Kategória: Fastest Slap

  • Kvyat egykori kedvesének csapja a szelet Verstappen?

    Kvyat egykori kedvesének csapja a szelet Verstappen?

    Furcsa kommentet írt nemrég Daniil Kvyat egykori kedvesének Instagramjára Max Verstappen.

    A holland manapság egyedül tengeti napjait, ugyanis a német RTL-nek hetekkel ezelőtt elmondta, hogy már nincs barátnője. A 23 éves pilóta 2017 óta alkotott egy párt Dilara Sanlikkal, ám kapcsolatuk idén véget ért.

    Kelly Piquet és Daniil Kvyat kislánya tavaly született meg, ám a páros még karácsony előtt szakított egymással, így a két szülő külön töltötte az ünnepeket. Sőt, Nelson Piquet lánya a pilótával készült összes közös fotót eltüntette az Instagramjáról.

    Tegnap azonban a brazil hölgy legfrissebb fotója alatt egy érdekes komment tűnt fel, amire többen is felkapták a fejüket. A Red Bull pilótája ugyanis, egy különös idézetet hagyott Kelly oldalán:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Darker than the ocean, deeper than the sea, you got everything, you got what I need ?

    Kelly Piquet (@kellypiquet) által megosztott bejegyzés,

    ,,Együtt szembenézünk az olyan kihívásokkal, amik mélyebbek, mint az óceán és magasabban vannak mint az ég.” – így hangzanak magyar fordításban Sonia Gandhi, indiai politikus szavai.

    A kommentelők természetesen megrohamozták a pilótát és arról érdeklődtek, hogy most akkor együtt van-e Kelly Piquet-vél. Verstappen és a hölgy ugyan nem válaszolt, de a holland aktivitásai Nelson Piquet lányának oldalán eléggé árulkodóak. Továbbá az is szembetűnő, hogy a 23 éves versenyző és orosz ellenfele kikövette egymást az Instagrammon.

  • A BMW i bemutatja a világ első elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruháját

    A BMW i bemutatja a világ első elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruháját

    A BMW i divízió a Designworks és az osztrák extrémsportoló, Peter Salzmann közreműködésével három év alatt valóra váltotta az emberek évszázadok óta dédelgetett álmát. Az elektromos hajtással felszerelt, vadonatúj tervezésű szárnyas repülőruha a #NEXTGen 2020 egyik leglátványosabb dokumentarista videójában mutatkozik be a nagyközönség előtt.

    A BMW i divízió által tervezett elektromos mobilitás a harmadik dimenziót is meghódítja. Az online megrendezendő #NEXTGen 2020 eseménysorozat égisze alatt a BMW Group bemutatja a világ első elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruháját (Electrified Wingsuit by BMW i), amely teljesen új módon váltja valóra az emberiség repülés iránti évszázados vágyát. Az innovatív meghajtást és a vadonatúj tervezésű szárnyas repülőruhát a BMW i divízió, a Designworks és a profi osztrák extrémsportoló, Peter Salzmann közösen álmodta meg, a nóvum első repülését pedig gondosan kidolgozott kamerakoncepcióval rögzítették. A látványos dokumentarista videó, amelyet a bajor prémiumgyártó első ízben a #NEXTGen 2020-as felvonásán prezentál, lebilincselő stílusban mutatja be, hogy a BMW eDrive hajtáslánc-technológia milyen eltérő mobilitási élményekre képes – nem csupán az utakon.

    A #NEXTGen 2020-as felvonásán a BMW Group számos aspektusból bemutatja, hogy miként formálja az autóipar technológiai fejlődését. A jövőbe mutató kezdeményezések és az értékes elköteleződések mellett a bajor prémiumgyártó szektorokon átívelő megjelenésekkel is készül, miközben a vállalatcsoport legújabb termékei, innovatív technológiai vívmányai és a személyes mobilitás jövőjének lélegzetelállító tanulmányai is reflektorfénybe gurulnak.

