Kategória: Fastest Slap

  • Brown: Én szeretnék az első csapatvezető lenni, aki megnyeri a tripla koronát

    Brown: Én szeretnék az első csapatvezető lenni, aki megnyeri a tripla koronát

    Az elmúlt években Zak Brown vezette a McLaren Forma-1-es projektjét, emellett pedig olyan új programokba vágott bele az irányítása alatt a legendás márka, mint az IndyCar vagy majd a WEC hiperkorszaka.

    Az amerikai csapatvezető tehát három három olyan sorozatban is érdekelt, amely kiadja a motorsportok tripla koronáját, és ambíciózus mivolta miatt nem is titkolta, hogy ő szeretne az első csapatvezető lenne, akinek összejön ez a bravúr.

    „Nincs még egy csapat, ahol jobban szeretnék lenni, mint a McLaren. Imádom azt, hogy ott vagyunk a Forma-1-ben, az IndyCar-ban, és nagy örömömet látnám abban, ha a sportautózásba is visszatérnénk. A nagy álmom, hogy Forma-1-es világbajnokok legyünk, Indy500-at, IndyCar bajnokságot és Le Mans-i 24 órást nyerjünk. Szeretnék az első csapatfőnök lenni, aki tripla koronát nyer.” – jelentette ki Brown.

  • Hamisítatlan versenyteljesítmény közúton és versenypályán egyaránt: a BMW M 1000 RR motor Dunlop SportSmart TT abroncsokon fut

    Hamisítatlan versenyteljesítmény közúton és versenypályán egyaránt: a BMW M 1000 RR motor Dunlop SportSmart TT abroncsokon fut

    A BMW Motorrad bemutatta az új M 1000 RR-t, a gyártó első „M” jelzésű motorját. A motor az S 1000 RR modell utódja. Olyan motorosoknak tervezték, akik számára fontos az extrém, igazi verseny jellegű teljesítmény. A BMW a Dunlop SportSmart TT abroncsot választotta a limitált kiadású M 1000 RR közútra engedélyezett változatához. Akárcsak a motor, a SportSmart TT is versenyeken bizonyított technológiát kínál, olyan abroncsot eredményezve, amely az utcán és a versenypályán egyaránt megállja a helyét.

    A sztenderd superbike-kal összehasonlítva az M 1000 RR további, versenyeken bizonyított elemekkel rendelkezik, mint például a szénszálas wingletek és kerekek. A motort úgy tervezték, hogy 212 lóerőt biztosítson extrém, 14 500 RPM fordulatszámon.

    Versenyek ihlette motorhoz versenyek ihlette abroncs dukál. A SportSmart TT ugyanazzal az NTEC RT technológiával rendelkezik, mint a Dunlop Isle of Man TT versenyen győzedelmeskedő abroncsa. Ez lehetővé teszi, hogy a hátsó nyomás csökkenthető legyen a versenypályán történő használat során, növelve az érintkezési felületet és maximalizálva a tapadást. A SportSmart TT egyedülálló tulajdonsága a Speed Vent Tread futófelület, amelynek mintaárkai az abroncs fordulásakor szétnyílnak, majd összezárulnak. Ez „szellőztető” hatást eredményez, amely növeli a hőleadást.

    Miguel Morais, a Dunlop Moto Europe első szerelésekért felelős igazgatója elmondta: „Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW kizárólagos beszállítói megállapodással jutalmazta a Dunlopot a legelső „M” jelzésű motorkerékpárt illetően. Minden M 1000 RR motort SportSmart TT abronccsal szerelnek majd fel, ami kiemeli és alátámasztja az abroncs kiváló teljesítményét és technológiáját.”

    Győzelem a versenyeken és a magazinteszteken

    A Dunlop büszkén tekint vissza az S 1000 RR modell versenyváltozatával elért pályasikereire. A francia Superbike Bajnokságon a hónap elején Kenny Foray uralta a Lédenon versenypályát Dunlop abroncsokkal ellátott BMW-jével. A közutakon Peter Hickman Dunlop abroncsokkal felszerelt BMW motorjával nyerte meg az Isle of Man TT versenyt és a Makaói Nagydíjat, továbbá új közúti körrekordot is felállított az Ulsteri Nagydíjon.

