Kategória: Fastest Slap

  • 71 éves korában elhunyt Walter Lechner

    71 éves korában elhunyt Walter Lechner

    A salzburgi motorsport legenda, idősebb Walter Lechner a hét elején hosszan tartó betegség után elhunyt, 71 éves volt. A motorsport világa gyászolja az egykori pilótát, aki később csapatfőnökké vált.

    1949. augusztus 4-én született Sankt Pölten városában, és Bécsben nőtt fel. Aktív versenyzőként számos nemzetközi és nemzeti bajnoki címet szerzett, majd versenyigazgatóként lett sikeres a Porsche Szuperkupával, a Forma-1 betétprogramjaként. Többek között Walter Csaba, Talmácsi Gábor és Kiss Norbert is neki köszönhette, hogy indulhattak a VIP Porschéval a Magyar Nagydíjon korábban.

    1985-ben már az első Porsche Szuperkupás versenyén szenzációsan nyert, egy bérelt 956-ossal, még az Österreichringen. Egy évvel később vásárolt egy Porsche 952-t, amellyel hat év alatt 11 versenyt nyert meg és két bajnoki címet szerzett. 1988-ban részt vett Le Mansban is a 24 órás futamon. Másfél éve életmű díjat kapott a Leonidas Sportgálán, akkor így nyilatkozott:

    „Azt kell mondanom, hogy ez nagyon megindító volt, és meglepődtem. Nem szabad elfeledni, hogy Salzburg a síelők paradicsoma, így az, hogy motorsportos emberként kaptam ezt az elismerést, az igazán derék.”

    Fiai, Robert és ifjabb Walter is már évek óta aktívak a motorsportok terén nemzetközi szinten is, és tovább viszik a Lechner Racing nevet, és ezzel apjuk örökségét.

  • Egy Indy 500 nyertes is írt Toto Wolffnak, hogy beülne Hamilton helyére

    Egy Indy 500 nyertes is írt Toto Wolffnak, hogy beülne Hamilton helyére

    Bár egy ideje már otthagyta az F1-et, a 2016-os Indy 500 győztese, Alexander Rossi azért küldött egy üzenetet a Mercedes csapatfőnökének, hogy jelentkezik Hamilton ülésére.

    „Hogy őszinte legyen, írtam Totónak.” – meséli nevetve. – „Bolond lennék, ha nem tettem volna. Hogy kaptam választ? Dehogy.”

    Rossi szerint az eddigi tapasztalata – öt F1-es verseny, még 2015-ből, azóta pedig hét IndyCar győzelem, köztük egy Indy 500 – jó jelöltté tette volna, hogy a „majdnem oválon” helyt tudjon állni.

    „Versenyeztem Bahreinben vagy kilencszer. Nem számít, hogy nem ezen a vonalvezetésen.”

    A viccet félretéve azonban nem rejtette véka alá, hogy teljesen egyetért a Mercedes döntésével.

    „Szerintem egy ember van, aki megérdemli ezt az esélyt: George Russell.” – zárta rövidre a kérdést.

    Az amerikai a Bahreini Nagydíjon nagy balesetet szenvedő Romain Grosjeanról is kifejtette a véleményét:

    „Valamikor a jövőben még újra versenyautóba fog ülni. Talán pont hozzánk, az IndyCarba jön, az elég király lenne.”

    „Persze itt sokan pofonként érzékelik, hogy az F1-esek, miután ott befejezték, utána átjönnek ide, de szerintem nem így kell hozzáállni. A Forma-1 a motorsportok csúcsa, mindig is az lesz. De sokan szeretik azt, amit az IndyCar nyújtani tud nekik.”

    „Nem a pénzért jönnek, vagy azért, hogy ragyogó helyszíneken versenyezzenek. Hanem egyszerűen azért, mert valamikor 6 éves koruk környékén beleszerettek a versenyzésbe. És tudják, hogy az IndyCarban van belőle bőven.”

