Kategória: Fastest Slap

  • Eldőlt, hol versenyez idén a #NextMichelisz bajnoka

    Eldőlt, hol versenyez idén a #NextMichelisz bajnoka

    Sajtóközlemény: Tavaly a M1RA és Michelisz Norbert vezetésével nagyszabású tehetségkutató indult, amelynek célja az volt, hogy a leginkább rátermett magyar szimulátorversenyző 2021-ben valódi autóban bizonyíthasson. A győztes, Báldi Gergő a Swift Cup Europe mezőnyében, egy 1.4 literes Suzuki versenyautóval áll rajthoz idén. Az első fordulót azonban ki kell hagynia koronavírus-fertőzés miatt.

    A #NextMichelisz névre keresztelt tehetségkutató tavaly tavasszal indult egy öt fordulós online szimulátor-bajnoksággal, amelyen csaknem 4500-an vettek részt. Közülük az öt legjobb jutott be a kiválasztás következő szakaszába, amely során laboratóriumi vizsgálat, elméleti és fizikai teszt, pszichológiai és mentális felmérés várt a résztvevőkre, végül pedig két különböző versenyautóval kellett bizonyítaniuk a Hungaroringen.

    Ennek a kiválasztási folyamatnak a végén Báldi Gergő lett a #NextMichelisz győztese, így ő kapja meg a lehetőséget arra, hogy idén a Swift Cup Europe-ban beindítsa autóversenyzői pályafutását. Az első fordulót pénteken és szombaton rendezik a Hungaroringen, ezen azonban Báldi nem vehet részt, mert március közepén megfertőződött a koronavírussal, és még a legutóbbi tesztje is pozitív lett.

    – Kivártunk az utolsó utáni pillanatig, hogy Gergő ott lehessen velünk az idény első versenyén, de sajnos erről le kellett mondanunk – árulta el Bári Dávid, a M1RA csapatfőnöke. – A legfontosabb most az, hogy Gergő teljesen meggyógyuljon, és ha ez már mindenki szempontjából biztonságos lesz, megkapja a lehetőséget, amelyet tavaly kiérdemelt. A második fordulót jelen állás szerint júniusban rendezik Ausztriában, ahol reményeink szerint már Gergő is ott lesz velünk. A Swift Cup Europe egy komoly nemzetközi bajnokság, amely egyben kiváló terep a tanulásra, jól felkészít az erősebb autókra. Büszkék vagyunk erre a projektre, és alig várjuk, hogy mihamarabb a pályán is viszontlássuk Gergő szimulátoron látott fantasztikus teljesítményét.

    A #NextMichelisz program egy teljes idényre fedezi a versenyeztetés költségeit, és ebből a szempontból az első forduló sem veszik kárba. Báldi Gergő ugyan nem lehet ott a Hungaroringen, de a #NextMichelisz tavalyi második helyezettje, Csuti Zoltán helyettesíti őt.

    – Szerettük volna megkezdeni a munkát élesben is Gergővel, de mint mindig, ebből a helyzetből is próbáljuk a legjobbat kihozni. Az pedig, hogy így két szimulátorosnak is esélyt tudunk adni valódi versenyhétvégén idén, mindenképpen pozitív – fogalmazott Bári Dávid. – Csuti Zoli is nagyszerűen teljesített a #NextMichelisz tavalyi döntőjében, nüanszok döntöttek a végén. Akárcsak Gergő, ő is megérdemli a lehetőséget.

    A Swift Cup Europe szabályai szerint egy autóval több versenyző is gyűjtheti a pontokat az idény során, így Csuti Zoltán eredményei beleszámítanak majd Báldi Gergőébe a végelszámoláskor. A bajnokság jelen állás szerint öt fordulóból áll, és szeptember első hétvégéjén Csehországban ér véget.

  • 70 évesen visszatér az autóversenyzéshez Hans-Joachim Stuck

    70 évesen visszatér az autóversenyzéshez Hans-Joachim Stuck

    Pár hónappal a 70. születésnapja után ismételten éles, tétre menő versenyen ül be a pilótafülkébe a korábbi Forma-1-es pilóta Hans-Joachim Stuck.

    A német versenyző, aki január 1.-jén ünnepelte a hetedik x-et, tartalmas autóversenyzői pályafutását tudhatott magáénak fénykorában. A 70-es években 81 F1-es futamon állt rajthoz, emellett pedig 1986-ban és 1987-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

    Stuck visszatérésére már a mostani hétvégén sor kerül, hiszen ott lesz a GT2 European Series monzai idénynyitóján egy 660 LE-s KTM X-Bow GT2 volánja mögött, az osztrák Kris Rosenberger csapattársaként.

