Kategória: Fastest Slap

  • Az FIA örökre eltiltaná az őrjöngő gokart pilótát

    Az FIA örökre eltiltaná az őrjöngő gokart pilótát

    Luca Corberit akár örökre eltilthatja az FIA bármilyen nemű autóversenyzéstől.

    Az olasz fiatal megbocsáthatatlan dolgot tett egy világbajnoki gokartverseny során, amikor a gokartjáról letört elemet vágta hozzá versenyző társához, aki versenyben maradt az ütközésüket követően. Ezért kaphatja az örökös eltiltást a Nemzetközi Automobil Szövetségtől.

    Corberi azóta megbánta tettét és bejelentette, hogy soha többé nem fog versenyezni, azonban az FIA most véglegesen beütheti az utolsó szöget Corberi karrierjének koporsójába, ha valamilyen úton módon az olasz meggondolná magát.

    A FIA dolgozói szerint ugyanis Corberi tettét csakis kizárólag az autosporttól való örökös eltiltással lehetne szankcionálni.

    A világbajnoki futam versenyigazgatója Pasquale Lupoli szemtanúja volt a páratlan eseménynek és az eset után elárulta, hogy még soha korábban nem látott és tapasztalt soha ehhez hasonlót. Hozzá téve, a tettet súlyosbítja az is, hogy Corberi még a versenyt követően elkezdett verekedni annak ellenére, hogy azalatt az idő alatt simán lenyugodhatott volna.

    Corberi ügyvédje azzal védekezett, hogy védence felindulásból követte el a tettét, valamint az egészet Michael Schumacher esetéhez hasonlította, ami az 1998-as Belga Nagydíjon esett meg az akkor még kétszeres világbajnok Ferrari pilótával.

    Történt ugyanis, hogy Schumacher magabiztosan vezetve a versenyt a két Jordan előtt és éppen lekörözte volna a McLarennél versenyző David Coulthardot. Azonban a két fél ütközött, és Schumacher a kiesését követően azonnal a McLaren boksz felé vette az irányt és azzal vádolta Coulhardot, hogy direkt húzódott elé és hogy a manőverével „meg akarta ölni” őt.

    Az FIA ennek ellenére hajthatatlan és a soron következő peren végre el akarják érni a céljukat: örökre eltiltani a versenyzéstől az „őrült” Corberit.

  • Bajnoki címvédésre készül Tim Gábor

    Bajnoki címvédésre készül Tim Gábor

    A 2020-as FIA Swift Cup Europe Európa-Kupa bajnoki cím megnyerésével Tim Gábor már a hatodik bajnoki trófeáját gyűjtötte be. A vanyarci születésű pilóta idén a bajnoki cím megvédésére készül.

    Az FIA Swift Cup Europe a 2020-as szezonjában Tim Gábor 14 futamból hetet megnyert és szinte az összes futamon dobogóra állt. Végül a záró hétvégén, a hazai versenyén a Hungaroringen biztosította be az Európa-Kupa bajnoki címet. Ezzel már a hatodik bajnoki trófeáját vehette át.

    „A tél folyamán természetesen agyaltunk, hogyan tudnánk feljebb lépni, de hamar beláttuk, nincsen olyan támogatói hátterünk, hogy ebben komolyan hihessünk. A pandémia kellős közepén a legtöbb cég nemhogy reklámozni, támogatni nem tud, életben kell maradniuk. Sokszor a csodára vársz, egyszer megcsörren a telefon, de persze erre nem lehet építeni. Hamar meghoztuk a döntést, maradunk az FIA Swift Cup Europe bajnokságban, mely szerintem jelenleg a legjobb márkakupa Európa ezen régiójában!” – foglalta össze Tim a téli történéseket.

    A 2021-es szezonban a sorozat több helyszínre látogat el, Ausztriában, Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon is összecsapnak a pilóták. Nemcsak a versenyek száma nő, egyre többen érkeznek a bajnokságba, ami komoly kihívást jelent majd.

    „Figyeltük a közösségi médiát és láttuk, hogy 2021-ben még erősebb lesz a mezőny. Ez komoly motiváció. Tavaly főként az osztrák pilótákkal viaskodtam, de 2021-ben szerintem olyan visszatérő magyar pilóták is lesznek, akik komoly kihívást jelentenek majd. Ez jó. Ugyan nem állunk jól, ami a támogatói hátteret jelenti, de bízunk benne, hogy ott leszünk a rajtrácson április 15-17-én a Hungaroringen, és ha a pandémiás szorítás csökken a cégeken, akkor újabb támogatók állnak mögénk, vagy térnek vissza hozzánk év közben! – bizakodott Tim Gábor.

