Kategória: Fastest Slap

  • J. R. Hildebrand IndyCar-autóval vágna neki a Pikes Peaknek

    J. R. Hildebrand IndyCar-autóval vágna neki a Pikes Peaknek

    A 99. Pikes Peak International Hill Climb nevezési listáján J. R. Hildebrand benevezte feltehetően az eddigi leggyorsabb járgányt az eseményre. Ugyan a rendezvény csak négy hónap múlva lesz, mégis kiadták már az indulni szándékozók listáját. Szokás szerint széles a merítés a különlegesen épített járgányokból, de a sajtóközleményben gyorsan ki lehet szúrni egy bejegyzést. A roadandtrack.com jóbarátja, és egyben IndyCar versenyző J. R. Hildebrand neve is feltűnik, mellette pedig ez áll: „2021 Dallara DW12/IR18”. Akik rendesen követik a tengerentúli szériát, azok tudják, hogy ez bizony az idei IndyCar autó.

    További részletek egyelőre ismeretlenek, és külön bejelentés sem volt. Amennyiben ez a nevezés valós, akkor egyből esélyes arra, hogy megdöntse a legendás rendezvény minden idők legjobb időrekordját. Ezt jelenleg Romain Dumas tartja a Volkswagen ID.R-rel. Ez a párosítás szorította le 8 perc alá a hegynek fel száguldást, mikor az óra megállt 7:57.148-nál. Az IndyCar autó sebességének a megbecslésével kapcsolatban érdemes azt is majd figyelni, hogy milyen beállításokkal megy és mennyire hagyják meg az erejét. Az ID.R-ből kiindulva láthattuk, hogy az mire képes a Nürburgringen. Elektromos autóként 6:05.336, ami jelentősen jobb a tömegesen gyártott autók eredményénél. Ugyanakkor így is 45 másodperc hátrányban van a betonszaggató 919 Evo rekordja után.

    Amennyiben Hildebrand valóban benevezi az autóját, akkor évtizedek óta az ő IndyCar járgánya lesz az első aki indul a versenyen, de nem a legelső. Az 50-es, 60-as években, megszokott dolog volt az USAC versenyein az, hogy nem csak betonon versenyezzenek, ez pedig a modern IndyCar versenyzés elődje volt. Az akkori aszfalt nélküli hegyiverseny egyike volt az akkori legnagyobb és legrégibb „dirt” eseményeinek az országnak, így az USAC versenyzői rendre mentek itt 1948 és 1970 között hol pontokért, hol pedig bajnokságon kívüli versenyként.

    Feltéve ha ez megvalósul, akkor sem most lesz erről bejelentés. A verseny még hónapokkal odébb van, nem ismert a csapat, a motorgyártó, amikor pedig Hildebrandot megkereste ezzel a Road & Track magazin, akkor csak ennyit mondott:

    „Jelenleg nincs mit megosztanom veletek.”

  • A rendőrség felfedte: egy áruház parkolójában történt Alonso balesete

    A rendőrség felfedte: egy áruház parkolójában történt Alonso balesete

    A svájci rendőrség több részletet árult el az F1-es világbajnok, Alonso kerékpáros incidenséről, többek között azt, hogy egy parkolóban történt az eset.

    Csütörtök délután Luganóban törte el állkapcsát a kétszeres világbajnok. Felső állkapcsa repedt meg, de már sikeres műtéten van túl a spanyol.

    A luganói kanton rendőrsége most közleményben ismertette a baleset körülményeit:

    „Tegnap délután kettő előtt Viganellóban egy 42 éves luganói sofőr a La Santa úton Pregassona felé tartott. Az előzetes vizsgálatok szerint, egyelőre nem ismert okokból ütközött egy 39 éves spanyol állampolgárral – aki szemből érkezett, álló helyzetben lévő autókat kikerülve -, miközben balra kanyarodott egy szupermarket parkolójába.”

    „Az ütközés az autó jobb oldalán történt a kerékpárost pedig a Luganói Zöld Kereszt elsősegélynyújtás után kórházba szállította állkapocsrepedéssel.”

