Kategória: Fastest Slap

  • Sainz apja autóját vezette az Extreme E hivatalos tesztjén – VIDEÓVAL!

    Sainz apja autóját vezette az Extreme E hivatalos tesztjén – VIDEÓVAL!

    Carlos Sainz is vezethette az Extreme E járgányt, amikor a sorozat nyolc csapata a Motorland Aragónon teljesítette a hivatalos tesztet.

    A spanyol F1-es versenyző apja, a korábbi Dakar győztes is saját csapatot indít. Maranellói üléspróbája után az ifjabb Sainz Spanyolország felé vette az irányt, hogy – Valtteri Bottas után második jelenlegi Forma-1-es versenyzőként – megtegyen pár kört az autóval.

    https://twitter.com/ExtremeELive/status/1340275313058734081

    „Már számítottam rá, hogy apám részt fog venni az Extreme E-ben, mert láttam, hogy mennyire érdekli a dolog.” – árulta el. – „Szóval az elmúlt három-négy hónapban eléggé elfoglaltuk magunkat ezzel a projekttel.”

    „Az Extreme E egy teljesen új kihívás, és látom, nagyon keményen dolgoznak azon, hogy versenyképessé tegyék a csapatot. A sorozat üzenete is nagyon fontos, hogy felhívják a figyelmet különböző környezeti problémákra.”

    https://twitter.com/ExtremeELive/status/1340301148536918016

    Ez a gyakorlás volt az első kollektív teszt a sorozat történetében, ahol nyolc csapat jelent meg, mindkét jövő évi pilótájukkal. Az egyetlen kivétel a Veloce alakulata volt, de ők még nem jelentették be, ki fog vezetni Jamie Chadwick mellett.

    Bár a Formula E-ből ismert Techeetah is leadta a nevezését, most nem voltak ott a teszten. Így nem tudni, ők végül indulnak-e jövőre az Extreme E első szezonjában, hiszen azóta nem erősítették meg ezen szándékukat.

    A Lewis Hamilton csapatánál vezető Sébastien Loeb így értékelt a kétnapos akciót követően:

    „Kicsit más az autó ahhoz képest, amit vezetni szoktam. Örültem, hogy felfedezhetem az erejét, és hogy milyen jó a kigyorsítás és az egyensúly. Nagyon élveztem.”

    Egy másik világbajnok, a Rosberg Xtreme Racing színeiben induló Johan Kristoffersson is a tanulást fontosságát emelte ki.

    „A csapatban mindenki az alkalmazkodásra és tanulásra koncentrált. Ez különösen fontos, hiszen kevés lehetőségünk van az autóval menni a szezonkezdet előtt. Sok adatot gyűjtöttünk, Molly (Taylor) és én jobban már érjük egymást, és az autót is.”

  • Felháborodást váltott ki Hamilton azzal, hogy tortával etette a kutyáját

    Felháborodást váltott ki Hamilton azzal, hogy tortával etette a kutyáját

    Többen is megbotránkoztak Lewis Hamilton legutóbbi videóján, ugyanis abban egy tortával eteti a kutyáját, Roscoe-t.

    A hétszeres világbajnok az év végén több díjat is bezsebelhetett, legutóbb az Év Sportszemélyiségének változtatták meg a BBC szavazásán. Azonban legutóbbi felvételeivel kiverte a biztosítékokat a rajongói egy részénél és a Good Morning Britain házigazdáinál.

    Az Adil Ray és Charlotte Hawkins vezette műsorban épp a hétszeres világbajnok és legutóbb kapott elismerése került szóba, mikor az adást vezető Adil szembesült azzal, hogy milyen videót is kell megszemlélniük rövid időn belül. A 35 éves pilóta, ugyanis a kutyájának készített Instagram oldalon megosztott egy olyan felvételt, amin vegán tortáját osztja meg négylábú barátjával, Roscoe-val. A műsorvezető, miután megnézte a képsorokat, azt hangoztatta, hogy el kellene venni az Év Sportszemélyisége díjat Hamiltontól ezért a cselekedetéért, ugyanis ezzel ártott kedvencének.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Roscoe & Coco Hamilton (@roscoelovescoco) által megosztott bejegyzés

    ,,Nem, nem! Egy tortát megosztani egy kutyával? Én sosem tennék ilyet! Lewis, te voltál a hősöm! Mit csinálsz?” -kérdezte Adil.

