Kategória: Fastest Slap

  • Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    A Ferrari pár napja nagy port kavart bejelentésével, miszerint 2023-ban visszatérnek Le Mans legmagasabb kategóriájába. Valentino Rossi csak egy a sok közül, akik szívesen részt vennének a projektben.

    A csapat jelenlegi pilótája, Charles Leclerc már jelentkezett a szerepre, de a Scuderia juniorjai, jelenlegi GT pilótái, és még Kimi Räikkönen is szóba került. Jelöltekből tehát nincs hiány.

    Valentino Rossi, az olasz motoros világbajnok már 22. szezonját kezdi idén a MotoGP-ben. Amennyiben a visszavonulás mellett dönt, négy kerékkel még szívesen kipróbálná magát a legjobbak közt.

    A 42 éves olasz már korábban vezette a Ferrari F1-es autóját, utána még ajánlatot is kapott egy kisebb csapattól. Bár visszautasította a lehetőséget, azóta is versenyez autóval is, többek közt többszörös győztese az év végi Monza Ralinak, ami tavaly világbajnoki forduló is volt.

    Rossi két évvel ezelőtt Hamiltonnal is járgányt cserélhetett Valenciában. Azóta pedig hosszútávú versenyeken is részt vett, így nem lenne számára idegen a 24 órás verseny.

    „Ez álmom válna valóra, ha Le Mans-ban vezethetném a Ferrari autóját.” – idézi Rossit a Corriere dello Sport. – „Bár előbb látnunk kell, tudom-e hozni az elvárt szintet. Gyors vagyok egy endurance autóban, de nem tudom, ez elég-e. Mindenesetre jó lenne kipróbálni, mire lennék képes egy olyan autóban.” – utalt a hypercar-ra.

    „Most azonban még a MotoGP-re koncentrálok. A korom ellenére még hiszem, tudok győzni. Versenyeket akarok nyerni, és – amennyiben lehetőségem van rá – a címért küzdeni. A fő célom az, hogy dobogón végezzek, és nyerjek.”

  • Gyorsaságimotoros-vb – Magyarország 2023-tól 10 évig rendez futamot

    Gyorsaságimotoros-vb – Magyarország 2023-tól 10 évig rendez futamot

    MTI: Magyarország a Hajdúnánás mellett épülő versenypályán 2023-tól 10 évig rendez gyorsaságimotoros világbajnoki futamokat.

    Az erről szóló megállapodást csütörtökön írta alá Carmelo Ezpeleta, a MotoGP jogtulajdonosának, a Dorna Sportsnak a vezérigazgatója és Pacza József, a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. ügyvezető igazgatója az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM).

    Az aláírást követő sajtótájékoztatón Kósa Lajos, a kelet-magyarországi térség országgyűlési képviselője elmondta, az új versenypálya tervpályázata már zajlik, ennek várhatóan március 18-19-én lesz eredménye, aztán a tervezés következik, és az idei év végén kezdődhet az építés pályázati folyamata.

    „Országimázs szempontjából ennek a versenynek a megrendezése jobb befektetés, mint bármi más, mert ezzel egy kelet-magyarországi helyszínre és térségre tudjuk felhívni a világ figyelmét” – tette hozzá Kósa Lajos, kiemelve, hogy a MotoGP a világ egyik legnépszerűbb és legnézettebb sportága, a versenyek helyszínein pedig 100-150 ezres nézősereg van jelen.

    „A pálya megépülése gazdasági fejlődést is húz maga után, mert az ilyen létesítmények meglétét igénylik a motorsporttal és a motorozással kapcsolatos technikai fejlesztések, a mobilitással foglalkozó iparágak” – fogalmazott a politikus, és hozzátette, arra is számítanak, hogy a motorozást, mint városi közlekedési formát, is sikerül ezzel népszerűsíteni.

    Carmelo Ezpeleta emlékeztetett rá, hogy a Dorna Sports 30 éve jogtulajdonosa a világbajnokságnak, és bár 1992-ben rendeztek a Hungaroringen futamot, erre később a mogyoródi versenypálya homologizációja miatt már nem volt lehetőség.

    „Mi mindent meg fogunk tenni azért, hogy ez a verseny sportszakmai és gazdasági, valamint térségfejlesztési szempontból is egy sikertörténet legyen” – mondta Ezpeleta, aki kiemelte: „a mai nap a MotoGP számára is nagyon fontos, boldogok és büszkék vagyunk, hogy 2023-tól itt versenyezhetünk Magyarországon”.