    Alonso csapata, az Alpine úgy számol, a bahreini tesztekre már teljes épségben érkezhet meg a versenyző, nem kell kihagynia emiatt egy napot sem.

    „A kerékpáros balesetét követően Fernando Alonso kórházi megfigyelés alatt volt. Az orvosok egy repedésre lettek figyelmesek a felső állkapcsán, és sikeres műtétet hajtottak végre. Mindenki elégedett a felépülésével.”

    „48 óráig azonban még megfigyelés alatt tartják majd. Ezután pár nap teljes pihenőt követően fokozatos visszatér az edzéshez. Arra számítunk, hogy teljesen képes lesz elvégezni a szezon előtti előkészületeket.”

    „Az Alpine F1 Team és Fernando nevében köszönjük a jókívánságokat, és további híreket szolgáltatunk, amint itt lesz az ideje.”

  • Grosjean: utáltam a F1-es paddockot, de ugyanannyira szerettem is

    Grosjean: utáltam a F1-es paddockot, de ugyanannyira szerettem is

    Kicsit korábban ért véget a tervezettnél Romain Grosjean karrierje, de egy héttel a balesete után rájött, van, ami nem fog hiányozni neki.

    A soron következő Szahír Nagydíj miatt egy helyben maradt a száguldó cirkusz mezőnye, így a francia, balesete ellenére vissza tudott térni a paddockba, hogy megköszönje az életét mentő emberek segítségét.

    „Hiányozni fognak dolgok, például az emberek, akikkel dolgoztam. A versenymérnököm, Ayao Komatsu például 2009 óta dolgozott velem.”

    „De amikor eljöttem a bahreini paddockból, azt mondtam „Annyira utáltam ezt a helyet, amennyire szerettem is”, mert hiányzott, hogy a győzelemért küzdjek.”

    Grosjean az IndyCarba nyergel át a Dale Coyne Racinghez, innen reméli, ez megváltozik majd.

    „Remek lehetőségem lesz ott. Persze, még nem vezettem IndyCart, de biztos vagyok benne, hogy élvezni fogom. Mindenki, akivel beszéltem, ezt mondta nekem, a mérnököm, Simon Pagenaud és Marcus Ericsson is.”

    „Egy dologra jöttem rá Bahreinben, közel a halálhoz: olyan dolgot akarok vezetni, amit élvezek is.”

  • Grosjean: már kétszer álltam dobogón törött kézzel

    Grosjean: már kétszer álltam dobogón törött kézzel

    A Bahreini Nagydíjon balesetet szenvedő Romain Grosjean éppen debütálni készül az IndyCarban, F1-es karrierje befejeztével elárulta, kétszer szerzett dobogót problémás kézzel.

    A francia a Dale Coyne Racinggel írt alá a tengerentúlon, de novemberi balesete után az oválpályás versenyeken nem vesz majd részt.

    „A bal kezemen még mindig látszódnak a nyomok. De rosszabbul néz ki, mint amilyen. Minden jól működik. A bal kezem ínszalagját is megműtötték, de már minden rendben van.”

    Az első teszt február 22-én lesz. Nem biztos, hogy addigra 100%-ot tudok nyújtani, de elég jól leszek, hogy vezetni tudjak. Mire sor kerül az első versenyre, készen állok majd.”

    A koronavírus az IndyCar szezon kezdetére is hatással volt, ez segíthet Grosjean felépülésének. A francia azonban elismerte, nem ez lenne az első alkalom, hogy kellemetlenséggel kell megbirkóznia.

    „Ez a kezemre játszott, ha megbocsájtanak szóviccért. Ahogy már mondtam, nem aggódom, hogy bármi probléma lenne. Nem kéne ezt mondanom, de már álltam F1-es dobogón úgy, hogy törött volt a jobb kezem, kétszer is.”

    „A fájdalom háttérbe szorul, amikor az ember versenyzik. Szóval már csináltam ilyet korábban is, és dobogós is lettem, nem volt azzal sem baj.”

  • Button: A motorsport jövője elektromos

    Button: A motorsport jövője elektromos

    Jenson Button állítása szerint 10 év múlva már értelmetlen lesz benzines autókkal versenyezni.