    Ekkor lépett közbe Charlotte, aki csakúgy, mint műsorvezető társa, nem volt elragadtatva:

    ,,Sajnálom, ha ez kihozza belőled a reggelit. Egy kicsit elfogott az émelygés.”

    Ray azonban így folytatta:

    ,,Vegyék el tőle a díjat, ő nem az Év Sportszemélyisége. Ő egy állat. Szeretem Robint, ( a műsorvezető házi kedvence) vigyázok rá, dédelgetem őt, etetem és el is kényeztetem. Hagyom, hogy alkalmanként megnyalja az arcomat, bár én nem rajongok ezért a tettéért. Viszont soha sem osztanám meg vele a tortámat! Mégis mi ez?”

    A rajongók körében megosztó volt a hétszeres világbajnok tette. Voltak akik a Good Morning Britain házigazdáival értettek egyet és a következő kommenteket írták:

    ,,Ne, ne tedd, ez undorító, ember!” 

    ,,#GMB Lewis Hamilton megoszt egy tortát a kutyájával. Ne, kérlek ne!”

    Míg a szimpatizánsok nagyon aranyosnak találták a jelenetet:

    ,,Roscoe-nak köszönhetően, ez a legjobb dolog amit ma láttam.”

    ,,Szeretem ezt Lewis – úgy bánsz Roscoe-val, ahogy egy kutyával kell.”

    ,,Ez aranyos, de sosem osztanám meg a tortámat a kutyámmal…”

  • Michelisz Norbert valódi versenyautóba ülteti a világ egyik legjobb szimulátorosát

    Michelisz Norbert valódi versenyautóba ülteti a világ egyik legjobb szimulátorosát

    Lezárult a Michelisz Norbert és a M1RA versenycsapat által szervezett nagyszabású tehetségkutató, amelynek célja az volt, hogy egy tehetséges szimulátoros 2021-ben valódi autóversenyzővé váljon. A komplex kiválasztási folyamat győztese Báldi Gergő lett, aki e-sportban a világ legjobbjai közé tartozik, jövőre pedig a valóságban is megmutathatja képességeit.

    A #NextMichelisz névre keresztelt tehetségkutató a tavasszal indult egy öt fordulós online
    szimulátor-bajnoksággal, amelyen csaknem 4500-an vettek részt. Közülük az öt legjobb jutott be a kiválasztás következő szakaszába, amely során laboratóriumi vizsgálat, elméleti és fizikai teszt, pszichológiai és mentális felmérés várt a résztvevőkre, végül pedig két különböző versenyautóval kellett bizonyítaniuk a Hungaroringen.

    Ennek a kiválasztási folyamatnak a végén a túraautó-világkupa (WTCR) tavalyi bajnoka, Michelisz Norbert, a M1RA csapatfőnöke, Bári Dávid, valamint a laboratóriumi felméréseket vezető Matics Zsolt objektív alapokon meghozott döntése alapján Báldi Gergő nyújtotta a legjobb teljesítményt, azaz ő nyerte meg a #NextMichelisz tehetségkutatót. Ennek fődíjaként 2021-ben teljes idényben versenyezhet egy gyorsasági bajnokságban, amelynek kiválasztására később kerül sor.

    Báldi Gergő szimulátoron a világ legjobbjai közé tartozik. 2019-ben ő volt a WTCR hivatalos online bajnokságának a győztese, idén pedig két nagy presztízsű nemzetközi sorozatot is megnyert. Előbb a koronavírus-járvány első hullámának idejére kiírt, valódi WTCR pilótákkal, így többek közt Michelisszel közös e-sportbajnokság első helyezettje lett, majd a szimulátorosok bajnokságában megvédte a tavalyi bajnoki címét.