    A SportSmart TT abroncs a magazinteszteken is győzedelmeskedett. Az Egyesült Királyság-beli Fast Bikes csapat a legjobb superbike abroncsként értékelte a SportSmart TT-t pályán rendezett „vaktesztjén”1, valamint a német „PS”2 magazin az abroncsnak ítélte a „Legjobban kezelhető abroncs” elismerést.

    Luca Davide Andreoni, a Dunlop Moto Europe marketingigazgatója a következőket nyilatkozta: „A Dunlop hypersport termékcsaládjában valamennyi superbike motoros megtalálja a megfelelő abroncsot. A Dunlop rendelkezik a legátfogóbb hypersport termékcsaláddal a közútra szánt SportSmart Mk3-tól a versenygyőztes GP Racer és GP Pro abroncsokig. A SportSmart TT közútra és versenypályára egyaránt alkalmas: mindkét esetben fantasztikus vezetői élményt és tapadást biztosít. Éppen ezért ez a tökéletes abroncs az olyan kimagasló sportmotorok számára, mint a BMW M 1000 RR.”

  • Fernando Alonso továbbra is tart a Covid-19-től

    Fernando Alonso továbbra is tart a Covid-19-től

    Fernando Alonso elmondta, tart a Covid-19-től, ezen felül további félelmeiről is mesélt.

    A koronavírus továbbra is nyomást gyakorol az emberiségre. Világszerte emelkedik a megfertőződések száma, így az országok egyre több szigorítást kénytelenek újra bevezetni. A Forma-1 eddig sikeresen elkerülte azt, hogy nagy számban felüsse a fejét a vírus a paddockban, ami első sorban a szigorú higiéniai előírásoknak és a gyakori teszteléseknek köszönhető. Ennek az állapotnak a megőrzése a versenyzők és a csapatok együttműködésétől is függ, ugyanis az otthonukban is gondoskodniuk kell a védelemről és az egészségük fenntartásáról.

    A visszatérő spanyol pilóta a Motorsport-Total.com-nak adott interjúja során elismerte, továbbra is tart a vírustól, és azt is elmondta, milyen intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy megóvja egészségét:

    ,,Tisztelem és ugyanakkor félek is a vírustól. Mindig próbálom óvni magam. Mikor a vásárlásból hazaérek, mindig átmosom azt, amit vettem. Március elején még mindenki ezt csinálta, én viszont továbbra is folytatom ezt, amivel még a barátaimat is megleptem. Úgy vélem az elmúlt hónapok során semmi sem változott, tehát mért pont most lenne olyan, mint amilyen régen volt?”

    A kétszeres világbajnok kihangsúlyozta, minden vírust komolyan vesz, és képes nyitottan beszélni a félelmeiről. Saját bevallása szerint a legbanálisabb dolgok is kelthetnek aggódást benne:

    ,,A repülőgép például egy olyan dolog, amiért nem annyira lelkesedem, pedig évente több  százon ülök.” – árulta el a 39 éves pilóta.

    A spanyol a munkája során többször is szembe nézett már félelmetes eseményekkel. Például 2019-ben, az Indy500 időmérőjén. Alonso azonban ezekre csak legyint:

    ,,Mindig ott van a kockázat, mikor Indianapolisban versenyzel, hiszen 380 km/h-val is megyünk ott. 2019-ben kétségek merültek fel bennünk az autó beállítását illetően. Radikális változtatásokat eszközöltünk az utolsó időmérőn, ugyanis akkor még nem volt biztos a dolog. Olyan megoldásokat kellett keresnünk, amik nagyon kockázatosak.”

    Akkoriban Zak Brown és Giles de Ferran megmondta Alonsónak, hogy eldöntheti, az indulással akarja-e vállalni a kockázatot vagy sem.

    ,,Erre azt mondtam: ha már eljöttünk idáig, próbáljuk meg és nézzük meg, hogy mi sülhet ki ebből. Nem gondolkodtam sokat ezen. Minden egyes alkalommal, mikor megállsz a garázsban és változtatásokat hajtasz végre az Indy autón, legyen az a bármilyen apróság is, bármi megtörténhet. Erre viszont nem gondolhatsz, ugyanis ha ezen kattogsz, akkor sosem mész ki egy olyan pályára.”

  • Mennyire hajtotta szét Kubica a bérelt BMW-t a Nordschleifén?

    Mennyire hajtotta szét Kubica a bérelt BMW-t a Nordschleifén?