  • Rosberg háromszoros világbajnokot igazolt új csapatába

    Rosberg háromszoros világbajnokot igazolt új csapatába

    Nico Rosberg Extreme E csapatának első pilótája a háromszoros ralikrossz világbajnok, Johan Kristoffersson lesz.

    A svéd idén egy év kihagyás után folytatta a ralikrosszt, és érdekes módon, az utolsó forduló eltörlésével szerezte meg a bajnoki címet, immár harmadjára.

    Volkswagenjével a túraautó világkupából tért vissza eredeti szakágához, ahol egy parádés győzelmet szerzett azon a futamon, melyen Michelisz megszerezte a bajnoki címet.

    Most a Volkswagen motorsportból való kivonulása, illetve a ralikrossz jövőjének bizonytalansága nehezíti meg helyzetét. Kristoffersson gyorsan új ülést szerzett, nem is akármilyen helyen, hanem a Rosberg Xtreme Racingnél.

    2016 világbajnoka a csapatot a DTM-es Team Rosbergből hozta létre, mintegy válaszként korábbi riválisa, Lewis Hamilton érkezésére az újonnan induló sorozatba.

    „Versenyzőként győztesek között akarsz lenni, Nico és a csapat ilyen közeg (ők szállították a DTM-ben René Rast címeit – a szerk.). Még sokat kell majd készülnünk a márciusi szezonkezdetig, de izgatottan várom.”

    Odyssey 21, Extreme E, racingline.hu
    Az Odyssey 21 akció közben, Fotó: Extreme E

    Kristoffersson és női csapattársa jövő héten tesztelhetik is az Odyssey 21-et Németországban. Nico Rosberg így nyilatkozott róla:

    „Mint korábbi pilóta és csapatvezető, nagy tisztelettel adózom Johan eredményei előtt. Már várom, hogy segíthessek neki karrierje következő fejezetében. Ő az egyik legjobb terepversenyző a világon.”

    A csapatfőnök, Kimmo Liimatainen ennyit tett hozzá:

    „Érdekes fejlemény, hogy egy Johan kaliberű versenyző figyelmét is felkeltettük az RXR-nél. Már több sportágban is versenyzett már, így olyan tapasztalatot hoz, ami segít majd nekünk felkészülnünk, és a legmagasabb szinten teljesítenünk.”

    Az eddig bejelentett csapatok és pilóták:

    Csapat Női pilóta Férfi pilóta Csapatfőnök
    ?? Abt ?? Mattias Ekström
    ?? HWA
    ?? Veloce (ART) ?? Jamie Chadwick
    ?? ACCIONA Sainz (QEV Tech) ?? Laia Sanz ?? Carlos Sainz ?? Pedro de la Rosa
    ?? Andretti ?? United ?? Catie Munnings ?? Timmy Hansen ?? Zak Brown
    ?? Chip Ganassi ?? Sara Price ?? Kyle Leduc
    ?? Techeetah ?? Mark Preston
    ?? X44 (Hamilton)
    ?? RXR (Rosberg) ?? Johan Kristoffersson ?? Kimmo Liimatainen

     

  • A Volkswagen teljesen felhagy a motorsport programjával!

    A Volkswagen teljesen felhagy a motorsport programjával!

    A Volkswagen márka teljesen abbahagyja a motorsportos tevékenységét. Voltak nemrég még olyan pletykák is, mely szerint a világ második legnagyobb gyártójának Forma-1-es programja is lehet, a VW igazgatósági tagja, Dr. Frank Welsch elárulta, hogy a vállalat figyelme teljesen a fenntartható elektromobilitás felé fordul. A DPA hírügynökségnek így nyilatkozott:

    „Annak érdekében, hogy ezt elérjük, egyesítjük az erőinket, valamint úgy határoztunk, hogy megszűntetjük a saját motorsportos tevékenységünket Volkswagen néven.”