    A kiválasztásról készült dokumentumfilm az alábbi linken elérhető: https://fb.watch/2ufdSdxzXu/

    Michelisz Norbert:
    „Most jön az a rész, amelyet a tévés tehetséggondozókban nem szeretek, amikor megvan a
    győztes, akit aztán kicsit magára hagynak, és már azon gondolkoznak, ki lesz a következő. Nekem az a célom, hogy Gergő eljusson oda, ahol én is vagyok, és ehhez fontos feladat az anyagi háttér előteremtése. Szeretnénk, ha jövőre egy olyan bajnokságban versenyezne, amely kihívást jelentene neki.”

    Bári Dávid:
    „Báldi Gergő az, akit kerestünk. Versenyeztetni szeretnénk, bajnokságot szeretnénk vele nyerni. Ő egy olyan tehetség, akivel ezt meg lehet tenni, akiért szívesen vállaljuk a felelősséget, akire azt lehet mondani, hogy nem fogunk szégyent vallani vele egy nemzetközi sorozatban, aki méltón képviseli majd a csapatot, Norbit és az egész országot.”

    Báldi Gergő:
    „Két éve komolyan gondolkodtam azon, hogy felhagyok a szimulátorozással, ami ugye az autósportos álmok végét is jelentette volna. Úgy éreztem, hogy talán valami másban kellene megtalálnom önmagam. Most pedig egy valódi autósportos idény előtt állok, óriásit fordult velem a világ, amiért hálás vagyok. Úgy készülök, hogy bármilyen mezőnyben kelljen helytállnom, az autóból és magamból a legtöbbet tudjam kihozni.”

  • Az FIA előírta a nők kötelező minimum számát a szervezetein belül

    Az FIA előírta a nők kötelező minimum számát a szervezetein belül

    A diverzitás a jelenlegi legfőbb téma világszerte a vállalatoknál és a szervezeteknél. A sokszínűségben pedig nem csak a származási és a kulturális hátteret veszi figyelembe, hanem a nemet is, mivel a nők alacsonyabb arányban vannak jelen bizonyos pozíciókban, mint a férfiak. Az FIA pedig igyekszik tenni ezügyben, ugyanis házon belül bevezették a női kvótát.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az éves közgyűlésén számos változást jelentette be, beleértve azt a kötelezettséget is, hogy több nőt jelöljenek a Szenátusba és a Motorsport Világtanácsba is egyaránt. A Világtanácsba innentől kezdve minden nemből legalább három tagot kell kinevezni. Jelenleg a Tanácsot 26 férfi és 2 nő alkotja. A Tanács keretében működő 16 fős Szenátusban pedig legalább négy nőnek is lennie kell mostantól.

  • A Force India egykori vezetője lesz Domenicali utódja az FIA-nál

    A Force India egykori vezetője lesz Domenicali utódja az FIA-nál

    A Forma-1 élére kinevezett Stefano Domenicali helyét a Force India korábbi helyettes csapatfőnöke Bob Fernley fogja betölteni az FIA együléses sorozatokért felelős bizottságának élén.

    Fernley a 80-as években az Ensign F1-es csapatánál vállalt szerepet, emellett az IndyCarban is tevékenykedett, majd kulcsszereplő volt a 2007-ben a Spykert felvásároló Force Indinál, ahol jó barátja Vijay Mallya csapatfőnök helyettese volt.

    Egészen 2018-ig volt a csapat alkalmazásában, amikor is a Force India Racing Pointtá alakult azon a nyáron. 2019-ben rövid ideig a McLaren Indy500-as programjáért felelt, amely azután ért véget, hogy Fernando Alonso nem tudta kvalifikálni magát a legendás versenyre.

    Emellett együttműködött a Bostoni Egyetemen működő Országos Motorsport Mérnöki Központtal a fiatal, tehetséges mérnökök előre jutásának érdekében.

