Kategória: Fastest Slap

  • Grosjean: Ezt nem tehetem meg újra a gyerekeimmel

    Grosjean: Ezt nem tehetem meg újra a gyerekeimmel

    Mint arról már beszámoltunk, Romain Grosjean az IndyCarban folytatja versenyzői pályafutását.

    A francia versenyző a tavaly év végi Bahreini Nagydíjon igencsak ráijesztett a közönségre és legfőképpen családjára, mikor balesete következtében autója kettétört és lángolni kezdett. Szerencsrére Grosjean végül ki tudott menekülni a tűzből, és megúszta „csak” égési sérülésekkel a kezén.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

    Érthető lenne, ha ezek után felhagyna a versenyzéssel, ha már úgy sem maradt számára hely a Forma-1-ben 2021-re. Ehelyett azonban átigazolt az IndyCarba. Azonban csak bizonyos feltételek mellett,

    „Van két pálya, ahol nem fogok versenyezni idén” – mondta Grosjean a Motorsport.comnak. „Ez Texas és az Indianapolis 500.”

    Bár nagyon szeretné, ha pályafutása során egy Indy500-at is fel tudna mutatni, túl kockázatosnak találja.

    „Láttunk ott pár brutál balesetet. Nem mondom, hogy a versenyzők mindenképp megsérülnek ott, de egymás mellett haladnak 330 km/h-val. Szóval ez egy kockázatos dolog. Számomra ez olyasmi, amit már másként ítélek meg a bahreini incidens után.”

    A fő okai ennek pedig a gyerekei

    „Van három gyerekem és Bahreinben ők két perc negyvenöt másodpercig azt hitték, hogy nincs már édesapjuk” – mondta Grosjean. „Ha fiatalabb lennék elfogadnám, és nem problémáznék ezen. De apaként, ezt nem tehetem meg újra, ezek a balesetek Indy-n pedig borzalmasak. Általában a versenyzők sértetlenül jönnek ki belőle, de mindig lélegzetvisszafojtva nézem. Szerintem a gyerekeim épp elég dolgon mentek már át, nem akarom ennek újra kitenni őket.”

    Persze azt is fontolóra vette, hogy teljesen felhagy a motorsporttal.

    „Feltettem magamnak a kérdést a tél folyamán és hamar arra a következtetésre jutottam, hogy versenyezni akarok. Azt mondtam a feleségemnek: ‘Valószínűleg nem ezt akarod hallani, de tényleg szeretnék újra versenyezni.’ Mondhatott volna nekem nemet, de ő támogat engem. A gyerekek is támogatnak. Azt akarják, hogy boldog legyek és az legyek, aki vagyok. Versenyeznem kell, egész életemben ezt csináltam.”

  • Grosjean az IndyCarban folytatja pályafutását!

    Grosjean az IndyCarban folytatja pályafutását!

    A Forma-1-ből frissen távozó Romain Grosjean az IndyCarban fogja folytatni a pályafutását. A francia pilóta a Dale Coyne Racing csapatának versenyzője lesz majd.

    Grosjean – akinek nevéhez 180 F1-es rajt fűződik – mind a 13 utcai és épített pályás versenyén rajthoz fog állni az NTT IndyCar Series 2021-es kiírásában és első hivatalos tesztjét február 22-én fogja teljesíteni a Barber Motorsports Parkban.

    A 34 éves francia pilóta azonban az ovál versenyeken nem fog autóba ülni. Ilyen futam lesz a Texas és az Indianapilos Motor Speedwayen, ahol majd a 105. Indy500-at rendezik majd.

    A francia pilóta Forma-1-es pályafutása alatt 10 dobogós helyezést szerzett és mindegyik alkalommal a Lotus pilótájaként örülhetett sikereinek.  2012-ben nyolcadik, 2013-ban pedig a hetedik helyet szerezte meg az egyéni összetettben.

    Azonban az utolsó öt szezonja a Haasnál már közel nem volt olyan eredményes, de alkalmanként sikerült megvillannia. Grosjean az évek alatt rengeteg pontot gyűjtött az amerikai istállónak és a legjobb eredménye a 2018-as Osztrák Nagydíjon szerzett negyedik helye volt.

    „Rendkívül izgatott vagyok ezen lehetőség miatt, hogy 2021-ben az NTT IndyCar Seriesben versenyezhetek majd az Egyesült Államokban,” – mondta a francia pilóta, aki a saját Twitch csatornáján jelentette be a hírt. „Számos lehetőségem volt, mégis erre esett a választásom annak ellenére, hogy még nem állok készen arra, hogy ovál pályán versenyezzek.