    2009 F1-es világbajnoka a legutóbbi nagy név, aki csatlakozott az Extreme E mezőnyéhez, saját csapata színeiben fog versenyezni az új szériában. A versenyzők a világ legkeményebb klímájú helyszínein csapnak össze, elektromos SUV-k volánja mögött. Miután kipróbált egy ilyen autót, Button úgy gondolja, hogy a versenyzés jövője elektromos.

    „Nagyjából egy évtizeden belül nem lehet majd benzines autót vásárolni Nagy-Britanniában” – nyilatkozta a BBC-nek. „Idejétmúltak lesznek, szóval teljesen értelmetlen lesz benzines hajtású autókkal versenyezni a Forma-1-ben. A jövő elektromos lesz a motorsport összes szakágában.”

    „Amikor elkezded nyomni a gázt, és érzed azt a fajta erőt, egyből elfelejted a V8-as hangját. Egyértelműen ez a jövő” – tette hozzá, majd rátért az Extreme E mezőnyének összetételére.

    „Nico Rosberg és Lewis Hamilton is csapattulajdonos az Extreme E-ben, velem együtt. Van tehát csapata három korábbi és egy jelenlegi világbajnoknak. Ezenkívül vannak bajnokok más szakágakból is. Itt lesznek az off-road legjobbjai, a rallytól kezdve a rallycrosson át a Dakarig. A legjobbak jönnek össze, sosem láttunk ilyet terepen, szóval menő lesz.”

  • Gigantikus tűz ütött ki az egyik argentin versenypályán

    Gigantikus tűz ütött ki az egyik argentin versenypályán

    Hatalmas tűz ütött ki az Autodromo Termas de Rio Hondo versenypályán Argentínában. A boxutca túlnyomó része lángokban hever és még nem tudni, hogy mekkora a kár mértéke. A tűzoltók jelen pillanatban próbálják menteni a menthetőt, beleértve a pálya közelében található pályamúzeumot is.

    A tűz tegnap ütött ki, argentin idő szerint este 11 órakor. A tűzoltók pedig még órákkal később is küszködtek a lángok eloltásával. A tűz valószínűleg a VIP szobákban üthetett ki, azonban most már szinte az egész boxutca komplexum lángokban hever.

    A pálya igazgatója Hector Farina elmondta, hogy megpróbálják megmenteni a létező legtöbb versenyautót és a versenymotort abból a múzeumból, amit az ötszörös Forma-1-es világbajnok argentin legendáról, Juan Manuel Fangiorol neveztek el. Szerencsére senki nem volt jelen a helyszínen a tűz kitörésekor.

    Az Autodromo Termas de Rio Hondo versenypálya egyébként Argentína legmodernebb versenypályája. Ezen az aszfaltcsíkon rendezik meg évről-évre a MotoGP Argentin Nagydíjait, valamint régebben a WTCC mezőnye is rendszeresen vendégeskedett a pályán.

  • Hulladékból készülnek majd az Extreme E trófeái

    Hulladékból készülnek majd az Extreme E trófeái

    Az Extreme E bajnokság első szezonja hamarosan elkezdődik, a trófeáik pedig szemétből készülnek majd!

    Az Extreme E egy alakuló bajnokság, amolyan tereprally, melynek lényege, hogy teljesen elektromos, terepre készült autókkal versenyeznek a világ legkeményebb klímájú részein, aminek az is a célja, hogy felhívják figyelmet a klímaváltozásra.

    A szezonra jelen állás szerint 10 csapat nevezett, köztük F1-es versenyzők is. A jelenlegi nevezési listát ITT találod.
    Minden csapat két fős lesz, az érdekesség pedig az, hogy minden csapatot egy nő és egy férfi versenyző alkot majd, és mindketten ellátnak majd vezetői és navigátori szerepet is.

    Az autók Spark Racing Technology által készített ODYSSEY 21 elnevezésű elektromos SUV-k.

