetlenségével egy „teljesen ismeretlen” verseny iránt, a „csoda” nem tartott sokáig.

    *Utólag „enyhítettek” a verseny nevén, emlegetik Las Vegas, vagy csak simán USA Nagydíjként is.

    ?? AVUS, Nyugat-Berlin, 1959

    Az autópálya nem tűnik jó ötletnek egy versenypályához, de pontosan ez volt a 1959-es Német Nagydíj helyszíne.

    Maga a pálya nem bonyolult, az autópálya két felét két visszafordító kötötte össze, az északi kanyar pedig híres volt meredek döntöttségéről. Már a háború előtti időben is rendeztek versenyeket rajta, de szép lassan az enyészeté lett, miután Jean Behra életét vesztette az egyik betétfutamon.

    ?? Monte-Carlo, Monaco, 1950, 1955-2019

    Már hozzászokhattunk, de attól még furcsa. Az ideivel együtt mindössze 6 alkalommal hiányzott a versenynaptárból ez a különleges pálya.

    A versenyautók és a keskeny utcák látványa egy összeférhetetlen és abszurd dolog, mégis létezik. Jelenleg nem lehetne még egy ilyen versenyt elkezdeni. Nelson Piquet-nek volt erre egy hasonlata, miszerint itt versenyezni olyan, mint a nappaliban biciklizni.

    ?? Valencia, Spanyolország, 2008-12

    A boxépület egy korábbi halpiacból lett kialakítva egy felnyitható hidat pedig leaszfaltoztak a pálya érdekében. Ez, párosítva kikötői-városi háttérrel pedig egy érdekes modern hibridet hozott létre.

    Az öt F1-es verseny alatt Michael Schumacher visszatérésének egyetlen dobogóját szerezte, Webber pedig repült egyet. Csak az utolsó verseny volt azonban emlékezetes, Alonso hazai győzelmével.

    ?? Indianapolis, Egyesült Államok, 1950-59

    Hát, ez biztos, hogy nem csak „majdnem ovál”, még Bahrein külső vonalvezetéséhez képest sem. Az Indy 500-as azért volt a naptár része egy évtizeden keresztül, hogy a Forma-1 is világbajnokságnak számítson, mivel szinte minden másik versenyt Európában rendeztek.

    Ascari 52-es „kiugrásán” kívül nem is volt átmenet a két sorozat között, de a statisztikákban mégis beleszámít a nagydíjak történelmébe.

    Folytatás következik…