    Hivatalosan 2011-ben a nürburgringi 24 órás verseny után zárta le az autóversenyzői karrierjét, de azóta is fel-felbukkant bizonyos versenypályákon. Utolsó versenye óta azonban 4 év telt el, ugyanis a korábbi DTM-bajnokként 2017-ben részt az Audi TT Cup legendák versenyén. Tavaly év elején pedig a régi March Forma-1-es autójával vett részt egy kis jeges száguldáson Zell am See-ben.

    E sorozat erőteljes versenyautóiról is ismert, ahol az amatőr pilótákat célozzák meg, vagyis olyanokat, akiknek a versenyzői licenszük ezüst vagy bronz besorolású.

    Nem Stuck lesz az egyetlen ismert versenyző a mezőnyben, szintén egy KTM-et fog vezetni, a holland túraautós legenda és korábbi Le Mans-i bronzérmes, 57 éves Peter Kox is.

    A GT2 European Series idény négy versenyből áll, Monza után Hockenheim, Silverstone következik és július elején a Paul Ricardon zárul a szezon.

  • Seregszemle: ők lesznek ott az IndyCar hétvégi idénynyitóján

    Seregszemle: ők lesznek ott az IndyCar hétvégi idénynyitóján

    Az IndyCar szezon is elkezdődik, április 18-án a Barber Motorsport Parkban először gurulnak pontokért pályára az autók.

    Bajnokok, több helyről is

    Az utóbbi kilenc év IndyCar bajnokai mind ott vannak a mezőnyben, és rajtuk kívül még többen visszatérnek a színre.

    A CART bajnokok közül Sébastien Bourdais tavaly nem jutott nagy szerephez, de idén teljes állásban tér vissza, Montoya pedig 2017 után indul ismét az Indy 500-on.

    Tony Kanaan csak az oválpályákon áll majd rajthoz, amikor a hétszeres NASCAR-győztes, Jimmie Johnson ülésében kell majd helyt állnia.

    A mezőnyből Hélio Castronevesnek van a legtöbb Indy 500 győzelme (3), ő azonban csak fél szezont fut, a híres verseny mellett az utolsó öt utcai versenyen áll majd rajthoz.

    De nem csak Amerika legjobbjai lesznek ott Alabamában, hiszen másik tapasztalt újonc, Scott McLaughlin úgy érkezik a sorozatba, hogy az ausztrál V8 Supercars sorozatban három éve nem talált legyőzőre.

    Egykori Forma-1-esek

    A fent említett Bourdais és Montoya mellett, két Indy 500 nyertes, Takuma Sato és Alexander Rossi mondhatja el magáról, hogy az F1-et is megjárta.

    A tengerentúlon pár éve már „szokásosnak” számít Marcus Ericsson és Max Chilton jelenléte, hozzájuk csatlakozik majd Romain Grosjean, és az őt oválokon váltó Pietro Fittipaldi.

    Feltörekvő ifjoncok

    Nem szabad azonban megfeledkezni a fiatalokról sem, az elmúlt években egyre több pilóta ért oda az élmezőnybe. Colton Herta tavaly harmadik helyen zárt az összetettben, Félix Rosenqvist megszerezte első győzelmét, dobogói számából ítélve pedig a McLaren pilótájának Patricio O’Wardnak is csak idő kérdése, mikor jön el a várva-várt diadal.

    Indy 500-as bővítés

    Nemcsak Montoya és Castroneves az egyetlen, akik az Indy 500-ra koncentrálnak idén. A tavaly pole-t szerző Marco Andretti, illetve a női egyenjogúságot hirdető Simona de Silvestro is csak ezen az egy versenyen indul majd.

    A teljes IndyCar szezonban részt vevő autók:

    # Utcai/Ovál pilóta Csapat
    4 ?? Dalton Kellett
    A.J. Foyt
    14 ?? Sébastien Bourdais
    26 ?? Colton Herta
    Andretti
    27 ?? Alexander Rossi
    28 ?? Ryan Hunter-Reay
    29 ?? James Hinchcliffe
    5 ?? Patricio O’Ward
    Arrow McLaren SP
    7 ?? Felix Rosenqvist
    59 ?? Max Chilton/TBA Carlin
    8 ?? Marcus Ericsson
    Chip Ganassi
    9 ?? Scott Dixon
    10 ?? Álex Palou
    48 ?? Jimmie Johnson/?? Tony Kanaan
    18 ?? Ed Jones
    Dale Coyne
    51 ?? Romain Grosjean/?? Pietro Fittipaldi
    20 ?? Conor Daly/?? Ed Carpenter
    Ed Carpenter
    21 ?? Rinus Veekay
    60 ?? Jack Harvey Meyer Shank
    15 ?? Graham Rahal
    Rahal Letterman Lanigan
    30 ?? Takuma Sato
    2 ?? Josef Newgarden
    Penske
    3 ?? Scott McLaughlin
    12 ?? Will Power
    22 ?? Simon Pagenaud