    „Két remek elődöm, Gerhard és Stefano nyomdokait fogom követni. Rengeteg munka áll előttem, hogy annyi mindent tegyek le az asztalra, mint ők az elmúlt években. Néhány hónapba bele fog telni, mire mindet a saját képemre formálok, de ha már elindultunk az úton, remélhetőleg tudjuk majd folytatni azt, amit ők már elkezdtek, és talán egy kicsit előrelépést is elérhetünk majd.” – fogalmazott a frissen kinevezett Fernley, aki tehát Gerhard Berger, majd az őt követő Stefano Domenicali örökébe is lép.

  • Hamilton is ismertette pilótáit, nem akárkiket igazolt az Extreme E-ben!

    Hamilton is ismertette pilótáit, nem akárkiket igazolt az Extreme E-ben!

    A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton bejelentette, kik vezethetik X44 elnevezésű Extreme E csapatának autóját. Bármilyen nehéz elképzelni, kilenc világbajnoki címével a Dakarra is visszatérő Sébastien Loeb lesz a csapat legsikeresebb embere.

    sebastien loeb
    Sébastien Loeb már terepralizott a Dakaron, Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    „X44-hez való csatlakozás megengedi, hogy folytassam, amit szeretek csinálni. Az pedig a versenyzés, és most egy elektromos járművel tehetem majd.”

    A francia versenyző saját szakágában sorozatban elért kilenc bajnoki címével tartja a rekordok, és a „Le Patron”, avagy a főnök becenevet viseli. Az új sorozat számára is új fejezetet jelent, csapattársa pedig a Cristina Gutierrez lesz.

    A hölgy első spanyol nőként fejezte a Dakar Ralit autós kategóriában, így szintén úttörőnek számít a maga szakágában.

    „Cristina nagyszerű versenyző, alig várom, hogy ő legyen a partnerem az autóban és kiváncsi vagyok, mit érhetünk el közösen. Az is lenyűgöz, amit Lewis a Forma-1-ben csinál, vele dolgozni megtiszteltetés.” – tette hozzá Loeb.

    A hazájában hatszoros bajnok Gutierrez így nyilatkozott:

    „Nemcsak felhívhatom a figyelmet az éghajlati krízisre – ami nagyon fontos nekem – hanem két hősömmel is együtt dolgozhatok.”

    „Sébastien Loeb az egyik valaha élt legjobb raliversenyző, örülök, hogy mellette versenyezhetek, remélem sokat tanulhatok tőle. Emellett a Forma-1-et is követem, és Lewis teljesítményét is. Az, hogy engem kértek fel, egy álom számomra.”

    A pilóták már Doningtonban tesztelték a versenygépet, de a kollektív gyakorlásra majd csak december végén, a MotorLand Aragónon kerül sor.

    Hamilton, a csapat tulajdonosa így értékelt:

    „Örömteli, hogy üdvözölhetem Sébastient és Cristinát az X44-nél. Mindketten nagyszerű versenyzők, már várom, mire lehetnek képesek versenyről versenyre. Cristina feltörekvő tehetség, Sébastien pedig olyan ember, akire mindig is felnéztem. Büszke vagyok, hogy velük alkotok egy csapatot.”

    Ezzel biztos, hogy korábbi riválisa, Nico Rosberg után Hamilton is egy világbajnok versenyzővel indul majd az Extreme E első szezonjában.

