Kategória: Fastest Slap

  • Kodrić: Verstappen egy playboy, Alonso undok, Strollt senki sem szerette

    Kodrić: Verstappen egy playboy, Alonso undok, Strollt senki sem szerette

    Martin Kodrić, egy horvát podcast adásban mesélt néhány dolgot az F1-es mezőny fiatal generációjáról.

    A 23 éves pilóta a pályafutását az európai és a brit gokartversenyeken kezdte, továbbá részt vett a Formula Renault versenysorozatban is, így jól ismeri Charles Leclerc-t, George Russellt, Lance Strollt és Lando Norrist. Mivel a McLaren teszt versenyzője is volt, szoros szálak fűzik a wokingi csapathoz, így láthatta Fernando Alonsót és Stoffel Vandoorne-t is munka közben.

    Kodrić a horvát Podcast Inkubator legutóbbi adásában első sorban a GT versenyekről és a karrierjéről mesélt, majd a beszélgetést vezető hölgy megkérte arra, hogy mondjon pár vicces/érdekes történetet a felsorolt pilótákról. Kodrić eleget tett a kérésnek, így egy-két információt megosztott a fiatal F1-es generációról. Az interjú horvátul zajlott, így az egyik szurkoló jóvoltából került fel egy fordítás Redditre, hogy a nem anyanyelvű rajongók is megértsék azt.

    Fernando Alonso:

    A horvát versenyző elmondása szerint a McLarennél a spanyol világbajnok eléggé undok és zsémbes volt néha, amit a munkatársai nem szerettek benne. Miután a 39 éves pilóta és Vandoorne elhagyta a wokingi csapatot, és a fedélzetre Andreas Seidl és Zak Brown lépett, minden megváltozott. Új energiák szabadultak fel az őket követő új versenyzőkkel.

    Charles Leclerc:

    Kodrić a monacói pilótát a legjobb és a legnormálisabb srácnak nevezte.

    ,,Mindig nyitott volt mindenkivel szemben. Nagyon barátságos és szerény.” -tette hozzá.

    George Russell:

    A 23 éves versenyzőnek még 2012-ben, a gokartos időkben, volt egy kisebb összezördülése a brittel. Az egyik verseny előtt, a Williams pilótája ugyanis a következőket mondta neki: „először is, lekörözlek, és utána neked megyek.’ Kodrić viccesen megjegyezte, hogy a szerelői akkoriban még össze is verekedtek Russell gárdájával. A kakaskodás azonban már a múlté, ugyanis a két fiatal jó kapcsolatot ápol, viszont a horvát versenyző nem kedveli a brit pilóta apját:

    ,,Teljesen szürke és indulatos,  tisztában vagyok azzal, hogy ő nem egy jó ember.”

     Max Verstappen:

    Kodrić elmondása szerint a holland fenegyerek nagyon vad, szeret kikapcsolódni és inni. Az első bahreini forduló idején, a kvalifikáció estéjén, együtt lógtak és hajnali háromig iszogattak a Red Bull versenyzőjének szobájában. Mikor arról kérdezték, hogy a pilóták között milyen pletyka kering, Kodrić azt válaszolta, hogy Verstappen a legnagyobb bajkeverő és egy playboy, aki nem rest lecsapni a pilótatársa kezéről a barátnőjét sem.

    ,,James Hunt egy kisgyerek volt Maxhez képest.”

    Természetesen az egymás elleni gokartozásról is szó esett. Egyik alkalommal ugyanis a holland neki ütközött a versenyen. Ezután az apjától kapott egyet. Az édesapjáról elmondta, hogy nagyon szigorú, míg Jos Verstappent szörnyűnek titulálta.

    Lando Norris:

    A 23 éves versenyző legjobban talán a brit pilótát ismeri. Nemcsak a McLaren köti őket össze, ugyanis mindkét fiatalnak ugyanaz a személy a menedzsere . Egyik nyáron Kodrić elhívta Norrist Horvátországba a barátaikkal nyaralni. A 21 éves pilótát megcsípte a térdén egy tengeri sün. A brit pánikba esett, ugyanis meg volt arról győződve, hogy a csípés által méreg került a szervezetébe. Alig tudott lábára állni, és folyton a fájdalom miatt panaszkodott. A eset után felhívta a fizioját, majd pár nappal később úgy döntött, hogy megnézeti egy kórházban a dolgot. Miután a McLaren versenyzőjét megnyugtatták és elmondták neki, hogy nem volt mérges a csípés, hirtelen jól érezte magát, és már könnyedén tudott járni is.