    A wolfsburgi cég megerősítette, hogy 169 motorsport divízió alkalmazottját integrálják a német vállalat más munkaköreibe. A VW ezen döntése nem érinti a többi márkájuk, mint például az Audi és a Porsche ilyen irányú tevékenységét.

  • De la Rosa lesz az idősebbik Sainz csapatfőnöke az Extreme E-ben!

    De la Rosa lesz az idősebbik Sainz csapatfőnöke az Extreme E-ben!

    A Dakar Rally háromszoros győztese, Carlos Sainz bejelentette, hogy indul az Extreme E első szezonjában, a spanyol QEV csapatával.

    A közleményből az is kiderült, Sainz nem csupán sofőr lesz, a csapat vezetéséből is kiveszi majd a részét. A QEV technológiai cég a Formula E-hez is kötődik, hiszen a NIO-val és a Mahindrával is dolgoztak már együtt.

    „Ez egy jó lehetőség arra, hogy valami újat csináljak. Az első, hogy a karrierem végeztével valami elektromos járgányt is kipróbálhatok. Másodjára pedig az, hogy egy csapat tulajdonosa is lehetek. Eddig ebben nem volt részem.”

    „Azt viszont szeretném leszögezni, továbbra is folytatom a Dakar-projektet.”

    Épp a januári Dakaron – harmadik győzelme után – találkozhatott az elektromos autóval, ugyanis Qiddiyában Ken Block indult vele meghívottként az utolsó szakaszon.

    Már az is kiderült, hogy Sainz csapattársa a Dakar első top 10-ben végzett női motorosa, Laia Sanz lesz. A hölgy – bár két keréken versenyez – már többször vezetett autót éles körülmények között is, például ralikrossz versenyeken vagy a SEAT Eurocupban.

    A teljesen hispán felállást pedig csapatfőnökként az egykori F1-es pilóta Pedro de la Rosa egészíti majd ki a QEV-nél. Ezzel csatlakozik Vergne-hez (Veloce), Rosberghez (RXR) és Hamiltonhoz (X44), akik szintén szerepet vállaltak egy-egy csapatban.

    Az eddigi felállás:

    Csapat Női pilóta Férfi pilóta Csapatfőnök
    ?? Venturi
    ?? Abt
    ?? Mattias Ekström
    ?? HWA
    ?? Veloce
    ?? QEV Tech ?? Laia Sanz ?? Carlos Sainz
    ?? Pedro de la Rosa
    ?? Andretti ?? United ?? Catie Munnings ?? Timmy Hansen ?? Zak Brown
    ?? Chip Ganassi ?? Sara Price ?? Kyle Leduc
    ?? Techeetah
    ?? X44 (Hamilton)
    ?? RXR (Rosberg)

     

  • Jos Verstappen: Sosem mondtam azt, hogy újra versenyezni fogok

    Jos Verstappen: Sosem mondtam azt, hogy újra versenyezni fogok

    Jos Verstappen állítja, csak szórakozásból vág bele egy-két versenyzéssel kapcsolatos projektbe.

    Az egykori holland pilóta ismét egyre közelebb és közelebb kerül a motorsport világához. Korábban már lencsevégre kapták a „volán” mögött, és ezen a héten ismét szenvedélyének hódolt. Jos azonban kijelentette: sosem mondta azt, hogy komolyan visszatér a versenyzéshez, mindez csak egy kis móka a számára:

    ,,Ez csak egy kis szórakozás. Megkerestek a projekt kapcsán, és az első benyomásaim jók voltak. Max (Verstappen) már beilleszkedett a Forma-1-be, ezért nem szükséges mindig ott lennem vele. Így több időm lett arra, hogy más ügyekkel is foglalkozzak.” – magyarázta a holland.

    Verstappen a minap az Instagram oldalán osztott meg egy újabb képet, amin egy Ligier LMP3-as autót vezet Portimaóban.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    JosVerstappen (@josverstappen7) által megosztott bejegyzés

    ,,Egy kicsit tesztelni fogom ezt a tél folyamán. Nem mondtam azt, hogy újra versenyezni fogok. Ám lehet ezt így is, úgy vélem ez igazán szórakoztató.” – nyilatkozta Jos a Formule 1 Magazinnak.