    Az eseménysorozat középpontjában egyértelműen az elektromos mobilitás áll, amely téren a BMW Group minden kétséget kizáróan a világ élvonalában jár, széleskörű technológiafejlesztési és –gyártási szaktudásának, valamint az iparág legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettájának köszönhetően. A BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 2013-as piaci bevezetése óta az olyan innovatív alkatrészek, mint például az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor, jelentős fejlődésen mentek keresztül. A BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) lemezei alatt már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik, amelyet az optimalizált energiahatékonyság és energiasűrűség, illetve a kivételesen kompakt beépíthetőség elvei szerint tervezték meg a mérnökök.

    Kompakt hajtásrendszer, optimalizált kialakítás, egyedülálló repülési élmény

    Az évtizedes szakmai tapasztalat és a BMW i divízió átfogó technológiafejlesztési kompetenciája egy merőben új, innovatív irányban kamatozott, amelynek végeredménye egy rendkívül erőteljes, kompakt méretű, illetve könnyű hajtás- és energiatároló-rendszer, amely a BMW i által tervezett szárnyas repülőruhát egyedülálló repülési élménnyel vértezi fel. Az „Electrified Wingsuit by BMW i” repülést segítő egysége kettő darab beépített, szénszálból készült propellerből áll, amelyek percenkénti körülbelül 25 000 fordulatukkal egyenként 7,5 kW, együttesen 15 kW teljesítmény leadására képesek, mintegy 5 percen keresztül. A hajtásrendszer és az ugyancsak új tervezésű szárnyas repülőruha kialakításában, valamint megtervezésében Peter Salzmann és a Designworks kreatív csapata is közreműködött. A BMW Group leányvállalata a kezdetektől nagy hatással van a BMW i divízió formanyelvére, kreativitását pedig nem csupán az autóiparban, de nemzetközi ügyfélhálózatán keresztül számos egyéb iparágban is kamatoztatja.

    Az elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruha ötletének megszületése és osztrák Alpokban megtartott premierje között három év telt el. Ez idő alatt a BMW i divízió, a Designworks és Peter Salzmann aprólékosan, részletekbe menően dolgozta ki a koncepció technológiai megoldásait. Az energiatároló egységeket is tartalmazó, kettő darab propellert a szárnyas repülőruha frontrészébe építették be, a teszteléshez pedig kiváló helyszínt biztosított a BMW Group Münchenben működő aerodinamikai tesztközpontjának szélcsatornája.

    Helikopteres ugrás, repülés a BMW eDrive hajtáslánc-technológiával, majd landolás ejtőernyővel

    Az elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruha ötlete Peter Salzmann fejéből pattant ki, aki új szintre kívánta emelni a repülés élményét. A 33 esztendős osztrák sportoló elsősorban ejtőernyős instruktorként és repülési trénerként dolgozik, de bázisugróként és extrémsportolóként repertoárjába a filmes kaszkadőrmutatványok és a meghívásos show-fellépések is beletartoznak. Amikor sziklákról vagy repülőgépekről ugrik le, Peter Salzmann egy textilből készült ruhát feszít ki a karjai és a lábai közé, a szárnyas repülőruhának köszönhetően így szabadesés közben az esési sebesség és a felhajtóerő együtthatóját vízszintes siklórepülésre képes váltani. Egy méter szabadesést így hozzávetőlegesen három méter vízszintes siklórepülésben tesz meg. A szárnyas repülőruhában repülő emberek több mint 100 km/órás sebességet is képesek elérni a levegőben.