    Múlt héten Robert Kubica besétált Misha Charoudinék irodájába, az Apexhez, akik taxizni is szoktak a Nordschleifén, hogy menne pár kört. Aki nézte már a lengyel versenyeit a Forma-1-ben, a ralivilágbajnokságon, vagy a DTM-ben, tudhatja, hogy nem arról híres, hogy lazára veszi a dolgokat. Valójában pont ha kicsit visszafogta volna magát, akkor lehet, hogy most több trófeája lenne a szekrényében. Más oldalról megvizsgálva viszont pontosan ezért a hozzáállás miatt van annyi rajongója. Így ezen épp nyer, ha a másik oldalon veszít is.

    Miután kiszórakozta magát a Nürburgring nagy körén, szinte biztosan kijelenthetjük, hogy Robert Misha személyében nem csak egy újabb rajongót nyert, hanem talán barátot is. A volt Forma-1-es versenyzőt meghívta a csapatába valamelyik későbbi versenyükre, mire persze Kubica röhögve felelte, hogy: „Tudod, hogy drága vagyok.”, így a kis flörtjük eddig tartott egyelőre.

    Amióta feltöltésre kerül a közös videójuk, azóta ez az anyag lett a legnézettebb Misha csatornáján. Egyértelmű volt tehát, hogy meg kell mutatni azt is, hogy mi történt utána. Kubica 36 kört tett meg végül a Nürburgringen, tehát 750 km-t a határon autózva. Ahogy az várható volt, ilyen igénybevétel mellett a BMW-n akadt is pár dolog, amit cserélni kellett.

    Mishának feltehetően további oka, hogy ki kellett jönnie ezzel a videóval az lehetett, hogy egyesek elég tévesen úgy ítélték meg, hogy ő bizony félt az anyósülésen Kubica mellett. Ezért tiszta vizet akart önteni a pohárba. Másrészt, ezen filmecske jórészében azt láthatjuk, amint egy George nevű szimpatikus férfi mindent átnéz, megszerel vagy cserél Robert kőkemény maratonja után. Maradjunk annyiban, hogy húzós lett ez a lista, és drága is.

    Az érdekesség kedvéért: ha te akarsz menni 36 kört a Nordschleifén, a bérelt BMW M4-essel, az nagyjából 7000 euródba fájna. Ha te mész, azon nyer a cég, ha Robert Kubica, akkor a mérleg nyelve masszívan mínuszba megy. Nem haragszik rá azonban senki sem. Elmondható, hogy Misha és George egyáltalán nem mérgesek Robertre. Sőt, zavarba ejti őket, hogy egy profi pilóta pályázása után mennyi kopás és kár keletkezik. Pontosan tudják, hogy ezeket az autókat vezetésre tervezték, így senkit nem fognak meggátolni ebben a jövőben.

  • Hétvégi élő, tévés autósport program

    Hétvégi élő, tévés autósport program

    Ezen a hétvégén a Forma-1 és a Formula 2 mezőnye Oroszországba látogat, miközben a Formula 3 idei szezonja már véget ért.

    Az M4 Sport közvetíteni fogja az F2-es versenyeket, és a harmadik szabadedzés kivételével a Forma-1 teljes hétvégéjét is.

    Mindeközben a WTCR a Nürburgringen köröz, noha Michelisz Nobiék nélkül, így magyar részről „csak” Tassi Attilának és a Zengő Motorsportnak szurkolhat a hazai közönség.

    Íme a program:

    Szeptember 25. péntek
    09.55 Forma-1 1. szabadedzés M4 Sport
    13.00 Formula 2 Időmérő edzés M4 Sport
    13.55 Forma-1 2. szabadedzés M4 Sport
    15.45 WTCR 1. futam Sport1
    Szeptember 26. szombat
    09.10 Formula 2 1. futam M4 Sport
    10.00 WTCR 2. futam Sport1, Eurosport1
    11.00 Forma-1 3. szabadedzés
    13.45 Forma-1 Időmérő M4 Sport
    Szeptember 27. vasárnap
    09.50 Formula 2 2. futam M4 Sport
    12.30 Forma-1 Futam M4 Sport
  • Kubica bérelt BMW M4-nek küldte a Nordschleifén, az oktató csak pislogott

    Kubica bérelt BMW M4-nek küldte a Nordschleifén, az oktató csak pislogott

    Robert Kubica ha már a Nürburgringen járt a DTM versenyei miatt, „levezetésképp” gondolt egyet, és egy bérelt BMW M4-essel megnézte magának a Nordschleifét is. A több mint 20 kilométeres pályaszakaszra instruktorral lehet csak felmenni, és nem árulunk el nagy titkot azzal, ha leírjuk, hogy Misha Charoudin oktatónak semmi dolga nem akadt a lengyel mellett. Miután kedélyesen kiromantikázták magukat a kör elején, Kubica odalépett neki, és úgy hagyott ott mindenkit aki akkor a pályára hajthatott, mintha azok csak a templomba mennének.