    Norrist a legtöbben egy nagyon vicces srácnak „ismerték meg”. Ám kevesen tudják róla, hogy nagyon óvatos és megválogatja azt, kivel barátkozik. Mielőtt a Forma-1-be került, nagyon introvertált volt és teljesen máshogy viselkedett, mint most. Nehezen ismerkedett, ő volt az a tipikus fura fiú. A 21 éves versenyző inkább az az otthon ülő típus, aki szeret játszani. Kodrić szerint azonban az elmúlt időszakban egy kicsivel érettebb lett, és már a lányokkal is bátrabb.

    Mikor arról kérdezték a horvát pilótát, hogy milyen házigazda Norris, a következőket mondta nevetve:

    ,,Szörnyű. Minden kupis, a háza olyan, mintha egy bomba robbant volna benne. Nem igazán szokott főzni, és nem is nagyon csinál semmit. Vannak házvezetői, de meg van ahhoz a képessége, hogy rövid idő alatt egy orbitális összevisszaságot hozzon létre.”

    Norrisnak ezen felül remek érzéke van ahhoz is, hogy tönkre tegye autóit. Egyszer, mikor elhatározták, hogy elmennek gokartozni, béreltek egy Fiat 500-ast. A pályára vezető úton, a 21 éves versenyző szórakozott, így belement egy nagy kátyúba, ami két abroncsot is tönkre vágott. A britnek ezen felül a már a McLarenjét (utcai autóját) is sikerült ‘elrontania.’

    Lance Stroll:

    Kodrić elmondta, régen nem kedvelték a kanadait, ugyanis mindig a legjobb és a legdrágább eszközökkel volt felvértezve.

    ,,Senki sem kedvelte őt a gokartos időkben. Mindent megvásárolt: a legjobb csapatot a gokart szériában, a Formula Renault-ban és az F3-ban. Ő egy jó versenyző, voltak futamok, mikor igazán gyors volt, de akadtak olyanok is, mikor nagyon rosszul teljesített. Az utolsó F3-as szezonjában mikor a Premánál volt, megnyert azt az évet. Jól vezetett, meg minden, de túl sok volt a pénz a csapatnál, és nem volt olyan nehéz győznie.”

    Mick Schumacher:

    ,,Örülök, hogy Mick a Haasnál lesz, ám ha nem lenne az a vezetékneve, ami, akkor nem került volna be.” Kodrić ezen felült hozzátette, hogy mikor az ifjú német az F3-ban versenyzett, minden olyan gyanús volt körülötte.

  • Azcona a PURE ETCR-ben indul idén egy Cuprával!

    Azcona a PURE ETCR-ben indul idén egy Cuprával!

    Mikel Azcona helye hivatalosan is megerősítésre került, és a PURE ETCR bemutatkozó szezonjában lesz majd a Cupra versenyzője. Csapattársai, a már bejelentett Mattias Ekström és Jordi Gené lesznek.

    A spanyol pilóta először a múlt héten próbálhatta ki a Cupra eRacer-t. Erre a széria hivatalos tesztjén Spanyolországban Motorland Aragón pályáján került sor, Genével egyetemben.

    Azconának tavaly sűrű éve volt, hiszen a Cupra León Competiciónnal a WTCR-ben indult a Zengő Motorsporttal, és itt hetedik lett a bajnokságban. Számos alkalommal azonban sikerrel helyettesített a TCR Europe és ao olasz TCR bajnokság közdelmein, illetve egyéb sorozatokban.

  • Grosjean balesetet szenvedett első IndyCaros tesztjén

    Grosjean balesetet szenvedett első IndyCaros tesztjén

    Az egykori F1-es pilóta a Barber Motorsport Parkban vett részt a sorozat hivatalos tesztjén. Grosjean az első kanyarban pördült meg, és csúszott gumifalba.

    Már első tengerentúli pályára lépésekor történt egy kis incidens a Szahír Nagydíjon hatalmas balesetet szenvedő Grosjeannal. Gyermekei által festett sisakkal érkezett meg Alabamába, ahol szerencsére nem történt komolyabb baj.

    Az autó sérülése ellenére a Dale Coyne Racing szerelői még a nap vége előtt vissza tudták küldeni a franciát a pályára. Grosjean sértetlenül megúszta az esetet.

    Remélhetőleg ez nem befolyásolja a felkészülését, amit IndyCaros csonka szezonja – az oválpályákon nem áll rajthoz – előtt kell végeznie. A tengerentúli sorozat szezonja áprilisban kezdődik majd az alabamai pályán.

