Kategória: Fastest Slap

  • Alex Wurz fia is csatlakozhat a Ferrari akadémiájához

    Alex Wurz fia is csatlakozhat a Ferrari akadémiájához

    Alexander Wurz, korábbi Forma-1-es versenyző fia is megkezdte az útját a királykategória felé. A 14 éves Charlie Wurz is egyike azon jelölteknek, akik csatlakozhatnak a Ferrari egyre lenyűgözőbb versenyzői akadémiájának. A program gyümölcsöző, és olyanoknak segített már mint Charles Leclerc, de most már Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Shwartzman is kopogtatnak a száguldó cirkusz ajtaján.

    A programban jelenleg ott van Giuliano Alesi is, aki a korábbi Ferrari versenyző Jean Alesi fia, vagy az F1 legenda Emerson Fittipaldi unokája Enzo, de Leclerc testvére, Arthur is.

    Szerdán Maranellóban megkezdődött az akadémia legújabb felvételi programjának a „világdöntője”. A sportigazgató Laurent Mekies szerint:

    „Jó egy hétig elemezzük majd a srácokat.”

    A jelenlegi Grand Prix Drivers’ Association elnök fia decemberben lesz 15 éves, és egyike azon hat fiatal gokartosnak, akiket megneveznek majd új akadémistaként januárban. A heti program Maranellóban a Ferrari létesítményében lesz, de jövő héten Formula 4-es autókkal tesztelhetnek majd Fioranóban.

    Az év elején Alex Wurz kritikával illette a Scuderia légkörét, mely szerinte kiégette a csapat és Fernando Alonso, majd Sebastian Vettel kapcsolatát. Akkor ezt mondta:

    „A Ferrari nagyon keményen bánik a pilótáival. Igazán szeretnek akkor, ha lendítesz rajtuk, de ha nem jön a siker, akkor hirtelen visszaüt ez az egész. Védeni fogják az örökségüket, a munkamoráljukat és a minőségüket.”

  • Hamilton új dalai az ivásról, a szexről és az összetört szívekről szólnak

    Hamilton új dalai az ivásról, a szexről és az összetört szívekről szólnak

    Lewis Hamilton nemrég adott egy kis ízelítőt készülő dalaiból, amiknek témája az ivás és a szex.

    A brit versenyző a Forma-1-en kívül szívesen foglalkozik még a divattal és a zenével is. Utóbbi szenvedélyét már régóta űzi, készülő albumát már évek óta várják a rajongói. Nemrég egy Instagram Live keretein belül elénekelt pár sort a még nem kész szerzeményekből, melyek az egy éjszakás kalandokon át egészen az összetört szíveken keresztül viszik a hallgatót.

    Az első, még névtelen szerzemény a szinopszisa szerint arról szól, hogy egy átmulatott éjszaka után a „főhős” egy lánnyal érkezik vissza otthonában. A még nem kész dalból Hamilton el is énekelt pár sort, ami így hangzott:

    ,,Egész éjszaka túl sokat ittam, ez a lány, akivel távozom nem velünk jött. Szóval had működtessem újra ezt a testet. Ezúttal az ágyamban, ahol mindig 10-es vagyok.”

    A következő dal, amit a hatszoros világbajnok bemutatott az összetört szívekről szólt:

    ,,Hazugságon kaptalak, ez olyan, mint egy szomorú dal a rádióban. Összetörte a szívem, nem tudom elengedni.”

    Hamiltont korábban is hallhatta már énekelni a nagyközönség, ugyanis Christina Aguilera Pipe című dalában már feltűnt. Ezen felül a 35 éves versenyző elmondta, már 10 éve dolgozik dalszövegen és az albumán, ám a dalok még nem tesznek ki egy „lemezt”, így ezek az ambíció még váratnak magára.