    Tim a tavalyi bajnok autójával versenyezne idén is, a GFS Racing Team technikai segítségével és a Full Auto SE színeiben. A legtöbb verseny a jelek szerint – főleg az év első felében – zárt kapuk mögött lesznek megrendezve, de ahogy tavaly, idén is élő online közvetítésben lehet majd követni az eseményeket.

    A 2021-es Swift Cup Europe versenynaptára:

    • Hungaroring (HUN) 2021 április 15-17.
    • Red Bull Ring (AT) 2021 május 21-23.
    • Salzburgring (AT) 2021 június 11-13.
    • Poznan (PL) 2021 július 2-4.
    • Slovakiaring (SK) 2021 augusztus 13-15.
    • Brno (CZ) 2021 szeptember 3-5.
  • Russell kapta meg a GPDA megüresedett elnöki posztját

    Russell kapta meg a GPDA megüresedett elnöki posztját

    Romain Grosjean az IndyCarban folytatja pályafutását, ezzel együtt pedig a pilóták érdekvédelmi szervezetét is otthagyta. Helyét Russell veszi majd át, az elnökség pedig még egy taggal bővül.

    Grosjean mellett Alex Wurz és Sebastian Vettel voltak a vezetői a szervezetnek – így nem lenne példa nélküli, hogy a mezőnyön kívüli pilóta is tag – most az új generáció képviseletére a Williams fiatal pilótája is komolyabb szerephez jut.

    „Nagy megtiszteltetés, hogy engem jelöltek a szerepre, köszönöm a kollégáim támogatását, és hogy megbíznak bennem, ugyanakkor tisztában vagyok a felelősséggel is, amivel ez jár.”

    „Az elmúlt hat évtizedben a GPDA nagyban hozzájárult az F1 biztonságához. Már várom, hogy új kihívásokkal nézzek szembe Sebastian, Alex és Anastasia mellett.”

    Grosjean sem köszön el végleg, idén tanácsadóként segíti majd a munkát, hogy „befejezze a balesete, miatt felmerült tanulságok értékelését”.

    A Russell által fent említett Anastasia pedig, a szervezet újonnan kinevezett jogi igazgatóját, Anastasia Fowle-t jelenti, aki eddig tanácsadóként volt jelen.

    „Sok évnyi közös munka után engem neveztek ki az első olyan igazgatói posztra, amit nem versenyző tölt be. Szenvedélyem a sport, szívesen segítem a GPDA munkáját.”

  • Kihirdették a MotoGP-tervpályázat győztesét

    Kihirdették a MotoGP-tervpályázat győztesét

    A hajdúnánási multifunkciós autó-motorsport komplexum (MotoGp-pálya) terveit Bordás Péter okleveles építész készítheti el, miután megnyerte a tervezésre kiírt pályázatot – közölte Kósa Lajos (Fidesz) országgyűlési képviselő, a pályázati bizottság elnöke a pénteki eredményhirdetést követően az MTI-vel.

    Tájékoztatása szerint a legjobb pályaművet Bordás Péter nyújtotta be, mostantól a részletes tervek kidolgozása zajlik.

    A multifunkciós komplexumban 2023-tól – a már megkötött szerződések szerint legalább tíz évig – MotoGp-futamokat rendeznek, emellett évente 200 rendezvénynappal kalkulálnak – ismertette a politikus.

    Az innovációs és technológiai miniszter tavaly júniusban a helyszínen jelentette be, hogy „a magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is”.

    Palkovics László a projektindító sajtótájékoztatón azt mondta: a beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül.

  • Suzuka is tüzet fogott egy Super GT teszten

    Suzuka is tüzet fogott egy Super GT teszten

    Kisebb tűz ütött ki a Japán Nagydíj helyszínén, szerdán (03.17.). Suzuka éppen egy Super GT teszt helyszínéül szolgált.

    Nemrég Argentínában kapott lángra a korábbi WTCR pálya, Termas de Río Hondo. Most a világ másik feléről érkezett hasonló hír.

    Éppen a Nakajima Racing és a Mugen csapatok teszteltek, mikor a második kanyar külső ívén lévő fű kigyulladt. A pályabírók eloltották a tüzet, és az autók azóta visszatérhettek az aszfaltcsíkra.

    „A március 17-én keletkezett tűzzel kapcsolatban, számos okot vizsgálunk meg, és ellenintézkedéseket teszünk.” – olvasni a hivatalos közleményben.

    „A tűz a második és harmadik kanyar között ütött ki, és dolgozóink kezelték is a helyzetet. Senki sem sérült meg, a létesítményben nem keletkezett kár az égett füvet leszámítva.”