    Talmácsi Gábor, a 2007-es idény 125 köbcentiméteres kategóriájának világbajnoka úgy fogalmazott, a hazai motorsport szempontjából ez a megállapodás mérföldkőnek tekinthető.

    „Versenyzőként 10 évig képviselhettem Magyarországot, most pedig egy más pozícióban segíthetek a motorsport hazai fejlődésében, és nagyon boldog vagyok, hogy hamarosan az új versenypályán köszönthetjük majd évről évre a világbajnoki mezőnyt” – mondta Talmácsi.

  • Nagy az esélye annak, hogy a McLaren visszatérjen Le Mans-ba

    Nagy az esélye annak, hogy a McLaren visszatérjen Le Mans-ba

    Zak Brown, a brit márka vezérigazgatója úgy nyilatkozott, a Ferrari után a McLaren is visszatérhet a legendás hosszútávú sorozatba a hypercar érában.

    A wokingi csapat nemrég az IndyCarban vásárolta be magát a Schmidt Peterson Motorsporthoz, és tették saját csapatukká, illetve a Formula E mezőnyében szerzett magának lehetőséget az indulásra. Kérdéses azonban, élnek-e nevezési jogukkal, és amennyiben igen, mikor teszik ezt meg.

    Brown most egy másik potenciális terjeszkedési területre hívta fel a figyelmet: a hosszútávú versenyekre.

    „Vizsgáljuk a lehetőséget, már így van ez egy ideje. Ez egy olyan dolog, amit szeretnénk elérni. Le Mans és a sportautók passzolnak a márkánkhoz, nyertünk már ott korábban, és a részvényeseknek is tetszik az ötlet.”

    Az amerikai azonban kiemeli, nem építenek egy saját hypercart, inkább az LMDh kategóriát célozzák meg, a 2023-ban érkező Audihoz és Porschéhoz hasonlóan.

    „Csak az LMDh-ban gondolkodunk, mert a LMH-nál költségkorlát, míg itt van.” – emelte ki a fő különbséget.

    Szerinte meg kell várni, míg a járvány nem lesz akkora behatással az emberek életére, nem lehet előbb döntést hozni, így a McLaren legkorábban 2024-ban csatlakozna a mezőnyhöz. Valamint az sem elhanyagolható szempont, hogy a hypercar és az LMDh közötti egyensúlyt sikerül-e megteremteni.

    „Az, hogy a Porsche és az Audi is ezen az oldalon lesz, biztató, mert ők tudják, hogyan kell nyerni Le Mans-ban. Szerintem a jelenlétük biztosítja majd, hogy egyenlőek legyenek a feltételek.”

    „Ez egy drága projekt, ami sok fejlesztéssel járna. Az IndyCarnál egyszerűbb volt a helyzet, meg kell venni a Dallara kasznit és a Chevrolet motort, és kész.”

    „Több idő lenne itt a felvezetés, amíg túl nem vagyunk a víruson, nem kéne ilyen döntést hoznunk. Ha jövünk, 2024-ben tesszük meg, és ha készen akarunk lenni, az év közepén már el kell döntenünk.”

  • Csatlakozz a Racingline.hu instagramos, fotós kihívásához!

    Csatlakozz a Racingline.hu instagramos, fotós kihívásához!

    Meghoztuk az 5 hetes autósportos, Instagramos fotós kihívást!

    Mondjuk a játékszabályokat: 5 héten át, hetente (hétfőnként) hozunk fotó témát! Ezt minden hétfőn Insta posztban közöljük majd!

    A feladat, hogy a hét folyamán posztolj a saját Insta profilodra egy képet az adott témában, és használd hozzá a #RacinglineHUkihívás hashtaget, hogy egymás képeit is láthassátok, láthassuk!
    Ha az adott témához nincs saját képed, kihagyhatod a heti témát, vagy írd le Insta sztoriba és jelölj meg minket rajta (@racingline.hu)

    De a kihívásban csak saját készítésű képek szerepeljenek, ne olyanok, amiket az internetről töltöttetek le!

    A témák közt lesz olyan is, amit az is tud teljesíteni, aki még sosem jutott el versenypályára! Illetve direkt nem korlátoztuk a kihívást Forma-1-re! Bármilyen autósportra értelmezhető!

    A félreértések elkerülése végett: A játéknak nincs tétje, nem nyereményjáték, csupán egy kreatív, szórakoztató kihívásról van szó. 🙂

    ?Március 1-jén, az első téma: Kedvenc autósportos élményem!