    ,,Srácok, az elmúlt 10 évet dalszövegírással és zenerögzítéssel töltöttem. Ez idő alatt a legnagyszerűbb és legkiválóbb emberekkel dolgozhattam együtt, amiért nagyon hálás vagyok. Van egy projektem, vagy albumom, ami rengeteg különböző dalt ölel fel, és ezekkel valamennyien könnyen azonosulhattok majd. Ezek segítettek át néhány igazán nehéz időszakon. Egy bizonyos ponton találok majd időt arra, hogy megosszam ezeket veletek, ezért ara kérlek titeket, hogy legyetek türelemmel.” írta a hatszoros világbajnok a közösségi oldalain.

  • Vogel Adrienn a mellrák megelőzésére figyelmeztet

    Vogel Adrienn a mellrák megelőzésére figyelmeztet

    Október világszerte a mellrák elleni küzdelem hónapja, női autóversenyzőként pedig Vogel Adrienn is csatlakozott az akcióhoz.

    A pink október alatt az egész világon különböző kampányokkal, eseményekkel hívják fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelem fontosságára. Az idén a rali-Eb-n induló magyar versenyzőnő rendszeres szűrővizsgálatokra szeretné buzdítani követőit, és mindazokat, akiknek fontos saját és szeretteik egészsége.

    “Az időben felfedezett emlőrák kezelhető és gyógyítható, de ehhez nagyon fontos a rendszeres mammográfiai szűrés és az önvizsgálat. A versenyautóban is komoly biztonsági felszerelésekkel óvjuk az életünket, a hétköznapokban a bukócsövet, a biztonsági övet és a tűzálló ruhát pedig egészséges életmóddal és rendszeres szűréssel tudjuk és kell is helyettesítenünk. Ezért vettem részt a Pozitron Diagnosztikai Központ szűrésén, mert fontosnak tartom, hogy ne csak a gyorsaságikon, hanem a civil életemben is vigyázzak az épségemre, és ha csak egy ember figyelmét is sikerült ezzel felhívni az ellenőrzés fontosságára, akkor már megérte ” – mondta Vogel Adrienn.

    A Roger Racing Team versenyzője legközelebb november 6-a és 8-a között a rali-Eb magyarországi futamán, a Rally Hungary-n áll rajthoz Nyíregyházán.

  • A MotoGP legenda Rossi koronavírus tesztje is pozitív lett!

    A MotoGP legenda Rossi koronavírus tesztje is pozitív lett!

    Nem csak a Forma-1-ben akadnak koronavírusos esetek, hanem más motorsportos szériákban is, és most Valentino Rossi eredménye lett pozitív. Ő ezzel az első MotoGP-s sztár, aki megfertőződött, ráadásul a pont úgy, hogy versenyzett volna Aragonban. Rossi az Instagram oldalán hozta nyilvánosságra az esetét:

    „Amikor ma reggel felébredtem, nem éreztem jól magam. Betegnek éreztem magam, és hőemelkedésem volt. Azonnal orvost hívtam, és két tesztet is csináltattam. A gyors teszt eredménye negatív lett, de a PCR teszt már pozitív. 16:00-kor kaptam meg az eredményt. Nagyon sajnálom, hogy nem versenyezhetek Aragonban.”

    Elképzelhető, hogy akár további versenyt is ki kell hagynia. Rossi csapata, a Yamaha annyit írt a közleményükben, hogy orvosok felügyelik a helyzetet. Az is kiderült, hogy nem érintkezett senkivel sem, akik most hétvégén dolgozni fognak a pályán. Valentino elismerte, hogy csalódott, és egyben mérges is:

    „Haragszom, mivel mindent megtettem azért, hogy betartsam a protokollt. A keddi teszt negatív volt. Az elmúlt verseny óta pedig önkéntes karanténban voltam. Ez van.”

    Nem ez az első alkalom, hogy a Yamaha csapatnál megfertőződött valaki a vírussal. A francia futamon hat csapattagnál is kimutatták a koronavírus jelenlétét.