    Részleges szezont vagy csak Indy 500-at teljesítő legénységek:

    06 ?? Hélio Castroneves Meyer Shank
    11 ?? Charlie Kimball A.J. Foyt*
    66 ?? Juan Pablo Montoya Arrow McLaren SP*
    1 ?? JR Hildebrand A.J. Foyt
    98 ?? Marco Andretti Andretti
    52 TBA Dale Coyne
    47 ?? Conor Daly Ed Carpenter
    45 ?? Santino Ferrucci Rahal Letterman-Lanigan
    16 ?? Simona de Silvestro Paretta Autosport (Penske)

    *az Indy 500-on kívül a – szintén indianapolisi – GMR Grand Prix-n is részt vesznek

  • Komoly népharag zúdult Lewis Hamiltonra a közösségi médiában

    Komoly népharag zúdult Lewis Hamiltonra a közösségi médiában

    Rengeteg negatív komment lepte el Lewis Hamilton közösségi oldalait, miután a hétszeres világbajnok előbb emlékezett meg egy elhunyt rapperről, mint II.Erzsébet brit királynő férjéről.

    Április 9.-e tragikus nap volt a világ számára, hiszen egy napon hunyt el a világhírű amerikai rapper, DMX, valamint II. Erzsébet brit királynő férje, Fülöp edinburgh-i herceg. Világszerte komoly megemlékezéseket tartottak a 99 éves korában elhunyt herceg emléke előtt, ám Lewis Hamilton előbb az 50 évesen elhunyt zenész-színészre emlékezett meg a Twitteren, akinek hatalmas rajongója volt.

    „Le vagyok törve, hogy DMX halálhírére keltem fel. Őt hallgatva nőttem fel, a szavai, a történetei segítettek át gyerekként a nehéz időkön. Hálás vagyok a bölcsességéért! Túl hamar ment el, de remélem, hogy már egy sokkal békésebb helyen van. Nyugodj békében DMX.” – posztolta.

    Másnap viszont Fülöp hercegre is megemlékezett, Insta sztoriban osztotta meg a Vogue posztját „Olyan szomorú… gondolataim és az imáim a királyi családdal vannak.” – felirattal.

    Csak hogy ez már késő volt, addigra ugyanis ellepték a gyűlölködő kommentek a profilját. Voltak olyanok, akik azért nehezteltek Hamiltonra, mert nem emlékezett meg egy olyan emberről, aki rengeteget tett a hátrányos helyzetű gyerekekért, míg egy másik kommentelő hatalmasat csalódott benne, mert szerinte ez tiszteletlen cselekedett volt a részéről, és többé már nem tartja magát a rajongójának.

    Egy újabb kommentelő pedig felhívta a Mercedes versenyzőjének a figyelmét arra, hogy Fülöp herceg sokkal többet tett a társadalomért, mint DMX. Egy újabb véleményező pedig a lovagi címét hozta fel, majd hozzátette, hogy sokan felnéztek rá. Ám a legdurvább és legmarkánsabb vélemény azonban az alábbi volt:

    „Fülöp herceg egy igazi példakép és nagyon inspiráló személy volt. Nem tettél említést egy legenda és példakép haláláról, Fülöp edinburgh-i hercegről, tudod, ő volt a királynő férje. Nem csoda, hogy a világ leggyűlöltebb embere lettél!” – fakadt ki egy hozzászóló.

    Természetesen akadtak olyanok is, akik kiálltak a 36 éves sportoló mellett. Legtöbben ez esetben azzal érveltek, hogy DMX élete sokkal inkább hasonlít Hamiltonéra, aki szintén a szegénységből tört fel a csúcsra. Míg mások a túlzottan megszállott monarchistákat ítélték el, valamint azt is felhozták, hogy Hamilton semmivel sem tartozik a királyi családnak.

  • Tim Gábor: Felkészültünk a 2021-es szezonra

    Tim Gábor: Felkészültünk a 2021-es szezonra

    Tim Gábor 2020-ban az utolsó pillanatban, gyakorlás nélkül állt rajthoz a Swift Cup Europe bajnokság. 4 év kihagyás után tért vissza a pályaautózáshoz, de ez nem látszódott a teljesítményén, egész évben dominált és végül megnyerte a bajnokságot. Idén a bajnoki cím megvédésére készül.

    A 2020-as szezon a pandémiás szigorítások miatt később indult, de a szervezők végig tudták vinni a bajnokságot, mely végül négy országba látogatott el, öt hétvége alatt összesen 14 versenyen feszültek egymásnak a pilóták. Tim Gábor hét futamon győzött és szinte minden versenyen dobogóra állt. A szezonzáró hazai hétvégéjén a Hungaroringen biztosította be végül a bajnoki címet.

