Kategória: Fastest Slap

  • Grosjean: A baleset előtt versenyeztem volna oválpályán, de most…

    Grosjean: A baleset előtt versenyeztem volna oválpályán, de most…

    Romain Grosjean elvesztette a Forma-1-es ülését 2021-re, a királykategóriás karrierje pedig egy horrorbalesettel ért véget, melyben égési sérüléseket is szenvedett.

    „Ez a baleset megváltoztatta az életemet, most már nem mehetek a szupermarketbe vásárolni” – nyilatkozta mosolyogva. „900 ezer feliratkozóm volt, a balesetem után néhány nappal viszont 1,4 millió. Az utálók is lenyugodtak kicsit. Már nem beszélnek rólam olyan negatívan.”

    Azonban az, hogy mi lesz a 34 éves pilóta karrierjének következő fejezete, még nem derült ki. Sajtóértesülések szerint közel áll egy megállapodáshoz az IndyCarban szereplő Dale Coyne Racinggel.

    „Egy hónapig azt mondtam magamnak, hogy kihagyhatnám a szezont és egyáltalán nem versenyeznék, még ha ez nem is tetszene” – tette hozzá. „Vannak dolgok, melyeket sosem fogok kipróbálni. Például az IndyCarban – ami nem egy rossz opció számomra – nem fogok oválokon versenyezni, az Indy500-on sem. Legalábbis ebben az évben nem. De még nem tudom, mit tartogat a jövő. A baleset előtt gond nélkül versenyeztem volna oválokon, de most inkább várnék ezzel.”

    „Most úgy kezelnek, mint aki kimenekült a tűzből, mert egy igazi versenyző. Igen, elkövettem sok butaságot, sok kockázatot vállaltam, de soha nem is volt olyan autóm, mint a Mercedes. Mindig támadnom kellett. Értékelem ezt a változást a megítélésemben. Nem volt ez mindig így. Az emberek elkezdték megérteni, hogy a munkánk a szenvedélyünk. Majdnem az életemet adtam azért, hogy három pozícióval feljebb jöjjek a 19. helyről. Akik kritizáltak engem ezelőtt, nem értették, hogy az életünket tesszük kockára.”

  • Ki az Alfa Romeo megbízhatóbb költöztetője: Kimi vagy Antonio?

    Ki az Alfa Romeo megbízhatóbb költöztetője: Kimi vagy Antonio?

    Az Alfa Romeo két pilótája, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi ezúttal a csomagok bepakolásában mérték össze a képességeiket. Adott volt két Stelvio, amelyekbe mindenféle tárgyat kellett időre berakni. Csomagokat, dobozokat, koffereket, versenyoverált. Az egyikük túl komolyan vette, valaki viszont eltrollkodta a dolgot…

    Ugyan ki? Íme, a videó.

  • Button újra sisakot húz – egy mezőnyben Rosberggel és Hamiltonnal!

    Button újra sisakot húz – egy mezőnyben Rosberggel és Hamiltonnal!

    Jenson Button harmadikként csatlakozik az Extreme E mezőnyéhez az F1-es világbajnokok közül. Ő azonban nem csak csapattulajdonos lesz majd.

    Az elektromos tereprali sorozat új alakulattal bővül az áprilisi szezonnyitó előtt, a 2009-es Forma-1-es bajnok is csapatot indít az új szakágban. Button azonban vezetni is fogja autóját, ezzel a tíz csapatból az idősebbik Carlos Sainz után ő a második, aki kettős szerepben is érdekelt.

    A brit lesz a hatodik világbajnok a mezőnyben, de ő az egyetlen, aki csak a pályaversenyzés világából érkezik, míg a többiek rali (Sainz, Loeb) vagy ralikrossz (Ekström, Kristoffersson, Hansen) koronát szereztek korábban.

    „Öt versenyünk lesz olyan helyszíneken, amiket érint az éghajlatváltozás. Jó, hogy ilyen helyekre látogatunk el, így felhívjuk a figyelmet az ő problémáikra is. Ez az egész sorozat lényege, a tudósok pedig helyszíni kutatásokat végeznek majd, ezzel segítve a fejlesztéseket.”