  • Pérez nem megy az IndyCarba, svéd pilótát igazolt a McLaren

    Pérez nem megy az IndyCarba, svéd pilótát igazolt a McLaren

    Bár a McLaren főnöke, Zak Brown szívesen tárgyalt volna Pérezzel egy esetleges IndyCar ülésről, már betöltötték mindkét jövő évi helyüket jövőre.

    Oliver Askew helyén a korábbi Formula E pilóta, Felix Rosenqvist versenyezhet majd, Patricio O’Ward mellett. Ezzel szinte biztos, hogy Pérez nem teljesít teljes szezont a McLaren amerikai csapatában.

    Rosenqvist tavaly harmadik helyre kvalifikálta magát, majd egy negyedik hellyel mutatkozott be az IndyCarban. Indianapolisban első pole-ját is megszerezte, Mid-Ohióban nagyon közel volt a győzelemhez, Portlandben pedig szintén második lett. A svéd bajnoki hatodik helyével az Év Újonca lett a sorozatban.

    Felix Rosenqvist, Chip Ganassi Racing, IndyCar, racingline.hu
    Felix Rosenqvist, Fotó: Chris Owens

    Idén Texasban második helyről esett ki, de a Road Americán megszerezte első győzelmét. Azóta egy ötödik hely a legjobbja, és jelenleg tizedik a pontversenyben.

    A svéd Chip Ganassi csapatától igazol el, ahol valószínűleg az oválokon Tony Kanaan, az épített és utcai pályákon pedig a korábban ácsingózó NASCAR-legenda, Jimmie Johnson váltja majd.

  • VIDEÓ: Russell így autózott körbe a Norschleifén!

    VIDEÓ: Russell így autózott körbe a Norschleifén!

    Több F1-es pilóta járta meg a Nordschleifét az elmúlt hetekben, és most kiderült, George Russell sem hagyta ki az élményt.

    A Stewart által „zöld pokol”-nak elkeresztelt ringen az Eifel Nagydíj hétvégéje alatt ment körbe a Williams pilótája egy Mercedes AMG GT R volánja mögött.

    Bár esett az eső és a sötétedés sem segített, nem törte össze az autót. Mindezt annak ellenére, hogy Russell mellett ott volt az egyik edzője is, akire szándékosan a frászt hozta. Azért Ricciardóhoz hasonlóan voltak kétes pillanatai neki is.

  • Autósport a Hungaroringről minden mennyiségeben a Sport TV-n

    Autósport a Hungaroringről minden mennyiségeben a Sport TV-n

    Október 17-18. között a Hungaroring ad otthont a WTCR és a kamion Európa-bajnokság következő futamainak. A Sport TV jóvoltából senki sem marad le a küzdelmekről, amelyeken több magyar versenyzőnek is szurkolhatunk. Petur András, Haraszti Ádám és a Sport TV a helyszínről közvetíti az eseményeket.

    A lelátók ugyan nem, de a szervízpark és a versenypálya ismét benépesül a Hungaroringen, hétvégén rendezik ugyanis a Super Racing Fesztivált, amely magyar szempontól egy különösen fontos sportesemény. Egyszerre szurkolhatunk majd a túraautó-világkupában és a kamion Európa-bajnokságon szereplő magyar versenyzőknek, például az aktuális világbajnok Michelisz Norbertnek és a korábbi kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek is. A túraautó-világkupán Michelisz mellett Tassi Attila, illetve a Zengő Motorsport három autójában Boldizs Bence, Kismarty-Lechner Gábor és Mikel Azcona is rajthoz áll.

    Normál esetben ez a névsor több tízezer embert vonzana Mogyoródra, azonban a koronavírus miatt most nem lesznek nézők a pálya körül. A Sport TV viszont élőben közvetíti a WTCR időmérőjét és három futamát, illetve a kamion Eb négy futamát egyaránt. Haraszti Ádám és Petur András, a Sport TV két műsorvezető-kommentátora ott lesz a helyszínen, és a Hungaroringről közvetíti az eseményeket, és ebben segítségükre lesz a Sport TV két állandó szakértője, Szujó Zoltán és a M1RA versenyzője, Szabó Zsolt Dávid, illetve Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője és Birnbauer Zoltán, korábbi kamionversenyző.