    Suzuka október 10-én ad majd otthont a Japán Nagydíjnak, a japán sorozatok közül pedig a Super Formula látogat majd el legközelebb, április 25-én.

  • Vettel teljesen új, rózsaszín sisakban versenyez majd!

    Vettel teljesen új, rózsaszín sisakban versenyez majd!

    A német világbajnok az Aston Martin mellett a BWT környezetvédelmi kampányához is csatlakozott, ezért Vettel új sisakja is rózsaszín lesz, amellett, hogy személyes szponzora lesz az osztrák cég.

    „Teljesen indokoltnak tartom, hogy minden cég szembenézzen ezzel a felelősséggel. Ha az F1 nem óvatos, komoly problémáink lehetnek hamarosan.”

    „Nyereséges üzletet működtetni egy közös célunk a társadalomban, de az nem segít senkinek. Talán jobb lenne, ha olyan feltételekhez alkalmazkodnánk, ami mindenkinek hasznára válik. De a Forma-1-ben ettől messze vagyunk. Sürgősen pótolnunk kell ezt.”

    Vettel sisakjának felirata szerint: [meg kell] „változtatni a világot, kortyról-kortyra”.

    „A jövő fontos, és meg kell tennünk a tőlünk telhető legjobbat, hogy megvédjük a bolygót a gyerekeinknek és a fiataloknak. Ezt a felelősséget együtt viseljük, és ha összedolgozunk, tudunk érdemben változtatni.”

    „Mint F1-es pilóta, szerintem helyes felszólalnom ezügyben, és hallatni a hangom. Örülök, hogy a BWT személyében olyan partnerre találtam, aki osztozik velem ezekben a célokban.”

    Jól el lehet különíteni majd a az Aston Martin két pilótáját, ugyanis Lance Stroll zöld sisakot használ majd idén.

  • HUMDA: különleges lesz a Hajdúnánás mellett épülő MotoGP-versenypálya

    HUMDA: különleges lesz a Hajdúnánás mellett épülő MotoGP-versenypálya

    (MTI) – Vonalvezetését tekintve különleges lesz a Hajdúnánás mellett épülő gyorsaságimotoros versenypálya, amelyen 2023-tól 10 éven át rendezhet majd Magyarország MotoGP-futamokat.

    Weingartner Balázs, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) elnök-vezérigazgatója szerdán az M4 Sport Sporthíradó című műsorában úgy fogalmazott, „izgalmas, de biztonságos” versenyeket lehet majd rendezni a pályán. Hozzátette, a gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosát, a Dorna Sportsot vezető Carmelo Ezpeleta maga is úgy fogalmazott a múlt csütörtöki szerződésaláírás után, hogy a „világ egyik legkarakteresebb” pályája épül majd meg Magyarországon.

    „A Dornának természetesen nagyon szigorú előírásai vannak az építésre és a létesítményre vonatkozóan, ezeket mind figyelembe kellett venni a tervpályázat kiírásakor” – mondta Weingartner, hozzátéve, hogy várhatóan jövő pénteken ki tudják hirdetni a tervpályázat eredményét, és azt szeretnék, ha idén ősszel a földmunka már elkezdődhetne a területen, ahol a magasépítési munkálatokat jövő tavaszra-nyárra tervezik.

    „A MotoGP Magyarországra hozatalának gondolata már régi, volt sikertelen próbálkozás a 2000-es évek végén, de most Talmácsi Gábor világbajnokunk segítségével és közbenjárásával 2018-ban újra felvetődött ennek a lehetősége” – nyilatkozta az elnök-vezérigazgató, aki azt is elmondta, hogy a nyugati országrészben azért nem gondolkodtak, mert ahhoz a régióhoz nagyon közel van az osztrák Red Bull Ring, ahol már rendeznek MotoGP-viadalokat.

    „Egy kelet-közép-európai centrumpálya gondolatából született meg ez a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza hármas által határolt terület, amelyen fontosnak érezzük a régiófejlesztést, ehhez egy ilyen pálya jelentős mértékben hozzá tud járulni, a koronaékszer pedig természetesen a minden évben sorra kerülő világbajnoki futam lesz” – mondta Weingartner Balázs.

    Az elnök-vezérigazgató arról is beszélt, hogy a HUMDA feladatai között szerepel a sportdiplomáciai kapcsolattartás, valamint az autó-motorsportot érintő „komplex szemléletmódváltás”. Utóbbi alapját az adja, hogy az autóipar a bruttó hazai termék (GDP) jelentős arányát kiteszi, és az ehhez kapcsolódó új beruházások mértékét tekintve Magyarország számára ez a terület „kitörési pontot” jelenthet a koronavírus-járvány okozta válság után is.