    Az elektromos hajtás célja, hogy időben és távolságban egyaránt hosszabban tartó siklórepüléssel fokozza a szárnyas repülőruha teljesítményét. Peter Salzmann elmondása szerint az elektromos hajtás bekapcsolásakor a szárnyas repülőruha viselője azonnali gyorsulási élményt él át, a végsebesség pedig a több mint 300 km/órát is elérheti. Első repülését a sportoló helikopterből kiugorva, két társával együtt hajtotta végre az osztrák Alpok fölött. Mindhárman 3 000 méter tengerszint feletti magasságban ugrottak ki, meghatározott alakzatban repülve az előre meghatározott hegycsúcsok felé. A három sportolóból egyedül Peter Salzmann viselt elektromos hajtással felszerelt szárnyas repülőruhát, két társa hagyományos, elektromos meghajtás nélküli viseletben ugrott. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően Peter Salzmann sokkal gyorsabban és lassabban süllyedve haladt a cél felé, mint társai, leszállás előtt pedig plusz kört is képes volt megtenni a hegycsúcs körül. Végül mindhárman ejtőernyőt nyitva, ugyanazon a leszállóhelyen landoltak.

    A sikeres premiert követően Peter Salzmann, a BMW i divízió tervezőmérnökei és a Designworks kreatív csapata már a világ első elektromos hajtással szerelt szárnyas repülőruhájának továbbfejlesztéséhez is hozzálátott. Az osztrák extrémsportoló meggyőződéssel vallja, hogy a jövőt az elektromos meghajtású technológiák formálják majd, ahogyan az utakon, úgy a levegőben is. Mint mondja, az „Electrified Wingsuit by BMW i” egyértelmű bizonyítékul szolgál arra, hogy az elektromos mobilitás térnyerésével még a korábban elképzelhetetlen lehetőségek is valósággá válhatnak.

  • Hülkenberg már egy Hondával munkálkodik

    Hülkenberg már egy Hondával munkálkodik

    Nico Hülkenberg különös figyelmet szentelt nemrég a munkaeszköze márkájának.

    A Red Bullnál még mindig nem dőlt el az, hogy jövőre ki ülhet a másik autóba, Max Verstappen oldalán. A holland pilóta már kijelentette, ő nagyon örülne a német versenyzőnek, ugyanis nagyon jó kapcsolatot ápol a 33 éves társával. Hülkenbergnek azonban az üléséért Sergio Pérezzel és Alex Albonnal is meg kell megküzdenie.

    A német versenyző jelenleg nem aktív pilóta, bár az idei szezonban már háromszor is rajthoz állhatott. Kertje csinosítására azonban egy új, érdekes márkájú eszközzel állt neki, amit Instagram Storyba is kitett. A Honda motorral ellátott egység igazán jó szolgálatot tett a Hülkenberg háztartásban. Ám a kérdés az, vajon a japán hajtáslánccal jövőre más területen is munkálkodhat?

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    The power of dreams #f1 #formula1 #wtf1

    WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés,

  • Az Egyesült Királyság felfüggeszti motorsport tevékenységét

    Az Egyesült Királyság felfüggeszti motorsport tevékenységét

    A Motorsport UK megerősítette, hogy minden „nem elsőrangú” motorsportot beszüntetnek az Egyesült Királyság területén.

    Július 4-én az első karantén-időszakot követően újraindulhattak a versenyek, szigorú intézkedések mellett. Most azonban következik egy második lezárás csütörtökön (11.05.), így az összes sorozat kénytelen a fennmaradó versenyeit elhalasztani.

    Ez alól az intézkedés alól két kivétel van: a Brit GT bajnokság és a Brit Túraautó Bajnokság szezonzárói.

    Előbbi Silverstone-ban lesz a hétvégén – Jenson Button is indul rajta – , utóbbit két hét múlva Brands Hatchben rendezik majd meg. Mindkét eseményen engedélyezve lesznek továbbá a betétfutamok, a brit F3-as és F4-es versenyek.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rocket boys! @chris_buncombe and I are launching our McLaren 720s out on track tomorrow for our one & only test day before the @silverstonecircuit 500. Wish us luck!! ?@jakobebrey

    Jenson Button (@jensonbutton) által megosztott bejegyzés,

    A korlátozás Anglia, Wales és Észak-Írország területére vonatkozik, tehát Skóciában továbbra sincs megszorítás.

