Max Verstappen nemrég elárulta, hogy ismét szingli lett.
Az Eifel Nagydíj előtt a német RTL egy kis játékra invitálta a 23 éves pilótát. Arra voltak ugyanis kíváncsiak, hogy a holland mit szól a vele kapcsolatos Google keresésekhez. Az első kis címke ‘Verstappan barátnője’ eredményt takarta, ami kapcsán az érintett elmondta, hogy már nincs kapcsolatban.
,,Ez már is jól kezdődik. Tényleg ez az első dolog velem kapcsolatban? Nem, nincs barátnőm. Ismét szingli lettem.” -vallotta be Kai Ebelnek a pilóta.
A holland versenyző és Dilara Sanlik 2017 óta alkotott egy párt. Verstappen egykori kedvese jó pár futamra elkísérte párját, legtöbbször Pierre Gasly barátnőjével, Caterina Masetti Zanninivel kapták lencsevégre. A német hölgyről csak annyit lehetett tudni, hogy Münchenben született és Londonban tanul. Ezen kívül baráti kapcsolatot ápol Victoria Swarovskival, aki nem mellesleg a Red Bull versenyzőjét is jól ismeri.
Rio lenne a Brazil Nagydíj új helyszíne, de a pálya építéséhez az esőerdő egy részét ki kellene irtani, Hamilton pedig nem támogatja ezt.
Interlagos szerződése 2020 végén lejár, és bár lehet, hogy egy évvel meghosszabbítják az idei verseny elmaradása miatt, a brazil kormány Rióba helyezné át a versenyt.
A tervek megvalósítása azonban azt is jelentené, hogy közel 70 ezer fát kellene kivágni. Bár a szervezők azt ígérték, pótolják majd ezeket, hogy enyhítsék a környezeti károkat, Hamilton így is aggályainak adott hangot.
„Az én véleményem szerint a világnak nincs szüksége egy új pályára. Rengeteg jó versenyhelyszín van már, Interlagost is szeretem. Voltam Rióban is, az is gyönyörű hely.”
„Nem tudom a részleteket. Úgy tudom, hogy van rá esély, hogy fenntartható legyen. Az lenne a legjobb, ha nem is vágnának ki egy fát sem, főleg akkor, amikor járvány van, és globális válság.” – véli a világbajnoki címvédő.
„Az erdőirtással és mindennel együtt szerintem ez nem egy jó ötlet. Nincs részletes elemzésem róla, miért, de ez olyan dolog, amit én támogatok.”
A pálya építői azt ígérték, a kivágott fák tízszeresét telepítik majd a pálya építése után.
Ezen a hétvégén újra lesz autósport! A hazai tévécsatornákon az alábbi időpontokban nézhetitek majd élőben a Forma-1-es Eifel Nagydíj, valamint a WTCR slovakia ringi hétvégéjének eseményeit!
Három, a Pinktober hagyományos színét viselő Smart gépkocsi lesz a MOL Limo nagykövete az emlőrák elleni tudatos küzdelem hónapjában, amelylassan két évtizedes hagyományokra tekint vissza.
Ha október, akkor érzékenyítés, figyelemfelkeltés és korai felismerés – mindez a rettegett betegség, a mellrák elleni tudatos küzdelem részeként, amelynek 1985 óta szentelik világszerte az év tizedik hónapját. Az Egyesült Államokból indult mozgalom jelképéről, a rózsaszín szalagról Pinktober néven vált ismertté, és olyan elkötelezett támogatói vannak, mint az amerikai fociliga, a játékosait és pályáit októberben rendre rózsaszínbe öltöztető NFL, vagy az ősz második hónapját szintén rózsaszínnel ünneplő Hard Rock Café.
A Pinktobert 2002 óta nálunk is kiemelt figyelem övezi az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen jóvoltából: a Nancy Goodman Brinker amerikai nagykövet által életre hívott, 2006-tól közhasznú egyesületként működő kezdeményezést rákellenes civil- és orvosszakmai szervezetek, illetve magánszemélyek alapították, kormányzati, nagyvállalati, valamint egészségügyi intézmények támogatják.
Az összefogás 2020-as kampányába a MOL Limo is beszáll: a közösségi autómegosztó budapesti flottájából három Smartot öltöztet be az emlőrák elleni mozgalom hagyományos rózsaszínébe. „Az alapból is feltűnő autóink még inkább szemet szúrnak az új designnal, így bízom benne, hogy a mellrák elleni küzdelemre való figyelemfelhívásban betöltött fontosságát hirdető, életmentő üzenet rengeteg nőhöz eljut majd” – mondta Czikora Tamás, a MOL mobilitási vezetője.
Októberben emellett minden autóban ott lesznek az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen prevenciós célzatú, figyelemfelkeltő anyagai is. A MOL ezzel is támogatja az egyesületet fő célja elérésében, hogy Magyarországon minél többet tudjanak a nők az emlőrákról, a korai felismerés fontosságáról, életkor és rizikófaktorok szerinti módjáról, valamint minél fogékonyabbak legyenek a szűrésekre, hogy ezzel is csökkenjen a mellrák miatti halálozások száma.