    Szemétből trófea

    Most pedig bejelentették, hogy a fenntarthatóság jegyében a bajnokság trófeái is eltérnek majd a szokványostól. Azok ugyanis műanyag hulladékból készülnek majd! Ehhez pedig a 3devo nyújt segítséget, mely holland cég műanyag hulladék átalakításával és újrafelhasználásával foglalkozik. Az átalakított műanyaghulladékból 3D nyomtatókba való műanyag szál készül. Ily módon készülnek majd el a bajnokság győztes trófeái is.

    Az Extreme 2019 decemberében egyik leendő versenyhelyszínén, a szenegáli Lac Rosenál (Retba tó) gyűjtöttek hulladékot az Atlanti-óceánból. Ezeket téglákba tömörítették, majd fürdőszobát, mellékhelyiségeket építettek belőle 300 helyi iskolás gyerek számára, mivel mindössze kettő állt rendelkezésükre.

    Az Extreme E közleménye szerint a megtermelt műanyag kétharmada a környezetbe kerül – beleértve az óceánokat is -, ami körülbelül 6,3 milliárd tonnának felel meg. Ez pedig nem csak abból fakad, hogy ténylegesen szemetelnek az emberek, hanem abból is, hogy a kukába dobunk olyan termékeket, amiket még újra lehetne hasznosítani. De ide sorolhatók a WC-be dobott nedves törlőkendők is, melyek szintén tartalmazhatnak műanyagot. Mindez közvetve vagy kötvetlenül bekerülnek a természetes vizekbe, ahol állatok halálát is okozhatja, vagy azért, mert lenyelik a holladékot, vagy azért, mert belegabalyodnak, megfulladnak tőle. Erre is szeretné az Extreme E felhívni a figyelmet, hogy az emberek tudatában legyenek ennek, és lehetőségeikhez mérten igyekezzenek e szerint változtatni a mindennapjaikon.

    Úszó paddock

    Az Extreme E úszó „paddockja”, a St. Helena, mely 1989-ben épült és utas, valamint teherszállításra is használták. Mostanra modernizáláson esett át, hogy környezetkímélőbb legyen az üzemelése. Motorjait és generátorait teljesen felújították és átalakították, lehetővé téve a hajó számára, hogy alacsony kéntartalmú tengeri dízellel üzemeljen nehézdízel helyett. Ezenkívül képes egy motorral járni, a gazdaságosság növelése érdekében, tovább csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és az emissziót.

    A St. Helena február közepén indul útnak, felpakolva a bajnokság felszerelésével, beleértve három 3devo gépet is: egy szálkészítőt, egy műanyag aprítót és egy polimer szárítót, tehát mindent, ami az újrahasznosított műanyag trófeákhoz szükséges.

    2019-ben, a Formula E berlini fordulóján magunk is megnézhettük, hogyan lehet újra hasznos termék a műanyaghulladékból!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    WWW.RACINGLINE.HU (@racingline.hu) által megosztott bejegyzés

  • Itt a világ első elektromos, repülő versenyautója! Életre kel a Star Wars?

    Itt a világ első elektromos, repülő versenyautója! Életre kel a Star Wars?

    A (ki tudja mennyire távoli, vagy közeli) jövőben lehet, hogy a Star Wars járművekre emlékeztető „versenyautókkal” láthatunk majd „autóversenyeket. A levegőben!

    Az Airspeeder ugyanis bemutatta az Mk3-at, a világ első elektromos, repülő versenyautóját. A nem mindennapi jármű első évében 120 km/órára képes, és távirányítással működik, a földről.

    Az Airspeeder azt tervezi, hogy a jármű 2022-re már pilótafülkével rendelkezzen. A vállalat alapítója, Matt Pearson azt szeretné, ha a Star Wars: Baljós árnyakban látott fogatversenyekhez hasonló versenyeket tudnának rendezni a jövőben.

    Az Airspeeder célja, hogy „olyan sportot hozzon létre, amely felgyorsítja az új, tiszta levegőt előtérbe helyező mobilitási forradalmat”. 2021-ben több mint 10 egyforma versenyautót gyártanak le és szállítanak ki a csapatoknak.

    A jármű kifejlesztésében és gyártásában nagy nevű gyártók vesznek részt, mint a McLaren, a Boeing, a Jaguar Land Rover, a Rolls-Royce és a Brabham.