    2021-ben már áprilisban elrajtol a sorozat, ép ott ahol tavaly befejeződött, a Hungaroringen. Az első hétvégén, április 15-17. között összesen három versenyt rendeznek a Swift Cup Europe indulóinak. Ezúttal Tim már nem felkészülés nélkül áll rajthoz, hisz a verseny megelőző hetén egy egész tesztnapra volt lehetősége, hogy a téli szünet után visszarázódjon.

    „Nagyon fontos volt, hogy lehetőséget kaptam visszaülni az autóba, rengeteg idő eltelt a szezonzáró óta és szükségem volt a kilométerekre. Már az első körökben éreztem, hogy ez az, ez hiányzott a tél folyamán! A tempó rögtön jó volt, és versenyszimulációk során is jobban tudtam figyelni a gumikra, mint tavaly. Köszönöm a csapatnak, szuper az autó idén is!” – kezdte összefoglalóját Tim.

    A bajnoki kezdetre várhatóan 25-30 pilóta érkezik, és sok új vetélytársat kap a 2020-as bajnok.

    „Természetesen figyeltem, hogy mind a hazai, mind a nemzetközi mezőny, hogy fog változni idén. Biztos, hogy most én leszek a célkeresztben, engem akarnak majd elkapni. Ez így természetes. Minél nehezebb, keményebb és szorosabb lesz a bajnokság az jó a nézőknek, és jó nekem is, hisz a sorozat sportértéke csak tovább növekszik. A bajnoki címemet meg szeretném védeni, de tudom, ez nem lesz olyan könnyű. De rajtam nem fog múlni! Jó lenne új támogatókat is magam mögé állítani az esetleges sikerekkel, ezért plusz motivációval várom a szezont.” – latolgatta az idei esélyeit Tim Gábor.

    A Swift Cup Europe 2021-es szezonja tehát április 15-17. között elstartol a Hungaroringen, majd Ausztriába, Lengyelországba, Szlovákiába és Csehországba is ellátogat. A nemzetközi mezőny idén hat hétvégén küzd meg egymással.

    A Hungaroring-i hétvége programja:

    2021. április 15. Csütörtök
    17:35 Szabadedzés

    2021. április 16. Péntek
    11:35 Időmérés
    17:20 Verseny 1.

    2021. április 17. Szombat
    9:55 Verseny 2.
    16:35 Verseny 3.

    A 2021-es szezon versenynaptára:

    Hungaroring (HUN)
    2021 április 15-17.

    Red Bull Ring (AT)
    2021 május 21-23.

    Salzburgring (AT)
    2021 június 11-13.

    Poznan (PL)
    2021 július 2-4.

    Slovakiaring (SK)
    2021 augusztus 13-15.

    Brno (CZ)
    2021 szeptember 3-5.

  • Rosberg legénysége nyerte a Sivatag X-Prix-t

    Rosberg legénysége nyerte a Sivatag X-Prix-t

    Molly Taylor és Johan Kristoffersson nyerte meg Rosberg csapatának az első Extreme E versenyt Szaúd-Arábiában.

    Az első elődöntőben Sainz jól kapta el a rajtot, de míg Loeb ellen védekezett, a külső íven elment mindkettejük mellett a háromszoros ralikrossz világbajnok, Kristoffersson. Loeb végül áthámozta magát a Dakar-menő spanyolon, így másodikként haladt.

    Az tisztán látszott, hogy a rajtot követő helyezkedés után a porfelhő miatt nem nagyon változik majd egyik verseny sorrendje sem, és így is lett. Rosberg és Hamilton csapata jutott tehát a döntőbe.

    Harmadikként az Andretti csatlakozott hozzájuk a második elődöntőből, akik a másik ralikrossz világbajnok, Timmy Hansen révén szereztek vezetést a futam elején.

    Ezzel a Sainz/Sanz páros mellett Button/Ahlin-Kottunlinsky és a Bennett/Gianpaoli Zonca kettősök estek el a döntőbe jutástól.

    A döntőben a csapatok szavazataikkal „vigaszági” továbbjutónak az Andrettinek szavazták meg a pole-t a Gridplay keretein belül, így ők indulhattak az általuk választott oldalról.

    Hansen-Kristoffersson-Loeb sorrendben jöttek el a rajttól, de Rosberg pilótája ismét az előöntőben szerencsét hozó ívet választotta, és elcsente honfitársától az első helyet.

    Loeb közben a meghibásodó kormányművével küzdött, így esélye sem volt a harmadik helynél jobbra, Kristoffersson közben elhúzott a jobb látási viszonyok miatt.

    A váltás után is maradt a Taylor-Munnings-Gutierrez sorrend, így a Rosberg Xtreme Racing örülhetett a győzelemnek.