A Forma-1 jelenlegi tulajdonosa, a Liberty Media részvényeket vásárolt a Meyer Shank Racingben, ami az IndyCar és az IMSA mezőnyét erősíti.
A Jim Meyer és Michael Shank által birtokolt alakulat most jelentette be több éves elköteleződését az amerikai hosszútávú sorozatban, az IMSA WeatherTech Sportscar Championshipben az Acurával.
A befektetés abban is segíteni fog nekik, hogy az eddigi IndyCar programjukat bővíteni tudják. Jelenleg egy autóval vesznek részt, amit Jack Harvey vezet, de a jövőben egy második versenygépet is indítani szeretnének. Ráadásul nemrég jelentették be, hogy a sorozat 2023-től hibridmotorokra vált majd.
„Lépésről-lépésre dolgoztunk az IMSA és IndyCar programjainkon, most ez egy újabb nagy mérföldkő ebben. Haladunk tovább, és most a Liberty Media is csatlakozott hozzánk.” – jelentette be Mike Shank.
„Minden tevékenységünk a partneri kapcsolatainkra épül, ez a program sem lesz más. A befektetés lehetővé teszi majd, hogy folytassuk és fejlesszük ezeket.”
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a hétvégén egy gokart világbajnoki futamon az egyik versenyző teljességgel elfogadhatatlan magatartást tanúsított. Luca Corberi kiesését követően első spoilerével próbálta megdobni ellenfelét, és bár szerencsére nem történt baj, akár súlyos balesetet is okozhatott volna ezzel. A verseny után pedig szabályosan lerohanta riválisát és verekedni kezdett velem amibe később Corberi apja, egyben a pálya tulajdonosa is beszállt.
Az eset(ek) után a motorsport közösség azt követeli, hogy apát és fiát is tiltsák el a motorsporttól.
Corberi azóta bocsánatot kért és azt is elmondta, hogy nem fog többé versenyezni.
„Szeretnék bocsánatot kérni a motorsport közösségtől azért, amit tettem” – írta Corberi Facebookon. „Nincs mentség, hogy megmagyarázzam a gyalázatos cselekedetemet, sosem csináltam ilyet 15 éves karrierem során és remélem, hogy a jövőben sem lát majd ilyet senki.”
„A verseny után behívtak a sportfelügyelők, én megkértem őket, hogy vegyék el az engedélyemet, mivel teljesen tisztában voltam vele, hogy helyrehozhatatlan hibát vétettem, de tudatták velem, hogy nekik erre nincs jogosultságuk, a nemzetközi szabályok szerint, szóval ne hibáztassátok őket, ők csak a munkájukat végzik, a lehető legjobb módon.”
„Ezen okból kifolyólag úgy döntöttem, hogy nem veszek részt további motorsport versenyeken életem hátralévő részében. Ez nem önbíráskodás, egyszerűen csak ez a helyesen cselekedet.”
„A családom 1985 óta van jelen a gokartozás világában, láttuk ahogy növekszik, láttuk a legjobb és legrosszabb részeit. Erre a jelenetre a sportunk egyik legrosszabbjaként emlékszünk majd és ez olyasmi, amit sosem fogok elfelejteni.”
„Nem kérek bűnbocsánatot, mert nem érdemlem meg. Elfogadom a kiszabott büntetéseket.”
„Ma azért írok, hogy elmondjam: sajnálom, még ha ez nem is elég, mivel minden rossz dolgon túl, ami ezen az eseményen történt, a lagrosszabbá én tettem, egy srác, aki imádja a sportot és élete legrosszabb napja után is emlékezni fog a jó versenyzői élményeire. Köszönöm.”
Megerősítette maradási szándékát a Honda az amerikai sorozatban, mert bár 2021 végén elhagyják az F1-et, az IndyCar motorbeszállítói lesznek továbbra is.
A vállalat észak-amerikai egysége ugyanakkor kijelentette, rájuk nincs hatással a döntés, ők maradnak továbbra is az IndyCar kötelékében. Ezen hétvégén jelentették be a szervezők, hogy mindkét jelenlegi gyártóval hosszabbítottak. Így az új, 2023-ban kezdődő hibrid érában is a Chevrolet és a Honda is marad a sorozatban.
„Izgalmas időszak ez az innováció szempontjából. Új 2,4 literes motorjaink lesznek, amit hibrid technológia hajt majd.” – közölte Jay Frye, az IndyCar elnöke.
Az új motor a 2023 szezonnal mutatkozik majd be, később, mint az eredeti tervben. A szervezők ezzel akarnak maguknak időt hagyni arra, hogy egy harmadik motorgyártót is becsábítsanak a sorozatba. A Ferrari már jelezte érdeklődését a lehetőség iránt, de még nem tudni, ezt a következő pár évben meg is lépik majd.
Elképesztő, és nem mellesleg nagyon veszélyes, szándékos sportszerűtlenséget követett el Luca Corberi, 23 éves gokartos gokart világbajnokság (FIA Karting World Championship) egyik versenyén.