    Misha állítása szerint aki ki szeretné bérelni most ugyanezt a BMW-t hasonló célra, annak most várnia kell pár napot, mert épp újra kell építeniük, mert Robert annyira kitaposta a lelkét a bajorok büszkeségének.

  • Leclerc olyan karriert akar befutni a divat világában, mint Hamilton

    Leclerc olyan karriert akar befutni a divat világában, mint Hamilton

    Charles Leclerc elárulta, olyan karriert szeretne befutni a divat világában, mint Lewis Hamilton.

    A hatszoros világbajnok az évek során sok mindenbe belekóstolhatott, amit első sorban a Mercedes által nyújtott „szabadságnak” köszönhet. A névjegyét azonban egyelőre csak a divatiparban tette le, ugyanis a Tommy Hilfigerrel alkotott közös kollekciója már a évek óta nagy sikernek örvend.

    A monacói pilóta is hasonló babérokra tőr, és szívesen járná be azt az utat, amit a brit kollégája.

    ,,Nagyon szeretem a ruhatervezést, ez egy olyan kreatív elem, ami inspirál. Tudok rajzolni, de nem hiszem, hogy olyan szinten lennék, hogy felvázoljam a saját kollekciómat. Nagyon is világosak az elképzeléseim arról, hogy mi tetszik, de ebben a pillanatban nem tudnám ezt megtervezni. Gyakran beszélek erről Lewisszal (Hamilton), gratuláltam is neki az új kollekciójához. Nagyszerű munkát végez a márkával, és nagyon szeretem azt, amit csinál. Ez egy olyan út, amin én magam is szeretnék elindulni.” -nyilatkozta a 22 éves pilóta a Formula1.com-nak.

    A Ferrari versenyzője továbbá azt is elárulta, hogy az IPadjén rajzolgatva szokta túlélni a hosszú repülőutakat.

    ,,Ez felszabadítja az elmémet. Legalább a versenyzésen kívül van egy olyan dolog, amin gondolkodhatok. Ez szerintem nagyon is jó, ugyanis a múltban az egyik problémám abból adódott, hogy nem tudtam elszakadni. A divat és a zene ebben segít nekem. Nagyon kreatív vagyok, és ezeknek a dolgoknak köszönhetően tudok másra is gondolni.” -magyarázta tovább Leclerc.

  • Nico Hülkenberg nősülésre adja a fejét

    Nico Hülkenberg nősülésre adja a fejét

    Nico Hülkenberg is csatlakozni fog a házas versenyzők köréhez.

    A német versenyző egy ideje már egy párt alkot litván f, Eglével. Most pedig nagyon úgy néz ki, hogy Velencében megkérte a lány kezét. Ez Egle egyik Instagram posztjából derült ki, melyhez csak annyi kommentrát fűzött: „Mrs and Mr Hülkenberg leszünk”

    https://www.instagram.com/p/CFUixKFAFZU/

    Arról azonban még nem tudni, hogy mikorra tervezik az esküvőt.

    Egle egyébként saját maga által, kézzel horgolt ruhákat készít, és ezeket gyakran önmagán mutatja meg Instagram közönségének. A férfiak nagy örömére, ugyanis ezek gyakran igencsak áttetszőek.

    https://www.instagram.com/p/BxozLJDA95o/

  • Továbbra is a Forma-1 a fő cél Colton Herta számára

    Továbbra is a Forma-1 a fő cél Colton Herta számára

    Ha egy Forma-1-es csapat hívná, nem utasítaná vissza az ajánlatot az amerikai autósport egyik legnagyobb tehetsége Colton Herta.

    A múlt héten szerezte meg harmadik IndyCar futamgyőzelmét a 20 éves kaliforniai versenyző, aki korábban az európai formula autós sorozatokban is rajthoz állt. Az eredményei egyre jobbak, így mindenképpen egy érdekes lehetőség lehetne a Forma-1-es csapatok számára.