    A helyosztón Kyle LeDuc (Chip Ganassi) nekiment Claudia Hürtgennek (Abt Cupra), így a német hölgy két kieséssel zárt. Mivel a Veloce legénysége a szombati bukás után nem tudta összeszerelni az autót, senki nem maradt versenyben, és idejekorán vége lett az első X-Prix-nek.

    A futam végeredménye és a bajnokság állása (az időmérős pontokkal együtt):

    # Csapat Legénység Eredmény Pont
    1 ?? Rosberg
    Xtreme Racing
    ?? Molly Taylor
    ?? Johan Kristoffersson
    Döntő, 1.hely 35
    2 ?? Andretti United
    Extreme E
    ?? Catie Munnings
    ?? Timmy Hansen
    Döntő, 2.hely 30
    3 ?? X44 ?? Cristina Gutierrez
    ?? Sébastien Loeb
    Döntő, 3.hely 28
    4 ?? Acciona Sainz
    XE Team
    ?? Laia Sanz
    ?? Carlos Sainz
    1. elődöntő, 3.hely 26
    5 ?? Hispano-Suiza
    Xite Energy Team
    ?? Christine Gianpaoli Zonca
    ?? Oliver Bennett
    2. elődöntő, 2.hely 20
    6 ?? JBXE ?? Mikaela Åhlin-Kottulinsky
    ?? Jenson Button
    2. elődöntő, 3.hely 17
    7 ?? Abt Cupra
    XE
    ?? Claudia Hürtgen
    ?? Mattias Ekström
    helyosztó, (1.hely) 13
    8 ?? Chip Ganassi
    Racing
    ?? Sara Price
    ?? Kyle Leduc
    helyosztó, (2.hely) 12
    9 ?? Veloce Racing
    (ART)
    ?? Jamie Chadwick
    ?? Stéphane Sarrazin
    időmérő 9.hely 8
  • MOL Hygi: a brit variáns ellen is hatásos a kézfertőtlenítő

    MOL Hygi: a brit variáns ellen is hatásos a kézfertőtlenítő

    Sajtóközlemény: Csaknem 4,5 millió liter kéz- és felületfertőtlenítő készült máig a MOL almásfüzitői üzemében, amelynek egyik gyártósorát a járvány első hullámának idején állították át az akkor világszerte hiánycikknek számító termék gyártására. A MOL Hygi az Operatív Törzs közreműködésével, illetve a MOL adományaként mindenhol jelen van, ahol a védekezés frontvonalában dolgozók biztonsága érdekében szükség van rá. A kézfertőtlenítő – magas alkoholtartalma miatt – az új mutációk, köztük a brit variáns ellen is hatékony.

    A koronavírus-járvány jelenlegi szakaszában, a korábbiaknál is fertőzőbb vírusmutációk terjedése idején még nagyobb jelentősége van az egyéni felelősségvállalásnak és a személyes higiéniának. A rendszeres kéz- és felületfertőtlenítés a védekezés egyik kulcseleme, és ezt a MOL töltőállomások vásárlói is látják: március első hetében az előző héthez képest duplájára nőtt a MOL Hygi kézfertőtlenítő szerek kereskedelmi forgalma.

    A fokozott járványveszélyre utoljára január első hetében, a karácsonyi otthonlét utáni időszakban reagáltak így az emberek. Akkor egy hét alatt hétszeresére nőtt a kereslet, de a forgalom mostani megduplázódása is rendkívülinek számít. A töltőállomásokon a kisebb kiszerelésű változatok a legnépszerűbbek. Az első járványhullám idején csaknem 100 ezer liter fogyott a magyar kézfertőtlenítőből, de a második hullám forgalma is meghaladta az 55 ezer litert.

    A MOL Hygi fő összetevője, az etil-alkohol igazoltan vírus-, baktérium- és gombaölő hatású. A magas – a MOL Hygi esetében 70% fölötti – alkoholtartalmú kézfertőtlenítők pedig a harmadik járványhullámot okozó új vírusmutációk ellen is hatékonyak. A Health Europa március végén publikált, több kutatás eredményét összefoglaló tanulmánya szerint az alkoholbázisú készítmények a vírus külső burkát denaturálják, és a hatásuk a kórokozók olyan biológiai tulajdonságain alapul, amelyek minden vírusváltozat esetében hasonlóak.