    „Sok pozitívum van ebben a bajnokságban, már várom. A terepversenyzés legjobbjai ellen vezethetek majd elektromos járművekkel, olyan helyeken, ahol sokan nem is jártak.”

    Az utolsó, 2017-es nagydíja óta Button a sportautózás mellett már terepen is bemutatkozott, két évvel ezelőtt a Baja 1000 elnevezésű ralin vett részt.

    „Sok rali van a világon, off-road versenyek Amerikában és ott van a Dakar is, de ez nagyon más lesz.” – utalt arra, hogy az Extreme E-ben két 16 km-es kört tesznek majd meg az autók minden futamban.

    „Egyikünk sem tudja, mire számítson. Megérkezünk, és más-más felszín vár majd ránk, meg kell majd találnunk, a módot, hogyan közlekedjünk.”

    Button már korábban is támogatta Hamilton álláspontját hasonló kérdésben, most is örül, hogy együtt hívhatják fel a figyelmet egy fontos ügyre.

    „Lewis megérti a pozitív oldalát, Nico úgyszintén. Mindketten próbálják megmutatni, milyen kihívással állunk szemben, ezt jó látni.”

    Az Extreme E mezőnye:

    Csapat Női pilóta Férfi pilóta
    ?? Abt Cupra XE ?? Claudia Hürtgen ?? Mattias Ekström
    ?? Hispano-Suiza Xite Energy Team ?? Christine Gianpaoli Zonca ?? Oliver Bennett
    ?? Veloce Racing (ART) ?? Jamie Chadwick ?? Stéphane Sarrazin
    ?? Acciona Sainz XE Team ?? Laia Sanz ?? Carlos Sainz
    ?? Andretti United Extreme E ?? Catie Munnings ?? Timmy Hansen
    ?? Chip Ganassi Racing ?? Sara Price ?? Kyle Leduc
    ?? Team X44 (Hamilton) ?? Cristina Gutierrez ?? Sébastien Loeb
    ?? Rosberg Xtreme Racing ?? Molly Taylor ?? Johan Kristoffersson
    ?? JBXE ?? Jenson Button
    ?? Techeetah
  • Az Északi-sarkvidéken fogják megrendezni a Bajnokok Tornáját 2022-ben

    Az Északi-sarkvidéken fogják megrendezni a Bajnokok Tornáját 2022-ben

    Történelmi pillanathoz érkezett a Race of Champions, ugyanis az eseményt először fogják megrendezni havas körülmények között 2022 januárjában.

    Az esemény szervezői nemrégiben jelentették be, hogy egy, az Északi-sarkkörtől hatvan mérföldre fekvő közel fekvő svéd település, Pite Havsbadban rendeznék meg a Bajnokok Tornákát havas és jeges pályán.

    A ROC-on a világ minden tájáról érkeznek sztárversenyzők, akik ugyanolyan autókkal versenyeznek egymás ellen. Két bajnokságot szoktak rendezni minden évben: a Nemzetek Kupját, ahol egy adott nemzetből két versenyző képviseli a csapatot és a Bajnokok Tornáját, ahol a versenyzők egyéniben mérhetik össze a tudásukat.

    A sorozat már számos különböző helyszínre ellátogatott már történelme során. Ezen helyszínek közé tartozik a pekingi Madárfészek stadion vagy a Mexikóvárosban található baseballstadion, ami a Forma-1-ben is használt pálya részét képezi.

    Emellett még az is bejelentésre került, hogy elektromos hajtású autókat is használni fognak a soron következő esemény során.

    A Bajnokok Tornáján olyan nagy nevek fordultak már meg, mint például a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher, a négyszeres F1-es bajnok Sebastian Vettel, a kilencszeres Le-Mans-i 24 órás győztes Tom Kristensen vagy éppen a háromszoros Indy500 győztes Helio Castroneves.

  • 7 tippel segít a McLaren abban, hogy hatékonyabbak legyünk

    7 tippel segít a McLaren abban, hogy hatékonyabbak legyünk

    A McLaren 7 tanáccsal segítené a mentális és a fizikai egészségünk fejlődését.