    A hétvége programja:

    WTCR:
    WTCR, időmérő: október 17., szombat 15:30, Sport2 (élő)
    WTCR, 1. futam: október 18., vasárnap 8:30, Sport1 (élő)
    WTCR, 2. futam: október 18., vasárnap 11:30, Sport2 (élő)
    WTCR, 2. futam: október 18., vasárnap 16:00, Sport2 (élő)

    Kamion Európa-bajnokság:
    Truck Race, 1. futam: október 17., szombat 12:00, Sport2 (élő)
    Truck Race, 2. futam: október 17., szombat 14:15, Sport2 (élő)
    Truck Race, 3. futam: október 18., vasárnap 13:00, Sport2 (élő)
    Truck Race, 4. futam: október 18., vasárnap 14:45, Sport2 (élő)

    Így állnak a magyar versenyzők:

    A sorozat címvédője, Michelisz Norbert csapata, a gyári Hyundai istálló kihagyta a második versenyhétvégét Németországban a nem megfelelő szabályozások miatt. Így a magyar versenyző a hétből csak öt futamon tudott pontokat gyűjteni, 39 pontjával 14. a pilóták rangsorában.

    https://www.facebook.com/sport1tv/videos/343383373564367/

     

    A Hondával versenyző Tassi Attila már kétszer is dobogóra tudott állni, 43 pontjával 13. A Zengő Motorsport két magyar versenyzője, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor 14 illetve 8 pontot gyűjtött, míg a legeredményesebb pilóta, Mikel Azcona tizenegyedik 51 ponttal.

    Kiss Norbert csapatot váltott, a Révész Truck Racing Team MAN-jával rögtön futamgyőzelemmel kezdte a 2020-as szezont Csehországban, és úgy érkezik a Hungaroringre, hogy az összesített versenyben 37 pontjával második Sascha Lenz mögött.

  • A Formula E regnáló bajnoka első IndyCar tesztjére készülhet

    A Formula E regnáló bajnoka első IndyCar tesztjére készülhet

    António Félix da Costa, a DS Techeetah Formula E csapat versenyzője, november 2-án lehetőséget kap, hogy IndyCar autót teszteljen, a Barber Motorsport Parkban.

    A BMW korábbi gyári pilótája már régóta ismeri a csapattulajdonos Bobby Rahalt a márka kapcsolatai révén. Idei bajnoki címe előtt is az ő autójukat terelgette a Formula E-ben.

    Rahal csapata képviseli BMW-t gyári csapatként az észak-amerikai IMSA hosszútávú bajnokságban, és a portugál pilóta terelgette a BMW M8 GTE-t, amikor bemutatkozott a sorozatban, Daytonában.

    „Sosem rejtegettem, hogy régi álmom válik valóra azzal, hogy egy IndyCart vezethetek. Nagy rajongója vagyok annak, ahogy itt Amerikában kezelik a sportot.”

    António Félix da Costa, Formula E, racingline.hu
    Da Costa a BMW Formula E csapatában, Fotó: FIA Formula E

    „Már évek óta ismerem Bobbyt. Találkoztunk a BMW-s karácsonyi vacsorákon, és minden évben kértem, hadd próbáljam ki. Most végre felhívott, hogy jöjjek, és találkozzam a csapattal és vezessek a teszten.”

    „Ez nagyon izgalmas időszak számomra, olyan dolog, amire már régóta vártam. Az első benyomás nagyon pozitív volt, mindenki barátságos volt velem.”