    „A MOL felelős vállalatként a pandémia kezdete óta folyamatosan biztosítja a fertőtlenítő-ellátást a járvány elleni védekezés hazai szereplői számára. Máig csaknem 4,5 millió liter MOL Hygi készült, amelynek nagy részét az Operatív Törzs közreműködésével a védekezés frontvonalában dolgozó hazai kórházaknak, önkormányzatoknak, közszolgáltató cégeknek, rend- és honvédelmi szervezeteknek, valamint szociális intézményeknek, iskoláknak juttattuk el. Emellett az elmúlt egy évben 72 ezer liter fertőtlenítőszert adományoztunk, többek között egészségügyi intézményeknek, önkormányzatoknak, valamint gyermekvédelmi és segélyszervezeteknek” – mondta Bakos Piroska, a MOL Magyarország szóvivője.

    A MOL legutóbb március elején adott át – szintén adományként 27 ezer liter kis kiszerelésű alkoholos fertőtlenítőt az Országos Kórházi Főigazgatóságnak, ezeket országszerte 100 egészségügyi intézmény – többek között a Debreceni Egyetem Klinikai Központja, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház, a Pécsi Tudományegyetem, a Semmelweis Egyetem, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház, valamint az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ – dolgozói kapták meg.

    A MOL Hygi gyártása teljes egészében Magyarországon történik; a vállalat 2020. március végén kezdte meg a kéz- és felületfertőtlenítők előállítását almásfüzitői gyárában, akkor, amikor ez a termék világszerte, így Európában is hiánycikknek számított. Az üzem kapacitása napi mintegy 50 000 liter, így a biztonságos ellátás hosszú távon is garantált. A MOL elkötelezett abban, hogy a harmadik hullám során is biztosítsa a hazai kézfertőtlenítő-ellátást, hozzájárulva a járvány leküzdéséhez és a lakosság biztonságához.

  • A M1RA már 2025-re is készül két magyar tehetséggel

    A M1RA már 2025-re is készül két magyar tehetséggel

    Tizenhárom és tizenöt éves autóversenyzőkkel vág neki a Swift Cup Europe 2021-es idényének a többszörös nemzetközi bajnokcsapat, a M1RA. Bucsi Attila már tavaly is az alakulat pilótája volt, mellé csatlakozik idén Rácz Gergő, és mindketten a korábbiaknál erősebb autókkal, 1.4-es Suzukikkal versenyeznek majd. Bári Dávid csapatvezető hosszú távra tervez a két tehetséggel.

    „Mindig is csodálva, sőt talán irigykedve néztem Michelisz Norbi és a testvérem, Gergő évtizedes munkakapcsolatát, hogy félszavakból megértik egymást – kezdte Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője. – A jó munkához idő kell, így sosem lehet elég korán elkezdeni foglalkozni a fiatalokkal. Azt szeretnénk elérni, hogy mire belenőnek egy nagyobb teljesítményű túraautóba, tanulják meg, hogyan kell felépíteni egy versenyhétvégét, mi a szerepük a csapatban. Röviden az a cél, hogy mire TCR-autóba ülnek, egy nyelvet beszéljünk. Két nagyon tehetséges fiúról van szó, akikkel már 2025-re is készülünk.”

    Bucsi Attila tavaly is a M1RA versenyzője volt, akkor teljesítette az első teljes idényét nemzetközi autós gyorsasági bajnokságban. Tizenhárom évesen azért lett „csak” junior bajnok a Swift Cup Europe 1.6-os kategóriájában, mert egyszerűen túl fiatal ahhoz, hogy abszolútban pontokat szerezhessen.

    Tizenhat éves kor alatt nem értékelik a versenyzőket nemzetközi szinten, ezért a Bucsihoz hasonló fiatalok számára hozták létre a junior mezőnyt. Ettől függetlenül már 2020-ban megmutatta, az idősebbek között is megállja a helyét: az idény utolsó hat futamából ötöt megnyert abszolútban, és mind a haton dobogóra állt.

    Az életkorán nem lehet tekerni egy nagyot, azonban az látszott, hogy megérett a nagyobb kihívásra. Ezért idén már az 1.4-es kategóriában versenyez a Swift Cupban, egy alapvetően erősebb autóval.

    „Más az autó, más a mezőny, mások az ellenfelek. Ettől függetlenül szeretnék jó eredményeket elérni, sok pontot szerezni, győzelmekért harcolni, akár abszolútban is, még ha a korom miatt nem is értékelnek. Természetesen a junior bajnoki cím idén is reális cél kell, hogy legyen, hiszen ott a saját korosztályommal versenyzem” – fogalmazta meg céljait Bucsi Attila, akinek újdonság lesz, hogy egyik tavalyi ellenfele, Rácz Gergő immáron a csapattársaként, szintén a M1RA-ban versenyez.

    „Egy versenyzőnek mindig a csapattársa az első számú referencia, ezért örülök Gergő érkezésének, de persze szeretném legyőzni a pályán. Biztos vagyok benne, hogy mindkettőnknek sokat jelent majd, hogy leülünk egy asztalhoz, és a mérnökökkel kielemezzük az adatokat, tanulhatunk abból, hogy a másik hol, mit és hogyan csinált jobban” – árulta el várakozásait Bucsi Attila.