    Épp testben, épp lélek – tartja a mondás, amit a wokingi csapat komolyan is vesz. A napokban ugyanis tovább gondolták a tavaly elindított kampányukat, és a belső én fejlődésén túl, a fizikai lét fontosságára is felkívánják hívni a figyelmet.

    2020-ban állt össze a Mind.com és a McLaren, minek kapcsán a versenyzők saját elméjüket szabadjára engedve készítették el a sisakjuk festését, hogy ezzel a gondolatok és az énkép fontosságát hirdessék. Ezen felül Lando Norris saját nehézségeiről is lerántotta a leplet, és elárulta, hogy külső segítséget vett igénybe az első évében a szorongásai miatt.

    Az új év kezdetén rengeteg fogadalom születik meg az életmódváltással kapcsolatban. Ezeket általában az első pár hónapig tartja is mindenki, majd ahogy telik az év, a legtöbbünknél elkopik a lelkesedés, így az esztendő közepén jobb esetben már csak egy-két attribútumra figyelünk oda a csomagból. A lezárások ezekre a beteljesületlen célokra még rásegíthetnek, ugyanis mentális kihívások elé állítják lelkünket.

    A jobb én elérése ugyanakkor kemény munkával és kitartással jár, hiszen nemcsak a helyes táplálkozáson van a hangsúly, hanem azon is, hogy a ‘szundigomb’ gondolata is kikerüljön a reggeli keléskor a fejünkből.

    Serg Stelitano, a McLaren teljesítményért felelős szakembere, ugyan nem találja fel a spanyol viaszt a tippjeiben, viszont ezekkel az F1-ben is használt trükkökkel  kíván segíteni a változásra vágyóknak.

    1| Építsük be a Smoothie-t az életünkbe:

    Egy gyümölcsökkel és zöldségekkel teli turmix elfogyasztásával igazán jól indíthatjuk a

    Lando Norris, McLaren, racingline
    Fotó: McLaren

    napot. Egy smoothie segítségével ugyanis az energiaszintünk könnyedén feltöltődhet,így a hétköznapokba is gördülékenyebben vethetjük bele magunkat. A versenyhétvégéken a McLaren minden tagja számára elérhetőek a reggeli mellett ezek a kis italok, ugyanis elfogyasztásuk után könnyebben készülhetnek fel az előttük álló kihívásokra.

    2| Nyújts egyet:

    A reggeli és az esti nyújtás igazán nagy hatással lehet a fizikális és a mentális egészségünkre. Ha a felkelés után néhány percig megmozgatjuk magunkat, akkor könnyebben vághatunk neki az előttünk álló napnak, míg a lefekvés előtti nyújtás ellazítja a beállt izmainkat, és pihentetőbb alvást is eredményezhet. Ez az egyszerű lépés a wokingiaknál kulcsfontosságú, ugyanis a világot járó csapattagok ezen mozgásformával melegítenek be az előttük álló kihívásokra.

    3| Színes és változatos étrend:

    Mindannyian hallottunk már arról, hogy egy nap ötször ajánlott enni, ám azzal nem leszünk előrébb, ha ezeken az étkezéseken például csak narancsot fogyasztunk. A változatos étkezéssel ugyanis különféle vitaminokat és ásványi anyagokat juttathatunk a szervezetünkbe. A gyümölcsök és a zöldségek külön színcsoportokra oszthatóak, és ezek keveréke például egy salátában, biztosíthat minket arról, hogy egészséges és szükséges elemeket viszünk be a szervezetünkbe. A brit istálló nagyon is pártolja ezt az elgondolást, és a versenyhétvégék során biztosítja is dolgozóinak az étkezések alatt a gyümölcsök és a zöldségek színes választékát.

    4| Tartalékold az alvást:

    Egy felnőttnek ahhoz, hogy kipihenje magát és készen álljon a következő napra, 7-9 óra alvásra van szüksége, ám sajnos erre nem mindig van lehetőség. A legutóbbi kutatások azonban kimutatták azt, hogy, mikor tartalékoljuk az alvást, effektívebben csökkenthetjük e fontos attribútum hiányának negatív hatásait. Ezért is promótálja a McLaren azt, hogy a versenyhétvége elején többet aludjanak a dolgozói, ugyanis ahogy haladnak előre, egyre kevesebb idejük lesz a pihenésre.