    Fiával azonban nem versenyezne a 48 éves ex-pilóta:

    ,,Természetesen nem tudnék pariban lenni Maxszel. Már nem vagyok oda a sprint futamokért, ám egy kis verseny nem árthat. Ez ugyanis még mindig bennem van.”

  • Hamilton, Verstappen, Norris és Tsunoda is jelölt az idei Autosport Awards-on

    Hamilton, Verstappen, Norris és Tsunoda is jelölt az idei Autosport Awards-on

    Idén is átadásra kerül a világ legnagyobb presztízzsel bíró motorsportos díjátadója az Autosport Awards, ahol számos nemzetközi és brit kategóriában díjazzák a legjobbakat.

    Az Autosport magazin által szervezett díjátadót idén online térben fogják lebonyolítani a koronavírus miatt decemberben. Az egyes kategóriákban összeállított jelöltek pedig komoly erőt képviselnek.

    Az év pillanata

    Antonio Felix da Costa megszerzi a Formula E bajnoki címét Berlinben

    Pierre Gasly és az AlphaTauri győzelme az Olasz Nagydíjon

    Lewis Hamilton Portugáliában megdönti Michael Schumacher győzelmi rekordját

    Brad Binder megszerzi a KTM első futamgyőzelmét a MotoGP-ben

    Az év nemzetközi autóversenyzője (a nemzetközi színtéren kimagaslóan szereplő autóversenyző)

    Scott Dixon (IndyCar)

    Antonio Felix da Costa (Formula E)

    Lewis Hamilton (Forma-1)

    Max Verstappen (Forma-1)

    Az év motorversenyzője

    Joan Mir (MotoGP)

    Franco Morbidelli (MotoGP)

    Jonathan Rea (Superbike)

    Alex Rins (MotoGP)

    Az év brit autóversenyzője

    Mike Conway (WEC)

    Landor Norris (Forma-1)

    Oliver Rowland (Formula E)

    George Russell (Forma-1)

    Az év újonca

    Paul di Resta (WEC)

    Oscar Piastri (Formula 3)

    Kalle Rovanpera (WRC)

    Yuki Tsunoda (Formula 2)

    Az év raliversenyzője

    Elfyn Evans (WRC)

    Thierry Neuville (WRC)

    Sebastien Ogier (WRC)

    Ott Tanak (WRC)

    Az év hazai versenyzője (a brit hazai bajnokságokban vagy maximum F3-as szinten szereplő legjobb versenyző)

    Phil Keen (Brit GT)

    Harry King (Brit Porsche Carrera Kupa)

    Ash Sutton (BTCC)

    Colin Turkington (BTCC)

    Az év eSportolója

    Sebastian Job (Red Bull)

    Jarno Opmeer (Veloce)

    Josh Rogers (Australian Coanda Simsport)

    Nikodem Wisniewski (Williams)

    Az év versenyautója

    Audi RS5 (DTM)

    DS E-Tense FE20 (Formula E)

    Mercedes W11 (Forma-1)

    Toyota TS050 Hibrid (WEC)

    Az év raliautója

    Ford Fiesta (WRC)

    Hyundai i20 Coupe (WRC)

    Mini JCW Buggy (Dakar)

    Toyota Yaris (WRC)

  • Sette Camara teljes szezont futhat a Formula E-ben a Dragonnál

    Sette Camara teljes szezont futhat a Formula E-ben a Dragonnál

    Az AlphaTauri tartalékpilótája, Sérgio Sette Camara első teljes Formula E szezonjára készülhet 2021-ben ugyanis a Dragon leigazolta őt.

    Tavaly a csapat tesztpilótája volt F1-es kötelezettségei mellett, valamint Japánban, a Super Formula sorozatban is szerepelt. Az utazási korlátozások miatt csak egy versenyen vehetett részt, Sugóban, ahol a pole megszerzése után kiállni kényszerült.