    Posztolj egy képet Instára kedvenc autósporthoz köthető élményedről! Lehet ez egy versenyen való részvétel, esetleg találkozás a kedvenceddel, de akár az is, ahogy otthon szurkolsz, vagy örülsz a kedvenced sikerének. Bármi, ami számodra a legkedvesebb élmény autósport kapcsán!
    Azonban fontos, hogy saját fotó legyen!
    Ha van kedved, leírást is írhatsz a képhez, illetve ne felejtsd el használni a #racinglineHUkihívás hashtaget!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    WWW.RACINGLINE.HU (@racingline.hu) által megosztott bejegyzés

  • LADA a rakétasilóba lökve, majd felgyújtva – videóval!

    LADA a rakétasilóba lökve, majd felgyújtva – videóval!

    Megszokhattuk már, hogy Oroszországban máshol vannak a határok, és így történt ez most egy öreg LADA személygépjármű esetében is.

    Gyakran vállalkoznak ott őrültségekre a honpolgárok, de az, hogy egy egykori rakétasilóban kössön ki a korábban szebb napokat is megélt szerkezet, azért az újabb határa a polgárpukkasztásnak. A Dead Horizon csapatának nagyon elege volt a 2020-as évből, és igen teátrális keretek között akarták búcsúztatni az óévet, ennek pedig szenteltek több videót is. Következzék előbb az autós, majd egy natúr tüzijátékos, robbantgatós.

     

  • A „repülőbalesetet” szenvedő Lynn már elhagyta a kórházat – VIDEÓ

    A „repülőbalesetet” szenvedő Lynn már elhagyta a kórházat – VIDEÓ

    Az idei második Formula E versenyen balesetet szenvedő Alex Lynn az ellenőrzéseket követően elhagyhatta a kórházat.

    A Mahindra pilótája 10 perccel a verseny vége előtt a 14. helyért küzdött Mitch Evansszel, amikor ütköztek, ezt követően pedig 60 métert csúszott fejjel lefelé az autójával.

    A TV közvetítés éppen előttük Günther és Blomqvist balesetére koncentrált, így lemaradtak a sokkal nagyobb ütközésről.

    Evans alatt még működött az autó, de inkább kiszállt a versenyből, és odavezetett brit kollégája mellé, hogy megnézze, minden rendben van-e.

    „Keményen védekeztem a 18-as kanyar felé.” – emlékszik vissza az új-zélandi. – „Közel voltunk a falhoz, és nem hátrált meg. Volt ott elég hely? Nem vagyok benne biztos, látnom kéne a felvételeket. Remélem igen, és nem tettem semmi rosszat.”

    „Ütközött a hátsó kerekemmel, és utána repülőként felemelkedett, úgy esett a földre. Beszéltem vele, láttam, minden rendben.”

    Lynn a pályabírókkal is kommunikált, térdfájdalomra panaszkodott, még a helyszínen.

    Scot Elkins versenyigazgató eleinte egész pályás sárgát rendelt el, majd a mentés miatt piros zászlóval leintette a versenyt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Nem ez volt az első baleset a hétvégén, a versenyt megelőző gyakorláson Edoardo Mortara ütközött a falnak ugyan abban a kanyarban technikai hiba miatt.

    https://www.youtube.com/watch?v=oqlOIaDzykE

  • Rakétatámadás célpontja volt a Diriyah ePrix, veszélyben a Szaúdi Nagydíj

    Rakétatámadás célpontja volt a Diriyah ePrix, veszélyben a Szaúdi Nagydíj

    A tegnapi második verseny egy hatalmas balesettel zárult, de mint kiderült, nem ez lehetett volna a Diriyah ePrix legnagyobb tragédiája.

    Számos robbanást hallottak Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád fölött szombat éjszaka. A szaúdi katonai szolgálat szerint Iránnal szimpatizáns jemeni houthi lázadók lőttek ki rakétákat.

    A jelentések szerint sikerült elhárítani a veszélyt, és nem sérült meg senki, a rakéta maradványai azonban legalább egy otthont megrongáltak. Elővigyázatosságból átirányították a légi közlekedést is, nehogy utólagos támadások célpontjai lehessenek a repülők.

    A városban éppen a Diriyah ePrix második versenye zajlott, amit a koronaherceg, Mohammad bin Salman is meglátogatott. A támadás célpontja vélhetően a díjátadó ceremónia lett volna.