    Az eddig bejelentett mezőny:

    Csapat Női pilóta Férfi pilóta Csapatfőnök
    ?? Abt CUPRA ?? Claudia Hürtgen ?? Mattias Ekström
    ?? HWA
    ?? Veloce (ART) ?? Jamie Chadwick
    ?? ACCIONA Sainz (QEV Tech) ?? Laia Sanz ?? Carlos Sainz ?? Pedro de la Rosa
    ?? Andretti ?? United ?? Catie Munnings ?? Timmy Hansen ?? Zak Brown
    ?? Chip Ganassi ?? Sara Price ?? Kyle Leduc
    ?? Techeetah ?? Mark Preston
    ?? X44 (Hamilton) ?? Cristina Gutierrez ?? Sébastien Loeb
    ?? RXR (Rosberg) ?? Molly Taylor ?? Johan Kristoffersson ?? Kimmo Liimatainen
  • 350 milliárdért vették meg az F1-es játékot is fejlesztő Codemasterst

    350 milliárdért vették meg az F1-es játékot is fejlesztő Codemasterst

    Az EA (Electronic Arts) felvásárolta a jelenlegi generációs Forma-1-es játékok fejlesztéséért is felelős Codemasters céget.

    A brit videójáték fejlesztő 2009 óta minden évben kiadja az aktuális évvel foglalkozó F1-es videójátékát, noha nem minden évben kapott elismerő kritikákat.

    Az elmúlt években a Codemasters által kiadott hivatalos F1-es játékok a videójáték iparban tapasztalható legőrültebb glitch-csek miatt váltak ismertté, noha a kritikusok szerint az F1 2020 mind a bugok mind pedig a szimulátoros élményben komoly előrelépést produkált.

    Az eladással a Codemasters igyekszik az EA hatalmas szakértelmét kiaknázni, ugyanis az Electronic Arts felel olyan világhírű és sikerű videójáték franchiseokért, mint a FIFA, az NHL vagy a Madden.

    A végleges átvételre 2021 első negyedében kerül majd sor.

    „Az Electronic Arts és a Codemasters osztozik azon ambíciókon, hogy az autóverseny videójátékok listavezetője legyen. A Codemasters vezetősége szilárdan hisz abban, hogy nagyot profitálhat az EA tudásából, erőforrásaiból, és a kibővített globális skálájából. Úgy érezzük, hogy ezzel az egyesüléssel egy izgalmas és sikeres jövőt kínálhatunk a Codemasters-nek, lehetővé téve a csapatunknak, hogy egy nagyobb és jobb játékot hozzanak létre a rendkívül szenvedélyes közönség számára.” – nyilatkozta a Codemasters elnöke Gerhard Florin.

    Források egybehangzó állítása szerint az EA 1,2 milliárd amerikai dollárt ajánlott az átvételért, amely nagyjából 350 milliárd forintnak felel meg.

    A Codemasters az F1 játékok mellett a DiRT, DiRT Rally, Grid és a Project Cars játékokért felelt az elmúlt években.

  • Börtönbe került a Forma-1 mellett kampányoló volt hanoi polgármester

    Börtönbe került a Forma-1 mellett kampányoló volt hanoi polgármester

    Ötéves börtönbüntetésre ítélték Hanoi város korábbi polgármesterét állami dokumentumok ellopása miatt. Nguyen Duc Chung volt a kulcsszereplő abban, hogy Vietnám Forma-1-es futamot rendezhetett (volna).

    Az ázsiai ország idén először rendezett volna Forma-1-es futamot, de a koronavírus miatt végül elmaradt, ráadásul a jövőre tervezett 23 futamos naptárban sem kapott elsőre helyet, az ő versenyük időpontjában van egyedül kérdés 2021 kapcsán.

    A vietnámi állami média beszámolója szerint pénteken öt év börtönre ítélték azt a Chungot, akit még korrupció miatt tartóztattak le augusztusban, de végül a pénteki négyórás tárgyaláson állami dokumentumok ellopása miatt ítélték el.

    A beszámolók szerint a volt polgármester elismerte a bűntetteit és megbánást tanúsított a bíróságon, akit két héttel a nyári letartóztatása előtt függesztettek fel a hivatalából.

    Rajta kívül az ügyben érintett másik három félt 18 hónap és 4,5 év közötti szabadságvesztéssel sújtottak.

    A forrás hozzáteszi, hogy a Chung nélkül könnyen semmissé válhat az a Forma-1-es projekt, amire első körben tíz éves szerződést kötöttek a Libertyvel a kommunista dél-ázsiai országban.