    Mikor azonban Brendon Hartley a Toyota WEC programját választotta a Formula E helyett, a berlini hatfutamos szezonzáróra őt kérték fel. Sette Camara szerint az ottani teljesítménye győzte meg a csapatot arról, hogy leszerződtessék még egy évre.

    Sérgio Sette Câmara, Dragon, Formula E, racingline.hu
    Sette Camara Berlinben, Fotó: FIA Formula E

    „Jól éreztem magam a csapatban, volt néhány jobb versenyem is, természetesnek tűnt számomra, hogy maradnék egy teljes szezonra. Jay (Penske) nagy bizalmat mutatott felém Berlinben, köszönöm neki és a csapatnak, hogy ezt folytathatjuk 2021-ben is.” – mondta szerződtetéséről a brazil.

    A Dragon nem zárt jó szezont, Hartley két pontjával csak a NIO-t tudták megelőzni az előző szezonban. Jövőre is ugyanazzal a csomaggal versenyeznek majd, áprilisban azonban megérkeznek majd a fejlesztések.

    „Persze sok faktor játszhat közre, de tudom, a csapat keményen nyomja, hogy az új csomag versenyképes legyen. Szerintem előreléptünk az autóval, szóval bizakodó vagyok, hogy jó versenyeket tudok majd futni vele.”

    Csapattársa valószínűleg Nico Müller lesz, hiszem a DTM-ben is szereplő svájci pilóta számos tesztnapot teljesített a csapattal Spanyolországban, november elején Circuit de Calafaton.

    Mivel Sette Camara és Buemi is Valenciában lesz a hétvégén (utóbbi a Nissan színeiben), a sorozat hivatalos tesztjén, a Red Bull tartalékja a Török Nagydíj után ismét Jüri Vips lesz.

  • A W Series bajnoka Newey csapatához igazolt az Extreme E-ben

    A W Series bajnoka Newey csapatához igazolt az Extreme E-ben

    Jamie Chadwick, a W Series első bajnoka lesz majd a női pilótája az Adrian Newey és Jean-Éric Vergne által fémjelzett Veloce Extreme E csapatának.

    Jamie Chadwick eddig az ötödik bejelentett pilóta a sorozatban, az Andretti és a Ganassi versenyzői után.
    Csapat Női pilóta Férfi pilóta
    ?? Venturi
    ?? Abt
    ?? HWA
    ?? Veloce
    ?? Jamie Chadwick
    ?? QEV Tech
    ?? Andretti ?? United ?? Catie Munnings ?? Timmy Hansen
    ?? Chip Ganassi ?? Sara Price ?? Kyle Leduc
    ?? Techeetah
    ?? X44 (Hamilton)
    ?? RXR (Rosberg)

     

    Nem akármilyen nevekhez csatlakozik, a Veloce csapatfőnöke nem más, mint a kétszeres Formula E bajnok, Jean-Éric Vergne, de emellett a sztártervező, Adrian Newey is a brit csapatot erősíti.

    A sorozat csapatonként egy férfi és egy női pilótának ad majd helyet, ezzel teremtve nemi egyenlőséget.

    „Ez nagyszerű. Hihetetlen, amit eddig az Extreme E tett a versenyformátummal.” – emelte ki Chadwick. – „Nagyon izgalmas lesz, mert ez mindenkinek ugyanakkora esélyt nyújt majd. 100%-ig fair.”

    „A férfiak dominálják a sportot, kevesen vagyunk, nők. Ilyenkor példát is kell mutatnunk a többieknek, de én mindig arra koncentrálok, hogy a lehető legjobb munkát végezzem. Nincs ok arra, miért ne tudnék lépést tartani a srácokkal.”

    Chadwick tavaly megnyerte a W Series első szezonját, és mát Franciaországban tesztelte is az Odyssey 21-et – a sorozat autóját, amit minden csapat megkap majd.