    „Az IndyCarban sokkal szorosabb versenyek vannak, mint másik sorozatokban, szóval ehhez majd hozzá kell szokjak. Azonban mindezen nehézségek ellenére már nagyon várom ezt az új kihívást, ami karrierem következő nagy állomása lesz.”

  • Grosjean: Korai még az IndyCarról beszélni

    Grosjean: Korai még az IndyCarról beszélni

    Egyelőre nem tudni, hogy Romain Grosjean hol fog versenyezni az idei szezonban, miután a Forma-1-ből távozott. Azonban a legvalószínűbb célállomás az IndyCar, azon belül is a Dale Coyne Racing.

    A francia F1-es karrierje egy hatalmas balesettel ért véget, ahol égési sérüléseket szenvedett.

    „Közzétettem képeket a kezemről, amikor már majdnem szalonképesnek tűntek” – kezdte az állapotával. „Voltak idők, amikor nem volt túl mókás és olyan dolgokat is láttam magamból, amiket nem feltétlenül akartam. De jól halad a felépülés. Őszintén még mindig fáj és megmarad pár karcolás is, de nem fogok panaszkodni. Igazából ha 28 másodpercen keresztül lángok között vagyok, és egyetlen karcolás nélkül megúszom, csalódott is lennék.”

    Ezután rátért a már említett, IndyCaros jövőre: „Még mindig túl korai bármit mondani, de ami biztos, hogy ismét készen állok a versenyzésre. Több projekt is vonzónak tűnik – Le Mans, az Amerikában zajló versenyek, illetve a Dakar.”

  • Magnussen a végén már unta az F1-et

    Magnussen a végén már unta az F1-et

    Kevin Magnussen a nemrég véget ért Forma-1-es karrierjére utalt vissza a Daytona 24 órás versenyt követően, melyen rajthoz állt és győzelmi esélyei is voltak.

    Csapata a legvégsőkig versenyben volt az elsőségért, de néhány perccel a vége előtt defektet kaptak, így csak ötödikként zártak. Magnussen viszont így is nagyon élvezte a dolgot.

    „Az elmúlt években a Forma-1 minden hétvégén ugyanaz volt” – kezdte nyilatkozatát a dán. „Minden hétvégét úgy kezdtük, hogy csodában reménykedtünk, hátha valahogy összehozunk egy-két pontot. Ez így unalmas, mindig azt akartam, hogy valami új történjen.”

    „Egy igazi versenyen részt venni és a győzelemért harcolni – szerintem erről szól ez az egész” – utalt Daytonára. „Ezért nem hiányzik a Forma-1. Ha nincs esélyed nyerni, de még hinni sem tudsz benne, akkor nem éri meg.”

    Magnussen azt is elmondta, nem érződött visszalépésnek, hogy immár sportautókat vezet: „A Forma-1-es autó majdnem tökéletesen megy, még akkor is, ha a mezőny leglassabbja. Szóval nem igazán nagy kihívás vezetni. Olyan tökéletes, hogy nem is tud meglepni. Pilótaként csak annyi az egész, hogy a határt próbálod elérni, és minden kis részlet kulcsfontosságúvá válik. Már nem nagy kihívás a Forma-1-ben vezetni.”

  • Hatalmas dráma után a Wayne Taylor Racing nyerte az idei Daytona-i 24 órás versenyt

    Hatalmas dráma után a Wayne Taylor Racing nyerte az idei Daytona-i 24 órás versenyt

    Az Acura ARX-05 – amit Helio Castroneves, Filipe Albuqquerque, Alexander Rossi és Ricky Taylor vezetett – nyerte meg az idei Daytona-i 24 órás versenyt. Ez volt a Wayne Taylor Racing negyedik sikere az elmúlt öt évben, amit annak köszönhetnek, hogy a sokáig vezető Ganassi autó hét perccel a vége előtt kapott defektet.

    A Konica Minota Acura mindössze 4.7 másodperccel előzte meg az Action Express Racing 48-as Cadillacjét, akik mindössze négy perccel a verseny vége előtt előzték meg Harry Tincknell Mazdáját.A Mazda így is nagy csodát tett, ugyanis úgy csípték el a dobogó legalsó fokát, hogy a verseny során három kör hátrányban is voltak az éllovashoz képest.