    # Dátum Verseny Helyszín Típus
    1 04.11. Indy Grand Prix of Alabama ?? Barber Motorsports Park épített
    2 04.25. Grand Prix of St. Petersburg ?? Streets of St. Petersburg utcai
    3 05.01. Texas 300
    ?? Texas Motor Speedway
    ovál
    4 05.02. Genesys 300
    5 05.15. GMR Grand Prix ?? Indianapolis Motor Speedway – Road Course épített
    6 05.30. 105. Indianapolis 500 ?? Indianapolis Motor Speedway ovál
    7 06.12.
    Detroit Grand Prix
    ?? Belle Isle Street Circuit
    utcai
    8 06.13.
    9 06.20. Grand Prix at Road America ?? Road America épített
    10 07.04. Indy 200 at Mid-Ohio ?? Mid-Ohio Sports Car Course épített
    11 07.11. Indy Toronto ?? Exhibition Place utcai
    12 08.08. Music City Grand Prix ?? Nashville Street Circuit utcai
    13 08.14. TBA ?? Indianapolis Motor Speedway – Road Course épített
    14 08.21. Bonmarito Automotive Group 500 ?? World Wide Technology Raceway ovál
    15 09.12. Grand Prix of Portland ?? Portland International Raceway utcai
    16 09.19. Grand Prix of Monterey ?? WeatherTech Raceway Laguna Seca épített
    17 09.26. Grand Prix of Long Beach ?? Streets of Long Beach utcai
  • MotoGP-s csapatfőnök is a koronavírus szövődményeinek áldozata lett

    MotoGP-s csapatfőnök is a koronavírus szövődményeinek áldozata lett

    Fausto Gresini a maga idejében két világbajnoki címet szerzett a MotoGP 125 köbcentis kategóriájában, a mai paddockban viszont az Aprilia csapatfőnökeként volt jelen.

    A 60 éves olasz december 27-én került egy bolognai kórházba, de az orvosoknak nem sikerült megmentenie az életét. Csapata kedd (02.23.) reggel jelentette be távozását.

    „Ez egy olyan hír, amit soha nem akartam közvetíteni, de sajnos meg kell osztanunk.” – olvasni a közleményben. – „Két hónapnyi küzdelem után Fausto Gresini pár nappal 60. születésnapja után elhunyt.”

    „A Gresini Racingtől mindannyian a családdal együtt gyászolunk, feleségével és négy gyerekével. És mindenkivel, aki ismerte őt az évek alatt.”

    Az olasz 1982-ben debütált a motoros világbajnokság legalsóbb kategóriájában. 1985 után második címét két évre rá szerezte úgy, hogy csak egy versenyt nem nyert meg abban az évben. A következő szezonban sérülés hátráltatta, de 1989-ben már az Apriliával tért vissza, mielőtt 1994-ben visszavonult.

    1997-ben alapította csapatát, az Aprilia Racing Team Gresini MotoGP-t. A középső géposztályban két címet nyertek, Daijiro Katoh-val 2001-ben, és Toni Eliasszal 2010-ben.

  • Maldonado minden eddiginél régebbi autót törhet majd Monacóban

    Maldonado minden eddiginél régebbi autót törhet majd Monacóban

    A Williams egykori pilótája, Pastor Maldonado is szerepel az idei Historic Monacói Nagydíj rajtlistáján, a pályán, ahol öt F1-es versenyéből egyet sem fejezett be.

    Az elmúlt években a történelmi verseny minden páros évben került megrendezésre, váltakozva a Monaco ePrix-vel. A tavalyi évben azonban elmaradt, így most április 25-én bepótolják, két héttel a Formula E előtt.

    Maldonado az „A” kategóriában vesz majd részt, egy 1937-es Maserati 4CM-mel. Ez a legrégebbi periódus legújabb autója, a 1925-es Bugatti 35-tel szemben.

    Nem a venezuelai lesz az egyetlen ex-F1-es, aki ott lesz majd a versenyen, Jean Alesi és René Arnoux egy-egy 1974-es Ferrarit vezet majd az „F” jelű csoportban.

    Jean-Denis Délétraz pedig (a tavalyi F2-es és Haas tesztpilóta, Louis Délétraz apja) a legújabb, „G” kategóriában egy 1980-as ATS-t vezethet.

  • Grosjean szerint az F1-ből hiányzik az IndyCar izgalma

    Grosjean szerint az F1-ből hiányzik az IndyCar izgalma

    Romain Grosjean idén a Dale Coyne Racinggel mutatkozik be a tengerentúlon, ahol reménye szerint izgalmasabb versenyeket fut majd.