    „Imádnám, ha kapnék egy Forma-1-es lehetőséget. A három legnagyobb csapatra vagyok azok partnereire gondolok, vagyis, ha elég jól teljesítek akkor feljebb léphetnék a top gárdákhoz. Például, az Alfanal vagy ilyesmi csapatnál eltöltök két évet és ha elég jó vagyok akkor felkerülhetek a Ferrarihoz vagy a Red Bullhoz.” – kezdet Herta.

    Az amerikai jelenleg a negyedik helyen áll az IndyCar pontversenyében, ahol először tavaly kapott teljes éves szerződést. 2019-ben pályafutása harmadik versenyén megszerezte első győzelmét is a sorozatban, ezzel pedig 18 évesen a bajnokság történetének legfiatalabb futamgyőztese lett. Számára azonban most fő gond az F1 felé vezető úton az FIA szuperlicensz pontrendszere.

    „Nagyon nehéz a helyzetem, mert nincsenek szuperlicensz pontjaim, de ki tudja, talán a következő egy vagy két évben tudok majd olyan eredményt elérni a bajnokságban, amellyel az F1-es csapatok is figyelembe vesznek majd. Nagyszerű lenne, mert ez az a piac, ami hiányzik a Forma-1-ből.” – folytatta.

    „Ha azonban mégsem jönne a Forma-1, akkor sem leszek szomorú. Ugyanúgy fogom élvezni az IndyCar-ban az életet, mint a Forma-1-ben élvezném.” – zárta.

    A Herta család számára azonban nem ismeretlen a Forma-1 világa, hiszen az édesapja Bryan Herta 2002-ben tesztelhetett a Minardival, ám ülést végül nem kapott.

  • Megmozdult az ország: karanténból a nyeregbe

    Megmozdult az ország: karanténból a nyeregbe

    A felnőtt lakosság ötöde fedezte fel magának a kerékpározás előnyeit a koronavírus első, tavaszi hulláma idején. A honi „biciklihelyzet” feltérképezését segíti a Groupama Biztosító legfrissebb reprezentatív felmérése, melyből az is kiderül, hogy bár félelem vagy szükség szülte a használatot, sokan rajta maradnak továbbra is a „szeren”.

    Az ország lakosságának 19%-a határozottan azt állítja, hogy a koronavírus tavaszi hullámának időszaka alatt többet kerékpározott, mint korábban. A Groupama Biztosító felkérésére készített országos kutatás eredménye szerint a tavasszal kerékpárra „átnyergelt” felnőttek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben is többet használja majd ezt a közlekedési eszközt. Főleg sportolásra, kikapcsolódásra, illetve munkába járásra.

    Keresettek a kerékpárra köthető biztosítások

    Sokan most határozták el azt is, hogy egy új kétkerekűt vásárolnak, vagy rendbe hozatják a meglévőt: minden harmadik kerékpárosnál felmerült, hogy a következő időszakban beruház egy új biciklibe, és további 44 százalék tervezte, hogy a meglévő járművét felújítja.

    A több kerékpározás így közvetlenül hozzájárul az értékesebb kerékpárok elterjedéséhez, illetve a meglévők is felértékelődnek a tulajdonosaik szemében. A Groupama Biztosító szakemberei azt is szerették volna megtudni, az új aktív használók közül mennyien tekintenek a kerékpárjukra biztosítandó vagyontárgyként? Az előrejelzések alapján várhatóan nő az igény a kerékpárokra köthető biztosítások iránt, az újdonsült kerékpárosok 15 százaléka gondolkozik ugyanis a közeljövőben egy speciálisan erre a közlekedési eszközre vonatkozó biztosítás megkötésén.

    Biztosítási védelem kialakítása több módon is megvalósítható, a Groupama Biztosítónál például a lakásbiztosítás kiterjeszthető kerékpárra és kerékpárosra vonatkozó védelemmel is. Az alapcsomaghoz tartozó balesetbiztosítás mellett választhatóak olyan kiegészítő biztosítások is, melyek például segítséget nyújtanak, ha a kerékpár baleset következtében megsérül, de van megoldás az autóról történő lopásra is. Aki sokat bringázik, feltétlenül érdemes magánemberi és hobby sportolói felelősségbiztosítást is kötnie.

    Amit azonban még a legjobban kiterjesztett lakáskötvénnyel sem biztosíthatnak maguknak a kerékpárosok: a hosszan tartó meleg, száraz, bringásbarát őszi időt.