    A verseny talán legnagyobb drámája azonban a Chip Ganassi Racinget érte. Az autóban ülő Renger van der Zarde már a vezető Wayne Taylor Racinges autót vette volna üldözőbe, amikor az autó jobb hátsó defektet kapott. A Ganassi kezei közül így szinte egy biztosnak tűnő győzelem csúszott ki.

    Az LMP2 a 18-as és a 8-as számú ORECA között zajlott, azonban a verseny végén a 18-as autót vezető Dight Merriman, Kyle Tilley, Ryan Dalziel és Paul-Loup Cahtin szerezte meg a kategóriagyőzelmet.

    A GTLM katgóriát pedig végül a 3-as Corvette C8.R-et terelgető Nicky Catsburg, Jordan Taylor és Antonio Garcia nyerte, azonban sokáig nem nekik állt a zászló.

    A GTD kategória legparázsabb csatáját a Ferrari és a Mercedes hozta. Történt ugyanis, hogy az AF Corse Ferrari és a Winward Mercedes GTLM csapatai ugyanis 18 órán keresztül vívtak egymással öldöklő csatát, azonban kettőjük ütközete csúnyán ért véget. A Mercedest vezető sofőr, ugyanis az egyes kanyarban kiütötte az élen álló Ferrarit, akik emiatt fél kör hátrányt szedtek össze. A kategóriát végül pont a vétkes Mercedes GT3-as csapat nyerte Russell Warddal, Philip Ellisszel, Indy Dontjéval és Maro Engellel a volán mögött.

    Forma-1-es érdekeltség is volt a versenyen, ugyanis Juan Pablo Montoya és Kevin Magnussel is részt vett a nagy presztízssel bíró versenyen. A kolumbiai pilóta a 60-as rajtszámú Acura DPi-vel versenyezve végzett az összetett negyedik helyén, amíg Magnussen pont annak a Ganassi DPi csapatnak volt a tagja, akik a végén a defektjük miatt csak az összetett ötödik helyével kellett beérniük.

  • Dale Coyne megerősítette, akár Grosjean is érkezhet a csapatába

    Dale Coyne megerősítette, akár Grosjean is érkezhet a csapatába

    Az IndyCar egyik csapatának a tulajdonosa, Dale Coyne hivatalosan is megerősítette, hogy Romain Grosjean a radarján van a 2021-es versenyülésére. Egyesek arra számítottak, hogy a szerdai sajtótájékoztatón esetleg már bejelenti a Dale Coyne Racing Grosjeant. Ami kiderült ott, hogy az egyik autójukat idén Ed Jones vezetheti majd.

    Grosjeannal kapcsolatban Coyne elmondta, hogy véleménye szerint a korábbi Haas pilóta egyértelműen egy jó versenyző:

    „Dolgozunk még néhány dolgon, de nagyon szeretnénk őt. Remélhetőleg sikerül mindent rendezni, és jövő héten bejelentést tehetünk, majd mehetünk tesztelni februárban.”

  • Véleményeddel segítheted a Racingline.hu Podcastjának következő epizódját!

    Véleményeddel segítheted a Racingline.hu Podcastjának következő epizódját!

    Hétvégén rögzítjük a Racingline.hu podcastjának negyedik epizódját. Témánk a következő lesz: Diverzitás és női szereplők az autósportban.
    Mert akár tetszik akár nem, ez jelentős téma lett a sportban. Minderről pedig ezúttal női véleményeket fogtok hallani.

    De kíváncsiak vagyunk a ti meglátásaitokra is: ha van kedved válaszolj az alábbi kérdésekre!

    És amíg kedden nem érkezik az új adás, addig hallgassátok az eddigieket a következő platformokon: Spotify, Pocket Casts, Apple Podcasts, Google Podcasts, Radio Public, Breaker

    [poll id=”182″]

     

    [poll id=”183″]

     

    [poll id=”184″]

     

    [poll id=”185″]

     

    [poll id=”186″]

     

    [poll id=”187″]

     

    [poll id=”188″]

     

    [poll id=”189″]

     

    [poll id=”190″]

    https://open.spotify.com/episode/2HmLP3ehVb7I84opKoNjs0?si=Kl-eQWovTNe3nILSV-ePzg

  • Grosjean elnöki szerepén keresztül maradna az F1-ben

    Grosjean elnöki szerepén keresztül maradna az F1-ben

    A Bahreini Nagydíjon történt balesetét követően Grosjean nem úgy távozott az F1-től, ahogy szerette volna. Kezein szerzett sérülések megakadályozták, hogy további versenyeken induljon.