    S akkor íme a csapattárs: Rácz Gergő. Ő is nagyon fiatal még, március elején töltötte a tizenötöt, de már a negyedik idényét kezdi a Swift Cupban. Eddig ő is 1.6-os autóval versenyzett, a 2018-as debütáló évében élete második versenyén harmadik lett a juniorok között a Salzburgringen, 2019-ben már év végi második, tavaly pedig ő is megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét Brnóban. Idén ugyancsak 1.4-es Suzukival áll rajthoz.

    „Tavaly még a M1RA ellen versenyeztem, és kívülről nézve is feltűnt, milyen alaposan felkészülnek a hétvégékre, mennyire profin állnak a munkához. A további fejlődésemhez arra van szükségem, hogy ilyen közegben tanuljak. Az idei céljaimat az első versenyhétvége után tudom megmondani, amikor képet kapok az erőviszonyokról. Persze nem titok, én is szeretném megnyerni a junior értékelést” – fogalmazott Rácz Gergő.

    Az édesapja, Rácz Gyula egyébként futballozott, a Ferencvárosban nevelkedett, és két mérkőzésen a felnőttcsapatban is pályára lépett a zöld-fehéreknél 1987-ben, illetve 1990-ben. Végül a fiát nem a labdával, hanem a benzingőzzel fertőzte meg.

    „Több sportágat is kipróbáltam, legtovább az úszást csináltam, három-négy évig jártam edzésekre. Aztán jött a futás, a bicikli és a foci. Utóbbi azért nem tetszett meg, mert jobban szeretem, ha csak rajtam múlnak a dolgok, és ha nem sikerül valami, akkor csak magamat hibáztathatom. Egyébként apu miatt szerettem meg az autókat is: hobbiból ralizott, és kiskoromtól jártam a versenyeire. A sebesség izgalmáért szeretem az autóversenyzést, és ezt az érzést nem találtam meg más sportban” – mesélte Rácz Gergő.

    A Swift Cup Europe 2021-es idénye a Hungaroringen rajtol április 15-17-én, és a hat fordulóból álló bajnokság Brnóban ér véget szeptember 5-én.

     

  • Finn jégkorong csapat részvényese lett Valtteri Bottas

    Finn jégkorong csapat részvényese lett Valtteri Bottas

    A nastolai születésű Valtteri Bottas befektetésbe kezdett. A Mercedes pilótája ugyanis 10%-os részesedést vásárolt a finn Lahti Pelicans jégkorong csapatban. Ezzel pedig a klub harmadik legnagyobb részvényesévé vált.

    A lahti-i csapat jelenleg a 8.helyen áll a finn jégkorong bajnokság első osztályában. E klub pedig igen sokat tesz a környezetvédelemért, hiszen eltökélt szándékuk, hogy ők legyenek a világ legelső karbon semleges jégkorong csapata.

    A csapat jelen helyzetben komoly pénzügyi gondokkal küszködik, éppen ezért június végéig 10 000 db C-szintű részvényt bocsátanak ki, amelyeket bárki 100 euróért megvehet. Reményeik szerint ebből egy millió eurós bevételre tudnak majd szert tenni.

    „A Pelicans vendége voltam az év elején, és a szervezet elkezdett C-szintű részvényeket kibocsátani, nagyon izgatott lettem ennek hallatára. A jégkorong iránti szenvedélyem és a vágy, hogy támogassak és segítsek helyi szervezeteknek volt a fő ok a tárgyalásokra. Számomra mindig is a Pelicans volt az első számú jégkorong csapat.” – magyarázta Bottas, aki A és B szintű részvényeket is megvásárolt, ezzel pedig szavazati jogot is szerzett magának.

    A részvények mellett Bottas egy másik befektetéssel is igyekezett a csapat segítségére lenni. A következő idénytől a csapat hazai pályájának számító Isku Areena-ban az egyik SyBox a 77-es márkanevet veszi fel, ezzel tisztelegve a finn pilóta szerepvállalása előtt.

  • Tizenhét világbajnoki cím és sivatagi terep – jön az Extreme E első futama!

    Tizenhét világbajnoki cím és sivatagi terep – jön az Extreme E első futama!

    Több elektromos bajnokság is 2021-ben indul útjára, ezek közül is első az Extreme E, ami a hétvégén Szaúd-Arábiában rendezi meg első futamát.

    A helyszín Al Ula, egy Medinától északra található világörökségi helyszín. Az első forduló a Sivatag XPrix, a vízhiány, a növekvő hőmérséklet és szárazság elleni küzdelemre kíván nagyobb figyelmet irányítani.