    Rahal, aki idén az RLL Racing révén Indy 500 győzelemnek is örülhetett Takuma Satóval, így kommentálta a bejelentést:

    „Nem tudunk teljes csapattal érkezni a tesztre, mert Graham (Rahal, a csapat egyik pilótája – a szerk.) az első gyermekét várja éppen. Ez nekünk lehetőséget nyújt, hogy egy fiatal és tapasztalt pilótát próbáljunk ki António Félix da Costa személyében.”

    „Korábbi BMW-s partnerségünk óta követtük a karrierjét, és kíváncsian várjuk, mire lenne képes az IndyCar mezőnyében.”

    A csapatban nem csak Rahal, de a korábbi talk show host David Letterman és Mike Lanigan is tulajdonrésszel bír, utóbbi is nyilatkozott a fejleményekről.

    „Sok mindent hallottunk ennek a fiatalnak a tehetségéről, és jó eredményeknek nézünk elébe a Barber Motorsport Park tesztjén. Mindig érték, ha egy másik nézőpontot is meghallgatunk, biztosak vagyunk benne, ő is hasznos visszajelzésekkel szolgál majd.”

  • Rosberg szerint fantasztikus volt vezetni a Volkswagen ID.R-t

    Rosberg szerint fantasztikus volt vezetni a Volkswagen ID.R-t

    2016 Forma-1-es világbajnoka, Nico Rosberg még az Eifel Nagydíj előtt birtokába vette a Nürburgringet, ahol korunk legjobb elekrtomos autóját, a Volkswagen ID.R-t vihette pályára.

    A német gyártó által gyártott „elektromos szörnyeteg” tartja a körrekordot a Nordschleifén az elektromos autók körében. Mindezek mellett Pikes Peakben és a Goodwood-i Sebességfesztiválon is az ID.R mellé köthető a pályarekord.

    Rosberg – aki jelentős befektetéseket tett az elektromos autózásba az F1-es visszavonulását követően – az előző héten hajthatta meg a Volkswagen hiperautóját. A német pedig annak ellenére élvezte a lehetőséget, hogy esős körülmények között kellett vezetnie az 500 kilowatt teljesítményű autót.

    Egy ideje már nem is vezettem versenyautót esőben, azonban, amint beültem az ID.R volánja mögé, úgy éreztem magam, mint  hal a vízben,” – ismerte el a Mercedes egykori versenyzője. „A vezetés, a gyorsulás és a leszorítóerő, minden nagyon ismerős volt.

    „Szeretném kifejezni gratulációmat a Volkswagen mérnökeinek, akik hatalmas úttörő munkát végeztek az elektormobilitás terén. Ezt az ID.R Motorpsport programot pedig pont ezért hozták létre, hogy újítást hozzanak az elektromos autózásba. Az itt használt technológiát fel kellene használni a közúti autóknál is, ugyanis az rendkívül hasznos lenne.”

    Íme egy kör a járgánnyal:

  • Újabb dupla győzelmet hozott Szlovákia Tim Gábornak

    Újabb dupla győzelmet hozott Szlovákia Tim Gábornak

    A 2020-as Swift Cup Europe bajnokság negyedik fordulójára a Slovakiaringen került sor, ahova idén már másodszor látogatott el a nemzetközi mezőny. Ezúttal a WTCR betétprogramjaként szerepelt a sorozat, melyet Tim Gábor vezetett 21 pontos előnnyel a hétvége előtt. A mezőnyre három verseny várt.

    Tim Gábor az idei évben újra a pályaversenyeken indul, a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnoki címe után kikerült ugyan a körforgásból és a rally felé vette az irányt, de idén visszatérhetett a korábbi sikerei színhelyére, a pályaversenyzés világába.

    A Swift Cup Europe idei mezőnye szinte csak osztrák és lengyel pilótákból áll, így Tim Gábor egyedüli magyarként veszi fel a küzdelmet versenyről versenyre a nemzetközi értékelésben. A negyedik forduló előtt nyolc futamból négyet megnyerve 21 pontos előnnyel várta a folytatást.