    Következő lépése még nem ismert, de sokan úgy gondolják, az IndyCarban kaphat lehetőséget. A francia ezenkívül a Peugeot 2022-ben induló endurance programja iránt is kifejezte lelkesedését. Azonban Grosjean még nem lépett ki végleg az F1-es paddockból.

    A Haas korábbi pilótája még mindig elnöke a pilóták szervezetének, a GPDA-nak, Alex Wurzzal és Sebastian Vettellel együtt.

    „Pilótaként szerintem már vége. Nem akarok csak azért visszatérni, hogy visszatérjek. Ez nem érdekel. És ha megnézi az ember, már minden jó hely elkelt. Nem lenne sok értelme.”

    „Még mindig van egy kis szerepem a GPDA-ban. Továbbra is részt fogok venni a találkozókon, ez nagyon közel áll a szívemhez.” – jelentette ki a francia.

    Jövőjéről azonban Grosjean továbbra is sejtelmesen nyilatkozott:

    „[Az IndyCar] egy erős bajnokság, jó pilótákkal. Olyan, amit követek? Igen. Akár már kész van a szerződés, akár csak közel állok hozzá, számomra még sok minden van hátra addig.”

    „Tárgyalunk, megfigyeljük az eseményeket, azért dolgozunk, hogy ez [a tengerentúli ülés] megvalósuljon. De ahogy mondtam, ha sikerül, az jó, de ha nem, akkor más lehetőség után nézek. Nem stresszelek rá.” – emelte ki a francia.

  • Hamilton addig nem száll ki, amíg tart a mosoly

    Hamilton addig nem száll ki, amíg tart a mosoly

    Hét hét van hátra a szezon előtti tesztekig, a címvédő Lewis Hamilton pedig még mindig nem rendelkezik aláírt szerződéssel a 2021-es szezonra.

    A bajnok Imolában már meglebegtette visszavonulását, most ismét erről nyilatkozott.

    „Mindannyian küzdünk valamivel. Meg kell találnunk azt, ami iránt szenvedélyesek vagyunk, és amit szeretünk csinálni. Az én utam során volt egy pont, ahol túl komollyá vált az egész.”

    „Csak egy életünk van, élveznünk kell, amit teszünk. Meg kell találnunk a boldogságunkat minden nap abban, amit csinálunk. Nekem ez nagyon fontos volt, hogy megtanuljak a pillanatban élni.”

    „Persze, egy versengő közegben élek, de amint az autóba ülök, lent van a rostély, a csapat beindítja a motort, és én kigurulok a garázsból, csak mosolyogni tudok. Még ma, ennyi év után is.”

    „Ha lesz olyan nap, amikor ez nem lesz meg, nincs ott a mosoly, akkor tudom, hogy vége, mást kell csinálnom.”

    Hamilton nem rejtette véka alá pályán kívüli életét sem, a Tommy Hilfigerrel közösen divatkollekciót alkotott, zenéjét pedig az XNDA kódnév alatt adja ki.

    „Az, hogy egy dologban jó vagy, sosem jelenti azt, hogy mást nem csinálhatsz, vagy kereshetsz új dolgokat, ami iránt rajongás tölt el.”

    „Imádom a zenét. Megtanultam gitározni, és próbálkozom a zongorával is. Tudom, hogy van hova fejlődnöm, és ez nagyon fontos.”

  • Forma-1-es film készül Robert De Niro és John Boyega főszereplésével

    Forma-1-es film készül Robert De Niro és John Boyega főszereplésével

    Forma-1-es film készítésébe kezd bele a Netflix, az egyik legnagyobb streaming oldal olyan neveket szerzett meg a produkcióra, mint Robert De Niro, John Boyega vagy éppen a sikeres rendező Gerard McMurray.

    A The Formula néven készülő alkotást Gerard McMurray fogja írni és rendezni, az újonnan alakult Buppie Productions közreműködésével, rajta kívül még Jane Rosenthal, maga Robert De Niro és Berry Welsh is producerként fog ténykedni a film során.

    McMurray nevéhez eddig olyan alkotások fűződnek, mint az egyik legelső saját gyártású Netflix film a Burning Sands, vagy A megtisztulás éjszakája: A sziget.

    A film története egy igen ígéretes Forma-1-es versenyzőt kísér végig, aki rákényszerül arra, hogy sofőrként ténykedjen az alvilág számára, ezzel megmentve a saját családja életét.