    Az Airspeeder Mk3 versenysorozat részletei a következő hónapban látnak majd napvilágot. A zárt ajtók mögött zajló tesztre Ausztráliában kerül sor, mielőtt összeállítanák a nemzetközi eseménynaptárat.

    A sorozat nem egyszerűen a verseny kedvéért akar létrejönni. Az Airspeeder szerint a 2021-es versenyek segítenek kialakítani a pilótafülkés, ember által vezetett versenyautók következő iterációjának fejlődését, és „létfontosságú szerepet játszanak az eVTOL (elektromos függőleges felszállás és leszállás) technológiák fejlődésének meggyorsításában is, amelyek forradalmat ígérnek a városi mobilitás, logisztika és akár az orvosi szállítás terén is”.

  • Ecclestone vette meg Briatore lefoglalt luxushajóját, a Force Blue-t

    Ecclestone vette meg Briatore lefoglalt luxushajóját, a Force Blue-t

    Bernie Ecclestone, korábbi F1 főnök lett az új tulajdonosa a barátja hajójának, amelyet bírósági aukció keretén belül értékesítettek. Bernie tehát megvásárolta a 63 méter hosszú Force Blue jachtot, amely korábban az üzleti partner és barát Flavio Briatore tulajdona volt. Számos olasz lap írt erről, köztük az Il Fatto Quotidiano is.

    A hajót a Benetton és Renault korábbi menedzserétől 2010-ben foglalták le, egy 3.6 millió eurós adóelkerüléssel kapcsolatos vizsgálat részeként. Briatore 18 hónapnyi felfüggesztett büntetést kapott, végül a Legfelsőbb Bíróságon.

    Ecclestone 7 millió 460 ezer euróért vitte el végül a jachtot. Kikiáltási ára 7 millió euró volt. Lefoglaláskor az értéke azonban 20 millió euró volt, tehát majdnem a háromszorosa. Az elmúlt hetekben Briatore próbálta akadályozni az eladást, de a genovai fellebbviteli bíróság úgy döntött, hogy folytatja az értékesítést, a hajó kényszerű inaktivitás miatti romlásának a kockázata miatt, különös tekintettel a koronavírus-járvány miatti helyzetre. Az aukció január 27-én volt.

  • A balesete után a menedzsere le akarta beszélni Grosjeant az IndyCarról

    A balesete után a menedzsere le akarta beszélni Grosjeant az IndyCarról

    Az már hivatalossá vált, hogy Romain Grosjean a Dale Coyne Racing színeiben indul majd az idei IndyCar sorozatban. A csapat elismerte, hogy másokkal is tárgyaltak, ám aztán a Bahreinben történtek komoly befolyással voltak a tárgyalásokra.

    A francia pilóta most elmesélte a Racer-nek, hogy már Imola előtt elkezdődtek a tárgyalások.

    „Jóval a bahreini baleset előtt kapcsolatba kerültem a Dale Coyne Racing-gel, egy vagy egy pár héttel Imola előtt talán. Nagyon kellemes egyeztetéseken voltunk túl akkor. Tettek nekem egy ajánlatot, hogy teljes szezont futhatok majd az IndyCarban. Aztán azonban jött Bahrein és az a pillanat, amikor azt gondoltam, hogy meghaltam.” – emlékezett vissza.

    A balesete annyiban módosította az eredeti megállapodását, hogy elővigyázatosságból kihagyja a szezon első két futamát Texasban és az Indy500-at.

    A súlyos bahreini balesete után a menedzsere üzent neki, amiben azt tanácsolta, hogy felejtse el az IndyCart.

    „Nagyon nehéz volt akkor megjósolni, hogy mit hoz a jövő. Az első üzenetemet a barátomtól és menedzseremtől Martin Reiss-től kaptam, amiben azt írta, hogy felejtsem el az IndyCart. Nyilván egy ekkora sokk és baleset után ezt megtudtam érteni, de én azt válaszoltam neki, hogy még mindig lehetségesnek tartom és továbbra is azt akarom.” – mesélte Grosjean.