    Dátum Vidék Helyszín Ország
    04.03-04. Sivatag XPrix Al Ula ?? Szaúd-Arábia
    05.29-30. Óceán XPrix Retba-tó ?? Szenegál
    08.28-29. Sarkvidék XPrix Kangerlussuaq ?? Grönland
    10.23-24. Amazónia XPrix Santarém ?? Brazília
    12.11-12. Gleccser XPrix Tűzföld ?? Argentína

     

    Minden csapat ugyanazt az autót használja majd, az elektromos Odyssey 21-et. Egy autóban két versenyző – mindkét nemből egy – ül majd, és a két körös futamok felénél megcserélik, ki ül a volánnál.

    Csapat Pilóták
    ?? Abt Cupra
    XE
    ?? Claudia Hürtgen
    ?? Mattias Ekström
    ?? Acciona Sainz
    XE Team
    ?? Laia Sanz
    ?? Carlos Sainz
    ?? Andretti United
    Extreme E
    ?? Catie Munnings
    ?? Timmy Hansen
    ?? Hispano-Suiza
    Xite Energy Team
    ?? Christine Gianpaoli Zonca
    ?? Oliver Bennett
    ?? JBXE
    (Lotus Engineering)
    ?? Mikaela Åhlin-Kottulinsky
    ?? Jenson Button
    ?? Rosberg
    Xtreme Racing
    ?? Molly Taylor
    ?? Johan Kristoffersson
    ?? Chip Ganassi
    Racing
    ?? Sara Price
    ?? Kyle Leduc
    ?? Veloce Racing
    (ART)
    ?? Jamie Chadwick
    ?? Stéphane Sarrazin
    ?? X44
    (Hamilton)
    ?? Cristina Gutierrez
    ?? Sébastien Loeb

    (a technikai vagy anyagi hátteret biztosító cég vagy személy)

    A pályák kitűzésénél a sorozat tartalékversenyzői, Timo Scheider és Jutta Kleinschmidt segédkezik majd, de nem csak az ő tanácsukat, a terep viszonyait is figyelembe veszik majd.

    A versenyzők sorrendje nincs meghatározva, így a csapatok ezzel is tudnak majd taktikázni.

    Szombat

    Miután kisorsolják, ki kerül az első, illetve második csoportba (az első csoport 5 autós, a második 4), a csoportok két menetben gyűjtik a kvalifikációs pontokat.

    A menetek győztese 4, a második 3, a harmadik 2, a negyedik 1 pontot gyűjt.

    A négy legtöbb pontot gyűjtő csapat a vasárnapi első elődöntőbe kerül, míg a maradék öt a második „flúgos futam” rajtrácsán indulhat.

    Vasárnap

    A pontok száma alapján dől el az elődöntők rajtsorrendje. Az előbbi esetében az első három kerül a döntőbe, tehát csak egy csapat esik ki.

    A „flúgos futam” pedig azért kapta ezt a nevet, mert hiába indulnak többen, kevesebb továbbjutást érő hely (2) van, így nagyobb lesz a tülekedés.

    A döntő rajtrácsára a nézői szavazatok alapján állnak majd fel a csapatok. Ennek befejeztével a 25-15-10-7-6-5-4-3-2-1 felosztásban járnak a pontok a bajnokságban.

    Mikor és hol lehet nézni?

    Minden egyes edzést és futamot élőben közvetít a sorozat, ami Magyarországról is elérhető lesz, angol kommentárral. A hivatalos weboldal mellett Facebookon, YouTube-on, Twitteren és Twitch-en is figyelemmel lehet majd kísérni az eseményeket az alábbi időpontokban.

    Ezenfelül a TV-ben főleg magazinként lehet majd találkozni a sorozattal, de a döntőt élőben is lehet majd nézni a Spíler TV-n, Szujó Zoltán tolmácsolásában.

    Rajtuk kívül pedig az Eurosport is rendelkezik az európai közvetítési jogokkal, és bár futam hivatalos oldala szerint a döntőt közvetítik nálunk is, a programjukban ez még nem látható.

    Nap Időpont Edzés/Futam Elérhető fentieken kívül:
    04.02., péntek 18:30 Shakedown
    Eurosport Player,
    Spíler Extra (internet)
    04.03., szombat
    8:00 Kvalifikáció – 1. menet
    13:00 Kvalifikáció – 2. menet
    04.04., vasárnap
    8:00 Elődöntők
    9:35 Magazin Spíler2 TV
    11:55 Döntő Spíler1 TV, Eurosport 2
    22:50 Ismétlés Spíler1 TV
    04.10., szombat 17:05 Magazin Spíler1 TV
    04.11., vasárnap
    12:00 Magazin Spíler1 TV
    12:35 Magazin TV2
    17:05 Magazin Spíler1 TV