  • Bemutatkozott Hamilton Extreme E csapatának autója

    Bemutatkozott Hamilton Extreme E csapatának autója

    Mint az már ismert, hogy Lewis Hamilton számára fontos a klíma- és környezetvédelem. Az F1-től eltekintve az környezettudatos megoldások mellett és az elektromos autók mellett kampányol.

    Hogy erre még inkább felhívja a figyelmet, csapatot indít a hamarosan debütáló Extreme E nevű, elektromos autós tereprali versenyen.

    Hamilton X44 nevű csapat most leleplezte autójuk festését, mely színvilágában Hamilton sisakjára emlékeztet.

    Azt azonban még nem tudni, hogy kik lesznek a csapat versenyzői.

    Ha többet szeretnél megtudni az Extreme E-ről, magyar nyelven, klikkelj ide!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Team X44 (@teamx44) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Team X44 (@teamx44) által megosztott bejegyzés

  • Juan Pablo Montoya 2021-ben az Arrow McLarennel indul az Indy 500-on!

    Juan Pablo Montoya 2021-ben az Arrow McLarennel indul az Indy 500-on!

    A kétszeres Indianapolis 500 győztes, Juan Pablo Montoya csatlakozik az Arrow McLaren SP csapatához, hogy versenyezhessen a 105. alkalommal megrendezett legendás viadalhoz. Így nyilatkozott a kolumbiai pilóta:

    „Nagyon örülök, hogy csatlakozhatom az Arrow McLaren SP-hez az Indianapolis 500-ra. Van némi remek közös eredményünk a McLarennel még a Forma-1-es korszakomból, de már várom, hogy még többet elérhessünk jövőre az Indy 500-on.”

    Montoya a harmadik Arrow McLaren SP Chevrolet versenyautót vezetheti majd a csapat állandó pilótái, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist mellett. 2017 óta ez lesz az első alkalom, hogy a 45 éves versenyző visszatér a legendás oválpályára, akkor a hatodik lett. Az Arrow McLaren SP társtulajdonosa, Sam Schmidt így fogalmazott:

    „Az Arrow McLaren SP elképesztően boldog, amiért egy olyan kaliberű versenyző, mint Juan csatlakozik a csapathoz a jövő évi Indy 500-ra. Tapasztalata motiválni fogja az alakulatunkat, köztük a fiatal tehetségeinket, Pato-t és Felixet. Ha csak arra gondolunk, hogy összesen ötször indult az Indy 500-on és kétszer nyert, az eléggé lenyűgöző.”

    Montoya az Indianapolis 500-at először újoncként 2000-ben nyerte meg, második alkalommal 15 évvel később diadalmaskodott. A McLaren Racing sem ismeretlen környezet számára, hiszen a Forma-1-ben 2005-ben és 2006-ban náluk versenyzett. A McLaren Racing vezérigazgatója, Zak Brown még ennyit hozzátett:

    „Örömmel tölt el, hogy Juan újra csatlakozik a McLaren családhoz, és visszatér az Indianapolis 500-ra az Arrow McLaren SP-vel. Ő egy pokolian versenyképes és rendkívül sokoldalú pilóta, komoly tapasztalatokkal a motorsportok csúcskategóriáiban, és igazán népszerű. Az, hogy jövőre ott lesz velünk az 500-on nagyszerű lesz a csapatnak és az IndyCar rajongóinak szerte a világon.”

    A kolumbiai versenykarrierje során olyan bajnokságok találhatóak, mint a CART vagy az IMSA, de nyert az IndyCarban is, a Forma-1-ben és a NASCAR-ban. Montoyát egy veterán mérnök, Craig Hampson szolgálja majd, és céljuk az, hogy harmadszor is elnyerje a kolumbiai a Borg-Warner kupát.

    A 105. Indianapolis 500 2021. május 30-án lesz, az Indianapolis Motor Speedwayen.