    „A Motorsport UK egyeztetett a kormánnyal a motorsport vonzatairól, és részt vesz a négyhetes lezárásban, ami november 5-én veszi kezdetét.” – írja a közlemény.

    „Ha van valakinek engedélye esemény megrendezésére ebben az időszakban, akkor azt nem vonjuk vissza, de újra kell jelentkezni érte, egy későbbi időpontra.”

    „A Motorsport UK folyamatosan figyelni fogja a kormány tájékoztatásait, és közvetíti azt motorsportos közösség felé. Szeretnénk megköszönni mindenkinek az eddigi rugalmasságát és munkáját a nyári hónapok alatt.”

    „A következő hetekben keményen dolgozunk majd azon, hogy amint a központi szabályozás megengedi, újraindíthassuk az Egyesült Királyság versenyeit.”

  • Grosjean átnyergelne Amerikába, már IndyCar csapatokkal tárgyal

    Grosjean átnyergelne Amerikába, már IndyCar csapatokkal tárgyal

    A Haas nem hosszabbította meg Romain Grosjean szerződését, így a francia más sorozatokban is nézelődik, most az IndyCar kapcsán nyilatkozott.

    Eddig nem vonzotta az amerikai sorozat, mert nem akar oválokon versenyezni. A jövő évi menetrend azonban csak 4 ilyen verseny szerepel, ez jó lehet akár Grosjean számára is.

    „Ez is egy lehetőség” – vallotta be a Haas versenyzője. – „Ha őszinte akarok lenni, nem aludta túl jól az elmúlt hetekben. Ez egy nehéz év a világnak, a gazdaságnak, szóval nem jó szerződés nélkül lenni.”

    „Szóval igen körülnéztem az IndyCar környékén is. Fölvettem néhány emberrel a kapcsolatot, és volt köztük, aki pozitívan állt a dologhoz. Már bánom, hogy nem néztem meg a versenynaptárt előbb, és nem tudom, hogy csak ennyi ovál lesz.”

    „Még így sincs veszve minden, ez is olyan dolog, amit megfontolok.”

    Sok csapatnak van még üres ülése, így nem baj, hogy Grosjean mögött nem áll nagy szponzori háttér. Marcus Ericsson már pár éve szerepel a tengerentúlon, őt kérdezte az élményeiről.

    Marcus Ericsson, Chip Ganassi Racing, IndyCar, racingline.hu
    Ericsson új környezetében, Fotó: Chris Jones/IndyCar

    „Nagy váltás lenne, de beszéltem Marcusszal, amikor ő ment ki, és neki tetszett. Azt mondta, más, de a pilótának több szerep jut az autóban.”

    Hasonló cipőben jár, mint csapattársa, Kevin Magnussen, aki szintén kifejezte érdeklődését az amerikai élet iránt.

    „Igen, van néhány olyan csapat, ami jobb a többinél, de mindenkinek van esélye futamot nyerni. Itt, mi Kevinnel nagyon jó kört raktunk össze, de csak 16-17. helyet szereztük meg az időmérőn.”

    „Nehéz ezt feldolgozni, most szeretnék futamokat nyerni. Így az IndyCar is egy lehetőség.”

    Majdnem biztos, hogy Grosjean jövőre nem jut üléshez a Forma-1-ben, így nagy kérdés, mi lehet a következő lépése. A Peugeot hiperautós programja Le Mans-ba csábítaná, de nemrég azt nyilatkozta, a Formula E is vonzó opció lehet számára.

  • Életképek a Laptiming Kupáról, a Hungaroringről

    Életképek a Laptiming Kupáról, a Hungaroringről

    A vírus-helyzet miatt idén nem sok részünk volt autósportban, így aztán külön jól jött, hogy októberben még volt egy Laptimin Kupa a Hungaroringen, többek között TCR Eastern Europe-pal, és Swift Cup Europe-pal.

    A hétvégén a magyar ismerősök mellett például a M1RA színeiben Dusan Borkovic, illetve Kiss Norbi egyik nagy ellenfele, Adam Lacko is részt vett.