    „Nem élveztem még semmit ennyire. Csak vezettem, ami jó móka, de amikor rájössz, hogy munkát is kéne végeznek közben, az a nehéz rész. Rengeteg beállítási lehetőség van, ez nagy különbséget jelenthet majd.”

    „Úgy gondoltam, raliversenyzőként kell majd tekintenem erre. De inkább egy köztes stílust kell alkalmazni. Nem baj, ha csúsztatod az autót, de egy kis pontosság sem árt.”

    Először éles körülmények között márciusban vezetheti majd az autót, a Szaúd-Arábiai sivatagban.
    Dátum Vidék Helyszín Ország
    03.21. Sivatagi XPrix Al-‘Ula ?? Szaúd-Arábia
    05.30. Óceán XPrix Dakar ?? Szenegál
    08.29. Sarki XPrix Kangerlussuaq ?? Grönland
    10.23. Esőerdei XPrix Santarém ?? Brazília
    12.12. Gleccser XPrix Patagonia ?? Argentína
  • Ericsson és Chilton szerint Pérezék könnyen kiköthetnek az IndyCarban

    Ericsson és Chilton szerint Pérezék könnyen kiköthetnek az IndyCarban

    Úgy tűnik, több F1-es versenyző is elhagyja majd a kategóriát, korábbi kollégáik, Max Chilton és Marcus Ericsson szerint átszelhetik az óceánt a következő kalandjukhoz.

    Grosjean, Magnussen és Pérez is ülés nélkül találhatja magát jövőre, Chilton – aki a Marussiától nyergelt át az amerikai sorozatba 2016-ban – pedig úgy véli mindhármójuk kiköthet mellette a jövő évtől.

    „Szomorú, ami Pérezzel történik. Fantasztikus pilóta, de nem látom, hogy bárhogy is a Forma-1-ben maradhatna.”

    „A legjobb számára Alex Albon ülése lenne a Red Bullnál, de nem hiszem, hogy ez bekövetkezik. Szeretik a juniorjaikat előléptetni.” – vélekedett a brit.

    Max Chilton, Carlin, IndyCar, racingline.hu
    Max Chilton a Carlin színeiben, Fotó: James Black/IndyCar

    „Már vannak pletykák arról, hogy ő, Grosjean és Magnussen is itt köthet ki, az IndyCarban, ami fantasztikus lenne. Gyorsnak kell lenniük azonban sok ülés már foglalt, főleg a jobb csapatoknál. Márpedig úgy képzelem, olyan helyen akarnak lenni, ahol megmutathatják, mit tudnak.”

    A másik „F1-es menekült” Marcus Ericsson szintén skandináv kollégájával, Kevin Mangnussennel beszélgetett többet.

    „Kevin olyan helyzetben van, ami az én vesztemet is okozta. Nehéz megmutatni, mit tudsz, ha olyan csapatban vagy, ami egyáltalán nincs a csúcson.” – utalt a Sauber bukdácsolására.

    „Az IndyCarban a versenyző nagyobb különbséget jelent. Persze, vannak nagyobb csapatok több pénzzel a hátuk mögött, de jobban kijön a versenyzői tudás. Ez nekem is nagy motivációt jelentett.”

    Ericsson úgy véli, jól menne a dánnak az amerikai stílus, de nem biztos, hogy helyet talál majd magának.

    „Kevin ráadásul agresszív vezetési stílussal rendelkezik, ami passzol ide. Amerikában kevesebbszer szólnak bele a versenybírók, szóval kifizetődőbb keményen nyomni, ez szerintem tetszene neki.”

    „Jelenleg úgy tűnik, nincs sok elérhető ülés. De ha erős versenyzőről van szó, és erős szponzori háttérrel rendelkezel, akkor könnyen indítanak még egy autót. Itt nincs meghatározva, hogy csak két autó lehet egy csapatban.” – emelte ki a svéd.