    5| Mozogj:

    A mozgás nem feltétlenül jelenti azt, hogy „iskolaköröket” kell futni vagy tekerni, már egy szimpla séta is csodákra lehet képes. A gyaloglás nagyszerű és kímélő módja annak, hogy

    Lando Norris, McLaren
    Fotó: McLaren

    feltöltődjünk és kalóriát égessünk. Egy 30 perces séta ugyanis serkenti a vérkeringést, megmozgathatja az izmainkat, valamint javítja a légzésünket. Ráadásul még a stressz levezetésére is alkalmas. A versenyhétvégén a brit csapat munkatársai sétával, kerékpározással és futással ékesítik napjaikat. Ezekkel a tevékenységekkel csökkentik a stressz szintjüket és javítják az erőnlétüket, ami a jobb teljesítmény elérése miatt kulcsfontosságú.

    6| Légy tudatos:

    2020-ban megértettük azt, milyen fontos is a mentális egészségünk. Tudatosnak lenni így annyit tesz,hogy tisztában vagyunk önmagunkkal és az érzéseinkkel. Naponta, néhány perc erejéig üljünk le a gondolatainkkal, olvassunk könyvet, vagy akár végezzünk jóga gyakorlatokat. Nagyon fontos az, hogy ápoljuk a lelkünket, és ebben a McLaren partnerének, a Mind.com-nak a tippjei és trükkjei is a segítségünkre lehetnek.

    7. Kövesd nyomon

    Az, hogy nyomon követed mit is csinálsz, egy nagyszerű módja annak, hogy megértesd önmagad. Manapság már rengeteg olyan kütyü létezik ami kapcsán monitorozhatjuk GPS által a mozgásunkat, álljunk kezdő avagy profi szinten. Ezek az eszközök rálátást biztosítanak arra, hogy milyen fázisban vagyunk, és segítenek is abban, hogy hatékonyabban érjük el a céljainkat. A McLarennél többfajta okos eszköz áll a csapattagok rendelkezésére, amivel nyomon követhetik, azt, hogy mennyi energiát használnak fel, továbbá ezekkel a regenerációt is elősegíthetik.

  • Munkagépek alternatív felhasználása, téli „száguldásra”

    Munkagépek alternatív felhasználása, téli „száguldásra”

    A kamionversenyek és Kiss Norbi rajongói számára biztosan ismert a Team Hahn Racing alakulata is.

    Nos, Hahnék kreatív módon használták ki a sok havat, némi mókázásra. Szomszédjukat és annak munkagépeit hívták segítségül egy kis „szánkózáshoz”.

    Előbb egy traktor húzta őket a havon, majd egy markológép pörgette meg a „szánkónak” használt gumibelsőt(?). Egészen gyorsan pörgött! Te kipróbálnád?


  • A PURE ETCR az Eurosporton kezdi az évadot

    A PURE ETCR az Eurosporton kezdi az évadot

    Az Eurosporttal kötött partnerségnek köszönhetően a PURE ETCR idén mintegy 75 országban lesz látható. A májusban kezdődő versenyeket a Discovery multisport márkája segítségével több platformon, több mint 250 millióan nézhetik majd. A PURE ETCR-ben a valaha volt legerősebb – a 670 lóerőnek megfelelő 500 kW csúcsteljesítményű – elektromos túraautók versenyeznek.

    Az Eurosporttal kötött széles körű megállapodás értelmében a világ első tisztán elektromos túraautó-bajnoksága, melyben több márka járművei mérkőznek meg, világszerte jelentős méretű elkötelezett közönséget ér el. Az izgalmas és innovatív új versenysorozat és a sportág hozzájárul az elektromos járművek pozitív megítéléséhez is.