    Az október 23-25-i versenyhétvégi hétvégéről egy rövid videóval és képgalériával készültünk nektek!

    Fotók: Magyar Gábor
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!
    ©️ Any kind of use or reproduction of the photos is prohibited without the permission of the photographer!

  • Gasly Senna emléke előtt tiszteleg imolai sisakjával

    Gasly Senna emléke előtt tiszteleg imolai sisakjával

    A Forma-1 legújabb futamgyőztese, Pierre Gasly egyszeri sisakfestéssel készül az Emilia Romagna Nagydíjra, amivel Ayrton Senna emlékét idézi majd elő.

    1994-ben, Imolában történt a halálos kimenetelű baleset, melynek során Senna életét vesztette. A világbajnoknak szobrot is emeltek a pálya közelében.

    A brazil híres sisak festése – sárga alapon egy zöld és egy kék csík – ezen a hétvégén Gasly sisakján jelenik majd meg.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Tribute to Ayrton this weekend.? Remembering one of my idol with this special helmet. Legends are never forgotten. #SennaSempre @oficialayrtonsenna

    PIERRE GASLY ?? (@pierregasly) által megosztott bejegyzés,

    A francia legutóbb Spában barátjáról, Anthoine Hubert-ről emlékezett meg sisakjával, akit egy éve veszített el a motorsport világa.

    Gasly, racingline
    Az Hubert-féle sisak, Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Gasly jó formában érkezik meg a pályára, ötödik lett a Portugál Nagydíjon. A versenyt követően ráadásul a szerződéshosszabbítását is bejelentették.

    „Idén nagyon sikeresek voltunk. Megszereztük a csapat második győzelmét, ami az én első győzelmem is egyben.”

    „Már várom, hogy jövőre még előrébb lépjünk, hogy megpróbáljuk, még többet elérni.” – nyilatkozta a francia, már Imolában.

    Az AlphaTauritól amúgy is sokat lehet várni ezen a hétvégén, hiszen ők voltak az egyetlenek, akik teszteltek Imolában, ráadásul az idei autójukat is meghajtották, még a szezonkezdet előtt.

    Az olaszok nagyon készülnek a versenyre, ennek megfelelően Gasly csapattársa, Daniil Kvyat is különlegességgel készült:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Casco per il Gran Premio di Imola ?

    Daniil Kvyat (@danydk1) által megosztott bejegyzés,

  • Roborace: Rajt után egyenesen a falnak ment az önvezető versenyautó

    Roborace: Rajt után egyenesen a falnak ment az önvezető versenyautó

    A vezetést segítő technológia ugyan sokat fejlődött, de még mindig távol állunk attól, hogy az autók közúton önmagukat vezethessék: erre remek példa a Roborace legújabb videója is. A Teslában ugyan már van autópilóta és a Chevrolet egyes típusaiban is van Super Cruise, ezek jelenleg a legfejlettebb vezetést segítő rendszerek, de nem is szabad mindenütt használni őket, és szükségeltetik még az ember figyelme. A független versenysorozat legutóbbi balesete pedig máris bemutatta, hogy van még bőven kihívás az önvezető technológiában.

    A Roborace egy egyedi versenyszéria, amely még mindig csak a tesztelési fázisban van, de de csütörtökön streamelték, ahogy az egyik autójuk nem jutott messzire, és a falnak ütközött. A svájci Acronis SIT Autonomous járműve épp megkezdte volna a körét, amikor hirtelen 90 fokot elfordult, és egyenesen a szalagkorlátnak ment, ahogy az az alábbi Twitter bejegyzésben is látható.

     

    Itt látható az eset egy másik szögből is:

    Persze, legyünk igazságosak, a Roborace nem is árul zsákbamacskát, ők is még Beta szezonnak hívják a jelenlegi fázist, miután tavaly egyáltalán bemutatkoztak, így iylen hibák is a tanulási fázis része. Az ötlet a sorozat mögött az, hogy a csapatoknak a saját privát, vezetést segítő szoftverükön kell dolgozniuk, miközben az autók teljesen megegyeznek. Jelenleg a Roborace a DevBot 2.0 nevű járgányt használja.