Az eset a lonatoi pályán történt, melynek tulajdonosa épp Corberi apja.
Corberi kiesett a versenyből, miután ütközött egy másik versenyzővel, a hírek szerint Paolo Ippolitóval. Miután azonban kiszállt a gokartból, nem a garázsok felé vette az irányt, hanem a pálya szélére sétált az első spoilerrel, amivel megpróbálta megdobni riválisát.
Elképesztően veszélyes volt, amit tett, csak a szerencsén múlt, hogy senkit nem sikerült eltalálnia és nem okozott balesetet.
Az esetet még a kommentátor is hitetlenkedve nézte.
„Ó, Luca Corberi, mi a francot csinál” – mondta a tévés kommentátor. „Sajnálom, ez teljességgel elfogadhatatlan.”
„Luca Corberi első számú közellenséget csinál magából.”
Itt azonban még nem ért véget a versenyző kirohanása. A boxoknál folytatta. Egy nyilvánosságra került videó felvételen jól látható, hogy Corberi szó szerint lerohanja versenyzőtársát, földre teríti és verekedni kezd vele. A jelenlévők igyekeznek őket szétválasztani, de odarohan Corberi apja is, aki folytatja a szóban forgó versenytárs ütlegelését.
„A férfi a fekete pulóverben, aki bántalmazza a versenyzőt, Corberi apja, a pálya tulajdonosa” – írta a közösségi médiában Aurora Dell’Agli, motorsport újságíró. „Az FIA-nak soha többé nem kellene Lonatoban versenyeznie.”
Az eseten minden autóversenyző is kiakadt, köztük Jenon Button is.
„Luca Corberi épp most rombolta le minden esélyét a versenyzői karrierje kapcsán miután gusztustalanul viselkedett ma az FIA Gokart Világbajnokságon” – írta Button. „Az apjáé a pálya és láthattuk, hogy nekitaszította a srácot a falnak; életre szóló eltiltást mindkét idiótának légyszíves.”
A Forma-1 világbajnoki címvédője Lewis Hamilton a The Sun-nak adott interjújában elmondta, hogy kit tekint minden idők legnagyobb sportolójának, aki egyben az ő személyes hőse is.
Az interjú apropója a Black History Month első napja volt, ami az Egyesült Királyságban az a hónap, ahol a híres fekete bőrű emberek előtt tisztelegnek. A Mercedes versenyzőjét többed magával egyetemben arról kérdezték, hogy számukra ki volt az a fekete bőrű ember, akire felnéztek vagy csodáltak.
Hamilton egy olyan nevet mondott, aki a 20.század egyik, ha nem a legjobb ökölvívója és egyben sportólója is volt, emellett hatalmas szeretet vette őt körül nem csak a pályán, hanem az azon kívül mutatott életével is.
„Úgy vélem, hogy Muhammad Ali volt a valaha élt legnagyobb sport ikon. Ő volt az a valaki, akire fel lehetett nézni. Egész életem során nagyon inspirált engem, ezért is van róla egy tetoválásom a jobb vádlimon.” – kezdte a hatszoros bajnok.
„Azonban sok más olyan sport ikon volt, akik Alihoz hasonlóan kihasználták a helyzetüket és sok mindenért kiálltak. Muhammad mindent feltett arra, amiben hitt. Nagyon inspirálónak találtam, miután elolvastam a történeteit.” – folytatta.
A brit elmondta, hogy hálás annak, hogy személyesen is találkozhatott a 2016-ban elhunyt legendával.
„Nem abban a korszakban nőttem fel, amikor ő még a ringben küzdött. Amikor találkoztam vele, láttam sok viedót róla és rengeteg történetet is elolvastam vele kapcsolatban. Alig vártam néhány évvel ezelőtt, hogy találkozhassak vele. Sajnos azonban ő már egy komoly betegséggel küzdött akkor [Parkinson-kór – a szerk.], és így elég csendes volt, nem tudom, hogy tudta-e, hogy mi történik körülötte. A nagyapám demenciában szenvedett, így tudom, milyen az, amikor valaki egy hasonló dolgon megy keresztül.” – mesélte.
17 fordulóval tervez 2021-ben az IndyCar, köztük egy új helyszínnel, de három három pályától így búcsúzik az amerikai sorozat.
Az új szezon az idei zárófutam tervezett helyszínén, St. Petersburgban indul majd, és Laguna Secában zárul majd.
Az Indy 500 előtt két oválpályás verseny lesz Texasban, pótolva Iowa elvesztését. Ezenkívül az rövid kör, Richmond búcsúzik, egyetemben az Amerikai Nagydíj helyszínével, Austinnal.
Az egyetlen jövőre debütáló futam Nashville-ben lesz, az utcai pálya vonalvezetése pedig hasonló lesz a Miami Nagydíj eredeti tervezetéhez.
„Nem lehetnénk izgatottabbak, azzal kapcsolatban, hogy Nashville utcáin is versenyezhetünk. Úgy gondoljuk, nagyon népszerű lesz a verseny, már az első évben.” – nyilatkozta Mark Miles, a Penske-csoport vezérigazgatója.