    A francia elárulta, rendesen utánanézett az előtte álló feladatnak:

    „18 óra 36 percnyi IndyCar verseny, csak az utóbbi két hónapban” – összegezte, mennyi régi versenyt nézett meg.

    „Az F1-ben az első kanyar után tudni lehet, mi lesz az eredmény, mert tudni az autók tempóját. Pár dolog változhat, de közel sem annyira, mint az IndyCarban.”

    Grosjean egy meglepő időszakból remél segítséget, ami az új vezetési stílust illeti:

    „Kezdő leszek. 200 nagydíjat teljesítettem az F1-ben, de legutóbb hasonló autót 2011-ben, a GP2-ben vezettem. Nem lesz szervókormány, de egyébként ugyanolyan típusú az autók. Sokat kell majd tanulnom, elsősorban a pályákat.”

    „A gumik, a tankolás és a gördülő rajt is új lesz, nem tudom, hogy működnek ezek. Szóval nem hiszem, hogy rögtön megnyerném az első versenyemet. Viszont kész vagyok elfogadni a kihívást, és tanulni, ezt még észben kell tartanom.”

  • Új pályát építene Spanyolország, Madrid közelében

    Új pályát építene Spanyolország, Madrid közelében

    Egy Madrid közeli város, Ayuntamiento de Morata de Tajuna, egy hétezer fős város lenne a helyszíne Spanyolország következő motorsportos létesítményének.

    Legutóbb Rio de Janeiro csatlakozott volna az F1 versenynaptárához egy új pályával, de környezetvédelmi törekvések miatt meghiúsult a projekt. Nem kellett sokat várni a következő jelöltre, Spanyolországban már van jelentkező.

    Morata de Tajuna egy olyan 4,5 km hosszú pályát építene, ami alkalmas Forma-1 és MotoGP versenyek lebonyolítására is.

    „Az ötletünk az, hogy a pálya 280 napot működjön egy évben.” – nyilatkozta Angel Sanchez, a polgármester. – „Ez nem csak motorsportos eseményeket jelentene, hanem nyáron koncerteket is.”

    „Szerintem lesz gondunk azzal, hogy megkapjuk az engedélyeket, hiszen egy leharcolt, jelenleg gazdasági termelés nélküli területen van.”

    A projektet a Steammotorfire cég támogatná, a helyi tanács 12 millió euróval segítené az építkezést.

    Madrid már korábban is helyt adott Forma-1-es futamnak, kilenc alkalommal. Akkor Jaramában (máig kamion Európa-bajnoki helyszín) volt a verseny, legutóbb 1981-ben.

  • Útjára indult az Extreme E úszó paddockja, a St. Helena!

    Útjára indult az Extreme E úszó paddockja, a St. Helena!

    Kifutott a kikötőből az RMS St. Helena, az Extreme E autóit és egész paddockját szállító hajó. Úti célja a sorozat első versenyének helyszíne, Szaúd-Arábia.

    Az elektromos sorozat nem csak az autók meghajtásával kívánja promótálni a környezettudatosságot, de mobil paddockjával is.

    A sorozat bejelentésekor már felfedték a hajót, azóta átalakították, és most kezdheti meg a szolgálatát. Alejandro Agag, a sorozat megálmodója egy különleges, erre az alkalomra készített Moet pezsgővel keresztelte meg a hajót.

    „Ma elképesztően büszke vagyok. Ez jelzi az utazás kezdetét, ezzel az Extreme E első szezonja hivatalosan is elindult.” – jelentette be.

    „Ez egy hatalmas projekt volt, alig lehet felismerni abból az időből, amikor megvettem 2018-ban. Összetéveszthetetlenül ő is része a sorozatnak, már csak a külsője, de a belső tartalma miatt is.”

    A szaúdi szezonnyitó után Szenegál, Grönland, Brazília és Argentína szerepel a hajó útitervében.

  • Aitken barátnőjének esete is figyelmeztet arra, hogy nem mindegy, hogy viselkedsz az online térben!

    Aitken barátnőjének esete is figyelmeztet arra, hogy nem mindegy, hogy viselkedsz az online térben!

    Az interneten, a közösségi oldalakon mindenkinek meg van a lehetősége arra, hogy véleményt nyilvánítson különféle témákban.

    Az online tér azonban sok ember számára a gyűlölködés és indokolatlan kötekedés terepévé vált. Ezek a személyek persze a legtöbb esetben olyan személyek, akik közel sem elégedettek a saját életükkel, és azzal vezetik le a feszültséget, hogy másokat sértegetnek.