    Mindeközben a Waymo bejelentette, hogy vezető nélküli taxikat küldenek Phoenixbe, a GM Cruise nevű márkája pedig San Franciscoban kezdi meg a sofőr nélküli tesztüzemet, már idén. A Tesla is kiadott egy béta verziót a „Full Self-Driving” önvezető funkciót, egyes sofőröknek. A csütörtöki Roborace baleset ugyanakkor mindenkit emlékeztethet arra, hogy még mennyi fejlesztésre lesz szükség ahhoz, hogy teljesen önállóan járó járművekről beszélhessünk.

     

     

  • Rövid versenyhétvége jön: Itt a program!

    Rövid versenyhétvége jön: Itt a program!

    A WTCR versenyzői ezen a hétvégén Spanyolországban, Aragónban mérkőznek meg egymással.

    Mindeközben a Forma-1-es mezőny Olaszországba, Imolába látogat. Ennek ellenére azonban pénteken még mindenki pihenhet, mivel az első olyan versenyhétvége lesz ez, amikor tervezetten nem lesz program és szabadedzés a pénteki napon. Mindössze szombat délelőtt lesz egy szabadedzésük, majd délután már jön is az időmérő!

    Mutatjuk a hétvégi élő, hazai televíziós autósportprogramot:

    Október 31. szombat
    9.55 Forma-1 szabadedzés M4 Sport
    13.00 WTCR Időmérő Sport 1
    13.45 Forma-1 Időmérő M4 Sport
    November 1. vasárnap
    08.15 WTCR 1. futam Sport 1, Eurosport 2
    11.45 WTCR 2. futam Sport 1, Eurosport 2
    12.30 Forma-1 futam M4 Sport
    13.45 WTCR 3. futam Sport 1
  • Hamilton szerint az Extreme E kiválóan ötvözi a „szerelmeit”

    Hamilton szerint az Extreme E kiválóan ötvözi a „szerelmeit”

    Lewis Hamilton véleménye szerint az Extreme E jó alternatíva lehet a tradicionális motorsportokra. Szerinte ebben jól ötvözhető a motorsportok iránti és a bolygónk iránti szerelem.

    Hamilton maga is indít csapatot az elektromos SUV bajnokságban, melynek célja többek között az is, hogy felhívja a figyelmet a klímaváltozás problémájára.

    „Az életben mindannyiunknak felelősséget kell vállalnunk a bolygónkért” – mondta a 35 éves brit versenyző. „Szerintem az Extreme E nagyon fontos, mert ez által is beszélnek az emberek a klíma problémákról és ösztönöz a cselekvésre.”

    Az első Extreme E szezon januárban rajtolt volna, de március 21-re tolták a kezdést a koronavírus -járvány miatt. A helyszínek pedig Grönland, Szenegál, Szaúd-Arábia, a brazil Amazonas, és Patagónia Argentínában. Utóbbi helyett Nepál és a Kali Gandaki szurdok volt a terv, de ezen nem régiben módosítottak.

    Hamiltonhoz hasonlóan Nico Rosberg is indít csapatot, míg Valtteri Bottas egy teszten vett részt múlt hónapban.

    „Nagyon örültem, mikor hallottam az Extreme E-ről, főleg mert a környezetre fókuszál és a küldetése, hogy felhívja a figyelmet a klímaváltozásra” – mondta Hamilton.

    „Ez olyasmi, ami nagyon közel áll a szívemhez és ami iránt nagy szenvedéllyel vagyok, szóval ez lehetőséget ad számomra, hogy ötvözzem a motorsport iránti szeretetemet a bolygó iránti szeretetemmel.”

    „Összehozva ezt a kettőt, igazán pozitív hatást érhetünk el.”