    Az Eurosport sportprodukciós tapasztalata révén, csatornái és platformjai maximális kiaknázásával növelni tudja az elektromos túraautóversenyzés és a PURE ETCR ismertségét és népszerűségét. Az autósport-rajongók európai otthonaként az Eurosport az elmúlt években gazdag és változatos motorsport-tartalmat kínált, többek között 2014-es indulásától fogva a FIA Formula E Világbajnokságot, illetve számos egyéb elektromos autós sportágat.

    Az Eurosport a világ egyik vezető sporttartalom-szolgáltatója, digitális platformjai és lineáris csatornái több mint 250 millió nézőhöz jutnak el Európa, Ázsia, Afrika és a Közel-Kelet 75 országában. A páratlan elérés, a PURE ETCR izgalmas eseményeinek közvetítése támogatja az elektromos mobilitás iránti növekvő nemzetközi érdeklődést.

    A Discovery új globális streamingszolgáltatása, a 2021-22 során 25 országban – köztük Magyarországon – induló discovery+ minden idők legváltozatosabb valóságon alapuló szórakoztató műsorkínálata mellett az Eurosport világszinten kiemelkedő sportprogramjait – így a PURE ETCR versenyeket – is tartalmazza majd.

    „Az Eurosport a Formula E 2014-es első közvetítése óta elkötelezett az elektromosautó-versenyzés népszerűsítésében. A megállapodásnak köszönhetően a világ motorsport-rajongói a legmagasabb színvonalú, minden igényt kielégítő műsorokon keresztül követhetik a versenyszezont. Közelebb juthatnak az eseményekhez, és megismerhetik a szezon leglebilincselőbb történeteit – mondta François Ribeiro, a PURE ETCR-t promótáló Eurosport Events igazgatója. – A hagyományos közvetítés és a a discovery+ által kínált digitális streaming együttesen hatalmas értéket teremt rajongóink számára.”

    Az Eurosport – rendezvényszervező és promóciós üzletágával, az Eurosport Eventsszel együttműködve – hagyományosan erős a legjobb motorsport-tartalmak, többek között a Formula-E, a Le Mans-i 24 órás autóverseny és WTCR túraautó-világkupa – közvetítésében.

  • Rosberg egyáltalán nem akar újra versenyautóba ülni

    Rosberg egyáltalán nem akar újra versenyautóba ülni

    Nico Rosberg elárulta, hogy egyáltalán nem érdekli az, hogy újra versenyezzen, még úgy sem, hogy saját csapattal rendelkezik az Extreme E sorozatban. A 35 éves német pilóta azonnal otthagyta a Forma-1-et, miután 2016-ban legyőzte az akkori csapattársát a Mercedesnél, Lewis Hamiltont. Amikor rákérdeztek, hogy nem akarja-e magát versenyzőnek is kinevezni az Extreme E-s csapatában, így felelt a Speed Weeknek:

    „Először is, nem akarok már többé versenyző lenni. Boldog vagyok az új, vállalkozói életformámmal. Másrészt, az off-road világában nincs tapasztalatom, az pedig fontos számomra, hogy nyerjen a csapatom.”

    Rosberg arról is beszélt, hogy más magasszintű elektromos széria, így a Formula E sem érdekli:

    „Az a gond, hogy meg akarom tartani a jelenlegi rugalmasságomat illetve azt a szabadságot, ami most adott. A Formula E másrészt pedig nagyon is intenzív terhelést jelent.”

  • Ricciardo szívesebben próbálná ki Le Mans-t, mint az Indy500-at

    Ricciardo szívesebben próbálná ki Le Mans-t, mint az Indy500-at

    Daniel Ricciardo elmondta, szívesebben állna rajthoz a Le Mans-i 24 órás versenyen, mint a hasonlóan legendás Indy500-on.

    Az ausztrál idén csatlakozott a McLaren csapatához, akik több más versenysorozatban is megmérettetik magukat, vagy legalábbis ezt tervezik. Ott vannak az IndyCarban, de hamarosan indulhatnak Le Mans-ban, illetve a Formula E-ben is.

    „Ha teljesen őszinte akarok lenni, az oválok kissé megijesztenek” – szögezte le Ricciardo. „Az Indy menő lenne, de először tesztelnem kellene. De amit Fernando Alonso tett, az remek volt, gondolkoztam rajta, hogy mennék. Talán egy nap.”