    Celebek, hírességek esetében könnyű azt mondani, hogy „vállalta”, hogy őt véleményezni fogják, akár negatívan is. Igen. De ebbe a negatív véleményezésbe sem férhet bele az, ha valakit olyasmiért támadnak, amiről nem tehet (pl. nemzetiség, genetikai adottságok, stb.), és főleg nem férhet be az, ha már a halálát kívánják az illetőnek.

    Moderálásaink során mi is számtalanszor botlottunk már mi is olyan érvelésbe, hogy „de hát szólásszabadság van”. Igen, ez így van. És nem győzzük hangsúlyozni, hogy szabad véleményt írni, akár negatívat is, de nem mindegy annak a módja! A szólásszabadság nem egyenlő a primitív gyalázkodással, ezt ne felejtsük el! A negatív véleményt is elő lehet adni normális, emberi módon.

    De ez a fajta kritika, szóbeli bántalmazás, social bullying sajnos nem is csak a hírességeket érinti.

    Áldozatul eset többek között Jack Aitken (F2-es versenyző, aki tavaly már egy F1-es versenyen is rajthoz állt) barátnője, Alex Thomson is.

    A lányt nagy orra miatt bántják, illetve az ő profilján alázzák Jacket is, ami nyilvánvalóan szintén rosszul esik neki.

    „Itt van egy kis elgondolkodni való anyag. Ha látsz valamit a közösségi médiában, és az nem tetszik, csak görgess tovább, ne hagyj ilyen kommenteket” – írta Alex.

    „Az orrod nagyobb, mint a barátod esélyei az F1-be kerülésre” – írták az egyik kommentben, amit Alex megosztott.

    Arról nem beszélve, hogy egy koponya emoji is került a szöveg végére…

    „Az orrod szó szerint nagyobb, mint a barátod motorsportos jövője, pofa be!” – írták egy másik kommentben.

    „Az internet manapság az egyetlen módja annak, hogy ‘közösségi’ életet éljünk. Ez rendkívül értékes dolog, ezért gondolkodj, mielőtt beszélsz. Ezek sohasem csupán szavak” – ezzel a szöveggel osztotta meg Jack barátnője esetét.

    Az ilyesfajta megszólalások – akárki is a célszemély – csak a legprimitívebb emberek „száját” hagyják el, akiket legalább annyira lenne miért kritizálni. Ráadásul olyan személyekről van szó, akik szemtől szemben aligha mernék ugyanezt előadni.

    Tanulság: Mindenki gondolkodjon el, mielőtt bántó kommentet fogalmaz meg, akár hírességnek címzi, akár nem. Mindenkibe lehet(ne) valamiért belekötni, nyilvánvalóan te sem szeretnéd, ha téged támadnának be ilyesmivel. Ne tedd te sem!

     

     

  • Ricciardo és Norris segédletével készül a McLaren saját dala – Videóval!

    Ricciardo és Norris segédletével készül a McLaren saját dala – Videóval!

    Daniel Ricciardo és Lando Norris közreműködésével alkot saját „himnuszt” a McLaren.

    Tegnap lezajlott az idei első autóbemutató a wokingiak révén, ami azért tartogatott meglepetéseket. A szokásos overallos bevonulás és autó leleplezés elmaradt, ugyanis ma már az MCL35M Silverstone-ban rója a köröket (filmes nap), így a show idején nem tartózkodott a gyárban. Ennek tükrében a csapat egy videó keretein belül mutatta meg, hogyan találkozott a két versenyző először a 2021-es járművel.

    Ugyanakkor egy érdekes projektről is lerántotta a McLaren a leplet. Profi zenészek segítségével egy saját dalon dolgoznak. A bemutató előtt a két pilóta ellátogatott a British Grove Studiosba, hogy meghallgassák a még készülő dallamokat, valamint saját stílusukat és „szövegüket” is rögzítsék a melódiában.

    Az idei évben a csapat jelmondata #SendIt lett, amit fel is lehet fedezni a műben, mikor azt Norris és Ricciardo elé tárják.

    A videó kapcsán kiderült, hogy a brit versenyző az iskolában gitározott, így mikor a kezébe került a hangszer, emlékeit felidézve szólaltatta meg azt. Norris a látogatás során a dobot is kipróbálta, amibe azonnal beleszeretett, így vett is egy szettet magának.

    A közös zenélés kapcsán Ricciardo a tamburint vette kezébe, majd ahogy kibontakozott a zene, táncolva rázta azt az ütemre.