  • A ST Hugo segítségével saját márkás bort dobott a piacra Ricciardo

    A ST Hugo segítségével saját márkás bort dobott a piacra Ricciardo

    Daniel Ricciardo büszkén jelezte, hogy a ST Hugo segítségével saját márkás bort dobott a piacra.

    Az ausztrál pilóta a héten már Bahreinből köszönhet be, ugyanis elkezdődik hamarosan a szezon előtti teszt, mely során a csapatok kipróbálhatják autóikat a versenypályán is. A 31 éves versenyző új környezetben és új motorral a háta mögött róhatja a köröket, ám az újdonságok sora itt még nem ért véget.

    Ma ugyanis Ricciardo bejelentette, hogy az ausztrál cég kínálatában meg fog jelenni a DR3 x ST Hugo limitáld kiadású termékcsalád, ami a szenvedély, az erő és precizitás védjegyével lett fémjelezve.

    A kollaboráció eredményeként két „fine wine-t” kaphatunk. Az egyik a DR3 x ST Hugo Coonawarra Cabernet Sauvignon (2015), míg a másik a DR3 x ST Hugo Barossa Valley Shiraz (2014).

    A Coonawara település környékén termesztett Cabernet Sauvignon, a régió legnagyobb szőlőültetvényeiből származó kivételes gyümölcsöket mutatja be. A klasszikus Cabernet-t helyi ibolyával, fekete ribizlivel és finom tanninnal gazdagították.

    Míg a Barbossa északi részén fellelhető Ebenezer ültetvény az erőteljes és elegáns gyümölcseiről híres. A dús és gazdag sötét gyümölcsöt, nagyon finom tanninnal ékesítették.

    Ricciardo a közösségi médiás platformjain ugyanakkor hozzátette, ezeket a termékeket biztosan nem fogja cipőbe önteni.

    A borok ide kattintva tekinthetőek meg.

     

     

  • Hamilton segít a FIFA’21 „Nincs helye a rasszizmusnak” kampányában

    Hamilton segít a FIFA’21 „Nincs helye a rasszizmusnak” kampányában

    Lewis Hamilton a bokszoló Anthony Joshua és a modell Winnie Harlow mellet szerepel szerepel az új kampányban. A játékban mindannyian a „No Room For Racism” csapatruházatban szerepelnek, ezzel is terjeszteni kívánják az üzenetet olyan széles körben, amennyire csak lehet.

    A brit pilóta folytatja tehát a harcát az egyenlőségért sportolóként, most már a FIFA’21 „Nincs helye a rasszizmusnak” kampányában. A 36 éves versenyző a különleges csapat szerelésében feszít a videójátékban, azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a szervezet munkájára, hiszen ők a futball világában küzdenek a rasszizmus ellen.

    A szerelést lehet használni online játékosként is az Ultimate Team-ben, és abban bíznak, hogy a főbb brit sportolók és zenei sztárok mint Hamilton, Anthony Joshua és Dua Lipa segítenek abban, hogy az üzenet terjedhessen.

    Ők, valamint a korábbi Premier League játékos Thierry Henry, és a topmodell Winnie Harlow mindannyian bekerültek az Electronic Arts játékába. Együtt egy virtuális csapatot alakítanak, akik a rasszizmus elleni küzdelem élvonalába álltak.

    Alább látható, amint bejelentette részvételét a kampányban:

  • Fittipaldi Grosjean helyett indulhat az Indy 500-on Dale Coynenál!

    Fittipaldi Grosjean helyett indulhat az Indy 500-on Dale Coynenál!

    Pietro Fittipaldi áll majd rendelkezésére a Dale Coyne Racingnek az ovál pályákon, így a csapatnál ő lesz már a második 2020-as Haas pilóta idén. A brazil pilóta már 2018-ban is teljesített hat IndyCar futamot Dale Coynenál, de csak idén indul először az Indy 500-on, mert korábban sérülés hátráltatta ebben. Ő veszi át majd Romain Grosjean #51-es rajtszámú Hondáját, miután a francia versenyző tisztázta, hogy csak road és utcai pályákon indul majd. Fittipaldi lelkes:

    „Különösen izgatott vagyok az Indianapolis 500 miatt. Gyerekkorom óta álom volt, hogy az Indy 500-on versenyezhessek. Dale összes autója versenyképes volt tavaly, de az elmúlt években is, és idén is ez a tervünk.”

    2018-ban Fittipaldi azért volt kénytelen kihagyni az Indy 500-at, mert eltörte a lábát a 6 órás spai hosszútávú sportautó versenyen, egy balesetben.