    Az időmérő edzésen továbbra is megmaradt a bevált taktikánál, egyetlen mért kört futott, hisz tudta, hogy a 4-5 fős csapatok ellen úgyse tudja felvenni a küzdelmet, egyedül nem tud olyan kört futni, mint a bolyban autózó, szélárnyékozó csapatok pilótái. Ez az egyetlen kör a harmadik helyet jelentette a magyar pilótának.

    „Egyetlen kör nekem elég volt, hisz ezen a pályán az első 2-3 sor bármelyike megfelelő, bőven van hely és idő előzni. A harmadik idő meglepett, azt hittem hátrébb fogok végezni. Így a gumijaim nagyon jó állapotban lesznek majd az első versenyen” – nyilatkozta Tim az időmérés után.

    Az első versenyen a negyedik körig küzdött a riválisaival, végül átvette a vezetést. Egészen a célig őrizte a pozíciót, mikor győztesként intették le. A verseny mégsem ért véget!

    „Egy fair és izgalmas csatát folytattam Banas-szal, aki egy nagyon tehetséges fiatal lengyel pilóta. Beértünk a célba, leintettek minket. Át is integettem neki, gratulálva, hogy milyen keményen üldözött a célig. Eközben vettem észre, hogy osztrák riválisom, Dominik mint a meszes érkezik és előbb Banas mellett megy el és már kezd engem is támadni. Abban pillanatban tűnt fel, hogy a pályabírók nem lengetik a zászlókat a pálya mellett, ahogy azt egy verseny végén szokták. Nem volt mese, újra vissza kellett állni a gázra és újra meg kellett nyernem a futamot. Még sose intettek le kétszer az első helyen egy versenyen. Banas-t sajnálom, mert így előzték meg, pedig megérdemelte volna a második helyet” – mesélte Tim az igazán furcsa esetet.

    A második versenyre az első nyolc fordított sorrendben indult, így Tim a nyolcadik helyről várta a rajtot. Ezúttal keményebben meg kellett küzdenie, hogy előre kerüljön. A verseny feléhez érve már átvette a vezetést, amit a célig ki sem engedett a kezéből.

    „Nehéz volt előre jönni, de szerencsésen előre verekedtem magam. Ezen a versenyen volt talán a legjobb a kocsim az egész hétvégén, ennek köszönhetően a verseny nagy részében már egyedül autóztam, és viszonylag nagy előnnyel nyertem. Nagyon fontos győzelem volt ez.” – elemezte Tim a második versenyt.

    A harmadik verseny már nem alakult ilyen jól a magyar pilóta számára. Ismét nyolcadik helyről indult, újra megszerezte a vezetést, de piros zászlóval megszakították a futamot, baleset miatt. Az újra indulásnál több helyet vesztett, de sikerült visszaszereznie a vezetést. Az utolsó körben azonban bajnoki riválisa, Dominik Haselsteiner nekiment, amitől defektet kapott, az autója megsérült és kiállni kényszerült a versenyből. Ellenfele ugyan nyert, de megbüntették, így visszacsúszott a 10. helyre.

    „Csalódott vagyok, mert Dominik egész évben nagyon kemény ellenfél, egyértelműen Ő az akivel küzdök a bajnoki címért, de eddig megvolt az a becsületes küzdelem köztünk, ami még belefér a túraautózásba. Most szerintem túlzottan akarta a győzelmet és ezzel nemcsak az én versenyemet tette tönkre, hanem a büntetése miatt Ő is sok pontot vesztett. De ez már a múlt, a fontos, hogy továbbra is vezetem a bajnokságot!” – zárta a hétvége eseményeit Tim.

    A negyedik hétvége után Tim Gábor újabb két futamgyőzelemmel, és minden futamon megfutott leggyorsabb körért járó plusz pontokkal 28 pontra növelte az előnyét a bajnokságban. A Swift Cup Europe szezonzáró hétvégéjére október 23-25. között a Hungaroringen kerül sor, ahol ismét három futamot rendeznek.