    Ezek után megkérdőjeleződik az idén debütáló, és már így is kérdőjeles létjogosultságú Szaúdi Nagydíj sorsa is.

  • A balesete miatt nem támogatja tovább Grosjeant Gene Haas

    A balesete miatt nem támogatja tovább Grosjeant Gene Haas

    Sokáig készen állt Gene Haas arra, hogy az IndyCarba szerződő Romain Grosjeant a tengerentúlon is támogassa, ám a bahreini súlyos balesete mindent megváltoztatott.

    A francia pilóta a tavalyi Bahreini Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet, ami után az égési sérülései miatt ki kellett hagynia a szezon utolsó két versenyhétvégéjét. Már korábban biztossá vált, hogy sem ő sem pedig Magnussen nem marad a csaptatnál idénre. Grosjean számára így az IndyCar maradt, mint folytatás.

    Az F1-es főnöke Gene Haas egy igen érdekes dolgot árult el, nevezetesen úgy tervezte, hogy támogatni fogja Amerikában is a francia versenyzését, de aztán a baleset hatására elállt ettől a törekvésétől.

    „Megkérdezte, hogy az IndyCarban is szponzorálnánk-e majd őt, és én erre kezdetben nagyon nyitott voltam.” – kezdte Haas. „De ezután jött a balesete Bahreinben, nagyon boldog voltam, hogy akkor nem halt meg. Egy ennyire összetört autó esetében nem is lehetnék boldogabb, hogy túlélte.”

    „Van egy felesége és három gyereke, ezért azt mondtam neki, hogy nem adhatok pénzt neki arra, hogy kimenjen és megölje magát. Úgy éreztem, hogy otthon kell maradnia és a családjával kell törődnie. Egy hatalmas balesetet úszott meg, ha megértjük mi történt ott… Ha akkor az autó pár fokkal egyik vagy másik irányba elfordulva csapódik be, akkor nem tudott volna már kiszállni és nem élte volna túl. Elképesztő szerencséje volt.” – folytatta.

    „És a csapat is szerencsés volt. Nem tudnék az özvegye és a gyermekei szemébe nézni, egyszerűen nem menne. Csak ennyit mondtam neki, hogy ’na most otthon maradsz, nem segíthetek neked többé.’”. – zárta.

    Grosejant azonban ez sem tántorította el a folytatástól, ugyanis már az első IndyCaros tesztjén is túl van.

  • Formula E-t, NASCAR-t, és V8 Supercarst is nézhettek hétvégén!

    Formula E-t, NASCAR-t, és V8 Supercarst is nézhettek hétvégén!

    Ezen a hétvégén újra lesznek élő autósport közvetítések a hazai tévécsatornákon!

    Nézhettek majd V8 Supercarst, NASCAR-t és a Formula E szezonja is elkezdődik.

    Mutatjuk a programot:

    02.26. péntek, 17:30: Formula E, első futam, Szaúd-Arábia (Eurosport 2)
    02.27. szombat, 04:45: V8 Supercars, első futam, Mount Panorama (Arena 4)
    02.27. szombat, 17:30: Formula E, második futam, Szaúd-Arábia (Eurosport 2)
    02.28. vasárnap, 04:45: V8 Supercars, második futam, Mount Panorama (Arena 4)
    02.28. vasárnap, 21:30: NASCAR, Miami (Arena 4)

  • Súlyos büntetést kapott a Covid-protokoll megsértéséért Chip Ganassi

    Súlyos büntetést kapott a Covid-protokoll megsértéséért Chip Ganassi

    A legendás amerikai csapattulajdonos súlyos szankcióban részesült, amiért megsértette a NASCAR Covid-előírásainak egyik pontját.

    Chip Ganassi vezeti a róla elnevezett NASCAR csapatot, amelyet Kurt Busch és Ross Chastain alkot idén. A hétvégén rendezték meg az idei NASCAR idény második fordulóját Daytonában, ahol ő maga is jelen volt. Csak hogy Ganassi a pálya területére egy nem létfontosságú személyt is vitt magával. Ezzel megsértette a szabálykönyv 12.8.1.b-s pontját, amely tiltja a nem kulcsfontosságú személyek belépését a NASCAR buborékjába.

    A széria vezetősége ezért a szabályszegésért a soron következő miami-i fordulóról kitiltotta a csapatfőnököt, emellett pedig 30 ezer dolláros büntetést is fizetnie kell. A büntetés a csapatát nem érinti.