    Viszont ahogy rátért a Le Mans-ra, sokkal lelkesebbé vált a 31 éves versenyző.

    „Néhány kollégám már kipróbálta. Az pedig érdekesen hangzik, hogy megosztod a legnagyobb titkaidat a csapattársaiddal, és nem tartod meg ezeket magadnak. Az szintén király, hogy fizikálisan és mentálisan 24 óráig a határon vagy.”

    Ricciardo egyébként egyszer már képbe került egy LMP1-es csapatnál, méghozzá a Porschénél, még 2015-ben. A mostani csapatfőnöke, Andreas Seidl tárgyalt vele, hogy leigazolja a későbbi győztes csapatba. Végül azonban Nico Hülkenberggel sikerült megegyezni.

    „Daniel mindig is azok közé tartozott, akikre figyeltem” – árulta el a német. „Szeretem, ahogyan versenyez, illetve mindig frissítőnek találtam a pozitív viselkedését. Most már együtt dolgozhatunk, és nagyon várom.”

    Daniel Ricciardo elmondta, szívesebben állna rajthoz a Le Mans-i 24 órás versenyen, mint a hasonlóan legendás Indy500-on.

    Az ausztrál idén csatlakozott a McLaren csapatához, akik több más versenysorozatban is megmérettetik magukat, vagy legalábbis ezt tervezik. Ott vannak az IndyCarban, de hamarosan indulhatnak Le Mans-ban, illetve a Formula E-ben is.

    „Ha teljesen őszinte akarok lenni, az oválok kissé megijesztenek” – szögezte le Ricciardo. „Az Indy menő lenne, de először tesztelnem kellene. De amit Fernando Alonso tett, az remek volt, gondolkoztam rajta, hogy mennék. Talán egy nap.”

    Viszont ahogy rátért a Le Mans-ra, sokkal lelkesebbé vált a 31 éves versenyző.

    „Néhány kollégám már kipróbálta. Az pedig érdekesen hangzik, hogy megosztod a legnagyobb titkaidat a csapattársaiddal, és nem tartod meg ezeket magadnak. Az szintén király, hogy fizikálisan és mentálisan 24 óráig a határon vagy.”

    Ricciardo egyébként egyszer már képbe került egy LMP1-es csapatnál, méghozzá a Porschénél, még 2015-ben. A mostani csapatfőnöke, Andreas Seidl tárgyalt vele, hogy leigazolja a későbbi győztes csapatba. Végül azonban Nico Hülkenberggel sikerült megegyezni.

    „Daniel mindig is azok közé tartozott, akikre figyeltem” – árulta el a német. „Szeretem, ahogyan versenyez, illetve mindig frissítőnek találtam a pozitív viselkedését. Most már együtt dolgozhatunk, és nagyon várom.”

  • Grosjean lehet a befutó az egyik Coyne ülésre az IndyCarban

    Grosjean lehet a befutó az egyik Coyne ülésre az IndyCarban

    Romain Grosjean feltételezhetően nagyon közel került egy IndyCar üléshez, méghozzá a Dale Coyne Racing csapatában a 2021-es szezonra.

    A francia versenyző Forma-1-es pályafutásának vége egy rémálomba illő esemény volt, a hatalmas bahreini ütközés.

    Még mindig az égési sérüléseivel lábadozik, főként igaz ez a bal kezére. Ezalatt a felépülés alatt Grosjean eldöntötte, hogy versenyezni akar a 2021-es évben.

    A 34 éves francia versenyző mellett felmerültek még olyan nevek, mint például a csapat 2017-es versenyzője Ed Jones, Charlie Kimball, és Pietro Fittipaldi – aki egyébként a tavalyi év utolsó két versenyén helyettesítette Grosjeant.

    Ha a feltételezések valóban igazak, a bejelentés már a jövő hét elején érkezhet, így a franciának volna lehetősége két újonc tesztnapra a tervezett tesztelésen felül, az április 11.-ére tervezett Barber Motorsport Parkban megrendezendő szezonnyitó előtt.